Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ודווקא בשעה שהאנושיות
לכל הפחות חושבת
שההתהפתחות האיתית מעומק תהום של טוב ובהו
עד רוממות מעלת עליוניות היצירה היותר
עליונה ורוממה מה היא שלשלת ארוכה מאוד
מאוד במציאות.
דווקא אז רוקע ויוצא האור
היותר בהיר של תביעות אידיאליות
המקיפות לא רק את ההווה
כי אם גם את העתיד היותר מרומם ויותר
נאור.
כלומר, אחרי שאנחנו מסכמים את התהליכים
ההיסטוריים
על האפלה
ש
הם מתהלכים בהם, ההיסטוריה, ימי
ההיסטוריה,
נצרות,
ימי הביניים,
שפינוזה,
חיל חילוניות אתאיזים
שנולדו משפינוזה
יחד עם כל האנטישמיות שלבותה את אלה
עכשיו הרב מבשר בשורה
היסטורית
בשורה היסטורית
קשורה ל
הרבה מאוד א
דברים שהרב כותב
על המהפכה שמתרחשת בזמנו
שרוב אנשי הדת בעולם בישראל ולהבדיל
באומות העולם נבלו ממנה והרב רואה בה אור
גדול זה תורת האבולוציה
הרב אומר תורת האבולוציה
היא תורה שבעצם
מספרת סיפור עומק על המציאות
שהמציאות היא
מתפתחת ועולה מדרגה לדרגה
וזה בשורה טובה. מר זה הדבר הכי עמוק והכי
פנימי הכי מתאים
לעומק סתרי תורה
שאמר המדע אי פעם
פני שהוא מזהה
איזה קו נסתר
שצריך איזה היקף
של מבט וחדירת עומק כדי להבחין בו
שהמציאות
כולה הולכת ומתעלה
ושזה הDNA הכי עמוק שלה, הכי יסודי שלה.
זה בשורה נפלאה.
כי כמה שלא תמצא חסרונות במצב פלוני,
אבל לא זו על תיד להתקן ואחרי התיקון הזה
יבואו תיקונים יותר עליונים. אז
האופטימיות
של התפיסה הזאת היא
מלאה. זה אופטימיות על מלא מלא. כי גם אם
חלק עדיין לא יהיה בעתיד הקרוב אבל הוא
יהיה בעתיד שחי הכל יתוקן הכל יעלה הכל
יתרומם.
אז עכשיו אחרי כל ההפלה
בעצם הרנסנס
שהרב רואה בתפיסת העולם האנושית זה
האבולוציה
ולא
שפינוזה שפינוזה הפיל את העולם
זה מחשקת ימי הביניים
להפלה נוראה
שהיא תרגום של הנ נצרות הוא האב הוא הבן
לתפיסה הוא האלוהים הוא הטבע
נכון שיש בזה השתחררות
מתפיסת אלוהות שלמעלה מהעולם
והליליות
הנלות אליה באומות העולם אבל מצד שני
זה הפסימיות
האולטימטיבית
כי
אם היה
אנחנו קצת דנים פה ב דרגות של אבוידזורה
או של כפירה של דעות שנוגדות את כל
אמונתנו
בכל זאת כדי להבין את ההיסטוריה ואת ה
מהלך שלה
הוא האב הוא הבן לפחות יש שם איזה תפיסת
אב
שהוא למעלה מהמציאות
ושידה
לבוא גאולה בגלל זה לשיטתם הנלוזה כבר באה
קצת ותבוא עוד יותר וכל מיני אבל יש משהו
מחוץ לעולם שהכל לתת לו איזה תקווה
אבל אם במקום האב הוא הבן זה הוא האלוהים
הוא הטבע אז מי יתן תקווה
זה לא מישהו מחוץ
אין אלוהים טרנסדנטי כמו ש
הם קוראים לזה
אלא רק עם מננטי זה רק המציאות מתוך עצמה
כשאתה מסתכל עליה מנקודת מבט אחרת אתה
קורא להלוהים
אבל לא שיש מחוץ לעולמות מישהו שיכול לתת
להם תקווה אז בעצם מבחינה זאת הרב מזהה
כאן הוא לא אומר את זה ממש בפירוש אבל
נדמה לי שכמעט
בפירוש אפשר לראות שהרב אומר כאן בעצם
ש
אין רנסנס
בבשורה של שפינוזה.
יש העמקת השאול
שהתאיזים
נולד ממנו ואתאיזם
הוא פסימיזם
מוחלט. כי אין מישהו מחוץ לעולם שיכול
להושע אותו.
אתמול צביקמור בכול לבבך
סיפר
על א מפגש
אצל משפחה
שבנה נפל.
הוא הלך עם יהושע שני
עכשיו
היום בערב בעזרת השם נדמה לי הלמנה שלו של
אורי השם מקום דמו שלמד אצלנו
אורי היה תלמיד פה בישיבה אורי שני השם
יקום דמו גיבור ישראל שנלחם
בחוף נפש הצליח א להרוג עשרות רבות של
מחבלים לפני שהוא נפל בעצמו עצמו
ועלמנתו מתחתנת היום בערב
ואביו
יוודה לחיים ארוכים יהושע שני בן כיתה שלי
היינו ארבעה יהושע בכיתה אז יהושע שני
ואני זה שני הם אני הייתי אחרון שפירה אבל
הוא היה אחד לפניי שני
אז אה
אז הם חבריםצ צבי קמור
מקריית ארבע והם היו הולכים פורום התקווה
ופורום הגבורה
לנחם א אבלים אצל וגם אצל אנשים שהיו
בדעות פוליטיות הפוכות אומר מגיעו למשפחה
הכל מלא שלטים קפלניסטים
ולא היה להם פשוט והמשפחה מאוד צומכה שהם
באו והם ראו הוא שבר מאוד מאוד כבד.
למה? כי מי שלא מאמין בעולם הבא ולא מאמין
בתחיית המתים ולא מאמין
שיש לעולם הזה איזה תקווה מחוץ לו, אלא רק
מה שאתה רואה בו,
אז א כשיש לו עובדן,
ודאי זה לא משפחה גדולה, אז העובדן עוד
יותר מורגש.
אם כי עובדן בכל מצב הוא נוראי גם במשפחות
ענק כמובן עלות זאת יש משהו שזה מותיך חלל
שאין מה שימלא אותו
לא אמונית לא תפיסתית
ולפעמים לא משפחתית
אז אתה מגיע לאבלות
וכשאתה מגיע עם אור של תקווה וגבורה
ואמונה
זה מלחם גם אם לא מסכימים איתך
כן
זה משהו שתמיד צריך להיות אלי
>> שתמיד צריך להיות
>> מחוץ
חיצוני
>> או
שזה מה שהרב מדבר פה שאתה רואה בפנים
שזה הולך ומתעלה
תקווה זה אחת מהשתיים או בפנים או בחוץ
עד האבולוציה
זה לא היה בפנים
אז ממילא או שהיה בחוץ או שלא היה
ולכן
הם נחזור לענייננו
אז
הפנתאיזים של שפינוזה שכל שני המאמרים
הענקיים האלה בעצם שמו אותו כמטרה לחץ ואת
החילוניות
ואת האתאיזם שנולד ממנו
כהשתלשלות של התפיסה היא
ולמרות
שהאבולוציה
היא חילונית
אבל הרב בעצם כאן אני אני מנסה להסביר מה
שאני מבין מדבריו למרות שהוא לא אומר ככה
הוא אומר אפלת ימי הביניים חשקת ימי
הביניים לא רק שלא פסקה ברנסנס אשפינוזה
היו עוד רנסנס
והבחינות ודאי שהרנסנס
הצליח מדעית וכולי ויהיה גם זה יצר תקווה
שפתאום המדע פורץ
בכלל הרב לא מתייחס לזה כאן אבל לא בתפיסה
הרשמית המדוברת
אלא
זה הרב לא מדבר על זה כאן אבל רנסס יצר
תקווה כי פתאום האדם התפתח מאוד
אבל ויש יש משהו שגם המודרנה אומרת,
האדם יכול לפתח
את מחשבות ואת עולמו באופן נפלא.
>> תקווה שהיא פנימית יותר,
>> נכון?
והרב לא מתייחס לזה כאן.
זה לא שפינוזה,
זה לא עומק הפילוסופיה,
זה לא תפיסת עולם, זה תפיסת אדם.
כלומר הרנסנס במובן של מה הוא רואה בדמות
האדם אז הוא אומר הנה אדם
שהחליף את האלוקים ואמר על עצמו אני
האלוקים
מבחינה זאת הפוסטמודרנה
היא עושה לנו שירות מצוין כי היא מפנה
את האדם כאלוקים כאלוהים
מה
שיח ה אנושי היסטורי כי המודרנה אמרה האדם
הוא אלוהים
גם אם לא כל אחד התבטא כך נדמה לי שאפילו
היו ביטויים כאלה או מאוד דומים לזה אבל
גם אם היא לא אמרה האדם הוא האלוהים
אז זה היה השדר
בשנת
ערב
השנת 1900
עמד
אה
א לורד אנגלי
שהיה
איש מדע בכיר מאוד וסיכם
את ה במידה מרובה את הרנסנס
כקומה העיקרית של המדע של האדם והוא הוא
אמר אז שהמדע הגיע לפתרון כל השאלות
העמוקות של המציאות נשארו לו רק שלוש
שאלות ופרטים
רגע שהוא הופת אותם אז הכל
נודע לאדם האדם קיצור כאילו הצליח לתפוס
שלא לומר לנעוץ את מחשבתו בכל לשלוט להיות
האלוהים
ונשארו שלוש שאלות פתוחות והשאלות שאלות
האלה תוך שנים מועטות
פרקו את כל המדע פחות או יותר מהתחלה עד
הסוף.
זה תורת היחסות
ותורת הקוונטים. הכל צמחו מתוך שלושת
השאלות האלה שאני לא זוכר להגיד עכשיו
כשהייתי צריך זכרתי.
גיליתי לכם סוד שאני כבר לא צעיר.
טוב, אפשר אנשים פיקחים כמוכם, יכולים
להבין את זה לבד.
על כל פנים, פעם אפילו זכרתי את השאלות
שהציב הלורד הזה ואיך א זה הוביל, אבל זה
היה נראה שכאילו האדם כבר תופס הכל, זה
כבר בידיים שלו. הקדוש ברוך הוא
ישב בשמיים
ילאג לנו
שב בשמיים משחק
הביאג למה אז הוא בסדר צחוק בואו תראו
המודר פתאום הכל הכל הכל מתפרק
ואז אפוסטודרנה
בעצם נקטה
את האלוהות המוזרה הזאת
שהאדם ומדעו וטכנולוגיתו
זה האלוהים. עכשיו בתוך כדי הפוסטמודרנה
ה
מדע מצליח הצלחות כבירות
עוד הרבה יותר במובן הטכנולוגי,
בשינויים שהוא יכול לחולל, לא בתפיסות
העולם שלו.
כמו תורת הקוונטים נשארה חידה בלתי פטורה
יחד עם עוד חידות רבות אחרות ואף אחד היום
לא מעלה על דעתו להגיד הבל כזה שהמדע כבר
יודע הכל חוץ משלוש שאלות זה ההבל הזה
נפרד הוא ממנו לגמרי
אבל העמדה כל יום יש עוד חידוש אלקטרוני
ו
הכל נעשה יותר ויותר יותר מהיר בהתפתחות
שלו
וAI
טס קדימה.
אז א
הטכנולוגיה מאיימת להיות עכשיו האלוהים
ובאמת האדם קצת רועד כוב שזה לא הוא אז
הוא מלא פחדים שמה ה השתלט עליו ובגלל
שהוא חסר אנושיות וחסר לב וחסר רגשות אז
הוא יכול להחריב את כל העולם בלי להני דפף
בכלל
והאימה הזאת רובצת על האדם כי בעצם יש כאן
עכשיו עכשיו איזה החלפה שבמקום שהאדם הוא
האלוהים
שזה התפרק בגלל אותם שאלות
אותו פוסטמודרן התרבותי תפיסתי אז אולי ה
יהיה האלוהים
זה היום הפחדים העמוקים
אבל כולם
נובעים מזה
שהטבע הוא האלוהים זה הכל
גנג גלגולים גלגולי אופן של שפינוזה.
למה? כי בעצם אתה אומר אין משהו בחוץ, אין
טרנסצדנטי.
מה שיש זה זה
מה יש.
ורגע שאתה אומר את זה
אז אין לך מבחוץ
שום תקווה. יש לך התפתחות.
חיה נראה לך המודרנה שאדם מתפתח והוא ואז
זה חטף
ניפוץ אדיר
מדעי ו
א פילוסופי בפוסטמודרנה
שבחינה זאת הפוסטמודרנה עשתה פה עבודה
יקרה מאוד רק שהביאה הוביל לה את האדם מי
זה שמבין את המציאות לזה שלא מבין כלום
כלומר יש פה פה איזה הסתירת לחי שהאנושות
המודרנית חטפה מהפוסטמודרנה
הפילה אותה ליעאוש טוטלי פילוסופי
אז אני לא מבין כלום ואני לא קונטי בכלום
בתחילת המשפט שלי וסוף המשפט שלי זה רק
במקרה נראה כאילו יש קשר באמת אין קשר
הכל הכל מתפרק הכל דקונסטרוקציה שמפוררת
הפרוגרס הנודע
אנחנו פוגשים את זה היום במאבקים שלנו
בפירוק הטעם משפחתי בפרוק הזהות האישית
בפרוק ה
לאומים הלאום
פרוק ישראל
להבדיל
אבל באמת יש פה פירוק עוד הרבה יותר עמוק
פירוק ההבנה
פירוק האמת,
פירוק הטוב, פירוק היופי, פירוק הערך.
כלומר, ההוגים המעמיקים הם עוסקים
בפירוקים הרבה הרבה הרבה יותר יסודיים
עד כדי פירוק הקונטיות.
יש סופרים, סופרים פוסטמודרנים שהם כותבים
סיפור שהוא לא הולך, הוא לא אין לו נקודת
מוצא ואין לו יעד.
הוא אוסף פירוקים שמתפרקים אחד לתוך השני
לחוסר תוכלת.
זה יאוש עמוק בעצם התפיסה.
מה שעכשיו אנחנו מתמודדים
עם פרוגרס ש
מפרק לנו את המוסר זה זה
רק היובלים בעומק עומקים הפירוק והיהוש
הרבה יותר עמוקים מהאדם
מהתובנות שלו מכל התפיסה שלו
והרב את כל זה לא אומר אני קצת קצת מרחיב
את הרקע.
אבל מה שהרב אומר, אם אני מבין נכון זה
שיש רנסנס
והרנסנס זה אבולוציה לא יאומן.
זה תורתו של הרב שהרנסנס
זה שהעולם אומר אבל המציאות קוראים פה שני
דברים האדם כבר לא מבין כלום ב
פוסטמודרנה
והתפיסות שלו לא
קונטיות לא
מגובשות לא מובנות כי אין מבנה
ובמידה מסוימת זה כנראה גם מפרק את
האבולוציה
לא לא מכיר.
אולי קראתי ואני לא זוכר, אבל התייחסויות
מפורשות של הפוסטמודרנה על האבולוציה, כי
האבולוציה טוענת טענה מאוד מאוד קונטית,
מאוד מאוד שלמה, מאוד בהירה, מאוד מבינה
מה קורה.
ולכאורה הפוסטמודרנה
חושבת שהאבולוציה זה הבל וריק אבל נראה לי
שאותם אנשים שמדברים על פוסטמודרנה
מסבירים את כל המציאות על פי האבולוציה
אף פעם לא חשבתי את זה שאלה מעניינת לעסוק
בה אולי גם להקוץ בה רק לעסוק בה
כמו זה סתירה מעניינת שלא בטוח שפגשתי עד
היום
אולי למישהו יש אה מוטיבציה
לקצת לחפש לעשות את זה לא יודע
שאלה מעניינת
אני לא מתכוון עכשיו אחרי שתלמדו 20 שנה
רק תורה אז
נדבר
אולי בבין הזמנים
לא לא ביקשתי לשלוח אותכם לתוך עולם החול
הזה
אה אה
יש מספיק אנשי חול במדינה. לא צריך שאנשי
הקודש יהיו אנשי חול. צריך שאנשי חול יהיו
אנשי קודש. לא שאנשי קודש יהיו אנשי חול.
אנשי חול יש מספיק.
אנשי קודש אנחנו צריכים עוד. למרות שיש
כאלה שחושבים שאנשי הקודש הם.
אין שוויון בנטל. אנשי הקודש שם מהמסע.
ואנחנו אומרים נכון. אין שבטל. אנשי החול
הם המעמס.
כל ה נשמה ששוקקת לדבקות אלוקית
ואומרת אני זקוקה לבנים נאמנים שיביעו את
הלבה הנשמתית
של הדבקות האלוקית של ישראל. נצח ישראל
שלא ישקר ולא ינחם מלהיות דבוק באלוקיו
אני צריכה עוד בנים נאמנים ולא כולם באים
להתגייס יש משתמטים
אנחנו בעד להתגייס לצבא כמובן
גם זה וגם זה למי שלא לומד תורה
ולמי שלומד לסדר
רבנו הרב צדיכיה שאין
אה
פטורים רק דחויים וכל רבותינו הולכים את
זה כעיקר גדול
ואבל זכור יש גדולים אחרים בישראל
לעשות סנקציות על מי שהולך אחרי גדולים
אחרים חוץ מהרב ציודה לא שמעתי מעולם שהרב
ציודה אמר דבר כזה
וגם בישיבת המרכז הרב גדולים אחרים חלקו
על הרב צודה בישיבה
היה מאומות על זה בישיבה
עכשיו נכון כולנו תלמידי רב צט וזה סתנו
אבל הטיל סנקציות
על מי ש
הולך אחרי רבותיו
ולא ממושמע על התפיסה של נועם סולברג שכלה
מחופתה הכוונה לערב
בנות בתוך יחידות מתמרנות אז צריך לשים
עליו סנקציות כי הוא הולך אחרי לא הולך
אחרי גודל התורה
שמפרש לנו מה זה כלה מחופתה לא לא היינו
מבינים בלדיו
השם ירחמנו
אז אה זה לא אבל יש השתות הפוכה
השתות משבת השתות מאמונה השתות מתפילות
השתנתות מכל ההשתקות
האלוקית של כנסת ישראל לקדוש ברוך הוא אין
שוויון בנתן הזה
אנחנו קוראים לשוויון בנטל. טוב,
מי לקח משם את ה
>> חיים חיים ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך
העולם שהכל נהיה בדברו.
טוב, נחזור.
אז מה מה הרנסנס האמיתי?
אחרי שיש כבר אפלה
של אתאיזם שנולד מ הוא האלוהים הוא הטבע
שזה התגלגלות של הוא האב הוא הבן
אני אני קצת א
עושה פה פרשנות אני מודה אבל נראה לי שזה
קצת עולה מהדברים
אז
מגיעה השעה של האבולוציה ואז דווקא בשעה
שהאנשיות לכל הפחות חושבת
מה זה לכל הפחות חושבת
כלומר בתפיסת עולם שלה בניתוח שלה אבל לא
בהכרח בחיים שלה
מה זה לחיות אבולוציה
לעומת רק לחשוב אבולוציה שזה לכאורה מה
שכתוב כאן במילים לכל הפחות חושבת
לחיות אבולוציה זה תשובה.
עכשיו הרב אומר יש גם תנועת תשובה.
האם בתרבות המערב יש גם תיקוני מוסר
שאנחנו שמחים בהם? כן,
הרבי היה כורארצות
הברית תרבות של חסד ומאירופה לארצות הברית
יש אבולוציה.
זה יותר מתוקן.
לפחות זה טרמפולינה.
כמו ב
אירופה זה דאון
ה
מוות המוזר.
בארצות הברית יש טראמפ. זה קופץ. אתה הולך
לכאן, אתה הולך לכאן. יש אפס אנד. אמר זה
איזה דווקטבי קוראים לזה היום. מן הדפרסיה
או שהוא במניה שהוא מנצח את איראן או שהוא
בדיפרסיה שאיראן הם נפלאים
בסדר אז זה
באמת אולי צריך לקחת בכלל פסיכיאטר לאירוע
זה לא
נחזור לענייננו
אז ה
כל מחשבותיו אלינו הקדוש ברוך הוא משחרר
אותנו
מעבודת השם בשיתוף.
עבודת השם לעקור את עומק הרשע מעטרי דאמן
הרשע.
איראן
שנעשתה בשיתוף עם הרייקה והאינטרסים של
העם הרייקה כמו שרבנו הרב צודה קורא להם.
אז אנחנו מודעים להם על כל הטוב וגם
מודעים שיש שמה אבולוציה יחסית לדאון של
אירופה.
וגם אבולוציה יחסית לדאון של ביידן
למרות שיש כאלה שמתחילים להתגעגע
אז זה גם אנחנו באפסדון קצת כתגובה
לאפס אדאון שם אבל אני חושב שהקדוש ברוך
הוא משחרר אותנו באופן עמוק עמוק עמוק מא
אני הולך עם הפסוקים אל תבטחו בנדיבי בבין
אדם שאין לו תשועה
תצורחו כבר אין לו רוח הוא ישוב לאדמתו
למוות המוזר של אירופה
ולקבל בורסאי מחיות כפיים על א שיתוף
פעולה עם הנאצים המודרנים של איראן
תצרוחו ישוב לאדמתו ביום ההוא עבדו
שתנותיו אשרי שאל יעקב עזרו סברו השם
אלוקיו עושה שמיים וארץ טייסים
כוחות קרקע
וכל השאר האמים בכלש שומר אמת לעולם הוא
שומר את האמת של נצח ישראל שלא ישקר ולא
ינחם וצריך לעמוד בטהרתו
וב זיכוחו
לעולם
ולא להסתמך בקירת הרישה על א
שיהיה רבים מה מארץ מתייעדים בעזרת השם
טוב נחזור אז יש אבולוציה
אז דווקא בשעה שהאנושיות לכל הברכות חושבת
שההתפתחות האיתית שזה כל האצמ שלמדה היום
מעומק תהום של טוב ובבו שזה שכבה שהרב לא
פגש אותה כנראה היא הייתה ממש מחרית ימיו
של המפץ הגדול
שזה לא חלק מהאבולוציה במקור אבל זה נהפך
להיות
מהלך אחד מהמפץ הגדול עד
כל התהליכים הקוסמויים
והאבולוציה של
אתה ומה שלמעלה ממנו האבולוציה זה מי
הדרגת חיים הכי נמוכה והמפץ הגדול זה
פיזיקה כימיה
לפני
תחילת הבוטניקה לפני ה תא הראשון
אז שניהם אבל מדברים על התפתחות איתית
מעומק תהום של טהו ובהו עד רוממות מעללת
עליוניות היצירה היותר עניינה ורוממה האדם
וכל התהליך הזה היא שלשלת ארוכה מאוד מאוד
במציאות
וכשיש
באנושיות תפיסת אבולוציה כזאת דווקא אז
בוקע ויוצא האור היותר בעיר של תביעות
אידיאליות.
ומעניין שהרב אומר זה בא עם תביעות
אידיאליות.
איך הרב צודה קורא ממריקה?
תזכיר עם הרייקה.
נראה לי שהרב אומר כאן שיש עוד צד שהמערב
עם תפיסת האבולוציה שלו הוא מביא גם הרבה
תפיסות אידיאליות. יש לו חודשה.
לכן המוות הזה הוא מוזר באירופה כי אתה כל
כך מפותח, אתה כל כך רואה את האבולוציה
וממילא מתמלא אופטימיות
ובסוף אתה נכנע ל
יכול להיות שזה מרוב אופטימיות נעשו
אה עיוורים
לא לא רואים נעיבים
טוב הרב לא כמובן לא נוגע בזה זה דווקא אז
מוקה ויצא אור יותר בעיר של תביעות
אידיאליות
אבל הרב כנראה מתכוון כאן בעיקר לא ל
אין כלל אנושי אלא בעיקר בתוך ישראל
כמו שיש כאן אולי הבחנה
שעל רקע
התפיסות הכלל אנושיות של האבולוציה
האתאיסטים בישראל
נעשים אידיאליסטים
של מאמר הדור
ויש הרבה מאוד אידיאליזים
בעולם החילוני.
לא תמיד הוא אידיאליזם לאומי, לפעמים הוא
אידיאליזם אוניברסלי,
לפעמים הוא לא אידיאליזם.
הוא רדיפת הנאות מגושמת, מתמכרת,
מדרדרת.
בוודאי שיש שוליים
לצערנו לא קטנים כאלה,
אבל
יש גם דרישות אידיאליות
שכל הזמן דוחפות קדימה את העולם עם
חולשות, עם חולשות פנימיות של התמקרויות,
עם חולשות חיצוניות של קנייה לטרור ושיתוף
פעולה עם נציזם המודרני,
אבל לא במקום זה שאני אני רוצה להיות
אידיאליסט.
זה עדיין בוער
והוא קשור ל תפיסת ההתפתחות של העולם. אני
לא יודע אם הר מלבד הרב יש עוד מי שמקשר
את האידיאליזים
האוניברסלי כן יש ודאי שיש
שמקשר את הניג
שכבר קצת א נעלם מן העולם פעם הוא היה
טרנד
מטריף ני אג
העולם החדש
מי שביסר שהכל יהיה טוב, תחשוב טוב, יהיה
טוב וכל מיני רעיונות כאלה ואז הוא חשב
טוב ובינתיים המוסלמים לקחו לו את המדינה
מוות מוזר כזה אבל אה
אבל ה האידיאליזם הזה לא בטל זה קווים
גבילים זה אידיאליזם עם חולשה
ובישראל להבדיל זה אידיאליזם של הקמת
המדינה, הקמת האומה, מסירות נפש עצומה ל
אה פיתוחם של ישראל, לפיתוח המדינה. מי מי
מאז שמחת תורה פד מי זה שהעיף את המדינה
קדימה ממדינה למעצמה?
הפריצה הזאת זה ימין ושמאל. תפרוצי. הימין
פרץ והשמאל פרץ.
זה לא שהשמאל היה שותף פה, הוא היה שותף
רציני מאוד.
הרבה מאוד מהאנשים מבחירים במוסד, ב בשבק,
בתעשייה האווירית, ב
טייסים ולא רק בכל הסדרות, בכל המקומות הם
לפעמים גם דפ סטייט וגם מרדגנרלים,
אבל גם
אידיאליסטים למען האומה.
זה תערובת
אור וחושך משמשים בערבוביה כשישונו של הרב
במאמר הדור אז אם כן
נראה לי שהרב מדבר פה עכשיו אל הדור
האידיאלי אידיאליסטי
שאז עוד לא היו את כל הבלבולים לא היה
פרוגרס לא היה היו חולשות ועוד איך היה
ירידה מהארץ באחוזים הרבה הרבה יותר
גבוהים מהיום היום היום מאיימים עם זה
בפעל כמה ירדו מהארץ אפשר לחשוב
בעיקר אלה שבאו לכאן לקבל צל קליטה בעקבות
המלחמה ברוסיהוקראינה
זה
חלק גדול מאוד מהיורדים
אבל לא הייתה ירידה של אנשי שמאל שירדו
לחוץ לארץ אמרו טוב פה יושב כי תהיה טוב
לי פה תמיד היה
רבין קרא לזה נפולת של נמושות
תמיד היה אז אולי קצת יותר זה הכל לא ךזה
עכשיו מאימים שאם הימין יעלה אז יהיה
פיצוץ ונטבק בסדר גם יימתם פעם שעברה
הלכתם קצת לבדוק דירות בכל מיני מקומות
ראיתם את המוות של המוזר של אירופה אמרתם
אני מעדיף תל אביב צפון תל אביב יש לנו שם
גרעין והשכנים סיפרו ככה
הלכנו לבדוק קטו כמה בירות, כמה מקומות,
כמה כפרים, כמה זה זנב בין הרגליים חזרו
לתל אביב פה יושב כיוטיה.
הארץ היה הייתה לא אבא אמינה להכי אותם
סופי אמר לא לא בכל זאת
שובו בנים שובבים
ארפה משובותיכם אז הנכדים שלהם פתאום סבא
תניח תפילין אמר לו מה פתאום סבא נו באמת
כמה נכדים יש לך עד שהנכד שלך מבקש משהו
תניח תפילין
לבות על בנים
אז האידיאליסטים אז שהיה שמה גם את הבעיות
שהיה אז היה קשה מאוד
אז ירדו אבל האידיאליסטים שלהם הרב דיבר
ממאמר הדור כן זה כל עקבי הצב פה אז הוא
אומר להם
עכשיו בוקע ויוצא האור היותר בעיר של
תביעות אידיאליות המקיפות לא רק את ההוה
אנחנו מדברים שוב על הרקע של התפיסה של
האבולוציה
כי אם גם את העתיד היותר מרומם ויותר נאור
כי אם הכל עולה עולה עולה
אחרי עליה תבוא עוד עליה זה האבולוציה
וכיוון שהמגמות הגדולות הבאות מתוך הסכירה
של ההתרוממות ושפלות העבר המאשרות תקופות
גדולות אל העתיד הגדול מאשרות זה נותנות
תוקף
כמו אישור
אבל יש בזה חוו אולי גם לשון
אושר אבל זה נראה לי שזה לא הפשט הפשט הוא
נות תוקף
זוכות לעשות יסוד החיים אז רק למשוגע יוכל
לחשב האיש אשר יציב גבולים לאמור רק
בצעדים מדודים כאלה שבאו לפנינו בחיזיון
של הרגלנו הקטן מגיעות ענן המגמות הנצח
צחיות לתכליתם
רק עם הקיבה
זה זה
אני לא אחזור מה שכתוב כאן אבל הרב אמור
כל האבולוציה שאתה אומר שהיא הולכת כמעט
כמעט ולא יכול להיות שאור הנצח
ידלג דרך אגב כל תורת האבולוציה בנויה על
שני
קווים מגבילים
אחד זה ההתפתחות האיתית והשני זה מוטציות.
מוטציות זה דילוג. זה נמצא בתוך תורת
האבולוציה.
אני לא יודע אם הרב מכוון לזה או שהוא
מכוון למטציה הרבה הרבה יותר עליונה מכל
התבנית של אבולוציה ומטציה.
שכך נראה לי יותר הפשט. או בגלל שעניין
המוטציות עוד לא התחד אז בתוך האבולוציה
אלא רק יותר מאוחר. אמר או לפחות שהגיע אל
הרב יותר מאוחר לא יודע
לא יודע אם אפשר לבדוק את הדברים האלה
אולי כן יכול להיות שאפילו אפשר לדעת שכל
עניין המוטציות עוד לא עוד לא היה אז
בשנים האלה שהרב כותב את זה או שהוא היה
ועוד לא הגיע אל הרב על כל פנים נראה לי
שהרב אומר לו אם יש התקדמות איתית אז לא
יכול להיות התקדמות מטורפת אם יש
אדרגיתיות לא יכול להיות דילוג אתה רואה
שהכל מתעלה
אז גם הקצב מתעלה
גם ההר של האקספוננציאלי
תופס תאוצה בעצמו ההר זה הקצב של התאוצה
אבל הקצב של התאוצה יכול להיות קצב קבוע
ויכול להיות שיהיה
אקספוננציאליות לאקספוננציאלי עצמו
למה לא בעצם אם האבולוציה שולטת על הכל אז
גם על האקספוננציאליות היא שולטת
בשעה שאנו רואים את האושר והגבורה טוב זה
נשאיר למחר בעזרת השם
อ