0:00 / 0:00
תניא פרק מ"ג חלק ד' - הרב נפתלי ערלנגר | בני ברק
10 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אנחנו חוזרים בפרק מג אנחנו עוזים
בסוף עמוד א' דף סא עמוד ב סוף סוף סוף
הליוצוד
מעצל
ופה פה בעצם פה בעצם עצרנו בפעם האחרונה
אתה כשעל טרב דיבר שיש מדרגה שנקראת
אירלוה
אחרי שהוא דיבר בריכות את כל המדרגות של
עיר תטו אז אמר שיש מדרגה שנקראת אירלוה
אירלוה זה בעצם נקרא ביטל
וזה עיר לוה שייך לחוכמי אילוהה זאת אומרת
התבוננות של חוכמה אלוהה מה ההתבוננות של
מה ההתבוננות של עירי אלוה להתבונן יש
מיין בכל דבר כשבן אדם מתבונן בכל דבר מ
מה המקור שלו מאיפה זה נוצר אז זה בעצם
מביא אותך לידי ביטול שאין לדבר הזה שום
מציאות עצמאית אין לדבר הזה שום מציאות
נקרא איזו חכם הנוילד
איזו חכום רסנו אז בפשטות מדברים על העתיד
עתיד אני הנוילד מתכוון העתיד שיוולד מה
מה עם התוצאות שהולכים לקרוא מהפעולה הזו
והזו אז אז בפשט נוילוד זה מתייחס לעתיד א
רבי מפרש נוילוד על ההוה על מה שנולד על
מה שנוצר איזו חכמורס הנוילוד שמסתכל מה
שנוצר מאיפה זה נוצר זה נוצר יש מיין לא
מדברים על דברים שיקרו
בעתיד אני רק לוקח את ההוהב ואני רואה
רואה אותו אני רואה אותו מ מי המוליד אותו
מי המקור שלו אני רואה אותו כנולד אני לא
רואה אותו כמשהו עצמאי אני רואה אותו
כנולד ואני רואה אני רואה פה את המקור שלו
שמוליד אותו וממילא וממילא אני מבין שהוא
בטל עד פה למדנו ופה בוא נראה את ההמשך
שאלתי עכשיו מתרגם שכל יהודי צריך לחיות
את זה לעצמו אני קורא עוד פעם את המילים
עד פה אני אתחיל לקרוא לחזור על מה
שדיברנו מי באמצע אחרי לא ירי בושסקי כמה
וכמה כמה פעמים אבל זה לא מזיק זה לא מזיק
אך העיר לו רי בושס
יר פנימית שהיא נמשכת מפנימס אלוקוס שמסך
למס אומרת זה
המק שגורם לעיר הזו זה ההתבוננות הפנימית
במציאות האלוקית שנמצאת בכל העולמות
ש שול אמרו על העירה הזו אמרו אם אין
חוכמה זאת אומרת ההקדמה הסיבה שגורמת
לעירה זה חוכמה מה זה חוכמה חוכמה הוא
קחמה
להתבונן
בביטל קיחמה והחוכמה טימוצי
חוכמה בעצם השורש שלה זה מידס עין וחוכמה
מעין תימות ומתפרש שהמציאות של חוכמה היא
נוצרת קיימת מכוח מידס ע מידס ע זה נקרא
שאני רואה כל דבר איךשהוא ע אפס וע
התפיסה הזו איך שכל דבר הוא אפס ועין איך
שכל דבר בעצם בטל אלוקות
זה בעצם זה בעצם התפיסה של חוכמה צריכים
תמיד לקרוא ואיזו חוכמה הרויס הנוילות
אותו דבר מפרשים את המשנה איזו חוכ יש פה
הדגשה איזו חוכ הרי כתוב המשנה אם אין
חוכמה אין יראה זאת אומרת כדי להגיע לירה
אז צריך הקדמה של חוכמה מה זה חוכמה חוכמה
זה כוחמה זה ביטל זה זה זה זה זה מעין
חוכמה מעין טימוצה זה הגילוי של עין שבעצם
איזה חוכמה רואס הנוילות אני רואה בכל דבר
פירוש רואה כל דוב איך נוילד ונשאה ומען
לישבר השם ורוח פי וזבח אני רואה כל דבר
איך זה נוצר
מעין יש בדבר השם רוח פסורח כמו שכוסובח
פיב כל צבו זאת אומרת שהכל נוצר מדבר השם
ואיזיס ואז אני מסיק מסקנה כתוצאה מזה אם
הכל נוצר בדבר השם הרי השמיים ואורז כל
צבום בטילים במציוס ממש בדבר השם שם ורוח
פי ואז אני מסיק מסקנה שהשמיים ואורד זה
כל צבום בטילים במציוס ממש דבר השםפיו
כלום ממש כשיבה ועין ואפס ממש כביטל אויר
ודיב השמש וגוף השמש עצמו זאת אומרת פה זה
פה זה בעצם הנקודה שאנחנו צריכים צריכים
לקלוט פה נקודה שאנחנו צריכים לקלוט
ההתבוננות של חוכמה להתבוננות של ביטל
ההתבוננות של ביטל זה זה לקלוט שבעצם אין
מציאות אחרת חוץ מאלוקות בוא נבין נגדיר
את הדברים מה הפירוש מציאות אחרת חוץ
מלוקות כשאני אומר ע ואפס אני לא אומר
שהעולם דמיוני אני לא אני אומר שע ואפ אני
אומר אני מחדד אני מחדד את ההסתכלות שלי
על העולם אם אני מבין זה בעצם בעצם פה פה
פה פה על תרבי מאוד מקצר אבל יש בזה שתי
שלבים יש את השלב המאוד מאוד פשוט שזה
בשער רכדמונה פרק ג' שכשיהודי קולט שכל
דבר הקדוש ברוך הוא הביאה את זה יש מעין
זאת אומרת מה זה נקרא ישמעין זה לא היה
קיים לולי עשור מהמורס לולי דבר השם זה לא
היה קיים הקיימות שלו זה דבר השם יש דבר
השם זה קיים
אחר כך יש עוד שלב לא רק רישס היציר נוצר
בדבר השם הכיות שזה נוצר יש מעין מה זה
נקרא נוצר יש מעין זה בעצם לא היה קיים
בכלל בשום אפשרות שיהיה קיים כזה דבר
שנקרא ניברו הכל היה הבויר הוא קדמון
הבויר הוא קדמו הפירוש הוא הוא קיים ניברו
שזה הפירוש מציאות נפרדת מהביר מציאות
עצמאית
שהיא מציאות מוגבלת חסרונית אין לה אין
לזה שום זכות קיום אין לזה שום אפשרות
מאיפה מאיפה מאיפה זה בכלל מאיפה זה בכלל
נוצר הכל הכל צריך הכל רק הבוירה עשה את
זה אם רק הבוירה עשה את זה אם אם אם אם אם
אם אם אם אם אז זה נקרא יש מעין זאת אומרת
זה לא זה לא היה קיים לרגע לפני זה. אז כל
דבר שהוא מחודש בחידוש אמיתי, כל דבר שהוא
מחודש בחידוש אמיתי, הוא צריך להתחדש כל
הזמן מחדש. כל הזמן מתחדש. כי אם לא, זה
חוזר למצב הטבעי, למצב הקדמלי, למצב הטבעי
שלו. שהמצב הטבעי שלו הוא שהוא לא קיים.
המצב הטבעי של העולם שהוא לא קיים. אם כן
יש עולם אז הפירוש כ הקדוש ברוך הוא חידש
את המציאות, דבר השם מחדש את המציאות הזה
שזה קיים. ואם אני קולט שדבר השם מתחדש
המציאות
ואם ואם מתחדש שדבר השם מתחדש המציאות של
של שזה מתקיים אז אני קולט שמה כל המציאות
של הדבר כל המציאות של הדבר זה רק דבר השם
אין לי איזה מציאות אחרת חוץ לדבר השם
שאני רואה שולחן אז אני מבין שיש פה דבר
השם יש פה דבר השם זה קיים אין פה דבר השם
זה לא קיים אז מה זה בעצם כל המציאות של
השולחן הופעה של דבר השם שום דבר אחר לחוץ
מדבר השם הופעה של דבר השם ואז אתה קולט
אני רואה שולחן ואני מאוד מתפעל מהשולחן
ואני מתפעל ממה שיש פה בשולחן ואתה קולט
שאין פה מה זה בעצם כל המציאות ש של
השולחן זה בעצם אלוקות דבר השם שמופיע
בצורה של שולחן מה זה נקרא שזה מופיע
בצורה של שולחן זה מופיע בצורה של הרגשה
של ניברו של שולחן של עם כל המעלות שיש
בשולחן שבעצם הם לא הם הם הם לא הם לא
מופיעים בצורה אלוקית הם מפ מופיעים בצורה
בצורה של שולחן וכל הדברים האלה וכל זה
בעצם
תוצאה של דבר השם ואז כשאתה קולט שכל זה
דבר השם אז אתה מבין נקלט אצלך מה העולם
העולם הוא לא מציאות העולם העולם וזה נקרא
כזיב השמש בשמש כביטל אויר וזיב השמש בגוף
השמש זה אחד מהחידושים של האלטרבה איזה
דרגה של ביטל איזה יש דרגה של ביטל של זיב
השמש מחוץ לשמש ויש דרגה של ביטל של זיב
השמש בתוך השמש מה זה נקרא זיב השמש בתוך
השמש השמש יש לו האור שהיא מאיכה וזה
הביטוי של השמש יש את השמש את המקור ויש
את ויש את האור שהיא מהירה הגם הזיב השמש
נמצא מחוץ לשמש תלוי כל הזמן בשמש יש שמש
שמשפיעה זיב השמש אז אז אז יש אור בחוץ
זיב השמש
עכשיו יש חשבון של אלטר יסוד של אלטר שכל
דבר שמופיע החוצה חייב להיות גם בפנים זאת
אומרת אין כאן אם לא היה יכולת אם לא היה
יכולת של העיר וכוח של העיר בתוך השמש לא
היה יוצא אור מחוץ לשמש. המהות של השמש
להעיר ואם המהות של השמש להעיר אז את הכוח
הזה להעיר נמצא בתוך השמש בעצמו. בתוך
השמש בעצמו אני לא מזהה בשום אופן את את
האור וזיב את את את את האור שיוצא מחוץ
לשמש. כשאני רואה את המקורת השמש אני לא
מזהה לרגע את האור וזיב. כשיוצא אור וזיב
אני מבין שזה לא יכול להיוצר מבחוץ אז אני
מבין שבטח בטח בטח בטח זה קיים בפנים אבל
זה קיים בפנים באיזה צורה? בצורה שאני לא
יכול להצביע עליו בכלל. בפנים אני רואה את
המקור, לא את התוצאה. בחוץ אני רואה את
התוצאה זיב השמש שמאיר. בפנים אני לא רואה
את זה אבל אני יודע בוודאות בוודאות שזה
קיים. אותו דבר זה המציאות זה זיב השמש
מחוץ לשמש. אני רואה אותו. אני רואה זיב
השמש חוץ לשמש. אני יכול להצביע זה השמש,
זה זיב השמש. אני רואה פה שני דברים. אני
רואה פה את השמש, אני רואה את הזיב. אני
לא רואה פה שני דברים בלתי תלויים אחד
בשני. אני רואה שאז השמש תלוי הזיב השמש
תלוי תלוי בזיב
השמש תלוי תלוי תלוי בשמש אני פה
שם מחר לפ סוף העמות הזיב השמש מחוץ לשמש
אנחנו מביאים את הלוש של אלטרבי כביטל זיב
השמש וסריך גוף כדור השמש זאת אומרת אנחנו
אנחנו מבינים אנחנו מבינים אנחנו רואים את
הזיב השמשחוץ לשמש אין אפשרות לזיב השמש
להיות בלי שיהיה לו מקום בלי שיהיה לו שמש
אבל בסופו של דבר הוא מציאות הוא מציאות
יש מציאות שנקראת זיב השמש ו יש לו מקור
את השמש אבל יש מציאות שנקראת זיב השמש
כשאני רואה את זיב השמש בתוך השמש זאת
אומרת אני לא רואה את זיב השמש אני מבין
שיש צריך להיות פה זיב השמש כי אם יש זיב
השמש מחוץ לשמש הוא לא יכול להתחיל בחוץ
הוא חייב כל כל
תנועה כל תנועה שמבפנים שצריך שמופיעה
כלפי חוץ חוץ היא חייבת להיות בפנים גם
כן. זאת אומרת אין אין אם אני רואה בחוץ
למשל אז כוח הראייה נמצא בתוך הנפש. אם
אני שומע אז כוח השמיעה נמצא בתוך הנפש.
אין שום כוח פעיל ממני שפועל בחוץ שהוא
שהוא לא קיים בתוך בתוך בתוך בתוך הכי.
עכשיו אני יכול להצביע על הזיב השמש מצא
בתוך השמש. אני לא יכול להצביע עליו. אז
זאת אומרת יש פה מציאות קיימת שאני לא אני
לא מפחין אותה בכלל כמציאות עצמאית. יש
מציאות עצמאית תלויה במקור שזה זיב השמש
וחוץ לשמש אבל יש מושג שנקרא הוא בכלל הוא
מחוץ לשמש הוא לא יכול הוא הוא ה הוא הוא
נמצא בתוך השמש הוא בכלל לא הוא בכלל לא
מופיע כמציאות עצמאית יש פה מציאות זה
נקרא מציאות בתהילה אנחנו צריכים זה נקרא
חוכמה חוכמה זה נקרא לקלוט אתה רואה אתה
רואה שולחן אתה בעצם קולט השולחן הזה הוא
לא שולחן כמו שאתה רואה אותו בחוץ השולחן
הוא הוא הוא בעצם בעצם מציאות אלוקית הוא
בעצם מציאות אלוקית הוא לא הוא לא רק
מציאות אלוקית מופיעה בצורה כזו אבל כל
הצורה החיצונית הזו היא היא צורה איך איך
שאלוקות מופיעה אבל האמת היא אין לה שום
מציאות עצמאית כל המציאות שלה זה בעצם דבר
השם זה מציאות אלוקית הוא תמיד כדי להמחיש
את זה מבחינת יוסף אוהב להביא דוגמה אומר
שהיום אפשר טוב טוב להבין את זה אומר
שהיום מי שיודע שכשאתה אומר למדען
שיש עולם עולם אז אומר לך מה זה עולם עולם
זה אנרגיה כזו ואנרגיה כזו ואנרגיה כזו
והאנרגיות
השילוב של אנרגיות
מופיע בצורה כזו אתה בעצם קולט שכל מה
שעין שלך רואה זה לא באמת המציאות האמיתית
של הדברים וזה הרבה יותר מזה כי באנרגיות
זהו
>> והאמת היא שזה לא רק זה לא זה הרבה הרבה
יותר מזה כי באנרגיות אתה באמת אומר
המציאות היא לא כמו ש נראית בחוץ המציאות
היא אנרגיות האנרגיות עצ עצמם הם לא
מציאות. האמת היא זה אלוקות.
ולקלוט את התפיסה הזו. אז אתה פתאום קולט
אני מתפעל מהעולם, העולם מושך אותי, העולם
מדבר אליי, העולם מעניין אותי, אני מתפעל
מהעולם. מי זה כל העולם הזה? מי זה כל
העולם הזה? כל העולם הזה, כל העולם הזה סך
הכל מציאות אלוקית. אז אז אז אז אתה אז
אתה קולט את העוצמה של האמת של אלוקות.
אתה קולט את העוצמה שאלוקות היא המציאות
היחידה זה חוכמה כשאתה קולט את שהמציאות
היחידה הקיימת הקיימת זה אלוקות אז הירה
שבא כתוצאה מזה זה לא רק יראה האם אני
שומע בקולו או לא שומע בקולו האם אני
מציית או לא מצייט הירה הפירוש הוא כל
המציאות שלי בתהילה כל המציאות שלי בתהילה
זה ממשיך על טרבע טרבי אומר ככה כשאני
מתבונן שכל דבר נוילד וניסע ומען לי יש
ואי לזוז כשאני מבין שהכל זה דבר השם
נוילד וניסה ומען לי זאת אומרת יש דבר הוי
יש מציאות אין דבר הוואי אין מציאות אז מה
כל המציאות זה דבר הוואי איזו אז התוצאה
מתבקשת מזה הרי השמיים ואורד זה קולד
צבורום בטילים במציא ממש ודבר השם וורחפיו
המציאות שאתה רואה היא היא לא מציאות
עצמאית לרגע לא המציאות שלה זה רק דברויה
וכא ממש חשיבה ועין ואפס ממש על המציאות
החיצונית שאתה מדבר היא ה אין לה שום שום
משמעות כביטל אוי וזיב השמש וגוף השמש
אומר שיש מציאות אבל המציאות הזו לגמרי
אוי וזיב השמש אתה אומר שיש כזה מציאות
שלא אויוזיב השמש אבל היא לגמרי כלולה
בגוף הקודש שמש שאתה לא רואה אותה בכלל
כמציאות רואה אותה
>> איפה אתה מדברפ
>> אתה מדבר על העולם
>> לא אתה לא רואה
>> לא רק רגע רק רגע רק רגע רק רגע רק רגע מה
מה אתה רואה
>> אני יכול להבין
שכל העולם הוא זיב השמש מחוץ לשמש בטלו
מציאות הכוונה שאין לו מציאות עצמית הכל
זה רצון השם דבר השם זה שעה דמינת שהכל
בעצם תקלו חשיב אבל בזיב השמש בורא השמש
אני לא יכול להדמין לעולם כי אני רואה פה
שולחן אני רואה פה אני רואה את הדברים אני
יכול להגיד אין להם מצבות עצמית זה יכול
להיות לי בשנייה כי כל הזמן זה מתהו זה
אני יכול להחזיק לדמיין לנסות לחיות את
אבל להבין שזה נמצ
בתוך שם אין לי שום אין לי שום אין לי שום
איך להתחיל לזמין את הדבר הזה בכלל זה לא
אני רואה פה את הדברים אל תספר לי סיפורים
שזה בתוך זיב השמש ולא רואים את זה רואים
את זה
>> אז אתה יודע מי ששואל את השאלה שלך
>> לא
>> את השאלה שלך שואל אתה רבי בתני בשרת ומק
ג ואומר שאנחנו בעצם רואים את העולם כזיב
השמש מחוץ לשמש איך אתה אומר ש ש איך איך
איך איך אומר אלטר אומר ככה בזיב השמש יש
שתי מצבים יש את הזיב מחוץ השמש ויש את
הזיב בתוך השמש כי יש באמת שני מצבים יש
שמש ויש מחוץ לשמש אבל פה הרי אין כזה דבר
מחוץ לשמש אין הרי כזה דבר כי לולי דבר
הוי אין כלום והמציאות היחידה זה אלוקות
והמציאות דבר הוי אז איך אני רואה משהו
מבחוץ דבר הוואי היה יצא גן המציאות של
מבחוץ אונל תראה בזה זה התשובה של פרק ד'
של אלטרה שאל זה זה אומר אל זה השאלה של
פרק ג' ככה אלטר תרבי מסיים את הקושיה איך
אני יכול להגיד שיש עולם ברגע שהאמת היא
של העולם שאין כזה דבר עולם איך אני אומר
שיש איך אני מרגיש שיש כזה עולם איך יכול
להיות כזה דבר זה הקושיה של פרק ג של אל
תרבי שאלה אחרת זה אותה למה שאלה
>> אה
>> למה זה אותה שאלה
>> זה אותו שאלה מה הוא שאל אני אחזור לך עוד
פעם מה שהוא שאל הוא אמר איך אני יכול
לצייר לעצמי שאין עולם הרי אני רואה עולם
אומר אל תראה בת אותו שאלה בנוס בניסוח
הפוך איך אני יכול לידםין לעצמי עולם הרי
אין עולם
>> אהוב
שאלה מאיפה מתחילים
>> לא אבל זה בדיוק השאלה מאיפה מתחילים
ואני כל כך נהנה איתי אני אומר כבר אחד
מהמתנות ש דיברנו על זה כמה פעמים אחד
מתנותמתנות שהקדוש ברוך הוא נתן לי השנה
ברששונה
על הספיגה שחודי לא היה לי מאוד מאוד מאוד
עוד קשה להתבונן כי תמיד אתה מצייר מצייר
מצייר וזה לא נקלט לא נקלט זה משהו דבר
>> כן כן 100% 100% לא אני אני מבין אותו
>> אה כמונו כמוך הכל טוב לנו רואים את העולם
במציאות לצערינו
>> ואז בראש השוני הקדוש ברוך הוא האיר לי
שזה מאוד תלוי באיזה צורה מתחילים את
ההתבוננות אם מתחילים את ההתבוננות מלמטה
למעלה יש עולם אני מנסה לבטל את העולם הוא
לא כל כך רציני
כי יש משהו יותר נעלה. הוא לא כל כך
רציני, יש משהו עוד יותר נעלה. הוא לא אני
מבטל אז בסוף של בסוף אני הנקודת המוצא זה
העולם. אז לא לא לא נקלט אצלי באמת בצורה
רצינית שאין עולם. זאת אומרת אני מתאמץ
מתאמץ אבל אני מרגיש שאני מתאמצה. זה לא
נקלט. ואז בראש השן הקדוש ברוך הוא האיר
לי שצריכים להתחיל הפוך.
צריכים להתחיל מלמעלה או למטו. זאת אומרת
להתחיל הקדוש ברוך הוא קדמון זה מציאות
ודאית איך וממילא אם הוא קיים אין שום דבר
שקיים חוץ ממנו אין שום דבר שקיים הוא
מחדש משהו אז אז אז איך יכול אז איך יכול
להיות כי החידוש זה שוב פעם בו אין הרי
חוץ ממנו אז החידוש שוב פעם בו אז איך אז
איך יש קיימות מבחוץ ככה אני פתאום מתבונן
ואז אתה מגיע לתשובה של אל תראה בפרק ד'
של שרת ומונה שהמציאות הזו של החוץ זה גם
מציאות אלוקית
זאת אומרת אלוקות יוצרת מציאות שבתהילה
בצורה של חוץ והצורה הזו של חוץ היא גם
אלוקות אז בסופו של דבר היא בטלה באלוקות
רק יש הופעה של אלוקות איך שאין מציאות
ויש הופעה של אלוקות שהחוץ הוא גם הוא גם
כל כולו אלוקות
>> הופעה של האלוקות שהיא לא היא בחוץ זה לא
לנו אין הופעה כזאת בעיניים שלנו
>> אין לנו הופעה בעיניים אבל יש בה תפיסה
אמונית שכלית מאוד ברירה קרה כי אם אתה
מתחיל מלמעלה למטה ומקלט אצלך
>> מעניין כי האדמור הזקן מתחיל שמה גם פה
בכף א וכף
>> תמיד מלמטה למעלה למעלה בהבד לכן אמרתי לך
שזה המתנה שקיבלתי בראש השנה כי אני הייתי
תמיד מתבונן כמו אלטרבי
תמיד הייתי מתבונן כמו שזה כתוב שיש עולם
ואני צריך עכשיו לרומם את זה עוד יותר עוד
יותר יותר יותר מה
>> שהוא מדבר לא כאן אמנם אבל הוא מדבר על זה
כל הזמן שזה בעצם היחידי לו להתחיל מלמעלה
ואז ואני פתאום קלטתי שאם אתה מתחיל עם
הוודאות של הקדוש ברוך הוא אז אתה צריך
לנסות לשכנע את עצמך אבל יש איזה עולם
היתוכנן
יש עוד עולם היתוכן ויש עוד עולם היתוכנן
ואז פתאום אתה קולט שבעצם אני צריך להוכיח
את ה
>> מה השאלה מה מה מה מה יותר חזק העיניים
האלה או עיני השכל זה בעצם השאלה
השכל
>> האירועים יותר בבור את הקדוש ברוך הוא זה
יותר בעיין השכל זה לא בעיין העין
>> אבל אני אומר אפילו בעין הסכל אם אתה
מתחיל מלמטו למעלה לא זה שאלה בעין השיכל
אתה יכול להבין את הוודאות בעין השכל אתה
מגיע לוודאות רק אצל הקדוש ברוך הוא שאתה
מתחיל מלמטה זה נחמד אבל אתה לא מגיע שם
לוודאות הוודאות היא גם אם זה יהיה מלמטה
אתה תגיע לקדוש ברוך הוא
>> מלמעלה למטו
>> גם אם זה יהיה מלמטה זה יהיה ככה כי זה
הנה השכל ש
>> אבל גם הסיכל כש בעיני השיכל יש שתי
אפשרויות בעיני השיכל יכול שאני מחשבן את
המציאות ומשם אני עולה ויש בענייני השכל
שאני מחשבן את המציאות האלוקית ומשם אני
יורד ווזה נפקמי לשמיים מה עם ורצה
התבוננות מיניה הכי משמעותית זה כשזה מגיע
למייס פה צריך להבין את הנקודה איך זה
באמת איפה זה מתבטא ההתבטות די פשוטה
>> במיס ביום יום אם אתה מצליח באמת כשיש לך
איזשהו חולה ללא משנה מה אתה רגוע מנוחס
נפש ביטח אז זה נראה שהודעות האמיתית
לקדוש ברוך הוא למה כי אתה רואה שכשיש לך
איזשהו ער ידי רביעה לא י כ זה לא הכל
בסדר הקדוש ברוך הוא רוצה עכשיו ככה אז
עכשיו ככה באמת מנוח נפש יוצח אז רואים
שזה האמת האמתית שלך כשלא אז זה יכול
להיות אורס זה עוד שלב זהו אז עכשיו דיברת
עוד שלב
>> לא זה
>> איך מתגמים איך מתגמים את זה עד למטה
מסורת תפוחים אבל אנחנו עכשיו אפילו
מדברים ברמה של ה אפילו ברמה של ההתבוננות
אם אם מתחילים מלמ אני אומר לך את זה
מפרקטיקה ממתי שהתחלתי לשנות את את האופן
של ההתבוננות מלמעלה למטו הדברים נקלטים
הרבה הרבה יותר הרבה יותר ב
בומתיישב
הרבה יותר על הלף מתיישב הרבה יותר על הלב
אתה יותר מתחבר עם זה אתה יותר מזדהה עם
זה ועכשיו עכשיו מה מה היה המתנה עכשיו
שבוע שבת אני לא רוצה להיכנס לפרטים אבל
יהודים מים מקמאוד גדול יהודים מים מקמאוד
גדול בדקויות הכי דקויות
של המאמורים ביחולס וכולו וכולו במאמורים
המאוד עמוקים אז חברוסה
אבל חברוס רצינית שלומדים טוב מחוץ לומדים
טוב את העניינים לעומק ואז אומר לי אחד
מהחבוס הזו
ככה יהיה חיבוט ואז בעצם נהיה הנוסחה אומר
לי אתה יודע בוא בוא תתחיל להסביר לי את
זה מלמעלה למטה
כאילו לא הסתדר לו המדרגות ש שהרבי רשב
מדבר כשאתה מתחיל מלמטה למעלה לא הסתדר אז
הוא אומר לי בוא נתחיל להפוך ואז ברצ'יק
אחד הוא הבין פה קלטתי שתמיד שאתה מתחיל
הפוך הדברים עובדים לא רק לא רק כלפי עצמי
הדברים אה
>> צדום מצידנו כן הדברים עובדים בצורה בצורה
נקלט בצורה בצורה לגמרי ואז אחר כך קלטתי
שהרבי רשע בעצמו במאמורים נכון שהוא מתחיל
קודם למטה אבל כשהוא מסדר את הדברים פתאום
זה מסתדר יש דרגה כזו אליה ודגה זה ואז
ואני אומר זה עצה זה עיצה פרקטית אני אומר
לךזה זה זה כתמיד להתחיל מלמעלה בוא נמר
איחוד אתה טועה צריכים להתחיל מלמטה למעלה
כי אתה צריך בסופו של דבר
הבנק
אתה רבין כל
בעצם לא מתחילים אייחודי אלוהים בכל זה
באמת הריות אתה לא יכול לבוא למישהו סתם
בר שומע יחוד אלוהי לא שייך צריך איחודת
התווי קודם כל
>> כן אבל הרבי אבל הרבי רשב אומר באירועי
למייסר
למיס אומר הרבי רשב צריכים הרבה להתבונן
בייחודי לוה
לעבוד לחיות ייחודת התוה אבל להתבונן הרבה
ייחודי לוהי כי בסופו של דבר
>> כן כן אבל כך אומר אבל זה ההוראה זה
ההוראה של הרבי רשב בקונטסת חיים הרבי רשב
אומר שאם אתה מתבונן בייחודי לוה אז יש
סיכוי שיהיה לך ייחודת הטוע אם אתה מתבונן
רק בייחוד התואה קרוב לודאי שתישאר בתטואה
בלי ייחודי
זה המילים
>> פחות או יותר זה זה התוכן בקונטס חיים אני
לא זוכר עכשיו אם אומרת זה כל כך ריבק מ
שאני אומר אתה טוה בלי ייחוד אבל אומר
שמגיעים לפירוד זה כתוב אז זה בעצם
>> כן זה אותו רעיון זה אותו רעיון
הקפונים
אבל אבל זה זה הנקודה כשאתה וזה זה בעצם
בא לל תרבי ואומר כשאתה קולט את הנקודה
הזו אתה מגיע לעיר לו אתה מגיע לביטל אתה
קולט נקודה אחרת אתה קולט אתה קולט משהו
אחר לגמרי
>> הרב יכול להיות שזה ההבדל בין העיר להאבה
שהאבה פה הוא מה הוא כאילו של ההתכללות
והעיר
הוא של ה
להבין שיש פה איזה
>> לא לא יוד לא לא זוכר כל כך איפה אתה רואה
הבדל בין העיר אל האווה פה
>> ש
>> תמיד בוא נאמר ככה בוא נמר שהבזה
>> אב תמיד צריכה לבוא מלמטה למעלה אבל אבל
גם שמה יש הבדל בין אב ורבא ולאב הסל שהאב
הוא עולה מ ובא מלמעלה בבחינת מתונה
>> בסדר יש שת מטרגזו מטרגזו בוא אני חושב
שיש בהכל ככה והכל ככה אני לא חושב שזה
משקף משקף את ההבדל בינ ולעירם סיים שניה
כאילו במה ההתמולנות מלמעלה עונה לשאלה
שלו אם אני בא מלמעלה
>> אז אם אני בא מלמעלה אני אומר ככה יש שתי
קשיים בשאלה שלו יש קושי בשאלה שלו
העיניים שלי רואות הפוך וזה לא קושי כ
הקדוש ברוך הוא רוצה שעיניים יראו הפוך זה
לא קושי אנחנו לא נבאים מזה
אנחנו לא נבאים את זה ה
זה המציאות של שם אלוקים הוא שאל את השאלה
שבסוף אני רואה אני רואה את העולם כעולם
איך איך אני מתחבר להתבונן בייחודי
אלוהים. זה היה השאלה שלו. אז זה היה
התשובה שאם מתחילים מלמטה למעלה מאוד קשה.
אם מתחילים מלמעלה למטה שקודם יש מציאות
של הקדוש ברוך הוא מציאות פשוטה שאי אפשר
לחשוב עליה בכלל והוא מתחיל להתגלות ואז
ותוך כדי נשאל את השאלה ואיך יש עולם? עד
שמגיעים לאיזה הנחה
אסתר גופ הקדוש ברוך הוא יצר ואלה אין שום
דבר חוץ מהקדוש ברוך הוא כוליקים גם שם
אלוקים זה שם ה זה הכל זה הכל הוא זה
נקודה אחת זה זה זה זה נקודה אחת עכשיו
הוא אומר בוא נתרגם את זה למיסה אז אומר
ככה יש שאלה אחת שזה צריכים כל הזמן על
תרבה אמר לפני הסתרקוסו אלטר תרב עוצ
מחצדק פעם כתוב הסיפור ככה פעם כתוב
הסיפור ככה אמר לפני הסטלקוסוי שהוא לא
רואה את הקוירה הוא לא רואה את הקורה את ה
על דלת על על ה על המשקוף הגמיד אמר ללב
>> על טרבה עצמו אמר או לפניס את הכוסי פעם
יש נוסחה במקום אחר יש נוסח על על הצמח
צדק אבל אבל זה נוסחה של פשס מקובל להגיד
אל תתרבה שאלטר לפני פתיחוסי אמר שהוא לא
רואה את ה את ה
>> קורה של הגג ש
>> כן את הגג את הגג משקוף של הדלת לא משנה
הוא לא רואה את זה הוא רואה את הדבר היהיה
את הדבר הויה שמחייה את זה. זהם צריכים
לדעת שזה מדרגה של צדיקים. כן. בוא בוא
נעשה דבר ראשון. סדר זה מדרגה של צדיקים
שאצלהם הנשום העירה
במציאות מאוד ברורה. אז בעצם הם ראו
אלוקות. זה לא לא זה לא אנחנו לא יכולים
לפנטז לעצמנו בכלל כזה דבר. הם היו באל
רוח הקודש. לפנטז. כן.
>> אבל לפנטז.
>> אמרת לא לפנטז. אמרת לפנטז אפשר
כל הרעיון. הרי לפנטז אולי יום אחד.
>> לא יודע. לא יודע בדיוק איך מפנטזים כזה
דבר. אבל אבל
>> הוא דיבר שהוא לא יודע לפנטז
>> לא גם אתה אני לא יודע את לא אני גם לא
יודע מה מפנטז איך נראה דבר הוויה שאתה
מפנטז עליוץ
איך נראה האטום הזה שמבנז זה שאתה חושב
שראית שמה את
דבר אחד אני רוצה לראות אותו לא שאני יודע
איך הוא נראה
>> אה בסדר פנטוס פינטוז אגב זה בדיוק מט
>> אבל אל תראה ברעה
>> כי פינטו זה
>> אל תראה ברעה מדברים על זה
>> בסדר זה מה שרצית
>> אבל שהוא ראה זה לא שהוא ראה משהו שהוא
חשב על לפני זה הוא ידע איך זה יראה
>> לא נכון אין אין לנו יודעים עד שיהיה נו
>> אבל נכון אבל על טרב יש נשם אלוקית שאל
תראה ברא אלוקות ראה אלוקות כמו נובי לפי
עירך הוא לא היה נובי הוא היה בלוח הקודש
>> אבל אבל אבל הוא ראה אלוקות זה זה המדרגה
של האלטרית אצלנו ולפחות מה שאנחנו רוצים
להגיע זה זה בהתבוננות צכלית לקלוט את זה
ולקלוט את זה בהתבוננות צחלית בצורה מאוד
מאוד מאוד ברורה מדברים על רבני מקלצקר
אחד מהתלמידים של אלטרה שהוא היה סוחר
ביערות ובשלב מסוים
הוא היה עשה את חשבון שם שם היה נכנס
לאיזה להעמיק בעניין ואז הוא היה כותב היה
יכול לכתוב ככה באמצע חשבון היינו מלבד
זאת אומרת היה נקלט הראש שלו היה נמצא
במקום אחר
הלקלוט את זה מאוד מאוד חזק שהמציאות
החיצונית לא זה לא זה משקף את האמת לפחות
בצורה בצברה לא זה משקף את האמת זה זה דבר
שמאוד צריכים
א אני רואה אני רואה הפוך צריכים להבין
שזה עצמו אלוקות שאני יכול לראות הפוך
הראייה רק מה זה שם אלויקים שיכול להיות
ראייה הפוכה שנורא עולם זה עצמו העוצמה של
אלוקות שיכולה להופיע בצורה כזו הפוכה
שנראה עולם אבל האמת היא שזה מציאות
אלוקיתו
וככל שבן אדם חושב את זה ככל שבן אדם חושב
את זה הוא בעצם משתחרר משתחרר אני אני
אומר היום בדיוק דיברתי עם חבר אני אומר
סתם במים המוזי היום בדיוק דיברתי עם
ש ש
זה פלא מדברים יד שכל כך הרבה ריבוי דיבור
במאמורים את האמת הכי פשוטה שאין שום
מציאות חוץ מאלוקות וכשאתה קולט את הנקודה
הזו אתה בעצם יכול לחיות חיים משוחררים
הכל מתנהל עם אלוקות הכל זה חיות של
אלוקות אין אין ממה להיפגע ואין ממה
להישור ואין ממה להיבהל ואין ממה להעלב
אתה פתאום קולט זה הכל זה הכל זה כל
מציאות אחרת לגמרי זה כל מציאות
ובסופו של דבר אחרי כל המציאות הברורה הזו
בן אדם חושבים שעצה פלוואינית יעזור להם
ופתרון פלוני יעזור להם הרי קלטת את האמת
שכל מה שעוז וכל מה שפועל וכל מה שמצליח
והכל אלוקות אז תחייה את זה תחייה את האמת
הזה זה בהיש יתך לחיות את זה ואז למדת
חסידס מילא מי שלא למד חסידס לא יודע א
למדת חסידס אז אמרתי ככה ככה מישהו התקשר
אליי לשאול אותי מה הפשט בזה? זה כזה מי
שס כך ברור ובסופו של דבר אתה יושב עם
חבר'ה בפברינגן אתה יושב עם חבר'ה זה
חבר'ה כאילו פותחים עליך עיניים כאלה נו
באמת ברצינות זה באמת משהו א מציאותי ככה
לחיות ישים ואז אנשים מחפשים פתרונות הכל
בעיה בחיים והם לא קולטים שהפתרון נמצא
אצלהם בידיים אז הוא שאל אותי איפה הטעות
שלו כך הוא התקשר אליי לשאול אותי אמרתי
לו אין פה שאלה של טעות אתה צודק 100%
כנראה שהקדוש ברוך הוא כשהוא רצה לעשות את
הסטורה גם אחרי הגילוי של חסידס וגם אחרי
כל שהדברים הדברים קיימים אז
>> אז נשאר בחירה אז נשאר נשאר בחירה
>> אנחנו עדיין רואים הפוך
>> כן נשאר בחירה ואתה רוצה שאלת רואה את
הקורות את אז אתה רוצה אתה רוצה אתה רוצה
ביט לבחירה אבל אבל זה כן צריכים לפחות
לחזור את האמת כל הזמן
>> צה לתאר מסיין בידו מה
>> מה סיין בידו שהוא מתקשר לשאול את השאלה
הזו
מסיים בידו זה נקרא שמסיים אותו זה לא
נגמר הסיפור
>> אור ש אתה יכול להגיע למצבים פתוח לא
>> כן כן ה
אתה יודע יש את הסיפור יש את הסיפור של ה
יש את הסיפור של הפח מוישה כשהוא הגיע פעם
ראשונה לרבי מלובלין לחוזה אז הרי לא הגיע
הוא לא היה חוסיד לפני שהוא הגיע לרבי
מלובלין העידים שלו ה היה חוסיד היה
לא יהיה העידים שלו שלו שכנע אותו לסע
לרבי מלובלין ובדרך שנסא לרבי מלובלין אז
אמר שיש לו קושיה על החסידים
שהיתוך הוא מוד השתוקק לביס המשיח הוחמי
שבצורה
מוגזמת אפשר לקרוא לזה זאת אומרת הוא לא
ראה ולא שמע משהו אחר חוץ מזה והוא התפלח
יכול להיות שחסידים מסתובבים כל כך שמחים
מה זה חום בסמקדוש איך יכול להיות
שמסתובבים כל כך שמחים ואז הוא חשב
שהוא שהרבי במלובלי ינה לו על השאלה הזו
מה כתוב שרבי מלובלי ינה לו אז הוא חשב בו
לתסיניס כתוב לו שרבים לא מסייע שהקדוש
ברוך הוא מסייע כתוב מסעים לו שרבים
שצדיקים צריכים גם לעזור לא רק לא רק
הקדוש ברוך הוא כך הוא חשוב ואיך שנכנס
לרבי מלובלים מסנגת כבר
>> כן כן
>> בסדר מסנגת נשומת אומרים שאף אחד לא כולם
נשומס קדושות איך הם לא תגיירו כשהם נהיו
חסידים הם לא צריכים לבוא גיור בחומרי
הקופונים
ה תדע את הורד של רבי סברום רבי סברום
הריסלונים
אז הם הוא נפגש פה מבריסקרוב מבריסקבר
קקרוב וו
היה בדרך היה צריך להכשיר איזה מקווה
ווהגבי
של הברום
אמר רבי סקב שחושב ששם יש זכילה
שזה אומר שהוא לא ואז התחיל לרוד מפחד
שהיה
כמעט על סף להיקשל ולהגיד שזה כושר. ירד
עוד פעם לבדוק. זה היה כושר. הוא אמר שזה
כושר. ואחר כך כשהם נפגשו שנים אחר כך אז
אז אז הגבקרוב רצה להגיד לבזקרוב מי הוא?
אומר לו אני מהמקווה שמה איך שהזכיר לו את
זה עוד פעם התחיל לראות כאילו נזכר בסיפור
ואז הוא שואל את סברו כזה עיר השמיים
אצל מסנקדים
בסבום אומר לו אמר נגיד זה בשלח תגן בסוף
המדובר אז אומר לו ככה
wird und noch balschem pustom
מה אתה חושב שלפני שהגיע בלשם טוב הגנין
היה שומם? תכחי שבלשם טוב הגיע גנם שומם.
זאת אומרת יש נשומס ישראל ו וצריכים לדעת
את היויקר של נשומס ישראל אבל בוא אנחנו
צריכים חסיד אצלנו אין אפשרות אחרת איך
להסתדר אבל אבל לנשומס ישראל זה עוד סוגיה
שנשומס של נשומס גדולות אז בוא נחזור
לנקודה הנקודה
הנקודה היא אז כן הוא נכנס שנכנס לרבי
מלובלין איך שנכנס לרבי מלובלין אז רבי
מלובלין אומר לו ככה
בעצם
על השאלה שלך
מה מה איך יכול להיות שאנחנו כל כך שמחים
מה זה נוגע מה אנחנו צריכים לענות לך אב
כתוב הבולת מסנינו ש גם צדיקים צריכים
לעזור אז צריך לענות לך הם בלילה כשאף אחד
לא רואה
אז עושים תיקחוס בפחיז בתמוס שליש
ביום כש שכולם רואים צריך להסתובב שמח
להסתיר את המדרגה הזו בפנים היה והוא אמר
שכך כתוב חבסלבובס החוסי דבלי בליבוי
בצולוסי בפונות חידוש של האבות של
הרמובלין שגם כלפי הוילוס על החובן גם זה
נכלל
>> גם
>> הוילוס על החום גם זה נכלל באבלו בליבר
באבלי בליבר פונים את הנקודה הזו זה אנחנו
צריכים בוא בוא בוא נחזור לנקודה הזו בעצם
בעצם
אנחנו צריכים לקלוט את ה את אומר בוא לטס
אנחנו צריכים לקלוט שבעצם צריכים סיוע כל
הזמן מלמעלה כדי אבל אנחנו עדיין צריכים
המון המון המון סיוע המון המון סיוע
המציאות החיצונית של העולם מבלבלת ומבלבלת
ומבלבלת אחרי כל הידיעות שכסידס המציאות
החיצונית של העולם
מזמינה לנו ניסיוניס
מזמינה לנו בלבולים אנחנו צריכים לזכור
שהכתובת היחידה אף שפותרת את כל הבעיות
זה אחסי ואחדסי שלומדים בכסידס לא אחסי
תיאורטי אין מציאות אחרת חוץ חוץ חוץ חוץ
ללוקות אין מציאות אחרת חוץ
על יוציא אדומצ מן הכלל נמשיך הלאה על
יוצא אדומצ מן הכלל שגם גופווי ונפשו
ורוחוי ונשמוסי בטיילים במציאות דבר השם
זאת אומרת
דיברת על העולם העולם הוא כל כולו אלוקות
מי זה האני שלי
האני שלי הוא גם כל כל כל כ כל המציאות של
אלוקית אני מרגיש את עצמי את הגוף שלי את
הנפש שלי גם כל המציאות שלי מציאות של
אלוקות זאת אומרת כשבן אדם קולט את זה
חיים חיים אח חיים חיים אחרים
אתה אתה בעצם קולט ש אין כזה אין כזה מצי
את אתה בונה על הצלחות שלך אתה נשבר
מהכישלונות שלך יש לך שאיפות ענקיות לכבוש
את כל העולם מה שישאיך עליך לא ידובים ולא
יער זה לא מתחיל ולא שלא נגמר. יש מציאות
אחת, מציאות אלוקית. ואתה אתה כל
הרצונות שלך וכל הצרכים שלך וכל מה שעובר
עליך הכל הכל הכל הכל כלול באלוקות. זה
שלב אחד שצריכים להתבונן. עכשיו ממשיכה
תראה בעוד שלב. אחרי שאני ביטלתי את כל
המציאות שלי וקלטתי שהכל זה דבר השם אבל
אני קולט שדבר השם יוצר את המציאות שלי.
זאת אומרת אני ביטלתי את המציאות שלי לדבר
השם אבל בסופו של דבר דבר השם יוצרת את
המציאות הזו. אני בא עכשיו ומבטל גם את
הביטול הזה. אני לוקח את הביטול הזה
שביטלתי את עצמי לדבר השם. אני גם את
הביטול הזה עצמו מבטל לדרגה יותר עליונה.
דיבור זבורח מיוחד במחשבתי בקנל פרק חוף
כאריכס בדרך מושל בנפש האודום שדיבור אחד
מדיבור מחשבתי כלא ממש. זה עוד שלב זה עוד
שלב. זה עיקר של בתוך השמש.
>> אה זה בתוך השמש. זאת אומרת זה גם פה
>> כן הוא אמר פה קודם אני ביחס לדבר השם יש
פעמיים אני בתוך השמש יש בתוך השמש של איך
שאני בדבר השם שזה שר תמונה פרק ג יש אחר
כך איך שד
>> בתוך פה
>> בטל במציאות בגלל שאין לי מציאות עצמית זה
לא בתוך
>> זה חלק זה חלק אחד
>> לא בתוך זה החלק הכי השמש שהוא בטל לגמרי
לשמש
>> כי כי
>> גם זה זוב השמש בגוף השמש שניהם זה זיב
השמש גוף השמש. השאלה מה אני מבטל לגוף
השמש? השאלה אם אני מבטל את המציאות שלי,
את המציאות של העולם לגוף השמש, אז אני
מבטל את העולם לדבר השם ואז אני בעצם קולט
שהעולם הוא הופעה של דבר השם.
>> ויש שלב שאני אומר שמצד האמת של הקדוש
ברוך הוא גם אין עולם. לא רק גם אין דבר
השם. זאת אומרת כל העולם שהוא דבר השם זה
הכל איך שזה נתפס במציאות של איך שזה נתפס
במציאות שלנו. המציאות שלנו היא לא מציאות
שלנו. מציאות שלנו היא מציאות של דבר השם.
אבל זה איך שדבר השם נתפס במציאות שלנו.
אבל ללות שמצד האמת של הקדוש ברוך הוא כול
אז באמת הוא המציאות היחיד הוא המציאות
היחידה וזה וזה וזה פה קושי הרבה יותר
גדול. כזה אין לנו באמת אותיות להבין. זאת
אומרת לקלוט לקלוט שבעצם בעצם יש גילוי של
הקדוש ברוך הוא שזה נקרא דבר השם. אני כבר
לקחתי את העולם והפכתי אותו למציאות של
למציאות של גילוי של הקדוש ברוך הוא. לקחת
אחר כך שהגילוי של הקדוש ברוך הוא הוא
כשזה נתפס אצלנו כגילוי. אבל כלפי כלפי
האמת של הקדוש ברוך הוא גם את זה כי ואז
אתה אומר לי איך זה יכול להיות אין או יש?
אין או יש ואז אתה מבין שבמצד הקדוש ברוך
הוא אין כזו שאלה כי הקדוש ברוך הוא יכול
להופיע בצורה שיש גילוי למרות למרות שאין
בעצם למרות שאין בעצם כלום ואז אתה בעצם
עולה לרמה הרבה הרבה יותר עליונה וזה וזה
בעצם ביטול ביטול ביטול ביטול גמור ביטול
מוחלטיחודי לא
>> זה השפיץ של ייחודי אלוהי שפית של ייחודי
אלוהי קוראים לייחודת התועה גם לדרגה
הקודמת גם קוראים ייחודת התואה בשלב מסוים
אבל האמת היא שזה היא לא ישב את התועה
ייחודת התועה זה דבר דבר ראשון השם מהווה
אותי השם מנהל אותי שלב שני בהשםו אותי
מנהל אותי אני קולט שאין לי מציאות חוץ
מדבר השם שלב שני ואחר כך יש עוד שלב אפשר
לוקח את דבר השם ואני ואני ואני את עצמו
את עצמו מבטל לגמרי
וזה וזה שכוסוב אמר כוסירס השם מחוכמה
העיר ש העירס השם זה דבר אחד עם חוכמה
איזה איזה עירס השם זה דבר אחד עם חוכמה
העיר לא שזה ביטול מוחלט מול הקדוש ברוך
הוא זה דבר אחד עם חוכמה אני אומר צריכים
לתגם את כל ה את כל ה את כל אי אפשר להשיג
לעיר וחוכמ אי אפשר להגיע למדרגה הזו של
החוכמה והביטל הזה אי אפשר להגיע אלו
בקיום התור והמיצס על דייר את התורה
החיצוניס
>> זה שכוסמם איני אין חוכמה
>> תבונן למה זה שאלה טובה קודם נגיד מה
שכתוב אחר כך נשאל את השאלה קודם אומר
אלטר אומר יש הרי במשנה עוד חלק יש במשנה
עם מן חוכמה מי נייר אבל יש גם במישה חלק
עם אין ירן חוכמה אז על איזה יר מדברים
איירן חוכמה אם אין את התה זאת אומרת אם
אין קבלסול של קיום התמצווס אין חוכמה אז
אני לא יכול להגיע לחוכמה של של שתביא
אותי
לעירה זאת אומרת קודם צריך להיות יראה
שמביאה אותי לקיום התרה והמצחרי שיש קיום
תר והמיצס אז אני יכול להגיע לביט לביטול
המוחלט לקדוש ברוך הוא אז עכשיו הוא שואל
שאלה מה הבעיה תעשה תעשה אני אתגם את
המילים שלו תעשה מה שאתה רוצה מה שבא לך
איך אומרים בא לך לאכול לשתות להנות תעשה
מה בא לך אל תחשוב על הקדוש ברוך הוא בכלל
עוד יותר מזה
קודם אמרת טוב אולי מה שאני גמרתי עכשיו
זה לא
אמרתי מה שאתם מחילה הפעם הפעם לא יצא לא
אז בוא אז בוא
>> למה חייבים תורה ומצוות אני לא דיברתי
עליכול ולשתות לא מה שאני רוצה אני אשב
בלי שאני רוצה מה זה נקרא בלי תורה מצץ?
לא הבנתי לא לא תרנה תפילין לא
>> אבל הקדוש ברוך הוא אומר לא הבנתי
>> רגע רגע רגע אני אני אומר מה שהוא אומר
בסדר כי יש אבל אני אומר למה זה מוכרח
להיות
>> תנאי כדי להגיע לביטול הזה תתבונן תתבונן
תתבונן תתבונן על חשבון התפילין על חשבון
התורה שבת תתבונן
>> תאמץ גם אם אתה לא רוצה מה שבא לך ותעשה
תעשה את העבודה הזאתי ותדמיין זה השמש בור
השמש וזבר השם
התשובה היא התשובה היא בטר אל תתבונן גם
אם אתה לא מתבונן זה נכון
>> התשובה היא התשובה היא בטרטה התשובה היא
בטרט התשובה היא בטרטי
שתי יש ש יש תשובה א פשטנית ויש תשובה
יותר עמוקה התשובה הפשטנית אם הקדוש ברוך
הוא מצווה ואתה לא שומע בקולו אז לא שייך
לבוא להגיד אני חושב על הקדוש ברוך הוא
ברגע שבסופו של דבר אני מצפצף עליו אין
אין אין אין חוכמות זה זאת אומרת זה זה אם
לא יוצא שהקדוש ברוך הוא לא היה מצווה
אותנו מצווס, לא היה מצווה כלום, יכול
להיות שאולי היה כזה מהלך. אחרי שהקדוש
ברוך הוא דיבר ציוו מצוו אין חוכמות. כך
הוא ציווה אומר לו סיע דשמיא
>> לא לא שייך זה אני לא יכול לחשוב על הקדוש
ברוך הוא ובאותו רגע אחד לצפצף עליו לא
הולך אני רגע זה
>> למה מחתרת וכול נו
>> לא אז לא אז זה לא זה לא גם פה מחתרת לא
גם פה מחתרת לא מביא לידי ביטל אנחנו
מדברים על על עלעל מבין את זה אני לא מבין
את זה אברהם אבינו הגיע ליחד
>> אני שואל בברי
>> לא לא קודם אני אדבר בצורה הכי פשוטה בוא
נעשה בוא נעשה פרקטי
יש לך אתה אתה נכנס
לא יודע לאיזה אישיות שאתה מאוד מאוד
מעריך אותה ואתה עומד בבושה מול מול
האישיות הזו אתה רגע הזה
מגיע האישיות הזו אומרת לא להיכנס לחדר
בצורה כזו ואתה נכנס לחדר בצורה כן בדיוק
הפוך מה שהוא אמר לך אז אתה יכול להתבטל
אליו אתה יכול להתפעל ממנה אתה כרגע מצפצף
עליו איזה סיפורים שאתה מספר לי אני מתבטל
מתבטל מתבטל ואתה עושה רגע בדיוק הפוך ממה
שהוא ציווה אותך מה זה אז זה נקרא בדיוק
גם פה מחתרת רחמון קריה זאת אומרת לא אני
לא התבטלתי מבין זה כזה אחרי שאני יודע מה
הוא אמר אבל אם אני נכנס לחדר
>> או אז אמרתי זה התחלתי לולי שקו שמעתי
סיפורים עליו לא הוא לא אמר שום דבר לא
ידעתי איזה נעלי נכנס לא יהיה ליירה בוא
נעשה סדר אז בוא נעשה סדר אז אמרתי כל
תשובה פשטנית כל תשובה פשטנית שללא נניח
שהוא לא היה מספר לנו טוירו מצווז
אז אז אז היה אפשרות אבל אחרי שהוא סיפר
טירו מצות זה התשובה הפשטנית
>> דבר ראשון התשובה הפשטנית היא מאוד תשובה
מחייבת אני לא יודע למה אתה כל כך מדלג על
התשובה הפשטנית התשובה הפשטנית הזו מסובבת
לי את הקישקס אתה יודע מה זה קישקס
>> אתה היה מעדיף לחלום
>> אה היה מעדיף לחלום
>> כן בטח
והתשובה הזו מחייבת אותי בלי חוכמות כז
>> כן התשובה הזו מחייבת אותי בלי חוכמות מה
הפירוש הקדוש ברוך הוא אומר לי ככה וככה
וככה דבר לרעיון כן בסדר אבל אומר דבר
ראשון התשובה הפשטנית הזו היא מאוד מאוד
מאוד מחייבת זאת אומרת אין אין להיות
חוסיד אתה יודע איך איך שהמישה קורא לזה
אין בור ירי ח ולא היה מאורץ חוסי אין
סיפורים אני אני חוסיד בטלות כן בלי בלי
בלי בלי
>> בעצם בעצם אתה אומר אני רוצה להיות בטל
בלי להיות בטל
>> אתה מבין לבד כזה משפט לא
>> זה עכשיו זה זה החלק הראשון החלק השני
החלק השני שצריכים תבין בסופו של דבר הגש
לנו חימר הגוף אנחנו נמצאים פה באוילמזי
ללא הזכוך של תוירו מצוו
>> אתה רצית לשמוע את זה וידעתי אבל רציתי לא
ידעתי אמרתי אולי זה
>> אבל אבל קודם רציתי אני אין לך אין לך
מושג אני חוזר לעצמי עם כל הגשמק שצריכים
לשמוע בכל הקדוש ברוך הוא צריכים לשמוע
לדבר על עצמו משהו יותרכן
כאילו שאתה לא צריך אבל הקמפוני
>> יותר קל זה יותר קל כן פחות פחות
זה נכון זה נכון זה נכון אבל עם כל זה עם
כל זה אבל אבל אנחנו חושבים מתוועדים שעות
שלמים על הנקודה הזו להבין שזהו זה האמת
האמת היחידה זה זה רוץ השם חייבים להשתבד
לרוץ השם אבל לא לעשות דבי על רוץ השם זה
>> רק רק כי כי ככה אנחנו מחוברים להשם זה
המציאות זה האמת של הקדוש ברוך הוא ואנחנו
רוצים אנחנו לא צריכים אנחנו לא צריכים
להעביר
שכל סקות במשברורה א זה בסדר גמור
אנחנו אנחנו צריכים את הקדוש ברוך הוא
שציוה על הדברים האלה זאת אומרת אני לא
רוצה עכשיו להיכנס בסדר יש בפברינגן זה
שייך לפברינגן על ההבדל על ההבדל המהותי
האם אני עושה v על איך שהתנהגתי או שאני
רוצה אני רוצה להיות נכנן לקדוש ברוך הוא
זה להיות נכנ לקדוש ברוך הוא זה כששומים
בקולו מה ש מה שהוצי
זה נקודה איזוית אבל כדי להגיע לעירי לא
חייב לעבור זכוך כי בסופו של דבר המציאות
של העולם זה עולם וכשאתה מקיים אתירו
מצווה אז מתוך יראה העולם מזדכך זאת אומרת
בוא בוא בצורה הכי פשוטה ודי שמניח תפילין
והולך ציצוכה
עוד כל הטיר כולי הוא לא מדבר לו שנורה
כל מה שהקדוש ברוך הוא כל מה שהקדוש ברוך
הוא עושה הוא מקיים את זה כמבין שהקדוש
ברוך הוא מחכה עליו הקדוש ברוך הוא רוצה
את זה ושומע בכל הקדוש ברוך הוא הנשומ שלו
מתגלה היות והנשומ שלו מתגלה הוא יכול אחר
כך לקלוט את יראי אלוהי אני רוצה עוד מילה
אחת עוד משפט אני רוצה עוד משפט אני רוצה
אני רוצה עוד משפט לזה זאת אומרת בוא נאמר
ככה בלי נשומה לא שייך לקלות יראה אילוה
והנשומת שלנו בסופו של דבר מלובשת בחומר
הגוף אז זה ממש בונע בעדינו מלחיות יראל
ככל שאנחנו מקיימים תרומס מזדרכך החומר
ואז בעצם הנשמה שלנו מתגלה ואז יש לנו
סיכוי שאנחנו כן
>> אם אתה מקיים תורה מצוות כדי לסמן V אז רק
שנייה אז אז החומר הרוף לא יזדק
>> לא באותה רמה
>> לא באותה רמה כי בוא נקרא לזה זה נקרא
בלוש שלל תרבה טוירו מצב בחיצוניס
>> אני נכנע סוף סוף אני נכנע לא בא לי אבל
אני
>> אז זה בחיצוניס זה בחיצוניס
>> זה כתוב בת
>> לא בחציניס זה שאתה עושה את זה בסתומה
>> בסתומה כאן אני לא עושים סטום אני מבין
שאני צריך להידק בקדוש ברוך הוא אני רוצה
לדבק בקדוש ברוך הוא אבנו אבנו רוצה אבל
אבל העשייה היא היא
לאפקות
אלא היא לא לא בוא בוא נאמר ככה לא בוא
נמר ככה אני חושב שיש פה יש פה נקודה היות
תכונת הנפש של לבן אדם מי שתכונת הנפש שלו
זה לעשות vז הוא חושב בצורה של v אני לא
חושב שצריכים הרבה להתעסק בזה מי שתכונת
הנפש מי שמודע לתכונת הנפש שלו עבוד
>> לא לא תקשיב תקשיב לא למה אתה לא אתה יום
קרבים לא דבר על זה
>> לא לא אני לא חושב שההתעסקות צריכה להיות
כל הזמן אני כן וובי לובי כן לובי צריכים
להשקיע הרבה ולחשוב על האמת של הקדוש ברוך
הוא אני רוצה
>> בדיוק התכונה הטיבית שלך תהיה v אני לא
חושב שאתה יכול אולי תהיה תהיה איך אומרים
קיצר חדש
>> מהנקודה הזאת של אבינו את
>> כן מהבי למה למרות שיש לו תנועה של V הוא
צריך להביא שזה התנועה הטבעית שלו ויכול
לעזור לו לשמור אותו מהוירס לשמור אותו
ממניסיוניס ישבנו השבוע בהתוועדות אז
דיברנו על הנקודה הזו של אחסיה שזה האמת
של הקדוש ברוך הוא אחר דסה מתבתי דרך תור
מצס ואז היו שתי אברכים ששאלו את השאלה
הזו כאילו חבר לא יודע אני מקיים טירו
מיצס איך פתאום פתאום נכנס אח דסך זה
מסתדר לי טרומיץ אני יודע באופן כללי
שהקדוש ברוך הוא ציווה על זה אבל זה מסתדר
לי גם בלי להכניס בכל רגע את הקדוש ברוך
הוא איך פו איך פתאום הקדוש ברוך הוא נכנס
כל רגע פה והיה אברך אחר ששואל אברך שני
שאל שאלה
בכלל לא מרגיש שזה הקדוש ברוך הוא כאילו
אני לא אני לא מרגיש בכלל שזה הקדוש ברוך
הוא אני מרגיש את עצמי ואז כאילו אה אז
הוא ברך זה אומר אה שנינו שואלים את אותו
שאלה אמרתי לו שניכם לא שואלים את אותו
שאלה מנקוצה לקוצה הוא ליה אז הוא אומר
ככה התכונה שלי זה להיות בסדר להיות מסודר
אז אני מסתדר אני מסתדר לעשות את כל
טירומיצ גם בלי גם בלי לחשוב כל הזמן על
הקדוש ברוך הוא אתה לא יכול בלי לחשוב
לעשות טירומית את אומר שאתה לא חושב על
הקדוש ברוך הוא אתה חושב על עצמך זה שתי
תנועות אתה לא יכול לעשות שום דבר בלי
חיבור רק אתה אומר שלא מרגיש שזה חיבור
מושלם לקדוש ברוך הוא אבל ההוא שואל שאלה
אחרת אז הוא שואל אותי ככה בשקט
אז אז תצא שאני עושה הרבה יותר אוירות
ממנוח
ב
>> זה של החיבור או זה של
>> זה של החיבור שואל ציתר עבירות אמרתי לו
בטח
>> פחות עשה נראה לי זה
>> כן אבל אבל הוא שואל אותי אבל אבל אמרתי
לו בטח אז הוא אומר לי א
זה זה המציאות זה המחיר כל כל דבר יש לו
את המחיר שלו אבל אבל אבל אבל אבל אבל אבל
אבל אבל אבל אבל אבל אבל בוא נחזור בוא
נחזור בוא בוא נסכם את הנקודה ברור ברור
שככל שמקיים תירו מיצס יותר מתנועה של יר
שמיים יותר מתנועה של חיבור אז זכוך הוא
הרבה יותר ואז נתקלט הרבה יותר ייחודי
אלוהי עיר אלוהי ברוך השם לאילו
זה מה שסיימרות
מנחה ש הקדוש ברוך תיר ‏Yeah.