Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
התגעגענו
היית יכול להגיע לפריז
מטוס קטן ותגיע נכון כולנו באמת איך לא עשינו את זה
היינו עולים על מטוס
כולם
איך היה? היה נפלא מאוד מאוד היה שיעורים
גדולים גדולים
הרבה הפצה
אני רואה פה את הנתונים כבוד הרב
2000 ספרים 10 אלף
חוברות צרפת חוזרת בתשובה שבוע אחד שבוע אחד חברים
ממש אומר לך מקום ראשון בעולם הכנסת
אורחים
זה צרפת איזה הכנסת אורחים
איזה... אין דבר כזה
וואו מה מיוחד מה אנחנו יכולים
שפע
ומקבלים אותך ב...
זה ממש
אתה מרגיש טוב
טוב וואו
היה הרבה ריקודים הרבה הרבה ריקודים
והרבה שיעורים מחזקים מאוד בכל מקום בכל
מקום
בכל מקום
בקשו ממני לחזק אותם על ארץ ישראל בכל מקום
רוצים לבא לארץ ישראל
וואו
ממש בקשו ממני לחזק אותם
רוצים לחזור הביתה לא יודעים איך
אז אמרתי להם בינתיים תתחזקו
השם אתכם השם אוהב
אתכם אבל כל יום תקדישו
זמן, תפילות, שתזכו לעלות לארץ ישראל
כל יום לפחות רבע שעה
ביום כל יום תבקשו שיהיה לכם דירה בארץ ישראל
ותלמדו את השפה יהיה לכם פרסה טובה בארץ ישראל
חינוך טוב לילדים
שלכם תכינו תפילות
לא דומה מי שמגיע לארץ ישראל בלי תפילות
למי שמגיע עם הרבה תפילות לא דומה
לכן אמרתי להם תכינו תפילות
ויש לכם עזרה מהקדוש ברוך הוא גדולה
וכל התפילות שהתפלל משה רבנו להיכנס לארץ ישראל
יעזרו לכם
כל התפילות שהתפלל
הגאון מווילנא ניסה להיכנס ולא הצליח
יעזור לכם, הבעל שם טוב, הרבה צדיקים
התפללו להגיע לא הגיע כל תפילה זה עוזרים
לכם בשבילכם שום דבר לא הולך לאיבוד כל התפילות שייכים לכם, יעזור לכם, תעשו את שלכם תתפללו, והקדוש ברוך הוא...
בשכל לא אי אפשר להבין אבל השם כל יכול
גם עוד דבר אם לא הראשונים שעולים כבר עלו מיליונים
כולנו עלינו גם אני הייתי עולה חדש
מה ידעתי עברית?
לא!
באתי למדתי זה לא אני לא...
מיליונים
לא
שונים
כולנו למדנו שפה כולנו
הסתדרנו ארץ ישראל
השם תתחזקו תעלו תכינו תפילות חשוב כמו שאמרתי
מי שעולה עם תפילות זה בוודאי...
אולי נשמע איזה...
תמיד צריך להתחיל את השיעור שלנו, שמחה
נשמע איזה שיר
יאללה שמח אותנו עם איזה יאללה איזה ניגון
מה שהיה היה העיקר להתחיל מהתחלה
מה שהיה היה העיקר לא לפחד כלל
איי איי איי
אבא תחדש אותי לגמרי תאיר לי את הנשמה
רבנו שאג בקול גדול "אין שום שום ייאוש
אין שום ייאוש אין שום ייאוש בעולם כלל"
רבנו שאג בקול גדול "אין שום שום ייאוש
אין שום ייאוש אין שום ייאוש בעולם כלל"
מצווה גדולה להיות בשמחה
להיות בשמחה תמיד
מצווה גדולה להיות בשמחה
להיות בשמחה תמיד
אה, השיר שלך חיזוק בשביל כולם
אמן
מה שהיה היה
רבינו צעק בקול גדול
להחזיק בדיבורים של רבינו
בשירים היפים האלה
להחזיק ולהתפלל
עם התפילות בונים כלים
זהו
אז לכן ממש יש שם צימאון גדול
לעלות לארץ
מה אתנו כבוד הרב פה שאלה מעניינת
אנחנו שזכינו להיות בארץ ישראל
מה אנחנו צריכים ללמוד מהכיסופים
שעכשיו שמענו שיש לאחינו בצרפת או היום
היה הלל רקדנו שעה הודו אמרתי להם אנו מודים הודו שעה שגרים פה
וואו
אנחנו בהלל אומרים שעה הודו חוזרים שעה הודו
אתה צריך פעם לבא להלל בעזרת השם הרב
אז שעה אמרתי היום מודים שעה גם אתמול
שאנו גרים
בארץ ישראל
מודים להשם
אז עיקר העבודה שלנו להודות על כך שאנחנו פה
רבנו כותב על זה תורה
אומר
רבנו
כי ארך אפיים תלוי באמונה
רבנו
כותב
כי ארך אפיים תלוי בארץ ישראל
כי שם זוכים לבחינת ארך אפיים
רבינו כותב
"וְצָרִיך כָּל אָדָם לְבַקֵּשׁ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כִּסּוּפִין וְגַעְגּוּעִים לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
וְגַם שֶׁיִּהְיֶה גַּעְגּוּעִים לְכָל הַצַּדִּיקִים לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְהוּא סְגֻלָּה לְהַכַּעַס וְלָעַצְבוּת
מתפלל שיזכה לקדושת ארץ ישראל
מבטל ממנו את כל הכעס וכל העצבות
כִּי כָּל הַכּוֹעֵס כְּאִלּוּ עוֹבֵד עַכּוּ"ם (שַׁבָּת ק"ה)
אֲבָל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הוּא בְּחִינַת אֱמוּנָה, בְּחִינַת אֶרֶך אַפַּיִם, הֶפֶך הַכַּעַס"
רבינו כותב
קודם שאומרים שמע ישראל
שהוא אמונה, אָנוּ מְבַקְּשִׁים וְהוּא יוֹלִיכֵנוּ קוֹמְמִיּוּת לְאַרְצֵנוּ"
היינו
כל יום צריכים
כשאומרים את התפילה הזו להתגעגע לארץ ישראל
גם מי שגר פה צריכים להתגעגע
"וְעַל יְדֵי זֶה זוֹכִים לֶאֱמוּנָה הַיְנוּ קְרִיאַת שְׁמַע,"
כולנו צריכים גם שאנחנו...
יש לי שאלה אחרת יותר גדולה
רבנו כותב שבארץ ישראל
יש ארך אפיים, אין כעס
רואים שיש פה הרבה כועסים, מה?
איך איך באמת פה היד על הצופר?
זה השאלה
משה רבנו רצה
"וְעִקַּר גֹּדֶל הַהִשְׁתּוֹקְקוּת וְהַהִתְלַהֲבוּת שֶׁל מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם,
שֶׁהָיָה מִתְלַהֵב לְאֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל כָּל־כָּךְ, הָיָה רַק בִּשְׁבִיל מִדָּה זֹאת שֶׁל אֲרִיכַת אַפַּיִם,"
אז מה?
הגמרא מספרת
מישהו רצח מישהו היו
בדרך
בדקו מצאו שהיה
מחוץ לגבולות ארץ ישראל
לכן היה כעס, אבל פה רואים אנשים
שגרים פה שכועסים
כי כשארץ ישראל היה מאיר הקדושה שלה בזמן...
אז זה היה המציאות לא היה כעס בארץ ישראל
עכשיו לא מאיר הקדושה של ארץ ישראל
לכן כל אחד כפי כמה
כל אחד כפי שהוא מחובר
לארץ ישראל ככה זוכה לאמונה ככה זוכה לארך אפיים
כל אחד כפי מה שהוא מחובר לארץ ישראל.
איך מתחברים?
אוהבים! צריכים לנשק כל צריכים לנשק כל
הזמן לנשק את האוויר
את הקירות לא רק בכותל כל
קיר בארץ ישראל, תנשק אותו
לא צריכים להגיע עד הכותל,
כל קיר בארץ ישראל...
תתגעגע, תאהב את ארץ ישראל
רבנו כותב:
"וְעִקַּר גֹּדֶל הַהִשְׁתּוֹקְקוּת וְהַהִתְלַהֲבוּת שֶׁל מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם,
שֶׁהָיָה מִתְלַהֵב לְאֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל כָּל־כָּךְ,"
משתוקק ומתלהב, שמח
חסידי ברסלב היו אומרים אני הולך בארץ ישראל אני
יושב בארץ ישראל אני כל דבר, אני אוכל בארץ ישראל כל הזמן
מזכירים אני פה אני פה אומר שוהה בארץ
ישראל כל הזמן אתה שר מה זה?
שר!
בטח מה שהרב רוצה
איזה טוב השם איזה טוב השם איזה טוב
איזה טוב איזה טוב השם כמה טוב השם
כמה טוב השם כמה טוב כמה טוב כמה טוב השם
תודה רבה לך השם יתברך
על כל הטובות שאתה עושה איתי תודה
רבה לך השם
יתברך על כל הטובות שאתה עושה איתי
עם ישראל חי עם ישראל חי
עם ישראל עם ישראל עם ישראל חי עוד אבינו חי
עוד אבינו חי עוד אבינו עוד אבינו עוד
אבינו חי עם ישראל עם ישראל עם ישראל חי
עם ישראל עם ישראל עם ישראל חי עוד אבינו
עוד אבינו עוד אבינו חי עוד אבינו עוד
אבינו עוד אבינו חי
כל שיר שמחה, חיזוק באמונה
ישתבח שמו הרב רציתי לשאול אותך סתם
על הדבר הזה אני בשנתיים האחרונות התחזקתי
וזכיתי לטוס לרבנו בראש השנה
לאחרונה התחתנתי ברוך
השם וגם לאישה כאילו קצת קשה מזה שאני
כאילו רוצה לטוס השנה לראש השנה אז שתי
שאלות לי אליך אחד זה
קודם כל בכללי על הקטע של ארץ ישראל זה אז
איך רבנו בעצם ציווה אותנו קודם כל להגיע
בראש השנה לאומן זה שאלה אחת כי אנחנו כל
כך גם רבנו כל כך אהב את ארץ ישראל
אז איך הוא ציווה אותנו בכלל לטוס זה דבר אחד ודבר
שני זה גם איך אתה מתמודד עם השאלות עם
האישה לקטע של
כאילו עם לזה שאתה לא יודע לא תהייה איתה שבוע
או משהו כזה כאילו ואתה לא תהיה בבית זהו
רבנו
כותב
קברי הצדיקים הם שורש קדושת ארץ ישראל
אומר רבנו
לכן
"סִפֵּר עִמִּי מֵעִנְיַן קֶבֶר הַבַּעַל־שֵׁם־טוֹב,
זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה, שֶׁטּוֹב מְאֹד לִהְיוֹת שָׁם עַל קִבְרוֹ.
וְאָמַר כִּי צַדִּיקִים יִירְשׁוּ אָרֶץ (תהילים ל״ז:כ״ט),
הַיְנוּ שֶׁהַצַּדִּיקִים אֲמִתִּיִּים יוֹרְשִׁים אֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל,
שֶׁזּוֹכִין שֶׁמְּקוֹם גְּנִיזָתָם הוּא קָדוֹשׁ בִּקְדֻשַּׁת אֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל מַמָּשׁ,
וְאֶרֶץ־יִשְׂרָאֵל הוּא תִּקּוּן גָּדוֹל לִפְגַם הַבְּרִית:"
אני בשנים הראשונות שנסעתי לאומן
התפללתי שמה באומן שאזכה לקדושת
ארץ ישראל נסעתי לאומן ושם התפללתי
שאזכה לקדושת ארץ ישראל דבר ראשון,
אז קודם כל
אז
האמת
שהעניין של אומן ראש השנה זה מעל בינתנו עד כדי כך
שרבי נתן אמר שאם יעלה לשמיים ויפסקו לו
מה הוא רוצה
גהינום או לחזור בגלגול
אמר אם יבטיחו לי שאני אגיע לאומן אני
חוזר בגלגול
העניין של אומן ראש השנה זה דבר
שאין לנו שום תפיסה
שום תפיסה
לכן אתה נשוי טרי
אז בדרך כלל
יש שתי תשובות תשובה ראשונה:
שאם הייתה צריך ללכת למילואים לא היית הולך?
אנשים הלכו כמה חודשים עכשיו לא
חמישה ימים
אבל אם אדם יש לו משפט
וגם לאשתו יש משפט,
לא תיק אחד
לא יודע כמה תיקים כל אחד כמה תיקים אתה צריך להישפט
בראש השנה לא יודע
10K תיקים וגם אשתך ויש עורך דין מבטיח תבוא
מוציא אותך ואת אשתך יהיה לכם שנה טובה
אמרתי תמיד ראש השנה זה לא חג
נכון זה חג אבל זה יום הדין
רוצים להתאמץ כמה ימים שיהיה לנו שנה
טובה
בוודאי זה דברים...
אז אם אדם מאמין ששופטים אותו בראש השנה
על הכול!
חושבים לא זה...
זה סתם חס ושלום
לא זה המציאות שהאדם עובר
בראש השנה משפט על כל החיים שלו מה שהיה ומה שיהיה
אם אדם מאמין
אלא אם יש לך הרבה כסף
אתה יכול לקח אותה אתך זה הרבה כסף
הרבה כסף לקחת דירה לבד...
הרבה כסף, אבל אם לא
כולה כמה ימים תיסע הכי קצר וזהו
יש לנו הבטחה שיהיה לנו בעזרת השם
אפשר לכתוב ספרים מניסים ששמענו וראינו
כל שנה
ושנה אנשים
ממש דברים אנשים לא היה להם ילדים
דברים...
בפרנסה בדירות הכול אין...
כל אחד יכול לספר ניסים
הנה הרב חבר שהיה איתי שנה שעברה
והשנה הוא מתחתן והיה לו מאוד קשה בזיווג
הוא בא
אין זה סיפורים... אתה משכנע אני
לא אין לי מה להגיד לך
אני רוצה לחזק אותך כן לחזק אותך
צריכים להגיד לאישה לפנק אותה לתת לה מתנה
לא נוסע בשבילי, בשבילנו
אם זה משפט רק שלך גם האישה צריכה
להגיד טוב...
כל שכן בשבילנו אז מה?
לכן רבנו אמר
שהכול תלוי בראש השנה שלו כל שנה רואים
ניסים והכל
כשהתקרבתי לרבינו מי שמע שיש רבינו בעולם?
רבינו הוא כמו הנשמה,
האור שלו הולך ומאיר ומאיר
כל הזמן אז מה בעצם הרב אומר שרבנו
התגעגע לדרכים שהיו פעם שהיו יותר מסובכות
ממה שהיה עד עכשיו בוודאי אז הוא החזיר את
המצב לקדמותו נמאס לי מאלה באים אלי ככה כמו
עוד מעט ניסע עם כרכרות וואי וואי רבנו אוהב את
המאמץ כן רבנו עשה את הכול
כל מדינה,
כל מדינה נורמלית
אין דבר כזה רק שמה
אין שום מדינה לא רוסיה לא שום...
רק אוקראינה, זה דבר לא נורמלי כל מדינה כולם טסים וחוצים
שמה שנים סגור הגבולות, אין....
אתה רואה את רבינו
רוצה שנגיע אליו בגעגועים בתפילות
בטרטורים
צריכים לשמוח בקושי הזה בדיוק זה הכול מוליד דברים
שרבנו פועל איתם בוודאי בוודאי הבן אדם מגיע עם כלים
אני רוצה להגיד לך בכל צרפת היה השיר שלנו בכל צרפת
ברוך השם
שרים ורוקדים
הכול בכוח התפילות של הרב ברוך השם אמרתי
לך זה עכשיו בטח אמרו לרב שאיזה זמר מאוד
מפורסם כן כן ששון שאולוב שר את זה מול 5K איש זה היה פעם
יד אליהו היום קוראים לזה היכל מנורה אז הוא
שר שמה זה פלא בכוח התפילות של הרב זה הולך ומתפשט שיהיה
בעזרת השם ההמנון
המנון של כל העם ישראל אמן כולם
אתה מכיר את השיר החדש של הרב כן אני לא
יודע לנגן אותו
אבל תדאג לזה
רגע בא ננסה רגע בטח מה לא לא לא נתקיל אותך
בוא שניה בוא נעשה שניה רק את הפזמון
הקצר השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד עושה לי רק טוב
יפה מאוד
השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד עושה לי רק טוב
ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב
או
ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב
אני רוצה להתקיל אותך עכשיו אתה תשיר ועוד יותר בא נשמע
אותך השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד עושה לי
טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה רק טוב
ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב
ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב
ותמיד יהיה לי רק טוב
מדויק יפה יפה ברוך השם
ישתבח שמו כמה טוב השם הרב אני בכל
אופן מקבל הרבה פניות לא יודע אם כבר שאלת
פה לגבי אנשים מאוד חוששים מהמלחמה בצפון
ומאוד מפוחדים מזה מצד אחד אני שמעתי
פרסום הרב
נחמן אחד אחד התלמידים של החלבן אמר שאני
שמעתי הוא אמר שהחלבן התגלה לאחד התלמידים
שלו בחלום ואמר לו שצריכים להתפלל על עם
ישראל ומה אתם אתם כולכם ישנים והרב מכיר
אותו הרב נחמן מעודד עכשיו נזכרתי במשפחה
שלו הוא בחור מיושב והוא לא זה הוא תלמיד
הכי מובהק של החלבן הוא עשה דיסק של
סיפורים על החלבן שמאוד התפרסם אז הוא
סיפר שאחד התלמידים אחד מהתלמידים בעל
השגה כמו הרב שיינפלד אז אחד התלמידים
שהוא צדיק נסתר החלבן התגלה אליו בחלום
ואמר לו שאת הדברים האלה תתעוררו אפשר
להמתיק את הכול שיהפוך להיות משהו טוב מאוד
לעם ישראל ומצד שני אם לא תתפללו ולא
תעמדו על זה אז חלילה אומר שחלילה חלילה
אז מי"ז בתמוז וחס ושלום לא יודע מה אבל
בכל אופן הנקודה הזאת שכאילו הרב אמר
עכשיו להתפלל אז אנשים מאוד מפוחדים ובאמת צריך
להתחזק בנקודה של התפילות
למה לפחד? תתפללו!
מה הבעיה מה אומרים תתפללו בוא עכשיו בשיעור שלנו כולם
בישיבה אמרתי כולם יתפללו כל יום חצי
שעה על עם ישראל
כן כן עכשיו הרב אמר בישיבה כולם להתפלל חצי
שעה על עם ישראל וממש זה כולם כל מי ששומע
אותנו כל יום יקדיש מי שיודע
להתבודד שיתבודד מי שלא יודע
יגיד תהילים בשביל עם ישראל כן אני רואה
שמישהו פה שואל חזי הוא שואל האם אפשר
לעשות בחצי שעה תפילות גם תפילות על הפצה?
ודאי! זה עיקר התפילות
זה עיקר התפילות
הרב יכול לתת איזה עצה שעל ידי
זה להתמיד בזה בנקודה הזאת של התפילות על
עם ישראל
צריכים כל יום להגיד תודה שזכיתי
זכיתי גם מחר זכה אותי להתפלל על עם ישראל זה יש
יש יצר הרע אדם שיש לו סדר לימוד עדיף שעכשיו
במצב הנוכחי יראה שהוא לא מספיק את
התפילות על עם ישראל ויבטל חלק מהסדר
לימוד בשביל זה חצי שעה ודאי
ודאי מה
עכשיו עם ישראל
זקוקים להרבה תפילות
לא הייתה פה אמרתי להם שבצרפת
בוכים להגיע כן כן הייתי בשיעור בבוקר אז הרב
אמר כן שמעתי למה
לא יודע מה היום
צריכים בחירות היום היה בחירות בתוצאות של
הבחירות נראה
מי זוכה כאילו
מה נהיה שם לא יודעים אין לי מושג
אומרים השמאל זה...
משהו לא טוב חלילה זה מלא ערבים
מה השפה השנייה בצרפת?
צרפתית!
השפה הכי מדוברת במקום השני בצרפת הרב אמר שאמרו לו
שהיא צרפתית במקום 1 זה ערבית ברור מה
זה הזיה אתה הולך שם ברחובות לא הייתי שם
לפני שנים המשפחה שלי מצרפת אבא שלי נולד שם
אתה הולך שם ברחובות אתה רואה מלא מלא
כושים כאלה גדולים כאילו מלא כאילו אנשים
גם הם
מוסלמים משתטחים שם ברחוב וכאלה ממש
תפילות כאילו זה כמו שיש לך כזה מסגדים
בכל מקום כאלה הזה
כן תפילות הרבה תפילות כן
לכן צריכים הרבה תפילות
ואפשר שבאמת יהיה גאולה שלמה השנה
הזאתי?
ודאי ודאי
נתחזק בנקודה הזאת
כולם צריכים להתחזק שכל יום נשקיע חצי שעה להתפלל על עם ישראל
מי שיודע להתבודד
תתפללו:
"ריבונו של עולם תשמור את החיילים שלנו תילחם לנו תשמור את כל עם ישראל"
אמן
אמרתי עם
ישראל נמצאים בסכנה גדולה איזה סכנה?
עצבות
האינטרנט
אינטרנט
זה סכנה עצומה
צריכים להתפלל על זה
איך
מי שמגיע לו ספרים חוברות מתחיל ללמוד מתחיל להאמין בהשם מתחיל לעשות התבודדות
ובאמת מה להתפלל על זה
שאנשים רוב ככל העולם במודעות שהאינטרנט
זה כמו הסם הכי קטלני שיש אבל מה חוץ מה אפשר
להגיד
שהתפלל כמו שאתה קיבלת ספר אבל הרב אני לא
הייתי מכור הזה שקבלו דעת שצריכים
להתפלל זה יום יום התהליך יהיה ארוך אבל
מאוד לא לא לא מיד שאדם טועם את הקדושה
כמו שבאמת קרה לי לי שבהתחלה בהתחלת
הדרך הוא מקבל פצצה של מוציאים אותו ממצרים
בדיוק בדיוק נתפלל שיקבלו את הספרים ואת
החוברות ואז
שילמדו אותם ויפיצו אותם אז עוד פעם שתקבלו את הספרים
והחברות ילמדו אותם כן יחיו אותם ויפיצו אותם
ויפיצו אותם זה התפילות שלי
הרב רציתי להגיד אבל על הקטע הזה כאילו סתם
זה שאלה כאילו מוזרה כאילו מה שהרב אומר זה טיפה מוזר לי אני
אומר כי בסוף תראה אנחנו עכשיו איפה אנחנו
משודרים באינטרנט לא יודע למלא אנשים בכל
רחבי העולם אז איך אפשר להגיד שהאינטרנט
זה רע יש בו גם צדדים טובים תחשוב שאים נגיד
לא היה עכשיו זה אינטרנט לא יכולים לשמוע
אותך עכשיו לא יודע בצרפת או במקסיקו וואטאבר
מתוק שלי, כן
סכין זה טוב או לא טוב?
יש לעשות בו טוב ויש לא טוב
לא אבל זה משתמע מדברי
הרב מה שאני שומע מהרב זה כאילו שאינטרנט
זה הדבר הכי גרוע בעולם
האינטרנט הפרוץ הפרוץ אה אוקיי אין בעיה
זה כולם מבינים שעל זה אני מתכוון יודעים
שאני יש לי אינטרנט זה למה לא
למה לא כי אפשר בעצם בזה כאילו איך הגענו
לצרפת? מצאנו אולמות מלאים איך? הלכנו אליהם?
שידרנו באינטרנט
שלחנו סרטונים וכולי זהו רגע אבל הרב השאיפה של יהודי
שרוצה להיות איש כשר זה לא להיות לגמרי
בלי הדבר הזה או שזה גם יכול להיות במקביל
כמו שאמרתי,
יש צד שכולו טוב וכולו קדוש
וצד שכולו רע ויש...
כל אחד כל דבר יש
אז מה למעשה הרב אומר שכולו טוב זה
כשאין בכלל זאת אומרת לשאוף לאן השאיפה
זאת אומרת זה כן מפריע לעבודת השם אפילו
במצב המוגן שלו או שזה יכול כאילו בן אדם שהוא
יהודי שרוצה להיות צדיק הוא יכול לחיות עם הדבר הזה?
למה לא
כן כמו שאנחנו רואים
דברים
למה לא כן
למה עוד פעם
כל דבר מכונית זה טוב?
כן כל דבר לכאורה זה לא מביא את הבן
אדם גם הסכין הוא לא מביא אין לבן אדם שלוקח
סכין תאוות רצח לרצוח מישהו אבל בן אדם שמחזיק
מכשיר אפילו מוגן זה מכניס בו תאווה וממכר
אותו לדברים בצורה בצורה שאחר כך הוא יחפש
את הפרוץ כי זה כבר לא מספק את את הריגושים
שלו ככה לכאורה אנחנו נחשפים לכל
הסיפורים אם אדם יש לו תאווה לא יעזור לו
כלום אבל אדם עובד על עצמו שהוא יודע
שהתאווה זה רע לא רוצה את התאווה יש לו
תאווה הוא לא רוצה את זה כן
לא מחפש שום דבר
אדם מגיע ללמוד את הספרים עושה
התבודדות כן לכן זה מה ששאלתי כי לכאורה אם
זה השאיפה או
לא צריכים את זה למה יש לנו ישיבה יש
לנו לא צריכים את
זה שומעים את השיעורים בהרבה דרכים גם בקו האמונה
אבל
אם
מישהו זה
לא אם אדם
רוצה להתקרב להשם
יתברך למה לא יכול...
מי שרוצה את התאוות לא יעזור לו שום
דבר
אוקיי גם לי גם
בלי מכשיר רוצה תאוות
יכול לעזור משהו? לא יעזור שום דבר לכן כשאדם
מתעורר לאמונה לקדושה
וזה
קדושה אנחנו לא צריכים שום דבר יש לנו הכל
כן
אני באופן אישי ראיתי שזה לי זה מסוכן
כן כל אחד זה מה שהמצב שלו כן טוב
תחשוב סתם נגיד בן אדם לא יודע נגיד יש לו
עכשיו קבוצת וואטסאפ שהוא בא ומחזק איתה
את החברים הרחוקים שלו כן זה כל אחד
בסוף כמו שנראה לי הרב אמר זה אתה יודע גם
בתקופה של הגמרא של המשנה היה אנשים שהיה
להם תאווה אתה מבין אז לא הם לא רואים
סרטונים הם היו הולכים יכולים ללכת גם לבית
בושת חס ושלום אתה מבין כן כאילו קח את ריש לקיש
ריש לקיש הוא היה מה הוא היה לפני
שהוא היה תנא? הוא היה גדול
השודדים עכשיו גדול השודדים זה לא רק שהוא שודד
כנראה הוא גם היה אונס כנראה הוא גם היה
רוצח קשה לנו להגיד את זה אבל בסוף תאווה
אם יש לך את זה או אין לך את זה זה נטו בידי
הבחירה שלך ברור שצריך הגנה אתה לא עכשיו
מלך מלכי המלכים אתה לא מלאכי השרת אפרופו
הגנה אני חושב שפה כבוד הרב יכול לתת לנו
באמת את אם אני הבנתי נכון ההגנה האמיתית
שעליה נצטרך לשים את הדגש זה לקבל
דעת אז מה מה הרב
מציע כל יום שעה התבודדות כל יום שעה
התבודדות ושם לבקש שיהיה לי דעת כן בדיוק
באיזה ספר הכי מומלץ על הנושא שעכשיו
הנושא החשוב הזה באמת
דבר ראשון בגן אמונה
בגן האמונה כל דבר דבר שני
בשדי יער התבודדות אור חדש התבודדות
בריתי שלום
בגן השלום יש לנו מה
לעבוד הכרתי חייל
קוראים לו דור מתוק הוא ממשמר הגבול
לא חייל משמר הגבול והוא אומר לי אני מכיר
אותך עם יאיר עם הרב ארוש איך זכיתם איך
זכיתם אבל גם אני זכיתי ככה הוא אומר לי
גם אני זכיתי ואז הוא הוציא טלפון טלפון
חכם הוא ראה לי בהגדרות הכל חסום חוץ
מערוצים של הרב ארוש וואו והוא אומר הרב
ארוש אצלי בכיס
ככה זה היה זה משהו טוב שיש מזה לא
אני מאמין שזה חלק מתהליך תשובה אבל שאלתי
את הרב זה האם השאיפה כאילו השלב היותר
מתקדם זה כשכבר אפשר להגיד אני לא צריך את זה
גם אני פגשתי הרבה אנשים אומרים לי
שומעים אותי יום ולילה שומעים את הדיסקים
את השיעורים
כן בוודאי
אין אין דברים אני זוכר כבוד הרב
משהו קיצוני עכשיו אני הולך להגיד אבל אני
הרב יזכור את זה גם אני הייתי עד לזה עד
שמשהו הזוי אזה אולי לפני איזה 15 שנה זה
היה זכינו ללוות את כבוד הרב מהישיבה לבית
שלו ואז עבר אוטו בשבת עבר אוטו בשבת עם
שיעור של הרב
באוטו ואז הוא קולט את הרב והוא צופר לנו
והנה אני שומע
אותך ואז כמובן עם ה כמו שאתה כל כך יפה
אומר תהליך של תשובה אותו
יהודי לימים פגשתי אותו והוא אמר לי וואי
חטאתי עוויתי פשעתי אבל תראה איך חזרתי
בתשובה בסוף אותו יהודי מתוק אי אפשר לדעת מה
השם עושה עם העולם שלו
ואוו
מישהו התקשר
למטה אמר לו אני איך נהייתי עשיר
הוא בשבת
נעשה הוא היה שוטר קצין כן
ראה אותי הולך עצר אומר אני
חייב לקבל ברכה מהרב
אמרתי לו מה
אתה מאמין בי
תפסיק לעבוד
בשבת אמר לי אני קצין איך אני יש לי שליחות אמרתי לו
אני מברך אותך שתפסיק לעבוד בשבת אותו
שבוע חמישה ימים
נפצע עזב את
המשטרה
ונהיה עשיר
ואוו
אמר לי
הברכה שלו הכריחה אותי לשמור שבת
כי נפצע אז התחיל לשמור שבת ועזב את המשטרה
ומהשבת נהיה לו ברכה ונהיה עשיר
וואו אז לפעמים בעצם מה שאני שומע פה באמת
בתום אני חושב שלפעמים יש אנשים אולי
שבאמת צריכים להיות עשירים וזה שהם מחללים
שבת דופק להם את הברכה בוודאי בוודאי עשיר אבל
הוא מחלל שבת נדפק לו השבת היא מקור הברכה
ככה כתוב, כל הברכות זה מהשבת
מסכנים מפסידים את החיים שלהם לשטויות מה כל
השבוע אפשר... שבת זה שבת המתנה הכי גדולה
בוודאי לכן, יש לרב ארבע חוברות על שבת משהו חזק מאוד מי
שרוצה לטעום טעם של שבת מיוחד ארבע חוברות
על שבת ועוד חוברת אחת קוראים לה מקור
הישועות על איך אפשר בזה שמקבלים שבת טיפה
יותר מוקדם לקבל איזה ישועה שבוחרים ממש
ככה איזה "מקור הישועות" איזה משהו מיוחד
בעזרת
השם מה מה אומרים שמה יש פה יש פה שאלה
על מישהי שכותבת שהיא ברוך השם בזכות
השידור הזה היא התחילה להתבודד אבל קשה לה
בהתבודדות והיא רוצה לשאול אם אפשר לשים
תוך כדי התבודדות בשביל להתרכז יותר לשים שירים?
כמו שאומרים תחילה זה מתחילה
למתחילים זה יש להקל כן בתוך בתוך
התחלה אפשר להקל
יש לנו דרישת שלום מאוסטריה כבוד הרב
כן אומרים לו שלום כבוד הרב מתגעגעים הוא
מבקש פה שאני אספר את מה שקרה לו עם כבוד
הרב גם בעניין השבת אהה נכון
שהוא גם יש לו עסקים ועיקר העסק שלו היה
ביום שבת והוא לקח שותף גוי והוא שאל את
כבוד הרב מה לעשות עם זה זה עקר הכסף ואז
הרב אמר לו תשמע זה נחמד זה קומבינה אבל
זה לא אמת עדיף לך לעזוב היה לו מאוד קשה
לקבל את העצה של הרב הוא קיבל את העצה של
הרב והוא קיבל פיפיפיפי...
וואו שזה לא מוסבר איך פתאום ביום חול
העסק שלו זגזג ועקף את השבת וואו מדהים הרב
באמת מה זה שאלה שתמיד אני שואל את עצמי
כאילו מה מה הטעם של השבת כאילו איך אני
כבן אדם כיהודי צריך לחוות את השבת מה אני
צריך לעשות כדי להרגיש את השבת שהיא שתיתן
לי כאילו אתה יודע תן לי את את הברכה לכל השבוע
רבינו כותב
בליקוטי מוהר"ן כפי קדושת הברית ככה זוכים לקדושת השבת
תעבוד על שמירת העיניים על קדושת הברית
תלמד את הספר בריתי שלום ותזכה...
אני שואל אבל מה המעשים שצריך כאילו נגיד
שולחן שבת מה איזה דברים נגיד מיוחדים
צריך לעשות כדי שהשבת הרבה שירים שירי שבת
שירים של שבת כוח הניגון
בעצם אין הייתי בצרפת
בצרפת אנשים אומרים הגיעו שוב
בשבת לא יודע מה שעות שרנו שעות שעות!
לא שעה לא שעתיים שעות! שרנו בלילה, ביום חזק
איזה שמחה שמה הייתה איזה שמחה
אנשים אמרו הרגישו אומן
בצרפת ממש עכשיו בצרפת כן כן איזה כוח
בכוח השירים
כן מבקשים פה מכבוד הרב פרויקט שירי שבת
נכון נכון אם אפשר לעשות כזה דבר למה לא
צריכים לחשוב איך נעשה את זה נזכה חייב
חייב מה זה דחוף
עשו כזה הזה מהצד האשכנזי צריך לעשות גם הצד
של של הספרדי מה קרה אדרבה
צריך
ספרדים יש להם שירים פי מיליון בטח פי מיליון מהאשכנזים
צריך לעשות צריך לעשות נו נכון
לשמח נחשוב אולי עכשיו נתפלל על זה שנחשוב לעשות
משהו יכול להיות חזק מאוד להביא אפילו
זמרים נכון כן מכל הסוגים כן
בטח לעשות ממש... אומרים פה שרבי נחמן מאוד הקפיד לשיר
שירי שבת לפי הסדר מה נכון לא נכון
לא לא לא רבינו הקפיד שיהיה שירות בשבת
זה מה שחשוב בוודאי שכאילו אולי בן אדם זה מלחיץ אותו
לעשות לפי הסדר העיקר
שישיר ישיר וישיר הרבה
בדיוק זה עצה חשובה
כל סעודה יש שיר אחד של האריז"ל
את השיר הזה צריכים לשיר
בליל שבת אזמר בשבחין בדיוק
ביום שבת אתקינו סעודתא וגם בסעודה שלישית
תשיר... יש בזה כוח מיוחד בשיר של האריז"ל יש
בזה? ודאי ודאי גם שירים כמו כי אשמרה שבת
עזרני אל חי אגדלך, בדיוק
לא חסר
ברוך השם יש פה עוד שאלות הרב הרב רוצה לסיים?
כן כן למה לא? זה עבר לנו מהר לא שמנו לב
אז יש פה
שאלה אני רואה שמישהו התחזק פה מהנקודה של
של עם ישראל ברוך השם זה חשוב מאוד הוא
כותב שהוא רוצה לעשות את החצי שעה כמו
שהרב אמר אבל הוא לא מספיק
להתפלל את השעה שלו כי הוא רוצה להתפלל על
השינה והוא רוצה לעשות חצי שעה על תיקון
הברית אז לכן הוא שואל איך בכל אופן הוא
יצליח להכניס עוד חצי שעה?
יעשה חשבון נפש
בערך חצי שעה חצי שעה על עצמו
הוא כותב שהוא מתפלל חצי שעה על השינה
וחצי שעה על תיקון הברית
אשריו,
חצי שעה על עצמו
ואז ואז יכניס חצי שעה על עם ישראל
יש פה שאלה לגבי שבע מצוות בני נח
הוא כותב שכתוב בגמרא
שהקדוש ברוך הוא לכאורה מחל לגויים
על שבע מצוות הוא ראה שהם לא מקיימים אותם
מחל להם על השבע מצוות האלו הרב מכיר את
זה שכאילו ויתר להם על זה הגויים
חייבים בשבע מצוות
חייבים!
שואלים פה כבוד הרב
על על ייסורים כמו אחד מה צריך ללמוד
מהנפילות הרוחניים
אדם שרוצה למשל ילדים
עכשיו הוא אומר הוא לא מאמין שהוא
באמת יקבל ילדים אז הוא צריך בכל זאת לבקש
בכל זאת להתפלל או קודם כל להתפלל על
אמונה? תמיד למדנו כל דבר להתפלל על אמונה
כי האמונה זה הכלי לקבל
כל חוק האמונה
שכתבתי איך השם חנן אותי לכתוב חוק האמונה כן
זוג שלא היה להם ילדים שש
שנים אמרתי
אמרו תודה
אחר כך
נחמן הבן שלי לימד אותם
להגיד כל יום חצי שעה תודה שאין להם ילדים
לא נפקדו, בא אלי אמרתי לו אין להם אמונה וואי
וואי
הוא לא מבין אותי שומרים שבת,
עושים שעה התבודדות,
מה? אמרתי לו אין להם אמונה
תלמד אותי תגיד להם
השם יתברך כולם יגידו איתי השם יתברך תמיד
אוהב אותי השם יתברך תמיד אוהב אותי
ורוצה שיהיה לי ילדים אבל כל זמן שעדיין לא
רוצה גם אני לא רוצה
טוב, האיש הבין את זה האישה אמרה
לא יכולה להגיד לא רוצה שיהיה לי ילדים
חזר אלי אמרתי לו תסביר לה השם אוהב
אותך רוצה שלך ילדים אבל הוא יודע כל דבר
כל זמן שעדיין לא רוצה גם את לא רוצה תגידי תודה תודה!
עשתה את זה,
תוך שמונה ימים נפקדה!
וואי הרב גם סיפר שהם עשו לפני כן שש שעות
אפילו תודה כן וזה לא הועיל להם כמו האמונה האמונה זה
כתוב בחוברת חוק התודה של הרב
איך איך אומרים איך מגיעים איך אומרים
תודה באמת בחוברת חוק
התודה יש לנו להגיד כאילו תודה גם על מה שכואב לי
בעצם
בדיוק בדיוק לכן צריכים ללמוד דבר ראשון אמונה
להתפלל, ישתבח שמו
יותר קל להתפלל יותר קל להתפלל
על עניינים רוחניים מאשר על עניינים גשמיים
אף על פי שהם מאוד דחופים הוא פוחד להתאכזב
וליפול לעיון תפילה וגם הוא מרגיש לא ראוי
לבקש על גשמיות איך אפשר להתגבר על זה ואם
בכלל צריך להתגבר על זה
צריכים להיות אמיתיים
אדם צריך להיות אמיתי עם השם
אתה רוצה, אתה צריך משהו תהיה אמיתי עם
השם
ריבונו של עולם,
דבר ראשון, אין בכלל גשמיות כל דבר זה עבודת השם
אז לא להדחיק את זה לא להדחיק
בדיוק
צריכים
להיות חופשי עם השם
אמיתי, לא...
בלי דעווינים
מה לא? זה הגדרה מדוייקת
אל תשחק עכשיו תגיד מה אתה רוצה
קצר ולעניין
לא להדחיק טוב
אז קודם כל מישהי פה הגר פרץ שואלת איך
היא מצטרפת לחיזוק של כבוד הרב בוואטסאפ אני
חושב שאפשר לתת לה כן את הטלפון של אפשר
לתת לה את הוואטסאפ בדרך הכי טובה חברים
בשביל גם במשך השבוע אם כואב לכם משהו אתם
שמחים רוצים להרגיש מחובר עם כבוד הרב
אפשר לעשות את זה אתם יכולים לרשום מספר
וואטסאפ זה 0527366520
אני חוזר 0527366520 כל השבוע זה
פתוח לכם לשיתופים סרטונים מסרונים כל דבר שיש
גם להתייעץ עם התלמידים של הרב בכל הענינים במהלך השבוע
גם שאלות דחופות לא צריך להרגיש מועקה
לשלוח למספר הזה זה מגיע לרב גם במהלך
השבוע וגם פה אנחנו מעלים את השאלה הזאתי
בשידור ודרך המספר הזה גם תגיעו באמת
לוואטסאפ אני מקבל כל יום חיזוק סרטון כזה
שבת מקבלים קישור להורדה של העלון של
הרב שזה עלון שכל בית יהודי צריך אותו על
השולחן
וזה דבר חשוב
וגדול מה יש לנו פה עוד
מה עוד לא שאלנו
ראיתי פה החטופים שאלת
הנה זה פה הרב יכול לחזק על המצב של החטופים?
משתדל על כל אחד מתפללים
כל יום כל הזמן מתפללים
על החטופים בוודאי
השם יודע את הכול בידיו הכול
וכל מה שהם זקוקים לגאולה
יהי רצון היום אמן גם כל עם ישראל זקוקים
לגאולה כל אחד צריכים להתפלל עליהם
ועל החיילים שלנו ולהתפלל על עם ישראל בכל העולם
אשרינו, יש לנו הרבה על מה להתפלל!
אז בעצם התשובה זה למסור נפש על
התפילות על עם ישראל בדיוק זה הדבר היחיד שיכול
לעזור בדיוק מה כל מי שכואב לו צריך
להתעורר לבקש על זה לעשות לפחות כמה שהוא
בדיוק יכול כן הרב אומר כמה שהוא יכול לא חצי
שעה דווקא
אם יכול, חצי שעה לא יכול, יעשה מה
שאפשר לא יכול, יגיד תהילים כן העיקר לא לשכוח רגע
אחד את המצב בדיוק ולהתפלל לפי הכח צריכים
להתפלל
כולם יתפללו כל יום
אתה לא יכול
לעשות התבודדות תגיד תהילים לזכותם של עם ישראל
זה גם בשמחה הרב זה חשוב מה כי אתה יודע
היום אתה יודע אני מרגיש את זה מאוד אני
הייתי כאילו לאחרונה הייתי במילואים וכאלה
ואתה רואה כאילו בחוץ אתה חוזר כזה חזרתי
הביתה כזה מה זה וכאלה אתה רואה כאילו
כולם כזה עצובים מבואסים כאלה צריך באמת
להגיד כאילו נראה לי שזה כאילו הקטע
הוא שגם שאני מתפלל על החטופים אני צריך
להתפלל מתוך שמחה שאם לא יהיה לי שמחה בזה
שאני אתפלל עליהם אז אז מה זה עוזר
כאילו אתה אומר נקודה אמיתית וחשובה
לשמוח, רק לשמוח... תשיר רק לשמוח יש
לא מכיר
יש לי משהו
השמחה היא בליבי בליבי בליבי התחושה
תלויה רק בי תלויה רק בי תלויה רק בי
השמחה היא בליבי בליבי בליבי התחושה תלויה
רק בי תלוייה רק בי תלויה רק בי
וואו יפה מאוד תודה רבה
יפה איך אמרת השמחה השמחה היא בליבי
והתחושה תלוייה רק בי אז הנה אז יש לי
משהו בשבילכם שניתן לכם את התחושה של
השמחה 0522240696 שמה מקבלים את הספרים
אתם חייבים שמענו פה שחברה בצרפת בשבוע
רוקנו את מה שהגיע לשם אתה לא שמעת בצרפת
היה הפצה אדירה 2000 ספרים 10,000
חוברות
בן פורת יוסף תשובה
איזה כיסופים אז בואו גם אנחנו ניקח
פה חלק זה הרב מלמד אותנו דעת
צריך להתפלל, ליישם, ולהפיץ ב-0522240696
עם הטריפל הזה מי שעושה את זה הולך
בדרך של הרב ובוודאי נזכה לכל הישועות אמן
אמן אמן תודה רבה תודה רבה תודה רבה
חזק וברוך
אשרינו