0:00 / 0:00
תניא פרק מ"ב חלק ה' - הרב נפתלי ערלנגר | אשדוד
15 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אנחנו תניפק בן בזמח עומד ביס
נקודתיים
בעצם זה הפרק של תראה בעסוק
ולהח ולהסביר
את הגמורה שלו אותו אותו מלסזותסה מתרץ את
הגמורה לגבי מושה מלסזרסה
בעצם על תרבי ביר שמושה הכוונה קו החדס
שמאיר לנשוץ ישראל בשתי צורות או על ידי
נשמס מרישה שמאיר או על ידי סלפש בכך
מהדור פה הכוח הדס
הבן אדם מתעורר על ידי שבן אדם מתבונן
בהגיע נפש הגיע בוסו ואז ואז על ידי
ההתבוננות מצליח לגלות את העיר הטבעית
המסותרת בלב וזאת אומרת על דקה חדש מעורר
את העיר הטבעית המסותרת בלב אז אבל תראה
בציר שבן אדם צריך להתבונן עין רועיז שמס
הוא הסביר שעין רואה וז שמס הכוונה
לא לא כידיעה חיצונית רק ידיעה פנימית
שהכל הרי נובע מהקדוש ברוך הוא ממילא הכל
בטל הקדוש ברוך הוא למרות ששום דבר לא אה
גורם לשינוי תצל הקדוש ברוך הוא הקדוש
ברוך הוא לא לא מתפעל משום דבר אבל הכל
הכל הכל בטל אליו הוא יודע את הכל בידי
עשה עצמי ממילא רואב איזה שמ זה לא ראייה
וידיעה חיצונית רק ראייה וידיעה כ כהכרה
אישית
למרות שזה לא משפיע עליו למרות שזה בעצם
כמו חיצוני אבל זה בעצם לא חיצוני זה מה
שאל תרבה עד פה למדנו עכשיו נמשיך על תרבי
עוד התבוננות בעיר השמיים
והנה
לל תב כל דו מישראל יהיה מי שיהיה כל
יהודי דף ס עמוד בס בנקודתיים הנה כל אדם
בישראל יהיה מי שי הכל יהודי
כשזבונן בזהסו גדול בכל יום כשיהודים
מתבונן
במה שאל יותר טרול לך להגיד יהודי מתבונן
בזה זמן רב כל יום
זאת אומרת כתוב פה שתי דברים בין
שהתבוננות צריכה לקחת זמן ובין שהתבוננות
צריכה להיות כל יום זאת אומרת לא מספיק
אני פעם אחת ביארתי ובררתי לעצמי את הנושא
מכאן אני מסתמך על מה שביררתי לעצמי את
הנושא אני צריך להיות התבוננות מחודשת כל
יום כי חבל תבוננות דווקא בשעה בס
>> לא זה היום
>> זה היום זה לא ה
>> זה לא החינוך של אל תתרבה החינוך של אלטרה
שצריכים להתבונן כל יום והזמן של
ההתבוננות זה בתפילה זה לא מוזכר בתניה
בתניה לא
>> בשר יש שתי סיבות למה למה למה
>> פרקטי
>> פרקטי זה מה שאמר יש יותר זמן חוץ מזה
>> זמן גור
שהיות ונסטה בבריאה איןסטה פנימי בבריאה
אז בן אדם יכול באמת להצליח
לפעול אצלו לפעול אצל על ידי ההתבוננות
א יותר יותר עמוק ויותר אמיתי ויותר זה
פועל לכן היום לכן היום משקים בעיקר בשבס
אבל בעצם החינוך של תרבי בפרק בויסק מדבר
אז הוא מדבר שמתפללים כל יום וכל יום שמך
גדוס למעלה וכל יום זה משפיע כ אנחנו
צריכים לדעת את המציאות היה יהודי לא היה
יהודי ש ש קראו לו בבני בקידיש קראו לו
שעבר מגפנים חי אה
הוא גר אני חושב פנים אני זוכר אותו בבניק
היה יהודי מאוד רציני היה מתפלל בשבס אני
זוכר אותו בעצמו ככה
ואז ואז כאילו יושב מתבונן למיס היה מתפלל
גם יום חו הוא היה לו מעלה מיוחדת ה הוא
ידע אידיש עברית גם אנגלית
זה אולי עוד איזה שפה לאד ואז כשפתחו את
את המוסד בכפד ל
לצעירים א חוץניקים משהו כזה אז רבי אמר
לו שהתפקיד שלו לנהל את המקום הזה כאילו
הוא הוא חי למקום הזה אז אמר לרבי שלא
יוכל להתפלל אמר לו בשבס
אז אמר לו ביום חול
אז הרבי אמר לו שחסידים
היו עושים קניץ' בסידור כל יום
מה זה מה זה נקרא שהם היו עושים קניץ'
בסידור כל יום
וחידוש זה חידוש של הרבי זאת אומרת הרבי
אמר שחסידונו ככה סו זה חידוש של הרבי על
על סוג התפילה הזו זאת אומרת בעצם היו
בעצם צריכים להתפלל את כל הסידור אוחזים
בדף ס עמוד ב היה צריכים להתפלל כל יום את
כל התפילה אי אפשר מספיק כל יום את כל
התפילה
אז כל יום מתפללים קטע אחר כאילו
>> שם הוא אוחז כאילו פה
>> כן פה חזשים קנייץ' בסידור היום זה נקרא
אתה עושה כזה מדביקה כזה
אה סימניה
מכזים פה ואחר כך הרבי הרבי אמר לזל שזל
מגפני היה יהודי שהיה מתפלל
ואז הרבי מינה אותו לעמוד בראש מוסד
לבשובה
אמר לרבי שהוא לא יכל להתפלל אז הרבי אמר
לו שהוא התפלל בשמס
אז אפשר תראה מה יהיה עם התפילה במויס
החוליל
רבי אמר לו שחסידים היו עושים קניץ'
בסידום זאת אומרת הם לא היו מספיקים
להתפלל כל יום את כל התפילה לא מתכוון
להגיד את המילים ולהתפלל הכוונה להתבונן
הם לא יכולים מספיק להתפלל כל יום אז הם
היו עושים סימן היום אוחזים פה מחר התפללו
את הדף הבאים
את הדף השלישי כל יום התפללו עמוד אחר לפי
היכולת עד שבמשך זמן גמרו גמרו את התפילה.
זאת אומרת יש כזה שיש כזה עניין שבתפילה
אחת
שהיא מלוקטת מהרבה ימים יכולה להעלות את
כל התפילות ככה על תרבי מביקונטסח
מהזויה שכשמתפללים שלי בכבונה יש תפילה
אחת במשך השנה למרות שהיא לוקטת את הקטע
הזה מהיום הזה את הקטע הזה מהיום הזה
לוקטת מהרבה מהרבה מהרבה תפילות אבל יש
תפילה אחת שלמה של של כבונה זה מעלה את כל
התפילות אחרים שם שלא י בכוונה יש זה לכרה
המקור על מה שאלת הרבי על מה שהרבי על מה
שחסידים הסתמכו
מה אצלי החידוש בסיפור הזה אני אגיד לך מה
אצלי בחידוש הזה החלק הזה שכל יום
מתפוללים חלק מסוים אין לך את הזמן אין לך
את ה הגבלת הזמן גורמת שנתפלל
חלק חלק אחד בדר זה מובן אין לך את היכולת
אז מה אל תעשה כלום אז עושים כל יום לפי
היכולת שאלה אחרת
>> השאלה היא מה זה נקרא שצריכים להתפלל את
כל הסידור
>> בדיוק איסוף זה לא תפילה של מילים זה סוף
התבוננות וזמן
>> אז מה זה נקרא שצריכים להתפלל להתבונן אז
מה לא קשור סימניה
>> לא הסימניה זאת אומרת אני כל יום לוקח פרק
אחר להתבונן
>> ככה תפילה החידוש הוא פה שצריכים להתפלל
את כל התפילה אני לא חשבתי אף פעם שצריכים
להתפלל את כל התפיל תפילה זאת אומרת אז
בסדר קולת עד כמה אנחנו רחוקים איך שהיו
צריכים להתפלל זאת אומרת
>> מה שכל קטע בתפילה צריך להתבנ
>> כן כן זה בעצם הנחת היסוד של ה של ה של הה
>> של התשובה
וכשהרבי ענה ככה לרב שניזן מגרפין זאת
אומרת שרב שניזל מגרפין ככה התפלל שהתפלל
בעצם כל קטע בתפילה
ואז יש לו פתרון שזה יכול שזה יכול להישחב
למשך א למשך זמן רב זה לא צריך לגמר ביום
אחד אבל יש איזה הנחת יסוד שצריכים כל קטע
בתפילה להתבונן
מה המקור של
>> הא חלק מהמקרו שצריכים כל קטע בתפילה
להתבונן בשביל אנשי כס גדול תקנו את זה
בשביל חז"ל תיקנו את זה
>> לא זה נראה אני לא יודע כמורים ש
>> הם עשו את זה בלי שכל אחד יוכל לבחור
לעצמו איזה קטע
>> זה נראה שזה אמור איפ איפה זה כאילו יצאו
שם הדבר הזה
>> ההבנה ההבנה פשוטה היא ככה אם אם ככה
מתוקם סדר התפילה את כל את כל המזמרים
האלה בכלולצד מתפלל מסוימת ככה זה נראה שם
>> לא אז אני אומר זה
>> יש מסוק לזיו מזכירים
>> אבל בוא נאמר ככה בוא נאמר ככה ב באמת אם
אנחנו אם אנחנו חושבים איך איך אה איך אה
כן איך זה עצ
אם אנחנו חושבים איך איך אה איך סיילים אה
איך סינים דף ס עמוד בס אם אנחנו חושבים
באמת איך
סילים התפללו בוא נאמר ככה
בפשטס
כל אם אנחנו מבינים שעל פי הרי כל קטע
נצרך
למבנה של התפילה אז הפירו שכל קטע
יש בו התבוננות
אם כל קטע פועל את העניין הפנימי את
העניין
הסגולי שבתפילה למעלה אז גם צריך לפעול את
העניין הזה בנפש בפשטס
ולמיס
למיסה
החסידים
בוא נאמר החסידים רישויים בנפש בצורה
סגולית
>> אל תר בלפעול בנפש נקרא להתבונן אומרת
צדוק מקר
>> לא אמרתי שאין סגולס אבל לצלות רבי התפילה
זה להתבונן
ווזה
בפשטס
עכשיו חסידי זה זה כשנחנו מדברים על
התבוננות שהיה חסידים הראשונים שינים
לפתום אצל אלטרה לא יודע כמה היה מזה כי
זה באמת באמת אה הבויד לא פשוטה זאת אומרת
זה שעות זה שעות להתבונן זה שעות להתפלל
זה שעות אה
עכשיו מה שהיה כן מה שכן היה גם אצל לא
הבדים מה שהיה כן
לא לא התבוננות בכל קטע של התפילה
אבל חיבור פנימי לכל קטע של התפילה בצורה
חסידית זאת אומרת
זה זה ברור זה ברור שכשאנחנו מדברים על
התבוננות אנחנו מדברים על התבוננות פנימית
על התבוננות על פחסידס לתפילה
ובעצם אפילו אם אנחנו אומרים שאין לנו את
אין לנו מצד הכישרון וה
והשכל את היכולת להתבונן באריכות בכל קטע
וקטע בתפילה
אבל יש לנו את היכולת להתחבר
שוב פעם לא אנחנו אני אומר יש עוד סוג
השלב אחרי זה השלב
אחי על להתבונן בכל קטע בתפילה. השלב אחר
כך זה להתפלל את כל התפילה במסינס. לא
באריכס, רק במסינס. ולהתפלל כל קטע
במתינות.
והפירוש להתחבר באופן פנימי לכל פסוק
בתפילה. הם מספרים על רבניסן
על רבניס נמנו.
היה משפיע בברינוע בצפת ממוכנו של רביץ.
אז אז
הוא לא היה מתפלל בריכס כך זה היה נקרא לא
היה מתפלל בריכס היה מתפלל במסיבה זאת
אומרת התפילה הייתה כמה הוא היה מתחיל
להתפלל כל יום מסביבות 11 וח
10ח 11 זה היה לוקח שתיים
זה היה נקרא תפילה במסינס לא היה נקרא
תפילה באריכס
כי הוא בעצם אמר מילה אחרי מילה לא כמעט
לא נעצר כאילו אמר מילה אחרי מילה מילה
במילה
אבל כל מילה הייתה הייתה נאמרת בהתאמה עם
חיבור
וחיבור זה פירוש חיבור חסידי לא פירוש
המילס הפשטני
היה פסוקים יחידים כאילו
קטעים מסוימים שהיה יותר יותר זמן נעצר
אבל
קטעים קטעים מיוחדים פסוקים מיוחדים אבל
באופן כללי זה הלך מילה במילה מילה במילה
מספרים
ש שראיתי את זה ככס ראית כתוב את הסיפור
הזה שבלייזר
סילבר היה ממונה מתם הג'וינט
על התמיכה של האיש אחי מלחמת עולם השנייה
ואז הוא הגיע לברינו לראות מה קורה שמה
ניסן חוץ מזה שהיה משפיע הוא גם היה מנהל
גשמ של הישירה
ורב ניסן הסדר שלו ה היה שהוא היה קם כבר
זאת אומרת היה מאיר את המוכרים בש בבוקר
למדס חסידס לפני התפילה ואחר כך הבחורים
התפללו הוא היה שומע
א קדישים עם המינין שהבחורים התפללו
אחר כך היה דואג שהבחורים יכנסו לסידר
אחרי שהבחורים נכנסו לסידר אז אז אז הוא
התחיל להתכולן לתפילה שלו
ואז כשהביזר סילבר הגיע הבחורים היו באמצע
סדר
והוא רוצה לדבר עם המנהל אמר מה יכול
להגיד לו שמנהל עכשיו
באמצע תפילה כאילו
לא התאים להם אז התחילו לדבר איתו ולימוד
אולי זה סילבר התחיל יהודי שידע ללמוד אז
התחילו לדבר טוב ולמוד
עוד חצי שעה עוד שעה ככה דוחפים את הזמן
מדברים בלימוד הגיע שלב מסוים אומר להם או
שהמנהל מופיע או ש או ש לאמרנו
אז אז אז אז אה
קיצר לפי חשבון
בניס כבר גמר 18 אז הם יכלו כבר לא אין
להם בעיה להראות שבניס חזשה תפילה כאילו
עד 18 לא מתאים זמן תפילה לא מתאים עם
מחצוס כאילו לא מתאים עם הזמנים היה להם
בעיה להגיד לו שבניס מתפלל אבל א אחר כך
כבר אין להם בעיה להגיד שבניס מתפלל אז הם
הגיעו בבניס אחד שוב לצים
זרך עוד זמן אמר עד סוף התפילה אמר עם כל
הזה ורבי סילבר מתסתכל
אחר כך אמר בוכים טיפשים
זה בלימוד אני אני יודע אני לא צריך אותכם
בשביל זה כזה תפילה אני לא לא זה משהו
מעניין זה זה לא בנמצור את זה התביישתם
להראות
סבר היה טיפוס טיפוס היה הוא היה הוא היה
הוא היה מהג'וינט היה מגיע פה לארץ ישראל
כל הזמן כשהוא היה מגיע אז לא היה שוב פעם
אף פעם שהוא נסע בלי לקחת בגספרי למסת
מרוף
וש הוא היה מתארח אז כל השבוע לא יודע
איפה שהיה נמצא כל המי ומי בשבוס היה
חלצרמל
כאילו טיפוס טיפוס יש ממנו גם סיפורים כל
מיני שליחויות שסת מרוב לא שמח על אחרים
משתמש איתו יש ורטל שנסע פעם סתוב שאל את
הסתוב למה למה הוא לא עשה קפיצרך
הסתוב ענה לו שב הוא מבין הלך לקידן למה
הוא לא עשה קפיצרך
כי אליעזר היה איתו אז הוא לא יכל לעשות
קפיץ הדרך ככפונים
ה ה בוא נחזור לנקודה זאת אומרת אז זה
נקרא תפילה במסינן זאת אומרת זה כבר שוב
פעם מתפלל את כל התפילה אבל לא
בהתבוננויות מחדשות יכול להיות שגם על זה
שייך לעשות קני בסידור
>> תפילו במסיל זה מאוד ברור מאוד פשוט
>> אז אין לזה מה נקרא תפילין במסיד זה מאוד
פשוט תפילו
שרנו שמור הקדוש ברוך הוא אולי הם צריך
לעשות את זה לא בזמן התפילה
>> בגדול היה יכול להיות כזה עניין רק תפילה
פועל אנחנו צריכים להבין שתפילה חלק מה
שתפילה פועל אתה שואל במילה אחת האם תפילה
פועל מצד מצפילה או לא
אם תפילה זה רק סידוש ברוך השם אם זה רק
איזה התבוננות אז נחשבת חסיד נחשב מתבונן
והדברים יפעלו
אז זה ברור שזה צריכים זה לאומר
אני אומר את השב של הקדוש ברוך הוא נרג
זה תפילה זה לא סיפורים זה לא סיפור א זה
חשבתי שאתה ששואל מהשואל האם תפילה זה
מספיק להגיד את השבחים ובזה סיימנו
>> כן ההתבלרות תעשה את זה בזמן אחר
>> לא לא אז אם אנחנו מבינים שתפילה זה עבד
שב
אז הפירוש אז הפירוש הוא שזה צריך לפעול
בלב שלנו זה נקרא תפילה זאת אומרת יש חלק
של תפילה יש בוא נאמר ככה יש מיסה התפילה
ומיסה התפילה מבוסס איך שחז"ל
א סידרו את זה ספ שך שמוכן איש צרוכו
ומודה לקדוש ברוך הוא הקה הקדמה לזה
הקדימו את את השבוכים של פסוק זמרה ואת
השבוכים של ברקס יויצר
ומיסה התפילה וזה נכון שגם כשודי רק אומר
את המילים
הוא קיים את מיסה התפילה ויקבל שכר על מיס
התפילה וזה פועל תיקונים ברמה של עשייה של
מה שהוא עשה ברור שבתפילה יש אבידה פנימיס
של עבודה שב וזה חלק מהתפילה כל פרק
תהילים זה
>> אה
>> כל פרק תהילים
>> איך נכנס פה פרק תהילים אומר
>> זה דווקא בתפילה של
>> מה שחז"ל סידרו מה שחז"ל סידרוגם דווקא
בגלל תפילה כי אני לא רוצה להגיד תילים
עכשיו
>> לא מה שחז"ל סידרו אתם אומרים על מצס
תפילה מה שחז"ל תיקנו יש את הכונוס חז"ל
של תפילה ובצורה שחז"ל סידו
>> מה פ מה פועל
>> המה ש המצווה של חז"ל פועלת רק המצווה של
חז"ל פועלת לא רק את מס המצווה את שחז"ל
פועלת
>> הפועלים זה לא מפרקים לא יודע מה שטילים
פל נדבר על טילים עכשיו מדברים על תפילה
>> יש תפילה יש מצווה שחז"ל תתפללו תיקנו
להתפלל תפירה של שלל זה דווקא תפילה זה לא
תעילה אם גם
>> אני לא רוצה אני לא לא זה זה זה סתם זה
משהו אחר זה עכשיו אם טיל צריך להגיד עם
כמלב צריך זה סוגיה אחרת נדון איך שנראה
עד מרסטילים עכשיו אנחנו מדברים על על מה
יש התפיל
>> ודאי שזה משהו אחר
>> אז גם על זה מדברים אבל אתה קודש שחז"ל
מיסה התפילה ויש לזה את הצורה להרחיז על
גילה שיש לזה עליה סומס יש לזה מהלך פנימי
אז הפירוש הוא יש בזה כמו כל מייסה המצווה
פועל המשכה אלוקית פועל תיקון אלוקי גם
מיסה התפילה פועל המשכה אלוקית יהודי אומר
ברכס השחר יהודי אומר קורבונס יהודי אומר
פסק לזמראה יהודי אומר ברכס יוצר אומר 18
אומר תחנון אומר רשולצין אומר שיר של יום
אומר קטוירס
הולנו לשבח זה סדר מבנה מסודר
מה שפועל תיקן בקלוליס הבריאה מה שצריכים
לתקן חז חז"ל כמו שלולב מתקן בבריאה כמו
שציצץ מתקן כמו שתפיל יש צורה שחז"ל סידרו
תפילה איך שכל חלק מהתפילה פועל ומתקן
במציאות ואנחנו צריכים לייקר את המיס הזה
אפילו אם אין לך את הריכוז ואין לך את
היכולת א להתבונן ולחשוב אבל יש מעשה
התפילין מיסה מיצה של תפילה שזה יוצאים
כשאת אומרת את הצורה איך שחז"ל סידרו את
זה לפני שסידור אם יש בזה עניין מסוים של
חלק אני יודע
>> זה אתה יכול לשאול על כל מצד רבונון איך
פעלו את העניינים של נר חנוק לפני שחז"ל
פעלו את זה
בטח שהיו צריכים לעשות את העניינים האלה
או ש אוו או ש או שעוד לא עוד לא הצליחו
לעשות את זה בצורה חלקית בצורה אחרת היום
אנחנו פולים את זה רק על ידי איך שחז"ל
סידרו את
כשחז"ל סידרו את זה כתוב אצל תר יש מים
אבל כותב שתפילה זו חשבתי שתפילה זה שבלב
חוץ מאביד שבלב יש מה יש המצא של תפילה
אלטר תרב אומר את זה בפרק לז תפילה בלא
תפילה שע מיצה בלא כבונ כגוב בלא נשומה
אומר אל תראה בשתפילה זה נחשב מץ שבדיבור
כי מספה ומיסה וזה פועל הפעולה הפעולה של
תפילה פועלת כמו מיסה כמו מצסה בדיבור
באותו רב חמה של מצווה שבדיבוקרת ח מה
הבדמת תורה ככה תורה זה מצווה אחרת כל דבר
>> לא אם יש מיס מצווה
>> תויר יש לגז שוב פעם תוירה יש את המיסה
המצה של תויר
>> נכון אבל למה אבל למה איפה מה למה איפה
בתפילה למה בתפילה יש יותר לב מאשר תויר
>> כי תויר מכוון למקום אחר תויר מכוון להבין
תפילה לא מכוונת להבין תפילה מכוונת
להתחבר זה שתי שתי שתי פעולות מסוימות, יש
לי פעולות שונות לגמרי. עכשיו זה דבר
ראשון זה צריכים לקלוט וזה וזה דבר שמאוד
מאוד חייבים לחזור ולשנן את זה. בפרט בדור
שלנו שאין לנו תמיד סבלנות לכוון או אני
אומרת זה מאוד הדין אין לנו תמיד סבלנות
יש לנו תמיד סבלנות לא לכוון אז אנחנו
צריכים הרבה סבלנות בשביל להגיד את הדברים
לעשות לעשות את מיסה את המיסה של התפילה
איך שהוא מודפס בסידור כמו שודי פשוט עושה
את זה כמו שודי פשוט עושה את זה מתקן את
כל התיקונים הנפלאים שתפילה מתקנת וכמו
שטפיצץ פועל כמו שתפילין פועל כך יש מהיסה
התפילה שפועל גובל
>> גובל לנשום מפרש על תרבה שרמת התיקון שלו
הוא רמת התיקון של גוף שזה תיקון יותר
חיצוני ונשום איזה תיקון יותר פנימי זה
הכבוד שבתפילה אבל מהיס התפילה גם פועל
כמו רמה של גוף כמו רמה חיצונית כמו תיקון
יותר חיצוני כמו תיקון יותר חיצוני החידוש
שלל תראה בפרק לז איך שמפרש את החז"ל
תפילה תפילה תפילה ולא יכבוני כגוב נשומה
הפירוש שיש ההמשכה האלוקית מורכבת מהמשכה
ש בדוגמת משום והמשכה בדוגמת גוף שגוף זה
המשכה יותר חיצונית ונשום זה המשכה יותר
פנימית וכשאתה עושה את מיסה המצווה גם בלי
כבונה זה פועל את ההמשכה החיצונית של
הדברים עכשיו יש מושג שנקרא כוונה
הכוונה הזו נצרכת משני דברים היא נצרכת גם
מצד הפעילות המושלמת של של מעשה התפילה ש
ואז הכבוד היא לא דווקא אה זאת אומרת
דרך
אנחנו היינו אנחנו היינו יכולים לפרש את
החזר על הזה תפילה בלאכבון
אני אומר סתם בתור אופציה בתור לסדר את זה
כדי לאכשאלה
הזו לא תישאל אז אנחנו יכולים לפרש את זה
מצד מצווה לצאת מדי חובה לעשות את המציחס
כבונה נקרא לכוון שאני מקיים את המצווה של
הקדוש ברוך הוא בזה יצאתי בחובה לפני קיום
המצ אני חושב את הכבוד לאצסידי חויבו לסיס
רצון לאסיס רצון צצים בואי יצאתי ידי חובה
כשאנחנו מדברים על המר של תפילה בלא כבונה
כגובל נשומה זאת אומרת שהכבונה שבתפילה
פועל את המשכה האלוקית בדוגמת נשומה אנחנו
לא מדברים על כוונ לוצס ידי חויס מצווה
אנחנו מדברים על על כבונה פנימיס שבתפילה
שזה כבונה שלהיות דבוק בקדוש ברוך הוא
להתחבר עם הקדוש ברוך הוא והכוונה הזו
להתחבר עם הקדוש ברוך הוא זה לא הכבוד רק
שעל ידי אמירת המילים אני מתחבר ברק הקדוש
ברוך הוא כבוד על ידי התוכן שנאמר בתפילה
אני מתעורר על ידי התוכן של הדברים שאני
אומר וזה מעורר אותי להתחבר לקדוש ברוך
הוא והחיבור הזה שלישה שההתעוררות הזו
להתחבר עם הקדוש ברוך הוא שנפעל על ידי
ההתעוררות שלי בתפילה היא בעצם ממשיכה
אלוקות על ידי התפילה ברמה של כבוד
שזה המשכה הרבה יותר פנימית. כי רק אם
אמירת תוס התפילה זה המשכה של גוף אז
הכבונה הפנימית שיש למשס התפילה להידבק
בקדוש ברוך הוא ולהתעורר ועל ידי התפילה
תכוון לקדוש ברוך הוא זה בעצם פועל המשכה
פנימית ברמה של לשון זה זה זה זה ופה ופה
זה אבוידה פה זה הבוידה הגדולה שלנו
בכוונת
פירוש המס
>> פירוש המס פירוש המס אחרי שאנחנו זה
הפירוש הפ פשוט פירוש המילס פירוש המילס
אבל לא מה הדגשה פירוש המילס פירוש המילס
זה לא פירוש מילולי בתוכן
>> בתוכן העניין לא לא פירוש מילולי א שמש
שמש ירח ירח א צוע שמיים צוע שמיים זאת
אומרת כמו שלומדים טיץ' וחידר ורשי סינוני
בורבש לא לא לא ברמה הזו כ זה לא נחשב
כבונה כבונה זה הפירוש הבנה של העניין
שמעורר אותך שמורר אותך וזה וזה וזה פירוש
המילס בפ פשטות ואחרי שיש פירוש המילס
בפשט זהזה
בא פירוש המילס על פחסידס
ובעצם התבוננות לא מבוססת על פירוש המידס
על פחסידס התבוננות מבוססת על לקלוט את
העניין על פחסידס זאת אומרת אם אני מדבר
בפוסק שצמיים שמסרגיל
>> מה
>> ישתמיד יהיה פור שמספשוט
>> אני חושב שבן אדם חושב שאדם פשוט מבוסס
עובדים רובדים ואם הוא רק יודע את הפירוש
פירוש החסידי חסר חסר חסר ב חסר חסר חסר
בכוונה רק אני חושב שאדם בפירוש המילס
הפשוט אחרי שהוא כבר יודע את הפירוש טוב
סתום כמעט באופן של ממילא זה זה זה הוא
יודע מה שהוא אומר אם הוא רק חושב מה שהוא
אומר אז הוא יודע מה שהוא אומר זאת אומרת
אי אפשר להסתמך על זה בלי ללמוד בלי ללמוד
את זה כבלי ללמוד את זה אנחנו אנחנו אפילו
בכלל לא נצרים לחשוב על מה שאנחנו אומרים
אם אתה נצר לחשוב על מה שאתה אומר אתה
פתאום רואה שיש הרבה דברים שאתה לא בדיוק
יודע בדיוק מה מהזה לפעמים מצחיק את רוא
יודעים אומרים בליל שבסלרננו
ומסלמים שמה את הקפיטל הרמת ליבק
ליבחזנג
הציבור ככה
חזנצח ככה בכזה סירוס
מנסה לחשוב מה אנשים חושבים אז מה מה זה
כל כך מרגש אותם שהקדוש ברוך הוא אומר
אומר אמת ליבו והם להיות דרוחי ממש מרגש
אותנו שהקדוש ברוך הוא נשבע שלא להיכנס
לרדת פר יודע מה אנשים כל כך מתרגשים בזה
פונים אבל זה סביר להניח שמסתוב רוב
האנשים לא לא יודעים אפילו מה זה אוקט
בדויר שאל אותו מה זה אוקות בדויר יודע מי
יודע בדיוק מה זה אוקט אבל הקופונים
ה ה
וכן על זה הדרך אותו דבר מכל ממים רבי
ומדירים יש ב אני לא יודע אם אנשים יודעים
בדיוקסחנו לביסחנו שומר צ אתה יודע ברן זה
ככה מתנגן ממש מפלו פופלת
זה המצבים בסמי דרשם אני לא יודע אם אם
אנשים
>> אה
>> מה
>> זה מהיסמץ שומעים אתסומים את המילים
>> הזמן שגם שם גם אם הוא לא גיד שום דבר הוא
>> לא הוא לא יודע לא יודע בדיוק
זה פשט הקולנידרי לא
>> אבל בן אדם יודע לפחות מה עושה בקולנידרי
אולי אנשים לא יודעים מה זה חרום מקנו
מכינוס כינויה הם חושבים שזה גימטריה של
שמסא
מהתעוררות
>> אני לא שאלתי מה התעוררות שאלתי מה בני
אדם מתעקשים אתה רוצה להתרגש אל תגיד כלום
תנגן לעצמך ניגון ותתרגש כשאבל תפילה מנגן
את הניגון אז הוא יסתכל באלונים לחודוידי
הקופונים ה ה או באיזה ספר
פני שמה דווקא אני מבין אותו פתאום לא
יודע פשט במילים ב חיד לא יודע בדיוק מה
מה בדיוק אה אומרים בכל בכל קטע שמה אז
אז שם הבין ש שהוא נותן הוא נותן לב תפילה
לנגן אבל בוא בוא בוא בוא בוא האמת היא אם
לומדים אבל אם לומדים אז השלב השני אחרי
שבן אדם השלב השני שאם אדם יודע פירוש
המילס הוא צריך לסדר לעצמו מה מה הפסוק
אומר
והחיבור החיבור בדרך כלל חיבור יותר פנימי
כשאתה יודע את הפירוש המלך זה חסידי
עכשיו כשאתה יודע עכשיו
יש בכיר מאוד גדולה זאת אומרת
בוא נאמר ככה
הצורה הצורה החסידית הקדמונית לכתחיל איך
שהתפללו
אז התבוננו בכל קטע בתפילה
הם הם התבוננו בכל קטע וזה רך זה ערך זה
זה מה שערך זמן עוד פעם מתבונן ועוד פע
מתבונן ועוד פעבונן
>> מה קרה חסידים
>> מדבר בחד מדבר של אלטר תרב
ואחר כך יש תחסידים עצמם היה הרבה לכן
מאוד קשה יותר פוד
>> לא הסבנו לפחסי לבחסי לב מה שכתוב
במאמורים
>> מה שכתוב במאמור
>> לא היה לפי התפילה
>> לא היה גם באמצע התפילה גם כן כל התפילה
הייתה בעצם התבוננות זה היה כל התפילה
המילים
>> למה ש מוגדר נראה לי שהמילים היו לפני
אחרי זה
>> זה נכון זה בדיוק זה הצורה של התבוננות
הצורה של התבוננות איך אומרים
א מצאת את המצאת נקודת קשר והתבוננתם זה
היה צירת ההתבוננות התוכן של הפרק הזה הוא
עשה קצת דוגמה לזה רב זלמן אבל רב זלמן
עשה את זה בצורה של שכל רזלמן עשה את
החיבור ללמוד איך להתפלל וטוב שהוא קרא
לזה ללמוד כי זה אי אפשר להתפלל עם הספר
שלו כן כן וכל כל קטע יש לו ביאור של
עניינים עמוקים בחסידס אף הכניס את זה יפה
בסידור
הוא עשה יצירה, הוא עשה את העבודה של טוב,
הוא הכניס את זה יפה בסידור, אבל אפשר
ללמוד ולא להתרגש מזה, כן? הוא לא חטאר
עניין עוד עניין אמיתי עוד עניין אמיתי
עוד עניין אמיתי אפילו אפילו קצת סידר את
זה בצורה מסוימת איך שזה משתלב אבל זה
נשאר ללמוד זה נשאר להבין עניין זה ברור
שזה לא זה לא זה התנועה של תפילה תפילה זה
צריכה צריכה לפעול בך לעורר אותך לחבר
אותך אז אני חושב שמה שאחר כך נהיה היה את
החלק של תפילה במסינס
מה
על להבין יכול להיות אני לא יודע אני לא
חושב שרב זלמה מתפלל ככה פעם שרב זל מתייר
איך שהוא מתפלל
כשב זל מתר איך שהוא מתפלל אז הוא אמר
דוגמה למשל
אז פה פה קלטת איך שבאמת הוא מתפלל לקח
דוגמה אני זוכר שהוא דיבר אז שבאוידו
יש תשעו שמונה או תשע פעמים מוזכר המילה
ישועה באוידו
>> איזה מילה
>> ישועה ישועה מוזכר באוידו דו ואז הסביר מה
זה נקרא ישועה כאילו באותיות חסידיות שזה
שיניים אוירי זה גילוי של כסר ואז התחיל
להסביר מה זה הגילוי של כסם עכשיו הקדוש
ברוך הוא רוצה אותך הוא הסביר אה ואת זה
יש שמונה תשע פעמיים אז כל פעם שאומרים
אתם לאיש מתחילים להתבונן בעניין הזה זאת
אומרת כשוא אומר אוידו הוא מסת
זאת אומרת הוא לא דיבר על עצמו מה אני
עושה אבל הוא סידר את את האוידו צו היה
אוידו 89 ש פעמים לחשוב על ה על ה על הל
על אותו תוכן של של המיימר שמוזכר במיימר
העניין של ישוע
לא הוא לא כאילו הוא לא
>> הוא דיבר אני אומר לך משהו דבר אני אומר
לך משהו גם ככה כן
>> א
>> ציתי גם ככה
>> שמע שיש מלא תשע פעמים ישועל הציבור גול
התפילה הוא בפרד סוף
>> אה ברור ש אה זה לא שמעתי מה ששאלת אם היה
סוק עם המניין הויבדים לא
>> לא התחיל עם המניין שציבור אומר ח
>> כן אבל אבל הם לא היו עוסקים בכלל הסגיה
הזו להתפלל מהמניין לא לא היה סוגיה זה
ברור שלא היה כזה נושא להתפלל מהמניין שמו
שמעו קדש קדוש ברוך הוא זה היה קפידה מאוד
חזקה ואחר כך התפללו כשהתפללו זה איך
שמעתם רב חיים שולם למשל רב שולים חיים
היה יהודי שהיה מתפלל כל יום רב של חיים
היה יהודי שהתפלל כל יום
רב ניס התפלל אני אומר רב ניס התפלל תפיל
במסינס רבי שמחים התפלל יותר בהתבוננות
אבל
לא יודע אם כל קטע בסידור אבל הסידור
ורב
למשל זה זה זה רב חיים שלם אמר אבל מנחמה
רב שלמ חיים לא התפלל בריכות אז לא היה
כזה דבר לפ
>> אה לא יודע ככה הוא אמר
>> כל הפל
שחיס כי כך כתוב בתניאה אבל א כ על פי הרי
ככה על פי הרי ככה
>> על פי הרי על פי הרי כל התפילות אחרות הם
הם נגררות של שחרס
>> בסדר לפחות מה שיבוד ציון של
מה
>> למה זה פחות בסדר
>> במה אם כןש כאלה מכיר לך
>> שוב פעם זה בצורה עצמאית לא לא היה שהיה
בהיסטוריה גם ש
>> יכול להיות לא ידוע לי חזק לא סתם החבר'ה
של שהיו תורים על המחל לכלכלה במשך היום
אז אז התפללו מסתמיר
אולי רב ח רב שמחים לא התפלל מיר ברכס אבל
לא היה כזה דבר לפספס מניה במחמיל
>> עכשיו אם לא מתפללים בריכס אז יש רב שכנך
שמתפללים
>> אם זה לא מניעות אז למה לא שחיזה מניה
כזאת מני
>> ואז אחר כך יום שישי כמה היה תלשלם חיים
שלמים חיים לא היה מתפלל תמיד ביום שישי
שם חיים היה כולל שישי
ואז היה בעצם היה מאוד מעניין עלישי שבש
חיים היה מודר שמ חיים היה אה שם חיים כמן
היה משפיע מימים פה בארץ ו
בכפר כן בתחילת בתחילת א אחרי המלחמה הוא
היה בהתחלה ממש היה עוד מישהו ואחר כך הוא
פינה מקום לרב שלמ חיים גלייך פינה את
המקום רב של חיים היה שנים עד רמנטפוטפס
היה רב שלמ חיים המשפיע
רב של חיים היה מכונ היה מחונך של תמחת
מילימים כאילו מחנך מחנך של תמכת מילים
אצל הרש
>> הוא עוד היה אצל הרשם חם עוד היה אצל הרשם
עיקר מסתם אצל הרצ אצל הרשם גם טוב וו
ברב של חיים יום היה ער כל הליל שיש
וזה היה מאוד מעניין לפעמים הוא היה מדבר
היה זה מפסס קפירדיק כרבי אמר שכשלומדים
מיימר
בליל שישי ו ומתבוננים בזה במקש שלם איתו
אז השכריס אז התפילה בשבס נראית אחרת
אז לכן זה היה אצלו כאילו החולשבס הייתה
בליל שישי אצל בשלמ חיים אבל היה מאוד
מעניין את הבחורים. הוא היה הוא היה מכניס
בחורים לשיחות פרטיות
היה נקרא חידס כאילו היה מדבר עם בחורים
וזה היה בליל שישי. שהזמן הזה היה בלשישי.
אחר כך היה עוד דברים שמח היה יכול לעשות
בלשישי. היה מטייל לראות איך הבחורים
ישנים.
לכן שמחים היה מתי לראות איך הבחורים
ישנים והוא היה
חושך לא היה אפשרות
אז היה לו היה מסתובב עם פנס ו לא יודע אם
פנס פנס כמו היום מסתובמים אכן
ומסתכל על הפנים של הבחורים איך שהם נראים
בשעת השינה ושם חיים ואמר שאז לא מבלפים
אז אפשר לראות
שכל היום מבלפים בשינה לא מבלפים אני לא
יודע אם אין לו ידי מורה עוד משהו עוד
דברים אבל זה אחד מהדברים שר שמחים היה
עסוק, היה מטייל לראות איך שבחורים ישנים.
רק פה ביום ביום שישי
אז אז הרבה הרבה פעמים הוא לא היה מתפלל
באריכס ביום שישי הוא כבר היה מתפלל מיד
עם המיניין
אז אם הוא לא מתפלל בריכס אז הוא מתפלל עם
המיניין אם מתפלל כן בריכסה יכול להיות
כמו כל פעם לאב דווקא
אם לא עם המניין הזה כבר מתי שמתי שהתפלל
הוא סיפר
א א איך קוראים לו א מוזה מהדבר אה
אה אה שפתיים שבת זה אני חושב ששמעתי את
זה משפטיים
שכשהוא הגיע לכפר פעם ראשונה לשבס הישיבה
ב
>> אה שבת ככה כשהגיע לישיבה בכפר פעם ראשונה
אז אז הוא רצה לראות מה רב שמחים עושה
ביום שישי אחרי צהריים
ורב שמ חיים היה גר ב בפחון נכון? מה
הייתה? מה היה הבית שבש חיים?
היום קוראים לזה קרבון אבל זה קרון במשגים
של אז כאילו פחונים והיה אז אפשר לטפס על
איזה על איזה פח א חשפה או על איזה משהו
גבוה וככה היה אפשר להציץ לראות מה קורה
אצלו בבית הוא ככה עשה שם שלמחים מתמיט על
הכתף
ורוק סביב השולחן אשרי מטיב חלק
הוא חץ שמה ב בתפילה היה הקשר הגיע ביום
שישי חצרים
שם חיים עוד בזה ו ואז
אני פתם מפיגים של אנשים של פעם הוא דפק
בדלת ואמר לרביץ שכבר הכי חצוס
>> הוא דפק לה
>> אמר שתמסור לבעלה
>> מה זה
>> אמר שת תמסור לבעלה
פה נמא א
רק ככה לא יודע כזה תמימות א
>> לא לי תפש
רב שבט גבו
>> הגיע
>> אז כנראה עוד לא
בשלבים כנראה בשלבים יותר ראשונים אז לא
כישוע עבר ללמוד שמה רך פעם רח תהליך יותר
ארוך כשכ
אבל כך הוא סיפר ה הוא לא הוא בעיקר מספר
את החלק הראשון של הסיפור
של א של ה של פשלים חיים ששל חיים סיב
השולחן אצלו בבית
ש מת חלקנו ניגן עוד פעם ניגן עוד פעם
בנועה הז בתנועה הזאת של הקורבונס אז שוב
פעם אני לא יודע יכול להיות שהקורבונס אף
פעם אחר כך הרכו לא יודע בדיוק איך שזה
הלך הלאה אבל זה עכשיו יש את התפילה
בהתבוננות אחר כך יש את התפילה במתיימנות
ואז להגיד כמו שדיברנו רבניסן
ביש עכשיו אני רוצה רוצה כך עכשיו אני
חושב מה שחסירים היום עושים אין להם לא
סבלנות להתפלל ברס את כל התפילה בהתבננות
ולא תפילה במסינס
אז לוקחים קטעים נבחרים מהתפילה
ובקטע הזה אתה יודע שבקטע הזה אתה יכול
להתעורר יש לך את ההתבוננויות
שמדברות אליך בקט בקטע הזה ובקטע הזה אתה
נעצר להתבונן אחר כך אתה אומר לפעמים
פתאום עוד פסוק מאיר לך אתה יכול אין אין
אין איסור להתעורר להתעורר מעוד פסוק
>> שזה נראה אבל היום של התברות בפני צפה
עצמה זה כמו
>> תלוי מי תלוי מי תלוי מי תלוי מי
אתה מדבר על המינין
>> לא
>> המינין
>> לומדים כזה עד לא יודע מתפלל שום ט
>> רבי התפלל עם המניון
את כל העניים של צ בוא נאמר ככה אני לא
יודע אם זה כל הרביס אות
>> אני לא לא יודע לא יודע אם זה כל הרביים
ראו תפילה בארי חזבון מר ככה את הרבי רשב
ראו אצל הרבי ריץ מה היה לפני זה אני לא
יודע אצל הרבי ממר שאני חושב שלא ראו יודע
את העניין הזה צב
שוב פעם אני לא אמור לדעת מה קורה אצלו
הוא לא הוא לא שיתף אותנו אנחנו לא יודעים
הוא הוא בוא בוא נמכ כך באמצע השבוע לא
התפלל עם המניין
באמצע השבוע הרבי לא התפלל עם המניין הרבי
שמה כעסתויר
בשני וחמישי לא יודע מה הוא התפלל
>> הוא היה בצ הוא היה כל הזמן בחדר אז יכול
להיות שהוא שמע כל ש את הדברים האלה הוא
סתם ושמע
שמע שמע מהבית כנסת זה היה מאוד סמוך אבל
הרבי הרבי הרבי מה שיודעים את הרבי כסטור
זה אומרת היה הרבה לילות אחרי יחידס
לפני שהרבי חזר הביתה אחרי חיד חילחיך עד
הבוקר לפני שהרבי חזר הביתה אז המניין של
ה של הנץ הוא ש מניין לכסף תירים שכס חזר
הביתה אחר כך הוא היה חוזר עוד לפני 10
כבר היה חזרה בפנים בחדר א עכשיו מה הוא
עשה בחדר אי אפשר לדעת בוא נאמר ככה עד
שעה מסוימת היה נקרא לפני התפילה אז היה
איסו חומור
לנסות א לפנות אליו דומר הגבוים
רק פיקוח נפש ממש
אחר כך הוא כל היום היה בחדר סגור לעצמו
בלת
אתה מדבר בשנים האחרונות שלא היה יחידס
אז זה כל הזמן בבוקר ובערב
>> אף אחד לא היה
>> אף אחד לא היה אם נכנסו הם לא העיזו
להסתכל ימינה ושמאלה
מה שהם היו צריכים לעשות ויצאו היה לא היה
חוכ
>> היה אחד שכתב הרבי היה היה אחד שכתב היה
אחד שכתב
>> הרבי הקריא תשובות כן היה זמן מסוים שהרבי
קרא את המכתבים וקריא תשובות כן קריא
תשובות והיה מישהו שהיה כותב לעצמו ואחר
כך תקתק רבי היה מגיע את התשובה והיה מאוד
מעניין איך שרבי יקריא תשובות רבי קרא את
המכתב השני וקריא תשובה ל
למכתב הקודם כאילו להרוויח זמן ווופע
אותו אחד הרים את העיניים לראות מה קורה?
אז הרבי הסתכל עליו.
כאילו התפקיד שלך עכשיו לתקתק את התשובה.
מה
אז להסתכל מה עושים פה? פעם אחד חסר לו
לעשות את זה.
>> ומה הוא ראה?
>> הוא מיד נבהל.
זה היה זה היה צפורה שלא יכלו. הוא לא אני
שמעתי פעם הבן של איך קוראים לו? של אה של
לייב גרונר אומר
לא היה כזה מה שנכנסים לחדר של הרד פעמים
>> פיקוח נפש שכן נה
>> אז דפקו אז הרימו טלפון הוא ענה לא היה
טלפון
>> בטח היה טלפון פנימי כל הזמן
הוא הוא המון היה על הטלפון זאת אומרת זה
>> לא עשה שמה לא שמה צל
>> לשער ולמה התחוץ וזה לא עשה כלום עכשיו
כמה זמן הוא התפלל כמה זמן הוא עשה אי
אפשר לדת אז אני אומר רוצה להגיד דוגמה
החדר הרבי היה לו מיטה בחדר אבל המיטה
הייתה מלאה ספרים איפה שהיה רק מקום בחדר
הכל היה ספרים פתוחים
כאילו הוא למד באמצע הוא למד עוד משהו
החדר היה בעצם מאוד מאוד
>> אפשר מגיע בלילה לשדות את הספרים אחרי
שהוא הרי היה יוצא
>> היה סגור החדר לא היה שנכנסים יוצאים לא
הוא היה מכבד את האור הוא היה פותח את
החלונות שספרים פתוחים זה כן
>> אז כי הם נכנסים ליחידס נשאל את כל האנשים
שתרו יחידס חסורי לחדר הזה ליחידס אף אף
אחד לא יודע מה היה בחדר. היו מרוכזים בו,
השולחן היה פנוי וחוץ מזה, חוץ מזה לא לא
>> אז למשל לייבל גרונר היה אמור לנקות את
החדר. מתי ניקו את החדר?
כשהרבי היה נוסע לאווי זה היה הזמן. שהרבי
היה נוסע לאויל אז היה כמה שעות א זה אז
היו מנקים את החדר. נו מה ראו אז בחדר?
מלא ספרים מכל הצדדים וזהו זהו יכול להיות
שמה יראו שחמת לא הבנתי מה השאלות
כולם מה אתה לא יכול לדעת הספרים
>> אתה יכולת לראות את הסוגיות
כן לא יכול
>> אבל אבל אז הוא שאל ככה הוא שאל את גרו
שאל אז איפה הרבי איפה הרבי כשהרבי רוצה
לנוח איפה הוא נח בעצם כל הכל מלא ספרים
איפה הוא בעצם נח הוא נמנם על הכיסא אין
לזה אני לא מאמין שהוא שחב על הספרים כן
כן
הוא למה מהספריה כל הזמן ספרים
>> לא אבל
>> ספרי ניגלה ניגלה ניגלה
>> כאילו שס
>> שרס פוסקים ספרי ניגלה שעות הוא למד ניגלה
פתאום גם למד שעות קבלה וחסיד למד שעות
שעות שעות ניגלה המון ספרים שניגלה היה
פתוח
הוא למד הוא אהב ללמוד נו מה מה מה אני לא
זוכר מישהו שאמר לי שבשנים
לא זוכר עכשיו את הסיפור אבל מישהו אמר לי
ש ש
בנא כן ב עד עד נד
בעצם היה רחמנות על הרג
הוא לא יכל להתנייד לא יכל לעשות כלום מה
הוא עשה כל היום יהודי שהיה רגיל ללמוד כל
היום אומר מה היה קוראים לו היה לו בעוד
של רבי אז היו מסתום א מביאים לו כסטות
מביאים לו
דברים שלהשמיע לו ללמוד אבל הם לא הם לא
יעשו את זה מסתובב סבר
הם יגידו לך שהוא יחד ייחודים והיה דבוק
והיה הוא מסתוב ידי שהיה רגיל כל היום
ללמוד ולא יכל
לבקש שום דבר והיה חסרה יש
אני חושב שמישהו אחד ניגש אליהם אני לא
זוכר שמעתי את מישהו אחד כזה טיפוס אמר
חבר'ה תכניסו לו הוא אהב ללמוד תכניסו לו
>> ספרים
>> ספרים שמישהו שמישהו יקריא הוא לא יכול לא
יכול ללמוד לבד הוא לא יכול לדפדף אז
שמישהו יקריא שמישהו
קצת צ'ייניק וגמרנו זה לא אנחנו נחליט
לרבי מה לעשות
זה חסידס של שטוז נו זה זה זה זה זה
>> זה יכול לקרוא במקום
>> מה זה יכול לקרוא במקום
>> קרה במקום
>> לא אומר אפילו לטעים זאת אומרת
>> מה
>> לא צריך לא צריך סדים
לא הבנתי
>> לא אני חושב שאם
>> איך שזה יקרה במקום לטעי גם כבר שיגידו לא
יודע מה זה מה אתה מתרב
>> לא לא חושב לא חושב זה אני חושב שאדם
ממרוש על הכתפיים הוא מרה שבן אדם צריכים
להסיק אותו במשהו אז מפסיקים אותו במשהו
שאוהב להתעסק
האם רמס למשל היה סעיף יום אפגם במצב לא
מאוד לא טוב
היה מאוד מאוד מאוד מאוד בדיכאון כשהיה פה
בארץ ישראל אחרי המלחמה אז מה הוא עשה
סיכו אותו כל היום בללמוד לא עניין אותו
משהו אחר לא היה במשהו אחר מה להסיק אותו
אז נכון שזה לא הרמה של שזה לא הרמה של
האמרי מסך שהוא למד ב ב בשנים הטובות אבל
אבל זה היה העיסוק שלו אין לא היה במשהו
אחר ומה להסיק אותו את זה הוא חי את זה
הוא למד את זה
ושם הוא נשם
>> אה היה לו מאוד קשה מאוד קשה זה עם רמז
רמז בשנתיים האחרונות פה בארץ היה שנים
קשות
>> אה
אני לא חושב אני לא חושב שזה סעוד התפיסו
אני אגיד לכם שאני ראיתי את זה הם
התפיסוזה לא סדומי
>> הם הדפיסו בעמרימס ליקוטים יש צילומים של
הדפים שם רמז קשקש אזחשות
אין
>> אל תגיד מישהו יש לך דבריתי מהקשור
באמרס כותם כתוב שה ראיתי שהיה לו מאוד חם
כי הוא כותב שלא יסנו מרק מלכים ארץ ישראל
מפני שבמצרים היה חם יהס זהו
אז מה אז אני רק כשראיתי את הפתק הם לא
מפנחים את הפתק הזה רק יש את הצילום של
הפתק יש בזה הצילום של פתקים אז קראתי
הייתי סקן קצת לקרוא אז אז היה כזה פתק שם
אז אני מבין שלם רמז היה חם והכל הלך במבט
תורני הוא לא לא חושב בצורה אחרת חוץ מתיר
אז הוא חשב את זה בצורה של תיר אז ואז אני
חושב שזה סיפור מאוד יפה לברסו על על
הדביקות שהם רים בתוירת אז התשובה שלנו
קצת אנחנו לא אוהבים את התשובה כאילו זה
הכל פרקטי ב איך שמסתדרים כשחם לך כן בסדר
את מסתובמ בפון לא היה לו כך זה חם פה היה
לו יותר חם תרגם את זה שמרגלים לא
בארץ ישראל לעומת מצרים אז ממצרים היה
יותר חם אז הם לא יכולים לדבר על החום של
ארץ ישראל בסדר אני אני מבין שזה לא מכבד
רבי להדפיס
כזה כזה ממרי אבל אני ראיתי בסיפור הזה
סוג דביקות של תיר זאת אומרת כשהוא מדבר
על צורך הצורך שלו אין לזה חוץ חוץ מלחשוב
בצורה של תיר אין אין לזה אין אין צורה
אחרת איך לחשוב
>> אה
יכול להיות שמניין סותר זה תפילה
>> בוא נאמר ככה זה כמו שאתה יכול לשאול אותי
איך יכול להיות שלהגיד את כל מה יש התפילה
סותר את העניין של תפילה להגיד להגיד גיד
זה זה לא זהזה לא זה על חשבוןסר לסר זה זה
גם סותר זאת אומרת כס גם וגם
>> אז אותו דבר אפשר למצוא מניין שמתפלל מאוד
בריכות
אותו רעיון כמו שאתה אומר לי גם וגם על
המילים סותרים את המחשבה במידה מסוימת
והפירוש שחז"ל רצו לסדר את מה עשי התפילה
אז הם סידרו מה עשה התפילה עכשיו כמה זמנה
ההתבוננות הפנימית זה כל אחד לפי לפי לפי
היכולת שלו שיש פירוש המינים על פי סידס
>> פירוש המילס על פי סידס זה נקרא מאוד מאוד
פשוט בלא הרגיל
>> אז אני אסביר אני אסביר
>> לא אני אסביר דוגמה מאוד פשוט כשאתה כשאתה
כשאתה מפרש אה
שאתה מפרש אה
ואז אתה מחייז כולם
>> תעשי כל פסוק אתה יודע מה בוא נתחיל להפוך
תביא את פסוק אני אני אני י שיר נפלא
>> שירו לאזמו לסח נפ אני אסביר לך איך שזה
הולך שירו לאזמו לסח שול הולך על פי פשוט,
תשאיר לו בפה, תזמר לו עם כלי זמר, סיכו
בכל פלוסוב, תסוכח
עם הדברים המופלאים שלו. כשאתה מתחיל זה
פשט, ששאתה מתחיל עכשיו על פחסידס, אז אתה
מתחיל ככה, שירולי זה בפה, אז זה עניין
פנימי,
אז זה השגה פנימיתות
זמרו ללוי זה עניין בכלל זמר, אז זה השגה
חיצונית בלוקות.
>> אז נותן לי זה השגה.
>> רק רגע, רק רגע, רק רגע. קודם קודם רצית
בכלל למצוא דוגמה השגה הפנימית באלוקות
מתייחסת
לדגת האלוקות היותר נעלמת היותר מרוממת
השגה החיצונית באלוקות מתייחסת לאלוקות
היותר חיצונית אז זאת אומרת שירולי הדבר
שאני מבין שיש השגה יותר פנימית באלוקות
ואני מתבונן מה זה השגה יותר פנימית זמולי
מה זה השגה יותר חיצונית
יותר חיצונית מבין שגם זה אלוקות סיכו בכל
נפלא סוב אני עובר על רמה שלוכח על דברים
שקורים אפילו לא עליו לא שירו לו זה אמרו
לו זה מתייחס אליו שיחו זה לסוכח בכלל
לאסבל על תוצאות מה שקורה ממנו ואז אני
מבין שגם החיצוניות היא פלא מסוימת שאפשר
שאפשר לשוכח על זה אז אני בעצם לא עסוק
עכשיו בפירוש הפשוט של הפסוק אני מנסה
למצוא את את האמירה האלוקית את האמירה
האלוקית שיש בפסוק
>> יש עוד צורה יש עוד צורה של שירו לזמול
נפלא יסוב אבל זה פחות פרשמס חסידי אז זה
תנועה חסידית מאוד קיצונית שירו לוי שש רק
הקדוש ברוך הוא זמרו לו שיש רק הקדוש ברוך
הוא סיכו בכל נפלא יוסף שרק הוא פועל זאת
אומרת בכל מילה אני מחפש רק את המושג
לחזור ולשנה עוד פעם יש רק את הקדוש ברוך
הוא לחזור אה
>> מהחל
בשט מי שהתפלל ככה היה יהודי בירושלים
שהתפלל ככה ובברו מוישק קרוס שהיה יהודי
שהיה יהודי שפרסם את הסטרשל היה מאוד עשית
בסטרשל והוא ככה היה מתפלל קבל כל התפילה
מילה במילה היה ככה אומר הכל היה מתורגם
איך שהכל זה אלוקות אין חוץ מאלוקות כלום
ככה יום יום התפלל
זה זה בסדר
היה די מאוד קיצוני בצ
עכשיו זה לא ניתן בכלל לקלוט את הקיצוניות
שלו אבל הקיצוניות שלו במלחמה במושג אין
עולם אין עולם אין עולם
אין שום מרגש עצמי אין הוא נפטר מינמיס
כשלקחו אותו לבית חולים כמה ימים לפני
הפטיר לקחו אותו לבית חולים אז מי שלקח
אמר לי אחד מקור המשפחה אמר לי סנדנו
אם כבר אפשר לקחת אותו לבית חולים אז
אפילו אפשר כבר להתכונן סנדנו כאילו אם
הוא עוד נשאר אם היה אם היהוד איזה טיפת
אפשרות
להתנגד
>> אז הוא היה מתנגד כעולם הוא לעולם אז
והרופאים זה דרך הט טבע אם אפשר לקחת אותו
כן תשמק שאומר לי שנדרמוך זה שילה של זמן
באמת כמה ימים אבל אבל ה הלו
זה זה זה זה בוא נאמר כך אצל החסידים יש
צורה מסוימת אבל בסוף בסוף עשו את זה כל
אחד עם התנועה הקיצונית שלו כן כל אחד ה
אחד מצא ככה את הקדוש ברוך הוא אחד מצא
ככה את הקדוש ברוך הוא המציאות הייתה ככה
התפילה זה זמן מוכשר
להשיג אלוקות
שהאלוקות תתקשב אצלך מצד שעכשיו יש מיסה
מצה של תפילה אז קורה תיקון למעלה זה זמן
של גילוי אלוקות זה תפילה או לימוד
>> זה לא לימוד זה לא לימוד כשאתה עושה את
הודש
>> א זה לא זה לא מתחיל בתפילה זה הסברתי אף
אחד לא מתחיל את הפיר שמנס החסידי בתפילה
הפיר שמנס חסידי זה תוצאה של ללמוד חסידס
כשלומדים ולהתלמד לתרגם
אני רוצה להגיד לך עוד יותר מזה. יש עוד
חלק תרגום שצריכים ללמוד לתרגם. יש כאלה
שיודעים טוב לחזור לך את הנושאים של חסיד.
הוא יכול לעזור לחזור לך למשל שירו לו אם
זה פנימי ואמרו לו זה חיצוני. תראו כתוב
בחס אחר כך מה זה פנימי? מה זה חיצוני? אז
כתיב אשתית מה זה נוגע אליו.
וחלק מהתרגום צריכים לקלוט. פנימי זה אומר
כש כשמשל
שמשהו מעורר אותי מרגש אותי מחבר אותי
למשל סוג תפיסה חיצוני זה נקרא כשנעשה
דברים שלא כל כך מעניינים אותי גם שם אני
מוצא את הקדוש ברוך הוא זאת אומרת אני
למשל יכול להגיד לך ממני אלו השם בחיזר
מלו בודי אני חושב תמיד בפסוק הזה אלו השם
בחיזר מלו בידי אז כתוב בשער ומונה ש שבחי
הוא ילך על הנשמה
בויד הולך על הגוף כי הגוף הוא טפל בויד
זה מלשון טופל שהגוף תפלנשמה אל השם בחיוי
מדברים על שם היה על השם בחיוי כי הנשום
במסיגה שם הייה אז ללוי באוידי הגוף
מתייחס לשם ליקל תראה עסוק בשארת ומונה
להבין שמצד שם הבי יש את הביטל אמיתי שזה
הנשון מסיגה ומצד שם ליקים יש את האסטר
שהגוף המפתיר על הנשמה ולכן במשתמש אין
שאין שום דבר תפל כי והראיה שאויד זה דוב
טופל כי כתוב עזר לליקי ואיד שם שק אל
תרשתמש עם זה בכלל על משהו אחר כדי להביא
ששם ליקים יצא זה טופ אומרים אז הליקים
אין זה אין העולם הוא לא בצורה של תפל הכל
זה אלוקות
עכשיו כשאני חושב לעצמי בתפילה כשאני
מתפלל את זה אז אלו השם בחייו אז מה זה
נקרא שם הויה
שם אני יכול להגיד אני מלל את ההשגה של שם
הבי וחי עם הנשון שלי אמר אליי אני מזמר
לשם אלקים בועד עם הגוף שלי אמרתי תרגמה
פירוש המלס חסידי סידרתי
יש לי מקור לזה אפשר זה סגור גשמת שם דגוף
סי שם יש שם ליקים
אני לא לא מזלזל בכלום אבל נשדוס מן דונה
בדבן אתה צריך להבין מה זה כאןל שם ההי אז
אני צריך צריך לחשוב על השם אבל זה מדבר
את האמת של הקדוש ברוך הוא ואז ממילא אין
שום מציאות חוץ הקדוש ברוך הוא א ומימה
ואיזה חלק B יכול יכול לחיות את זה
והנשומת שלי יכולה לחיות את זה מתי הנשומת
שלי חיה את זה כשהיא לומדת מתפללת היא
עוסקת בטירומצת שזה עניינים אלוקיים אז
המסר שאני מניח תפילין שאני מקיים מצווה
שלומד טוירה שזה שם הירי ש מציאות אחרת
חוץ לקדוש ברוך הוא
>> יש משהו שאפשר
>> רק רק
>> יש משהו שאפשר א בזמן שמתל
>> רק רק רגע לליקאי בידי אחר כך יש את השם
אלקים שזה בעצם השורש של האסתר זה השורש
של ענייני הגוף אז גם כשאני מתעסק בענייני
הגוף בעניינים שמעניינים
אותי אישית שחרה זה לא זה לא קשור לקש דבר
הראשון זה גם אלוקות אין שום דבר שיכול
להתקיים בלי אלוקות אצ אלוקות בצרה של
אסתר
ואז אני צריך להשתמש עם זה באוידי בצורה
של תפל לנשמה שאני עושה את כל אתכל את כל
הדברים הגשמיים כתפל כתפל הנשום ו זאת
אומרת אני מבין שהחיים שלי שזה העיקר שלי
לעניינים של הנשומה עניינים של של אלוקות
עניינים ש באיזה תפעה אני הולך להתעסק לא
יודע מה זה גם בצורה שאני חושב שהקדוש
ברוך הוא מחייה את זה אבל בצורה שזה תפר
שלא זה החיים שלי אני משתמש בזה רק לצרך
קדושה אז מה קורה כשאני חושב את המחשבות
האלה בתפילה אז סך הכל
הצלחתי לעורר בי את האמת של הקדוש ברוך
הוא את ההשתי שלי לקדוש ברוך הוא לרטוי
ומתוס לבטל את ה את ה את את האלמה הזה
להשתמש עם האולמה הזה בצורה שזה תפל
רוכניס השפעתי על הנפש שלי מה ואמרתי את
זה בתוך התפילה וחשבתי על זה בתוך התפילה
אז זה נפעל ונקלט בנפש בצורה בצורה אחרת
לגמרי ואיך שזה לא היה בשעת התפילה וכך
צריכים להתלמד את הגמ שבוע שבוע התוועדנו
בליל שישי אז היה ברך אמר לו למד את המים
רבים עם פרשס נויח פילז לעסוקים נכנס לבית
כנסת כל היום היה עסוק
איך הוא מתגם את זה למייס רעיון מאוד נפלא
בלסק אמרתי לא מ שאתה מבלבל ב מה אתה מדבר
עכשיו תתגם את זה אתה בא לעסק ק ואתה נמצא
ריום כל הזמן בחוץ מה מניין אותך עכשיו
להתפלל כשאתה נכנס לבית כנסת
אתה לא נמצא שמה הראש שלך מותר בדברים
אחרים אתה לא מחובר שמה מה מעניין אותך
עכשיו להתפלל מה כתוב במר כי הקדוש ברוך
הוא זה דבר אמיתי ואי אפשר לוותר על לא
להתחבר עם הקדוש ברוך הוא ובתנועה הזו אתה
נכנס להתפלל אז עכשיו אתה מספר לי את המר
מתפללים לעצמו זה מתפללים לפה תתרגם את זה
באותיות שלך
אני לא יכול לוותר על ולמה אתה לא יכול
לוותר על הקדוש ברוך הוא כי אין אופציה
אחרת חוט הקדוש ברוך הוא אין דבר אחר
חוטפי הקדוש ברוך הוא אז אתה קולט שהמר של
תפילה זה בא לעסוק אם זה לא איזה מימר שבא
לשבח בל עסק בתפילה שלו המתפה לעסוק זה
תנועה נפשית איך אני מתפלל לקדוש ברוך אני
אומד לקדוש ברוך הוא אני מחוץ לתמונה אני
לא הראש שלי מוטרד אני לא נמצא פה אז אומר
לי אבל לא כתוב ככה במימר כתוב במיימר
שבחוץ אתה מוטרד לא בתפילה אתה מותרד מטר
אני אמרתי שאתה צריך להיות התקדבק של המא
תיקח את הנקודה של המים תיקח את הרעיון
ותתרגם את זה תתרגם את זה לפי לפי המסגים
שלך אמרתי לו בסיכס בכלל התרגון של התפילת
בא לסוקים אפילו לא בשעת התפילה שכשהוא
יורד לעולם הוא קולט שאין איך חוץ מהקדוש
ברוך הוא אז גם עכשיו שאני מתעסק בעולם
אני חוזר ומשנן שאין שום דבר חוץ מהקדוש
ברוך הוא כי אין שום דבר חוץ לקדוש ברוך
הוא אז זה כבר תפילה בא לי לעסק כי אם
הנקודה זה לחזור ולשלם שום דבר חוץ לקדוש
ברוך אז אני יכול לעשות את זה באמצע עבודה
גם כן תמורה שאין שום דבר חוץ מהקדוש ברוך
הוא
>> יהודי יהודי
>> שגם המקומות הכי נמוכ
כשיהודי כשודי מגיע ואומר ככה הקדוש ברוך
הוא שייך לא עיבים
הקדוש ברוך הוא שייך לתלמידי חומים לבעלי
מדרגה או שיש מושג אם אני נושם אם אני חי
אז אלוקות נמצאת פה
אני זוכר שישבנו אברך אמר שפירוש שושים
אויר כסדוש ברוך הוא לא נמצא אמרת לו אין
כן דבר הקדוש ברוך הוא לא נמצא אם הקדוש
ברוך הוא לא נמצא אתה לא נמצא אם אתה קיים
אז הקדוש ברוך הוא נמצא שמה אין כזה דבר
הקדוש ברוך הוא לא נמצא זה לא יש איזה
אופציה בלי הקדוש ברוך הוא או משהו ולקלוט
את הדבר הזה שאין אופציה בלי הקדוש ברוך
הוא אין אופציה בלי
>> המים
>> המים הכתוב שהבלי עסק מתפלל לעצם ולא
להסוג מה נקרא מתפלל לעצם ולא להסוג
אז צריכים לתגם מתפלל לעצם מה מה מה זה
גבוה רגע
>> מילים קדושות צריכים לקלוט את
>> זה כאילו כזה שמת לא
זה צריכים לקלוט אז אז מתפלל לעצם תתגם את
זה שאין חוץ דבר אין שום דבר אחר חוץ
לקדוש ברוך הוא לא אם אותו ולא אם ולא אם
אני בלמדרגה ולא אם אני אוהב חוץ על הקדוש
ברוך הוא אני לא יכול לוותר אז אם איך
נראה התפילה של נדרר דרן אם אני אקבל קבל
על זה גני לא יודע אבל הקדוש ברוך הוא אני
לא יכול לוותר זה התנועה זה תנועה אחרת
לגמרי תנועה אחרת לגמרי
קיצור
>> איך תופסים את הנקודה הראשונה
>> איך תופסים את הנקודה תיקח את הידיעה הכי
פשוטה שאתה בכסידס
צריך לפני
שיר
פעם סגור שלנו
כן אתה חי
>> 100% בסדר 100%
בטיפ
>> אתה אומר בסדר נכון היא נכונה היא נכונה
מכל אחד לפי הרמה שלו
>> אין בזה שחלך
>> נכון אני אני אמרתי דוגמה אני
>> מהשמ א' כאילו
>> אתה אומר שיש שלב לפני עוד לפני להיכנס לא
אני אגיד לך מה שאת אמרת
אתה אמרת אני אז אני
שתגע צדה ממני כאילו אתה יצחון דבר לא
>> לאו דווקא לאו דווקא לאו דווקא שזה הולך
ככה לאו דווקא שזה הולך ככה הוא שאל שזאת
אומרת אני כבר מוכן לתפילה ואני בעצם
מתפלל מתוך איזה התעוררות מסוימת שתוררתי
ככה התבוננות לפני התפילה
זה לאזה גם צורה מסוימת זה גם צורה מסוימת
לא הנקודה היא אחיס את המר בתפילה הכיסור
בתפילה זה לא נקודה משה
>> לא הפוך הוא לא דיבר על זה הוא דיבר משהו
אחר הוא דיבר אני אגיד לך מה שהוא אמר הוא
אמר דבר מאוד פשוט אומר ככה הנקודה היא
האם אתה מסתכל על הקדוש ברוך הוא כי זה
הקדוש ברוך הוא שמנהל את העולם או שאתה
מסתכל על הקדוש ברוך הוא בצורה שהקדוש
ברוך הוא מחי את העולם והכל בטל אליו איך
שהתנחת אצלך את הקדוש ברוך הוא לפני
התפילה אחר כך אתה מתפלל את כל התפילה כמו
שהיית רגיל לפני זה רק ביחס לאותו הקדוש
ברוך הוא שסידרת אותו א בצורה בצורה
חסידית לפני התפילה יש גם כזו תנועה
זה יכול להיות תנועה הכי יכול להיות שזה
תנועה הכי קלה שאתה לא צריך לשנות משהו
מהותי בתפילה אתה רק משנה את התפיסה שלך
מול הקדוש ברוך הוא ואותו הקדוש ברוך הוא
ששנית את התפיסה שלך מול הקדוש ברוך הוא
אתה אומר בתו התעוררות מה הוא בא להגיד
>> לא לכן דיברנו קצת אחרת הוא הוא לקחת
נקודה מסוימת
>> מה שאני אמרת קח את האידה הכי פשוטה שאתה
יודע
באמת של הקדוש ברוך הוא ותא תחזור ותשנן
באמצע התפילה נסתום יותר קל לעשות את זה
לפי לפי מה שהוא אמר את זה הוא אני אומר
סתם מה שהוא אומר הוא אומרנו בוא נעשה סדר
מה שהוא אמר הוא אמר את הדבר הכי פרקטי
הוא אמר את הדבר הכי פרקטי הוא אומר תיקח
את האמת של הקדוש ברוך הוא בצורה החסידית
שחסידס מחנכת את האמת של הקדוש ברוך הוא
תסדר את זה אצלך לפני התפילה בצורה רצינית
ומתוך אותו מקום שסדר דרתך עכשיו תמשיך
להתפלל כמו שהתפללת עד היום אניש זה מזמר
אני מסוכח
כאילו אפילו פירוש שמלס על פי פשט רק
תכניס בפשט לא היית הקדוש ברוך הוא שמנהל
את העולם שמשגח על העולם הקדוש ברוך הוא
שמחייה את העולם הקדוש ברוך הוא שחוץ ממנו
אין שום דבר
>> מה זה הבנקודה
של
>> לא הבנתי מה אני אמרתי
>> אני חושב אני אמרתי דבר אחד ש לוקחים בתוך
התפילה
ומחפשים צים בתוך התפילה למצוא את הנקודות
הברורות אצלך
את זה איפה שנכנס
>> נכון נכון נכון זה החינוך החבדי
הוא אמר הוא אמר בצורה טוב שאתה אמר בצורה
בוא תיקח את ה את הידיעות
ובוא נקרא ההגדרה שלו היא שזה משביח בעצם
את התפילה שאתה התפללת עד היום זה משביח
את זה שזה לא יהיה חיצוני זה יהיה יותר
יותר מכוון מכוון
>> אה
זה מחי את התפילה שאתה כבר בין כוסה
מבחינה פרקטית אני בזה עם הסיפור הזה אני
אסיים אזמן זה שמעתי שסיפר את זה לתמימים
בישיבה בכבד אז הוא סיפר ש
הפוילי ש הפויל שנקרא החסילים אחרים לא לא
חבד שאלו אותו ששאל אותו פולש אחד שהוא
רגיל להתפלל בהתחקשות מסוימת ועוד
בהתעוררות
ואם הוא ילך להתפלל בנוסח שצריך לחשוב כל
דבר וזה אז יודע לזה אין לו סבלנות
ואז את התפילה פולנית הוא לא את התפילה
בתוררות הוא לא מתפלל ואת התפילה
>> אהצוני
>> ואת התפילה ואת התפילה ואת התפילה
החבדית הוא גם לא הולך להתפלל אז מה מה
שיעשה
אז רב זלמן אז רב זלמן אמר אמרתי לו כך
הוא סיפר בחוד שבא בא לשאול אותו אמרתי לו
לא להתפלל
אין כזה אופציה לא להתפלל אין כזה אופציה
אתה אומר שאתה לא יכול להתפלל את התפילה
אז הוא רק את התפילה בהתעוררות אז את זה
אתה צריך להתפלל כי זה מה שאתה יכול
להתפלל אבל תתפלל ככה כקדוש ברוך הוא רוצה
שתתפלל ככה לא כי אתה רוצה להתפלל ככה רק
כי הקדוש ברוך הוא רוצה שתתפלל ככה
אז תעשה את זה בגלל שהקדוש ברוך הוא רוצה
לא בגלל שאתה רוצה החברים של הוא ככה הוא
סיפר לתמים שזאת אומרת שב בן אדם רוצה
להעביר מסר שכוח להיות בדרגה איפה שנמצא
>> זה לא יכול להור גם נקודה צ הוא התכוון
להגיד שכל אחד במקום איפה שהוא נמצא
הוא צריך הוא צריך לעשות מה שהשם רוצה
ממנו ברגע הזה
>> משהו אפשר גם להבין אפשר להדליק איזה
נקודה מסוימת
>> לא יודע אם זה מדליק אני לא יודע אם זה
מדליק זה בדרך כלל עובד הפוך אבל זה בדרך
כלל א החברים שלי אז אני סיפרתי את פעם
בפרמרינגן
עם החבר'ה האחרים אז החבר'ה אחרים אמרו
שזה זה טריק של רב זמן אם הוא נסה לחשוב
שהקדוש ברוך הוא רוצה אז הוא יראה שהקדוש
ברוך הוא לא רוצה את זה אז הוא יפסיקס
>> כן כזה מי שמכיר אותו יודע שזה לא לא
פלי כילו או כן או לא זהחבר בסדר זה זה
היה פה מילך הוא היה אומר את זה אבל
>> לא מקומות שצפקו בתפילה זהזה זה היה
איזהשהו כאילו סתם סתם היה איזשהו
לא זה היה עורר משהו
יש לי
שמה שכתובל לא זה בדיוק זה בדיוק וזה זה
רב זלמן אמר לו לא ככה כל אחד צריך
להתעורר לקדוש ברוך הוא בצורה איך שהוא
מתעורר צריכים לדעת התפילה זה הרגע הזמן
שמכבה אותנו עם הקדוש ברוך הוא זה התפילה
ואי אפשר לוותר על הזמן הזה עכשיו כל אחד
בצורה לפי היכולת שלו בשלילו ‏o