0:00 / 0:00
התוועדות י"ט כסלו תשפ"ו - הרב יעקב משה וואלבערג | איגוד בחורים לומדי חסידות
428 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
‏Plata
verbringen
ist der ‏K nicht
damit
aber beim Rben
und jetring
war
der zählt
‏sie das
wegen dem nench
her wie er aber der Mann wegen sich
der sag ich zu verbringen zum verbringen
nicht offizielle habת
חבד
‏und ich w schiebe jammer
gekommen
von schiebe zum verbringen
noch zegangen noch verbringen
gehen wir darf gehen mit der Trainfang
reden verkeב
אנחנו איזה עניה
אחרי איזה אוטובוס
זה היה באמצע הלילה ב4 בח לפנות בוקר
הייתי לבד הייתי צריך לחכות באמצע הלילה
לחכות לאוטובוס יכול לחכות חצי שעה זה
ואני עדיין זוכר את הניגון ואני אוהבת בוח
שאני שאלתי לעצמי
לבד כך אף אחד לא היה
וזה היה מאוד חי והוא גם דיבר מן הסתם הוא
דיבר על הניגון ו ההתעוררות ועדיין הוא
מדובר פה ביהודי אני מדבר על יהודי ששמעתי
את ההקלטה שלו שיש להשפעה על אלפי אנשים
כיפשוטה יש לו אלפי תלמידים
וגם אלפי אנשים שומעים אותו הוא לא בן אדם
ככה
הוא בן אדם מאוד מאוד עדין
אז הכל פונים
הוא מדבר על זה נזכר נזכרתי למה אני מספר
עלי אני מספר שיש כזה דבר יש כזה דבר
ככל דבר השאלה היא סך יש
יש בן אדם שנמצא במקום,
מסתכל ב על הדבר, הוא מסתכל על זה כן,
אבל הוא נמצא מבחוץ.
נמצא מבחוץ.
כשמנסים מבחוץ
טוב להימצא מבחוץ ולראות מה הולך מבפנים
זה הרבה יותר טוב מלהיות בחוץ ולא להסתכל
מה הולך בפנים.
לפחות אתה מסתכל ורואה מה הולך בפנים.
אבל עיקר עניין של התוועוד
הוא להיכנס בפנים. להיכנס בפנים.
זאת אומרת לראות להיכנס.
וזה באמת עיקר ההבדל כשמדברים על התוועדות
ושיעור.
בעצם שיעור אתה נמצא באיפה שאתה נמצא
ויש המגדש שיר שנמצא איפה שהוא נמצא
ואתה שומע אותו.
כמובן אתה שומע אותו, זה פועל עליך,
אבל אתה בכלל נמצא בעולם שלך
והוא נמצא בעולם שלו
והוא נותן לך סבריעות,
זה דברי תורה, דברי ספרה, לא יודע, לא
משנה איזה שיעור,
אבל הנקודה היא שיש הוא ויש אתה
והוא מעביר לך איזה זה מסר.
עד כדי כך
זה קשה לדעת זה בטוח הבדל
בין שיעור שאתה שומע ממישהו חי
ואתה שומע מהקלטה.
פתוח הבדל. בטוח בטוח.
אבל בכל זאת היום בפרט עם וידאו
זה והרבה אנשים שומעים שיעורים הרבה אנשים
זה אפשר להיות אתה פה
הוא פה הוא נותן לך איזה דברים ואתה שומע
אותו טוב זה טוב
בשביל שיעור זה מספיק
אולי זה לא אותו דבר
יש עניין שלום שלום
>> שיש
>> שיש עניין ש שיש שיעור שת
>> יש שיעור
הוא נותן לך יש הבדל יש הבדל אם זה הקלטה
או בחי
>> אפשר קצת יין הלילו לו
טוב
מה קרה
מה קרה שיש ברוחת
>> טוב יש עוד קצת
>> זה זה עניין של שיעור אבל התוועדות אני
אומר לכם סתםזה
זה דבר פשוט מה שאני אומר לא לא משחידוש
להתוועדות. הגד של התוועוד הוא שאתה נכנס
לתוך עניין. זה עניין.
להיות בהתוועדות
בהקלטה לא שייך.
אפשר לשמוע מה שאנשים מדברים בהקלטה,
אבל אתה לא נמצא בהתוועדות.
זה אני אומר. למה אני אומר לכם זה? לא
יודע. אני אומר אני אומר את זה בהמשך
שהיהודי הזה הרבינברג דיבר על זה שהוא היה
בהתוועדות
והוא אומר שהתודדויות האלה גם שלא הבין
ידש כל כך טוב אז עכשיו הוא כן מבין ידיש
גם שהוא בא מבית שההורים שלו כן דיברו
ידיש אבל הוא לא לא דיבר את השפה של הרבי
רבי יסחול מבטע אחרת זה זה לא והוא לא
הבין כל כך חידש אבל הוא אמר שזה זה החיים
של סולר ההתוועדות כזה פעל עליו ששינה
אותו הוא יהודי היום שיש לו השוואה אני
אומר לכם על אלפי אנשים
שהוא ממש מילים אותם מאשפה מכריסוס
דברים נפלאים מפץ חסידסגנון
שלו
והוא לומד חסיד הוא לומד
לומד חסיד זה מספר על רבי ופשולים
פשוט זה לא זה מיססס
לא מיסס הוא מתסיד שהוא והוא יש לו עסקים
אבל היה לו הוא היה מגיל תוודיות
הוא גם מספר מעניין גם מספר דבר מעניין
שהיה לו אחרי שהוא היה בבית ספר שמה בישיב
קטנה בחייסקו
זה היה על פרוש זדרוכים
ההורים שלו שהיו צולם סתם מהמלחמה
זה הם הם רצו מאוד שהוא ילך גיל
אוניברסיטי
שיהיה אורך שיהיה ערך דין ואיך אומרים לא
יהיו זה ערך דין עורך דין מאוד רצו שלך
לקולומביה
ככהניברסיטי הוא מאוד מאוד מפורסם
והוא מאוד לא רצה והוא לא ידע וזה
והוא הלך לרבי
בסוף למשל הוא מספר ככה שהרבי הוא רצה
לדבר איתו בסוף הוא לא היה יכול לדבר
והרבי רק עבר
והוא לא אפילו הספיק לראות אותו זאת אומרת
הרבי לא הסתכל עליו הוא לא כמעט לא הסתכל
רבי נכנס כמעט נכנס לרכב הוא היה בדרך לאל
פתאום הרבי רבי הסתובב ככה הוא מספר רבי
לא לא שקרה הוא מספר פתאום הרבי הסתובב
וחזר אחורה ככה הוא מספר קידוש
והוא ניגש אליו
הוא אמר לו אפס משהו לא אמר לו אפס משהו
הוא אומר לו כאילו הוא נתן לו מה שהוא
חיכה שיתן לו קודם
וזה היה המסר
שימשיך בתורה
הוא לא ילך להיות עורך דין. ככה הוא סיבר.
היום הוא רב מפורסם
ולא סתם רב. הוא רב רב מאוד מאוד חשוב.
למה אני אומר לכם את זה? אני לא יודע למה
אני אומר אני צריך לדבר זה אני צריך ג אז
אני אומר לכם זה הנקודה. הנקודה היא זה לא
כל כך אם מישהו ידבר פסיזה משהו
משהו.
נקודה היא אתם
צריכים להתיישב פה, להיות פה.
כמה זמן שאתם פה? אני לא אומר לכם שום
דבר. יכול להיות פה חצי שעה, רבע שעה,
יכול להיות פה חמש שעות
לא יודע. אני היה פה, לא יודע כמה זמן היה
פה אני. אבל לא משנה הזמן שאתם פה שאתם
תהיו פה. זה אני מצליח. זה אני מציע. אם
אתם רוצים שההתוועדות יעשה משהו, זהו זה
הנקודה. אני אגיד לכם לחיים ואני אגיד לכם
איזה דרשה קטנה קטנה דרשה קטנה לחיים
וחיים
אז ככה
אני אגיד לכם שזה זה
יוט קיסלב
יטיסלב
צריכים להסביר מה זה יט קיסלב
סקיסלב נקרא זה היום
שאלטרבי יצא לחירות
זה זה פשוט היה הזמן
שאלתר היה במעשר
וביוטס כיסללה אל תתרבי יצא לחירות
צריכים להבין
שכון אל תלבה היה אל תלבה צדיק גדול מאוד
והוא יצא לחירות זה דבר גדול מאוד
אז אפשר להגיד שתשמע לפני 200 או משהו שנה
היה יהודי כמו אלטר שהיה ממש ככה
משהו נפלא
ושמו אותו במעשר
ואחרי זה הוא יצא ממעשר וזה היה שמחה
גדולה שאלת רבי יצא ממשר
זה שמחה גדולה מאוד ממילא לכבוד השמחה עשו
חג
ונהיה חג
עכשיו 200 שנה חוגגים זה שלפני 200 שנה
היה יהודי כמו אלטרבה שהוא היה ממש על
טלבה
לא יודע אני לא יכול לדבר מה מי אלטרלב
אלטר היה אלטרבא הוא היה משהו מאוד מאוד
מאוד גדול שאני לא העיז אפילו לדבר עליו
והוא יצא טוב
אני מתאר לעצמי
שמישהו יכול לשאול שאלה רגע
אלטר תרבי היה מאוד גדול
והיה דבר גדול מאוד שאל תראה יצא לחירות
ואני מבין שבתוב קנ נטס כתרבי יצא מכירוס
היה שמחה גדולה מאוד
ובתוב קסמך
שנה אחרי שאלבי יצא לחירוס היה גס שמחה
גדולה מאוד
דרך אגב דרך אגב לא ידעתי את זה הרבה לא
יודע כמה זמן אני יודע את זה אבל לא לא
יותר מ-10 שנים הוא היה 20 שנה שע שהניגון
שהניגון כן אליאטו
גן הידוע
שאני חושב כל העולם שר כילאת של אלטרה
הוא הוא שר
כשהוא נכנס להתוועדות יט כיסלת טוב קס
אלטרסף
קהל גדול
בליוזם זאת אומרת כשאלטרבי היה שמה
ואלתרבי נכנס
ככה בשקט
הוא היה ושמור איך שהוא לא הוש ככה
שמעו איך שהוא שאל לעצמו את הניגון כלטו
כלליטו בידה כזה זה זה מוסיף ככה במצב
ובניגון
שומעים את הניגון הזה כי אליה תרבי שאר את
זה כשהוא נכנס אבל מבינים בתוך כו שמח שמח
א' סמך ב זה מגור
אבל אנחנו עכשיו בתוב שפ
טוב שפו
מספרים לנו שתשמעטוב
קנט
לא יודע חשבון בדיוק אבל יש חשבון ש לא
חשבון מסובך שלפני 227
שנים
היה אלטר תרב שיצא לחירות
ואנחנו היום נשתה משקה עד הסוף
לכבוד מה שהיה לפני 200
27 שנים.
אתה מבין את השאלה הזה? אתה מבין השאלה
הזה? אז מה הנקודה? מה הפשט? מה המת הפשט?
אמת הפשט הוא שצריכים לדעת
שזה שאלתרב היה במעשר
לא היה סתם שהיה על תרב גדול מאוד והיה
במעשר בגלל שהיו אנשים שעשו שיהיה להם
מעשר זה לא הולך ככה
אל תראה בו אל תראה ב
למה היה במעשר
שזה היה גזר מן השמיים למה היה גזר
מןשמיים אלטר מה אלטר עשה זה
נקודת דבר היה שיש ב שמטף
צריכים לדעת צריכים מה שאני אומר לכם זה
עכשיו כשאומרים
עבר מט
יש לפעמים לומדים גמרא לומדים לומדס
מתחילים רישינים
טוב זה טוב מאוד זה מאוד טוב אבל יש
לפעמים שצריכים ללמוד את הגמרא
כפשוט
הגמרא עם פירוש רש"י
כפשוטי אז אנחנו מדברים עכשיו כפשוטי
כפשוטה
על דרבי היה במעשר למה הוא היה במעשר
מה הוא עשה עשה משהו לא טוב הוא היה במסר
באמת זה בכלל זה לא לא כל כך מובן אל תראה
ב כאילו היה הוא ברח הוא צריך להחליט אם
כן ללכת לא ללכת
זה היה כאילו הוא הסכים ללכת
הוא הסכים ללכת כאילו הוא היה יכול לא
ללכת והוא הסכים ללכת מה מה הולך פה מה
הולך פה אז נקודת הדברים הוא פשוט
שיש בר שמטוף
בסדר מדברים פה באופן פשוט
פשוט לא פשוט שכל לעולם מבין את זה פשוט
באופן פשוט בפבר של תסקיסלב
שהיה בא זה היה יש בלשם מה פשו שמתף יש
איבשטר
והתכלית שהיברשטק ברא את העולם שיהיה ביס
המשיח
זה צריכים לדעת לפני שמתחילים
שהסיבה שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם
הוא כדי שיהיה בס המשיח
לא הפשט הקדוש ברוך הוא ברא העולם
ועניין של עולם הוא סיפורים סיפורים
וממילא היה סיבוכים
ועכשיו הפתרון
היה ביס המשיח זה כאילו בן אדם בן אדם
בריא
והוא נהיה חולה
והוא צריך ללכת לרופא והרופא יעשה ניתוח
זה התכלית של החיים הוא הניתוח של הרופא
התכלית של החיים הוא לחיות
אבל היה זיבוכים
ממילא הוא נהיה חולה
אז הולך לרופא להתרפות
אז ככה אנחנו חושבים שמשיח הוא שיש עולם
הקדוש ברוך הוא ברא את העולם בסד איזשהיא
סיבה
והיה סיבוכים מך היינו גלינו מארצנו רחקנו
מילד מסינו
זה וסוף כל סוף משיח יבוא ויסדר את
העניינים
הפשט הוא משיח הוא פתרון לבעיה
יש בעיה יש עולם בלי בעיות זה היה הכי טוב
לא הי צריכים לא לגלות ולא למשיח הכל יהיה
בסדר
אבל מכיוון שיש בעיות
ממילא צריך פתרון יש חולה צריך רופא תכלית
של החיים הוא לא הרופא. הרופא הוא פתרון
לבעיות של החיים.
זה אותו דבר משיח. אבל זה לא ככה. צריכים
לדעת שזה לא ככה. מי שחושב ככה הוא תיר
בתכלס.
התכלית ורוח הליקים מרחבז על פני המים זה
רוחי של משיח. התכלית של בריאת העולם הוא
ביאס המשיח. מה זה ביאס המשיח? התכלית. מה
שיהיה כשיוב המשיח ואז יהיה וניגל קלדיה
ואז יהיה בניצוצ ויה כל הסדר דברים אז
התכלית הוא ביס המשיח
וזה היה תכלית
וזה היה תהליך ארוך של עולם שיט פשנין דבר
שאנחנו עכשיו בסוף ערב השישי
ככה אנחנו
וממילא אנחנו עכשיו בזמן זמן שכבר מתחיל
להיות זמן לביס המשך
מה מה קורה
זה הקדוש ברוך הוא שלח אתם על שם טוב
אתם צריכים לשמוע את זה אתם חסיד שבוחרים
לא מדברים ככה צריך לדעת שיש אבשת ואבשל
בראת העולם
ותכלית בריאות העולם הוא משיח
והשלם של ביזה המשיח הוא אבא שטף אב שנט
לא סיפור
שנטב הוא חלק מתהליך של בס המשך
ובזה גופ יש שם היה לו תלמידים
ותלמידיו היה לו תלמידים
והכל מביאים ביזה משיח
ובין התלמידים היה אל תלב על תלב היה
תלמיד שמגד
ואל תראה בחידש
בתלזה בלשמטב
מה שנקרא דרך הבת לא לא אולי אולי צריכים
כן להיכנס לפרטים שבזה להסביר מה מה זה
אבל אולי אני לא יודע להסביר אבל יש כזה
דבר שנקרא בל שמטף שזה כללות
גילוי אל ששייך למשיח וזה תלמידיו
ואחרי זה היה טרב שהוא המשיך בדרך של שמטף
בדרך שלטף
ואל תרבה
כנראה
הביא את האור הלקשטב
למטה מטו יסר
וזה עורר קטרוק מה זה עורר קטרוק מה הפשט
עורר קטרוק פשט מכיוון
שאולי לא הגיע הזמן לביס המשיח ממש
נכון הקדוש ברוך הוא שלח את הבעל שם טב
שם טב היה מגד
והיה כמה תלמיד היה מגד כדי לגדל לתלמידים
שכלם היו צדיקים כדי למעד
אבל בן העיניים היה אלטר
ואלתר לקח אתזה בשמט
והביא את זה באופן של חבד שיכים להסביר מה
זה חבד לא יודע מי יכול להסביר את זה אז
צריכים להסביר את זה אולי אתה תסביר את זה
מה זה חבד
וזה שעל תרבי הביא את סידס לתוך חבד
עורר כטרוג
צריכים לשמוע את זה צריכים להבין מה
שמדברים פה אני לא אומר לכם אני לא אומר
לכםפשטו
ואני לא אומר לכם דרושר
אני אני לכם
אני יכול להגיד לך מבחינת
מבט חסידי
בטוח מבחינת חבד בבת חסיד חבדי
זה מה שאני מדבר הוא פושט
הוא פושט בתכלס הפשיטוס
שאלתר הביא את החסידס
והביא את זה לתוך חבד
וזה כביאכל עורר קיטרוק מה קיטרוק מה
פתאום שאתה מביא את החסידס עד כדי כך שאתה
מוריד את זה למטה מטה וזה ממש השלבים הכי
אחרונים לפני ביאס המשיח
לא הגיע זמן ומה פתאום מה פתאום מי אמר לך
שמגיע זמן אתה אתה דיך את הכס
אתה דיך את הקץ זה כאילו כזה דבר כאילו
כזה בעיה
וזה מעורר קטרו גדול למילה
קיטרו גדול למילה עד שזה הביא על תרבי
במעשר ה צריכים לדעת שזה שאלתרב היה במעשר
לא היה סתם יו יהודי היה איזה מסנגד
שכביזבז זה לא לא מדובר על מסנגדים
מדובר שלמילא היה קיטרוק
על זה מה שאלתרבי עושה
וזה עורר שאלתרבי ילך למעסר
והוא ישב במסר
שבמשר 53 ימים
ואחרי זה אלטרבי יצא לחירות
מתי הוא יצא לחירות ביטס קיסלב אז מה קרה
ממשך
קור מיקרוסברס מייקרוסבר
זה התירוץ הוא
שאל תראה על ידי המספש שלו
בשביל גילסידס
הוא שבר את הקיטרוג
הוא שבר את הלו מזוזרים
וממילא נהיה אוס קיטרוג
וממילא הוא יצא לחירוס אבל עיקר שטירס
יכול להתגלות
ממילא ידוע ידוע אני מכר לכם דברים פשוטים
שיש יש סיפור ידוע שכתוב מכתב שאב שמטב
שהוא כתב הגיס שלו רב גשקיטבר שהוא כתב לו
שהוא היה בתוך
קז
שמה בראששון זה היה ליס הנשמה שלו והנשמה
שלו עלה למעלה והוא נכנס לאיכל משיח
והוא שאל את משיח אם עשה כוסמר
ומשיח הנה לו כשיפוץ חוצה זאת אומרת
שהמיונס
של הבשטב
יפוצו חוצה
וזה העניין מה זה חוצה
אז בחוץ גופ יש כמה מדרגות אפשר לדבר שולי
צריכים לדבר על זה מה זה חוצה יש כמה
מדרגות אבל באחד מהמדרגות של חוצה הוא
שהמיונס
נמשכים בשכל.
יש המיונס איך ש
נמצאים באמונה בנפש זה לא חוצה. אבל
כשהמיונס נמשכים בשכל זה חוצה. זה חוצה.
ומתי התחיל עניין של פוץ המיונס חוצה? זה
התחיל בעל תרבי
ויש וורט של ה רבי נשמד רבי רשב שרבי רשב
אמר שעיקר עניין של יפוצנסח החוצה התחיל
לאחר פטברג
זאת אומרת לאחרי שאלת רבי יצא מכירות
ואל אז נגמר הגזירה נגד עניין שלפצמיונס
זאת אומרת הגזירה נגד הזה שאלתרבי לוקח את
תורת המלשמת ומפיץ אותם בחוצה בחוץ הכוונה
בשכל
וזה העניין הזה זה התחלה
קרובה לביס המשיח
ועל זה היה קיטרוק
והבשם
וטס כיסלב פעל שלא יהיה קטרוק שלא יהיה
קטרוק
ושכולים להיות חסידים
ולהיות חסידים ושזיה הקדמה קרובה לביס
המשיח
ממילא אם מבינים שזה מה שתזקיסו קרה תזקי
זה לא קרה רק שהיה יהודי
שנקרא אלטרה שהיה צדיק וקדוש וטהור וגאון
וכולו וכולי וכולו וכולו והוא יצא לחירות
גם דבר גדול מאוד
אבל קשה להבין איך יהודים
אחרי 227
שנים
יעשו שמחה גדולה
מזה שאלתרבי יצא לחירות אבל הם מבינים שזה
שאלתרבי יצא לחירות
היה הקדמה לביס המשיח זאת אומרת הקדמה
לביס המשיח זה גיל שמתבשך
לגיל שמתב היה אלטרב בהמשך לאלטרב היה
עניין שלפץ אלטרבה ש איך שזה היה לאחרי
פטרג כי כדי שיהיה אפס של אלטר לאחרי פטרג
היה צריך להיות אפס של אלטר של פטברג לפני
פטרג ואחרי זה היה פטברג
ממילא
מבינים קצת
על מה מדובר זה היה סתם איזה הקדמה קצרה
לנושא הערף לנושא הערף טוב אוקיי אני
אמרתי אני חושב דרשה ככה טוב זה לא יודע
מה זה היה טוב טוב אבל
טוב אני כשיתי קצת יין קל שלי כבר מסתובב
זהו מספיק
חיים
מובן מה שמדברים פה קצת
ล
איך אני יודעים
לינו
יום הבינו
זزזו
يا
‏a
עלינו
היום יפה
יפה יפה
יפה
ישנו
מתחלקנו
לנו
היפה
יפה
يا
اي
لا
לנוזנו
היום
يف يا
هي
لالا
اي
لا
שנוקנו
יום יפה
יפה יפה
יפה שסינו
בלכנו
היום
היום היום
היום היו היוז
ايلا
يا
আ
יופ
יופשנושנו
בקנוב
יפ יפשנו
>> חיים חיים חיים
לפעמים חושבים סתח כל אחד אחזק סטוח עושה
חשבונות ככה גשמיזכ
יש לי סיפור טוב
עכשיו סטח אולי לא כדאי להגיד את זה
בהתחלה
גיד להשאיר את זה לסוף
אבל אני לא יכול להתאפק.
אז אני אגיד לכם את הכי טוב שיש לי להגיד
לכם עכשיו, אולי בהמשך.
סיפרתי את זה כבר כמה פעמים, יכול להיות
שיש מישהו פה שלא שמע
לא נגיע, לא נגיע. זה זה דבר טוב.
אז אני אומר לכם הקדמה שזה דבר טוב. אגם
שאולי אני מ שלי אני אומר שלי אני זוכר
יוטסקלב הראשון
שהייתי בהתוועדות אצל רבי
זה היה אז שמעתי את הסיפור הזה שהוא סיפר
את זה זה היה ביטסק לכשיו
אז
זה סיפור זה סיפור לא סיפור סיפור זה
סיפור
משל
אני אגיד לכם ככה
אני אגיד לך לחיים אגם לא יודע מה אני
צריך להגיד לך נגיד לך
>> הסיפור הוא ככה זה סיפור
שיש מהמיתלרבי זה הסיפור שהמיטל רבי מספר
לא סיפור זה סיפור
משל ש
אומר ככה
היה פעם
היה פעם ברוסיה לאור ביורה לא יודע מושג
של פורץ
פורץ פריצ פריצ פורץ היה ככה בל הבית של
המקום הוא היה ממש בעל הבית כמו מלך
הוא היה יכול להחליט במקום שלו בחימוז ממש
הוא היה בא לבית
הוא היה בא לבית של המקום
והוא היה מזכיר לאנשים
בתים חנויות
בסדר היה מישהו שלא שילם לו
זה היה בכוחו לקחת אותו לשים אותו בכלא
מה זה הכלא
היה לו כלא שלו מה היה הכלא שלו
כלא שלו לא היה בור.
היה בור.
היה בור בתוך אדמה
ושמה היה בור גדול
והוא היה שם את הבן אדם שמה.
אומר לי זה בור לא יכולים לצאת.
היה עמוק. איך חיים בבור?
הבור היה מכסה. היה מכסה לבור.
וכל יום באיזה שעה מסוימת היו פותחים את
המכסה וזורקים תוך הבור כל הדברים שאנשים
צריכים אוכל
לא יודע מה כל הדברים כל הדברים הנצרכים
טופיקס לא יודע
סרקו לתוך הבור
ככה הבור וככה היה
והי
הפולץ הזה זה רק אנשים לתוך הבור אחד
שתיים שלוש
היה אנשים נשים
פשנ
היו בתוך הבור בתוך הבור
והיה ואורכו שמה יומים שאנשים היו בבור
ונולד שמה בן
בתוך בור היה מזל טוב
מזל טוב
נולד בן
והלכו שם היומם נולד עוד בן ועוד בן ועוד
בן
ומתו איש ועוד איש ועוד איש
והגיע הזמן שכל הנשים שהפורץ זרק לבור כבר
לא היו
היו רק הבנים ובני בנים ובני בני בנים.
אחרי זה
התחילו למות הבנים
ומעניינים נולדו עוד בנים.
והגיע הזמן שכבר לא היו הבנים. אף אחד
מהבנים לא חיו.
היו רק הנכדים של אלה שנזרקו לעבור
ועבר תקופה
והנכדים גם מתו
ונשארו רק לא הנכדים הנינים
והנינים והנכדים והנינים של הנינים
ויש שמה
אף אחד לא היה שמה בבול
שהיה בחוץ פעם
וגם האבא שלו לא היה בחוץ
וגם הסבא שלו לא היה בחוץ היה נינים של
אלה שנזכו לבור
מה עשו בבור
לא יודע מה כל אחד היה מה שהוא עשה אבל
היה ככה היה שמה אחד
מהימשים שגבור.
עכשיו בבור ידעו שיש עולם גדול,
יש עולם,
יש פורץ,
יש שדות שגדל
תבואה, יש אילנות יש שמש, יש ירח, יש
כוכבים שתוצח,
אבל הם בבור בתוך העולם. למה ככה? ככה
הקדוש ברוך הוא גזר עליהם.
הם נמצאים בבור
בתוך עולם גדול.
היה שם אחד
שהוא היה בן אדם ש חשב
אומר רגע
מי אתה מכיר מישהו שראה את העולם?
אתה מכיר מישהו שראה את העולם? אין פה אף
אחד שראה את העולם. אתה מישהו שמכיר מישהו
שראה את העולם? גם לא. אתה מכיר מישהו
שמכיר מישהו שמכיר מישהו גמור.
אתה
המסול שלך שאתה נכד
ממי שהיה בעולם, שהיה פולץ.
אני חושב
שזה הכל פנטזיה.
פנטזיה.
העולם הוא מה שאנחנו יודעים.
יש עולם שלנו.
הבור הזה זה העולם.
זה העולם.
איי. מאיפה מגיע אוכל?
זה הטבע של העולם.
שכל יום נפתח את העולם ונופל פה אוכל וזה
לא יודע מה לא יודע עם עם פטיפס
וזה מה שקורה
והתחיל מהחוצפה משחיל מה אתה אומר אתה
אומר שהסבא של הסבא של הסבא הוא היה שקרן
חוצפה
התחיל ויכוח גדול
ונהיה כל הבור שתי מחנות שתי מחנות היה
המחנה של המאמינים
ששנו
את אלה שאפילו חושבים שזה לא נכון
ויש כאלה שבפירש לא מאמינים
ויש אלה שלא יודע ואלה שמאמינים
לא רוצים להתחתן הם אלה שלא מאמינים
ופשוט ככה
מריבה גדולה מאוד
בתוך הבור וזה היה שמח קצת בגלל שהיה מאוד
משמם שמה ממילא הם התווכחו
וריות ריות ככה ראיות ככה
הפליחו את הליות.
זה מה שהקרלה.
יום אחד יום אחד
באמצע היום
לא בא זמן שהבור נפתח.
זמן אחרת לגמרי.
פתאום הבור נפתח
ומה שוה נפל.
משהו נפל.
מה מה זה משהו?
מסתכלו.
המשהו הזה התחיל לזוז
והוא בן אדם. בן אדם כמו
שפשוט עם יניים אף אף אף
פה
והוא זז. מי אתה?
זה מה זה? מי אתה? אני בן אדם
שהפורץ
זרק אותי לבור.
הפורץ כבר לא זרק בן אדם לבור 300 שנה.
זה כבר עבר 300 שנה מאז שהפרץ רזק בן אדם
לבור.
300 שנה לא היה.
פתאום
בן אדם הזה נפל
והוא מספר על הפורץ.
פורץ. מי זה הפורץ? מה זה מי זה הפורץ?
הפורץ.
הפורץ הוא בנו של הפורץ הזה. הפורץ הזה
הפורץ הזה. והתחילו לחקור שהאבא הסבא הסבא
שלו הוא על הפול הוא הסבא של הפולץ ככה.
עשו חקירות ודרישות.
בקיצור,
היה בן אדם שילד שמה
והוא היה בן אדם מהבור מהעולם.
אז עכשיו זה זה סוף הסיפור. זה סוף
הסיפור. אמרתי לכם סיפור אולי צריכים להד
המשך. אני אני אין לי חושמת זה יהיה המשך.
אני ממש לך על הסיפור איך שהמטלרב מספר על
סיפור והמטלרבי גם לא מספר את הסיפור בכזה
אריכות מאוד בקיצור ויל גם לא סיפר את זה
בכזה אריכות אבל
העריך יותר מעמית לרבי
ככה בדו כן ממילא זה ככה
אז השאלה היא ככה זה עכשיו מתחיל
הניתוח של העניין
היה
בבור אחרי שהבן אדם הזה נפל לתוך. עכשיו
אני אומר לך דבר עמוק. עמוק לא עמוק. אני
אני חידשתי את העומק. אני מספר לכם דבר
עמוק. ואולי אתם תבינו את העמוק.
היו בתוך הבור אחרי שנפל שמה הבן אדם היה
שמה שלוש סוגי אנשים.
היה אנשים
שהאמינו
שהאמינו באמונה שלמה שמה שהסבא שלנו אמר
לנו והסבתא
זהמת אמז ויצב
זה סוג א'
סוג ב'
היו אנשים
שלא האמינו לא האמינו היה להם ריס שזה לא
שייך להיות וכל הזה בוביסס
לא היה ולא נברא העולם הוא הבור הזה הקטן
זה השכיטה השנייה
והיה כיתה שלישית מי הכיתה השלישית הבן
שפר מהבור
הוא נפל מהבור
זה היה מי שמאמין
אני אני שואל אותך זה זה שאלה דקה קצת
שעת כסתקה
היה המאמינים
היה הלא מאמינים
והיה בן אדם שראה
אם אתה רוצה לעשות מהשלוש סוגים האלה שני
סוגים
זה פה בא השאלה אתה רוצה לקחת השלושה
סוגים האלה ולעשות מהשלושה סוגים האלה שני
סוגים
איך איך תחלק את זה? יש המאמינים,
יש הלא מאמינים
ויש הבן אדם שראה.
איך תחלק את זה?
זה אני חושב
שהפשטות הוא
שאלה שמאמינים וזה שראה אותו דבר. הם
שניהם מאמינים.
ואלה שלא מאמין הוא סוג אחר.
אז יש באמת שני סוגים. יש המאמינים ויש מי
שראה.
זה סוג אחד
ויש
הלא מאמינים סוג שני. זה לכולי הפשטות.
אבל
שתתעמק קצת יותר
תבין שזה לא ככה.
שהמאמינים
יותר קרוב
להלא מאמינים
ממהבן אדם שראה את העולם. למה? למה? וכולי
הוא מאמין והוא מאמין. הטילוץ הוא ככה.
הבן אדם שראה אותו עולם העולם הוא העולם.
הבור זה בור.
הוא איש של העולם לא של הבור.
הוא איש של העולם.
אנשים
אחרים הוא כולם אנשי הבול.
בתוך אנשי הבור
יש מאמינים ויש לא מאמינים.
אבל הנקודה המשותפת שלהם שמה המהות שלהם?
המהות שלהם הוא קמים בבוקר יש בור,
הולכים לישון יש בור
זה החיות שלהם
רק שהם יודעים יש כאלה מי האלה שהולכים
לישון הם בור שיודעים שיש עולם
ויש כאלה שהולכים לישון ואין עולם בכל
העולם
זה רק על הדבר הנוסף עליהם.
אבל מה הם בעצם?
מה הם בעצם?
המאמינים והלא מאמינים
הם שניהם אנשי הבור.
בתוך אנשי הבור
יש הבדל
במאמינים ולא מאמינים.
אבל הבן אדם הזה שנפל לתוך הבור הוא לא
אנשי הבור.
הוא איש מהעולם שנמצא בבור.
איזה איש מהעולם שנמצא בבור
הוא לא ביחד עם אנשי הבור שמאמין.
אנשי הבור שמאמין הוא בור. הוא איש בור.
הוא ישב בור שמאמין, ישבור שלא מאמין.
הבדל. מאוד חשוב להאמין, לא להאמין,
אבל לא הבדל מהותי.
שומעים מה שמדברים פה?
זה מאוד זה מה שאני אומר לך
זה דבר גדול זה דבר גדול לא זה לא שלי שום
דבר שלי לא שום דבר שלי אבל זה דבר גדול
להבין
שיש לפעמים
הבדל בין אחד לשני
אבל ההבדל בין אחד לשני
הוא לא הבדל מהותי
הוא הבדל ככה חיצוני
ויש הבדל מהותי
ויש פה דוגמה ממש
שלוש סוגים זה שנפל לתוך הבור
זה שהאמין
שיש עולם ויש שלא האמין ובפשטות באופן
שטחי אפשר לחשוב שזה שמאמין וזה שנפל לתוך
הבור זה אותו דבר אבל זה לא נכון
זה שנפל לתוך הבור הוא לא איש הבור
וזה שהיה בבור אפילו מאמין
הוא איש הבור
זה משל
משל טוב משל טוב משל טוב וזה הנקודה המשל
הזה אפשר להגיד בכמה אופנים בכמה דברים
להסביר ההבדל בין יהודי לגוי
להסביר
ההבדל בין יהודי לגוי שיש גוי מאמין
ויש גוי שלא מאמין ויש יהודי
וודי הוא לא כמו גוי מאמין
גוי מאמין הוא איש הבור
הוא מאמין
אבל הוא לא יצא מלהיות איש הבור
יהודי הוא נשומ שנסאת בי תהרי
הנשמה שנסת בי הוא טהור מכל עניין של גשמז
וחומרס וישוס ומציוס הנשמה שייכת לליכוס
וודי יכול להתחבר עם הנשמה ולא להיות אנשי
הבור
וזה ההבדל בין יהודי לגוי
ולהבדל יהיה זה הבדל גם
בחידוש ברשמטף
טס החסידס
וזה ההבדל יהיה בבייס המשיח
שאנחנו לא יהיה אנשי הבור
אנחנו עכשיו יכולים להיות אנשי הבר
מאמינים
לומדים
מתפללים
ובאמת עושים כל מה שצריכים לעשות
אבל מי אתה מי אתה
אתה איש הבור
אתה אלמזדקמנץ
בן אדם מפה
או אתה בן אדם
שפה זה לא המקום שלך זה לא המקום
אתה איש ששייך לריכוס
וזה יהיה כשיהיה וניגל כבי
ולא כלב בוסי ירדוב כפי ידימה יהיה אז
אז יהיה ליקוז בפשיטוס
כתוב בכסידס שיש עניין של ליכוז בפשיטוס
ואלמס בז'וס
יש עניין שאלמס בפשיטוס ולכוז בסחצ'וס וזה
ההבדל
אלמס בפשיטוס ולכוז בשחץ' הכוונה היא יש
אלמס זה פשוט אני קם בבוקר אני נמצא
אני נמצא
ורק
מה מה אני נמצא אני אני זה אני זה אבל הכל
אחרי שאני נמצא
יש אליכוז בפשיטוס
הקדוש ברוך הוא נמצא זה מה אני יודע לפני
שאני יודע שאני נמצא איך אני יודע שהקדוש
ברוך הוא נמצא לפני שאני יודע אני יודע
בגלל שזה המציאות אמיתי
המציאות האמיתי שיש שלוש אני זוכר שהרבי
פעם דיבר על מידני
ודיבר
שעל פי חלכס דיקטוק
על פי ני דיק טוק היה יותר מתאים להגיד
אני מידע לפניך לא מיד אני לפניך
מידע לפניך מדובר על מה תעשה מי מדובר זה
אני זה אני באמצע אני באמצע בטנה מידע
לפניכם מיד אני לפניך מה מה מידעני לפניך
לכור יותר מתאים אני מיד לפניך זה זה הרבי
שעכר את זה ורבי ענה
דבר עמוק
שודי לא יכול להתחיל את היום עם אני
לא מתחיל אני
יש אני
מידה לפניך לא
הוא מידע
מי מידה אני
שבדל
יש אני מידה
ומידה אני מה ההבדל בין אני מידה מידה אני
מידה זאת אומרת לפני המידה יש אני
ומידה
הוא תיור על אני מה אני עושה אני מידה
מידה אני הפשט הוא מתחילים מידע
והני
הוא היחטים צלמידה
זה הבדל בין אנשי הברנ
שהי העולם
אנשי הבר הוא ענימיד
זה דבר נוסף
ויש אנשי שזה מידע וזה יהיה החידוש דוש זה
חידוש לאסדלוב לאסדלוביג לכבד
ואז יהיה ליקוז בגולוי
מה הפשט חסידס מה בר שמטב
שמתב
רצה לגלות את הנשמה שלנו
שאנחנו נתחיל להרגיש
את האמת של הליכוז איך שזה יתגלה להוסד
לובי איך שזה יתגלה לאוסד לובי שנתחיל
לגלות את זה עכשיו
וזה היה אלטר
שרצה להביא את הגילוי הזה
לתוך שכל אפשר אני אני לא אמור להסביר את
כל הדברים אני לא יודע ואני לא יודע כבי
אני יכול להגיד אין לי זמן זה מסת יותר
מתאים להגיד אין לי זמן אבל הנקמה מהחיים
לחים
>> לחיים להגיד לחים אתה שומר שאני שפסיק
לדבר
בקיצור
בקיצור מץ מדברים בידי ארוך מדבר מדי טוב
זמ טוב תגיד גוטניגן פסגנין
يا
מה ש
>> יכלתי נשבת
להלה
ما
‏Ma
يالا
א
يالا
يا لالا
يا
ما
لا
يا لالا
ما يا
ميا
ما
لا
اמה
אلا
ماמה ماלה
اها
אי אلا
אলা
اه
يالا
ما
يا
ميا
يا
ايام
ايا
ا
لا
ا
ماלה
يا ماما
אלה
ล
ما
هي
ลال
اي
لا
ลล
ล
لا
ماال
لا
חיים
חיים חיים חיים
was mit gerettet
adien
gred
sie gesessenen Meister Turm
‏Rümeister
mit 200
wird ger 27 Jahr
und wir sitzen da durch was
später
feieren
der
Sache.
‏Gut war
also da der ganze ganze von Gem
von alten Rben
und der Kü von alten Rben
und die von alten Rben
das geht unser Leben
geh leben
und das ist der Teit
‏verstehen
zu habich
zu haben.
‏Menschen mit griler
mit gr
sein m
Welt mehr sein M
das sag
‏technische Sach
technische Sach
l sich anfangen betrag lden minionen
porch
gewinnt sich welt
der jede hat seinen Welt
aber
noch
‏wie geht mit
deren
in
der
Sachen
‏sch
der
nicht
gekl
werden
was geht machen von
אז
Menschen
was
Menschen
ich kenn
Menschen sich fen wie
das mir helfen seiner ehrlich verstehen
kann verstehen
‏nicht gel
aber ich verstehe als muss gehen
verste
aber
wie
kri
‏der ist als
nicht
sein spezielle ‏Gus
der Gus Gus me
und das w der Gus w se
und der
ist
und ein von der Gracht
aber
‏Kom
gr menschen
um der mag
darf man nicht sein
was gesch
‏der
noch agress
noch grosset
gefest
nicht ab
was geschen
‏Gus
der G
von der G l
machen
und jetzt
nicht sein und das
das ist
und
‏Nefis
nefisch
zettel
und damit er darf haben der vom geben
brief
‏gedruckt von
von
und und er schreibt dort
gebetten beim alten reben
soll sein gew der Herr von
was meint le
verstehen ‏ist
we
verstanden sich verstanden
und und und hat alles verstanden, aber
er hat gewollt dringen soll sich der
Herrn nach und und und s nicht gehen und
und und noch schreibt er als einm
geschrieben hat Zettel zu mal reben und
der Zettel hat gebetten beim Reben st
gebetten geben kam und ‏Kilo
wie Arbeit
hat noch gegeben und hat mal reingerufen
und hat ih gesagtes
und deres ist immer reinen Herzen
geschetz
und schieß
was geschen
‏Was geschen
was geschen ist der Herr der M
der Herr der M
das
nicht men
לא לא nicht
aber
wo halten wir halten der Herr Adrien
‏ist nicht
selbst welche
Kogel nicht Google
pictures
תמונת
Covid
ماלה
ا
אני שתיתי יין אני לא יכול להגיד לך
שקל מה זה
בשר
בסלות
מז
ยา
ยาย
या
يا
ล
আ
ياما
А
या
А
يا
ล
ما
اي
لاה
ההצלחה לבח
כסף
נו שאנחנו חיים בבנסה לזמן לגלות לנו
שיש עולם
לא הבנו מה זה מה זה העולם
>> חיים חיים
על פי כל העומר
נקודם
הדברים
‏der schemes
nicht gש nicht פשט
בכלל צדף
השתן הזה
נתניה מה איפה
‏der verbunden mit Kis verbunden Klefen
und das
inkufenen sein gedruckt
sehr gewollt
der so sein gedrückt das Kiss auf sein
Kett
‏ist nicht
so
stark schiches mit
‏geschrieben
geschrieben der von
sie zu sein
ist schreibt
איך הוא קרב מאד
מאד
בדרך
השם
verbunden
verbunden mit der
aber was
ist als mit rüchen von dem B allein
nicht der Pat
‏Mensch geh
sein
sein Menschen
das saches
mit Klippe
‏wie
ist gut
von der Menschen ist klipper was klipper
was klipper was die Klipper
veranen
Mensch geht der R
der edelste Mensch
aber ich bin veranen
n
ich ver ich bovid
‏Bchen Geld
ich bin da ich bin da ich bin da
das neem
der
Mensch dreht sich
ers
‏schlafen
ist klipperen.
‏dar wissen sein
Menschen waschten sich das
nicht men
ist
soll
‏Jon
jon
was dar
nicht was ich darf nicht was ich darf
nicht
nach
was man darf nicht bef nicht bes
aber mit was man darf t beser
in gewisser in das
‏aber ist das nicht besit
kann man sagen als fang
was
zches
ein
‏Host
was gegangen kleiden Geld
Russland
kommen k mcher
kommen dort wo m gewen
und geschlafen beim Mendelzimmer
geschlafen
‏M in
deren
L
und
gesehen wie f wie sich geführt
in der Fre
ged
‏ged
noch ein dav weiter gelernt ein bisschen
gegessen
sich zugelegt ein bisschen
noch mal gest noch mal gelernt noch mal
gedamt
und beachum kleben Geld r
mit dem geholfen geholfen
be nacht
vi kommen in Zimmer
‏Mendel
k
m zm
gew scholisch
bed scholisch
gew
nacht
jede nacht
b gehofen
‏Komm
selb
gesagt kris
m gewiss hemisch mit deren
sich einhalten
und hat gefragt
was willst du
du stehst in der fre lis
‏Du darfst
lernst du weiter
was tust was
mit
also melt bei dem
und der gef
die Wter
‏Er tut nicht gres
und er tut als
aber
sich magisch
margischelt
immer allein die er sich magisch
das der Herr
‏der hostet der gefühlt
sich margisch
mit frelag
meint er magisch der nie
und von der
‏Me
aber der ist der
me
wegen der wegen der
und der ist n der
Welt
‏K Zeit was man darf sich anfangen
erstens erkennen
der Teilkeit
der uns gegeben
jeder er sich in sein Welt wie er lernt
wie er versteht
ein Mensch kennt Sorgen Teilkeit alte
Reb
und alte geschrieb ‏Gute
und alle gute Teile
gesagt noch da weiter und weiter und
weiter und weiter und weiter
bis d
und alles verbunden mit der von der St
von
bringen
‏und we kle
feiert man mir
sollten reben
ist
keine was sein
das
erste Sach noch
‏willin
als der Hergisch
hergisch hergisch hergisch
n nicht durch Psychologie
schme
und ‏Sch
w der g sch
der g schme
durch dem was
te gis
ist der schmeis
ist
‏an sch das verbunden mitis vonus
das meus was geht der Ort v
noch da
von
Nacht
ich bin 100% was darf reden ‏nicht 100%
was man darf reden in schweden
guck
saus
darf
darf ein bisschen weggehen von sich und
wer nennt zu mem ‏Das das Gl
ein bisschen von sich
und wer nennt z geht weg von sich
der we ist
wegen von sich lernen bis
der Herr der vonus
כולנו
חיים
davя
ا
ล
ย
ล
А
لا
ล
لا
ล لا ล
لالا
لا
يا
माला
ลลล
มา
اي
يا
لا
يا
يالا
या
ยล
ล
لا
ล
يا لالا
لا
يالا
ล
আלה
>> חיים חיים
חיים
שעבד אותי עבד אותי
בסדר אופס
יש הניגון פוד ושלום נפשי התחלנו פשונ
נפשי
ששאלים את זה בדויות של תסיסלוף
לא רק שארים את הניגון הזה
הרבה מאמרים
של הרב ביוטסקלב התחיל פוד ושלום נפשי
פודשום נפשי היה לא כל עוד זמן לא כל פעם
אבל דיבר מסכל די רגיל
בממורים של תסכיסלי פול ושל נפשי
מה הקשר?
יש ידוע יש מכתב מעלתרב
יש מכתב של אלטר שהוא כתב לבדית שברחשב גם
משבסר אותו מכתב
כתב מכתב כשהוא היצא לשחרור והוא מכתב
מאוד מעניין
הוא כותב לבבד שברפידש
מזר פידש ברית
איפה
כ
>> בסדר לא יודע
בברכת
במר משנה הכל פונים עוד הפעם
>> מדי נשמה אפשר
דקיפים מה נשמה
‏Bekית
יש מכב תרבה מכתב מעניין
תרבי כותב מכתב לבדבר
אומר אומר כשקרוסי
בפוסק פוד ושלום נפשי
קדם שהסכלתי
פוסק של אחרוף
יוצי בשולים מה שוליםצ
שאני על תרבד מספר שהוא היה במסר
והוא אמר תילב
אמרתי
זה היה ביום שלישי
והוא אמר תילים לפי כשנחלק למי השבוע ביום
שלישי שמה יש כפול נראפסוק
פודש נפשי
אז הוא מספר כשקרוסי בטילם
בפוס פשו נפשי
יצם שהסכלתי הפוס שלך קרוב
יצי בשול שולים אל תרב מספר מופסים על
עצמו מה מה מה קורה פה תרב אל תרב הוא אל
תרב
קידש הקדוש
והוא מספר סיפור כותב לבד שבר שהוא היה גם
קדש הקדוש
והוא מספר
שאני קלתי בתילים
פה מה זה בשלום נפשי
יצא זה בשולים שולים משהו מה מה הוא רוצה
מה הוא רוצה
מה הפשט
פשט הוא
שיש עניין
זה מבוא בכסידס בממורים של פוד ושולים יש
באריכות גדולה יש פוד ושולים שמט לרבי
שכתוב בשר תשובה
צוצח
אבל הנקודה היא שיש אופנים של בדינה
יש בדינה
שבדי בבחינת מלחמה
זה
בדיעה במלחמה מלחמה
יש מנגד
ויש צריכים לבדות אותו מהמנגת
ויש מלחמה
ואתה מתגבר במלחמה
זה גם פתיה
אבל לא בדיעה בשלום זה בדיעה במלחמה
ויש עניין שבדיעה בשלם
יש עניין שבדיעה בשלם מה פשוטה בשולם
שעניין הזה שהבדי נהיה כידי מלחמה על
המנהגת איךשהוא בשלום המנהג התבטל
לזה שהם צריכים לבנות אותו.
מה הפשט?
יש נפש לכיס נפש הבמיס
נפש לכיס הוא הריכוס
נפש הבמסובלת.
יש מלחמה
יש המים החכם שאמר מישהו שהגיע ממלחמה אמר
הגעת ממלחמה קטנה עכשיו אתה במלחמה גדולה
נפש ה מלחמה בני יצר הור ויצר טף
אז מה עצה
צה היא שהנפש לכיסי תתקבר
ותמשול על שבמס
שמס רוצה זה לא
הוא רוצה זה לא
הנב שלכיס רוצה את זה הוא לא רוצה כן
וכל הזמן
הוא אומר לא הוא אומר כן
ונפש שלקיס צועק יותר חזק
ימד מנבי משפט נפשי שהקדוש הקדוש ברוך הוא
חוזר לנפש שלכיס הוא מתגבר נפשמ רוצה את
זה רוצה את זה שב שיש לו הרבה רצונות
רצונות במשמי קם שבת בבוקר רוצה ללמוד
נגלה למשל למשל
רב של כיס אומר לא למקטה למלכות למשל אני
נותן לך דגמאות
ככה של נפש כיס נפש שבמ ש שככה
יש ככה זה זה אופן אחד זה של מלחמה
נפש לכיס רוצה משהו
הנפש במיס רוצה אחר
נפש לכיס מתגבר
נפש הבמיס בלכיין האומן
נפשבמס לא תהפך
הוא רוצה עדיין מה שהוא רוצה אבל בשביל
לכיס רוצה אי אפשר אי אפשר
יש עניין שנפש לכיס כל כך מתגבר
שלגבי הגיל של נפש לכיס הנפשבמיס לא מתנגד
הוא לא מתנגד
הוא מתבטל
ככה
מתבט
יש יש עניין
כי ככה בן אדם יש לו יסור
ישב בהתוות
חסידית
ושמים ניגון טוב זמוסלטפולסקי ניגן
זה בשס מה זהש
אין לו את הבעיות הבעיות שהיה לו לפני שעה
הבעיות שאולי יהיה לו בעוד שעה אין לו
עכשיו למה
שזה ניגון טוב ניגון טוב שם ניגון טוב יש
סידם
אבל זהו זה הנקודה
זה הנקודה יש יש מדרגה
יש שתי אופנים של עבודה יש עבודה של מלחמה
מלחמה
אתה נמצא
בתוך החדר שלך
ויש יצהור שאומר ככה
ויש לך נפש לקיש אומר ככה
נפש לכיש אומר ככה
נפשבמס אומר ככה
כי למבין
לאישי משפט נפשי
כולנו יודעים מה זה שפטי נפשי יש נפש אלקי
שאומר ככה
יש נפש הבמי שאומר ככה
זה מלחמה
ויש עניין
שיש גילי נפש שלכיס
יש גילי נפש של ליכיס
שלגבי הגילי של נפש אלכיס הזה אין מלחמה
אין מלחמה אין מלחמה
כ שיש איזה טיש
לא יודע איזה טיש היום הכל יש וידאוז
טישים
וכולם שנים
יש יסור שמה אני לא יודע אולי יש אבל לא
אותו דבר לא אותו דבר
יש עניין שיש סגברס נפש של כיס לא לא
מלחמה
אז יש עניין יש עניין שחסידס
ברשם טב צריכים לדעת שהלשם טב המשיך אור
חדש
בתוך העולם
שאפשר לגלות ענייני נשמה שפעם לפני הבעלשם
לא היו יכולים לגלות לא היו יכולים
היו יהודים של נלחמו היו קדושים וטהורים
היהודים לבני שמד היו קדושים וטהורים לא
היה להם חסידס
אבל לא היה להם חסידס
אברהם אבינו לא היה לו מטירה
אתם שמעוים ש אברהם אבינו מרכוב
מרכובה
אובס אובס
אין כזה לשלישה
אבל צריכים לדעת שאברהם אבינו לא היה לו
מתנטרה לא היה מתרה
כשהוא היה צריך לעשות שבועה שים לו ותחז
לא היה לו ספר תירה לא היה ספר תיראה
לא היה לו ספר תירה למה
לא היה שייך הריכוז לא היה יכול לחדור
בתוך העולם בזמן אברהם אבינו אבינו הגם
אברהם אבינו היה אובס מקובה
זה נהיה אחרי מתנטרה
יהודי פשוט יש לו ספר תיראה אברהם לא היה
לו ספר תירא
לפני המרשמת לא היה לא היה כסידס
היה היה יהודים גדולים
גדולים מאוד
גדולים מאוד שגבינו הם בלי גבול
אבל לא היה להם את שמת
לא יהיה להם את אלטרה
לא יהיה להם אתחסידס
ולנו הקדוש ברוך הוא נתן לנו חוסף הביזרי
קודשי
הוא גילה לנו את גילת את הבטב
מה שם טב שם טב זה עניין זה פשט
הבל שם טב על ידי הבר שם טב יכול להיות
גילי ליכוס
באופן בלי מלחמה
בלי מלחמה
יכול להיות פודשול נפשי
וזלת רבי אומר כשקרוסי בטילים
ופוסק פשלום נפשי
כם שהסכלתי פוסק של אחרוב
יצי בשלמה יש מה הוא רוצה להגיד רוצה
להגיד שפה היה הגיל של אר תרס סידס
שפה היה הניצחון שוטר סידס שהיה כשהוא קרא
פול ושלום נפשי שיש עניין שבדי בשלום מה
מה מה מה מה השאלה אתה יש לך שאלה אני לא
מסביר זה שאלה מה השאלה
>> הפשט
>> מה הפשט מה הפשט פל בשלום נפשי אתה שואל
>> יהודי שייח בשלום נפשי
>> מה מה מה
>> שיך שיהיהודי יהודי שיש לו מלחום שבת הכל
>> או בגלל שודי יכול לגלות
את הנשמה שלג המדרגה הזאת של הנשמה אין
מלחמה אין מלחמה
יש מלחמה הבן אדם נמצא ביום הזה ויש נשמה
ככה
שהוא מתמודד עם הבן אדם
וזה הריך מוכ חמה
שבמיס מדבר אני רוצה זה
שלקיס אומר לא
נשב מיש אומר כן
זה התמודדות
ויש עניין
אני זוכר ככה אני היה לי אב היה לך יש
ברוך השם אבא היה לי גם אבא ואני זוכר
שאבא שלי
ככה הוא היה יהודי מירופס הוא לא היה לא
היה אמריקאי
אז אז אני רציתי הרבה דברים חיסוס לא יודע
והוא היה אומר לו בדרך כלל הוא היה אומר
לא
אבל בהלא גופה היה שתי אופנים שלו
היה אופן שלו
שהוא אמר לו לו שאני הרגשתי שאני יכול
לריב איתו.
זאת אומרת להגיד הוא אומר לא ככה הוא לא
אמר לא חזק
זהלא הלא חזק
היה באופן כזה שאני יכול להתווכר לפעמים
אני ניצחתי
אבל אני זוכר שהיה כאלו ללא
שהלא היה באופן כזה
שלא היה כדאי להתווכך היה לא להתווכך זה
לא זה לא
הבנת
והלא יש שתי מדגות שלו. יש לא, יש לא.
יש עניין שהנפש אלקיס בא ואומר אני רוצה
ככה.
הנפש שלבמר אני רוצה ככה.
נפשמץ לא מרגיש
שאין מה להתווכח.
אבל כשיש נפש של כיס שמגיעה
במדרגה כזו
ששמה כזה רצון כזה דבר שאין מקום להתווכח
אין מקום להתווכח
סידס
לומד פנימסטרה
פנימי זתרה מגלה פנימיז הנשמה
פנימז הנשמה שייכרוס
ושמה זה שייך לאוליקוס
וצריכים לדעת אני אומר לכם ככה אני מדבר
כמו בובה ממש כמו בובה אז אני אדבר לכם
כמו בובה
חסידס
זה לא דברי בובה
חסיד זה לא
יהוד יש יהודים יש יהודים אני אומר לכם
ככה
יש הרבה הרבה יהודים בעולם היום יש הרבה
יהודים שלומדים הרבה מבינים יש כאלה מסתמ
שאפילו מבינים משהו לומדים משהו
ומבינים ממש
והם גם לומדים
ועכשיו מגיע חסידס
אמר חסידס
לא מדבר אלייך
אני אני לם
אני לא יודע מה אתה מבין את זה. אני מבין
את זה. אני מבין את זה. למה אני מבין את
זה? כי אני זוכר
שהיה לי שייכוס לחבד מאוד,
אבל היה תקופה
שהרגשתי מאוד לם.
לא
לא ניכנס פה לדברים האלה אבל יש יש נקודה
שמרגישים שאני מאוד מאוד לם זה לא בשבילי
לא בשבילי
זה טוב בשביל
אני לם אני מבין לימוד אני לא לם באמת לא
אני ל פעם חשב דבתי שאני לא וממילא זה עד
לא ידעתי
צריכים לדעת שחסידס הוא אלקי
הוא אלקי
שזה מאיר את הנשמה
ומגלה את השייכות של הנשמה לליכוס
שהשייכות הזאת אין לה ויכוחים אין לה
ויכוחים
לא אומר שלא צורה
אין לו ויכוח ובתוך הפוד ושור נפשי
יש חבס חבד זה כבר סוגיה אחרת
אבל בכללות לפני שמגיעים חסידס חבד כל
המושג של חסידס הוא עניין שודי יש יחד
לריכוז באופן של פודשם נפשי כל הדרך
הראשונה בתני כתס
קשורה לך
>> למה מה
עד פרק
ולדובר על לגלות את הנשמה
יש ויכוח
>> אין ויכוח אין ויכוח אין ויכוח אין ויכוח
אין ויכוח אין ויכוחים אין ויכוח זה אומר
זהסימה
שבן אדם יגיד שהוא שייך לריכוס
ואין לי שום שייכות ואני אני רצה להיות
נפרד כל הפרק יד
פרק יד כבר פרק יד שמדובר בפרק יד שבן אדם
מדבר שאין רצלס נפרד הוא שייך לליכוס הוא
מגלה
לראשית כל אנחנו צריכים
להבין אצלנו
שלהיות חוסד
אני לא יודע איך להסביר את זה. לא את חוס
לא בדיחה
וזה לא ככה לחכות קוג
לחול צ'נד
וכזבוס
להיות חוסד הכוונה להיות ודי כמו שצריך
להיות זאת אומרת להגיש ליכוס
וזה יט כיסלי וזה חוסד
וזה בטוח סבד
אנשים אהובים ככה
אתה אתה מבינים מה ש מבינים קצת מה שאני
אומר קצת אני אגיד לך אם מיל אני אוכל
להגיד מה שאני רוצה
אני לא אהיה מוגבל
לא יהיה מוגבל
>> פודש
פוד ושלום
גדל
חיים ברכה
ماва
אדם
אמרק
שזה אוני
דва
لا
א
اي
ا
لا
يا
يالا
اي
لا
אגון
הזה
يا
ا
אי א איצי
א
א להלה
מיל להלה להלה
זה
בנקל
لا
חיים חיים
צד אחד
לא יודע זפד לא יודע ידש
צד אחד
wissen sein
als
so
‏me
dar nicht
gesagt
geben
kommt und sagt
‏K sein
kann
viele schle
David
der klippe sut
‏Jer
we
se weit
sich kennen.
‏will nicht sein weit, aber ich bin weit
will nicht sein weit
aber b weit
זה מבח זה
אז כן
נפש
אולס
‏G se schmefang
schus
schem
schemes
sch
werden schme
‏Mensch
may seem
got and
sa
was mche Griberg
Grimberg
‏Rum
rum
wie kom Russland
Russland
mit dem
gewon
Russland ‏in R R Ria
mit dem gehabt
die russische die russischen gehabt
K hat reingelegt in Jail Turme
und dort gediten
scha
‏hat
sch hat mal reingestellt in
gewesen drei
gelitten
wegen
was gew 20 Jahre alt
nicht
gem
‏gewenischen
mit B Russland
noch
bei die Kommunisten
und gewarnt und ma geht nicht stal
schaessen
dort gem
‏Fuß we krank
mit Medizin Sch geschickt
später
von dorten Hasseng spesan
16 Kinder
dach mir alle 16 sind schlicht
und alle Ecken von der Welt
und das
‏M
tis vi helfen mitbringen koffe dort
sucker
was was
me gewin
‏s was ken dem nicht docken
und po sch
als jä
jeder
grenberg
sein ken schwer
k seinmch
‏uns
uns
mir
schon
geschn
ich machen
‏dicke menschen. ‏Dick Mensch
ger dicken Mensches
‏darf lernen
wir darf lernen
und nicht lernen
und verstehen mees
zu der
erwecken ‏Der pim schmecken
p schme
alles fein ist fein
‏was
k
und
da wissen sein zwei Sachen da wissen
sein da
besch
und der ist das das ist der
‏und nicht soll
nicht
sollen
wir soll sach sach
soll sch verstehen lernen soll verstehen
lernen
und was her verstehen lernen
er darf lernen
‏Sach
und der
die
gute
gute magier und er sagt schen
soll
‏Kop so der Herrn der
Kad
also
und einzige verankeit
und von ewig kag nicht verranen und vom
Welt
und als deren soll sich ein biss
‏Blegen
also ablegen Menschen der von
und das
und darf nicht
darf nicht g darf sein
‏im
sein was
nicht sein was
מדרש
במדרגה הכי גב הראשי
במדרגה הכי נמוכה
alle
‏Und he nacht ist kleim
und der Tag was der hat geschrieben und
der istedruckt
ein Brief
geweden
nicht
gewusland
in in Germania
in German
‏K
sehr stark se
zu reden die geschickt brief
und dort
von de Brief gedruckt
und gedrückt
und dort der Brief was er schreibt als
Kle
‏sie schreibt
und dort zu wischen die Sachen was er
dort ist er
ged
in New York ist friedmann
nicht
‏von dem von der Ren da rus Bruder
nefisch
ne was f
hei
noch der
hei nafisch
was dafür geben geben heiß
und
geht
‏Zion
ist als
gefil
mir
ken
wir kennen morgen
‏und nicht nur sen
n lernen
lernen noch mal lernen noch mal lernen
was gehen Michael
‏gew
‏Menschen flor zum
sein
misschien
normal mensch
normal mensch ‏einzige Welt
mit Weg
will schon stad
erkenn
frag was gesק
‏gesagtfangen
mit dem Finger
sagt beim Leben
der
beim Leben der Bein vom Korb der Herot
der Bein vom Kopstד
‏Al
kogel schen
der Hitel Hitel
חודש
בדם זה פסגתו
פסגל
בובס
כבר זה כבר
חיים חיים
‏Hes willenes
ממש בדף
בפל ממש
חבד
כל חבד חבד חבד חבד לא משנה לא משנה
geworden ‏Reben und deren
mat
und das
verb
das
aber wissen sie
nicht wissen sie der was reden die
wissen das
‏albe
al Gelb
und der albe ich von al gew von al
geworden der
und der rebe der was bringt
matte matte mat
also sein
B ja also seine
und in dem
‏B
ne
das W ich geh jetzt sagen nicht was ich
sagkeit
‏W und ich wen k sein sein
da also meile
und der mat herzig
weil der Meile ist gräß als er kommt ein
bisschen matchen
als
‏Grace
green
als ich verstein
פשט הגרשיב
גודל מאוד מאוד
מסבר
רב דובלשן
זה לא חידוש גדול רב
אולי
aber aber als verstehen
das
kommt bis
‏Aber ich verstehe
wechel
sein, aber ich verstehe be
ich verstehe mit
aber mit sein W
noch mal als ich soll verstehen.
‏ich nicht aber
we
aber der ist weil der Qu ist wohl kommt
aber nicht weil der mat sch mit
noch ber der berg
‏Herus
was
sag ich sag
von
sagش
englisch
שלזה
חסיד
חסיד יש כזה לימוד שנקרא חסיד
איפה לומדים כסידס
אתם חזמים בכוח הבד כמובן וגם פושט זלמן
גופן
וגם
אולי בטלס
בקרת געת אולי גם
וגם אוליכג
איפה בגלל מגדל
גם יש שם אחסז
יש לו אתזה יש לו זה יש עניין זהו יש
עניין
שזן גופן
נהיה כזה ככה לא יודע מה שמתפשט
שהוא מלמד שקוראים לו לתת שיעור זוגע
שיעורים כי הגעת למה הוא לא יצר הוא משיך
את כל ועל דרך זה מגדל עמק ועל דרך זה מי
‏alle Plätze me
alle Plätze ruft
seit
er kommt in kommt sind mir
לא יודע
was
gut, aber
gut
‏Plä be plie
als alle sachen
und
בד
‏nicht
das
was
gefragt
alle
חז
‏sch
‏was g
was l g
nicht
was mites
‏das
Bus
komen
קומן
אתם חתמים
כבר חבד כמובן כפש
אפילו כגדל
חברים
‏Also
nicht
gut
g
ist nicht
unverity
אבל לא לומדים מתמטיקה לא לומדים מתמטיקה
שמת כך זה לאברסיטי האוניברסיטי אלש כ
מתמטיקה יש כ פיזיקה אלכסטוריה
רק מטב
מטבלים ש באים שמה זה לא
זen
‏aber ber
als j verstehen
als
nicht
das
der von
da klekuf
d
‏Na
die von ist als
Welt und Welt
wel
und das nicht
wel nicht gewil die G von Welt also gew
ist ist ‏Kind schie nicht
g
nicht mit G nicht und G nicht seh
das Kiss be Nacht und ich biss biss Wein
mach bissel nicht gefrich nicht gefrlich
aber
wissen sein ken ‏Sch ist und ke
du weiß was gescheh mit dir
und du weißt was geschenheit mit dir
und du weißt wo du bist
k b weit
aber du kennst schiches weich
du kennst schiches penn
schich
‏Du kennst l
sch
und dem darf sagim
noch mal sagim
und noch
hab schon
der weit stand
זהו בחיים
חיים חיים חיים
אי א
>> זה אני מדבר
יש
הגיע
תעוק משהו כן
يادا
يا لا
يا
لا
ا
يا
А
ا
يا
להלה
יש מאחורה שלא מבין מי אי אפשר קצת
אפשר
אני חושב שמתי לא רוצה להרחיץ שחזיק
למרך
שזה
>> חיים חיים
ח
דברית
נקודה היא ככה
היום סקסלב
יום מיוחד מיוחד מיוחד
מה מיוחד? יום מיוחד.
מה זה מגיע לנו שהיום יום יום?
שהיום הוא יום
צריכים לדעת ככה
שחוסד
זה דבר רציני.
זה לא בדיחה,
זה לא זה
דבר רציני
לא לוקח מהרצינות של החיים
חיים רציני יש יהודי
נמצא למטה
לומד במיר
לו שיעור כל יום
כל יום שיעור טובע ממנו לחזור על השיעור
להבין את השיעור
עכשיו יש לו חסידס
מגיד שיר לא מבין מה זה חסידס לא יודע מה
זה חסידס
הוא יודע שיו שלום זה מה שהוא יודע
ואתה יודע מחסידס
צריך לדעת שחסידס זה דבר אמיתי
שהיה בו שם טוב
על
משיח יבוא
לא ישלאלו לו את השישיב זה
ולא את הישיב זה משיח יבוא
וסוף כל סוף ולכוס
יחדור בתוך העולם
ואה
איךשהו איך נתקעת ברסידס
אתה יכול עכשיו
להתחיל
שהאור הלקי הזה
שיתגלה בפיס המשיח
יחד תתחיל
להיכנס לתוך הנשמה שלך
תוך החיים שלך
אם אתה לא למדת חסידס
האור הזה בטוח לא יכנס בךש
>> לא שייך לזה
אתה יש מציא
דובר בפני עצמי
אתה
למדן
אתה ככה אתה ככה
אתה מתחיל את היום עני
אני אני
ככה אני למדן אני שמים
ויש יהודי שמתחיל את היום שיש איבשל
זה ההברה מלהיות חוסד לא להיות חוסד
להיות חוסד
אתה מתחיל את היום עם הקדוש ברוך הוא לא
להיות חוסד הכוונה אתה מתחיל את היום עם
עצמך אתה יכול להיות יהודי
שנראה כמו חוסד. אני לא אדבר עם שטריי כן
אני הולך שהולך עם פרסלינו הד
והולך עם כפות אה
הכל
אבל הוא לא שייך לשום דבר
בגלל שאצלו מאיר או אלישהו
שלא לא לא ואצלו מאירמת
כש שם יושבים פה מה מדובר? מדבר להיות חסד
שאני אלך לקנות איזה סרטוק באיזה מקום טוב
לקנות כובע ככה עם פינצ' איך אומרים
פינצ'ס ככה
חבדי ככה
לא יעזור לך שום דבר
אתה רוצה להיות חוסד
אתה צריך לדעת
שיש אלקים
ואליקים הזה צריך לחדור בתוך העולם שלך
וזה חוסד
ואם אתה חסיד אמיתי
זז תמשיך את זה בתוך העולם תלך עלסליכוס
ותביא את זה המסר הזה לתוך העולם
ומה אתה לא חוסד
אז אתה מתחיל עם החיים שלי יש לי אני ויש
לי אתהזה אישה בנים
ויש להיות יש לי עוד זה ויש להיות זה ויש
א
>> למה זה כזה רע שומע
>> למה זה כזה רע להיות ככה
>> למה כל כך רע להיות ככה
זה אתה שאלת שאלה טובה מאוד
אתה שאלתי שאלה טובה מאוד למה כל כך רע
להיות ככה
בפשט רע. מה זה רע? אתה הרגת מישהו?
לא הרגת מישהו
אבל אתה יהודי
שלא שייך לריכוס. אתה לא מזדקנץ
אתה לזכמנ אתה קם
אתה אולי הולך שטימול הולך ספודק אולי אתה
הולך כזה כובע כזה כובע לא משנה
מי אתה
אני אלמזכמ
אכפת לי אני ואכפת לי מה שבא לי
ויהודי של הקדוש ברוך הוא יהודי
اي
يا
اي
لا
يا
لا
আ
لالا
لايلايلايلا
الله
ล
لا
בובס עדיין לא ש לא הגוב
בגל של בובס אני לא אני אין לי את ה את
הפליטקיט
משאיר את הניגון של דוד בובס אבל אם אתה
רוצה להגיד
גבצלרבי
היו מגנים את האחון הניגל
ואחרי זה
היה הניגון הזה
מה מה מה זה אין שום דבר זה טוב זה טוב זה
אתה אתה אתה בחור טוב איפה אתה לומד
שתי זה ישיבה טובה מסומד
טוב
>> טוב טוב טוב
טוב טוב
אחונה
‏a
আ
يا
הילד
הבחי מה הילד בסיס
لا
י
רג
‏A
אמר
ลย
ย
למה אתה יעשה כל הלילה
يا
الله
يا
ما
يا
ا
يا
ย
يا
لا
يا
ماما
ల
لا
א
אי
আ
لا
আ
>> אני רוצה להגיד לך ככה
לכולם קולמ מה?
>> שבט
אני
זוכר
תזכית ויצר הרבי אני לא זוכר קצת
לא היה בדרך כלל לא היה גילוים ככה יצי
מהכלל
היית סקיס ולי דיבר דברים על שהוא דיבר
זה פתוח
שהמצב פה הוא המשך
ויוטס של הרבי זה בטוח אצלי
אני חושב אצלי סתחץ רבי
היה
לא יודע כמה מיליון אנשים בניו יורק
כמה אנשים היו בהתוועדות
>> בסיים מספור
היו כ מיליוני אנשים בניו יורק
צריך להיות כולם בעצם התוועדות
לא היה ככה
לא היה מתבע
גיל קור
עכשיו ככה יש מיני
מיני המשך לרבי
>> איך שהרבי דיבר אולי אולי ה חבדניקים ככה
בלא יודע לא מבינים את זה אבל זה אמת
יש לבר
הוא דיבר הוא דיבר דיבר ו
לא החדיר לא החדיר בתוך העולם
פתאום התחיל להחדיר למה
לא יודע למה ככה
החדיר התחיל
באנגלית קוראים לזה the penyפט
איך אומרים את זה בעברית ספיק אנגליש לא
נפל הסימן
>> נפל הסימון
>> נפלסימון רבי דיבר ודיבר ודיבר
פסימון ככה יש נשים דרפ
>> דרפט
>> מגוע
>> ויש יהודים ככה
ויש יש יהודים פה במס נפש
ש שההורים שלהם לא רוצים
והם יוצאים להיות שייכים למש תראה
שאלו על תרבי אם יש לו קשר בשמטוף
במיסר שאלו אותו אם יש לו קשר בשטוף רבי
אמר אם הוא היה אומר אין לו קשר היה נפסק
כל הסיפור כל הסיפור היה נפסק כל הקיטרוג
תראה היה במצב של קטרוג שהיה סכנת נפשות
ממש היה סברה או שהיה מסר עולמית
או שיהיהו אותו
לא היה פשוט
אם הוא היה אומר איזה קשכו לבשל מה אתה
רוצה ממני ב שפטן אני יהודי רב
הוא היה חפש
>> אז רב אמר הוא לא יכול
להחיק את עצמו מהלשמת
אפילו בדיבור לא יכול
שומע
להיות שייך לשים שם טוב הלב בעצם חיס נפש
אנחנו יושבים תסכיס לב
אנחנו חיים חיים
זה בגל זה בזה זה בזה
מיני יש מיני מיני זה מקום טוב לשתות קפה
שבת בבוקר
זה מקום טוב טוב
הכל טוב
געסור
שולמיד
יסלב
זה היום אוסב
זה הוסב אר וכיס נפשנו ניתן לנו שאנחנו
יודים שייכים רבי שייך לחסידס
שיך לו לכוס
אנחנו לא נוותר
לא נוותר
>> לעולם לא
>> לעולם לו לעולם לו אתה טוב
>> משך נויו
>> אה
>> נו
>> מה משחנה
>> משך נהו
>> נהו
А
ลล
ล
Аล
ย
เ
ยล
ล
لا
আ
لا
يا
للا
لا
يا
لالا
لا
يا
נקודת הדברים היא ככה,
אנחנו צריכים לדעת
שחסידס הוא לא מסלך.
סידס יש בר שמתב
ובר שמתב הוא הקדמה לבס המשיח
וכסידס הוא הקדמה לביס המשיח
צריכים לדעת משיח יבוא
לא יעזור
לכולם
שום דבר משיח יבוא
>> משיח לא מבין לי
משיח
יבוא
>> עברית עברית הרב עברית יש
>> משיח גדקומי
>> אני זוכר אני פעם הביאתי את רבי הביתה
בשבת אחר הצהריים
ואשתו הייתה גלוגרז ככה
לפיתמור
‏M komen
צד
לא יזק
משיח גד
משיח
>> מהשפקידשני
לא יודעים מה זה משיח בידיש
קודש הדברים
לא שם קדש לא קדש קודם משך יבוא
ואנחנו
משך יבוא צריכים לדעת משיח יבוא צריכים
לדעת את זה זה לא בדיחה זה לא בדיחה
>> כל מי שאין מים מן בי ואנחק רבי יוסי לכבז
הרמבם
מלך
>> אמןזה
טוב
נקודה יבוא
מד
דסכ
בכיות אין להם בעיות
בכשם בעיות להיות במסר ככה בעיות
מדברen
sein
אז
זה לא מסלה לא מסלה
מסתדרזה
שמת
geht kommen
und sie geht ins Gus be
und wegen
‏Das ist das
und was will mein
sch
er will nicht sichenen
mit ein bisschen
mit ein bisschen kugel
mit weiß was
meistes
שכוס
זה זה מה מה שמוכרים פה במיני
>> מיני זה המחיה יש לך בסך אני לא יודע אם
מתחיל אולי יש לו חשבונות אחרים אבל
הנקודה היא שמוכרים
שיש אשת זהו זהו לא מכירים אותי יותר מזה
ואתה תהיה שמה ותהיה תמות חסידס
>> ותבין שיש איבשת מה רבי הרבי הוא שיש
איבשתן מה הרבי אין אין אין אין מציאות של
רבי הרבי הוא המשך של רבי
שיש אב בשת ואיב שתמשך למטה
ורבי לא מתפלל
לא מצרפת
ולא מאמריקה
ולא מאיר מאף אחד הרבי ימשיך לכוס למטה
מטה מטה ביסטה
>> ואנחנו יהודים שעומדים
מאחורי הרבי ואנחנו עם הרבי עד הסוף וזה
הנקודה אני אגיד לכם לילה טובע
>> זה אני אגיד לכם אני אגיד לכל תרב מה לא
יהיה לי הטלפון הזה שפטלפון שלך
זה יהיה ככה אנחנו יודעים ש
תזכיס ליב אנחנו נמצאים פה לפחות אנשים
אנחנו לא במיטה אנחנו לא בפג'מות אנחנו
יודעים שנמצאים פה בבית המדש מן ישראל
ביטסקסלף
אבל מה זה דובש מאיתנו דש מאיתנו שאנחנו
נהיה יהודים שלידס, של יהודי, של הקדוש
ברוך הוא, יהודים ששייכים ללקוס
ונחה לעצמנו, לכולנו
שנהיה יהודים של הקדוש ברוך הוא, יהודים
של הרבי, יהודים של סידס, יהודים של שמט
ושאנחנו נלך לקבל פני משיח צדקנו והבר שם
טוב ויגיד שזה היהודים שלי
זה היהודים שלי. הוא הוא לא חכם גדול. הוא
לא חכם גדול. אני לא חכם גדול אבל הוא אני
היהודי היהודי שלי. זה יש סיפור אני אומרת
לו
>> סיפור.
>> יש יהודי במנצ'סטר שקוראים לו מקסקון.
>> מקסקון. מקסקון הוא חתן של יהודי שקוראים
לו אברם יפה. לא משנה.
אז הוא היה לו ביזנס
במקום שקוראים לו זה בנגלדש.
היה לו 6000 עובדים
והוא היה צריך ללכת לשמה והיה גדול.
לא ידע כן ללכת לא ללכת.
היה לו גיס בניו יורק וזה היה יום ראשון
הוא היה צריך לנסוף יום ראשון בלילה ביקש
מהגיס
שיגש לדולרים לרבי לשאל אותו אם הוא ישא
הוא ניגש לרבי שאל אותו אומר אני אני דובד
ג'פי הגיש שלי
אה מקס כהן ישאל זה רבי אמר בבנגלדש תומצ
רבי ידע כנראה
>> רוח הקודש
>> לא בלי רוח הקדש רבי ידע בבנגלש כצח
>> מה מה הוא ידע
>> שבמבגלדש יש טוב יש דיון כן סעלון סל
הוא אמר לרבי שעכשיו הם אומרים שהכל בסדר
אפשר לנסוע ככה אומרים בחדשות
א ככה שיש אם אומרים שכל מוס שיש ורבי אמר
יש לנו איש שלנו בבנגלדש
>> יש לנו איש שלנו
הוא נתן לו עוד דולר אמר שזה בשביל האיש
שלנו בנגלדש
זה כי זה הוא צר להגיש שלו מה ש מה שישא
הוא נסע הוא אמר שהרבי אמר שיש לנו איש
שלנו מה זה איש שלנו כולם שמה בנגליה שש
שחורים ככה מסתובבים כולם ערומים ככה
>> באפריקה
>> ככה מנושומ אחרי זה ככה
הוא נכנס
ל
לבית מלון
למלית שמה לבן אחד לבן
דיבר איתו אמר יהודי
מה אתה מכיר את הרבי בטח
אני
מנותקל לילה יש לי קשק חזרה כמו רבי מאיפה
>> מאיזה מקום
>> ומקס הבן שהוא היהודי שהרבי דיבר עליו הוא
היהודי
אמר שיש לי דולר בשבילו
אצלו אם היית אומר לו שהוא זכה
בפרס של 10 מיליון דולר,
לא היה שווה כמו שהוא אמר לו שיש לו דולר
ממנו בשביל הרבי מהרבי בשבילו
>> בשבילך לכה
>> שזה זה זה הרבי אמר שזה הבן אדם שלי אנחנו
צריכים לדעת שאנחנו יהודים
של הקדוש ברוך
אנחנו חסידים
אנחנו שייכים לברשם טוב בחר שם
>> אנחנו שייכים לתרב
אנחנו שייכים לרבי
זה צריכים לדעת
זה אני יכול להגיד לכם זה יוטסקל התחלה של
יוטסקלב עכשיו זה לילה ראשון של
>> הקומפות הקומפות
>> לא הקומפות
>> לפניפטיח
>> הפוספד הפוספד פושפי פושפי
>> או האיד שלך לא כל כך ברור
>> אה
>> פושפי של ה של הטיסלר
>> נכון נכון
>> פושפי פושפי זה נקרא התאבון לפני האכילה
כאילו
>> נכון נכון
>> עכשיו אנחנו נמצאים בתאבון לפני אכילה
>> מחר זה כל האכילה
>> מחר יה מחר יגיע זמן
קופן והוא יגמור את כל הדברים
ואחרי זה
ביום חוב כסלב תשבו לבד להתעד
זה יהיה טוב
‏Oh.