0:00 / 0:00
התוועדות חול המועד סוכות הרב חיים שלום דייטש חלק א
1,149 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
‏trink trinke
zusammen geht mit
neisch we getrunken
allein trinkt zusammen mit
שקיים
אוסינו אה
לחיים לחיים לחיים
לחיים חיים
חיים חי
ش
[מוזיקה]
‏M
ما الله
الله
[מוזיקה]
يا
اي
يا
А
[מחיאות כפיים]
ياما
[מחיאות כפיים]
ล
[מחיאות כפיים]
يا
[מוזיקה]
আ
[מוזיקה]
‏A
אי לחיים לחיים לחיים
לחיים חיים
[מוזיקה]
קרן אפידיש אה שיש פה יודעים שלא יודעים
אחד שלא מבין שיגיד אז נעבור לעברית אבל
כל מה שלא אומרים
יש אנשים שלא מבינים יש פה יש יש פה אנשים
שלא מבינים יש פשוט לא אומרים הם צנועים
כן כן טוב בשק
אצל הרבי היה דבר פשוט שכל מה שקורה בסוקס
הכל זה בשביל להוסיף שמחה לגבי מה הדברים
אמורים אני לא חושב שאם זה כתוב או שמקובר
לצל מישהו כל העניין שלוש שפיזין שיש ב
בסוקס כתוב הרי בזוהר
שישפיזין אני שואל שאלת כלל האם יש מישהו
שראה שכתוב או ש או ש ש שכל העניין של
האושפיזנס בשביל להרבות
שמחה ישבים פסוק אה שמעתם ראיתם פעם דבר
כזה שכתוב באיזה מקום אה
אה אמור
צת שדמנתי כ אז
דחצך פה מקבל הדובר
פשוט אצל הרבי דבר
פשוט
ש דבר פשוט ככה הוא חזר על עצמו הרי בשנים
האחרונות הוא הרי כל לילה דיבר על
ההושפיזן אז כל לילה הוא היה מדבר על
המילה המיוחדת שיש בהושפייס של היום והיה
מעריך ומסביר אבל זה היה הנקודה שכל זה זה
בשביל אפילו להוסיף שמחה, יש לנו השפיז,
יש לנו אורח שהוא
מביא את זה ואת זה ואת זה ואת המיילס שלו
וכל אחד עם המדריגס שלו. הכל זה בשביל
להוסיף שמחה וזה דבר כשבאים לחשוב איפה
המקור לזה אז המקור לזה זה מהפוסיק היות
והיות וסוק זה זה זה ושמחתו
בחגיך היות וסוקס זה זה זמן זמן שמחוסנו
שמחתם לפני השם אלוקייכם
שבסיומים אז אם כן כל מה שקורה בסוכה זה
זה הכל הכל חלק מהוסמחתם דבר
פושט הסכה הרי זה פושט שזה עניין של שמחל
הרי אנחנו אומרים מה אנחנו אומרים סוקה
תצפני בסוק וימרוסירני
בסרול זה סוכה סוכה זה הקדוש ברוך הוא
סוכך עלינו כי אם כך אומר הזוהר
כאמסך על בנו כמו אמא שמשחכת מגינה על
הבנים ככה הקדוש ברוך הוא משכך עלינו מגן
עלינו זה זה
זה
ה זה הסוכה נו אז ודאי שזה יש לנו מגן כזה
יש לנו אמא כזאת שהקדוש ברוך הוא דואג לנו
כמו אמא נו אז מה אז ודאי זה מביא שמחה אז
זה
פשוט אבל כל מה שקורה בסוג אז כל מה שקורה
הושפיזן זה גם זה סיוע ככה רבי היה מתבטא
בערך לא את הלשון אבל התוכן זה סיוע לשמחה
אה תראו כל השיחה זה שמתם לב שיחה של
האושפיזין בשנים האחרונות מטוב שמא נדמה
לי טוב שמ הוא התחיל
א התחיל לדבר כל לילה על ההושפיזן של
הלילה כן ויש הרי קבולה שגם ה
ה שם טוב מתלווה והמגיד מתלווה
ווה רבים מותר תרבי והמית לרבי מיל היה
מדבר גם עליהם גם עליהם והיה מדבר על הצד
השוב ביניהם בקיצר זה הצדיקים באים לסוכה
זה בשביל להרבות שמכה
כן אז אז מה שמה ש
מה שמן הראוי
לחשוב שיש חלק
[מוזיקה]
בסוקס קודם שאוישינו
ועוד מעט אנחנו נגיע ליום של אוישי
רבי שחוץ מאשר אצל הרבי לא ראיתי את זה
אצל הרבי ישן הרבי היה יום
שמחה
ה השמחה ביצה שיבה היה גם בוישן הרבה
והרבי היה אומר שהיום צריכים להספיק הרבה
צריכים גם לעשות א אמרת בזשהיבה וגם
צריכים להגיד משנת וגם צריכים להגיד טילים
ואז הרבי היה אומר אז איך נספיק את הכל אז
התשובה היא שכיום במעט זמן מספיקים מה
שבלילה הרגיל צריכים כל הלילה לרקוד היום
זה מרו את
המרזקסמרובה וככה היה הסדר שעד חצוס היו
היו רוקדים באותו מקום איפה רוקדים תראה
איזה מהמשנה החוליל שישו נו איך זה החוליל
שישו אם יש הרבי יוצא
מכאן שנרבי גם היה יש כאלה ששן הרבה זה
כמו יום כפר ואולי אפילו קצת כמו טישבו כן
לא יודע איך איך להגדיר את זה בדיוק
טונטום ויס וו
יוא וו אבל אבל זה צריך להיות בשמחה זה
וזה דוריסה לשמוח זה
דורייסה זה שיש העניין עניין הזה של של
ביום הזה שיינה ו ושזה גמר גמר
סימור מהזוהר אני חושב
לא זה שזה שיש מושג כזה ששמים את
ה שאומרים שיין זה כתוב כבר בגמורה כל
העניין ששמו על המזבח את ה אז ביום השביעי
זה הקופונים חייבים לומר שזה חלק מהשמחה
חייבים לומר שגם שיינ זה חלק מהשמחה
כל יום אה שעבל לא יעשה כן כן כן כן נכון
נכון
מה שרבי כן אפילו אבילו
אבל ביום רגיל לא עושה אז אתה רואה שזה כן
בגלל שזה שמח זה שמחה זה שמחהיך
הכוף הזאת זה כמו ריקוט כזה זה שמחה כן כן
כן
נו אז אז א אז איך זה איך זה שמבקשים ישוע
זה חלק מהשמחה אז באמז הקושיה הזאת
מתעוררת תמיד כשאומרים
אלהל אז אז א אז אומרים כל הזמן אומרים
אוידו לשם כטוב אחרי זה אומרים אונה
שםשינו אונה שם הצליחונוצר
נמיצר אז הפשט הפשוט אני חושב שזה שבח
ונמיצר קורסיקו עובר אונוני במרחבק
עכשיו אבל בתקיס משתמשים כזה בפירוש אחר
באמת כמו שאתה אומר מנמייצרוסיקו עכשיו
במרחב כו תענה לי על
[מוזיקה]
העתידנו אז איך אז אז רואים ש שהעוון
השם
כן אז ככה
בישיינס אני חושב שבוישי
ז רואים את זה
במוחש שמדגישים כל הזמן בו
אישינס שהיישוי שלי קשור מהישוי של הקדוש
ברוך הוא זה מה שאומרים אני והואישינו זה
לא שני הגמורה זה אתם יודעים אני והוא
אישינו כתוב בגימורה כל הפזמוינים מה
שאומרים זה לא מוזכר בגמורה אבל אני והוא
השיענו מוזכר בגימורה מה זה אני והוא זה
להושיע לי ולהושיע לקדוש ברוך הוא אני
חושב שזה הפשט הפ פשוט ככה אני רושב מה
שאומרים אושינו למנכו ליקינו ישנו ישנו
למנחו ברינו ישנו מה מה פירוש מה פירוש
שבאמת המלאה הזאת למנחו מופיעה בכמה
מקומות מה פירוש השיע למנחו
א זה כמו עשי למען שמך עשי למען ימינך
דהיינו עשי למן תירסךו דהיינו תעשה בשביל
שלך יהיה טוב עשה למענך מבקשים ש אה
שאומרים למענחו חוליקים חיים מה מה איך
אתם אה יש בזה לכאורה שתי אפשרויות איך
לפרש אפשר לפרש סייל
למענכו
דהיינו אני לא ראוי אז אני מבקש תן לי
ישועה בגלל שאתה טוב ומיטיב זה נקרא
סילמנכו אבל אבל יש גם אפשרות לפרש וזה
בשם אומרים בושינס אני והוא אושיונו עשה
למהנכו דהיינו אני מבקש שהקדוש ברוך הוא
יושיע כויכל את עצמו עשי למנכו
ליקנו עשי למנכו גוי
עלינו הקופונים אני והוא אושיר אומרים את
זה
מפורש אז באמז יוצא ש
שבזה זה שאנחנו מבקשים ישועה זה חלק
מהמילה שלנו בעצם זה שמבקשים ישועה מספרים
את המילה שלנו זה לא כמו שאחד עומד
אני ואביון ברחוב הוא מבקש שתרחמו עליי.
לא לא זה לא זה לא זה צורת האישינס.
צורת האישינ זה שאנחנו
מגיעים מגיעים עם עם עם
יסוד שאנחנו עמכו וצים
אריסכו אנחנו כמו
הנוכמו ישנו ברוך
גורסמושנו הרוגולכו מספרים דווקא את המילס
ומצד זה מצד זה מבקשים את הישו הייש זה
חלק חלק
מהמיילס וזה ודאי חלק
מהשמכה רק מה מישהו יבוא ויגיד אבל בכל
זאת מבקשים ישועה משמ שחסר אז תדעו לכם זה
שחסר זה חלק משמחה האצפס הכי גדולה זה שיש
לאדם הכל אתם
יודעים שמעתי פעם שחסם סויפר סיפר א קטריק
אבל כתב את זה בספר אה בז חסמסופר
נו אז תגיד בדיוק מה שכתוב שמה אני רק לא
ראיתי את זה רק שמעתי שעכשיו סיפ מספר
בספר שהיה איזה מישהו
ב
בשכינותו
גוי שהיה לו
הכל הכל מתאר שמה פרוטים אני לא זוכר
בדיוק את הפרוטים היה לו הכל והוא היה שכן
של
אחסםסויפר והוא היה בא להתייעץ עם
אחסםסויפר איש חכם חכם התייעץ איתו על כל
מיני
דברים או המר שהיה לו הכל לא היה חסו לו
שום דבר בבונה ובחיה ובמזוינה ממש א
ובסוף החיים הוא איבד את עצמו
לדעת מספר סם סופר ומה אומר אחסם סיפ מזה
אז המסקונה מזה איך אומר אחסם סויפה
המסקונה מזה זה כשאדם יש לו את הכל אז אז
הוא לא בן
אדם הוא לא בן
אדם אדם שיש לו הכל כבר אין לו שאיפות
לאיזה דבר זה
גורקמנשנישט הוא לא יכול לא יכול להמשיך
לחיות אבל הוא היה צריך לגמור את
החיים רגע ככה
אומרספ כך שמעתי אתה גם שמעת את זה או
ראית את זה שמעתק
הקדוש ברוך הוא ברא אתה מעדיף את העצפס א
לא מה הפשט שלבן אדם יש את הכל הזה זה לא
משמח זה עצפס צריך להיות הפוך אבל שמח בכל
שמח בכל בתנאי שהוא רוצה עוד עוד שישלם
זאת אומרת הוא יש לו שאיפה אבל אם הכל יש
לו אין לו מה אין לו מה מה לשאוף זה זה
זה איך להגדיר את זה. נחשוב איך להגדיר את
זה. אבל זה מה שיוצא. אם אדם אם אדם זקוק
זה חלק מהבריאות של האדם. הוא רק צריך
להיות א עם
עם תקווה וביטחון שיתמלא מה שהוא זקוק ולא
בדרך
יוש. כן.
הפנסיונרים אתם יודעים הפנסיונרים הם
אנשים
חולים לא
יודע שאין לו
סיפוק עד שיש לו הכל יש לו את הכל בגלל
שיש לו את הכל
אה אז מה הוא הולך מ אמר לי פעם הייתי פעם
במפצועים בערב פום היינו פעם אצל
פנסיונרים של
שוטרים שוטרים
ש שהם הרי שוטרים
הם התחננו תבואו עוד תבואו עוד מה באנו
בערב פורים דיברו מצווה
סתירה אחרי שמנת מה יש מדי מהיסה אין
ראה אז הם אמרו תבואו תבואו הם אמרו מזמן
שיינו פנסיונרים
נהיינו קליינטים קבועים של של הקופות
חולים חלק מהיום זה קופת חולים לא היינו
אף פעם מבקחים בקופת חולים
מזמן שאין פנסיונרים אז מה מה הפירוש בזה
מה שאני אגדיר הוא צריך לוצות משהו אבל
הכל בסדר מתחיל להדמות לו שאולי הוא חולה
אז שוב פעם הוא לא בסדר אז יש לו מה
לחיות אז הוא הולך לקופת
חולים אני שמעתי הייתי פעם באמת זה היה
בזמן כזה בסוג כזה עכשיו אני
נזכר היה שנים שהייתי אחרי הפטרה של אבא
שלי לא בשולי
אז א אז הייתי הבן הגדול בבית אז נסעתי
לסוף
צדקה הייתי נוסע בתשרי הייתי נוסע והייתי
נוסע אצל הרבי והייתי משלב אז הייתי
במרחקים הייתי
בדיאגו אז דיאגו הרבי לא היה מוציא את
הרים קוראים את זה קצת אחרת אבל הרבי לא
היה מוציא את המילה הזאת כי באנגלית המילה
לפני דיאגו זה מילה של כאילו
קדוש כן איזה רבי אז דיאגו
דיגו זה עיר מה אני אגיד לך אתה לא יודע
איזה יופי של עיר אי אפשר לתאר גרים כולם
אין כמעט בניינים משותפים זה הכל הכל כל
בכל רחוב גרים שבע שמונה אנשים ויש שמה
לכל ויש שמה א זה שיש אוטו פרטי זה הרי
אין ספק אבל יש שמה גם לכל אחד יש א יש אה
יש מה שנקרא טינקה מצוו אני לא יודעתי
בהתחלה שאלתי אני באתי להשליח שמה התלמיד
של הכול אמרתי לו תראה כל כך הרבה טנקים
יש לכם כאן אנחנו קוראים מה זה טנקים ש
שזה אוטו כזה שנהיה בית
כן אז הוא צחק כן וכל בית שלישי יש לו א
הקיוק נו אה יאטה יאכטה כן
אה צירה קטנה כי יש שמה לא רחוק זה לא
רחוק מהים אבל המזג אוויר הוא כמו יבש כמו
ירושלים זה אני אומר לך גני
דנהלידומיס כן וגודלו שמה כאילו עצים משהו
לא
רגיל אב בינתיים מספר לי השליח שמה שהוא
קיבל בשביל לכתוב לרשום את את הילד שלו
במוסד בגן בזה אז כותבים לו
כתובת האבא כתובת האמא כתובת הילד לא הבין
מה שלוש כתובות צריך צריך לכתוב אז הולך
לשאול את את הזה מה מה הולך כאן אמרו ש80%
מהתושבים הילדים וילדים לאורים גרושים
80% הגנין הזה מביא 80%ורים הורים קרושים
למה הכל יש אז מחפשים משהו אחר או לגרש או
השם
ירחם הקופונים סיפר לי שמה אחד השלוחים
סיפר לי סיפור
אומר
ככה, השליח הראשי שמה בדיאגו שמע שיש איזה
אחד שהוא התפרסם ש שהוא הרוויח אונטי
אפוייס ה והוא
ודי אז הוא יש לו הרבה הוצאות יש לו בית
ספר שמה ושמה בית ספר יהודיים זה הכל צריך
להחזיק לבד קיצר היה לו מה מה ללכת אליו
ווהוא
והוא ניסה ללכת ללכת אליו הגיע עד הארמון
מה מה הסוד של ההצלחה שלו הוא היה אחד
מהבלבטים של של של איזה ביזנס גדול מאוד
שמה
בדיגו והציעו להם לקנות איזה ביזנס
חדש והוא היות והוא היה אחד מהם אז הוא
היה לו רק דעה אחת אבל רוב ההנהלה לא
החזיקו שזה לא כדאי לקנות את הביזנס החדש
הזה, אבל הוא היה משוכנע שזה כדאי, אז הוא
קנה את זה באופן יחידני והוא הרוויח
בצורה, הוא אמר למספרים ממש בלתי רגילים.
הוא אומר, זה היה מפורסם בכל העיר שהאדם
הזה עלה לגדולו בלתי
רגילה ונודע לו שהוא יהודי. הוא יהודי. אז
הוא הלך הוא
הלך לנסות להתקבל אצלו.
בא בטלפונים, אין כול, אי אפשר לדבר איתו.
הוא הגיע כבר
לארמון. ארמון בנה ארמון רוצה להיכנס. אי
אפשר להיכנס אי אפשר
להיכנס עד שסוף כל סוף מילה כאן מילה כאן
תפס מה הולך כאן? שה הבוס הגדול הזה נכנס
למורש חוירה
ולכן זה הכל סגור. אי אפשר להיכנס אליו,
אבל הוא אדם הוא ההשליח הזה הוא ידוע
כיש עמיץ ובקיצור הוא פרץ את הגדרים ונכנס
הצליח להגיע
לבפנים ו ומה אחרי שהוא הגיע לבפנים מה
הוא דיבר איתו מה הוא עשה לו מה הוא הציע
לו להניח תפילין
ודיבר איתו יש לו יש לו שפה הוא עצמו
תשובה השליח הזה אבל
הוא סת דרפקי
דחפקי מיוחד מיוחד
הוא הרבה שנים בל תשובה הוא הרבה שנים זאת
אומרת הוא הגיע בטורבה בתור ילד צעיר
רי זה למדתם חת מימים הוא
כמו צניח תפילין
זהו
והלך אחרי זה הוא הגיע אחרי כמה זמן הגיע
עוד פעם אז המשורסים ישר הכניסו אותו הם
אמרו למה הם מכניסים אותו כי אחרי שהוא
היה אצלו הוא התחיל לקבל
שמחה בקיצור נהיה לו דלת פתוח להיכנס
לעשיר הזה ולא מדבר איתו אף פעם על כסף כל
פעם מדבר רק על זה שהוא יהודי ויש ליהודי
יעד גדול של קיום
המצווז פעם הציע לו תפילין פעם הציעה לו
עוד עוד דברי מצווה זאת אומר א מצווה של
של זמן גרומה אני
יודע מינים סוכה פסח אף פעם לא מדבר על
כסף פעם אחד ה הוא אמר לו שאז היה זמן
שהרבי חילק דולרים בימי ראשון שהוא מזמין
אותו שיבוא איתו
לרבי והוא בא איתו לרבי כן ספק לגדול הוא
בא איתו לרבי
ואז שהרבי כבר הוא סיפר כבר לרבי מקודם
ואז כשהוא כש כשהוא עבר אז הרבי אני הייתי
אז בדיוק באותו שנה שהוא חזר מהדולרים זה
היה כמה ימים אחרי שהוא חזר הרבי אמר לו
שהוא צריך לראות לדאוג שדיאגו אז דיאגו
יהיה
מרכז להפצת יהדות בכל
העולם כן זה הדבר היחידי
ואז היה ההתחלה הראשונה שצריך אם צריך
לדאוג לזה צריך להתחיל
לתת גם אפשרויות עדיין הוא לתת גם כסף עד
אז הוא לא דיבר שום דבר איתו וגם הרבי
שהוא דיבר לא דיבר לו שיתן כסף אמר לו
שידאג ש אז זהו אז זה שאדם מרגיש שהוא
צריך
ישועה זה חלק מהישועה שלו עו עוד לפני
שהוא יש לו את הישועה כבר כבר כבר זה גם
חלק מהישועה. אם אדם חושב שהוא כבר מסודר
או מסודר או יותר טוב כבר לא יכול להיות.
זהו
זה. יש לו פנסיה, הוא מסודר, אין לו בעיות
הכל הכל זה האסון הכי גדול. זה הפך השמחה
הכי גדול. אז ככה שהישינס עם שמחה זה לא
סתירה. אונה השם הואישנו בתוך בתוך הלל.
זה מראה שאני יודע עדיין שהקדוש ברוך הוא
יכול לעזור לי.
והוא יעזור לי ויש לי ממי
לבקש ויש לי סיכויים ויש לי זה וזה חלק
מהזה חלק זה חלק
מההלל אבל בישנה זה בולט זה בולט שאומרים
אני והואישיון אני והוא ישיון עדינו אנחנו
הולכים ביחד אנחנו מה שחסר לי חסר לך אם
אתה תדאג לעצמך אז גם לי יהיה תרגור אז
נוקט כזה קירסלקים
[מוזיקה]
אה יש לכם ביאור אחר אז תגידו אבל זה לא
משנה הביאור זה בטוח שהבקושס אוישיינס זה
חלק מהשמחה בזה אין שום סופק לא באו
להוסיף אוישיינס ביום שבנתיר צריכים להיות
בשמחה אה זה ברור זה ברור תגידו ביאור
אחר אני
אני אומר שלי יש ודאי כן ודאי ודאי זה
ודאי ודאי אבל גם זה שמבקשים ישועה מצב
שמבקשים ישועה זה גם זה גם כבר מתאים לזמן
סמכה
דווקא חיים לחיים
חיים חיים
חים שסר לבן אדם משהו אמיתי אז
שהכל
בסדרסר לבן אדם באמת משהו מוחשי אז הוא
בשמחה כשהכל בסדר הוא גם מבקש או השם כן
בשמחה תוספת
[מחיאות כפיים]
אז על כל כך אז על כל כך אם כן
שבזה שישס מבקשים רק
כשיש
עליכם יום טוב יום טוב
ياما
[מחיאות כפיים]
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
א
يا
[מחיאות כפיים]
א
שהרב מדבר עלי
ย
[מוזיקה]
[מחיאות כפיים]
ย
[מחיאות כפיים]
ย
חיים לחיים
כשמדברים על חלד מעשים אני רוצה רוצה
להמחיש את זה עם עוד דבר ש עכשיו אני מגיע
מהאח שלי שצריך רפואי גדול לו אז נחמן אין
למוך בן מיריום
אומן אומן לחיים לחיים של רפוא
שלהם בשבת שאני הולך להתפל בשבת או בחג
רגע מה אנחנו עכשיו
רב שב לא יודע אם זה היה הרי ביום שישי
אני לא יודע אם זה היה בשבת או ביום טב
צמות כן כן ביום אני חושב שביום טוב תגיד
ביום טב אולי חושב שביום טב כן ביום טב
אני הולך להתפלל עוצר אותי מישהו בדרך
אומר מה יש לו
אחז הוא הם מאוד
ידידים האחד יחסית סרט
ויזניץ הוא אמר לי את השם אני שכחתי את
השם. אז אה אומר
א מה
שלמה? אמרתי לו צריך
רפואה. אומר תשמע אני נהג אמבולנס
מהצולה. אני נהג אמבולנס מהצולה. אולי אתם
יודעים 11 סרט ויזני שנהג אמבולנס. תגיד
את השם אני אזכור. רחמן ראשונה ריחמן או
ריחמן
קצתם
כל כן אשמע זה משתוזר
יויכמן כן רייכמן קוראים לו
אומר שקראו לו על קראו לו להוביל לאיזה
מישהו
שנפל מה
מהסולם יהודי מבוגר בן 60 כפי הנ נראה פי
החשבון א הוא לא אמר לי בן כמה אחרי
זה עשית את החשבון ה הוא בן 60 כן הוא נפל
בתוך כדי שאו שהוא העלה את הפסחי ככלים או
שהוא הרי את הפסחי כקילים אחד משני
הפעולות הוא נפל על מהסולם על ה על הארץ
ועל הראש וקיבל מכה בראש מכה חזקה ונוסף
לזה נפל החבילה עם הפסחיק כ על הצד השני
של הראש. בקיצור, הוא קיבל מכה בראש משני
הצדדים וזה הוא אמר את השם הלועזי של ה של
המצב הזה. זה מצב נורא. זה שתי הצדדים של
ה והוא צריך להוביל אותו לבית רפואה. הוא
אומר שמהמצב הזה נהיה פרקוסים, מה שנקרא
פרקוסים. פרקוסים
מזה
המשט הידיים
אן דבות פרקוסים מזה מטריס לאצך הוא הוא
רועד רועד
כולו ואומר שהיה רעידות כאילו חזקות שהוא
פשוט הוא שם אותו על ה על
ה על המיטה ב ב היה צריך לקשור אותו כי
הוא הזיז את הכל והוא אומר שמרוב הפרקוסים
הוא הוא הזיז
ברזל הוא הוציא ברזל מהחיבור שלו כזה
כאילו פרקוסים היה
לו והוא שבר את הברזל אומר האמבולנס אחרי
שהוא היה בנסיעה הזאת יצא מכלל שימוש היה
צריך לעשות את זה בצור הנוכחות לא היה
אפשר להביא להביא עוד פעם היה יכול לתקן
את זה אולי אבל ככה הוא אמר לי כן הביא
אותו לבית רפואה
אומר אז לתת לו זריקה בשביל להרגיע להרדים
אותו אומר לו היה אפשר לתת זריקה משום שכל
כולו הוא
קופץ אז אומר הוא התיישב על הזרוע הנהג
התיישב על
הזרוע והרופא התיישב על הקף היד וככה היה
אפשר להזריק לו
זריקה תוך כדי
הפרקוסים והוא אומר שמו לו כמות של של
הרדמה ששמים לגמל. ככה הוא אומר, זה לא
לבן אדם. זה ככה הוא אמר לי.
ככה והרופא אומר לו, תראה זה סיפור של
שתיים שלוש שעות. איך הוא
אמר? אחרי שהוא גמר להגיד לו את כל זה הוא
אמר לו, תשמע, אבל אתם הדוסים, איך הוא
אמר? אתם הדוסים יש לכם
טוירה, יש לכם גם
סידר, יש לכם
טילים ויש לכם גם רבנים לך תעבוד.
ככה
ככה ספרתי את זה את הסיפור בחג בירושלים
אמרו לי כן אני יודע את השם שלו אני כן
יודע קוראים לו מיר וינשטיין מי שחסיד גור
יודע אמרו שזוכרים את הסיפור אתם יודעים
כמה שנים הוא היה חי אחר כך 22 שנה זה אתם
הדוסים אתם הדוסים יכולים גם כשלפי הזה זה
רק 22 שנה אז התויר והסידר
ועטילים ככה זה הנוסחה יש לכם טוירה יש
לכם סידר יש לכם טילים יש לכם על הכל
רבנים לך תעבוד זאת אומרת יש לכם יש מה
לעשות נו אז תגיד אז איפה השמחה
נמצא אחד שאין לו לא את הטוירה ולא את
הסידה ולא את
הטילים ואין לו מי לבקש ואין לו את מי ל
אצל מי ללכת להזכיר להזכיר את אצל הרבנים
אין לו כן האות חשב מצידה מענין
אז הוא החיים שלו, התחזית של החיים שלו זה
שתיים שלוש שעות.
זהו. ואחד שיש לו את הטוירה ואת האטינים
ואת
הסידר, הוא מלא מלא מלא תקווה. אז אחד אחד
שיודע לבקש אוישיינס, אז הוא בשמחה או לא
בשמחה? תגידו אתם. יש לו סידר ששמה כתוב
שעיינס. יש לו סידר. כן. יש לו אפשרות
לבקשינס.
אלו שאין להם את זה, אתם יודעים דבר
מעניין, משהו מאוד מעניין
שהבחנתי, הרי גם גם הערבים להבדיל
מאמינים, אבל
כשחולים אין אצלהם יהים תפילה אחד שהוא
חולה, אתם יודעים לא זה אין
אצלהם אז הולכים לרופא מירדיק אףחונה אתה
ראית פעם פתק ראית פעם איזה ידיעה
שעשוים
תפילה על הרבי שחולה אין
אצלהם אולי במשך הזמן הם ילדו מהיהודים כי
יש עוד דברים שהם למדו מהיהודים בינתיים
אין להם את זה מה מה בעצם המאוז של של ה
של הזה משהו מאוד מאוד טוב
לדעת אני חי עם הרי אני שכן של הערבים אני
יודע כבר הרבה שנים
מאחרי ששת הימים תודה לרופא כן כן זה
סיפור יפה
עוד רגע נגיד את זה. כן. אז מה מה אצלהם?
אצלהם הם יודעים
שהקדוש ברוך הוא מתנהג לפי ההנהגה של בני
אדם. לא היה גשם. אתם שומעים? אז אמר לי
הרבי בגלל בגלל שעושים עוונות לכן אין
גשם. הם מאמינים שהבא מהקדוש ברוך הוא.
אבל
מה? הכל זה משם אלוקים. שם אלוקים זה השיר
של הטבע. זה זה הערבים והם יודעים שהקדוש
ברוך הוא אלוקים על הטבע הוא שולט על הטבע
אבל זה בדרך שליט על
הטבע הטבע שהקדוש ברוך הוא עשה וזה טבע
אבל מה הוא יכול לשלוט ויכול לשנות את
הטבע זה המילים האלה כתוב בכסידס יש הבדל
אם אדם יודע שכל הטבע זה הקדוש ברוך
הוא אז זה לא הפירוש שהוא יכול לשנות את
הטבע גם הטבע זה הקדוש ברוך הוא זה יהודי
אצל גוי זה לא שהוא מסכים שבא מהקדוש ברוך
הוא אבל הקדוש ברוך הוא עשה
טבע והוא יכול לשלוט על הטבע כן זה הוא
יכול יכול לשלוט על הטבע אם הוא
ירצה אבל זה לא שייך אליי עוונות עושים
דברים כאלה כן אז צריכים לעשות שלא יהיה
עבוות זהו אבל הדבר הזה שיש מושג כזה לבקש
שיהיה למילו מדרך הטבע זה נצל גוי זה שייך
לשם הויה ושם אבי שייך ליהודי אתם יודעים
שבקוטירה
יותר מפעם אחת הוא אומר שמה שאומרים שמאי
ישראל במשול עם כפר אומר את זה הפירוש
בשמאי ישראל הבי לקין הבי יחוד הפירוש בזה
שמע ישראל תקשיב יהודית תשמע יהודי תקבל
יהודי תבין תקשיב שמה
היהיה שהויה מראה אויבה ויהיה כאחוד אויב
וכאיכו שזה על מה אלומני הטבע זה אלוקינו
אלוקינו ככינו וחיוסינו בניגוד לכל העולם
שכל העולם מקבל משם אלוקים אנחנו מקבלים
משם היהיה ששם הויה זה בתחילס שמוי היה
פירושו אויו אוי ויהיה וכאוד כאוד פירושו
למה לו מן הזמן למה גבולס אלוקינו כוחינו
וחיוסינו בא דווקא משם הוהיה זה כל המאוס
של יהודי זה יוצא
מזה זה יוצא כשלומדים את זה שבעצם שמע
ישראל אומרים בשבילנו לא בשביל ה שמע
ישראל באים לספר ליהודי מי הוא אז כשלמדנו
את זה פעם היה לפני כמה שנים בים כפר אז
ככה הדגשתי זה ממא של ים קיפר למדנו את זה
בצבסה אמרתי שזה יוצא שהשמע ישראל מיועד
לנו שמעי ישראל תשמע מי אתה בפתשמע ישראל
בא להגיד תשמע מי הקדוש ברוך הוא הביכוד
אבל לפי הפירוש הזה זה זה בא להגיד מי אתה
אז ככה אמרתי אז אמר מישהו כן רב צודק
אומר כשם שודי צריך להאמין בקדוש ברוך הוא
כך הוא צריך להאמין בכוח של
יהודי זאת אומרת זה נכנס בשמ לפי די רבי
זה נכנס בשמא
ישראל שמע ישראל א אלונו ויש כמה מקומות
בלקות יותר שכתוב שאוה אלוקינו זה מדרגה
יותר גבוהה מהו היחוד כבה אלוקינו גם מה
שגם קשורם כפר אלקינו זה המחשבת של ישראל
מה שאין כן הביכ זה המחשוב של כל הבריאה
אז הבי אלוקיכנו זה למילו מכל
גדר וזה אלוקינו
ולכן אנחנו מבקשים אוישנו כי אתה למלו מן
הטבע נתת לנו את הקשר
לך שם הו שלמילו מן הטבע ולכן אנחנו
מבקשים אושינו
מה שהוא מזכיר ההבדל בין יהודי לערבי זה
משהו גם מאוד מעניין אבל זה
זה לכאורה לא אותו רופא בכיר באדסה אמר
שהוא הבחין גת מודמיסיו שהוא הבחין הבחנה
בין יהודי מאמין לבין לעבד לערבי מאמין
אומר שודי
מאמין טורפא הוא יודע הוא מנתח הוא אז
כשהוא מצליח אז היהודי המאמין אומר לו
היית שליח טוב מהקדוש ברוך הוא וכשהוא לא
מצליח אז הוא אומר שאתה השם למה עשית איך
עשית אומר אצל הערבי זה בדיוק הפוך כש
כש כש כשהוא מצליח הם שולחים לו
מתנות ואל תשאל מה שהם מה שהם שולחים לו
וכשהוא לא מצליח
אומרים זה מן
אלאלה אז הוא אומר אז הבחנה עצומה שאצל
יהודי כשזה טוב אומר זה זה מהקדוש ברוך
הוא ואתה רק שליח הוא לא מביא לו אפילו
מתנה וכשלא טוב הוא מאשים את הרופא ואצל
אצל הרבי זה בדיוק הפוך כשזה טוב הוא אומר
שמביא לו מתנות וכשזה רע הוא אומר זה מה
הקדוש ברוך הוא זה זה הרופא אמר בלי להגיד
פשט הוא רק אמר עובד נו אבל צריך להיות
טיפש שלו להבין מה שהולך כאן יהודי
הנוכשוטו שיש לו לקדוש ברוך הוא שהוא טוב
והוא מיטיב
ולכן זה שהשליח זה שהרופא הצליח חייב לומר
שהוא היה שליח טוב כי אם זה טוב אז זה בא
מהקדוש ברוך הוא אם זה רע הוא לא יודע מה
לעשות איך יכול להיות שהקדוש ברוך הוא
יביא רע אז הוא מחפש איזה סיר לזוזל הוא
מושה את הרופא הוא אומר שאתה
השם כן
זה לא צודק, אבל זה מה שהוא
עושה. אבל אבל זה אבי זה בדיוק הפוך. מה
הקדוש ברוך הוא יכול לעשות? שלא יהיה גשם
מפני שיש עוונות. זה מה שהוא יכול לעשות.
זה שיש גשם זה
הטבע. אז לכן אם זה
טוב אז אז אז אז איזה פלא. מה מה נהיה?
הוא נהיה והחולה נהיה בריא. זה לא על פי
טבע. בטח הרופא עשה משהו מיוחד. מגיע לו
מתנות. אם זה רע זה נורמלי זה בא
מהשם יש בעידני דרבי
שתרגר ברבר זה רבי שתר
שתרוזול כן אז זה זה הבחנה אחרת אבל הכל
פה ההבדל הזה בין טבע ללמי מן הטבע יהודי
חי חי את החיים שלו למילו מן הטבע זה בעצם
היסוד של יהודי לפי מה שכתוב בקוטירה זה
מה שידודי משנן אתה את היסוד הזה יהודי
משנן אתם שומעים את היסוד הזה יהודי
משנן יום יום פעמיים ביום הוא משנן את זה
שמי ישראל הבי אלוקינו אני מגיע משם הוי
שלמה לו מדרך הטבע על יסוד זה אומר אללל
על יסוד זה הוא שמח ועל יסוד זה הוא מבקש
הוא
שיינס ועל יסוד זה הרופא אומר אתם הדוסים
יש לכם טוירה וסידר טילים ויש לכם רבנים
לך תעבוד יש לך מה לעבוד יש יש לאבות
להביא את השבע שלמה לו מדרך הטבע כן יש לך
שמחה יותר גדולה
אז מה זה החשבון של שמחה של חובות
מה קנייה יש חשבון שלם איך בן אדם צריך
להיות שמח בחובו פרק חוב פרק חוב אין
אתמול בדיוק דיברנו על זה משהו פלא יש לו
להיות עצום מי בפרוקים של שמחה עד לג
גימור הוא רק מדבר עצות איך לא להיות
בעצבס על שמחה הוא לא מדבר
עצה איך תהיה בשמחה זה הוא לא מדבר כל
החשבון זה לא להיות בעצ זהו חלק כל החלק
אה כל זה לא להיות בעצפס תשים
לב אז פעם שלמדנו את זה הבאנו מכאן ראיה
שבעצם הטבע של אדם הוא להיות בשמחה רק יש
דברים שמביאים צפס אז לכן צריכים לראות
שלא יהיה הסיבות האלה ואז הוא חוזר למשהו
אז מישהו אמר לי אתמול אני בזמן כבר טענתי
את התעין הזאת מישהו אמר לי אתמול
שהבריסקורב אמר את זה כן בלד מישהו אמר לי
גשי אחרי הברני אמר לו שהבריסקרוב אמר ש
שהראיה ששמחה זהזה בעצם טבע בריוזה של אדם
שילד קטן הוא בשמחה ואם הוא לא בשמחה אז
הולכים איתו לרופא סמן שהוא לא מרגיש
טוב אבל בטבע הוא בשמחה בריסק ges
אה
‏nicht
ja kind
כן אתם שומעים הטבע של אדם להיות בשמחה גם
יהודי או כל אדם לא יודע לא יודעבר קורב
כבר כבר כבר שובק חיים אי אפשר לשאול אותו
אבל אבל זה מה שזה מה שהוא אמר
אתה מבין אז זה הפרוקים האלה רק מה יש
בפרק לגמ זה דיברנו אתמול בפרק לגמ כבר
אומר יצר לשמ אז אם תלמד את הפרק לגמ אז
לפי הקלולים שלנו איך מגיעים לשמחה זה הפך
הגומר לא פרק לג אומר איך מגיעים לשמחה על
ידי זבונ שכולקמי כלו חושב תגיד לי זה זה
זה יכול להביא בטבע שמחה תגיד לא מספיק
שיש לך תניס על עצמך שכאן אתה כלום אתה לא
כלום כאן לא מחשיבים אותך כאן לא מחשיבים
אותך כאן ומזה אתה בעצבס האישה לא עושה מה
שאני רוצה וזה לא עושה מה שאני רוצה אז
בעל תראה אומר אתה רוצה להיות בשמחה תגיד
שכולקמי כלאי חושב שאתה באמת כלום כלום
כלום כלום אז אני אהיה בשמחה אתה יכול
להבין את זה
אה זה מה שכתוב פק לגמ
שמח מגיע דווקא מביטל
סלגריך אבל להיות נכון נכון זה גם נכון
שומע שהמלך צלו בבית משהו אחר אין ל מה
להיות עצוב זה סיבה לא להיות באס
דיברנוגיש
אם אם אם ירצה השם עליי נזכיר בקצור מה
שדיברנו אתמול אבל זה זה מה שכתוב בפרק
לג הקופונים אם אדם יודע שיש לו
תקווה יש לו לבקש עוד יותר יש לו
ביטו
אז זה השמחה הכי
גדולה יש תקווה ויש בתוכן אתם יודעים זה
מישהו אמר לי לפני כמה שנים בשם הרבי
הקודם שיש תקווה ויש בתוכו תקווה
פירושו שהוא רואה סיבה הוא מקווה שזה
יועיל בתוכנון זה בזמן שהוא לא רואה שום
סיבה ואף פיקנו
פותח זה מהמשלמה לו מדרך הטבע אין בזה שום
הסבר זה הכוח של יהודי שיכול להיות לו
בתוכנו בלקודתרי כתוב אתם שומעים שגם
מלוכים אין להם את הכוח של שם
הוואה מלוכים גם כן באים משם אלוקים כתוב
במס בתניה התשוב בשע יוחד במונה ש היו
אלוקי אלוקים
מלוכים באים משם אלוקים אבלתירו מעריך
באריכס שמה שאנחנו אומרים
בחונרננו
בקבולשבס הוא מתחיל את זה על הפירק אובו
לשם בני אילים אובו בני ילים אומר בני
אילים הולך על המלוכים אז זה אומרים
למלוכים אובו תכינו את עצמכם ככה רש"י גם
מפרש בתילים תכינו את עצמכם מה תכינו את
עצמכם תכינו את
עצמכם לעלות להבי
היות והמלוכים כל הזמן שייכים לשם אלוקים
ישראל שייכים כל הזמן לשם הבי ישראל
בשבס זה ממש הזה שבס זה גם מר שם הה ישראל
בשבס יכול להגיד למלוכים בואו נוביל אותכם
יחד אנחנו עולים בואו איתנו יחד לעלות ועל
זה כל הלכו נרננו מה זה כל הלכו נרננו לכו
נרננו הבי נורצנו לכו מי זה לכו מי הם
ילכו? אובו מי זה אובו? אובו כתוב בני
אילם מי זה לכו? לכונרננו למי אתה מדבר אז
לפי תרבי הוא מדבר את זה על המלוכים בואו
לכו נרננו בואו הולכים לרנן אתה אנחנו בוא
נסחוב אתכם אנחנו נביל אותכם ניקח אותכם
אנחנו המחוטונים ומובלים עוד
כמה בסדר יש פעמים ילד נכנס הביתה מביא
עוד כמה חברים אה מה יכולה לעשות האמא היא
לא יחינה של החברים אבל הילד מביא חברים
אז מכניסים אותם מה אפשר לעשות
ככה אנחנו מביאים עוד חברים חברים מקשיבים
לכוילך מי זה חברים כתוב במימורים זה
במדרש זה
המלוכים אה וסתשיט הזה מדרש על המימורים
של של בוסי לגני כתוב הרי יש מים הבוס
לגניה אחרי זה יש את המים הרשיני
א איך איך התחורה
הישבס בגנים חברים מקשיבים לכו השבס בגנים
הולך על כלל ישראל חבי חברים מי זה חברים
אומר המדרש זהמלוכים חברים הם חברים אז עם
ישראל אומר לחברים בואו נעלה יחד אנחנו
משם היל אנחנו מילים מדרך
הטבע על יסוד זה מבקשים ישועס הכל זה זה
על יסוד זה אז זה השמחה הכי גדולה
נו אז נזכיר באמת את את האח שלי נחמן אין
למו אותך בן מריום שיהיה לו רפואי שלמה
למלו מדרך הטבע אמן היי לחיים לחיים חים
לחיים לחיים ולברוח לחיים
[מוזיקה]
ולברוח אומרים רפאי אבי ונרופי אוישאינו
ונבשיו מה אומרים כי מה זה מה זה מה זה
הנימוק כיסילוסנו אותו אתה
סילוסינו סילוסינו לפני הרפואה סילוסנו
אחרי הרפואה אבל סילוסינו אנחנו מעלים
אותך זה סיבה שיהיה רפואה כיסילוסנו
אותו חיים לחיים נוזגניגונים
‏G sehr
[מוזיקה]
gut אי
א איזני
שרבך לזלות שבה אי א אינ
А
‏A
ย
А
ย
אי
А
חמור אי א
[מוזיקה]
А אי
א אי
א חיים לחים חיים
[מוזיקה]
חב של אני אזכר
עכשיו אתמול אתמול
א דיברו על ה על ה על הפרק הזה על פרק לג
פרק לג אומר שאיך נהיים בשמחה על ידי
שמכירים שכולקמי כלו חושב והכל בא מעין
אלוקי
נו אלטר אומר על זה
שזה שמחסירו נו יש איזה מישהו תניה אתמול
שדיברנו על זה מישהו הוציא תניה מהכיס הוא
נתן תניה יש כאן מישהו שמחזיק טה בכיזה
אה מזיק ט בכיזה
חליפה ציטני ישר
שמה כתוב ש לא זכת לשנס איך הלא כן שמחס
נפש המיטיס נכון שמחס הנפש
האמיתיס זה דווקא על ידי זה שאדם מתבונן
בעניין שכולקמלא
חושיב והוא שמה מביא את הטמציס מה שהוא
מדבר בפרוקים הקודמים של אח
דסיה
ש שכל הבריאה זה
כמו האוסס של הדיבור כפי שהם נכללים
בשוירש כשעדיין אפילו לא יצאו
לחוץ גם כשיצאו לחוץ הם צריכים כל הזמן
לקבל את החיס מהקדוש ברוך הוא אבל בכל זאת
הם הם הם
מציאס מה שאם כן ה כפי שהם נמצאים במוקור
אז הם בכלל לא
מציאס ושמה הם בתכלס
הביטל ואם יהודי מתבונן בזה
שהכל כל הבריאה תלולה במקר שזה הקדוש ברוך
הוא וכל הבריאה זה הכל ע ואפס כולקמי כלי
חושיב אז הוא מקבל שמחה מיטיס הוא אומר כך
הוא אומר
אתלישינס ויש שמה כמה לישינס אז אז נו
אז כל אחד כל ברדס ופתאום רואה דבר כזה
שזה ממש הפוך ממה ש ממש מה שהוא חשב כל
הזמן אם כל הזמן כל הזמן הוא חשב שאם איך
יהיה לו שמחם יהיה לו את זה יהיה לו את
זה הוא יהיה לא רק חוכ יהיה גם צדיק לא רק
צדיק יהיה גם עשיר כאן אומרים לו אם תהיה
כלום אז תהיה בשמחה הכי
גדולה איך איך איך איך זה איך זה איך זה
הולך נו אז
אה יסאנו אתמול להבין את את העניין הזה ב
אז באמת יש כאלה שמפרשים שהעיקר השמחה זה
מזה שהוא יש שמה גם מילים כאלה בתניה בפרק
הזה היות בזה תכלס הכוונה שנשומה ירדה
למטה תכלס הכוונה שנשום ירדה למטה זה
להביא את האסגלות של אחשי
בעולם זה אתם יודעים שזה תכלס
הכוונה זה תכלס הכבונה כך כתוב בתנאה בכמה
מקומות תכלס הכבונה של נשמה שירדה לעולם
זה להביא את אך דסב
בעולם תדעו לכם זה הקדוש ברוך הוא יש לו
לחז רוח מאוד גדול כתוב בלקודת במשלום
מזמן למדנו בטובוי כתוב שמה שיש נחז רוח
מאוד גדול שודי כאן למטה לומד על אח דסיה
אף על פי שהוא לא הוא לא ממש
נהיה חלק מזה אבל עצם הדבר שהוא מדבר על
זה על זה שכל העולם בוטל ומבוטל על אך
דסבואיה
יש נחז רוח מאוד גדול למילו וזה הקדומה
טובה להתפלל. כך כתוב בתניה. יש שלוש עצות
לתפילה. אז עצה אחת זה ללמוד ללכת למקווה.
עצה אחת זה לתת סדוקה. ועצה שלישית ללמוד
דברי מוסר ובמיוחד דברים
מהזוהר שמדברים על העניין של אח דסיה וזה
נחז רוח גדול למילו שאפילו שלא מחזיקים
בזה. עצם הדבר שמדברים על זה נחס רוח מאוד
גדול למיילו. וכאן בפרק לג כתוב
שזה שבשביל זה נשמה ירדה
למטה נשמה ירדה למטה בשביל להביא סגלוס של
אחר דסבי הרי זה יהיה בסוף סוף כל סוף זה
מה שיהיה קראנו את זה באפטיר האחרונה ביום
ההוא יהיה יחוד ושמו יחוד זה מה שיהיה
לאוס אתגרויס גליקוס זן לאוסית מה יהיה
הגרויסגלי כיהיה לאוסית אז מישהו שלא לומד
ולא שם לב מה שכתוב אז הוא אומר שהגרויס
גליק שיהיה יהיה לו עוזית
שהיצמח
אה
אה על העצים יצמחו א אה
לוסקוס שחלך זה יהיה על העצים זה יהיה
הגליק ומה כתוב ב
ב בת בתנך מה יהיה שיהיה יבוא
ויומה איךוד שמו יחוד שהכל יהיה בוטל
ומבוות לחוץ ממנו זה יהיה הקרויס הגליק
שמה בפרק לג הוא גם מזכיר את זה שזה זה
תכלס הכבונה של הנישומר. אז יש כאלה רב
זאמן ככה לומד שזה עיקר השמחה. עיקר השמחה
זה ממילוי
הכוונה. ככה הוא
לומד. אבל מה אני הסדהתי? מה נגיד לכם?
אני לא זוכר אני לא זוכר שארב שלמחיים
פירש את הפרט הזה. אני רק זוכר שאני
ניגשתי פעם לשאול אותו אחרי הפ הפרק הזה
באמת. ניגשתי אחרי שהוא שלכם היה מלמד כל
יום תניה.
פעם היה כן כמו שאתם שומעים כל יום היה
מקפיד על זה מאוד מאוד כל יום כל יום אז
פעם ניגשתי אליו לשאול אותו פעם אחרי שהוא
למד פרק לג שאלתי ניגשתי לשאלתו שאלה אחת
ומישהו אמר לי אחר כך הבחנת הבחנת שהוא כל
כולו רטוב מזהה אחרי הפרק הזה הפרק הזה
מוד מוד מוד היה לו אפס כן ככה הבנתי אבל
לא יודע לא זוכר מה הוא לימד אני זוכר שב
באתי לשאול אותו השאלה וראיתי שהוא מלא
זהעה אחרי זה אבל אבל איך הוא לימד את
הנקודה מה הנקודה של השמחה האם הנקודה של
השמחה זה בגלל שאני מבצע את הכבונה או
הנקודה של השמחה זה מעצם הקורש של אחסיה
לא
לא זכיתי לשאול אותו נו לא לא אולי אז
הבנתי אולי אולי את זה שאלתי אני לא
זוכר הקופוני מהלישינס לא נראה ככה מה אני
אגיד לכם אני לא יודע אם זומי קיבל את זה
מקודם
ככה לא יודע איך רב
גיל לומד את זה הקופונים לניסדתי מהלשינס
שמה נראה שמעצם הקורש של אחדס היהיה זה
מגיע שמחה אז זה ניסנו אתמול להסביר באמת
מה
מה בדיוק איך זה יכול להיות שדווקא הביטל
מביא
שמחה אז באמת יש באמת יש בעוד מקומות
דיבור על זה יש פסוק ויוספו הנובים בה
שמחו אז שואלים את זה בתיאור שאלה באמת
שמה זה מג מופיע בתיאור שאלה הנובים ושמחה
זה תכלס תכלס תכלס זה זה
תרדסר הנובעים זה הנובה דהיינו שאין לו
ושמחה זה דווקא מזה שיש לי איך זה הולך
יחד אחד השבתות שהיינו ביחד למדנו מיימר
של המיטה על הרבי זה היה נכון שאלת רבי
אלטר המיימר הזה על על התוכן הזה זה יש מה
עם המאות הרבי מהמיתל
ומרבי עזלומה יש פ יש קונטרס שלם על זה
ויש
מהרשב כל הרבים כנראה דיברו על הנושא הזה
שדווקא על ידי על ידי הנובה הם מגיעים
לשמכם אז יש כל מיני הכל אני חושב שכל פעם
יש איזה ביו בכבץ בצורה אחרת הכבץ שנצבי
נקודה בתניה נראה שעצם הקורא של אח דסייה
מביא שמחה
ניסנו אתמול להסביר שבעצם כל האצבס מגיע
דווקא זה זה דבר שכתוב ברור שכל האצפס
מגיע
מישס אדם שיש לו
ישס אז כל דבר קטן שחסר לו אז מעצבן
אותו אדם שהוא עשיר שהוא רוצה שהכל ידפוק
100% אז אם לא דופק אפילו אחוז אחד אז הוא
באצפס מה שאם כן אחד
שהוא או שאין לו מלאכתחילה או שהוא אומר
שלא מגיע לו אז חסר משהו נו אז מה אם חסר
נו אז
מה אז חסר זה זה בפשטס הכי גדולה שישס
מביא
לאצבס אבל אתמול הבנו משהו יותר עמוק הבנו
שבעצם הישס מה ההבדל בין הישס
לביטל אז אז לו ידוע לכם שכל העניין של
הישס שאנחנו מכירים מגיע מחטא
עיצדס. כך כתוב בכסידס. זה המקור שלו
מהרמב"ם. בכסידס מובא בשם הרמב"ם. הרמב"ם
אתמול בשבועות האחרונים ראיתי את זה עוד
פעם בקונטרסמיום. מי שרוצה לראות את זה
בפנים בסוף בקונטרסמים בסוף הפרוקים הוא
מביא את זה מהרמב"ם שהרמב"ם אמר לו כותב
שאלו אותו חומים מה זה שכתוב ויסים כלקים
יויד
תובעה ש שאם אוכלים מעץ הדעס אז נהיים
כאלוקים נו אז הקדוש ברוך הוא לא רצה
שנהיה יוידים רצה שנהיה טיפשים מה הוא
רוצה הקדוש ברוך הוא אז הוא אומר שמה הוא
אומר בלשון אחר אבל אני מכיר את הלשון מה
שהרבי רשב מביא זה אותו תוכן אבל בלשון
אחר
שלפני חטא עץ הדס היו מתעניינים מה זה אמז
ושקר מה שאם כן אחרי חטא עץ הדס מתעניינים
מה זה טוי ורע טוב ורע פירושו טוב לי ורע
לי זאת אומרת בעצם כל העניין שחט יצדס זה
מה שנקרא היום
אגו מה שנוגע לי היום אתם יודעים שכשבאים
להציע למישהו איזה דבר אז הוא אומר ולא
בלי להתבייש מה יהיה לי מזה
זה אבל אם יגידו לו תשמע אתה תלמד את זה
ואת זה מה יהיה לי מזה זה היום לא
מתביישים בזה פעם היו לפחות
מתביישים ולידו לכם שזה לא רק ביידישקית
אלא
אפילו בחיצוין יסויל דהיינו אצל בחוכמום
מסוילום אז פעם
היה האלה שלמדו פילוסופיה
או
פסיכולוגיה היה מעניין אותם הפספילוסופיה
עצמו כיום הזה אתם יודעים שבפילוסופיה
כמעט אין תלמידים היום אתם
יודעים למה כן פרנוסים מזה אין כסף מזה
וגם כבוד לא נותנים למה למה שיתנו כבוד
אחד שאין לו כסף לא מגיע לו כבוד היו
פילוסוף מה יש לו
מזה כל הבסיס היום זה מה יש לי מזה זה אז
החטא זה בא מחטא עץ הדעסוקים
אה מה פירוש או מה פירוש אז מסביר
בפתרו מסביר שהמלוכים כן יודעים תי ורע
אבל זה לא מזיק להם אז הם אמרו להם
המלוכים אלוקים זה מלוכים המלוכים יודעים
את ורע וזה לא מזיק להם אז תהיו גם אתם
כאלה וזה היה הטעות המלוכים יכולים לדעת
ולא להיות
ככה אבל אדם אם הוא יודע את זה הוא נהיה
חלק מזה. זה היה הטעות של
שהנוכש הנוכש פיטה אותם. כך הוא מסביר
שמה.
מה החלק בזה שהוא מקבל מוסוגים?
לא מוסוגים. זה לא מוסוגים. זה לא
מוסוגים. זה
פילוסופיה. הוא מקבל אפשרויות איך להיות
יותר עשיר. זה לא מוסוגים. זה הוא חושב
הכל על עצמו. הכל זה האגואיזם של
עצמו. זה היסוד של איץ הדס. זה הישס של עץ
הדס. מה זה האיפ? מזה עץ החיים. עץ החיים
זה גדושה. עץ החיים הוא דבוק באמס. לא
מעניין אותו מה יהיה לי מזה. איך אמר
החידושרים? אתם יודעים? נו, יש כאן בטח
יהודים שיודעים את זה. חידושרים היה לו
קפידה על זה שהוא הולך לקוצק לפשיסכם
מקודם.
והיה לו רק כדי כך שהיה לו אסונות
בבית היה לו רגע רגע היה לו אסונות אסונות
בבית אז מה הוא אמר הוא אמר פרמס דף בצול
זהו לשלם על האמס בני שהוא
אמס זה
זה איפך מעץ הדעה זה עץ החיים זה עץ
החיים זה עץ החיים
הדבר הזה זה עץ החי זה היפך מעץ הדעס עץ
הדעס זה מה יש לי עץ החיים זה מה יש
בעצם ההבדל בין ישס לביטל זה בא בנקודה
הזאת הישס בא מץ הדס דהינו הבסיס הוא האגו
של עצמו ואז הוא חושב מה חסר לי מה אני
צריך אם יש לי אני שמח אם אין לי אני
עצוב הוא בעצם
המרכז בעיצים הוא לא המרכז הוא קיים בכלל
הוא קיים הוא קיים בטור שליח בטור שלוחה
כן הוא קיים הוא קיים לגא
החשבכן כן אבל הוא קיים בטור שליח הוא
קיים בטור שלוחה הוא קיים בטור תפקיד
שמחה שאני מג רגע רגע רגע עוד מעט נגיע
לשמחה דבר ראשון מה הוא מה מה הוא קיים?
כל יהודי קיים. השאלה אם הוא קיים לעצמו
או קיים
למקור. אבל הוא קיים. יש לו תפקיד, יש לו
שליחס. השאלה מה המציא שלו? המציא שלו זה
לדאוג לעצמו והוא המרכז או שהמציא שלו זה
כשלוחה מאיס מלך מלך
מלוכים? אז הוא קיים. אבל הוא קיים בתור
תפקיד של הקדוש ברוך הוא. אני זכיתי לשמוע
את זה מהרבי עצמו. מה שאני הולך עכשיו
להגיד רק רגע נחזור מה ששמעתי. זה היה עד
כמה שזכור לי. זה היה בסוף מסכת האובס
שהרבי דיבר על המה שכתוב במשנה א אני לא
נבראי לשם א כל מה שבוע הקדוש ברוך הוא
לבור לא לכבודי.
אז הרבי הזכיר גם את מה
שכתוב בחז"ל אני לא אני נברסי לשם שסכוני
אז הרבי אמר שכתוב רגע כתוב אני שם שסוני
הרבי אמר שיש גרסה אחרת אני לא נברס אלו
לשם שסכונה נו אז זה ידוע כבר מחז"ל גם
שאני אלו זה יותר חזק בסדר שמו שהרבת פירש
אני זוכר את הניג
אפילו אני לאברס
לא נברסי לא נברסי כל המציא שלי ע ואפס
אלו מה כל בכל זאת מה המציא שלי לשםס
קויני זה המציא שלי אז לא שהוא לא מצייס
אלא כל המציא שלו זה
לשמשסקיני חוץ מזה לא
נבראיסים האיפך מזה זה בקליפה בקליפה אני
לבריסי לעצמי הכל אני דואג לעצמי הכל אני
המרכז והכל אני צריך לעצמי זה כל ה זה כל
מה שאני חי מזמן הולדתי דאגתי שהאמא תיתן
לי לינוק ואחרי זה דאגתי שיהיה לי מה שאני
רוצה לאכול כולל גם שוקולדות וכל מה שילד
רוצה יותר מחר רציתי את הדברים שילד גדול
רוצה יותר מחר רציתי מה שאדם גדול רוצה
הכל הכל הכל זה בשביל מה שנקרא העני
אני המרכז זה הטבע של בן אדם מצד חטא עץ
הדעס ההיפך מזה זה עץ החיים עץ החיים זה
לא חושב על עצמו מה שנקרא במידה
מסוימת כפתור מושקופונים מה שנקרא
אידיאליסט הוא הוא לוחם בשביל ידיעה מה
יהיה לרחם
מזה הוא מוכן למות בשביל האידיאל הזה יש
כאלה שהם באמת באמת מתכוונים לזה זה משהו
כזה שקשור עם אמס
אם ככה אז מה היה הבעיה שעוד הוא מוריש את
רג רגע רק רגע רק רגע רק רגע רק רגע רק
שניה רק שנייה רק שנייה רק שנייה רק שנייה
זה שאלה שכתוב
בתור כתוב בתור רגע רגע איפה בדיוק איזה
עמוד אתה רוצה גם לדעת לא רק הדף כתובת
הכתובת יהיה אחר כך מה חלק בין ביטל היש
לביטל מציזם כן ביטל היש נקרא שאני מציא
לעצמי אף על בכן אני מבטל את המציא שלי
בשביל המטרה ביטל במציא זה כל המאוס שלי
זה שאני שלוחה מהקדוש ברוך הוא אבל זה זה
המאוז
שלי אל תכס שאני ככה לךכן אבל אין לי כאן
ספר מה אתה רוצה שאני אזכור גם בו בקם אני
לא זוכר על הדפים אז למה אתה רוצה שאני
אזכור תרו על הדפים לא על הדפים אבל על ה
על הקטע על ה על גם זה לא גם זה לא אבל
אני יכול להגיד לך מה שכ יכול להגיד לך מה
שכתוב שמה זה מה שכתוב
מה כתוב על זכה אמא ש שלמה למה הוא פיח כן
אז הוא שואל את השאלה הזאת והוא אומר שאז
העץ הדס יהיה לו קיום תמידי וזה זה עץ
החיים זה משהו קיום תמידי אם הוא יאכל מעץ
הדס ואחר כך יאכל מעץ החיים אז יהיה קיום
תמיד די לעץ הדעס ועץ הדעס סוף כלסוף תבטל
ולכן פן ישלח יודח מייצח והוא חי לאילום
גם היצד דעס יחיה לאילום וזה זה הקדוש
ברוך הוא לא
רצה הרקופונים אז אז אז יש הבדל מי המרכז
אם המרכז זה אני והכל מסתובב מסביבי או
שהמרכז זה הקדוש ברוך הוא ואני רק שלוחה
מעיס הקדוש ברוך הוא אז לא שאני מציא אני
לא מציא, אני מציוס אמיתיס אבל מציוס
אמיתיס בגלל שאני מציוס כשלוחה מהקדוש
ברוך הוא
ולא שאני מציא אמיתס מצד
עצמי וזה זה התרופה
לשמכה התרופה לעצווה זה אם אדם הוא המרכז
והוא צריך לדאוג לעצמו ואף פעם הוא לא
מרוצה כי תמיד נדמה לו שיכול להיות לו עוד
והוא רואה שיש מישהו שיש לו
עוד והוא לא מרוצה. זה התרופה לאצבס.
והתרופה לשמה זה שהוא יודע שבאמת הוא כלום
והוא רק שלוחה מעיס הקדוש ברוך הוא. זה מה
שכתוב פרק לג שהוא נשלח כאן בשביל להביא
אחסבה כאן לעולם. זה לא שהוא לא מציא הוא
מציאז
אמיתיס. מציא אמיתיס כשלוחה מהמוקור
האמיתי.
מי יש לו שמחה? זה שלוחה. כן. השלוחה יש
לו שמחה אמיתיס. הוא לא לעצמו כלום. הוא
רק שלוחה. נכון? שמחה זה לא מזה שהוא יש
לו. שמחה זה מה שהוא
באמת. סענדה שמכה סענדה
מציא. עוברים לאיזה תחום אחר. אתה יודע
שכתוב ש אביירה מה זה אביירה? לא שנה
אביירה. מה זה אביירה? אתה יודע מאיפה באה
המילה אוירה? עובר עובר לרשות
אחרת. אנחנו כשאנחנו חיים באמת ע עם גדושה
אז זה בכלל ברשות אחרת. כשאדם הולך לעשות
משהו נגד הוא עובר. אגיד לאיפה הוא עובר?
עובר לישוס של עצמו. יש של עצמו מוצכניו
גם אבל דבר ראשון הוא עבר ליש של עצמו.
תראה אני רוצה להגיד לך כתוב מפורש בפוסק
סתם אףחונה ולא יססו אחרי לבבכם ואחרי
עיניכם אשר אתם זונם אחרים זהו רק זה מה
שיש בלבבכם ועיניכם רק שזוינים אולי אני
רואה גם דברים טובים אני רואה גם צדיקים
לא
אה צדיקים לא רואים בעיניים צדיקים רואים
ב
ביני הסכל וביני הלב זה שיש לכם עיני כם
זה מה שאתה רואה בחיצוי נייס זה בזה זה זה
ראייה אחרת זה לאיס
אסור אתה מבין אז זה באמת המקור לשמחה
המקור אני רוצה להגיד לכם ש אתמול המחשתי
את זה בדבר פשוט דבר פשוט יש לברוך השם
ילדים שהם שלוחים שהם משאלים אותי מי מגיע
אליך
לחג מגיע לך בנים אמרתי זה זה יקרה עבודה
שלהם בחגים. ברוך השם השם זיכה אותי. אז
אז אחד הבנים שלי יש לי כל מיני בנים יש
לי בנים שהם יותר כל אחד יש לו אלים
יודעים יותר חכמים פחות חכמים יותר תלמיד
חום יש כל מיני כל מיני מדרג אחד הילדים
שלי אמר לי ככה למה הולך להיות למה הוא
הולך להיות שליח הוא היה אצל הרבי בשנים
הטובות ש
ש בשנים הטובות הוא עוד שהיו מגיעים
א שמע כמה שנים שיחות
אבל היו מגיעים השלוחים אומר הוא שם לב
שהאנשים הכי שמיחים זה שלוחים אומר אני
היות ואני רוצה להיות בשמחי הלכתי להיות
שליח אני מספר לכם מה יש עד היום הוא שליח
הוא כבר כמה שנים הוא
שליח 15 שנה והיא לך אני לא זוכר בדיוק עם
15 או 16 בגלל שהוא רוצה להיות
בשמחה עכשיו למה שליח דווקא הוא בשמחה כי
שליח כל
הוסי הוא שהוא שהוא צריך לבצע איזה תפקיד
של המשלח.
אתם יודעים שיש יש שיחה מהרבי
זה היות והשיחה נמצאת בטייפ וזה אז אי
אפשר להכחיש את זה זה היה בשנים שעדיין לא
היה כנס
השלוחים היה כבר כנס השלוחים אבל לא אבל
לא עדיין זה לא היה בימות החול זה עדיין
היה בשבת בקיצר הרבי הרבי דיבר על זה שיחה
לא היה כבר במות החול אבל זה לא היה בפורם
הזה שיש אחר כך רשמי כל כך כן אז יש שיחה
שמשמיעים את זה הרבה פעמים בכנס השלוחים
משמיעים את זה אז ככה שש ששמעתי את זה גם
כן הרבי מדבר
לשלוחים שיחה
לשלוחים 80%
מהשיחה הולך על זה להגיד להסביר שכל ודי
הוא בעצם כאן נמצא למטה בתושליח של הקדוש
ברוך
הוא אריכס לא סתם 80% אני אומר לכם
אריכס השיחה הזאת מינימום שעה אולי אפילו
יותר כל יהודי שליח מהקדוש ברוך הוא והרבי
מפרט מה השליחס שלו הריכס גדוי לו אחרי כל
האריכס אז הרבי אומר אז מה התפקיד
שלכם התפקיד שלכם זה לעורר את כולם שיזכרו
שהם שלוחם מיס הקדוש ברוך הוא
ולה ידוע לכם שזה בטיפ זה גם כן אי אפשר
להכחיש אבל עוד יותר זה מכתב שהרבי כותב
על עצמו זה מכתב שהרבי וכתב והם שמעו
שניסון פעם הוא הביא את זה את המכתב הזה
הוא הביא הוא דיבר על זה אמרתי לו לך תראה
את זה לא מאמין לך הוא הלך והביא את זה
מה מהמחסן שלו הביא את המכתב שהרבי כתב לו
מכתב שאני בעצמי ראיתי והוא נתן לי אפילו
אחרי זה צילום זה נמצא אצלי בבית
איפשהו התוכן של המכתב הוא כזה שהרבי כתב
לו איזהשהוא טיינס על זה שהוא שמע
על איזה אנוגיה מסוימת שהוא
עשה. אז אז הוא כתב אחר כך תשובה לתרץ את
עצמו, להסביר את עצמו. אז הרבי כותב לו
ככה, לא היית צריך לכתוב לי את התשובה
הזאת. לא היית צריך לכתוב לי משום ש משום
ש כל מה שאני כתבתי לך זה משום שהתפקיד
שלי ככה הרבי אומר התפקיד שלי זה לעורר את
כולם לקיים את מה שנאמר אני נבראי
סלישהמשקה אז בטור התפקיד שלי ככה הרב
כותב על עצמו בטור התפקיד שלי כתבתי לך
למה עשית כך וכך שזה שזה לא באופן
שלמשקויני אז אני כתבתי לך מכתב בני שזה
התפקיד שלי, אבל אם אתה אומר שזה היה
בסדר, לא היית צריך לכתוב לי. זה שאני
כתבתי לך, זה לא, אתה לא צריך להתרץ לעצמך
כלפיי. אני כתבתי לך כי זה התפקיד שלי.
אבל אם אתה אומר שאתה קיימת את מה שצריך
אז אז איך תושט? אז הרבי אומר על עצמו
והרבי אומר לשלוחים שהתפקיד שלהם זה לעורר
את כל יהודי שאני נברסי לשם שסכוני. וזה
השמחה הכי
גדולה. זה כתוב
בלג. בלג כתוב שהשמחה הכי גדולה שאני
נברסלישהמש כהני. זה קשור לשמחה שהרב דיבר
בהתחלה. לא יודע מה שאני דיברתי. מה שכתוב
בתניה. זה השמחה הכי גדולה שאני נברסי לשם
שזסקוני. לא בשביל עצמי בכלל. לא שיש לי
יותר שיבס. לא ש בסדר לא שיש לי יותר שיבס
לא שיש לי עוד איזה מילה אלא
מאקרדנה זה מה שכתוב בפרק לגמ ולכן זה מה
שרבי זלמן הרי מפרש שזה כל השמחה בעצם
שהוא מבצע את
המטורה לא משנה אם זה עיקר השמחה זה כתוב
באותו פרק זה בטוח באותו פרק כתוב שכולו
קמי קלוי חושיב וכל כולוי זה
רק זה רק הכוח כוח האלוקי וזה המטור של
השם זה הוא נשלח מה השמכם השמכם החלק הזה
השמכם החלק הזה זה כבר עוד אבל ששניהם
כתוב בפרק הזה זה בטוח זה הפרק היחידי שעל
תרבו אומר יצעל שמחה כל הפרקים האחרים זה
רק עצות איך לא להיות
[מוזיקה]
בעצבס סתיר לזה שיש סך שיש לי למי להגיד
לו שם מה או זה בד תחתוים וזה בדעסל זהו
אם יש לי אפשרות להגיד
אוישינו יש לי אז אז אני אני שליח שאני
מספר למשלח תושיע אותי שאני אבצע את
השליחס שלך או יש לך דיבור עם המשלח זה
השמחה הכי
גדולה אני נזכר שראיתי לאחרונה ממש באשגוח
פרוטיס בשביל איזה סיפור בשביל איזה יהודי
למ יש איזה יהודי אתם יודעים שהיום א זה
סתם דרך אגב אגב אני רוצה לדבר על זה כי
דבר כי אני חושב שזה משהו מאוד מאוד מאוד
בעיה בדור הזה שלפנינו יש כל מיני כל מיני
הרי יש בלי עין הרע אנחנו רואים שמדרבים
יכול להיות טוירו ויכול חסידס ויכול הכל
מתרבה אבל יש דבר שאני חייב להעיר על זה
כי כי איזה הבחנה ש שאני הבחנתי מתוך
המציאות
שמה שחסר היום זה הכל בניינים יפים אבל
יסודות
היהדות לא
יודעים אני לא מדבר דווקא על חסידס בחסידס
זה יותר קל אם אדם לומד חסידס הוא יודע את
היסודות היהדות אבל יש עוד ספרים שמדברים
על יסודות היהדות הפסיקו ללמוד שלו הפסיקו
ללמוד מרל איפה שלמדו מרל לא בכל המקומות
למדו מרל כי זה היה אבל לא רוצה לספר לא
רוצה לקטרג על מקומות שהיה כביס למוד מהר
עד כדי כך שהיה שמה אמרה שצריכים למכור את
התפילין טלסן תפילין בשביל לקנות ספרי
מהרל זה לא הלוכמיס למה בגלל שטרלסן
תפילין אפשר להלוות אבל אבל ספרי מהרל
לפעמים אני צריך את זה הרגע ואין לי את זה
וכמות האלה לא יודעים אפילו מה זה מהרל
היום אז אז זה בעצם ספרים שמדברים על
יסוידה הידוס למדו
צכסידים אה
א שלו לא רק צחסידים זה כל מיני מקומות
שלו למדו מהרלמקומות מסוימים למדו רשיס
חוכמו זה
יסוידהדוס הספרים האלה הפסיקו ללמוד אין
היום יסוידה הידוס יש היום בניינים
מפוארים הקפיטס הם סיא היופי היום אבל מה
יש תחת הקפיטל
זה ממש מזעזע, אני אומר לכם, זה מזעזע
ממש. אז יש יהודי אחד שהוא גלוי איתי
ו בל קישרן גדול ובא לארץ
ללמוד
וו אבל היות והוא בל קישן גדול אז הוא אמר
לי לא מתחבר לי לא מתחבר לי לזה לא מתחבר
אני לא מתחבר לתפילה אמרתי לו למדת פעם על
תפילה קיצר התחלנו ללמוד תפילה
התחלנו ללמוד תפילה. התחלנו
ללמוד איפה למד תפילה?
לא ללמוד ללמוד חסידס אתה יודע שאם אני
לומד חסידס עם מישהו חושב אה אתה אתה רוצה
לעשות איתי חוסד כן אמרתי לו בוא נלמוד
נלמד על תפילה
במרל למדנו על תפילה במרל רוצה להגיד לכם
ממרה שלמדתי השבוע שעבר
איתו למה התפילה נקרא
אבוידה אבוידה המקורית זה להקריב קורבונס
מה זה תפילה שהוא מבקש על עצמו או מועד
‏Also ich se dir se dem
Taten
so ה ה מה זה תפילה? אדם מבקש על עצמו זה
נקראד זה נקרא איך הוא מבטא שמה מרל את
עצמך א לא לא הוא אומר את הלשון זה המנס
לקר בו פרס הוא מתפלל כדי לקבל ממנו כל
מיני דברים אז אז אז זה נקרא אבוידה אה
הגוטיקש אז תשמעו מה שמרל אומר המרל אומר
שהנקודה של האבוידה זה
קורבונס הוא מעריך באריכס להסביר שקורבונס
מראה על אחדס השם וקורבונס על אחדס השם
ועוד איזה עוד איזה ושהקדוש ברוך הוא א
שולם בתכלס השלימוסלי זה שניה הגדרות שהוא
מסביר אני כבר לא זוכר כרגע זה בגבורס השם
אני לא זוכר לא זה כן זה בגבורס לא בגבורס
זה ב
בנוף שהוא מביא של כך וכך בניסיוויס
בניסיוויס
אומר יהודי שמבקש מהקדוש ברוך הוא בתפילה
אז מה מה עצם הכהכרה שהוא מכיר שהכל בא
מעס הקדוש ברוך הוא אז הוא מכיר באחדס השם
ובגלל זה זה
האבוידה זה הנקודס האבוידה נקודס האבוידה
שהוא מכיר שהכל מגיע מעץ הקדוש ברוך
הוא אז אף על פי שהוא מבקש על עצמו אבל לא
זה הנקודה קוד הנקודה היא שהוא מכיר
שהקדוש ברוך הוא זה שנותן את
הכל
אזרמפלדים תמיד אותם בקשות שלוש פעמים הבן
אדם מבקש
בקבית כן אז תשמעו היה סליחה מהרב תשמעו
תקשיבו היה באיזה שנה
מסוימת שכל האורכים שהגיעו מהרבי באותו
שנה אתם יודעים אז לא היה כמו שהיום יש
תיפ היו מפרסמים ישר עוד לפני שהגיעו לארץ
כבר ידעו כל מה שהיה בתישי אז חיקו על
האורחים שיגיעו אז מה היה גולת הכותרת היה
מהתשרי ההוא זה היה מסתומ
בשנס
אה בוא נעשה
חשבון אה
אה בלמדים עוד
בלמדים לא זוכר בדיוק באיזה שנה בא
לדם אז מה היה
גולסתרס שהרבי דיבר על זה
שאילי אילי אמר
לחנה אדמו אדמו מוז את אשת קורין
עד מזשת
קורין כן עד מוס את אשת
קורין ואז מה היא אמרה ויש פחסנף שלפני
היה נו אז לא מובן יש הרבי שאל כמה שאלות
מה אדם שמתפלל זה תשתה קורין בג כמה שאלות
הרבי אמר ככה לפני בסיו
כן אז הרבי אמר
ככה ש אלי הבחינה הבחין שהיא מבקשת הרבה
מדי על
עצמה ואז הוא היה לו ביקורת על זה. מה זה
שאתה מבקש כל כך על
עצמך? עד מוס אתשת קורין. הרבי הסביר את
זה איך זה נכנס במילים שהוא מבקש מדי על
עצמה ואז היא ענתה לו וואש פהסנב שלפני
הבי זה שאני מבקשת על עצמי. נכון שאני
מבקשת על עצמי אבל מה מונח בזה שפסנ
שלפני אז גיסך
מרדם זה הנקודה שלה של התפילה זאת אומרת
אלי היה לו תנזה שאת מבקשת על עצמך
ועל זה הוא ינתה לו בתוך זה שאני מבקשת על
עצמי אז יש לפני הלי ‏liegt doch in dem
doch
gehen. זה הרבי מביא מהבעל שם טוב הבשם
טוב אומר ש שאם יהודי רוצה משהו רבים גם
צמים ריבים גם צמעים נפשו בהם טיסה טוב אם
אדם רוצה לאכול אז זה שהוא רוצה לאכול זה
בעצם הוא רוצה להעלות את הניצות שיש בזה
אז מונח בזה הערוך ניס שבזה ופועל זה מגיע
למצב כזה שהוא פשוט פשוט יש לו תיבלאוכל
אבל אבל הפנימי יש שבזה זה בעצם נפשם בהם
טיסה טוב אז זה מה שם חזרו על הנוסח שהרבי
אמר שפכסנף שלפני
ההסגר דארצו הרבי אז דיבר על זה שרואים
שהתינסו שרואים שבבנסן תוקף יותר מתעוררים
מאשר במלכוס לקבל
מלכוסי ששונה זה זמן שלקבלס מלכוס
נו צריך להתעורר בבסים לו
כמו שהחידוש הרים אמר שבמקום
במקום להתעורר
בלחית שחטון הוא להתעורר יותר על השים
שומרים בם כפר אז זה מה שהיה לאילי טיינס
על חנה וחנה אמרה לו שבקושס האלה שאני
מבקשת על עצמי אומנם אבל מה מונח בזה ויש
פה נפש שלפני ההיה זה מה שמרל אומר בכל
אבויד אמנם הוא מבקש על עצמו אבל הוא מכיר
שהכל בא מהקדוש ברוך הוא. זה הנקודה של של
תפילה. אז זה הדבר הזה. אז אפילו שהוא
מבקש על עצמו אבל אבל הוא מכיר שהכל בא
ממנו. זה זה נקרא אבוידת. זה נקרא
אבוידת. השמחה יש דווקא מזה שהכל בא ממנו
ואני לא מסתדר לבד. כשאני מסתדר לבד זה
רפואה בדוקה על
עצבס
בקיצור זה רפואי בדוקה
לצפס אם אני מסתדר לבד אז זה רפואי בדוקה
לצפס למה כי אם אני מסתדר לבד ואם לא
הסתדרתי אז מי השם אז אני
השם אז בטוח שיהיה לו
עצבס אבל אם אני בכלל מאי קרדדי לא מסתדר
לבד אני נברצי לשם שסכונה אני שלוחה רק
מהקדוש ברוך הוא אני צריך רק רק צריך
לדאוג בשבילו אני צריך
לדאוג והוא זה שאומר לי לך לשליחס שלחתי
אותך לישום מכאן למטה בשביל להביא את
הקדוש ברוך הוא למטה מה שכסה לך תגיד לי
נשלח לך כמו שהיה כמו שהשלוחים היה להם את
הוראה שאם חסר להם משהו שודיעו באמריקה זה
ישלחו להם משהו כזה הקדוש ברוך הוא אומר
לכל יהודי לך לשליחס לך לעורר יהודים הוא
גם חלק מהיהודים הוא המשפחה לא רק האחרים
הקדוש ברוך הוא אומר לו לך ואני אתן לך את
כל הכוחות זה רפוא בדוק
כלמך אז פרק לג זה היסוד של
שמחה פרק לג ג בתניה זה העצה היחידה שכתוב
בתניה יצא לשמחה יש מקודם פרקים שמדבר
עצות איך לא להיות בעצפס פרק לג שמדבר על
שמחה הוא מדבר על זה שכל כולוי בא מהקדוש
ברוך הוא וכולי קמ כלי חושב והכל בא בשביל
הכל הוא בשליחה של הקדוש ברוך הוא כאן
להביא את הקדוש ברוך הוא למטה זה מה שהוא
צריך ואומרים לו מה שצריך יבוא לךמר
‏dem wie
schein wie
man תרצה משהו תבקש יתנו לך ישלחו לך רק
תודיע איפה הכתובת
‏die ver mit dir wegen dem bin ich do
ich bin zu
dir זה שמחה שמחז קדושה זה דבר ידוע שכתוב
בכל הספרים ששמחה זה
קדושה ואצו וזה קליפה עכשיו גם
ידוע שגדוש זה ביטלו
ועץ וגם ידוע וקליפ ישס זה דבר ידוע זה אז
אם תחברו יחד חייבים להגיע
למסקונה שאם יהודי נמצא בביטל הוא נמצא
בשמחה ואם הוא נמצא בישס הוא נמצא בעצמז
חייבים להגיע לזה כי ככה הסדר הסדר הוא
שקליפ
זה
זה קליפה זה זה יש זה ישס וישס
וקליפה זה זה
עצבס וקדוש זה שמחה וקדוש זה ביטל חייב
להיות שזה הולך יחד אין ברירה תסבירו כך
תסבירו כך זה לא משנה מה שלסבירו אבל זה
המציא זה המציא יש פעמים שואלים לרופא
שנותן איזה תרופה שואלים אותו למה זה למה
זה ככה אומר לא יודע ככה זה פה יש רופא
שיסביר לך יש רופא שרופא עצמו גם לא יודע
אבל אומר לא יודע ככה זה ככה זה זה עוב
ככה זה עובד אל תשאל שאלות תעשה מה
שאומרים לך נתת לך את התרופה הזאת תעשה
אני גם לא יודע למה תעשה מה שאומרים לך
זהו אם אתה רוצה להיות בשמחה אז אז אתה
צריך לדבק מה
שנקרא בהקורש
שהכל אתה אתה משמש כשלוחה מהקדוש ברוך הוא
זהו זה מה שכתוב זה זה הרפואי בדוקו
לחיים לחיים
אה זה מוסב
ונכה זה מ mus
ונichten אב
‏V g
steht was
geht
das er die Sim ist von dem was was
‏se mit bisschen wegen
dem
ich
beim Sach
[מוזיקה]
‏und תדובבו אותו תדובבו אותו תגיד לו
שהיה הזכירו לו את השם הזה בסוקה אז בוא
שיגיד מה הוא מפרש את את ה
תגידו לו
[מוזיקה]
‏Oh, jom jom
er geim sein
sein
b ganz
‏du ganz
[מחיאות כפיים]
‏A כן מה אתה מדבר
או מה זה טוב מה זה טוב מתי זה קרה
א או ארבע אר
נחס הבריס
ש לך הרבה
שמחה אי אור
אב שמחס בטח תהיה ליד הבן אה צריך לבוא
להשלים בשבש בריש
בעזרת
השם אי תשלים גם שמחה
סתיר
אה תראי ย
[מוזיקה]
ר
איזה חיב לשגיע לפני הרגת
נורא מטמים
А
[מחיאות כפיים]
א
[מוזיקה]
ها
يا
א
[מחיאות כפיים]