0:00 / 0:00
הרב ברוך רוזנבלום - פרשת שופטים תשפ"ד 🔴שידור חי באיכות HD
868 views
השיעור השבועי בפרשת השבוע מהפנינים הנפלאים של הרב ברוך רוזנבלום שליט"א - מידי יום חמישי בשעה 20.50 #הרבברוךרוזנבלום 💗 הדרך שלכם להכיר תודה לקול הלשון על ההשקעה האדירה ועל מגוון השיעורים מקליקים בכפתור התודה עכשיו❣ 👍 זכו את הרבים בקליק! הירשמו למנוי לערוץ קול הלשון! הצטרפו לוואטסאפ וקבלו את מיטב הסרטונים והשיעורים ✅בעברית https://chat.whatsapp.com/LLRTJJTQ7vAEQEpN4fuSXK ✅באידיש https://chat.whatsapp.com/HOJbRxiL8ZhBbwJrxMfX5b ✅ Kol Halashon on WhatsApp https://chat.whatsapp.com/CnuIKfNOZnJHRZ8R1dGSj5 🔊 ערוץ הספוטיפיי של קול הלשון https://open.spotify.com/show/0LcIowwqek4aWtHrD4JxUT 👈 לאתר קול הלשון https://www2.kolhalashon.com/#/regularSite/home
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
פרשת השבוע שנקרא בעזרת השם שבת זו פרשת
שופטים שנת
תשפד נקדיש את השיעור לרפואת מרה דבורה
שינדל בת
יתקה רפואת מרדכי בן
סרה ברכה בת רבקה מטל ולהבדיל נו נשמת רבי
יצחק בן יחזקל שרגה זכרונו
לברכה פרשת השבוע פרשת שופטים שנת תשפד
היא הפרשה שפותחת את חודש
אלול כידוע לכולם בחודש אלול ישנם ארבע
פרשיות פרשה אחת היא פרשת
שופטים לאחר מכן פרשת כי תצא כי תבוא
וניצבים או ניצבים
ויילך השבת היא גם השבת הרביעית מתוך שבע
דנחמתא עם ההפטרה שנקרא השבת אנוכי אנוכי
הוא מנחמכם זו ההפטרה הרביעית בעזרת השם
מתוך שיבה דנחמתא
היות ונכנסנו לחודש אלול היינו רוצים לדבר
קצת על עבודת חודש אלול בעבודה שלנו כמו
שרבותינו מלמדים אותנו שכבר בפסוק הראשון
בפרשת השבוע נרמז חודש אלול שופטים
ושוטרים תיתן לך בכל שעריך אשר השם אלוקיך
נותן לך לשבטיך ושבט את העם משפט צדק
אומרים
המפרשים אלול ראשי תיבות לך לשבטיך ושפטו
את ראשי תיבות אלול אז כבר בפסוק הראשון
שאיתו אנחנו מתחילים את פרשת שופטים יש לך
רמז לעבודת חודש אלול החיי אדם בכלל
קלח
כותב באהבת הקדוש ברוך הוא את אמו ישראל
הרבה להיטיב אותנו וציוונו לשוב לפניו בכל
עת שנחתה ואף שהתשובה הטובה בכל עת אומר
לנו החיי אדם מכל מקום חודש אלול הוא
מובחר ומוכן יותר שמקובל תשובתו משאר ימות
השנה לפי שימים אלו הם ימי רצון מעת שנבחר
נו
לאם למרות שכל ערב לפני שהאדם הולך לישון
הוא אומר ד
הוא אומר וידוי מתוודע על העוונות שלו אף
אחד לא יודע מי קם מחר בבוקר למרות
שהזמינו אותך מחר לבוא להוציא את הניקוי
יבש אף אחד לא אומר שהניקו יבש יהיה ואף
אחד לא אומר שאתה תהיה אז לכן דבר ראשון
אתה הולך לישון אתה אומר יכול להיות שזה
הלילה האחרון אז אתה אומר וידוי אתה מתחרט
על העוונות שלך מוכה לכל מי שהכיס והקניט
אותך וככה אתה הולך לשאול מתוך ידיעה שאתה
צריך להתכונן בכל רגע כמו שאומרים חזל ב
גמרא במסכת שבש לעולם יהיה אדם יהיו בגדיו
נקיים בגדם לבנים כי אדם לא יודע מה הולך
להיות איתו כמו שנאמר בפסוק לא ידע אדם את
איתו כדגים הנחזים במצודה רעה אז כל ערב
אדם עושה תשובה אבל יש זמן שהוא נקרא זמן
מסוגל כותב לנו חובת כותב לנו החיי אדם
שהתשובה טובה בחולת מכל מקום חודש אלול
הוא מובחר ומוכן יותר שמקובל תשובתו משאר
השנה לפי שימים אלו ימי רצון מעת שנבחר לם
מתי נבחרנו לעם ביציאת מצרים השאלה מה קרה
אז שהימים האלה הפכו להיות ימי רצון כותב
הרב ח כותב הרב חיי אדם ואמרו בחז שחטו
ישראל בעגל ונשברו הלוחות ב17 בתמו לאחר
מכן עלה משה רבנו בהר והתפלל ואמר לו
הקדוש ברוך הוא פסו לך נתרצה תן לו לוחות
שניות ואז עלה בראש חודש אלול ושהה שם עד
יום הכיפורים שהיה גמר הכפרה אומר החיה
אדם ואיתא בתנת ואליהו זוטא פרק ד' ישראל
היו נוהגים כל אותם ימים צום ותענית ויום
אחרון שבכולם דהיינו עשרה בתשרי גזרו
תענית ולנו בתענית ולפיכך נקבע אותו יום
דהיינו יום הכיפורים לכפרה לעולם ולפי
שהיו ימים אלו ימי דין מאז לכן בכל שנה
ושנה מתעורר עוד הרחמים למעלה והם ימי
רצון ממה שמע מדברי החיי אדם שכל המושג של
יום הכיפורים מתי נולד על פי מה שהוא כותב
זה נולד מתי שמשה רבנו ירד מן ההר מה עשה
אברהם אבינו אזה מתי הוא עשה יום הכיפורים
מה יצחק אבינו מתי הוא עשה יום הכיפורים
מה זאת אומרת שעם ישראל קיבל יום הכיפורים
רק מותנו לעם ודאי שהיה יום הכיפורים קודם
חזל הקדושים אומרים בפסוקים הראשונים
בבריאת העולם על הפסוק וי ערב וי בוקר יום
אחד אומרים חזל זה יום הכיפורים היום
המיוחד של הקדוש ברוך הוא שהקדוש ברוך הוא
בו הוא יושב לבד בדין כמו שכולנו יודעים
ונשגב השם לבדו ביום ההוא בראש השנה הקדוש
ברוך הוא יושב עם מסנגרים ום מקטרגים ויש
לך שמה את כל הפמליה של מעלה ביום
הכיפורים הקדוש ברוך הוא נמצא לבד
נמצא לבד ודן את עם ישראל לבד וזה המעלה
הגדולה של יום הכיפורים כי מלאכים לא
יודעים מה בליבו של האדם אדם כתוב כתוב
שמחשבה טובה הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה
למה כיוון שרק הקדוש ברוך הוא יודע מחשבות
ליודע המחשבות ביום דין כך אנחנו אומרים
נכון בתפילה של ראש ה שנה ויום הכיפורים
אומרים את זה בהתרגשות עצומה ליודע
המחשבות ביום דין הקדוש ברוך הוא שיודע
מחשבות ביום דין הוא קורא את המחשבות שלנו
כמה מחשבות טובות יש לבני אדם בשעה שהם
עוברים את חייה היום יום ברוך השם אנחנו
מלאים מחשבות טובות כל אחד שעובר ליד בית
כנסת אומר אה אם הייתי עכשיו יכול להיכנס
הייתי הולך לשמוע עוד יומני אש מרבו אתה
עובר ליד בית כנסת אתה חושב אח אם הייתי
יכול הייתי נכנס עכשיו לשמוע שיעור אתה
מלא מחשבות טובות אומר ליד וכל מפל הפיס
אם הייתי עכשיו זוכה ב-50 מיליון אז 49
הייתי נותן לזה לקרן לקרן הישיבות כל מיני
מחשבות עוברים לך אתה חושב מחשבות טובות
המלאכים לא יודעים לקרוא מחשבות הקדוש
ברוך הוא קורא מחשבות אז לכן מחשבה טובה
מצרפה למעשה אז הקדוש ברוך הוא ביום
הראשון שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם וי
ערב וי בוקר יום אחד זה יומו של הקדוש
ברוך הוא הכוונה למה זה יום הכיפורים
שהקדוש ברוך הוא יושב לבד בדין אין לו לא
מימינים ולא מסנגרים כולם גמרו את העבודה
שלהם בראש השנה לבינוניים הקדוש ברוך הוא
נתן עוד 10ה ימים וזה וי ערב וי בוקר יום
אחד הקדוש ברוך הוא לבד ביום ההוא והיום
הזה יום הכיפורים כל כולו ברחמים והתשובה
כידוע לכולם אומרת הגמרא בפסחים עוד נבראה
בעולם עוד לפני שהקדוש ברוך הוא ברא את
העולם שבעה דברים נבראו בעולם לפני שהקדוש
ברוך הוא ברא את העולם אחד מהמהם זה תשובה
כך אומרת הגמרא התשובה כי אם לא היה תשובה
אתה לא יכול לברוא בן אדם הבן אדם אתה
חייב לברוא את התשובה כי מה נ כמו שכתוב
אם אין לך תשובה איך אדם יכול להתקיים
הורא את הדרך תשובה לבת השובבה אז הקדוש
ברוך הוא כבר הכין את העניין של תשובה אז
מה זאת אומרת שהקדוש ברוך הוא יש לנו יום
כיפור מאז שנהיינו לעם בתאריך הזה התשובה
פשוטה כבר דיברנו על זה בעבר רק נחזור על
זה בקצרה הקדוש ברוך הוא הייתה לו תוכנית
מקורית לעשות את יום כיפור בתשעה באב זאת
היייתה התוכנית המקורית של הקדוש ברוך הוא
ומה שמע מדברי השדר הברך שהאבות הקדושים
היום כיפור שלהם היה בתשעה באב זה היה יום
כיפור שלהם כמו שכתוב במדרש ילקות שמעוני
פרשת פנחס אוד תש פב אומר המדרש ביקש
הקדוש ברוך הוא ליתן בכל חודש וחודש
מחודשי הקיץ מועד הקדוש ברוך הוא רצה שכל
חודש בקיץ יהיה חג בניסן פסח באייר פסח
שני בסיוון שבועות בתמוז יום הזיכרון באב
יום הכיפורים באלול סוכות בתשרי שמיני
עצרת כיון שחטו ישראל בעגל אז עגל מתי
נעשה ב-17 בתמות במקור היה אמור להיות יום
הזיכרון כיוון שחטו ישראל בעגל ניתחו כל
המועדים האלה לתשרי אז יום הזיכרון התחבר
עם ראש השנה יום כיפור נכנס בעשרה בתשרי
ואילו יום טו בחודש תשרי זה היום שבו
קיבלנו מתנה את חג הסוכות אז הכל ניתחה
יוצא שבמקור היה אמור להיות מה תשעה באב
היה אמור להיות יום הכיפורים הבאנו פעם את
דברי המדרש המדרש אומר אילו זכינו היינו
קוראים בתורה בתשעה באב מה היינו קוראים
כי ביום הזה יכפר עליכם לטאר אתכם מכל חתם
לפני השם תתארו עכשיו שלא זכינו נקרא
בתורה כי תולית בנים ובני בנים ונושנתם
בארץ זאת אומרת שהיינו זוכים היינו קוראים
בתשעה באב את הקריאה הזאת שקוראים ביום
הכיפורים אומר הספר זהב יטרף לכן ביום
הכיפורים יש לנו את כל העינויים בתשעה באב
יש להם כל העינויים של יום כיפור איזה
עינויים יש לנו את האכילה והשתייה סיקה
נעילת הסנדל ותשמיש המיטה למה יש לנו את
זה בעשרה בתבת מה פתאום ן לנו את זה בהסרה
בתבת רק בתשעה באב שואל הרב זאבי טרף הרי
השרה בטבט יותר חמור מתשעה באב למה תשע
באב אם חל בשבת נדחה לראשון 17 בתמוז חל
בשבת נדחה לראשון צומ גדליה חל בשבת עובר
לראשון איזה תענית היחידה שלא אי אפשר
להזיז אותה הצרה בטבט אז למה אין שם את כל
חומרי יום הכיפורים שואל הספר זה בטרף מה
התשובה שהוא אומר התשובה פשוטה כי בהסרה
בתבת כתוב בעצם היום הזה שמך מלך ב על
ירושלים איפה שכתוב בעצם היום הזה אי אפשר
להזיז את זה זה נשאר ככה אז למה אין שמה
את חומרי יום הכיפורים אומר הספר זה בטרף
היות ובמקור יום הכיפורים היה בתשעה באב
אז השאירו ביום הזה את כל חומרי יום
הכיפורים לכן יש לנו בתשעה באב אכילה
שתייה תיקה נילה תדה ותשמיש המיתה כאילו
היה יום כיפור אז אברהם אבינו אומר הספר
זרע ברך הוא עשה יום כיפור בתשעה באב יצחק
אבינו עשה יום כיפור בתשע באב יעקב נו עשה
יום כיפור בתשעה באב עם ישראל במצרים עשו
יום כיפור בתשעה באב זה היה יום כיפור
שלהם מתי זה התבטל בחטא העגל 17 בתמו
התבטל העניין של ראש השנה מתי התבטל תשעה
באב כיום הכיפורים ברגע שהמרגלים חזרו
בחזרה ומה עשו בחו באותו לילה התבטל יום
הכיפורים אז הכל נדחה ל תשרי אלה הדברים
שיש לנו מתי קיבלנו בחזרה את המהות של יום
הכיפורים מתי חזרנו לקבל את המתנה של יום
הכיפורים אומר לנו הספר חיי אדם קיבלנו את
זה כשמשה רבנו ירד עם הלוחות השניות ברגע
שמשה רבנו ירד עם הלוחות השניות אז קיבלנו
את המתנה הנפלאה הזאת שנקראת יום הכיפורים
אלה הדברים שכותב התנת ואליהו זוטא בפרק
ד' אבל צריך לדעת ששם בתנת ואליהו זוטא
פרק ד' יש כמה וכמה דברים נוספים שלא מביא
את זה אחיי אדם מופיע שם דבר נפלא שכל
ה-40 יום שעם ישראל המתין למשה רבנו משה
רבנו עלה להר במתי בל א ל א הוא עלה למרום
פעם נוספת ואז הוא חזר בחזרה ביום
הכיפורים 40 יום הוא היה במרום שמשה רבנו
היה במרום כל עם ישראל התענה 40 יום 40
ימים
מלע עד יום הכיפורים לילה קודם ביום ה-40
לפי חשבונם מה הוא עשה עם ישראל הלך לישון
בתענית כל יום התענו ובערב אכלו כאן מה
קרה כאן הלכו לישון בתענית והיו בתענית כל
היום איזה יום זה היה עשרה בחודש תשרי זה
היה התאריך אומר התנת ואליהו וביום אחרון
שבכולם שהוא סוף 40 יום גזר תענית ולנו
בתענית כדי שלא ישלוט בהם יצר הרע
ולמחרת השכימו ועלו לפני הר סיני ישראל
בוכים לקראת משה רבנו והוא היה בוכה
לקראתם עד שעלתה בכיתם למרום אתם מתארים
לעצמכם 600 אל אנשים בוכים בבת אחת יום
שלם ביום הכיפורים משה רבינו שמע את
הצעקות שלהם משה רבינו בכה כנגדם ועלה
הבכיות האלה למרום לפני הקדוש ברוך הוא
באותה שעה נתגלגלו רחמיו של הקדוש ברוך
הוא על ישראל הקדוש ברוך הוא נתגלגלו
רחמיו על עם ישראל וקיבל את תשובתם ובשר
אותם רוח הקודש בשורות טובות חמות ואמר
הקדוש ברוך הוא לישראל בני נשבע אני בשמי
הגדול שלי ובכיס הכבוד שלי שתהייה לכם
בחייה זו לששון ולשמחה גדולה ויהיה לכם
יום זה יום שליחה וכפרה ומכילה לכם
ולפניכם ולבני בניכם עד סוף כל הדורות
קיבלנו את המתנה שנקראת יום הכיפורים
קיבלנו ממי קיבלנו מתנה מהיום הזה שעם
ישראל עמד למרגלות הר סיני וקיבל את
הלוחות השניות עד כאן תנת ואליהו זוטא
בפרק ד אומר השפת אמת יום הכיפורים שנת
תרנה כותב השפת אמת מי עמד בראש המערכה
הזאת להכין את עם ישראל לקבלת משה רבנו
למלכות השניות אהרון הכהן הוא עמד שמה
ויות והוא הכין אותם לכרת יום הכיפורים
שהיה מחילת עוונות זכה אהרון הכהן שהוא
יעשה את כל העבודה של יום הכיפורים בבית
המקדש לכן הוטל על הכהן הגדול העבודה
שבעזרת השם ב יבנה בית המקדש עוד השנה ואז
נזכה שהכהן הגדול יעשה את העבודה ביום
הכיפורים הכהן הגדול אהרון הכהן יחזור
בחזרה הוא יעשה את עבודה ביום הכיפורים כי
עבודת יום הכיפורים שייכת למי לכהן הגדול
בא הספר מכתם לדוד ואומר דבר פלא הוא אומר
אין לך יהודי שלא מוזיל דמעות ביום
הכיפורים כל יהודי באשר הו יוצא לו דמעות
אחד בתפילה זכה אחד בכל נדרי אחד ניסלח
אחד בפיוטים אחד באבינו מלכנו אחד בלדו
מזמור ואחד בשחרית ואחד במנחה ואחד בנעילה
כל אחד פתאום מתחיל לתפוס עליו קופץ לו
דמעות אפילו לא שולט על זה לפעמים פתאום
הוא מרגיש מבחינה פנימית מרגיש לו יוצא לו
דמעות אומר מאיפה זה בא הוא אומר היות
ובדור המדבר היו כלולים כל נשמותיהם של
ישראל כמו שכתוב שכל עם ישראל עמד למרגלות
הר סיני במרגלות הר סיני היו רק 600,000
אבל כל נשמות עם ישראל היו כלולים באותם
600,000 אומר אותו דבר אלה שעמדו למרגלות
הר סיני ובכו לקראת משה רבנו היו כלולים
בהם כל נשמות ישראל והיות והם בכו ועלתה
בכיתם עד המרום והבכי הזה עלה כל כך חזק
שמאז בתוך נשמות כל ישראל יש רצון ותשוקה
לבכות ביום הכיפורים אלה הדברים שכותב
הספר מכתם לדוד על הדרך להסביר משהו נפלא
בעבודת השם שלנו טוב אם אלה הדברים אני
רוצה ללכת קצת לבאר את הדברים הערוך
השולחן בסימן תקפא
כותב וחודש אלול הוא חודש המאוד לתשובה
החודש שוא מאוד לתשובה החודש שהתשובה היא
הדבר המרכזי בו החודש הזה הוא חודש אלול
למה לפי שהוא החודש האחרון בשנה וקודם ימי
הדין זה החודש האחרון בשנה בסוף ה-30 יום
מגיע ראש השנה והיות וא החודש האחרון בשנה
והוא גם לפני ראש השנה אז זה העבודה שלנו
וחכמי המוסר רמזו עליו מקרא מצאו עליו
פסוק אני לדודי ודודי לי מה זה אני לדודי
ודודי לי שהראש תיבות שלו אלול כלומר שאתה
העת זה הזמן שהו כל מחשבותיי לדודי שכל
המחשבות שלי בחודש הזה זה לדוד שלי לקדוש
ברוך הוא וכש שעשה כן אז גם דודי לי
שישגיח לי לטובה תשימו לב אנחנו לא קוראים
באלול אבינו מלכנו אנחנו אומרים אני לדודי
ודודי לי למה כי אבא לפעמים כועס לפעמים
העניש הדוד זה תמיד סימן לדבר טוב הדוד
מביא מתנות הדוד בא לבקר או נוסעים לדוד
לבקר את הדוד הולכים לדוד הדוד תמיד מסמל
דברים טובים אז לכן הוא אומר הדור חודש
הזה זה חודש של נתינת מתנות של אני לדודי
ודודי לי בספר ירח למועדים הוא שואל שאלה
מאוד יפה הרי משה רבינו עלה למרום שלוש
פעמים בפעם הראשונה עלה 40 יום וחזר עם
הלוחות הראשונות לאחר שעם ישראל עשה את
העגל הוא שבר את הלוחות משה רבינו עלה
למחורת ביח בחודש תמוז עלה עוד פעם לשמיים
לנסות לפייס את הקדוש ברוך הוא והיה שם 40
יום ו-40 לילה וחזר בחזרה בכט בחודש אלול
חזר בחזרה שואל הר כט בחודש אב שואל הרב
ירח למועדים שאלה מאוד יפה למה אנחנו לא
מציינים את ה 40 יום האמצעים מדברים כל
הזמן על הזמן שהם ימי רצון רק לתאריך
השלישי שמשה רבנו עלה בראש חודש אלול וחזר
ביום הכיפורים רק אלה ימי רצון למה אתה לא
מחשיב גם את הימים הקודמים שואל הרב ירח
למועדים הספר שלו טוב והוא עונה תשובה
מאוד
יפה הדברים כתובים בבך בהלכות ראש השנה
תקפא הוא מדבר שמה אבך מדבר מדוע תוקעים
בשופר בכל חודש אלול מה התיבה המנהג הזה
לתקוע בשופר בני דות המזרח תוקעים בסליחות
יש כאלה שתוקעים במידת באמירת יג מידות של
רחמים יש כאלה שתוקעים רק אחרי זה כל אחד
במנהג שלו ויש כאלה בבני אדות המזרח ש
תוקים גם בסליחות גם אחרי הסליחות וגם
אחרי התפילה אחרי תפילת שחרית לאמירת לדוד
השם הורי ואישי כל אחד והמנהגים שלו בני
עדות אשכנז תוקעים בבוקר אחרי זה אומרים
לדוד השם הורי ואישי התחילו בראש חודש
אלול ב' באלול התחילו ותקעו בשופר המקור
של זה מופיע בפרק דרב לזר פרק
מו אמר הקדוש ברוך הוא למשה עלה אלי ההרה
שאז עלה לקבל את את הלוחות האחרונות
והעבירו שופר במחנה משה עלה להר העבירו כל
שופר במחנה משה רבנו עלה להר שלא יטעו עוד
אחר עבודה זרה שעם ישראל חס וחלילה לא
יטעו אחר עבודה זרה לא שהיה שמה עבודה זרה
אבל כל דבר מבל אדי מחשבה על הקדוש ברוך
הוא נחשב כאן עבודה זרה והקדוש ברוך הוא
נתעלה באותו שופר בתקיעת שופר הזאת נתעלה
הקדוש ברוך הוא למה שנאמר עלה אלוקים
תרועה אומר אומר הפרק דרב ליזר לכן התקינו
יש לנו תקנה שהוא תוקים בראש חודש אלול
בכל שנה ושנה וכל החודש כדי להזהיר את
ישראל שייעשו תשובה שנאמר אם לאם תקע שופר
בעיר ועם לא יחרדו וכדי רבב את הסתם ולכן
נוהגים באשכנז לתקוע בכל בוקר וערב אחר
התפילה לכן נוהגים באשכנז לתקוע פעמיים
ביום למרות שהמנהג היום שתוקעים רק בשחרית
כדי לעורר אותם לתשובה אלה הדברים כותב
הירח למועדים וכתב הבח בהלכות ראש השנה
שתוקעים השופר כל החודש לפי שעדיין לא
ידענו למה תוקים אמר שהוא להזיר על התשובה
זה מה שכתוב להזיר אותנו לחזור בתשובה אבל
מטעם ד להזהיר על
התשובה צריך כל החודש משום דיקא אסמכתא
למה צריך שזה כל החודש כי כתוב בפסוק אני
לדודי ודודי לי ראשי תיבות אלול וסופי
תיבות של עולה למניין 40 זה 40 יום 40 יום
מראש חודש אלול עד יום הכיפורים כי באלו
הימים התשובה מקובלת להיות ליבו קרוב אל
דודי בתשובה ואז דודי קרוב לקבל תשובתי
באהבה אומר הספר ירח למועדים אתה מבין מה
ההבדל בין ה 40 יום הראשונים השניים ל-40
יום השלישיים שכאן הקדוש ברוך הוא קיבל
אותנו בתשובה מאהבה זה מה שכתוב בדברי הבח
רשי הקדוש בפרשת עקב בפרק ט פסוק יח על
הפסוק ואתנפל לפני השם כראשונה 40 יום
שנאמר ואתה אעלה אל השם אולי
הכפרה באותה עליה נתקפתי 40 יום אומר משה
רבנו נמצאו קלים בכט באב שהוא עלה ב-18
בתמו בו ביום נתרצה הקדוש ברוך הוא לישראל
ואמר למשה רבנו פשו לך שני לוחות אבנים
עשה משה 40 יום נמצאו קלים ביום הכיפורים
וביום נתרצה הקדוש ברוך הוא לישראל
בשמחה כותב כאן רשי 40 יום המצאים לא היה
בשמחה 40 יום אחרונים היה בשמחה ואמר לו
למשה שסלחתי כי דבריך כאן הקדוש ברוך הוא
הוציא מפי שהקדוש ברוך הוא שסולח לפי כך
אומר רשי הו קבה למחילה ו לסליחה ומנין
שנתרפא ברצון שלם אתה אומר בשמחה מאיפה
אתהה יודע שהוא התרצה רצון שלם שנאמר ב-40
יום של 40 יומ האחרונים כתוב ואנוכי עמדתי
בהר כימים הראשונים מה זה הקימים הראשונים
הכוונה ל-40 יום שלם משה רבנו למחרת מעמד
הר סיני והיה שם 40 יום אומר רשי
מהראשונים ברצון אף אחרונים ברצון כמו ה
40 יום הראשונים שמשה רבנו עלה כדי להוריד
את הלוחות הראשונים היה ברצון ככה שהוריד
את הלוחות האחרונות גם גם כן היה ברצון
אמור מעתה אומר רשי אמצעיים היו בכעס מה
שמע מכאן שהאמצעי בכעס אם ככה הבנו למה
נבחרו דווקא הימים האלה מה יש בימים האלה
כי הימים האלה הקדוש ברוך הוא התפייס
איתנו ברצון ל הפיוס הזה ברצון נקבעו
הימים האלה אומר השפתי חכמים אבל הריצוי
של ראש חודש אלול לא היה אלא לנתינה
למה רק כדי לעשות נתינת הלוחות השניות אבל
לא לכפרת העגל ורק ביום הכיפורים נאמר בו
שלחתי כדברך על חטא העגל לפי כך כותב
הציתי חכמים וכבה יום הכיפורים למחילה
ולסלי ולא ראש חודש אלול שבו נתרצה לתת
לוחות שניות עד כאן הדברים שכותב למדנו
מכאן ש-40 ימי רצון שקיבלנו ב-40 מראש
חודש אלול עד יום הכיפורים על מה בדיוק
נעשה הימים האלה ימי רצון מתוקף מה קיבלנו
את הימי רצון כי הקדוש ברוך הוא התרצה עם
ישראל בשמחה אומר רשי וחוץ מזה אומר לנו
הבח התרצה הקדוש ברוך הוא בתשובה מאהבה אז
זה לימי רצון הימים הראשונים אומר רשי
הימים האמצעיים היו בכעס אז לכן אתה לא
מציין אותם רבותיי כמה שנים עבר מאז
שהקדוש ברוך הוא התרצה ברצון למעלה
מ-33 שנה מאז
3330 שנה מעד שהקדוש ברוך הוא נתרצה ברצון
ו לאחר
3330 שנה עדיין יש השפעה לריצוי שהיה אז
זאת אומרת הריצוי שהיה אז לפני
3330 שנה הצביע את חותמו בעולם שהקדוש
ברוך הוא מאז מוכן להתרצות
ולהתפיח בים שכתוב כאן בדברי רבותינו אבל
תוספות במסכת ב בב קמה אומר שיש לנו עוד
דבר לא רק הימים האלה התפייסות יש לנו עוד
דבר של התפייסות קיבלנו
מתנה והמתנה הזאת היא לא פעם בשנה כל שבוע
במשך כל השנה כולה ואפילו פעמיים בשבוע לא
רק פעם אחת אלא פעמיים בשבוע איפה פעמיים
בשבוע אומרת הגמרא במסכת בב קמה דף פב
שעזרה הסופר תיקן להם לישראל שיקראו בתורה
פעמיים בשבוע חוץ משבת קודש מתי עוות
פעמיים בשבוע למה כדי שלא יעבור עליהם
שלושה ימים ב תורה כדי שלא יהיה מצב כזה
שעובר על עם ישראל שלושה ימים בלי תורה
לכן מה לכן נתן לנו כל שלושה ימים לקרוא
בתורה אתה קורא בשבת קורא בשני חמישי ושבת
שואל תוספות שם במקום אם זה כדי שלא יעברו
עליו שלושה ימים בלי תורה אז למה אתה צריך
שני וחמישי אפשר שלישי וחמישי אפשר שלישי
ושישי אתה רק רוצה שלא יעברו שלושה ימים
בלי תורה אז יש לך אפשרות יפה מאוד שלישי
וחמישי למה דווקא שני וחמישי כך שואל
תוספות אומר תוספות אתה יודע למה שני
וחמישי בגלל ששני וחמישי אתה לא רק קורא
בתורה בשני וחמישי אתה אומר תחנון ותחנון
ארוך שלוקח 10 דקות למה לפי שהימים האלה
הם ימי רצון אתה יודע ממתי הם ימי רצון
בזמן שעלה משה רבנו להר מתי עלה משה רבנו
להר ל-40 יום אחרונים אתה יודע מתי הוא
עלה הוא עלה להר ביום חמישי
וחזר בחזרה ביום שני אז יום כיפור היה
ביום שני ולפי שעלה משה רבנו ביום חמישי
והקדוש ברוך הוא התפייס ב-40 ימים האלה
וחזר משה רבנו ביום שני נקבע לדורות שני
וחמישי ליום שבו אומרים תחנון כי הקדוש
ברוך הוא התרצה למשה רבנו ואמר לו בוא
תעלה בחזרה אלי למרום וכאן התרצה אליו
בשמחה כדברי רשי או התרצה אליו באהבה
כדברי
הבח לכן אנחנו גם בשני וחמישי אומרים ככ
נכי הימים האלה הם ימי ריצוי שהקדוש ברוך
הוא קרא למשה רבנו והתרה לו על העניין הזה
של חטא העגל עד כאן הדברים בסיעתא דשמיא
אם ככה הייתי רוצה להיכנס בעזרת השם
להסביר דבר נפלא
ביותר ידוע לכולם הדברים שמופיעים בהרבה
מספרי
החסידות שהסדר של הפרשיות
שאנחנו קוראים בחודש הזה הם סדר העבודה
שלנו בימים
הנוראים הפרשיות שקוראים זה שופטים כי תצא
כי תבוא ניצבים וילך בשנה זו ניצבים וילך
מחובר כאן תמו בשמות שלהם תמן העבודה של
החודש הזה נתחיל ברשותכם שופטים ושוטרים
תתן לך בכל שעריך כותב השלה הקדוש בשני
לוחות הברית כותב בשם הארי הקדוש יש לאדם
שבעה שערים מה הם שבעת השערים שתי עיניים
שתי אוזניים נחיריים ופה אלה שבעת השערים
שיש לאדם שופטים בשוטרים תיתן לך בכל
שעריך השערים האלה זה הראש של האדם ראש
השנה היות ואנחנו לקראת ראש השנה עיקר
העבודה שלנו היא בראש זה עיקר העבודה שלנו
מה עיקר העבודה שופטים ושוטרים תיתן לך ב
ל שעריך איפה השערים יש האדם שערים בכל
המערכת שנקראת ראש שבע שערים יש לו מה אתה
רואה מה אתה לא רואה מה אתה שומע מה אתה
לא שומע מה אתה מדבר מה אתה לא מדבר מה
אתה מריח תקרובת עבודה זרה בסמים של נשים
כל זה קשור לנושא של הד אגף הריח טוב אז
זה העבודה שלנו מה זה
שופטים כותב השלה הקדוש והאמת היא שגם
החידושי הרים השפת אמת מעריך בזה מאוד
שופטים ושוטרים דיברנו אם אתם זוכרים לפני
כמה שבועות שבשל ראש התפילין מחולקים
לארבע בתים שונים כנגד ארבעה חוששים שיש
לאדם בראשו חוש הטעם חוש הריח חוש הראייה
וחוש השמיעה בשל יד יש רק חוש אחד איזה
חוש מישוש זה מה שיש לכן הבית של ראש
מחולק לארבעה בתים כנגד ארבעה חושים אבל
משני צדדים של הראש יש לנו את האותיות ש'
ש' אחת בעלת שלושה ראשים והש השנייה בעלת
ארבעה ראשים ביחד שבע לומר לך שופטים
ושוטרים ש' וש' שופטים ושוטרים תיתן לך
בכל שעריך אני שם לך את התפילין של ראש
הראש הוא בחינת השופט שהשופט ישפוט מה
מותר לך לראות מה אסור לך לראות מה מותר
לך לדבר מה אסור לך לדבר מה מותר לך לשמוע
מה אסור לך לשמוע מה מותר לך להריח מה
אסור לך ריה אז זה מערכת השפיטה שנמצאת
בראש יפה מאוד מערכת הביצוע נמצאת של יד
כאן זה מערכת הביצוע העשייה ביד כאן נמצא
חו ש המישוש לכן אנחנו עושים שבע כריכות
על של יד למה כאן שבע כ הוא השוטר על שבע
הפתחים יש לך שבע פתחים כאן מערכת המשפט
על שבע הפתחים בשל יד יש לך את שבע
השוטרים השוטר יש לו רצועה מה עושה רצועה
נותנת מכות צריך לדעת איפה ברחוב קפלן
אסור לך אבל בכל מקום אתה יכול להכניס
מכות בלי שום בעיה ולכן הוא אומר אתה צריך
לשים לך שופטים ושוטרים כלומר מה זה
שופטים ושוטרים פירוש הדבר שאדם צריך לדעת
לשפוט את עצמו וגם להעניש את עצמו מה עושה
שוטר שוטר או תופס אותך או נותן לך כנסות
יש שוטרים שהתפקיד שלהם מפזר הפגנות ויש
תפקיד שהשוטר התפקיד שלהם לעשות כנסות אדם
חונה מקום לא טוב 500 שק 750 שק דיברת
בטלפון שמונה נקודות אני לא יודע איך זה
עובד אבל בכל אופן אתה מקבל רושמים דוחות
יפה מאוד אומרת התורה שופטים תשפוט את
עצמך בבקשה תקיים מערכת משפט תראה אם מה
שאתה מדבר זה בסדר תראה אם מה שאתה שומע
זה בסדר תראה אם מה שאתה רואה זה בסדר כל
המערכת הזאת צריכה בדיקה אם חס וחלילה אתה
לא בסדר אז מתחיל מערכת חדשה המערכת החדשה
קראת שוטרים תקס את עצמך תיקח לעצמך ותעשה
קנסות מה זה הקנסות שתעשה תקס אני אקח
דוגמה אני לא אומר כל אחד משהו צריך טיפול
יש אנשים שמאחרים לתפילה מאכרים לתפילה
המקימה התפילה מתחילה בשבע הם באים בשבע
ו10 בעזרת השם הם יעלו על הסוס אז מגיעים
כיב סוס פרעה עם הסוס הזה הם גם כן נכנסים
תפילה מתחילה אם הטוב הוא עליך מתחילה
מקורבנות יש סדר של עבודה איך כתוב בפסוק
ישראל עם קרובו הללויה מה זה ישראל עם
קרובו כמו שאתה קרוב לקדוש ברוך הוא ככה
אתה מופיע לחתונה נכון יש לך חתונה אח שלך
עושה חתונה מתי אתה בא אתה בא לחתונה ב-1
אתה מגיע לחתונה עוד לפני שמתחילים לעשות
תמונות וקבלת פנים ישראל עם קרובות אתה
קרוב של הקדוש ברוך הוא אתה בא להתפלל
בבקשה תתנהג כמו קרוב משפחה שבא לחתונה
תבוא מסודר תבוא קודם לפני התפילה אדם
שיודע בעצמו שהוא מאחר צריך לקנוס את עצמו
צריך לקנוס את עצמו אבל לא קנס שהוא לא
מרגיש אותו אז אומר אם אני מאחר אתן שקל
שקל נכון זה לא נקרא קנס אין בזה שום קנס
מה זה קנס קנס שאתה תרגיש אותו תרגיש אותו
מה זה קנס כל אחד לפום דר גדלי אחד 500 שק
אחד 300 שק אחד 200 שק קנת שאתה תרגיש
אותו כי אם זה 100 שק אתה בן כלל נותן
בויברך דוד ש שק אז מה אז מה זה משנה א
מדבר קנס שתרגיש אותו זה
המטרה ברגע שאדם קונס את עצמו אז הכל נראה
אחרת אתה לא תיכשל פעם פעמיים תשלם פעמיים
את הכנסות תגיד לו כדאי לאחר לא כדאי כל
אחד בדרגה שלו בחרתי דוגמה סתם בעלמה כל
אחד במה שהוא מרגיש ך לכנוס את עצמו אבל
יש כאן הבדל אחד וההבדל אני רוצה לציין
אותו ישנם פקחים עירוניים שרושמים כנסות
רושמים כנסות הכנס שרושמים אני לא יודע
בדיוק כמה זה אחד שחונה בכחול לבן ולא שם
במתחים כסף אני חושב שזה 100 שק אני חושב
ככה נכון בערך 100 שק אחד שעומד באדום לבן
כמה זה 250 שק אחד שעולה על המדרכה כמה זה
500 שק יופי אתם אני רואה בקים אתם חוטפים
גם כן ברוך השם טוב בקיצור זה מה שיש אני
ממליץ לא לעשות את זה בתל אביב כי בתל
אביב
גם גוררים וזה כבר מה שנקרא זה כואב בכיס
וכואב אחר כך לחפש את זה בקיצור זה
פרוצדורה תל אביב לא כדאי לחנות בשום מקום
לא כדאי לסוע לשם בכלל טוב בקיצור נשאיר
את זה ב טוב מה שיש לנו אדם קבל כנסות שאל
אותי פעם יהודי אחד תגיד העריה רוצה שכנה
בכחול לבן או באדום
לבן שאל אותי שאלה מה העריה
רוצה אמר אין ספק שעריה רוצה שכנה באדום
לבן אין ספק למה בשביל זה הם עשו את האדום
לבן א מה ההגיון הם עשו את האדום לבן כדי
שלא תכנה אומר לא אל תדמיין אפילו הם
רוצים שתכננה למה יש יושב ראש מחלקה יש
פקחים יש מזכירות זה צריך להביא דיבידנדים
לעירייה גם אתה לא יכול אם יחנו לך בשקל
80 זה לא פרנסה ם מי שעושה את זה הפנגו
וכל אלה גם לוקחים אחוזים מהחניה 250 זה
נטו נטו ל הערייה ברוך השם 50 כנסות כאלה
כל יום 100 כנסות כאלה זה הכנסה לא רעה
ברוך השם בסדר גמור העומדים על המדרכה 500
שק העריה מעוניינת בזה רוצה הוא אמר לי
דבר יפה תגיד אתה אם באמת הערייה לא
היייתה רוצה שיחנו באדום לבן אתה יודע מה
היית עושה היית מקבל קנס
7500 שק 7500 שק ואם אתה לא משלם את זה
תוך 30 יום עושים לך צ על החשבון אחד היה
מחנה באדום לבן אף אחד לא נכון אף אחד לא
היייתה לוקח מונית ונוסע עם אוניות אף אחד
לא נוסע לשום מקום רק מוניות למה אדום לבן
יש חניה אין חניה ככה אתה נוסע לתל אביב
יש לך פגישה עם עורך דין ואתה אומר רגע
מחפש חניה הוא לא מוצא אומר ל אדום לבן מה
יכול להיות מקסימום 250 שק אם אני אחר
לעורך דין חצי שעה יעלה לי 500 שק אז עדיף
כבר פה זה מתיק לכמה שעות אני אחנה פה יפה
מאוד רבותיי מדרכה 500 שק נפלא ביותר אתה
משלם יש אם הערייה באמת הייתה רוצה שאף
אחד לא יכנ על מדרכה היה חוק עירוני מי
שחונה על מדרכה ששייכת להולכי רגל מחלט לו
את האוטו אתם יודעים מה זה מחלט את האוטו
לוקחים האוטו אין
אוטו הולכים לבית משפט מוחקים אותך
מה שם של האוטו מוציאים אותו למכרז שוק
המכרזים נותנים לך פעם אחת לפתוח את האוטו
תוציא את הערבה שיש לך מה ששמת שם נגד
תאונות דרכים ואת האפיקומן נגד
משטרה אתה הולך מוציא את זה משם והולך
הביתה אם יש לך רזי על המלאך או תהילים או
שיעורים אתה מוציא את זה משמה הולך הביתה
אחרת אין לך מה לעשות זהו נגמר אין אתזה
מה לעשות עם האוטו אם העריה היייתה רוצה
היה קנס שאף אחד לא יוכל לחנות במדרכה
לוקחים האוטו שבחצי אל שקל חניה באדום לבן
אז אף אחד לא היה חונא שמה אלא מה היה
אומרת ניתן אז שמי שמאוד צריך יכנה באדום
לבן מי שלא צריך לא יכנה מי שמאוד צריך
יכנה על המדרכה מי שלא יכנ אחד לפי הדרגה
שלו יפה מאוד העריה רוצה את הכנסות בשונה
מהקדוש ברוך הוא לא רוצה את הכנסות הקדוש
ברוך הוא לא רוצה את הכנסות אם אדם מקבל
על עצמו שלא יאחר לתפילה אם אני אאחר אני
אשלם 100 שק והוא אחר נותן 100 שק הקדוש
ברוך הוא לא רוצה את ה100 שק האלה הוא אתה
צריך לתת כי נדרת אבל הקדוש ברוך הוא לא
מעוניין בזה מה הוא מעוניין הוא מעוניין
שתבוא בזמן זה לא ערייה שרוצה שתכננה
באדום לבן הוא רוצה שתבוא בזמן לתפילה הוא
רוצה שתגיד את הקורבנות הוא רוצה שתקיים
את המצוות כמו שצריך הוא רוצה שאם דיברת
על לשון הרע תדע שדיברת ע לשון הרע לא
תשלם 200 שק הוא לא רוצה את ה-200 שק הוא
רוצה שתשמור את הפה שלך זה התפקיד שלנו זה
ההבדל לכן שופטים ושוטרים תיתן לך בכל
שעריך אתה צריך שופטים ואתה צריך שוטרים
אבל צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא לא רוצה את
הכנסות הקדוש ברוך הוא רוצה שתשמור את
עצמך זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה אם ככה
בסיעתא דשמיא אנחנו צריכים לדעת שהיות
ואנחנו נמצאים ערב הימים הנוראים כל אחד
חייב לקבל על עצמו קבלות לקראת השנה החדשה
וזה חלק של השופטים ושוטרים תיתן לך בכל
שעריך אתהה מקים מערכת משפט אתה צריך לדעת
מה אתה מתכוון לעשות זה פרשת שופטים
מה צריך לעשות מה אתה צריך להשתפר זה החלק
הזה החלק הבא זה כי תצא למלחמה על אויבך
זה המלחמה כנגד היצר הרע יש לך הבטחה
מהקדוש ברוך הוא אין לך אויב יותר גדול
כותב חובת הלבבות יותר מאשר היצר הרע
אומרת התורה כי תצא למלחמה על אויבך יש לך
הבטחה ונתנו השם אלוקיך בידיך ולא רק הוא
נתנו ושבית שוויו תוכל לקחת בחזרה את כל
העוונות שעשית
אם אתה תעשה תשובה מבו תוכל לזכות לזכויות
מה תעשה בשבת השבויות תיקח בחזרה את כל מה
שהוא לקח ממך אומר רבנו יונה בספרו שערי
תשובה ויעזור השם לשווים כאשר אין יד טיבה
מצגת אחד שרוצה לחזור בתשובה יזכה לעזר
שמיים הקדוש ברוך הוא שמח לקבל כל אחד
ואחד שחוזר בתשובה ויעזור השם לשווים אומר
רבנו יונה ספר שבטח הוצאתם אותו כבר
מאהרון לומדים אותו שערי
תשובה לומדים אותו בימים האלה ספר חובה
אומר רבנו יונה ויעזור השם לשווים כאשר
אין יד טיבה משגת אדם רוצה לחזור בתשובה
זוכה לעזר שמיים למעלה מגדר הטבע זה פרשת
כי תצא פרשת כי תבוא זה השלב הבא שאדם
שרוצה לזכות לשנה טובה צריך לדעת שהוא
צריך להגיד תודה רבה כמו ביכורים שאדם
עולה לירושלים להביא שתי תאנים ושתי
רימונים לא אדם שהוא חקלא ויש לו ברוך השם
שדות רוב ויש לו שם מאות דונמים של
רימונים או מאוד תומים של תאנים לא יש לו
וילה בווילה שלו יש לו שתי עצי רימונים
ושתי עצי תאנים קושר עליו גמי ועולה
לירושלים להביא ביכורים מה לירושלים תקראו
מסכת ביכורים תקראו רמבם כל אנשי מעמד
מתכנסים לאירו של מעמד כולם עולים
לירושלים קס שלם הולכים רק שתי ידות כל
הדרך שרים שמחתי ואומרים לי בית השם נלך
רבותיי אדם סוגר את העסק שלו הוא גר בצפת
נוסע לירושלים כל תושבי צפת יוצאים ביחד
כל אלה שגרים בעמוקה ובסביבה יוצאים ביחד
כמה הדרך לוקחת שבועיים הולכים בדרך לא
יושנים בתוך בית יושנים רק ברחובה של עיר
כדי שלא יקבל טומא ביכורים מגיעים הענבים
כבר קיבלו צימוקים מרוב השבועיים שנמצאים
באוויר מביאים את הצימוקים לירושלים וככה
עולים ו הולך לפניהם ומקים בחליל וקרנות
מצופות זהב כמו שכתוב שם דברים נפלאים
שיהיה במכורים למה אנשים ממזמז חודש כדי
להביא שתי תאנים מלך הקלי יש לו ברוך השם
יבולים לרוב אז הוא נוסע להגיד תודה רבה
אחד יש לו שתי תאנים בשביל מה אתה הולך
שלח את ups חברת הובלות תן לה בקשה 50 שק
תגיד לו בבקשה צע לירושלים לכהן הגדול כן
שאתה פוגש תן לו את זה תגיד לו זה מוישה
ברקוביץ' מצפת יופי ברבו שלחתי לו שתי רמ
הכל בסדר גמור הנה הבאת את זה לכהן הגדול
למה לא כיוון שאדם ששולח שליח לא יכול
להגיד מיקרו
ביקורים הוא לא אומר את כל מה שכתוב בפרשת
כיתובי מה הוא אומר שמה ארמי ובד אבי וירד
מצרימה וכולי וכולי והוא פונה לקדוש ברוך
הוא השקיפה ממעון קודשך מן השמים וברך את
עמך את ישראל הוא מתפלל לקדוש ברוך הוא
ואומר לו תודה רבה ואתה הנה הבאתי ראשית
פרי האדמה אשר נתת לי השם ונחתו לפני השם
אלוקיך והשתחויתם אלוקיך צריך להגיד תודה
רבה ולהביא לפני הקדוש ברוך הוא אומר
התרגום אומר הסליחה אומר ה התנחומים
והביא ביקורים וגמר את מיקרו ביקורים יצאה
בת קול ואמרה לו מה כן תזכה לשנה הבאה
הבטחה מהקדוש ברוך הוא להתראות בשנה הבאה
מי לא יעלה לירושלים אנשים באים מאמריקה
בשביל להגיד גוט יור לרבי באים להגיד לרבי
לרב שלהם שיהיה שנה טובה יפה מאוד באים
מצפת לירושלים מה ברכה מהקדוש ברוך הוא
יתברך שמו לעד להתראות בשנה הבאה מיד הוא
מתקשר להפניקס אומרה לו תבטל הפוליסה תבטל
הפוליסה של הביטוח חיים אומר תשאה אותה
לשנה הקרובה יש לי הבטחה שבשנה הקרובה אני
אחיה נו שואל הספ סמת אומר יוצא שאנשים
שהיו חקלא אף פעם לא מתו אם כל פעם קיבלו
דרישת שלום כן תזכה לשנה הבאה יוצא שהם לא
מתו מה הוא אומר שמיטה הוא אומר בשמיטה
הביכורים לא שלך אתה לא יכול להגיד הנחתי
כי זה אבקר אתה לא יכול להביא טוב צריך
לדעת אם בשמיטה לא מביאים כן מביאים צריך
לדעת יש ע זה אור החיים נשאיר את זה בצד
אבל אלה הדברים שמופיעים בדברי רבותינו זה
פרשת כיסו בוי הפרשה הבאה זה ניצוי מה זה
ניצוי אתם ניצבים היום כולכם לפני השם
אלוק ם יש אחדות אתם יכולים לעמוד בדין
לכן כל אחד צריך לפייס את חברו לפני ראש
השנה כמו שכתוב וה בישורון מלך בהתאסף
ראשי עם יחד שבטי ישראל אם כולם ביחד
יכולים להתאסף אלה הדברים שאומרים לנו
רבותינו בעניין הזה אם ככ אני רוצה רבותיי
לקחת את הנושא הזה ולומר כל אחד ואחד
מאיתנו חייב לקחת לעצמו קבלות חייב לקחת
קבלות טובות למה חייב לקח קחת קבלות טובות
בגלל סיבה פשוטה כי אתה עומד להתייצב לפני
מלך מלכי המלכים בראש השנה ואתה בא להמליך
את המלך זה המלכה של הקדוש ברוך הוא למלך
בהרבה מקומות שאומרים המלך כידוע לכולם
בכל חג אתה מתחיל בהכל בתעצומות וזך בראש
השנה אתה לא מתחיל באקל בתעצומות וזך במה
אתה מתחיל המלך היושב על כסא רב וניסע
היושב או יושב כל אחד בגרסה שלו המלך יושב
על כ ר ניסא יש כאלה שאומרים המלך רועדים
מפחד הפחד מתחיל פחד כמו שמופיע אצר ברן
קרלינר שהוא ניגש לעמוד ואמר המלך הוא
התעלף על המקום התעלף החיו אותו שפכו עליו
מים עוררו אותו אחרי שהוא גמר שחית שאל
אותו אחד החסידים רבי מה התעלפת מה קרה
אמר לו אמרתי המלך
נזכרתי במה שאמר הקיסר לרבי יוחנן מה אמר
לו רבי יוחנן יצא מחוץ לירושלים הוא שואל
אותו
אמר לו שלום עליך אדוני המלך כך הוא אמר
לו ברגע שהוא אמר לו שלום אני אדוני המלך
מה הוא אמר לו א' כל אני לא מלך אני קיסר
אם מל כנה אם אני מלך איפה היית עד עכשיו
נזכרתי בשאלה הזאת של הקיסר אמרתי אני
אומר לקדוש ברוך הוא המלך אומר איפה היית
עד עכשיו הרלה רן קרלינר איפה היית עד
עכשיו הזכרתי בצעקה הזאת ואז התעלפתי רק
מהצעקה הזאת של המלך אבל בהרבה מקומות של
חסידים ש אומרים המלך מוחים כפיים יש
מחיות כפיים בברסלב יש שמחה וששון
וריקודים כולם רוקדים ממליחים את המלך יש
מצב ממליכים את הקדוש ברוך הוא למלך שמחה
יש לנו מלך אחדות גדולה כולם שרים ביחד יש
שמחה גדולה יפה מאוד אתה בא להמליך את
המלך למלך צריך להביא לו מתנה מה מתנה
המלך לא צריך את המתנות שלך הוא לא צריך
המלך הוא כל יש לו הכל הוא לא צריך אבל
בכל אופן אתה רוצה להביע את זה שאתה אוהב
את המלך אז מה אתה עושה אתה מביא לו מתנה
משהו קטן אומנם המלך לא צריך את המושגים
שלך מה המלך המלך לא צריך כסף המלך לא
צריך זהב המלך לא צריך תכשיטים לא אבנים
טובות ומרגליות הוא לא צריך שום דבר מה
צריך המלך טויו הוא מסים טובים זה מה שהוא
צריך אין לו לקדוש ברוך הוא בלומו אלא
אוצור של עיר השומים בלבד מה הוא צריך מה
יש הקדוש ברוך הוא באוצר יר מ ואתו ישראל
מה השם אלוקיך שואל ממך כי אם לאירו זה מה
שאני רוצה תן לי בבקשה דבר אחד שעד עכשיו
נהגת בו בזלזול עד עכשיו לא הקפדת עליו
מעכשיו תעשה אותו בעיירה זה המתנה לראש
השנה זה המתנה ולכן רבותיי ניתן לנו זמן
של 30 יום כי 30 יום עושה קביות שבן אדם
עושה דבר 30 יום הוא קבוע אדם שגר בעיר 30
יום צדקה לקבל צדקה הוא צריך גם לתת את
החובות שלו לעיר 30 יום עושה קבע הרבה
דברים יש לנו הנושא של 30 יום יותר דבר
קבוע ולכן יש לנו מראש חודש אלול אומרים
כל הזמן לדויד השם צריך לדעת שאדם צריך
להחדיר לעצמו לתפוס איזשהו דבר איזה דבר
חיזוק ומה החיזוק הזה שהוא מקבל על עצמו
מזה מהדבר הזה שם אדם צריך להביא לקדוש
ברוך הוא במתנה ולכן מזכירים לנו שלוש
פעמים ביום שאתה אומר לדוד השם אח שלתי
מאיס השם אושו הבקש זה מה שאתה מבקש שיבתי
בבית השם כל ימי חיו לחז בנו השם ולבקר
בכול אוי כי פניני בסוקו זאת הבקשה שאתה
מבקש הימים הללו צועקים רבותיי תתכוננו
ליום הדין כמו שמביא המת מושה מאוד אריה
שהג מי לא ירא אריה שואג אלול ראש השונה
יום הכיפור ם ושנ רבה זה ראשי תיבות של
אריה אריה ש
לא מתחילים מראש השנה ממתי הוא מתחיל אריה
מתחיל מאלו האלול צועק רבותיי עוד 30 יום
יום הדין אתה מוכן מה אתה עושה לקדוש ברוך
הוא ביום הדין מה אתה מביא לו כל אחד חייב
להביא מתנה כל אחד חייב לקבל קבלה הקבלות
זה חלק מהעבודה שיש לנו בראש השנה זה חלק
מהעבודות שאתה בא לקדוש ברוך הוא צריך
להביא לו מתנה מה מונח כאן מה היסוד שכתוב
כאן רבותיי
אני רוצה לעמוד על רעיון נפלא ביותר כולנו
יודעים שאנחנו אומרים בעזרת השם בערב יום
כיפור כל נדרי כל נדרי בהתרגשות גדולה זה
הכניסה לעבודת הימים הנוראים זה בכל נדרי
פעם נתנו שיעור שלם מה העניין שיש מסביב
לכל נדרי כידוע לכולם כל נדרי אצל ספרדים
מתחילים בכ בכ באב 40 יום לפני ראש השונה
אחרי זה בראש חודש אלול זה 40 יום לפני
יום הכיפורים אחרי זה יש לך בערב ראש השנה
אחרי זה יש לך בערב יום כיפור ואחרי זה
בליל יום כיפור עוד פעם כל הזמן הטרות
נדרים אני לא מדבר על זה שישנם קהילות
קהילת בית אל עושים כל יום שישי עושים
התרת נדרים אתה נכנס לבתי כנסת שנמצאים
שמה נמצאים שמה בני אלה שנוהגים כמנהג בית
אל אז מה עושים התרת נדרים כל הזמן עושים
התרת נדרים פעם דיברנו מה יש בנושא הזה של
הטר נדרים שהוא כל כך חמור מה אתה אומר
בהתרת נדרים אתם זוכרים את התרת נדרים
מיום כיפורים
שעוב עד יום כיפורים
זה ומיום כיפורים זה עד יום
[מוזיקה]
כיפורים נכון אתם זוכרים את המנגינה צריך
להתחיל להתאמן עוד 30 יום
הבנו לובו אומר מה אני עכשיו מושה מודעה
מה המודעה שאם חס וחלילה אני נותר נדרים
אני אבטל אותם כבר מעכשיו איזה יופי מה
המקור של זה גמרא מסכת במסכת דורים דף כג
אומרת הגמרא במסכת דורים דף כג אומרת
הגמרא הרוצה שלא יתקיימו נדריו אחד שרוצה
שלא יתקיימו הנדרים שלו כל השנה יעמוד
בראש השנה ויאמר כל נדר שאני עתיד לנדור
יהיה בטל ובלבד שיהיה זכור בשעת הנדר
פירוש הדבר כל נדר שאני אנדור בטילים
בטילים ובתולים מעכשיו
רבותיי למה מבטלים אותם רק לשנה למה
מבטלים שילד יעמוד בגיל בר מצווה בר מצווה
או סמוך לבר מצווה מופלא סמוך לאיש ויגיד
מה אני מקבל על עצמי שכל נדר שאדור מעכשיו
שאני מתחייב במצוות עד יום המוות אני אלר
עם ביתי ליו
וטולי למה רק
לשנה למה רק לשנה מה התשובה אתם יודעים
למה מסיבה פשוטה מאוד נדר קבלות אסור לקבל
יותר מתקופה קצובה שאתה יודע שתוכל לעמוד
בזה למה כי אחד מקבל קבלות וזה לא בטווח
היכולת שלו זה התרסקות אתה תתרסק
לכן אדם צריך לדעת מה כושר הסיבולת שלו
בקבלות קראתי שהרב שלמה ברבדה זכר צדיק
לברכה ישב אצל מרן הסטייפלר כילות יעקב
זכותו תגן
עלינו ונכנס אדם אברך בחור נכנס עם רשימת
קבלות שהוא קיבל על עצמו לקראת הימים
הנוראים אז טיפלר כידוע לכולם הוא לא שמע
היו כותבים לו את כל השאלות כותבים לו הכל
היו כותבים לו טיפלר היה קורא את זה בקול
מי שהיה אצל הסטייפלר זאת היייתה חווייה
הוא היה קורה אני שואל למה ככה הוא קורא
את זה בקול כל מילה היה קורה בקול מכירים
את הסיפור פעם באה אליו מישהו כה שאל אותו
רציתי לשאול את הרב האם יש לך רוח הקודש
כך הוא כתב אני רוצה לשאול את הרב דוגרי
אם יש לך רוח הקודש טוב הסטייפלר קורא את
זה בקול רציתי לשאול את הרב דוגרי אם יש
לך רוח הקודש טוב אז הסטייפלר הרים את
הראש מי שהגר את הסטייפלר היה חווייה הוא
הרים את הראש מסתכל עליו אומר מה זה
דוגרי שואל אותו מה זה רוח הקודש הוא יודע
דוגרי הוא לא יודע הוא ענה לו אומר לא
שומע לא שומע אז הוא כתב לו דוגרי שתי
פסים
בפנים כתב לו בפנים דוגרי זה בפנים לא אז
הוא כתב לו דוגרי שתי פסים בפנים התפל
אומר תסתלק מפה פ פני שאני אתן לך שתי
סטירות
בדוגרי הוא חשב זה מילה חדשה בדוגרי טוב
ההוא נכנס טייפל מביא לו רשימה של קבלות
לקראת ראש השנה מה אמר מה רשום שמה כתב לו
אני מקבל על עצמי להתפלל 18 כל ה-18 19
ברכות הכל בכוונת כל שם ושם ברכת המזון כל
הברכת המזון מהתחלה כוונת שם ושם אז טייפר
אמר לו 18 ברוחו ראשנו רק ברכה ראשונה בלק
סמוז ברוחו ראשנו ככה אמר לו טוב יצא הלך
החוצה שואל אותו רבי שלמה ברבדה רבי אומר
הבן אדם רוצה להתחזק למה להגיד לו לא מה
יש אמר לו הסטייפלר זה מתכון של השטן השטן
זה המתכון שלו מקבל הרבה כל ה-18 למה זה
יחזיק מעמד מראש השונה עד שמחת תורה אולי
שיתחיל להגיד משיב הרוח לך הרוחניות ושכחת
מהכל למה אם אתה מקבל אחד קבלה אחת יש
סיכוי שתיכנס אבל אם אתה מקבל 18 זה לא
עובד לא עובד משל למה הדבר דומה זה ערכה
של קבלה רבותיי יש אנשים אתם יודעים יש
נשים שעושות אוכל אזה שבת עושות חלות
יודעים צדקניות עושות חלות כדי להפריש חלה
יש על השולחן שמים 2 וחצי שלוש קילו קמח
מערבבים אותו שמים שמה זה איך קוראים לזה
שמרית בקיצור שמים וזה תופח אתה מחסה את
זה ולאט לאט אתה מוצא אותו שהוא ברוך השם
צומח בא בן אדם רואה כזה מנהר של של זה
בצק שם את האצבע שלו עד למטה נהיה חור
נהייה חור או לא נהיה חור כמה זמן מחזיק
מעמד
אה שלו דקות כמה זמן פחות אפילו נהה חור ת
מתנפח זהו נגמר נסגר בחזרה אבל אם אתה
לוקח ברזל ואתה עושה חור לוקח הרבה זמן
לוקח מקדחה נכון אתה עושה בסוף נהיה חור
לכמה זמן החור הזה לנצח חור לנצח קבלה
שאתה מקבל אותה והיא גדולה מנופחת זה כמו
קבלה בבצק אתה עושה צק מתנפח בחזרה אין
לזה שום אחיזה קבלה קטנה בתוך ברזל אז זה
קבלה טובה אחד שמקבל קבלה חזקה זה
בפנים אל תקבל קבלות שאתה לא יכול לעמוד
בהם אבל אתה חייב לקבל קבלה למה אתה הולך
להביא לקדוש ברוך הוא מתנה לקראת השנה
החדשה מה תביא לו מה תביא לו ם מה תבוא
בידיים ריקות איך כותב המגי מדוב משל למה
הדבר דומה אומר המגי מדונה משל לאדם שהמלך
קרא לו הוא צורף במקצוע הוא צורף והמלך
קרא לו מה המלך קרא לו אומר בבקשה אני
רוצה לעשות כתר חדש כתר חדש אני רוצה
לייצר בבקשה תייצר לי כתר חדש אומר לא אין
שום בעיה אדוני המלך מה הגודל אומר זה
הגודל שאבא שלי עשה אני רוצה יותר גדול
ויותר דק יותר גדול אבל יותר דק כתר
שמעולם לא נראה הכתר הכי יפה בהיסטוריה זה
מה שאני רוצה אמר לו הצורף אדוני המלך אתה
יודע על מה אתה מדבר זה עשרות מיליוני
שקלים אומר אין שום בעיה גם עשרות מיליוני
דולרים אני גם לוקח מה שזה עולה לוקח בסדר
גמור אומר לו מה אתה צריך אומר אני צריך
כך וכך קילוגרמים של זהב צריך כך וכך
שלילים כך וכך שלילים של של זה של חוטי
ברזל צריך כך וכך כרטים של יהלומנים זה
צריך כך וכך יהלומים כאלה וכאלה מרקיזה
וטיפה וכל מיני צריך כל מיני סוגים יפה
מאוד כמה זמן לוקח לי אומר פחות או יותר
שנה שנה הבאה פחות פחות או יותר אם לא
יהיה באגים בערך שנה אם ילך קודם קודם
וכמה אתה רוצה שואל אותו המלך אני רוצה
10%
מהעלות כמה שזה עולה כמה 10 מיליון מיליון
100 מיליון 10 מיליון 20 מיליון כמה שעלה
צה 10% טוב אומר לו אין שום בעיה חתם לו
הוצאה מהכספת כמה שהוא צריך חתם לו
יהלומים חתם לו זהב חתם לו הכל אמ תנו לו
גם מיליון שקל שיהיה לו מיליון שקל
אומר המגיד מדובנה הוא קיבל מיליון שקל
חזר הביתה ובישר לאשתו בשורה טובה אומר
קיבלתי לעשות למלך
יתר זה מפתיח פרנסה ל100 שנה למה אם אני
אצליח לעשות למלך כתר שכולם ידברו עליו וי
זה כל הזכויות שמורות אז מלך אנגליה יזמין
ומלך שוודיה יזמין ומלך טורקייה יזמין
ומלך ירדן יזמין וכולם יזמינו אני הולך
להיות המיליארדר של העולם אני אעשה למלך
כתר יפה מאוד נו קיבל מיליון שקל אומרת לו
אשתו מושה אתה הולך עכשיו שנה שלמה לעבוד
קשה לא נראה אותך בבית בוא ניצא לטיול
לפני שאתה מתחיל לעבוד בוא תשטוף ראש ת מה
שנקרא תנקה את הראש שלך אומר לה בואי
נושעים ונסו לטיול מסביב לעולם מה טיול מ
התחילו פה שם בקיצור הגיעו עד הפינגווינים
שמה באוסטרליה פינגווינים וחזרו בחזרה
קיצר הגיעו יצאו בחשבון חזרו
באב מה עושים עכשיו טיול הוא עשה הראש שלו
נקי אבל עוד מעט הולכים להוריד לו את הראש
יהיה ראש נקי אבל לא במקום הוא אומר לו
תראי מה זה יצאנו לטיול תראי מה נשאר מה
נשאר אלו תשרי חשבון זה לא יהיה מוכן הוא
יוריד לי את הראש קיצר הלך קרה לשתי חברים
שלו צורפים אומר המגי דומנה שואל אותם מה
לעשות מה לעשות צריך לעשות למלך כתר
קיבלתי על חשבון לקח אמרו לו תשמע שלושה
חודשים אין סיכוי תעזרו לי נעשה אין סיכוי
צא מזה זה לא עובד ככה טוב מה לעשות היה
חבר שלו אמר לו
מושה תעשה לו כתר קטן יודעים מה זה כתר
קטן פרומו פרומו קטן תעשה לו דמה אחד קטן
שים אותו על האצבע אחד קטן מלא תעשה מלא
יהלומים אבל של אפ נקודה אחת כזה קטנים
שיהיו זוהרים תצא ככה משהו שים את זה בתוך
קופסה של תכשיטים את הקופסה של התכשיטים
תשים בעוד קופסה ועוד קופסה ועוד קופסה
ועוד קופסה ותביא עם כזה מתקן גדול עם מלא
פרחים מלמעלה קשור יפה מסולסל מכל
הכיוונים תן למעצב ותת שטר לך את זה תעשה
יפה ותבוא למלך עם זה בחשבון טוב שומע לצה
אומר זה הבריכה היחידה אין משהו אחר הוא
מגיע למלך אומר לו הצורף הגיע אומר או
ברוך השם הנה הכתר הגיע נכנס השורף המלך
אומר נו מה ברוך השם סיעתא דשמיא מה מה
קורה אומר אני אפתח ברוך השם פותח הוא
מחזיק את
הקופסה זה לא נראה
לו הוא אומר אתה בטוח שיש פה כתר אומר כן
רצית שזה יהיה קל לא טוב פותח את
הניילונים מוריד את זה מוריד חותך את הסרט
פותח רואה עוד קופסה פותח את הקופסה
השנייה רואה עוד קופסה פותח כמו משלוחי
מנות אתם יודעים עוד אחד וב פותח פותח
פותח מגיע בסוף קופסה תכשיטים כזו קטנה
כזו אומר מה זה אומר המלך יפתח אדוני המלך
יפתח פותח רואה קטרון קטרון אומר לו מה זה
אומר אדוני המלך היה
בג השתבשו המערכות אבל הכנתי לך דמה אתה
רואה דמה זה הולך להיות בגדול המלך מסתכל
וואו איזה דבר חבל על הזמן זה א כבר דמיין
את עצמו על הראש עם כזה שטריימל כזה כובע
רואה את עצמו חגיגה אה ברוך השם אומר
אדוני המלך תן לי עוד שנה אתה מקבל וחד
כתר אומר המגיד מדובנה מגיע ראש השנה אתה
צריך להביא למלך כתר כתר תנו לכו ויתנו
לכו כתר מלוכ הו אתה הולך לתת את המלך כתר
מה הוא צריך מה הוא צריך כסף לו זהב לו
אבנים טובות לו מה הוא צריך מצוות שהוא
צריך זה מה שהוא צריך השמיים הוא צריך זה
מה שהוא צריך תעשה משהו קטרון קטן בחודש
אלול תראה לו מה אתה מתכוון לעשות תגיד
אבא אם אתה ראית מה עשיתי באלול ראית איך
קיימתי את המצוות תיתן לי בבקשה מה עוד
דבר אחד תן לי עוד שנה אחת שאנס ותראה
איזה כתר אני אקים לך אומר המגי בן ומנא
לכן נתנו לנו הימי רצון האלה שאדם שרוצה
להתרצות ורוצה להיות ביחד עם הקדוש ברוך
הוא ורוצה להיות מקובל אצל הקדוש ברוך הוא
ורוצה לזכות בשנה טובה לפחות תעשה קטרון
קטן תעשה כתר קטן תראה ל הקדוש ברוך הוא
הנה אתה רואה שופטים ושוטרים תתן לך בכל
שעריך קיבלתי על עצמי במערכת המשפט בדקתי
את עצמי אני הולך להשתפר תראה איך נראה
השחרית שלי תראה איך נראה המנחה שלי תראה
איך נראה הלימוד שלי תלמד כל קבלה כזאת זה
נצח נצחים אלה הדברים שיש לנו רבותיי אני
רוצה שני משלים אנחנו לפני אלול אז מה
שנקרא קצת להכניס אותנו לאווירה רבותיי כל
קבלה הקדוש ברוך הוא מייקר אין קבלה
שהקדוש ברוך הוא לא מייקר אותה ותדעו לכם
שכל קבלה כל שינוי מינימלי שבן אדם עושה
כל שינוי גם מינימלי נשאר עוד שתי דקות
שתי דקות בבית הכנסת כמה זה נשאר עוד שתי
דקות בבוקר כמה זה יוצא לך בכל כל האלול
מה 60 דקות מה נשארת שתי דקות אתה נשאר
ערה פרקי תהילים שת משניות נוספות אתה
לוקח עצמך בתוך הנרתיק של התפילין אתה שם
לך שת משניות כל פעם לומד שתים שלש ארבע
חמש משניות כמה זמן שיש לך יש זמן שרוף
אצל האדם אדם יש לו זמן שרוף אתה נמצא את
שם בקיס אתה מחכה בבנק אתה מחכה בקופת
חולים אתה מחכה בדואר אתה מחכה לאוטובוס
אתה מוציא את המשניות בכיס אתה יודע מה
אתה מפסיד בזמן הזה מה אתה מפסיד כל מילה
של תורה רבותי כל ל מילה של תורה כמה שווה
613 מצוות אומר הירושלמי כל חפציך לא ישבו
בה 10 מילים כמה
6130 20 מילים
1226 30 מילים
18,000 קור אטומי של מצוות אתה מחזיר עבדה
מצווה אחת מצווה אחת כמה זמן לוקחת להחזיר
עבדה חפש שם שלטים מצאתי ככה שמתי מי
שרוצה סימנים טלפון אתה שם מדביק מודעות
הולך מכריט כל מצווה שאתה מקיים לוקחת זמן
מצווה אחת נצח נצחים מתחנת מצוות זה התורה
הקדושה עוד שתי דקות של משניות אתה שם
בכיס רבותיי נצח נצחים אני רוצה אולי
להביא לכם משל משל נחמד מאוד ואני רוצה
בעזרת השם לא יודע את מקורו של המשל אם
משל היה או לא היה אינני יודע ראיתי אותו
בספר סס רתך רבותיי בוא נראה דבר יפה
היה יהודי ביש מזל אתם מכירים מה זה ביש
מזל
א ביש מזל לא הולך כלום משהוא נוגע איך
כותב שמה אני אמכור תכריכים אומר ה האבן
עזרא אני אמכור תכריכים אנשים לא ימותו ככ
הוא כב טוביש מזל לא הולך לו כלום בקיצור
איפה שהוא שם את האצבע רק ברוך יש אנשים
איפה שמים אצבע הולך איפה הוא שם אצבע לא
הולך בשמ אמרתי השבוע באיזשהו מקום אמרתי
שאסור לישון בראש השנה למה אומר הירושלמי
כל מי שיושן בראש השנה יושן לו המזל אז
אחד האנשים אומר לי או אני הולך לישון אמר
לו למה אומר המזל שלי כזה טוב שיישן
קצת טוב שישן אז סיפרתי לו את המשל הזה
אמרתי לו אני מסאר לך בסיפור למה הדבר
דומה אדם אחד היה ביש מזל ביש מזל הוא פגש
כמה חברים מה שלו עלי מה אתה
עושה ניסית לעבוד אה ניסית להתחתן אה כל
דבר לא הולך זה לא הולך שידוכים לא הולך
פרנסה לא הולך צור הכל מה שנקרא
ביש מזל יום אחד בא אליו מישהו אומר לו
שלומ עלי
תשמע יש מעיין שנמצא מעבר להרי החושך הרי
החושך אתה יודע איפה זה הרי החושך שמה מלך
קציה מעבר להרי החושך יש שמה מעיין מששת
ימי בראשית המעיין הזה אם אתה מכניס
לתוך המעיין מברך שע כוני בדבי
בכוונה בכוונה ואתה אומר
מעיין תגיד לי בבקשה מה המזל שלי מה אתה
צריך שידוכים פרנסה ישל המעיין יגיד לך
השידוך שלך נמצא באוסטרליה יגיד לך הפרנסה
שלך נמצאת פה ופה לך הוא אומר הרבה עשו כן
והצליחו מאוד לך לחיים טובים וד שלום א
אומר לו אבל תשמע זה קילומטרים ללכת שם
אין אופניים ולא קורקינט זה ללכת עולים
להר יורדים אחרי זה מדבר במדבר הזה אריות
ודובים ונמרים ושדים וליליות בקיצור צריך
לעבור אותותו ואחרי שאתה עובר אותו זה עוד
משהו ועוד משהו ואחרי שאתה עובר אותו אחרי
60 קילומטר אתה מגיע למעיין אבל שם אתה
יכול לתפוס את המזל חבל על הזמן יופי טוב
אומר המזל הוא כזה מה יכול להפסיד
יאללה
נלך יוצא לדרך אומר ה סיפור הזה יוצא לדרך
מגיע למדבר בא אריה אומר מה אתה עושה פה
הוא אומר אני בדרך
למעיין אני הולך למעיין הולך לדעת מה המזל
שלי אומר לו הרי או או טוב מאוד טוב מאוד
אני צריך אותך תגיד למעיין אני יודע יש שם
המעיין אני מכיר את זה תגיד למעיין אני
כבר חודשיים עם כאבי
בטן לא עוזב אותי הכ בבת נלך המזל שלי לא
יכול לטרוף שום דבר לא יכול לאכול שם דבר
תראה איך הסתמכתי אני נראה כמו שועל תראה
איך אני תעשה טובה תשאל אותו מה הפתרון
לבעיה שלי טוב בלי נדר אדוני אריה אני
חוזר בחזרה אני אתתקן אותך בלי נדר טוב
הולך עוד כמה קילומטרים מגיע יום אחד הוא
רואה עץ של
תפוחים יושב מתחת העת הולך לנוח טוב פתאום
העץ פותח את הפה אומר הלו שלוי מלא לאיפה
אתה הולך אומר אני הולך למעיין לשאול מה
המזל שלי טוב אתה יכול לעשות לי טובה אומר
כן שאתה גומר לשאול מה המזל שלך תשאל אותו
מה המזל שלי אומר למה מה הבעייה שלך שואל
אותו אומר אני עד לפני שנתיים נתתי כל שנה
מאות קילוגרמים של תפוחי עץ מאות
קילוגרמים של תפוחי עץ שנתיים ה אחרונות
שתי תפוחים בשנה שלושה תפוחים בשנה פחד
פחדים יבש כמו צנון שאל את המעיין מה קרה
למזל ש שלי טוב בלי נדר תפוח בלי נדר אני
חוזר אני אביא לך טוב בסדר ממשיך ללכת
אומר הסיפור מגיע לבקתה
בקתה הוא מסתכל בבקתה פותח את הדלת רואה
בחורה קשורה בידיים קשורה ברגליים מלא
אוכל מסביב אבל לא יכולה לזוז היא זזה עם
הכיסא היא מזיקים ככה ביד לא יכולה לזוז
שום דבר הכיסא יותר גדול מהדלת לא יכולה
לזוז שום דבר פותחת את הדלת שואלת אותה
גברת מה את עושה פה מה זה אומרת אני הבת
של המלך אני הבת של
המלך תפסו אותי האויבים של אבא שלי תפסו
אותי לקחו אותי חטפו אותי שמ אותי בתוך שק
הביא אותי פה לבקתה קשרו לי את הידיים את
הרגליים ומאז אני אוכל את במבה וביסלי
הייתי בת מלכים בת תפנוקים תראה איפה שמו
אותי הודים של אבא שלי שלי תעשה טובה
לאיפה אתה הולך אומר אני למעיין שאל את
המעיין מה עם המזל שלי טוב יש לו כבר
שליחות של שלושה טוב הולך האיש מגיע
למעיין מגיע למעיין אומר זה המעיין כן זה
נראה מעיין מעיין רוחני טוב לוקח את
לוקח בתוך המעיין שם
בפנים מברך שהכל נהיה מדברו אבל ברוך
הטור השם מברך השם עם כל הכוונות של כל
הכוונות של יקוק בקיצור מחשב רואה אלוקינו
תקימו בכל חולות בקיצור מלך אולו שקו ניו
בדבור א רך שותה גמר לשתות מהשם קוש בריך
הוא עכשיו אני פונה למעיין פונה למעיין
אומר מעיין מעיין תגיד לי מה המזל
שלי המזל לא עונה שום דבר המעיין לא מוציא
מילה מהפה אבל הבטיחו לו שזה מדבר המיין
שום דבר לא מוציא כלום טוב החליט שמה שזה
לא מוציא כלום זה בגלל שהוא לא יברך
בכוונה טוב עכשיו צריך לשתות עוד פעם אבל
לשתות אסור עכשיו לשתות כי צריך לשתות מים
לצומות זה לא כולה אל צריך לחכות חיכה כמה
שעות עד שהוא נהיה שוב פעם צמא הכניס את
עכשיו ברוך השם כיוון שם י כק עם כל
הכוונות של הארי בקיצור לקח את כל הכוונות
אלוקינו מלך שכו ד שתה ברוך השם מעיין
מעיין תגיד לי מה המזל שלי המעיין לא עונה
לו טוב הוא החליט שכנראה המזל שלו הוא כזה
שאפילו המעיין לא
יודע כזה שנסתר גם מעיני המעיין אתה
אומר טוב אז לפחות אני אעשה
שליחותי אומר תשמע מעיין בדרך פגשתי איזה
בחורה אחת היא אומרת שבת המלך היא קשורה
לא יכולה לזוז ואמר שאובים שאבא שלה שם
אותה שם היא שואלת מה המזל שלה ככה שואלת
המעיין אומר תשחרר אותה תשחרר אותה
מהכבלים שלה קח מספריים המפתחות נמצאים
בכניסה לבית על ה בוידם תוריד את זה תפתח
אותה תשחר תגיד לה שתלך הביתה שלא תפחד כל
האוייבים של אבא שלה מתו הוא תפס אותם הרג
את כולם שתחזור הביתה היא הולכת להיות
מלכה שומע את התשובה אז המעיין מדבר מעיין
ומה עם המזל
שלי שקט לא מדברים טוב אומר מרין עוד שאלה
רציתי לשאול עץ תפוחים אחד אמר לי שהוא כל
שנה נתן 100א קילו תפוחים בשנתיים
האחרונות הוא התייבש הוא יצא
לחלט לא נותן שום פירות מה מה מה אני אומר
לו של מה עם המזל שלו אומר תגיד לו שמישהו
הלך חפר ליד העץ ושם קופסה של תכשיטים
קופסה של תכשיטים שמטה והוא יושב על השורש
שממנו מצמיחים הפירות תוציא את הארגז
תכשיטים תוציא אותו החוצה ואז יתחיל
לצמוח יופי שמע תפוחים ומה עם המזל שלי
שום דבר אין
תשובה אומר לו תשמע עוד דבר רציתי לשאול
יש אריה בכניסה למדבר אומר כואב להו הבטן
כבר כמה חודשים הוא לא אוכל מה מה עם המזל
שלו אומר לו המעיין תגיד לאריה שהוא פוגש
את האדם הטמבל הכי גדול בעולם שיאכל אותו
ואז תהיה לו ישוע טוב הוא שומע תשובה
ומתי שום דבר לא אומר שום דבר חוזר הביתה
בפחי נפש עובר דרך הבקתה נכנס פותח את
הדלת אומרת לו בת המלך איי איי איי שלומה
לשלו למה אמר לך המעיין אומר המעיין אמר
שאני אשחרר אותך המפתח נמצא פה תפס את
המפתח שיחרר אותה שיחרר את הידיים שיחרר
את הרגליים יופי קומי הביתה שיחרר אותה
אומרת לו הבת של המלך שלוימלה אתה רוצה
להתחתן איתי אתה רוצה להתחתן איתי אני
אמורה להיות מלכה אתה תהיה נסיך עד שע
בימו תהיה מלך אתה רוצה להתחתן איתי מגיע
לך הצלת אותי אומר ל שלומה לגברת אני מחפש
את המזל
שלי מחפש את המזל שלי
טוב תהיה בריא שלום לך אדוני תודה רבה
אדון יקר תודה רבה תמצא את המזל בקרוב
חוזר לעץ אומר לעץ נו מה אמר הוא אמר הוא
אמר שמישהו שם קופסה עם תכשיטים פה למטה
ולכן זה יושב לך על השיבר שממנו יוצאים
הפירות אומר נוז תוציא את זה כבר
חפר יש שם וחד קופסה מה זה אבנים טובות
מרגליות יהלומים הכל נמצא שם בפנים אומר
לו העץ תודה רבה לך שחררת אותי מהקופסה
הזאת קח את זה הביתה זה שלך אומר אני לא
לוקח שום דבר אני מחכה למזל שלי
זהו מסתכל עליו העץ ברחמנות
זהו חר לקצה של המדבר פוגש אתו הריה אומ
נו שמ מה היה מה אני אגיד לך שאלתי שאלות
הוא לא אמר לי כלום אבל הייתה שמה בת של
המלך אמר לשחרר אותה וזהו שרר הציע לי נין
אמרתי אני מחפש את המזל שלי עד שלא ימצא
אני לא לוקח שום דבר אחרי זה מצאתי
תכשיטים אמרתי לא לוקח רק זה נו אבל בסדר
שמעתי בחורה מה הוא אמר לי הוא אמר שאם
אתה מוצא את האדם הטמבל הכי גדול תטרוף
אותו אומר אריה פגשתי טרף אותו יש לך טמבל
יותר גדול מזה מתחתן עם בת הקיסר נכון יש
לו הבת של המלך יש לו אוצר של תכשיטים הוא
מחפש את המזל רבותי יש לנו צר של תכשיטים
יותר גדול
מהתורה התורה עץ חיים אנ מחזיקים בה התורה
מצמיחה
פירות יש לך אפשרות להידבק למלך עם הבת של
הקיסר מה זה הבת של הקיסר מה הבת של המלך
אורייתא התורה זה הבת של המלך יש לך עם מה
להידבק יותר מה אתה מחפש הוא מחפש את המזל
שלו תגיד אתה את מה אתה מחפש יש לך
מזל אתה בן אדם טוב לי תורת פיך מאלפי זהב
וחס יש לך את האוצרות הכי גדולים מגיע
אלול אתה מחפש לייצר מצוות יש לך דבר יותר
חשוב כל אחד שיקבל על עצמו קבלה ללמוד עוד
שעתיים ביום ללמוד עוד שעה ביום ללמוד עוד
10 דקות אחרי התפילה לדעת הנה הקדוש ברוך
הוא עשיתי לך כתר נתתי לך קצת יותר כמה
האוצרות האלה שווים ותדעו לכם שהקדוש ברוך
הוא לא מזלזל בשום דבר עם אלה הדברים אני
רוצה לסיים ברעיון מאוד יפה שמצאתי בספר
רתך הוא כותב דבר להעריך כל קבלה שאנחנו
מקבלים רבותיי לפעמים אדם מקבל על עצמו
קבלות ולא תמיד הוא רואה ברכה מקבל קבלה
עובד מנסה שומר מתאמץ לא תמיד הוא מצליח
לא תמיד הוא מצליח אומר הרב ישנה הלכה
שנקרא אותה בשבוע הבא בתורה כי יקרא כאן
ציפור לפניך בדרך והאם רובצת על האפרוחים
או על הביצים מה אומר אומרת התורה שלח
תשלח את ההם ואת הבנים תיקח לך אה איזה
מצווה הקדוש ברוך הוא אומר שלח תשלח את
ההם את הבנים תיקח לך צריך לדעת את כל
התנאים מתי משלחים את ההם מתי ה דוגר את
ההם טוב לא ניכנס כרגע מה הלכה הזאת מדברת
מה מונח בזה שואל הרב סורוצקין בספר שלו
אוזניים לתורה פרשת שבוע הבא פרשת כי תצא
שואל שאלה תגיד פרה המלית עגל שאותו לחס
מותר לך לקחת את העגל באותו יום מהאמא
ולשחוט אותו ודאי שכן ודאי שכן קורבן אסור
לך להביא שבעת ימים יהיה עם אמו ומיום
השמיני והלאה ירצה לקורבן לאכול אני ניגש
לרפת הוא לוקח את הפרה ואומר לה תעשי שלום
עושה שלום ל לעגל לוקח את העגל שוחט אותו
הכל בסדר גמור יכול לעשות את זה כן אתה
לוקח אתלה מהאמא שלו יכול לקחת אותו באותו
יום שהוא נולד לשחוט אותו ודאי שכן יש לך
עופר עופר זה הבן של ה צביה אתה לוקח אותו
ואומר ל במבי שלום תעשי שלום לבמבי תעשי
שלום לעופר לוקח שוחט אותו אין בזה שום
בעיה שואל הרב אוזניים לתורה תגיד
למה למה רק ביונה אומר הקדוש ברוך הוא לא
מרשה לך לקחת את הגוזלים רק מה שלח תשלח
את ההן ואת הבנים תיקח לך למה אתה לא אומר
שלח תשלח את הפרה ותיקח את הגל ך שלח תשלח
את הכבש ואת הטל תיקח לא רק ביונה שלח
תשלח התשובה הא גזירת הכתוב אנחנו לא
שואלים שאלות אבל בכל אופן להבין מה מונח
כאן שאלה נוספת הוא שואל כנסת ישראל אמש
שלה ליונה נכון פתחי לי אחותי רעייתי
מה יונתי נכון יונתי בחגב הסלע בסתר
המדרגה כנסת ישראל המשלה ליונה מה מיוחד
בזה אומר הרב
סורוצקין למה הקדוש ברוך הוא מרחם על יונה
יותר מכל בעלי חיים
אחרים אומר הרב סורוצקי ומר את זה בשפה
שלנו פרה שממליצה
עגל היא לא מכינה לידה יכול להיות שהיא
אפילו לא יודעת הא מעוברת פתאום יש
לציירים ויוצא
עגל היא לא משקיעה שום דבר בהכנה ותשתית
לקראת הלידה נולד מבסוטין מסתכלת עליו
מלקקת אותו עם הלשון ושלום על יצרם נגמר
העניין
בראבו אותו דבר טלה אותו דבר צביא היילה
צריכה קשה של נחש כמו שהגמרא מביאה מסכת
בבא בטרה אבל הכל נעשה באופן רגיל היא לא
יודעת בכלל שזה הולך ללדת נולד זה מזל טוב
בבוקר בא בעל הרפת רואה שמרוך השם נולד
היום זה קצת אחרת יודעים יותר אבל פעם
בזמן הגמרא אותו דבר ילדה הכל בסדר
גמור רבותיי אומר הרב סורוצקי כמה זמן
לוקח
ליונה
ללדת שבוע קודם מכינים מה חדר לידה נכון
זרדים מה אחד מחפשת איפה בחלון בקניון
במזרון במזגן בתריסים מה שמה צכה לבוא
לראות אחרי שעתיים שבאמת לא עף משם שמה
עוד אחד ואחרי זה מביאים עוד אחד ועוד אחד
ועוד אחד לוקח שלושה ארבע חמישה ימים עד
שהגברת מייצרת לה תשתית תשתית יש בפינה
צריכים רח משמיים שלא יעוף ברוח ברוך השם
אחרי זה שאותו מושחת מטילה היא הרי יודעת
שהיא הולכת לדת היא הרי מכינה חדר לידה
חדר לידה קדמי מכינה אחרי אזה מטילה שתי
ביצים תמיד תמיד שתי ביצים ואחרי זה מה
דוגרת על הביצים כמה
זמן בערב דוגרת הנקבה בבוקר דוגר
הנכר כל אחד מהם כמה זמן דוגר כמה זמן אם
הוא מתחיל בערב אז זה תלוי אם זה בחורף
מתי מתחיל ערב מתי מתחיל בחמ כבר חושך
נכון אז יקבע ב4ב מתי נגמר החושך מתי 8
בבוקר נכון נכון מ4 עד 8 בבוקר כמה זמן זה
בבקשה כמה זמן זה אה 18 שעות נכון 16 18
שעות דוגרת הנקבה על
הביצים לא אוכלת לא שותה מה היא עושה
דוגרת ימינה שמאלה ימינה שמאלה כ מה לראות
אם מישהו
בא דוגרת על הביצים אחרי זה מגיע הבעל
בבוקר יוצאת מה שנקרא היא יוצאת לשופינג
אתם חושבים שהבעל מגיע בדיוק בשמנה בבוקר
יש לו מקווה יש לו עסקים הוא לא לוקח זמן
עד שהוא אוכל עד שהוא מגיע הוא יודע שאף
אחד הגברת לא תעזוב את הכם האמא מגיעה יש
ערב היא צריכה למצוא איפה זה אז היא מגיעה
הוא יש לו זמן לאט לאט שתי מקרוב חו רגום
עד שהוא מגיע כן אם שלו כנסת ישראל ליונה
זה לא ברוך השם ז הוא מגיע מתי שהוא מגיע
הוא מגיע מתחלפים עכשיו הוא יושב לא אוכל
וג טוב אבל הוא אכל ארוחת בוקר יופ יפה
מאוד מה הוא יושב עכשיו 10
שעות ימינה שמאלה ימינה שמאלה יופי ברבו
כעבור כמה 16 יום 18 יום בוקים האפרוחים
החוצה בראבו יופי אומר הרב שורקין מה
ההבדל בין פרה לבין יונה אתה יודע מה
ההבדל פרה מקבלת על המקום מענה
ללידה צירים החוצה יש עובר הנה עגל ברבו
מלקקים אחרי זה באים נותנים לו מטרנה
לפרות והכל בסדר בראבו נגמר
היונה כמה זמן משקיעה שבוע קודם יושבת
שלושה שבועות על הביצים חודש שלם היא
יושבת כדי שיצא
משהו אומר הקדוש ברוך הוא אדם שחודש מתאמץ
כדי שיצא לו משהו על אדם כזה אני
מרחם אדם שמשקיע לחנים שלה ת ישראל ליונה
למה אתה לא אומר פתחי לי אחותי רעתי פרתית
ימת נכון למה אין אין תוצאות מיידיות
ברוחניות צריך לעבוד אבל מי שמשקיע מי
שמשקיע ומי שמשקיע ומי שוגר ומי שמנסה קשה
עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם משקיע
בסוף יוצא אדם כזה שמשקיע בימים האלה אדם
כזה שמוסיף על עבודת השם לא בטוח שתראה
תוצאות מיידיות אבל שהקדוש ברוך הוא רואה
כמה אתה משקיע וכמה אתה רוצה להצליח אדם
כזה אומר הקדוש ברוך הוא אדם כזה מגיע לו
רחמי שמיים בוא ננצל את הימים האלה את
השעות האלה של חודש אלול שעת רצון שערי
רחמים שהקדוש ברוך הוא בעזרת השם יכתוב
ויחתום את כולנו לשנה טובה ומתוקה שנזכה
כולנו להתכתב בספרים של צדיקים גמורים
בחמישה ספרים של צדיקים גמורים ונזכה
הגאולה השלמה במרב ימינו אמן ואמן