0:00 / 0:00
שיחת חיזוק בטלפון (24) (נבואת אחרית הימים מיוסף הצדיק) הרב ירון ראובן
353 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
יאללה בשם השם נעשה
ונצליח פרשת מקץ מקץ ברוך השם פרשה הזאתי
כל שנה שקוראים אותה זה מתחדשים מתחדשים
דברים יפים
ו השנה
לצערנו קרא כמו שאמרת קרה את ה
כל הנזק הזה כל האסון הזה שקרה באון שתוך
שנייה הקדוש ברוך הוא
שינה את הכל הפך את כל
העולם על הראש
וראינו
איך נבוא חלק מהנבואה חלק מהנבואה
שכתוב בספרים הקדושים הנביאים אומרים
שבמלחמת גוג ומגוג כל העולם ילך נגד נגד
ישראל וכאילו כל הזמן ה ש כלו שאלה זה
כאילו מה זאת אומרת כל העולם חייב להיות
איזה כמה מדינות שלא איך אתה יכול אמריקה
לא סובלים את רוסיה רוסיה לא סובלים את
טורקיה טורקיה לא סובלים את סוריה סוריה
לא סובלים את זה כאילו כ אף אחד לא סובל
אחד את השני אז איך כולם התאחדו ביחד פלחו
נגד ישראל איך זה יכול להיות במיוחד
שישראל ואמריקה הם bf best friends חברים
איך זה יכול
להיות אז הקדוש ברוך הוא מראה לנו ממש איך
הכל יכול להתהפך תוך שנייה חודש לפני
שהאומה אובמה הזה
עוזב הוא עושה מה שהוא עושה ופתאום אתה
רואה שכל העולם עכשיו כל כאילו המדינות
הגדולות וכולי הם נגד ישראל ואתה רואה
שממש כאילו עכשיו קראו לארץ ישראל שזה לא
ליגל כאילו כביכול אם באמת הם רוצים הם
יכולים ללכת למלחמה ב עם המצפון שלהם
רגוע כאל מצפון רגוע לא יכולים לא צריכים
כ להסביר את זה לא יהיה אף אחד שיהיה נגד
זה בגלל שאתה אומר שאם המדינה היא לא
לגלית אתם כובשים זה א זה אותו דבר כמו
קוויט קוויט ומה שקרה בקוויט עם עיראק למה
איך איך ג'ורג בוש הרגיע את המצפון והרגיע
את העולם שמותר לו להתקיף ו את הכל בגלל
שסד מחוסן הלך נגד קוויט
אתה מבין בל שזה לא היה ליגל עכשיו מתי
שאומרים הרשעים מרושעים האלה שארץ ישראל
זה לא ליגל זה לא חוקי
א ב זה לא חוקי ע גבולות 67 עד שתגיע לזה
67 לא לא לא לפני זה עד לפני זה עד לפני
זה ב אומרים לך שאתה במצב חמור חביבי אתה
במצב חמור אתה יש לך מאות אי אנשים גרים
במקומות ש לא
חוקי הקפיטל שלך ירושלים לא שלך הכל מה
כאילו זה ממש כאילו ממש מה שפרי אבות
אומרים שבן אדם אומר מה שלי שלי מה שלך
שלי זה רשע זה מה שעון
אמרו שלנו שלנו כל מה שהבאתם לנו ותחתם
בנו ועזרתם לנו זה שלנו ומה שלכם גם שלנו
אנחנו נחליט מה שלכם אז זה רשע זה רשע אבל
זה כל הדברים
האלה זה הכל נבואה זה הכל אחרית הימים זה
כבר כתוב מה יקרה מפה זה הכל תלוי במעשינו
כמו כל דבר עכשיו הרבה אנשים לא כל כך
בפניקה למה הם רגועים לא לא לא המשיח בא
המשיח בא עוד פחות מחודש קוראים לו דונלד
טראמפ
גימטריה דונלד טראמפ משיח חושבים שהוא
משיח כן כן עשו דונלד טראמפ זה כבר לפני
הנו לפני
ה הבחירות אז עשו דונלד טראמפ משיח אז
אנשים יהודים אומרים לא אל תדאגו הוא כתב
בטוויטר שהכל יהיה בסדר הוא הבטיח לנו
שאנחנו חברים והבת שלו התגיירה והכל יהיה
טוב אבל בגלל זה כתוב בתורה ארור האדם
ארור הרור האדם שבוטח באיש מתי שבן אדם
הוא בוטח באיש במקום להסתכל על הבינו
שבשמיים הוא מקבל את הקללה הכי גרועה
שבתורה הכי גרועה שבתורה זה
ערור אסור לסמוך בבן אדם לא הפרזידנט ולא
הויס פרזידנט ולא אף אחד רור האדם הקדוש
ברוך הוא ממש לא סובל את זה הוא ממש נותן
קללה זה כתוב פרשת בחוקותיי פרשת כי תבוא
וגם בנביאים כתוב את זה זה זה ממש בן אדם
שהוא בן אדם שהוא שומח בבן אדם זה זה
מחמיר את המצב עדיף להגיד אין בריירה אין
כלום אין לנו הופ אין כלום עדיף מלהגיד
אנחנו נסמוך על הבן אדם
הזה בגלל שאתה ממש זה ממש דבר גרוע מאוד
אבל כולם הם בטוחים לא אל תדאגו הוא אמר
בטוויטר ב-20 לינואר א הכל השתנה וכולי
וכולי עכשיו דבר ראשון צריכים להבין כל מה
שהוא אמר הוא בן אדם
נחמד כל מה שהוא אומר הכל טוב ויפה אפילו
יכול להיות שהוא מתכוון לזה אבל בשניה
שהוא נהיה נהיה הפרזידנט אין לו בחירה
יותר השנייה שהוא נהיה פרזידנט נהיה נשיא
אין לו בחירה יותר זה כבר כתוב בתורה יש
כמה הוכחות יש לנו את רעה שכתוב מפורסם
שהקדוש ברוך הוא לקח הבחירה כתוב על סיכון
כתוב שהקדוש ברוך הוא במפורש לקח לו את
הבחירה כתוב על נבוך הנצר שבאיזה מצב
הקדוש ברוך הוא לקח לו את הבחירה כתוב על
כמה וכמה מלכים שאנחנו כבר יודעים שמתי
שבן אדם נהיה מלך מתי שבן אדם נהיה מנהיג
הוא נהיה
הצעצוע של השם שכאילו הקדוש ברוך הוא
מתפקד את העולם
דרכם תפקד את העולם מוזיז אותם כמו צ'ח מת
מוריד את זה מוריד את זה שם את זה מוריד
את זה ככה קדוש ברוך הוא מנהל את העולם אז
אז אז על פי מה על מה הקדוש ברוך הוא למה
הוא מוזיק זה לימינה ואת השני לשמאלה ולמה
את זה לשמאלה ואת זה לימינה למה הוא מוסיס
את זה זה הכל במעשה היהודים עם ישראל עוש
עושים מעשים טובים אין להם מה לדאוג אפילו
לעבוד הם לא צריכים לעבוד אפילו לעבוד לא
צריכים לעבוד אם עושים את רצון השם ועכשיו
זה איפה זה כתוב זה כתוב בגמרא בגמרא מסכת
ברכות דף
כתוב רבי נינה בר פפה רמה כתיב ולקחתי
דגני בעיתו וכתיב ואספת דגנך
עכשיו בזמן שישראל עושים רצונו של
מקום כאן בזמן שאיין ישראל עושים רצו של
מקום אז הגמרא פה אומרת מסבירה שעכשיו פה
בספר
הושע
פסוק פרק שני פסוק 11 כתוב שהקדוש ברוך
הוא אומר ש כאילו אני אקח את הדג אני אקח
את ה גרעינים את ה איך קוראים לזה א כאילו
החיטה והדברים ה החיטה בחזרה כל שלי כאילו
כל הכסף שלי כל הפרנסה כל ה כל הכסף הכל
שלי כמו שכתוב בספר ושע לי הכסף ולי הזהב
נאום השב צבאות אז הוא אומר אני לקחתי את
משהו שלי לא כאילו לקחתי את מה שלך לקחתי
את שלי לקחתי דגני דגני זה שלי כאילו
הקדוש ברוך הוא אומר זה הכל שלי בכל מקרה
אני לוקח את זה בחזרה
אבל בספר
דברים פרק 11 פסוק 4 הקדוש ברוך הוא אומר
ואספת דגנך תאספו את הדגנים שלכם אז איך
זה יכול להיות פה אתה אומר שזה שלנו אבל
שם אתה אומר זה שלך אז אם זה שלך או שלנו
הפרנסה היא שלך הכסף שבעולם זה שלך או זה
שלנו לא יכול להיות של שנינו אז אז אז אז
חזל מסבירים לא קשה זה לא זה לא סר אחד את
השני
כאן בדיוק חזק חזק ובור אז כאן בזמן
שישראל עושים רצונו של מקום בזמן שישראל
עושים את רצון השם אז הוא אומר זה נחשב
שלך הפרנסה נחשב אני באמת זה הכל שלי אבל
אני נותן לך את ההרגשה שאתה עבת ואתה
השתמשת עם הכוח שלך ואתה השתמשת עם החוכמה
שלך והידע שלך והכישרון שלך והיופי שלך
וההשתדלות שלך ואתה עשית את זה זת נותן לך
את ההרגשה שכל מה שיש לך בבנק זה באמת
שלך בדיוק עכשיו אני אותן לך שאתה עשבת את
גנך זה הכל שלך
אבל בזמן שאיין ישראל עושין רצונו של מקום
מתי שלא עושים את רצון השם אז זה שלי אז
אני מזכיר לך שבאמת כל מה שהיה לך כל מה
שיש לך וכל מה שאתה רוצה ש שיהיה לך הכל
באמת שלי ולא בא לי לתת לך את
זה לא בא לי לתת לך את זה עכשיו זה זה
החלק הראשון של הגמרא הזאתי זה החלק
הראשון מפה אנחנו מבינים מתי שבן אדם עושה
את רצון השם הכסף נכנס ל בנק מתי שהבן אדם
לא עושה רצון השם הכסף לא נכנס הקדוש ברוך
הוא אומר זה שלי לא בא לי להביא לך את זה
לא בא לי מה אתה תכריח אותי לא בא לי לא
בא לי לתת לך את זה אתה לא עשית רצוני לא
בא לי לתת לך עכשיו השאלה
היא כן כן בדיוק אבל עכשיו אתה תגיד תשאל
אותי איך זה יכול להיות שאנשים מחללים שבת
נוסעים באוטו בשבת אפילו לבית כנסת איך זה
יכול להיות שיש לו 10 מיליון דולר איך זה
יכול להיות שיש לו 100 מיליון דולר
בדיוק חזק וברוך אז הקדוש ברוך הוא כבר
משלם להם אל פניו לאבידו כמו שכתוב פרשת
ואית חנן הוא משלם להם על כמה מצוות שהם
עשו בחיים שלהם השם ירחם שהם יהיו עבודים
לא יהיה להם חלק לעולם הבא וזה צרה גדולה
זה בין אנשים כאלה אנשים הכי מסכנים בעולם
אוקיי ה המשך הגמרא אומרת תנו
רבנן ואספת דגנך מה תלמוד לומר כאילו מה
זאת אומרת מה מה זה הגמרא מאיפה מסיגים את
זה אומרים זה בוא בא מספר יהושע א פרק
ראשון פסוק שמיני לפי שנאמר לא ימוש ספר
התורה הזה מפיך אז פה חזל מסבירים שבאמת
יהושע פה כתוב בישעה שבאמת המטרה של עם
ישראל זה רק ללמוד תורה רק ללמוד תורה לא
לעבוד לא לעבוד בכלל לעבוד כאילו אבל יש
פה סתירה למה אומר לך
כן אז זה בדיוק מה שעכשיו רבי ישמעאל אומר
רבי ישמעאל אומר הנהג באין מנהג דרך ארץ
זה מה שלמדנו המשנה נראה לי לפני שבוע
שבועיים לפני שבועיים שדיברנו פעם שעברה
שלמד את המשנה הזאת בפרקי אבות שבן אדם
צריך לנהל את החיים שלו עם דרך ארץ מה זאת
אומרת דרך ארץ שיהיה לו גם
תורה וגם עבודה גם עבודה זה מה שרבי
ישמעאל אומר אבל רבי שמעון בן יוחאי אומר
לא זה לא מה שהוא אומר זה לא מה שישוע בן
נן אומר פה זה לא ימו ספר התורה הזה מפיך
שלא יהיה לך לא תבזבז אפילו שנייה אחת על
משהו חוץ מהתורה למה אם אדם חורש בשעת
חרישה וזורע בשעת זריעה וקוצר בשעת קצירה
ודש בשעת דישה וזורע בשעת הרוח תורה מה
תהיה עליה אומר לך כאילו אם הוא יעשה את
כל הדברים האלה יזרה בזמן ויעשה את זה
בזמן והכל בזמן כל בזמן לא יהיה לו זמן
ללמוד תורה אז מה יהיה עם התורה שלו אז
הוא אומר לך אלא בזמן שישראל עושין רצונו
של
מקום מלאכתן נעשת על ידי
אחרים אז זה זה המסקנה של החלק השני שאומר
אם עם ישראל עושים את רצון של מקום את
רצון השם אפילו המלאכה שלהם אפילו העבודה
שלהם
אחרים עושים את זה בשבילהם אבל מתי שלא
עושים ובזמן שאין ישראל עושים רצונו של
מקום מלאכתן נעשת על ידי עצמן שנאמר ואספת
דגנך ולא עוד אלא שמלאכת אחרים נעשת על
ידם אבל לא רק זה שהמלאכה שלהם העבודה
שלהם זה צריך להיות בידיים שלהם במקום
שידיים של אחרים אבל עוד אדרבה אפילו יותר
גרוע פה אומר לך אפילו המלאכה שלך מה שאתה
עושה כל הכסף את צריך לקבל הולך לאוייבים
שלך אז עכשיו זה זה כבר דרגה שנייה דרגה
ראשונה
אמרנו אין מצותי אשר אנוכי מצוה אתכם היום
כן בדיוק אז עכשיו הוא אומר לך דרגה
ראשונה אומר לך אם אתה עושה מקבל כסף לא
עושה לא מקבל כסף עכשיו דרגה שנייה רבי
שמעון אומר לנו מסביר לנו פה לא לא לא זה
יותר גרוע זה אם אתה עושה אתה מקבל את
הכסף הכסף נכנס אבל אתה לא עושה לא רק
שאתה לא מקבל את הכסף אב מה שאתה כן עושה
הכסף שאתה עובד בשבילו כל הרווח הולך
לאוייבים שלך זה כבר משהו מפחיד זה כבר
משהו מפחיד עכשיו דרגה שלישית אמר הביה
הביה מסביר לנו משהו חשוב
מאוד הרבה עשו כרבי ישמעאל הרבה אנשים עשו
מה שרבי ישמעאל אמר שהוא אמר תעבדו וגם
תלמדו תורה ועלתה בידן
כן הרבה עשו כרבי ישמעאל ועלתה בידן והם
הצליחו אלה שעבדו וגם למדו
הצליחו כרבי שמעון בן יוחאי לא עלתה בידן
וגם אלה
שעשו מה שרבי שמעון אמר לא הצליחו אבל לא
הרבה הצליחו מה זאת אומרת איך זה יכול
להיות מה זאת אומרת אמרת שישוע בן נ אמר
לנו כבר כתוב בתורה אנחנו באנו לעולם רק
ללמוד תורה
אז איך זה יכול להיות שיש לך פסוק לא ימו
ספר התורה הזה מפיך איך זה יכול להיות את
אומר לי שזה לא יצליח איך בן אדם הולך
לומד כל היום והוא לא מצליח ובן אדם שלומד
ועובד הוא מצליח איך זה יכול להיות אז אמר
רבא רבא בלה הסביר לנו פה במתו
מניחו ביומי ניסן ו ביומי תשרי לא תחזו
כמאי כי חיד לא תרדו במז במז נוחי כולה
שטה אז פה הוא מסביר אני מבין את זה יותר
באנגלית אז פה הוא מסביר לך רב אומר לך
הוא אומר לתלמידים שלו תעשו לי טובה בימי
ניסן וימי תשרי אל תבואו אל תבואו לכולל
אל תבואו למה אני רוצה שתלכו תעבדו בזמן
הזה תעשו את כל הפרנסה של כל
השנה בחודשיים האלה ואז אתם יכולים לעבור
ללכת לכולל ללמוד כל השנה ונ אחד והכל
יהיה בסדר אז פה זה הסבר מדהים מה זאת
אומרת הוא אומר לא לא שתי השתי הדברים מה
שרבי שמעון ומה
ש רבי ישמעאל אמרו הם לא שסותרים אחד את
השני ומה שהבי הסביר גם לא שסותר מה זאת
אומרת הוא אומר לך פה
שכן העיקר הוא והמטרה היא שבן אדם ילמד כל
היום מהבוקר עד הלילה תורה אבל לצערנו לא
כולם הצליחו לא כולם ראויים להיות תלמידים
חכמים לא כולם ראויים להיות אברכים
שלומדים מהבוקר עד הלילה אז הוא אומר בגלל
זה לא כולם הצליחו אבל זה לא אומר שבן אדם
לא ילמד בכלל זה אומר שבן אדם צריך שילמד
וגם יעבוד אז הרבה יותר אנשים יצליחו עם
לימוד ביחד עם
עבודה
אבל שלא
יחשבו שהעבודה היא עקר כמו שרב אמר לכו
תעבדו זמן קצר זמן מסוים בשביל לעשות כמה
שיותר כסף בזמן הכי קצר או בהשתדלות הכי
נמוכה למה בגלל שהעיקר שלכם העיקר זה
ללמוד תורה לא לעבוד רק בגלל שאתה לא תהיה
תלמיד חכם ולא תהיה גדול הדור זה לא אומר
שאסור לך שאתה לא לא לומד זה אומר שאתה לא
לומד כל הזמן אבל אתה גם עובד אבל זה לא
זה לא הופך את העולם שלך ש פתאום אתה זהו
אתה לא מחוייב בעניין של לימוד תורה אן
דבר כזה אין דבר כזה בן אדם צריך להבין
שכאילו העבודה זה התפל והתורה זה
העיקר בדיוק אז
עכשיו אנחנו רואים שיש פה כמה שלבים עכשיו
בפרשת מקץ פרשת
שבוע אנחנו ממשיכים את סיפור המפורסם
המדהים מה שקרה עם יוסף הצדיק והאחים שלו
מכרו אותו מסכן וברור שהכל היה רצון השם
והוא כל מקום שהוא עלה כל מה שהוא ניסה
הוא הצליח בסוף
נפל והלך
לפוטיפר
ועשה לו הרבה כסף הפך אותו למולטי
מיליונר לא היה זה מה שמה קרה אשתו בא
עליו רצתה זה זרקו את יוסף מסכן ב צר
אפילו את כל מה שהוא עשה לו כל המיניונים
כל הדברים כל הזה לא שכח זהו אין זורקים
אותו בצוער לא חשוב עכשיו עוד פעם אחרי
הבית סוהר 10 שנים הוא
בא עזר לשר
המשקים פירש לו את החלום שלו אמה
כתוב הפסוק האחרון של פרשת שבוע פרשת וישב
ולא זכר שר המשקים את יוסף וישכחהו
לא רק שהוא לא זכר אותו הוא שכח אותו מה
זאת אומרת שדברים אותו דבר מה לא מבינים
הוא לא זכר ברור שהוא שכח אותו מה זאת
אומרת אומר שבאמת שר
המשקים לא שהוא באמת שכח את יוסף איך אתה
יכול לשכוח מישהו שאמר לך מה יהיה בעתיד
לפני כמה ימים איך זה יכול להיות הפך לך
את כל העולם איך זה יכול להיות תשכח לא
שכח באמת מה הוא אומר זה קני זה כאילו אתה
עזרת לי זהו לא צריך חותר מה אני מחוייב ב
לא לא לא זוכר אותך לא אני שכחתי אותך
כאילו ש שכחתי שאתה אפילו קיים אבל לא
באמת שכחתי ועכשיו אנחנו רואים שזה כבר
הרגל הרגל לעם ישראל עכשיו אנחנו עוברים
לפרשת
מקץ מקץ זה סוף
העונש סוף הגזירה
שהייתה נגד א יוסף הגיע הזמן שהוא יעלה
מעלה מעלה ובגלל זה אומרים בכתוב אומר שהם
הריצו אותו שכאילו הוא הלך ממתי שגילו שיש
איזה בן אדם שיכול להתארגן את החלום של
פרעה הריצו אותו שבאותו יום תוך כמה
רגעים הוציאו אותו מהבית סוהר גילחו אותו
שתפו
אותו ממש עשו
אותו נראה כמו נסיך ותוך כמה רגעים הוא
ליד פרעו מתרגם לו את את החלום 10 דקות
אחרי זה הוא כבר נהיה מלך אז ממש ישועת
השם כרף
עין הקדוש ברוך הוא מקיים את זה ואומר לך
מתי שאני רוצה להביא לך את הישועה זה יהיה
בדרך שאתה אפילו החלום שלך לא יכול לא
יכול לחשוב ע משהו
כזה אז פתאום בן אדם הופך מ אסיר
מסכן כאילו אנשים כאילו זה זה הבן אדם הזה
יש לו מעשר עולם זה שהוא בכלל חי זה כבר א
פוקס אז זה פה הבן אדם הזה שאחים שלו מכרו
אותו בשביל 20 דולר בשביל מחיר של נעליים
פתאום אתה רוצה להפוך אותו עכשיו למלך
שלנו זה מה
שה מצרים אומרים לפרעה אומר לו לא לא אני
רואה שיש בו מלכות הוא באב מלכים זה בן
אדם מיוחד זה איש
אלוהים אז אנחנו רואים שהקדוש ברוך הוא
הופך את
הכל וכמו שמת מש למדת תה זוכר שיש את
הסיפור בין יוסף ואחים שלו כל מה שקרה הם
באים והוא רוצה ממש לעשות להם טסט מה קורה
מה עשיתם מה זה ולראות באמת אם הם חרו
בתשובה או אם הם לא חרו
בתשובה אבל מה שהכי מדהים פה בעניין של
הפרשה זה איך לראות איך יוסף הצדיק לא רק
שהוא בעצמו נהיה מלך אבל הוא הפך את מצרים
מאיזה עיר
קטנה למדינה הכי חזקה בכל העולם תוך זמן
קצר תוך בערך ערה שנים הוא הפר הוא שם את
מצרים על
המפה עם החוכמה האלוקית שהקדוש ברוך הוא
נתן
לו ו ממש כאילו הפך אותם מאיזה עיר קטנה
כמו איזה ברוקלין או
קווינס ופתאום כל העולם משלם להם מיסים כל
העולם מפחד מהם כל העולם צריך אותם כל
העולם סומך עליהם זהו
שלטון אבסולוטי על כל
העולם אז הוא עכשיו לא רק שהוא בעצמו תאשר
שאומרים שאפילו ביום הראשון שהוא נהייה
המלך
ה פרעו נתן לו 300 מיליון דולר 300 מיליון
דולר אבל זה היה כסף קטן למה שיהיה לו עוד
כמה שנים כסף קטן זה כמו גרושים כמו שיש
לך איזה חמ ש דולר בשביל איזה ביגל בבוקר
וקפה או אם זה
ב מקום מכובד כמו מנטן זה 6 דולר רק בשביל
הביגל בלי
קפה אבל פה אומר לך זה ה300 מיליון דולר
שהוא קיבל במדרש מעמ לוז זה כסף קטן כסף
קטן מה שהיה לו עוד אחרי זה אז עכשיו הוא
נהייה גדול הגדיל את המדינה הכל טוב ויפה
הביא להם דברים הביא להם נשק הביא להם
כבוד הביא להם הכל אבל אם אנחנו נדלג קצת
כמה פרשות ונגיע לפרשת
שמות אנחנו רואים משהו מדהים ויקם מלך חדש
על מצרים אשר לא ידע את יוסף שכח אותו עוד
פעם איך ת שכח מה זאת אומרת אוקיי זה ה זה
לא יכול להיות מה זאת אומרת סתם אמרתם
ש השר הזה אולי הוא שכח הוא הה זה לא נעים
כזה הוא דפק אותו בסדר הבנו אבל פרעה שכח
אותו איך אתה יכול לשכוח אותו זה בן אדם
שבנה לך את המדינה זה כמו שאתה מסתכל על
דולר ואתה אומר אני לא יודע מי זה ג'ורג'
וושינגטון מה זאת אומר אתה לא יודע תסתכל
על הדולר הפנים שלו על הדולר לא לא יודע
מי זה מה זאת אומרת אתה לא יודע מי זה זה
ג'ורג' וושינגטון הקים את המדינה זה ככה
וככה מה זאת אומר אתה לא
יודע אז מה אז מה מה באמת מה מה באמת כתוב
פה הוא עשה פרעה עשה בדיוק מה שעשו לפניו
בדיוק מתי שהיה נוח לו זכר וכיבד את יוסף
מתי שקיבל את הכוח מתי שקיבל את כל מה
שהוא רוצה אומר לו אתה יודע מה תודה רבה
על הנשק תודה רבה על הטכנולוגיה תודה רבה
על כמה דברים שתרמתם תודה רבה על הרעיונות
תודה רבה על המעשים תודה רבה אנחנו הולכים
לא רק נגדכם אבל הופכים אותכם לעבדים השם
ירחם למה ככה הקדוש ברוך הוא החליט בגלל
שעם ישראל היה צריך לעבור כל מיני דברים
לחפר על עוונות
או זה כבר כל הסיפור הזה כבר התחיל מאברהם
אבינו אבל בכל מקרה אנחנו מבינים שהקדוש
ברוך הוא יכול להפוך את הכל תוך שנייה וכל
פעם שהיה איזה פ גרום בבר מינן או איזה
הולוקוסט איזה שואה איזה משהו גרוע אנחנו
רואים כבר מהתורה מלפני כמעט 4 אל שנה
לפני זה כולנו הגענו
לגג לפני זה היינו עשירים היינו מפורסמים
היינו עשירים ומפורסמים במצרים היה לנו
עיר רק שלנו גושן עיר
שלנו יוסף נהפך לאליל הם החביאו אותו לא
רק שהוא היה הפנים שלו היה על כסף החביאו
את הגופה שלו בתוך ה בתוך הנילוס והשתחוו
אליו והתפללו אליו והפכו אותו לאלוה לא
רצו לשחרר לא רצו לתת להם להוציא את הגופה
ממצרים אז איך אתה יכול להגיד לי שכל
המצרים מתפללים אליו כל
המצרים חושבים שהוא נותן להם את המזל הוא
ככה והוא ככה איך אתה אומר לי ש שכחת אותו
לא ידע את יוסף מה אתה רציני מה זאת אומרת
לא ידע לא לא זה לא לא ידע כיל לא רוצה
לדעת לא רוצה לזכור רוצה לעבור למה אבא
אבא נדחק מה אב נדחק מלאו פן ירבה והיה כי
תקראנה למלחמה ונוסף גם הוא אומר לא לא אם
אם נתן להם להמשיך ככה הם יקחו שלטון על
כל המדינה זה בדיוק מה שהיטלר ימח שמו
וזכרו זה מה שהיטלר אמר שוא אמר אם לא
ניקח לא נשמיד את
היהודים הם יקחו שלטון על גרמניה עם
הקומוניזם שיש להם היהודים היהודים הקימו
את הקומוניזם אמר להם לא לא זה יהרסו את
המדינה יהרסו את רוסיה הם יהרסו
את את
גרמניה אז זה לא פעם ראשונה זה לא פעם
שנייה זה לא פעם שלישית זה סיפור שחוזר על
עצמו כמעט כל דור כל דור ודור אנחנו עושים
את שלנו עוזרים לעולם עושים מה שצריך
לעשות אבל חוץ מלעשות רצון השם אנחנו כמה
שאנחנו מצליחים יותר כמה שאנחנו מתעשרים
יותר אנחנו שוכחים את השם יתברך
לצערנו והקדוש ברוך הוא
אומר זה לא מה ששילמתי לכם זה לא מה
שעשיתי זה לא לא הכוונה לא הכוונה שלי לא
הייתה בשבילכם להתעשר ולהתחזק בכל הדברים
ה כל הממון כל הדברים הפיזי כל הדברים
האלה בשביל שתשכחו
אותי ששכחו אותי אז מה קורה אז הקדוש ברוך
הוא מנסה לתת לנו כל מיני יונות להעיר
אותנו אמתא שאנחנו לא מתעוררים אז יש לנו
בעיה
גדולה אז עכשיו מה שקורה באמת
באון זה לא חידוש זה לא פעם
ראשונה הדבר היחיד שאפשר להגיד זה שזה
באמת הדבר הכי חשוב זה איך אנחנו נגיב מה
אנחנו נעשה האם אנחנו מתחילים לשים לב
שהסיפור הזה כבר חזר על עצמו לפחות איזה
100 פעמים
או אנחנו נמשיך לעשות את ה לקיים את הכוח
בוץ מידי מנטליות שיש לנו לא לא לא הטילים
שלנו יציל אותנו הראש ממשלה שלנו יציל
אותנו החבר שלנו טראמפ יציל אותנו בגלל
שאם אנחנו אומרים דברים כאלה אז מה קורה
אז בספר
ירמיה פרק שני פסוק
יג פסוק 13 הוא אומר כי שתיים רעות עשה י
אותי עזבו מקור מקור מים חיים לחצוב להם
בורות בורות בורות נשברים אשר לא יכילו
המים
העבד ישראל אם יליד ביתו מדוע היה לבז אז
פה הכתוב אומר שהקדוש ברוך הוא אומר לנו
אתם עשיתם שתי עבירות נגדי שתי עבירות דבר
ראשון אתם עזבתם את המים החיים אותי עזבתם
את התורה שלי עזבתם את המים החיים שאין
סוף אין להם סוף המים חיים זה כמו שאתה
הולך ל ים שאין לו סוף אין לו סוף של של
של מים הכי טובים
בעולם במקום המים האלה מה עשו הם הלכו
למדבר לחפור איזה בור אולי יהיה מים בו
אולי איזה בור קטן יכיל את כל העם של 15
20 מיליון יהודים מבור קטן הקדוש ברוך הוא
אומר לה אני המים המים חיים אין סוף למים
שאני יכול לתת לכם אינסוף למים שנתתי לכם
אינסוף כל מה שאני יכול לתת לכם כל מה
שנתתי לכם הכל אינסוף אבל במקום ללכת איתי
אחרי שנתתם את המים אתם לוקחים את המים
האלה שנתתי לכם ואם אמרים אוקיי זה מספיק
לנו בשביל עכשיו אנחנו למצוא משהו חדש
איפה אתם הולכים למדבר למדבר וחופרים איזה
חור קטן איזה בור קטן למצוא אולי איזה
מים באמצע המדבר אז זה כבר חוצפה ראשונה
שעזבתם אותי וחוצפה אפילו יותר גדולה שאתם
מחפשים משהו יותר טוב ואז הוא אומר העבד
ישראל אם ליד בית הו מדוע היה לוז אומר
למה למה עם ישראל מתנהג כמו עבד מה אמא
שלהם זה הם באו מבית של
עבדים למה אזז אז למה למה ככה מדוע היה
לבז למה הם מפחים ל לאיזה כאילו מסכנים
שכאילו
כולם הולכים נגדם איך זה איך זה יכול
להיות למה לא רק בגלל שהם עזבו אותי והלכו
לאיזה ב לאיזה פחית
באמצע פחית ריקה באמצע
המדבר אבל לא רק זה הם התחילו להתנהג כמו
העבדים למה אתם מתנהגים כמו העבדים למה
אתם מתלבשים כמו העבדים למה אתם רוצים
דברים כמו העבדים למה אתם מתנהגים כמו
אומות העולם
התספורת והמכנסיים והחולצות והשפה והלימוד
ופתאום כולם רוצים להיות דברים שהם נגד
התורה למה למה את אתם מלכים אתם מלכים למה
אתם עושים את זה מה לא קראתם בפרשת שמות
לא קראתם פרשת מקץ לא קראתם מה שכתוב לא
קראתם מה יקרה לכם בסוף בסוף כולם ילכו
נגדכם
אז זה מה שבן אדם צריך להבין בן אדם צריך
להבין ש הסיפור מה שקורה בעולם עכשיו זה
סיפור שחזר על עצמו הרבה הרבה פעמים וכל ב
צריך להתחיל
להתכונן באופן ריאלי באופן אמיתי לא סתם
להגיד או זה מפחיד אבל לחזור לחיים
שלו כל בן אדם צריך להתכונן ולקרוא את
המשנה פרקי אבות ב
ד הוא היה אומר שזה רבן גמליאל אומר ממשיך
את המשנה עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה
רצונך
כרצונו בטל רצונך מפני רצונו כדי שיבטל
רצון אח מפני רצונך הוא אומר פה דבר ראשון
תהפוך את הרצון שלך שרצון שזה יהיה כמו
הרצון שלו מה שהקדוש ברוך הוא אמר לך מה
שהוא רוצה שתעשה תעשה אותו אבל תעשה את זה
כמו בן אדם אל תעשה את זה א אני צריך לקום
בבוקר להתפלל א חג א ארבע ימים מה אי אפשר
שלוש יש לנו שם כאילו כל התירוצים שבן אדם
ממציא לעצמו לא לעשות ולא לעשות ה אומר
דבר
ראשון תעבוד על עצמך שיהיה לך חשק לעשות ע
את המצוות חשק ללמוד תורה חשק לעשות את
רצון השם למה בגלל שזה הכי טוב בשבילך
זהזה הכי מרוויח זה השקעה הכי טובה בעולם
למה בגלל שאם אתה עושה את רצון השם זה כבר
כתוב פה הוא יעשה רצונך כרצונו אז בכל
מקרה אפילו שאתה מדלג על העבודה ואתה לא
עובד 700 שעות אתה רק עובד 500 ואפילו
שאתה מדלג ואתה לא הולך עם החברה אתה
במקום זה אתה לומד ואתה עושה דברים שכאילו
לא כל כך אתה רוצה עכשיו על המקום אבל אתה
קר מה שאתה רוצה אתה תקבל את זה אתה לא
תעבוד 700 שעות אבל תקבל כסף בשביל
1000 אתה לא תעשה את הדברים שאתה חושב שהם
ירוויחו אבל תרוויח בכל מקרה למה בגלל
שעשית הפכת את רצונך לרצון השם והעיקר הוא
לדעת העיקר הוא לדעת לבטל את רצונך להגיע
למצב ה שאתה עשית את רצון השם הפכת את
רצון השם איך אתה יודע שאתה עושה איך אתה
ידע שאתה מגיע לדבר הזה
דבר ראשון אתה צריך להבין שבשביל
שתגיע לדרגה שאתה עוצה את רצון השם חלק
מהדרגה הזאת זה לבטל את הרצון
שלך הרצון שלך חלק ממנו זה יצר הרע אז
היצר הרע יגיד לך עזוב אותך מהתורה בוא
נעבוד עוד שעתיים נעשה עוד איזה אל 2000
דולר ואז אתה יכול ללמוד עד מחר כאילו
היצר הרע יגיד לך כל מיני דברים כל מיני
תירוצים
בשביל שלא תלמד ואז עבר שעתיים ואז לא לא
לא יש עוד משהו אתה יודע מה עשית 2000
דולר בשביל השעה הזאי בוא נעשה עוד חוזה
בשביל 5,000 דול 5000 דולר בשביל חצי שעה
5000 דולר ואז אתה עושה את חצי שעה ואז
אחרי החצי שעה הזאתי אין לך כוח אתה לא
לומד אתה לא קורה ללא שום דבר בקושי יכול
להגיע הביתה אתה הולך לישון ומה קורה בסוף
ה7 אל דולר שחשבת שעשית מה קורה לא משנים
לך אז גם לא קיבלת לא תורה ולא
תשכר אז הפסדת בשתי הצדדים בסוף אבל יצר
הרע שכנע אותך אז מה הוא אומר לך רבן
גמליאל אומר לך דבר ראשון תבין תבין בני
תבין תבין שאתה חייב לעשות רצון השם בגלל
שזה הדרך היחידה שתרוויח ככה הוא יהפוך את
הרצון שלך לרצונו אבל בשביל להגיע לזה אתה
חייב לבטל את התאווה שלך לכסף חייב לבטל
את התאווה שלך לשטויות חייב לבטל את
התאווה שלך לסמוך באנשים ולעשות דברים
כאלה בגל שהכל
בזבוז אתה רק יכול לשמוח בהשם ואם אתה
תבטל את רצונך מפני רצונו אתה מבטל את
הרצון שלו רק בשביל בגלל שאתה רוצה לעשות
רצון השם לא בגלל שממש בא לך לא בא לבן
אדם לקום ב5 בבוקר ללכת להתפלל בהתחלה
באופן באופן נורמלי לא בא לו אחרי שהוא
מתחבר לתפילה והוא יודע מה זה אז אולי בא
לו ממקום שלא לשמע בא לשמע אבל בהתחלה לא
בא לו מי בא לו לקום בחמש בבוק בקר מי בא
לו ללמוד מתורה שעתיים בלילה מי בא לו
רוצה ללכת עם החבר'ה לשנות כמה בירות לנוח
לות עם הילדים לא רוצה מה הוא רוצה ללמוד
באופן באופן נורמלי היצר הרע לא יתן לך
לרצות את זה המקום שלא לשמע בא לשמע אומר
לך אם תתחיל לעשות רצון
השם מפני זה שאתה מבטל את רצונך מבטל את
היצר הרע שלך אז לא רק שתרוויח והקדוש
ברוך הוא יעשה את רצונו כרצון
כרצונך כרצונו אבל לא רק זה אבל גם הוא
יבטל את רצון אחרים מפני רצונך גם אלה כל
האויבים הרשעים מרושעים האלה שרוצים שלא
יהיה לך טוב אלה שמנסים לגנוב לך את
הביזנס אלה שמנסים לגנוב לך את המדינה אלה
שמנסים לעשות כל מיני דברים רעים אפילו אם
יש להם זכויות ומגיע להם דברים אבל אם זה
גדך אין להם סיכוי כבר הפסידו כבר הפסידו
לא יכולים לגעת בך אפילו זבובים זבובים
מפחדים מבן אדם צדיק זבובים מפחדים בן אדם
זיד למה כתוב בספר משלי פרק
167 ברצות השם דרכי איש גם אוהבו ישלים
איתו מה זאת אומרת מתי שבן אדם עושה את
רצון השם איך הוא יודע את זה אפילו
האוייבים שלו באים אליו ואומרים לו סליחה
תער לעצמך שאובמה מתקשר לעם ישראל מתקשר ל
cnn אומר אני סליחה אני רציתי להודיע משהו
לכולם אני ממש ממש מצטער שעשיתי ככה וככה
לעם ישראל אני ממש סליחה אני אהפוך את הכל
אני אעשה כאילו תאר לעצמך משהו כזה אתה
יכול לתאר משהו
כזה אין דבר כזה אבל הקדוש ברוך הוא מחכם
אם אתה עושה את רצון השם אפילו זה
יקרה אפילו גו גוג בעצמו יבוא יגיד לך
סליחה רק תעשה את רצון השם אז כל בן אדם
צריך להבין הסיפור של יוסף הצדיק והאחים
שלו זה סיפור מפורסם יפה ומדהים אבל
הסיפור האישי שרלוונטי לכל אחד ואחד ממנו
שרואה את החדשות ומפחד או לא מפחד ומבין
או לא מבין צריך לדעת שכל בן אדם חייב וא
מחוייב לחזור בתשובה בעצמו ואז לזכות ה
הרבים שהאחרים יעשו לחזור תשובה בגלל שאם
לא עוד מעט נגמר הזמן עוד מעט מגיע חס
ושלום משהו יותר גדול בגלל שמתי שאנחנו לא
שומעים להשם השם ירחם אנחנו רואים את
ההיסטוריה מה קרה הקדוש ברוך הוא שולח
לנונו טקסט שולח לנו טלפון שלחנו אימייל
אבל בסוף מגיעים הביתה דופקים בדלת יאללה
הגיע העיכול לוקחים את לוקחים את כל את כל
הריטים אתה מבין אז בן אדם צריך להבין כל
בן אדם ובן אדם חייב להבין אחנו באחרית
הימין גמרא במסכת סותה דף 49 אומר לך
שאפילו המנהיגים המנהיגים של העם ילכו
נגדם נגד עצמם נגד העם יהיה הרבה בלבול
יהיה הרבה קרייזי ממש כאילו דברים משוגעים
אבל אם בן אדם עושה את רצון השם אין לו מה
לפחד כל העולם יכול להתהפך על הראש שלו
וכלם יכולים להפוך לטרוריסטים זה לא חשוב
זה לא יפגע בך זה לא יגע בך למה אתה עושה
רצון
השם אז מפה נבין שכל הביזנס שלנו כל הכסף
שלנו כל הדברים שיש לנו כל הדברים הפיזי
זה לא שווה כלום למה בגלל ש הקדוש ברוך
הוא יכול להפוך את הכל כמו שהוא הפך את
הכל בשביל יוסף הצדיק כמה וכמה פעמים הפך
אותו מהרבה לכלום ומהרבה עוד מכלום להרבה
והרבה כאילו מעני לעשיר עשיר לעני כמה
וכמה
פעמים ובסוף אחרי כל העבודה שהוא עשה 110
שנים בגיל 110 נפטר עם כל הכסף וכל הזה מה
קרה הקדוש ברוך הוא הפך את זה עוד פעם וכל
הכסף וכל הדברים הלכו לזבל לא שווה כלום
אתה מבין למה מה שווה מה מה שהוא קיים מה
ששווה הרבה שווה כל המעשים הטובים שהוא
עשה ואז כל בן אדם צריך להבין שכל הכל מה
שהוא עושה עכשיו הוא צריך לאסוף יהלומים
יהלומים של מצוות לא יהלומים פיזי יהלומים
פיזי לא יעזרו לך עכשיו מצב כזה קשה של עם
ישראל שחצי עם יושן ואחרי ששני רדום כזה
מנמנם צריכים להבין שהגיע הזמן לחזור
בתשובה אי אפשר לבזבז עוד זמן בגלל שאנחנו
וטוטו מתחילים מצב עולה דרגה זה עולה דרגה
אז בעזרת השם יהיה רצון שכולנו נתחזק
כולנו נתחזק עם רצון השם עם כבוד השם ועם
קידוש
השם
שאלות ברוך אדוני לעולם אמן ואמן
[מוזיקה]
ה
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
‏h
[מוזיקה]
ש
[מוזיקה]