Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
[מוזיקה]
שלום וברכה לכל המאזינים, לכל הצופים בנו
עכשיו.
תודה רבה שאתם צופים בנו ורואים אותנו.
ברוך השם.
שלום כבוד מורנו ורבנו
הרב שלום תודה רבה שאתה נמצא איתנו ועונה
לנו תשובות ומחזק אותנו
ברוך השם
תמיד מצבים שיעבוא
משיח
ותמיד מסב
שהקדוש ברוך הוא אבדה בית המתקדש
אבל בתשע
הימים תשעת הימים
האלו
והצבים יותר
וחבקים יותר רוצים יותר ו
מתאבלים
בוכים
יהיה רצון שימד
יהיה עגולה מגולת אמן
כן
חז"ל אמרו
ש
מצה שביעית
יבוא מהשיח השב זה שביעית שסרת שמתה
אז
הכן חר לאסף לאספץ
היית
עדמים דרות הזאתי
אכן אנוח עושים
ביום חמישי הקורוב
עצרת
בחברות
בחברון
בקבירי אהבות
האמורות
מתפלל
שזה
שלא ידחה שעו או לא ידחה
אה
בתשעה תשע
ערבית בחברות
אחר כך כך יש תפילות
אה
מיוחדות
לבקש מהשם שיהיה
בית גאולה מיד
מיד
אז אה א
ודאי כולנו
מי שיכול לעבוא
חשוב יבוא
לחברון
מי שיכול
גן עוד חבים שיבוא
חשוב כצדיקים אמרו
ש
לא נפספ
את הזמדמה הזאתי
שחזר
למו ש
ממש
בשנת השמינתה
זה
אז אה
השנה
כולנו אוכלים מתשעה באב
כבר ברוך השם תשע באב היה צ בשבת
אבל זה צום דחו
יה צום כיוון דחי
הגמר
היה
חנוכת בתקדש
אמן
אמן ואמן
גם בכבוד הרב רק אנחנו רוצים להגיד לציבור
הצופים שלנו שיש לנו מספר טלפון שאפשר
לשלוח לשם את השאלות
ותשתפו תשתפו בכל הערוצים בכל המדיה תשתפו
זה אפשר לזכות בלחיצת כפתור עוד בן אדם
יזכה ועוד בן אדם יזכה
וככה
בעזרת השם כל אחד יקבל על עצמו. אז מספר
הטלפון זה 052
6520.
זה גם טלפון שאפשר לשלוח לו את השאלות וגם
אפשר לשלוח לברכות ובעזרת השם מה שנוכל
נעלה בשידור מה שלא נאכל. נתחילה את זה
לשבוע הבא.
אז הרב בהקשר של השבוע שחל בו שואלים פה
הרב מה עושים בשבוע שחל בו וקשה לא לשמוע
מוזיקה אנשים א יש כאלה שממש זה מחיה אותם
המוזיקה וכולי מה הם אמורים לעשות בזמן
הזה
אזה
בעד שמבינו
אותם
שיש להם
אה
תורך נפשי
א
מבינים אותם שקשה קשה
מפיעת
השנם
הזה
אבל
כולן נו
צריכים
אפשר
א
שאדם
אה יתברל ומיקש מהשם ותן לי שמחה
תן לי אמונה שלמה תן לי שמחה
ואד
כואב לי
אז א לא גיד קצת קצער
מהשכינה הקדושה
עכשיו חייבים לסתבדם
כולם
כולם קשה לה היהם הילו כולם קשה אף לא לא
אף עוד לא היה
דבר אנחנו
צריכים לשב חז"ל אמרו
כל מתבל על ירושלים
חבור בשמחתה
למה
לא זכה לראות בשמחתה
אז מה
אסור להיות עצוב
העיקר העצה זכורת לעצמך זה תפילה
קשם תן לי אמונה שלמה תה לי שמחת חיים תהי
זה העיקר
אסור להיות
כם ביום שיש
אסור להיות בשבצות
אבל
אי אפשר לשמוע מוזיקה,
אבל
וודאי מי שזוכה
א לבכות
על כל ה
כל חרה
הזאת,
כל החרה הזאת אה
אז א אתה יכול
לזכות כל החרו חובות [‏צחוק] שכל חובה
ש
הרב גם בהקשר הזה הם גם גם שואלים וגם כל
הזמן גם לי היה קשה איך אני קורא את
הכינות וקורא את הזה
ולא נפתח הלב לא מצליח לבכות אני מרגיש
כאילו זה משהו שקרה לפני אלפי שנים והלב
לא נפתח איך גורמים שאני רואה כל זמן הרב
במש איך גורמים איך איך היא פתח הלב
להרגיש באמת הצר של חורבן אנחנו יושבים
במזגן על הרצפה בסדר אבל לא מרגישים את את
החורבן לא מרגישים את זה
באמת רבי המן כותב שהקרחה
על היום
אנימדקות
שהיה לי איתי
פגשו אותי בחורות צעירות
מוגעות
כבוד הרן ברך אותי מה זיווג זיווג זיווג
זוג
הדרך בין אדם
כל קרח ויצער
את בעם ישראל בכל הבחינות
בזיווגים
מהמחולות הקשות
מרפואת נפש
בחורים בחובות פה חורות ש ממש
ממש
זה באמת החורבן
בדיוק
ועל זה אני כל שמ חושב לו חושב
אם רוצים לבנות ב נגד עכשיו עכשיו עושים
מה טרמה תו שעה יהיה לנו [‏צחוק]
מיליארדים של כסף כל מזהב
הכל מהלאומים
אבל זה
לא לא זה לא הבעיה
גם בהקשר לשאלה של הרב של תשעה באב שואלים
פה יש איזה משהו שבברסלב כאילו נוהגים
דייקה לעשות בתשעה באב יש איזה משהו
ספציפית שבברסלב נוהגים
בורחים מתפללים
על העלמה של הצדיק
מה של הצדיק
צדיק נעלם
זה שורש כל החור בערנות
למה תסיק
אז הרב אפשר להתפלל בקושי הזה שמרגישים על
מה שהצדיק שפשר להתפלל ככה בתשעה באב שם
יפתח את הדרכים לאומן שאפשר יהיה להגיע
למרות שזה לא משהו ספציפי שקשור לתשעה
תשעה באב
הכל זה
עם ישראל
קו כאילו לא כל הדברים
כל הדברים
אבל
שמסכים
את בחורים תח באורחות
שאיך שרוג
אותם
שבשמל
ברוחו בובר ברוך אותו
גם א שומעים פה אם גם יש עניין לעלות
לקברות של צדיקים ביום הזה דייקה
נוהגיל
ללכת לבית העלמים
בבית הכבורות
לא משנה גם לא צדיקים משפחה גם אפשר לעלות
כן כן לא הולכים מיש מישהו
העיקר לחבד
ו
ודאי אפשר לכתחילת
אנחנו הולכים
זה מתפללים
דקים
עכשיו א גם שאלנו ראש השנה אז גם שואלים
כאן א שואלים בקשה לראש השנה אם להירשם
טיסות למדינות אחרות ולעבור בגבול בנסיעה
יש כאן את כל הסרבול הזה כל ה
אין מה בן אדם זה אפשרות
אנחנו גם שמתו
בן אדם זה הפרשה
חייב על אין מה לפחד
ואז השם כולם לא נזכה
להגיע לאומר
לא יהיה לנו שעה שיהיה
אמן
עכשיו בהמשך לזה עוד שואלים עוד שאלה בקשר
לזה הרב עד איפה המסירות נפש בלב לעשות את
הציווי של רבנו להגיע לבראש ראש השנה עד
עד איפה המסרות נפש הם שואלים עד
כל אחד זה לפי העניין שלו או שזה משהו
כללי שצריך לעשות אתם מסירות נפש ואמא
יש לנו
א כסף
פתחים
עולה
יקר אז בטח ו בזמן שנענסיה
שניסה יור אותה ארוכה אבל בעזרת השם יהיה
לנו תארכים שמורות וקרלות אמן
אמן אמן
הרב אה אחד כותב פה
שהוא הוא היה עושה שעה התבודדות לפני
החתונה הוא התחתן ואז נהיה לו מניעות
לעשות שעה התבודדות וקשעיים כאלה מרגיש
שזה גדול עליי אומר פתאום זה הוא אומר
דווקא שהוא לפני שהוא התחתן הוא יצריך
לעשות התבודדויות וזה אחרי שהתחתן
מה היא העצה
כמו שאדם
אומר
לפני
לפני הים ים בללתי שהניגים
עכשיו הוא נכנס על הים צקנוק שור שניע לי
תבוא או לא מתפלל
חרי הוחותונה
תמיד חובה אבל חרוח תורה
אי אפשר
אי אפשר איך איך איך ידע מי לא שלום בית
איך אין מציאות כזאתי
לכן מה עצה העצה שדם
אומר
בלי זה הכל בסכנה
שלום בית בסכנה הכל נכון
אולי אפשר להסביר את זה הרב שדווקא שהוא
מתחתן אז זה צרך לא הוא דווקא בזה לא רוצה
לצליח כי
לפני שהוא נשוי אז לא [‏צחוק]
ודאי
הרב שואלים פה האם אמונה פירושה סבלנות
אומר אני מרגיש שיש לי אמונה בבורא אבל
הסבלנות שלי קצרה
זה סתירה
סתירה
אין
מי ששלו
אמונה שלא סברנות
מי שלא סברנות
אלה הם לא אמונה
כי אם היה מאמין
שאין מי ש לאכול
רע לו
לערע לו
אם לא בגזרת הבוריה
הבור [‏צחוק]
הם מקיבל כל שעובר עליו אין מן
אחרים אין מעי עצמו הכל באמונה
מאות אומר הורדה על הכל
הרב זה חוזר עצמו השאלות האלה שממש נשים
קשה להם א עם העניין של הבעל שהוא לא מבין
אותם ולא זה מבחינה כלכלית מבחינה רגשית
וכולי וכולי
וודווקא
זה בזוגות ש שהם בגיל גדול היא נהיה להם
פילו סכסוך בעניין ששלום בית
למה דווקא זה דווקא בגיל הגדול נהיה להם
סכסוך
אחיו 30 40 שנה ביחד פתאום בגיל מסוים כבר
מלחמות ביניהם
כל זמן שהיה לו לאשתו
אז לא שלא שלמה
פסקתס זה כל פעם היה צריך את התאווה שלו
אז היה לו
את צריך צריך אותה
עכשיו שהתאווה שלו אה
רגועה
רגעה [‏צחוק]
אז
א חשב ש
אז איך מחסקים את האנשים האלה שופתאום כבר
היא סבתא היא צריך עכשיו להתמודד עם בעלה
בשלום בית
הרי קשה הרי רבנו אומר שקשה לבן אדם שהוא
מבוגר שהוא ישתנה
אדם שחרל
להתעורר הבעל החיים
שיעברו
בחושג זה אבל
איך האדם
יצא הארץ אשתו את הילדים שלו את החדדים
שלו
קודה מאוד
את הבית ברח שמו
לקחת אתחת ספרים
ללמוד אותם
לעשות כל יום התבודדות ולעבוד על עצמו
מה הוא רוצה
לעזור את העולם הזה
עבירות שעל עבורות שדם
לחברו שאין להם שום תשובה
לא כיפורים ולא גענון ו לא שום דבר
[‏צחוק]
מה נשים שצריכו לעשות כל יום שיהיה להם את
הספרים
של גן אמונה בגן השמרון והתפללו כל יום
שהבעל שלהם הלמד הספרים והבי את הספרים
דעת הסים קיים
תר מצבה
שיתחסקו קחו את הספרים בגן השלום ו ואישה
תקחת חוכמת נשים
וגן האמונה שמדו וגם יראו את זה שזה מופיע
כאילו על הזה שיקנו את זה שיתקשרו ויקנו
וילמדו לחיות גם שקשה ללמד איך לעבוד
באמונה עד שבא להשתנה צריך קצת להתחזק
הרב כתוב פה יש אחד שלך אחד שלך שאלה יש
לי אח שנפטר שאמרתי שהולכים לבית האלמין
בתשעה באב אם הבנתי נכון אני יודע שלא טוב
לנשים לעלות לבית העלמין האם תמיד לא כדאי
לנשים לעלות לבית הלים יש זמנים שאפשר להם
לעלות אז התחלקה לשתיים קודם כל הם בתשעה
באב נשים יכולים ללות לבית האלמין
ודבר שני אה אם יש זמנים מסוימים שנשים
יכולות לעלות בבית מין
אז אפשר שכמה שפה
לעלו לא ירו אלא ש
כמו
ארזתים שישבו צדיקים
אז הולכים
לצדיקים
או הצפעת
אתה שתעריז עכשיו את ההילולה אז אישה
יכולה להיכנס בשביל לכת לארי זמרות שיש
גברים מסביב
כן
אז אין לך חשש עכשיו על על העניין של אה
של תשעה באב ישזה זה יש בזה עניין הרב
ללכת לבית תלמיד הוא שואל כאילו וגם אם
לאנשים יש עניין בזה
כבר כן כטוב שילכו
כן
אנשים לא חייבות
אם רוצות
טוב עכשיו יש כאן עוד שאלה הרב
הנה פה זה טוב בוא נראה
אישה שואלת שאלה
א היא מנסה למצוא פתרונות היא רוצה לעזוב
את הבית
אבל קשה לה עם זה קשה לה עם זה לעזוב את
הבית עם כל הקשים ש עוברת שהיא נשואה עם
בעלה
וגם עכשיו דיברתי יש אתה אישה יש לי איזה
אישה אחת גם שמסכנה יוברת עם בעלה מאוד
מאוד קשיים ומאוד זה בפרט בעניין של נפש
הוא לוקח כדורים
והיא אומרת
ודווקא מתי הוא נרגע כאילו רק שהוא לוקח
את ה שזה לוקח איזה נרקורטי שמעשן את זה
ושעכשיו בשבת הוא לא מעשן את זה ונהיה להם
דווקא בשבת שזה הזמן הכי רגוע דווקא נהיה
להם תח גיהנום הכי גדול בבית
מה מה הרב מייעץ בן לעשות עם ה עם האנשים
האלה
מה עכשיו מה עושים הבעל נכון רוצים ש
לחיות בשלום וכולי עכשיו מגיע גיעשבת
עכשיו שהוא לא לוקח את הדבר שמרגיע אותו
הרב יתן לנו עצה
לאן
אז זה צריכים אתהורר
להתפלל יום יום
זכה דמזכה לרפות את הנפש
בלי שום חומרים
תחנן
זה כל הזמן
גם לא
עשב
תחנן מדבר
אין עצין דבורה
מסכנים
נשים
כן
מסכנים
היא אומרת שדווקא הזמן שיש דווקא שזה
הייחוד עם המשפחה וכל זה דווקא בזמן זה
הכי קשה כי הוא לא נרגע
אה
עלה לנו עצות
העצות שלנו זה עבודה יומיומית
עבודה יומיומית
אין מה לעשות
יש כאן עוד שאלה כבוד הרב
הולך ככה היא שואלת הרב היא חמש שנים
נשואה ואין לה ילדים
ומאוד קשה לה ויש לה חרדות
וגם מה דיברתי היום הרב זה העניין הזה של
ילדים נשים חזק בקולזה בעניין של ילדים זה
הדבר שהכי קשה לו מחות לקבל את הכל אבל כל
פעם שמתעכב להם הם אין הם שבורות מזה וכל
פעם זה לאסוף את כל השברים ולאחוץ אותם
מחדש
אם הרב יכול לתת לנו איזה עצה שאיך האישה
תתחזק דווקא בעניין עניין הזה זה עניין ש
באתי שם לשם כך נולדתי לשם כך אני באתי
לעולם הזה בשביל לקיים את העולם לקיים את
העולם
צודקת
ככה
גם חננו אמרה השם
טענה טענת
דע מילו לתנ
לא כל
צודקת
אני
היא אומרת שזה כל פעם כל פעם זה ציפיה כי
לא זה לא אין אכזבה השם יתברך זה הכל ממנו
אבל ציפיה ופתאום זה לא זה לא בא והעשה מה
זה למה באתי לזה התחתנתי בשביל להקים
התחתנתי בשביל זה הייעוד שלי בעולם הזה
והיא מרגישה שהיא לא עושה את הייעוד שלה
בעולם הזה
אז השם חננו אותי לכתוב את החוברת
חוק התודה ממועד
להעניען הזה
שאישה שלא
לא התכלת התכל לא יכלה להתעבר
ואתה דחתי אותה
בדיוק מה לעשות
בחובת חוק התודה
ועשה בדיוק כמו עכשיו אמרתי ומיד נפקע דבר
ברוך השם
דבר השם השני האמת הוא שאתר
שלעיגו ועבדים עוגים
אתר רש
גדול
איי איי איי איי איי איי אני
אבחרים
בחורים
הבחורות עובר עוד שנב ועוד שנה ועוד ועוד
ארבע איי איי איי איי
אתר גאולות עולם ועולם
אי הקבור
אי הקו תבי
תגל אותנו וואי איי איי
גם הורים ש אומרים מעלה הדים איי איי איי
איי איי כור
כם
לא סתם
לא
מרך לחבית על ישראל אמת
רוצה לצעוק
מהצעוק באמת השם יזק אותו כולנו להתער
אמן
צעוק
על גלות ששלחינה על גלות עם ישראל צרות
הגדולות
מכל אני לא מזכיר בכוונה
לאור סבורת אף אחד אני
חי את הדברים
מקבל קל הרבה
בקשות
מה עם הישראל
אז לכן
באמת לתרוע במי
יום חמישית כדי לעבור לגבי האבות לצעוק על
זה זה צועק זה ש
יגע לו תענו אמן
הרב שואלים אותנו פה אנשים שבאמת רוצים
להתאבל על בית המקדש ולבכות עליו אבל הם
לא יודעים מה זה בית מקדש בכלל לא מרגישים
את זה בלב איך אפשר להתפלל על זה מתוך הלב
כמו שרב רב הסביר לנו כבר להרגיש את
החיסרון של בית המקדש אם אדם לא יודע מה
זה בית המקדש והוא השם והרגיש את זה.
כן. אז כבר בתחילת השידור על הדבר הזה ש
כל הצער של עם ישראל שבאמת בשנייה אחת א
אלא אם כן יש לרב להוסיף עוד איזה משהו
מובן שתגדה
שהיה כים
בי בין בקרוב אז היה אור של האמונה
מהירה בכל העולם בפרט
בתפילה
בתי בתפילה תפילות כל מתפללים שם מיד תגבל
אז ודאי
שו
הוצחים
אז
רוצים שיהיה
כמו שהיה פעם
אבל [‏צחוק]
ד שקשים שיהיה
כמו שהיה פעם
אבל
על חורבן
בוכים על העברות שלנו
שהם מעקבים את בני מדבר
בקדש
ש כאן בעניין של היא רוצה לשאול את הרב
היא אומרת אם הכל מהקדוש ברוך הוא וצריך
לקבל הכל באמונה אז למה צריך לעשות תשובה
היא שואלת
יפה שאלה טובה
אדם יש לו ייסורים
אז הוא אומר תודה הייסורים
אבל אתה כבתי
בגעני האמונה
שיש שלושה שלבים.
שלבשון
להאמן
ככה השם הוא עושה שלב השני הכל לא טובה
שלב השלישי מה על מה העוון מה העוון שבגל
הקי היצורם
אז זה שקבל
את הכל באהבה
מצוין
אנחנו
אבל היונו דן שאין סולמים
ללאון
היה לנו בחירה
חז"ל לימדו תעני בדרש
בדרש תנוכים
אותו
ללכת מול חום אותו אז היה
בעקרא שבחרנו
לא נכון ה הגיע לנו
טוב קבל משלבה
על לא בזה גומרים
חפשים לב עלת
מה ה עוון שגר
שיגיע אלינו 20
ואם עכשיו בן אדם שמתחיל לעשות בהתחלה
התבודדות ועכשיו קשה לו להגיע לעניין של
התשובה כביכול הוא מספר לשם יתברך מה עבר
עליו אבל קשה לו עדיין לעשות תשובה כי הוא
מרגיש עכשיו מה אני אעשה תשובה אני עושה
תשובה על משהו שאני יודע שאחרי זה עוד פעם
אני יכול להיכשל בו כאילו זמן הזמן אני
מבקש סתם סליחה שאני יודע
זה [‏צחוק]
בהתחלה
העבודה זה לא לעשות תשובה לא בנפלל
להתקרב עוד יות
עוד מול מצפות ועוד עבודת השם זה עבודה של
התחלה של השנים שעונות
רשונות
זוכר שכל זמן הרבי אומר לנו קודם כל לעבוד
על שמחה אחרי זה [‏צחוק] הכי לאבות זה כל
אשרי הדברים.
הרב שואלים פה שאלה
אחד בני הזוג הוא מעשן וזה ממש מציק להם
איך אפשר לגרום לבן הזוג שיפסיק
לעשן עכשיו אני שואל עוד שאלה כאילו עכשיו
עולה לי בראש גם עוד שאלה שעכשיו אם אם זה
בן הזוג זה בת הזוג אז איך הוא מה הוא
יאיר לה כאילו תפסיקי לעשן תפסיקי זה
הרי גורם לצער של כל הבית אז הם שואלים פה
איך להתפלל אחד מבני הזוג שיפסיק
לעשן
אני גם עברתי
כל מפללתי
באריכות
כל אדם
פלטתי יום יום יום יומה
יום יום לא דקה שניים
התפללתי
בןדקות כל יום כל יום כל יום א
תודה לשם על זה
מבקש על עד ששומע
תבילה
אין הצה
היים ללכב בדרך הזה
הרב כותבים ששאלה עניין שבית המקדש האם
אפשר להתפלל בתשעה באב
גם על על הבית של של בן אדם שחסר לו
שמתפלל בבית המקדש וזה אם אפשר גם בתשעה
בבית תפלל גם על הצ שהוא ירגיש את הצער
כמו שהוא לא חסר רק בית וכולי אם אי אפשר
להתפלל על זה הוא שלשאיר את זה בצד תתמקד
רק בעניין של בית המקדש בעניין של הצער של
ההבל
מתפללים
הדברים מתפרלתיים
בתש
לא
רב שיש כאן שאלה
שאחותה סובלת מחרדות פחדים ורצית לתים חוק
התודה בכלל כל עניין של ההודה לשם יכול
לעזור בעניינים כאלה
כי בוודאי הרב א הרב הרב אמר שכאילו
לעניין של הולדה זה לכל הדברים זה לא רק ל
חוקד
כל דבר אבל
אחרות
פחדים
ללמוד געני אמונה וגן חוכמה
רופה לנפש של אדם
מוד רבנו נחמן בן פג כותב בליקות מעולם
שהנפש
והאמונה הם בחינה אחת אחת
הרב א אחד אחד שלמה כבוד הרב חושב עלמוץ
ילדים היא כותבת אין לי ילדים או זיווג אז
היא רוצה לאמץ ילדים יש להם בכלל ללכת על
דבר כזה או שזה לא כל עוד יהיה לו נשואה
זה אין עניין כאילו מה מה הרב חושב על
העניין הזה
מצווה להמצים בסדר [‏צחוק]
מצווה
אבל
צך חיבר לחיים ב אני מבין שהעדן היא צעירה
או שכן שלא לא יודע לא מה אין ילדים ואין
לה זיווג כנראה שכבר כבר אה היא כותבת
בסוגריים אחרי נישואים קשים ביותר עם אדם
עלים
כנראה שהיא מפחדת גם בכלל להיכנס ל לעניין
של אה
כן אז יכול עד לא בא שאלה אמר ששמח אותו
שמח אותו
יש כאן עוד שאלה כבוד הרב אה של מכותבת
גרושה אמא לחמש ילדים
הילד הגדול שלה נפטר מהמחלה
בכל מקרה מה שבו בחיים תלמיד משתדלת
להתחזק באמונה וכולי
היא שואלת
וגם לצערנו הבעל מחור לאימורים
שגם הבען שלו נפטר וגם בחור לאומורים
כל המרגה מסכן לנו עוד צרות
אימונים
שמים
תמקרות
ב
כנראה הוסיפו את זה דווקא בתקופה הזאתי
הרב שנדל על מה להתפלל.
אי
או איי איי איי איי איי
אוי אוי אוי אוי
ההרה שהתחסקה הרבה בזכות מה ש מה שהרב
מדבר וכולי
והיא מלאה תודות לשם יתברך זה היא אמרה
שזה משהו שהא עשתה אף פעם דווקא במצב הזה
זה משהו שירים אותה לעניין
הרב עכשיו שהבאתי לרב את את הדפים האלה
סיפר לאחד שהבן שלו ממש היה בעניין של
הדיכאון דיכאון דיכאון והלכו לרופא והרופא
והרופא אמר להם שאין הוא צריך לקחת כדורים
לכל החיים כל החיים כדורים קבוע וקשים
וזה גם התחילו לקחת וזה גם לא עזר והתחילו
להגיד תודות והתחילו להגיד זה והתחילו
לעשות את קראות את הספר אמרתי תודה ונושתי
וכולי
והרב הוא מספר שמשמיים גלגלו להם לפגוש
איזה זה רופא שהוא הוא לא דוגל בדרך הזאתי
של אה הרבה הרבה כדורים, הוא דוגל בדרך של
עבודה וכדורים נמוכים כאילו אבל בדרך של
עבודה
והוא מספר שהם ראו ניסים ונפלאות הם הלכו
עם העניין של הם ראו ניסים ונפלאות עם
העניין של התודה ובזכות הספר אמרתי תודה
ונושת הם התפללו הם התפללו הם התפללו וראו
ישועות עם הילד ועכשיו הוא בעצמו הולך
בכניסות לבתי רפואה של הנפש
שם פלקת כזה ענק. אני ראיתי ישועות, בוא
תיקחו את הישועות. והוא סיפר לי היום שהוא
חילק את זה למישהו. אז אחד אחד האנשים שבא
שבא לבקר את ה את אחד אחד מהמשפחה שלו. אז
הוא לוקח את הספר, בא הביא לו את הספר. אז
האחיות שם ראו את הספר הזה, יצאו אליים עם
החלוק של האחיות ואמרו לו תביא, גם אנחנו
צריכים את הספר שנדע איך להתמודד עם זה,
צריך להתמודד עם אנשים.
ויש לו כזה הכרת הטוב שהוא אמר שזה משהו
שלא יאומן שאמרו לו שאין מצב בחיים שהוא
יצא מזה והנה זה עוד חיזוק של כמה להחזיק
בעניין של הפצה והוא מעצמו בן אדם שיושב
שהוא עובד כל יום שישי הוא הולך פותח
בסטות ליד מחלק למות תקשיבו ניצא לי החיים
ניצא לילד שלי החיים תיקחו את זה אין אין
אמרת
הספר
לדר ואני שתי
כל הספרים צדה וכל החובות ברט החובת חוק
התודה כאלה כמה סיפורים אנחנו [‏צחוק]
שמענו ונשמע
אכן עדבר זה שאננו מחזקים את כולם
תחזק
ללמוד את הספרים את החוברות תחזק
בהתבודדות
בתודה וכולם בכל אחד חובבים
זה
הרב אם בנמימון כותבת פה אם אתה בחום
לרכוש את הסדרו של כבוד הרב יש שם המון
חידושים היא כותבת תודה על הזכות של נפל
בחלקי לומדת הכל דרך כבוד הרב היא אומרת
שהיא לומדת מלא מלא חידושים מתוך התפילה
שמתפללת עםבל בל מימון אז תודה רבה לךמן
שחיזקת אותנו
העניין הזה
סידור
בסידור של הרב
פה ראש הם
אדם התפילה שלו נרת אחרת
הרב אחד שואלת כותבת פה כבוד הרב חלמתי
שאני במרת אליהו הנביא שהיה קול שחור ואיש
מנקה ואני לקחתי ממנו את היה קול שחור
ואיש היה מנקה את המראה של אליהו הנביא
לקחתי ממנו את את המקל והתחלתי לנקות את
המראה
מה עושים
וו
מה מה עושים אני לא גר רחוק והם משפצים את
מראתי נביא אז היא רוצה עכשיו בפועל ללכת
לנקות [‏צחוק]
מה זה ומה זה מסמן לה
זה
דחתה של
מלצטוב עלה
זרחת
אז עכשיו היא אומרת אם זה בשיפוצים מן
הסתם היא לא יכולה לנקות את זה אז
בהזדמנות שסיימו לנקות א תתנדבי כמו
שאומרים
אועד שואל שאלנו כבוד הרב אני נער לפני
צבא ואני רוצה ללמוד בישיבה להתחזק בירת
שמיים ולא כל כך יודע לאן לפנות ההורים
שלי מתנגדים נחרצות להלכתי לישיבה ואני לא
יודע מה לעשות לגבי זה מה הרב מה היה אצלי
לעשות הוא רוצה ללכת הוא לפני צבא ההורים
שלו כנראה רוצים שכבר כאילו שיצא לצבא
שיצא יתחיל את החיים
עוד שלושה עוד ש דסבה אז
תו תחזק
מה הוא אבוא אומר שההורים שלו מתנגדים
לחצות להליכה לישיבה שאלה
מה לעשות עם התנגדות הזיד
אני הולך לצבא
אבל עד עד
הגיעות לא רוצה להתחזק
אני הולך למחינה קדם צבאית של אמונה
כן
יש מחינה קדם צבאית זה מחינה גדל צבית
לאמונה
משנה [‏צחוק]
אז א
לילה על זה
נכון
הרב א החלת בשם שלומית אומרת
אה מהרגע שצן שראיתי בר קופטו דקה הנה
היא שלומי שלומית ב ג'ינה התחתנתי עם אליו
במה בחודש וכולי היא אומרת ארבע חודשים
וחצי חניסים
בעלה חטף שבת צמ מוחי בעצם שראיתי באלה
שהראתה ב אולי זה באמת שאלה אישית בגדול א
פתאום אני זה שאלה אישית אבל מה עושים
במקרה שבן אדם פי ב בשנייה אחת החיים שלהם
מתהפכים משניה
איך איך הם אוספים את עצמם שזה זה קיצוני
זה לא עכשיו א משהו ד פתאום א מבעלה הכל
כל הכל זה גם היה לי איזה סיפור אחד ששאלו
כבוד הרב שפתאום הוא נהיה לו איזה משהו
בעמוד השדרה והוא לא יוכל ללכת והוא איך
עושים איך קמים מדבר שהוא קיצוני מ מחיים
נורמלים פתאום בום לצניחה שכאילו צריך
להתמודד עכשיו עם הכי קשיים של החיים
וואי וואי וואי וואי
בטח
השם ישמור את כל עם ישראל ישמור אותנו מן
השקות הקשות
השות הרעות
שות קשות
טרון קשים קשים קשים
אין
אבל בכל ופן
היוץ לא יעזור
לא יעזור
תחזמונה
וודאי
ודאי שימשיך ל
ישועה במקום מקום שהאדם
נמצא בדר
השאלה כבוד הרב אם להגיד קשה לי זה חוסר
אמונה
קשה לי זה לא חוסר אמונה
א זה מצוות אדם
הקה שלי ואתה אותה דור לי שאני אקבל את
הכל באמונה ו קבל את כל ותה לי קהל
לקבל את כ האדם מציאות המציאות שצבה
ש
שקשה לו
אז לא היו אוסיף על העורת
דיפעצמת
קשה לו אבל לא רוצה שק שני רוצה להם מתוך
להבין שהכל תבת
על זה כתבתי
אתחר
שהקדוש ברוך הוא תן לו אמונה השם
לא
גם קשה לו וגם
אומר אה אלה עולם אלה אומונעזה
לא פותר את
קשה לי ואני
אני יודע שאת האמת ש שהשם יכול כל כל יכול
מה גם המקום הזה לא שיע
אזכשם
רחמים תן לימונה תן אמונה תן אמונה
אז בגדול העניין שקשה לי זה לא זה לא אומר
שבן אדם אין לו אמונה זה אומר שהוא משלים
עם המציאות של זה והוא והוא שהשם יתן לו
אמונה בדבר הזה גם שקשה לו שיבין שזה שזה
הכל לטובה הרב הוא שוב פעם ממשיך לכתוב
הוא אומר בעניין ש עיניים של ההורים שלו
שזה הם חוששים שאני אשנה לטיב לארץ תגז
בכלל או ששנה תור חיי זה החשש שלהם שהם לא
רוצים שהוא ילך לישיבה שכאילו עכשיו הוא
יש שלושה חודשים עכשיו בישיבה עכשיו הוא
יגיד הנה כאן גן עדן אז אני לא הולך
אין לשנה תור חיים ועכשיו אתה יודע
אין מה לעשות דם אין לו לאחד
התחזק
יעקסימון
מלפורגה
שמעתי למה לא להתחזק מה יש הרבה
א מקום שאפשר להתחזק
יגיד לו לו משם אמר אין זה מצוות ש לא דק
כמה כבר אתה חילגו זה חזק וזה אם היה חזק
בקש ללכת
מהקוש שתי
זה
בדיוק מה זה א פלוגות יפות יפות
נכון יושבים הם לומדים כבוד הרב יהודה
נותן שיעורים שם זה
בטח ות יפות יפות
וגם הקרבים והכל הכל
למה
להפך אז הנה אועד אתה יכול גם אם אתה רוצה
גם להתחזק וגם זה וגם להשלים מינה של
ההורים גיל
אל תדאגו אני בכל מקרה א לךצב אל תדאגו
בדיוק [‏צחוק] יש לך כבר קר תאריך אי אפשר
אי אפשר לשנות את זה עכשיו
למה למה אנחנו נחזק אותו ו שילך אמר איך
שילך אם איך שירגיש אם רגיש שיתחזק
אלה מבקש שכמקום שיתים לו
אז אז גם אפשר להגיד להורים כבוד הרב שאל
תדאגו שגם בן אדם שמתחזק להפך הוא יותר
יכבד אותכם יותר יעריך אתכם הוא יהיה בן
אדם בהרבה בהרבה הרבה יותר טוב שיהיה לו
יהיה לו מידות יהיה לו את העבודה של
המידות שלהם
לא הזה וגם יהיה לו שירות יפה יפה
אני נענה ברך את כולם
תודה
אח שר כוח
הכליניות ש כל השאלות כל התשובות כל
הדינים להתחזק
לעבוד על עצמו
לחזק באמונה
עבדת התבודדות עבדת תודה קברי צקדים אמונה
ראש השנה וכל כל הדברים הטוב [‏צחוק]
ויתחזק ויהיה רצון שכולם
נזכים באמת לראות כל הכללית בקרוב וגם כל
ה פרטית כל אחד אחת ממש משקרב אמן
אמן אם אפשר משהו קטן רק להגיד כבוד הרב
להזכיר להם את המספר של הטלפון
כן
שכל השבוע אפשר לשלוח שאלות
כן
ובסופו של דבר אנחנו מרכזים את הכל
ושולחים את זה מעלים את זה לשידור וגם
אפשר להתייעץ וכל מה שצריכים ולא לא לא לא
לשמור דברים בבטן אם בן אדם רוצה לחשב
רוצה לפרוק וצריך לדבר יש לנו מענה שיש
לנו הרבה טלפנים טלפניות שם יכול הם
שומעים והם יש להם את השכל של האמונה
ויוכולים לחזק את האנשים אז המספר הטלפון
לשלחת שאלות וגם מי שרוצה בעזרת השם שבוע
הבא שבוע הבא כבוד הרב א
לא יום ראשון יום ראשון אני כולנו
בית מקדש
נהיה בחקרוקות
בית
יכול להיות שום יום שני לא יודע
אנחנו נועדים לכם בכל הרשתות מתי בדיוק
יהיה כנראה שזה ביום שני וגם אפשר מי
שרוצה גם יהיה לעלות לשידור זה גם יהיה
אפשרות גם בעזרת השם גם משבוע הבא
שכל טוב, ברכה והצלחה ותודה על הכל.
เฮ
[מוזיקה]