0:00 / 0:00
תניא פרק ל"ב - הרב זושא הורביץ | אלעד
27 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
צ עוד רגע קנראה פרק חשוב אז א חיצרים
כן
נראה רגע
זה ככה יש מה שנראה אוטומטי
‏Hm.
[מוזיקה]
התגברנו. אנחנו בערב חג השבועס.
כל אחד ואחד מאיתנו רוצה
לדעת מה ליב לייבוי של היו
הזה אתהורי סולדס אינויד מלווי
וגם זה פירק ליבשה בתניה שקראו לזה ליבו
של
הספר כשמי שהיה אומר שהוא חסיד היו בוחנים
אותו מכיר את הפרק הזה בעל פה ואם לא ידע
אמרו אז
ואם זה פירק ליב פירושו של דבר זה לב
היהדות לב
ממדרסיני כהקדמה קטנה נאמר משהו שכביכול
לא קשור לאבס
ישראל מה זה ראינו שאינו את
מלבדוי לשם מיכות כשבי
שכינתי חסידים אבל שם לו על פי הרי
יותר יותר אלו שהולכים גם בדרכו של הבס
יוסף גם כן מצויה לשם
ייחוד והרבה שואלים אין לך מושג אין לך
הבנה
ולמה זה כל נסגב שעל פי תהילס השם אז
אומרים את זה לפני בורך שעומר לכל
היום אני אגיד הסבר פשוט שמתבאר לפרק הזה
בדרך אגב
שזה לשבועס
מה זה לשם חתקוד שבוכשכינתי? אני אומר
עכשיו הסבר את הפשט, לא את הפנימיות
שבדבר. הקדוש ברוך הוא ברא את העולם. האור
הוא אור
ענק. יש אור שלא יכול להיכנס
לעולם
ולהצטמצם בקליק או קטן ששמו העולם.
ויש אור קטן יותר שהקדוש ברוך הוא צמצם
אותו שהוא חלכנס לתוך העולם. דוגמה לדבר
כמו שמישהו מביט מפני השמש. השמש אם הייתה
יורדת למטה העולם נשרף. אנחנו רק רואים את
הזיב של השמש. אם אני רוצה להסתכל על השמש
לקחת זכוכית שחורה משהו החוצץ. דווקא
החוצץ נותן לי
להסתכל דווקא לצמצם נותן לי להתחבר.
הקדוש ברוך הוא נקרא קדוש ומובדל. לא שייך
בכלל אור כזה שיראת לעולם הזה. קודש מובד.
שכינה נקרא שהיא שוכנת כאן למטה כשמו כנו
קודש כשמו כמו שאיש מקרד איש אומרת הרי את
מקודשת לי נאסרת לכל העולם טספוס כפשוטו
היא מתייחדת איתי. ככה הקדוש ברוך הוא
קודש קודש מובדל משהו נשגב מעל. שכינת
איזה שוכנת שכינה היא כוח כזה שכן יכולה
להיכנס לעולם אור כזה
מצומצם אפשר לחשוב שזה שתי עולמות נפרדות
ולא
מתחברים אפשר לחשוב שהעולם הזה עם כל
קדושתו מנותק מהאור
הענק קודשבריך שכינתה הכוונה היא שהאור
הגדול זה קראוי סובב זה לא תרגום מילוני
סובב סובב מסובב פירושו שלא נכנס בתוכו
הוא מסתובב סביב סוג אור שמסתובב סביב
סובב מתחברר עם
הממלא הכוח האינסוף
ייחוד שמתחבר יחד עם העולם המגושם הזה ששם
יש כן אור אבל אור מצומצם וכשאני הולך
לעשות
פעולה עד כדי לאכול בשר טעים מאוד מספר
חמש שלי כתף בשבוס ואני אומר ברוך אתו השם
על הדבר הגשמי מי מחייה את הבשר? הקדוש
ברוך הוא. מי מחייה אותי? הקדוש ברוך הוא.
אבל זה אור מצומצם. וכשאני חושב, אני אוכל
את זה בשביל הקדוש ברוך הוא מברך לפני כן,
חיברתי את האור הכי גדול עם האור הכי
מצומצם. חיבור של תחתונים
לעליונים. זה היה הגילוי שאינון מודוי. את
האור
הענק. את הורי סולדס. גם אנחנו ראינו הגוף
הגשמי שמאיר בו אור ממלא. גם ראה את האור
הגדול, האור הסובב. פעם אחד ראינו את זה.
זה מתרץ המון קושיות על חג
השבועות. למה? בסורכם דף ס"ח שרבי יוסף
חגג את היום טב מגלטילסה ולא לצום וללמוד.
למה? הגמרא אומרת בביצ דף תזבו וגם בשם
בסמר בפסוחים שהכל מודים שבשבועות צריך
לחם צריך גם להרגוג לא רק
ללמוד וזה מה זה שוב לכם לאוליכם וכולי
וכולי אז קודם כל זה מה שקורה בשבועס הראו
לנו פעם את החיבור הגדול
הזה עוד דבר שזה הכנה
לשבועסו קרבונו לפני
הרסינזדנו לשון בעל האגה מה שווה כרבונו
לפני הר סיני בלי נתינת התורה קשר בכלל כל
הכנה לטקס והטקס לא הכינו חופה לחתונה רק
החתן לא אמר אריאת מקודשת אין שום תובנה
בפרק הזה הוא יבואר לנו מחילה מה זה קשור
בעניין מה קשור בשבוע ב כולנו בני כמה
שבועי היה מותים שחג הסוכות אסור כולו לשם
צריכים גם לאכול כיסמחת בחגך לא חג הסוכות
מי שרוצה אפשר לעשות גם כולו שם לפי שיטה
אחת חג השבועות כולן ממידים שבלי להנג את
הגוף אתה לא מקיים את המצווה תח אה כי אתה
מחבר את הגשמיות לרוחניותזה
זה מתגילה דווקא בדברים
הגשמיים כי אם אתה רק מתפלל הם יודעים
יותר טוב ממך המלאכים באור הסובב יש אורות
יותר גדולים
בלימוד ועוד ועוד
אז איך אפשר להבין קרבונו לפני הר סיני
ודיינו זה מה שחרי זה מלא אה שמעתי שבט
הלבזצל גם מה שהיה היום במידבר פמור לא
נתנו את התורה משול חולשה דאורכ מה היה
הוא מחדש שכל העניין של זוכר לזכור את
המעמד אשר שרמדנו בהר סיני זה לזכור את
המעמד לפני מתן תורה את האירוע של גילוי
אלוקות זה היה רגע אחר לגמרי זה היה
החיבור הראשוני
כפי שמבואר בפריק ליב אז קודם כל אנחנו
נבין אני רק אמרתי את הקדימונת למה פרק ל
זה לב ליבה של הספר ולב ליבו של יהודי כי
זה מסביר מה זה ממד הר סיני זה מסביר מה
מטרת בריאת העולם ונראה עד כמה שנוכל פירק
ליב
והנה על ידי קיום הדבורים מנל בפרקים
הקודמים הוא אמר
שיש מצב שבן אדם על ידי התבוננות הוא נמס
ומתחבר עם חשבונות שהוא נותן לו, עם עצות
שהוא נותן. יש מצב שהלב
אבן בראש יכול לחשוב אין חיבור בין הראש
ללב. יש הרבה כאלה איזה יצא מה עושים אז
נותן לנו צה לבטש את הגוף מי אני מה אני
מחובר לעולם הזה אני מגושה ומיד אומר אבל
אל תיכנס לעצבות יש לך נשמה הוא מפצל
אותנו פיצול ישות ענקית יש לך גוף יש לך
נשמה הגוף
מתואב כמו שאמרנו פעם שיש טוב של גוף
ביידש אומרים גוף ויל פרסם גוף ויל
פופם גוף פ הגוף מושך לעולם מה זה בהמי לך
אתה מה יהיה
איתי שבור את החלומות רעים שדורים בתים
חלומות של הבל נותן לכל אחד פעם חטאתי לא
משנה וצד שני לשמוח שיש לי נשמה כשבן אדם
חושב את העניין הזה שיכול לשמוח כי יש לו
נשמה ויכול להיות בכאוס כי מה יהיה
איתי אז הוא יכול לקיים את המצווה הכי
גדולה של וואטל רח קומ אני שאלתי על פרי
קיב שזה לב ליבו אז בוא נגיד ככה הוא הולך
לאיזה סעיף אוטומטית נשווה ידוע הגמרא
במסכת שבס דף
לא שבא להלל הזוקר זה שרצה להתגאר ולמוד
ללמד אותו על רגל אחת אז אמר לה אמר לו
ורבת לרחוק
כמוך כל התורה פירוש על זה אני פה אמרתי
פירוש בדרך זכות
כביכול הגוי
בטבע הוא אכזר יותר מהיהודי אפשר לראות
בהיסטוריה רוצה גוי להתגייר אנחנו בבית
כנסת הכי דמוקרטיים הפוך מה שהברחוב חושב
בשמר ככה בסילול אומר ככה בזה הוא אומר
ככה ואנחנו אדונים לא נותנים בוקס
כשמתווכחים תשמע אתה בך ביתכנסת תשמע בית
כנסת יתווכחו איתך כל הזמן קודם כל תחליט
שאתה לא הורג אנשים תוכל להיכנס ואף צרח
כמוך ואז נוכל להתווכח כי התורה היא מלאה
עם שיטות אמרנו אם זה אתה לא רוצח כנס בית
כנסת
זה אבל נעבור לפנימיות שבדבר שכ מה הילל
אומר לו דבר ראשון אחר לך וא וזה פירוש על
כל התורה כולם מה פירוש השתי דברים לא
מבינים א' למה זה פירוש על כל התורה כולה
וב' למה את זה הוא לימד אותו
ומתקשים בזה המפורשים על המקום כולל רשי
הוא כדי להעלן איזה הסבר פשוט וענק שעושה
לנו סדר שעושה לנו סדר
והנה דרך אגב הרב בבר'ל זכרונו לברכה
כשבקשו ממנו ללמוד ללמד ספרים מחשבה אז
הוא אמר אני אמרת לכם סתניה אז הוא לא
התחיל בפרק א' הוא התחיל מפרק ל פרס אני
רוצה להתחיל מלב ליבו של הספר לקח לו
שעתיים לא לקח שעתיים שעתיים בפרק הזה
והנה על ידי קיום הדבור עם הנל איזה הנל
ופה הוא מסביר אם תשימו לב תמיד בכל הספר
כשאומר הנל הוא סומך על הזיכרון שלי
על זיכרון שלכם על המפרשים שיגידו איפה פה
הוא אומר לנו מה להיות גופוניזה ונימוז
באינו שאם מצד הגוף הוא ירגיש
נפזה וזה לא יהיה סותר למה רק שמחוסית
שמחס הנפש לבדו עושה לנו סדר יהודי
יכול בתשעה באב לשמוח ובשמחת תורה להיות
עצוב שמחה מצד הנפש
עצוב מצד
הגוף. אם יש לבן אדם את שתיהם ויכול לפצל
את עצמו כפיצול
אישיות, הרי זו הרצפט הזה דרך תראו ישרה
וקלה. הוא לא אומר רק קל, גם אומר ישורו
ישורו
וקלו. כי יש לפעמים דברים שתוכל להבין על
ידי פלפולים זה לא ישר. ישר רק מילו איזה
פשט וקה גם וכלה. רבו סמ אומר וקלה אז זה
קל כי הוא מדבר הוא מדבר מאיתנו המון
ונותן לנו ככה סתירות מספיק והוא אומר לנו
זה קל שמה לאבואל קיום מצווס ואוהבתו לא
רחו
כוכו רגע למה זה קשה כי הרי מצווה הזו לכל
נפש מישראל למגודל בת קן כדברי הרמבם באל
חסדיוס שהרמבם אומר לאהוב כל אחד ואחד
אחד כמוך כל אחד ואחד פירשו לא משנה אם זה
גדול או קטן איך יכול לדבר כזה קודם כל
בכלל רבת רח כמוך יש בעיה כמוך גם מדבר על
גדול מה פירוש גדול הקטן לא מתכוון גדול
רקע בגיל קודם כל בחשיבות
וגם גודל בדעס וגם גודל כפשוטו בגיל קן
בדעס וגם כותן כפשוטו אני יכול לאהוב כל
אחד כמוני הרי האדם הכי קרוב אצל
עצמו הרמבן כ על המקום שם בוייקרו
כשמדברים על אבות ככ שואל וכי יש דוב כורב
לאבז נפש האדם העצמי איך כמוך כבת לרעך מה
זה כמוך רק שואלים תחסה האבא שהאדם יש
לעצמו אין בכלל שאלות איך אני
נראה אז הוא שואל שבעניין ש כמוך מכיר את
עצמו עם עצמו מלה לא אכפת לו גם לאהוב את
האחרים כן אז אני מכיר אנשים כלכל יכול
להיות דרך שניות שבגלל שהם כל הזמן מכירים
את הערך השלילי שלהם. הם כל הזמן בכאוס על
עצמם. הם עושים הכל נגדם.
לא אז הוא יאהוב את השני כמו שאוהב את
עצמו. היה קמצן שתמיד אף אחד לא יודע למה
הוא קמצן אמר לא כי הוא כיצן לעצמו יודע
בהתר כמוך ואני קמצן אז כמץ גם על עצמי
מותר לגם להיות קמצן על השני ברוך אדונו
מלכשע כל
בדברי אז דרך אגב רשי על המקום כשהוא מדבר
על ואהבת לךקומך במצווה הז אז רשי אומר שם
בגמרא בשבת
למ שהכוונה היא
ריאחו שזה כמו אבא אבא שלך והקדוש ברוך
הוא
ראו הקדוש ברוך הוא החבר
שלך רואים שהוא אומר ריח הוא החבר שלך הוא
מדבר שתאהבת קודש ברוך הוא לא מדברים על
פירוש שני בכלל שמדובר רק על על בן אדם
לחברו לא על בן אדם למקום בן אדם המקום
ודאי יש הרבה יותר גבוה ואהבה יותר
גדולה אנחנו אבל יודעים ששלו התווכחו תמיד
השם הקודש הו ששלבו
איזה אהבה יותר גדולה יש ואבתו לך חקמוך
יש ואבת השם
אלקך התווכחו נכנסו בתוך הד וכוח לקודש
פנימה אז ענה להם מה יותר חשוב אני לא
אגיד לך כן יכול להגיד לכם מה מבחן על מה
מי שחסר על בבתח כמוך הוא חסר לו בבת השם
אלוקך מספיק התשובה הזו אז הוא לא בוא לא
נרמד אני פעם סיפרתי שהיה יהודי חסיד חסיד
ככה ששילם עבור זה שנלחם למען הקדוש ברוך
הוא ברוסיה שכשהוא אמר בבוקר מה שכתוב
בסידור שלנו בכל הסידורים כתוב שהריזל אמר
נכון לומר קודם התפילה ברכך כמוך אז הוא
שאל את עצמו איך אני יכול להיות שקרן בזה
אני מתחיל את התפילה אני לא אוהב את השני
כמו אז בגיע למסקנה עד שלב מסוים שבמקום
להגיד הריני מקבל אולי מ שבחו הוא התחיל
נכון לומר קודם התפילה הריני מקבל גמכו לא
שאני אוהב נכון לומר אני אומר את
לא רוצה לא שכיר את עצמו לא רוצה גבולתב
שר לקין ואהבתו לרחק נפש מישראל למגודל
דעת קודם
היתוכנו אז הוא אומר עם ה עם ההסבר של
פיצול אישיות יש לי ממה לשמוח זה הנפש
הנפש האלוקית יש לי ממה להיות בכעוס
מהבהמה שלי ותפריט ביניהם זה יתן לך את
הטובה שמה כי מאחר שהאדם אומר פה שלוש
הסברים א' כי מאחר
שהאדם
עצמו שגופווי נימס ומטוב
אצלו והנה מה כן קובע אצלו הוא שמח שיש לו
נפש אלוקית והנפש והרוח שבזה אתה שמח מי
יודע גדולוסון ומעלוסון בשורשון ומקורון
בנקים חיים הוא בעצמו אמר
בר הספר בפרק בז יכולים לרדת נשמות גבוהות
אצל אנושעים עם היורץ נשמות זה מתנות
יכול להיות מישהו ברחוב שנבח לא יודע שיש
לו נשמה גבוהה אבל קיבל נשמה גבוהה יש
המון סיפורים של הבשם הקודש ועוד לפני כן
אצל תנועים אצל המירוים אצל הרי הקודש שהם
רצו לאיזה מקום יש להן אדם נשמה גבוהה בוא
נצילות בוא נחבר אותה לנשמה הגבוהה אז אם
עיקר זה הנשמה אבל זה אני שמח מאיפתי יודע
איזה נשמה יש לו
יש לו הרבה נשמה הרבה יותר גבוהה בזה סך
הכל אתה יכול
לסרוח על על על מצפים על רבי
עי מפשוברסק האידם של רבי יצקל שהיה בנטפ
שלפני התפילה היה מחלק לאנשים אתה צריך
קפה צריך קפה היה א על זה שחיבר את הפירוש
למתוק מדבש על הזוהר רב דניאל הפחיש ניגש
אליו אומר לו לפני התפילה מה אז נגש אולי
אתה גם רוצה
קפה או אמר לה שניה תפילה ככה אני מקודם
אמרתי הריני מקבל מצחקו תגיד לי זה לחש
נגד הן רעה למה אומרים את זה אני רוצה
לקיים את זה בפועל אם אני אומר אבת לך
חקומוך אני רוצה לבצע ואהבתך חקמוך צדיקוס
קפה
ופה הוא אומר בהסבר הראשון קודם כל תראו
איזה יופי הסבר פשוט זה זקן לכבוד מה
כודאי
מה? גבצמו
כן האדם עצמו יש לו ממה להיות לא עצוב
במרירות אבל הקדוש ברוך הוא נתן לי בהימה
הוא לא עושה השמה עצמית אבל אני שומע לכל
השבמה אני מגושם יש לו מה לסמוח יש לי נפש
אלוקית שמחוברת לקדוש ברוך הוא אני לא
יכול לפגום בנפש יכול לעשות מחיצות עד כדי
כך שיש פירוש מרב צודו יקני מני שהוא אומר
על הסיפור של רביז ברב שימן
שכשהוא היה בן אדם מכוער מכוער שכמותך אז
אי אפשר להבין את זה ואז הוא אמר לו הולך
למי אומר לך לשון
הוא מן שעשה אותי תראו איזה פירוש הוא ראה
את הבהמה
שבו שהיא רחוקה מהמצב שודי צריך
לראות אז אומר מה קורה איזה מעשים מכוערים
איך אתה מתפח את הבהמה שלך רואים עליך את
הבהמה שלך אז הוא ענה לו אבל מי שהוא אומן
הוא ברא אותי וגם הוא נמצא
בי יש לי נשמה
אלוקית אני לא כזה מחור כמו שאתה חושב כי
אין לי רק בהמה יש לי גם נפש שלקי לך
לאומן שהוא נמצא בי מוביל על הרעיון זה
כאן אתה רואה יהודי שאולי עשה פחות מצווה
ממך
יכול להיות אבל היהודי הזה קודם כל מצד
הנשמה שלו רגע למה אתה בכלל איך אתה חוגג
איך אתה משמח מה יש אה אם אתה חושב שקיימת
את הכל סתירות מגיע לך אלא מה אתה מכיר את
עצמך לא שקר אני יש לי גוף שמושך אותי
לעולם הזה נמר מישהו ש אפילו מיש לו
לגמרי לגמרי על מה אני שמח על
מה הדת לקדוש ברוך הוא שלא יסר נגוי וואי
יש לי את הנשמה שלך יש לי את מה שחלק חיים
ממעל וזה אי אפשר לבטל אז החלק ממעל שלו
יותר גדול ממך קודם כל זה הסבר אחד יאמר
האמר
האומר מסנך השם סנ מה שמ שיש לא שומע מה
זה מסנך השם מה שמ שיש שאל אותי בשילוי
הפרק שילוי אם לא יהיה לך תשובה עד סוף
הפרק תחזור על
השאלה אז הוא אומר כך קודם עכשיו ישאלה
שואל בסדר יש לו נשמה גבוהה אבל מבחינת
המעשים אני יותר חשוב ממנו נכון הוא תינוק
שנשבע אבל הוא לא הוא לא מניח תפילין אני
גם מניח
תפילין אז מה אז הוא כבר עשה את החשבונות
למעלה הוא תינוק שנשבע הוא לא נצא אבל הוא
לא גומר להסבר הזה קודם כל נקרא את ההסבר
הזה כי מאחר שגופונימסו מטורב אצלו והבן
אדם לא שקרן והשמחה היא מכוח הנפש והרוח
מה אתה מתגאה מיוידי יגדו לאסון מאוד יגדו
לאסון ומהלוסון בשו שמקלים חי אז תעריך את
השני עומד מולך נשמה
גבוהה הסבר
שני בשגם שכולו מסאימו מוז מה פירוש? אני
לא אומר לך על מישהו
זר שאתה תאהב אותו. את החשבון שאמרתי יש
לו נשמה גבוהה זה יכול להיות גרנות אצל
מישהו זר. אבל עם ישראל הם כמו תאומים
תועמים זה. אז יש גם כן קרבה של אח אל
אח נולדו כביכול לאותו אבא. גם אם יש
מציאות של לידה וכל אחד נפרד בפני עצמו
אבל הם אחים יש להם קרבה
משפחתית דרך אגב ירצה מי שירצה לומר
מתאימות זה גם כן מלשון תאומים שזה חודש
סיון מזל תאומים תרומים כשמסתכל על השני
הוא רואה את עצמו מדבר תרומים זהים שאפשר
אפשר אפשר גם
להתבלבל זה מישהו אמר ש בא לבחור שקי כבר
אומר לו איך
איזה יופי אתה לומד כל היום בבית כנסת רק
בית נסר מה התברר חצי יום הוא נמצא חצי
יום אך שהוא לא
נמצא עם ישראל הוא
תאומים אז את אומרת אמרת לך מי יודע איזה
נשמה יותר גבוהה אם זה מישהו הוזר בסדר
עדיין קרוב אצל עצמי זה לא מישהו הוזר זה
אח שלך והוא לא גומר עם זה הוא לא גומר עם
זה ממשיך עכשיו הסבר
שלישי מה ההסבר
השלישי זה שלך זה אתה לא קודם כל דיברנו
עכשיו עכשיו נדבר לא עכשיו נדבר מתאימות
של שתי אחים זה לא אני זה ההסבר השני
ההסבר
השלישי ואבחוד
לכולונו מה פירוש והבכות לכולונו הסבר
מאוד פשוט כולנו נולדים רמך חיבור של
סגידים אבל הם נובעים
ממויכין ומהמוכין של המשפיע הכל אותו דבר
אין חלוקת
איברים אז מישהו יגיד שהאיברים שייכים
יותר כשזה מתרחב
ומתפרק משך תשעה
חודשים אי במשפיע לא רואים בכלל
איברים אב איך פירושו של
דבר תראו את ההמשך מה שהוא התכוון לומר
ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש לא אחים אחי
ממש מה זה אחי ממש
לא כערך לא כאילו מצוירש נפשום
בכות זה לא רק אחים טומים זה מציאות אחת
הרי הקודש גם מרחיב הזה והרי הקודש אמר על
עצמו איך אני אומר על חטא שחטתני חטאתי
בלשון יחיד לא
חטנו על דברים שאני יודע שלא
חטאתי לא לא עשיתי אנחנו לפחים הוגים אחרי
שחטונו איפה נכון הוא מתכוון לחבר לא עליו
לא סתם מדים את הבוקס לשני
אז לא רוצה להיכשל בשקר אמר לו ש רבי אבל
הרי הקדושברך לאשני יוחד
חותי למה כי אני מציאות אחד עם אח שלי זה
אני זה חלק ממני זה כמו שהראש לא יכול
להתגאות על הגרגל אני יותר חשוב ממך כי
בלדי אי אפשר כי אתה מציאות אחת אז אומר
הכי ממש מצד שיש נשנף שום בבות רק שהגופים
מחולוקים
איזה דמיונות? מה דמיונות? כל אחד לפני
שנברא זה ככה של מצווה של ישראל. הנה
רגע. זאת אומרת שהאדם שנולד גם רגע לפני
ורגע
בהווייתו היה מציאות אחת. כל הסיבה שכואב
הציפורן של הרגל עד המוח. כי נולדת
במציאות אחת. פירוד עוברים זה אחר כך. כך
עם ישראל זה פשוט יש רגל יש יעד 60 ריבוי
אבל זה מציאות אחת רק שהגופים
מחולוקים אז עכשיו ככה עכשיו עכשיו מי אז
אבל בכל זאת זה גופים מחלקים מכה מי
שמייקר את הגוף ועיקר זה הגוף אכן לא יכול
לאהוב את השני כי עם זכול גם גופים
מחולוקים אבל מי שמבין שעיקר זה הנשמה
ומצד הנשמה אנחנו מצויות אחת
וגם מהגוף רגע לפני שהתגשמנו והתפרקנו אם
היינו מציאות אחת אז קשה לך לאהוב מישהו
שהוא חלק ממך זה נקרא אהבה עצמית מי שאוהב
יהודי
אחרז אומר לך זה הנשמה או הגוף הגוף כי
איך כמו שהראש שלו מתגאה על הרגל
אבל בתיאוריה זה זה נשמע מובן וזה ברור
אבל בלמיסה זה לא בגלל אני אגיד לך למה
דמייסה זה לא לא לא דבר ראשון יש מצוות של
אני אהרך הקודמים לא לא לא
לא כבר נסביר לך קודם כל אגיד לך את
הכותרת היות וכל העניין של תורה מצוות זה
זה עושים לך תרליגים תרגילים שתחשוב על
זה על כל
ההוויה של תורה ומצוות ומה עם הדר סיני זו
הנקודה אתה צריך לחיות עם זה 24 שעות זה
לא משהו שרק במצוות אהבת ישראל זה מה שאמר
הילל זה כל התורה אז רוצה למטחומםמקר אתם
למה שאני ארוח שהוא ירוויח מה כשאני עכשיו
יש לי עכשיו שיקולים נעליים או כפפות אני
לא משמח כפפות בוא בוא לא אחרי שהקדוש
ברוך הוא צמצם את העולם אז הוא אמר לך אתה
צריך בשורש נשמה לתת צדקה לא אני הוא אני
בתהושיר הכסף לא שחל בכלל ואתם מציאות אחת
תן לעצמך אני אהיה ארכה הקודמים בפועל
בפיזי הוא קרוב יותר אליך מוטל עליך לטפל
באיבר הזה שזה נקרא אני אבל זה איבר דברים
של גופים ושוב אם אם הוא כבר יסביר אם זה
כל התורה כולה אז אתה צריך לחשוב כל הזמן
זה הייעוד זה לא ישאר תאוריה זה כבר נראה
הוא מסביר הוא שואל את השאלה שלך אז ככה
ולא חיים אוסים גופו יקר ונפשום תפילו
וכים שעות סביב הגוף שלהם אכן אי אפשר
להיות אהבו ואחבו אמיתיס בעיניהם הוא מדבר
אהבה לא אמיתית יכול להיות
זה נקרא אבל אהבה כי אני אוהב את איק זה
וזה מי שאוכל את הדג הוא אוהב לאכול דג
הוא לא אוהב את הדג הוא אוכל אותו אוהב את
עצמו הוא מלא את עצמו עם זה שאוכל דג
כנראה שיש אהבה לא אמיתית כי זה אלו זה
אהבה תלוי בדובר
לבדו יש הרבה מקומות שנותנים הרבה קמחד
דפיסכם
ו אם הוא לא יתן לוקמחד פיסחי לא יהיה חלק
מהקהילה ואז אז הוא יוכל להתרים אותו
בדינרים 80 פעם מה שעולה קמים חדפסח
שנותנים לו זה מייצר אהבה של אחדות כביכול
הוא ילך לדינרק הוא יקבל מזכרת מהדינקר
אני אומר את זה רק בשם המושלוש שלנו לא
עובד כל כך אז הוא חבר של וחבר של הקהילה
והנש ואולי כתמול היצי בדינר אז הייתי כסר
אחר לא חושבים זה הבאה לא אמיתית זה
אינטרסים
אז הוא אומר לאבא לא אמיתית אלא תלוי
בדובר
נעלם וזה שוב היסוד של ממדר סיני וכן שום
מישראל כאיש אחד בלב אחות לא שמספרים לנו
איזה שבח והיו
ביחד זה הסוד של עם
היהודי קרבונו לפני הר סינינו זת דיינו מה
זה קבונו לפני הר סיני את הכאיש אחות יש
לב איט כאיש אחד כמו בקריס ים סוף שוב
המטרה לא מזמן התאחדו א את מי לא לקח
טראמפ תחת חסותו בביקור בזרח התיכון צד
השובש שביניהם אמריקה מעל הכל כמה עסקאות
נעשה אייחוד אמירות הוא חושב יתן
לו מטוס אז הוא יאהב
אותו זה תלויה בדבר כמה יתנו לי ככה אני
אתן זה לא אהבה ברגע שיגידו אחרת אויז
גשפט אז זה עם ישראל ראה אתם יודעים מה
הוא ראה
בענדווי ברגע שהוא ראה את האור הסוי
וממלה אז הם הם האמינו שיש גופים מחולקים
והם ראו שהם
אחת את האור שמאיר להם אור אחד נשמה אחת
את זה הם
ראו אז זה הויחן שו מישראל הם ראו את
המטרה של כל הסיפור של מתמירה ואבריאה
לפני שקיבלו את התורה
וזה ריגי חיבור עם הקדוש ברוך הוא זה ראש
חודש זה היה היום עוד לפני מתן תורה
מחמזכול שדורכה הבן אדם קרוב על עצמו זו
החולשה אז לא יכול לתת להם מיד את התורה
אלא קודם כל את הדבר הענק תראו את החיבור
ותראו עליו וזה שאמר איל
הזוקין מה אמרתי קודם איש אחד בלב אחד לב
אחד איש אחד אז הלב האהבה החמדה שני גורמת
להיות כאיש אחד כרגע
אבל איש אחד בלב אחד זה האיש אחד גורם
להיות לב אחד האמונה שזה איש אחד וזה
שאומר ללזוקין במסך שב דל כי מצווזו זהו
כל התוירו כולו והידוך פירושהו זהו כל
התוכולו אז אם לפי הפירוש של רש"י שמדבר
רק הבן לחברו תוכל להגיד זה על כל ההלכות
שמחבר זה כל התורה כולו אבל כפשוט כתוב כל
התור
כולו אהבתו לריחו לפי ריחו הכוונה לקדוש
ברוך הוא ראיה שלך אבל פשוט ריחו צריך חבר
איך כל הדור
כולו הרבה זה ערב שבועס כי יסוד ושוירש כל
התורה
הוא אומר א' וב א' להגביע ולהעלוס הנפש
האלוקית על הגוף הבהמי מלו מילו קרו בשור
שדקוללמין העולם
בנוי של מלמטה למעלה או מלמעלה למטה יש
דברים שאין לנו כוח בלי כוח שהקדוש ברוך
הוא נותן את המתנות כמו יציאת מצרים היינו
שקויים בביתי שריטומה אותות הוא לקח אותנו
זה מלמעלה או למטה יש מצב שאחרי שיצאנו
ממצרים השכנו ממטס יומים עבדנו על עצמנו
להיות פחות בהמה השכנו זה מלמטו למזכ קום
טוירו מצוו מה כל
המטרה יסוד ושורש כל הטוירו ומצבוסיו
כידוע שבחסידות חזרים זה מצלשון צבתא
חיבור את מתחבר אליו מצבו או מלשון הזוהר
תרייג אתין עצות איך תרב לקדוש ברוך הוא
לא כפקודה לחייל שאין שום כסר
ביניהם ושוירש כל התוירו מצך למה להגביע
ולהל או לא ישאל נפש על הגוף מילו מילו
דיקש דכל העומ
מין
כאילו תחבר את הבהמה
שלך לנפש
המוסתרת עד לשורש ממלה וסובב
וגם סעיף ביז לא רק מלמטה למעלה להמשיך
אור איסוף ברוך הוא בכנס ישראל כמו שאכתוב
לכמון דהיינו במקור נשמוס כל ישראל למה
איך באיכות
דווקא כמו שאמרנו קודשברוך ישכינת זה
איכות באכות את האור הענק עם האור שמצטמצם
כאן לא רואה שהקדוש ברוך הוא ברכה את
העולם יש לי מלחמה אדירה זה אור שנוכל
לטעות כדי שיהיה בחירה העולם הזה לא יכול
לקבל את האור הענק ולחבר את זה עם האור
הענק חוץ שובריך קודש מובדל עם שכינתי
ששוכנת כאן ועוד איכות באכות זה יהודי עוד
יהודי כי בעצם הוא ממציאות אחת זה רק
מפוצל
רק אז יכול להיות זה הרוזו דשב זה רוז של
כל העולם שלטון נוח רבו לאן זה ראינו במים
הר סיני
ומקבלן דין מן דין כתוב אז יש פירוש מה זה
דין מן דין יהודי מהשני דין מן דן אפשר
להגיד קדוש ברוך שכינתה אבל דין מדן יהודי
מחברו ואז ואומרים קדיש אז יש קדישמיו אז
מחברים למקור
ושורש כך
גם נמ לי שאומר את זה אמור
ושומש שתמכ זיכר המוליק זיכר זה 227
כן כשמוציאים את
ה-227 מהמולק נשאר
13 זה
אהבה 13 זה
איכות
שתמח שישאר בך
מהמולג שבגוף רק את החלק של אהבה לשני
ואהבה לקדוש ברוך
הוא.
ממילא כשיש מציאות של אחד באחד למה? אז
מכריזים העיקר זה
הנשמה הגוף זה רק משהו מצומצם כדי שנוכל
לעבוד את הקדוש ברוך הוא ולבחור בטוב הגוף
זה בהימה.
ממילא אז כל המטרה של המצוות זה כן כן
תחדו קח דברים גשמיים כמו שאמרנו אגטיל זה
קח לולב שזה עץ קח לולב גשמי ותנענה על
הקדוש ברוך הוא עם הידיים אז אתה עושה את
האור המצומצם עם האור הגדול התחברת אז כל
המטרה היא הנשמה האבא של ישראל זה
הנשמה איך אני יכולה את השני כי כך זה
הנשמה זאת אומרת כל המטרה של העולם של
בריאת העולם, של התורה, זה להתחבר לקדוש
ברוך הוא, לאור הענק ולומר הנפש העיקר.
כשאני אוהב את חברי, אני בזה מכרי שהנפש
היא העיקר, כי אחרת אין לי סיבה לאהוב
אותו אהבה
אמיתית אך, כ פשוט, כ עמוק. אז אומר ולא
כשיש פירות חס ושלם בנשומס דקשבריך לא שחר
יהיה בעשר פוגים.
איפה תן לכם דוגמה מאוד פשוטה מה זה השר
פוגן לא מצליח מיש אומר שהנפש הקוד זאת
אומרת שאתה מייחס לגוף שלך לגוף הבהמי כן
כן ודאי אז לא יכול להיות רק בצד הנפש
האלוקית אלוקית ודאי אבל אם אתה מבין אבל
אם השכל שלך מבין את התובנה אז השכל משפיע
לך מוח על הלב לפתח את האהבה על השני עם
התובנה אז הוא שאני אעשה אם אני עושה איזה
משהו למישהו זה מטע לא בטוח ודאי צד הנפש
האלוקית חלק המצוות כמו בספר אחינו חלק
מהמצוות שאמרו לנו זה גם כן לעזור לנו איך
להתחבר על השני ואיך להסתכל נכון על הנפש
ולא על
הגוף והוא אומר שאין השראת שכינה על דבר
נפרט מישהו עושה ניילון שקית יפה יכול
לקבל המון אבל יש חור למטה הכל
בורח זאת אומרת חסר משהו בכלי כשעם ישראל
לא ביחד חסר משהו בכלי ממילא אם לא היה
קרבונו לפני הר סיני לא יכול להיות מסמת
מטוררת בכלל
כי יש חור
בשקית, הגוף לא שלם, יש איבר מנותק חס
ושלום וכמו שכוסוף בורכנו אבינו כולונו כך
בור פונך מלשון בורכנו אברכה
המשכה כלומר שאכתוב מקומך באריכוס אז קודם
כל נותן לנו את הקטע פה להבין רב
יס תאב את השני רק מי שהיא אמיתי מי שלא
אמיתי אין לי מד מדבר אתה מכיר את עצמך
הבהמה פועלת ברוך השם מי שלא הבהמה לא
פועלת צריך להות את הרופא
נקודה סיכוי לאהוב באמת בן אדם מה זה נקרא
לאהוב מי לאהוב מי מי בא אחרי שאתה חושב
אחרי אחרי שאתה אחרי שאתה מתבונן ואתה
אומר שעיקר זה הנפש ואולי יש לו נשמה יותר
גבוהה ממני והוא חלק ממני ואני אחד ממנו
למה אהבה עצמית אם תגיע למסקנה שהוא זה
אתה לא יש סיכוי תבין כשמא לך משהו ואומר
לך אל תאהוב את השם מני אתה נלחם את אומר
לו מה אתה רוצה אני לא אמרתי שהגוף שלו
יותר חשוב
ממני מבחינת
לוגיקה מבחינה זה מבחי מבחינה פקט ובריאה
זה כך כשם
שכשהרגל מציקה לי הפתרת בציפורן הקטנה
הגדולה אני יכול לתעצבן נורא ועיו אבל זה
זה הפטרייה היה שמה אני חלק מהרגל משגע
אותי אז נכון זה רגל נכון זה זה זה ציפורת
זה משהו לא כמו לב אבל שני זה אחד בזה אתה
אני מסכים איתך מי שמתעמק יותר בגוף
אוטומטית הוא מסתיר יותר על כן קיבלנו את
המצוות כדי כן לחשוב על זה כי אחרת באמת
הבמה שוללת עליו זה מה שאמר אל הגוי דבר
ראשון תבין את העניין
ומה שכוסוב בגמור
הנה
שאלתך שמשרה בכך ברו שחטו מצווה לסויסי
ולא רק מצווה לסנו אלא וגם לומר לרבו
שישיו דרך אגב מכאן רואים מה זה לרבו אחד
שעשה חטאים ויש לו יש לו גם כן מורה דרך
יש לו רב כנראה לא מדובר במישהו
ש ש פיפלה סתם ככה ואנ הוא תלמיד חורכם
וגם תנס חולם אותו ראש תיבס
כנראה אז כתוב שמה מצווה לסנו היתוכ אז
הוא עושה מהקושיה
תירוץ אני אגיד את התירוץ קודם כל בעל פה
שתי נקודות הוא אומר א' מדובר לא בחטא
סגרתי ובתלמיד חכם שהתרתי בו והוא עושה
דבר לא שקרתי אחרי שהתרתי בו
בזדון והוא יודע את הערך של
העבירה זאת אומרת כשהוא יודע את הערך של
העבירה
ירה והוא יודע מה הוא עושה זה מה שהוא
חריק ביותר אז שוב הבהמה שולטת אותו עלי
לגמרי הוא חטוף
בעזה אז אני מתעצבן על החוטפים פה החוטפים
זה הבהמה
שלי אבל מישהו שעבירה קלילה וגם הוא לא
תלמיד חוכם כולו מבין את הערך כמו רוב כלל
לישראל הם רובו ככול תינוי כשנשבו כפי
שהחזניש אמר שרוב תינוק שנשבו
רגע רגע קודם כל לא כתוב שחבר רואה אם
חברה רואה שחבר אותו מצוג לא ימר לרבוי
שתי דברים כתוב פה גיד לרב מה מיוחד לרב
אה כן להגיד לרבו שראיתי אותו לעשות כך
וכך מה שאתה מלמד אותו הוא עושה הפוך הוא
לא לומד בשביל לדעת מה לקיים כושה הפוך אז
הוא אומר שתי דברים היינו קודם כל בחירו
בתוירו ובמיץ וסנאי ראשון כתוב ראה את
חברו את זה לא מישהו מהרחוף פתאום שלא
החבר שלך שלא מקיים תורה ומצוות ואתה רואה
אותו חס ושלום מחלל שבת לא אין לך אין לך
לשנא אותו כי הוא לא חברך בתורה ומצוות
הוא לא מדבר חבר פיזי
ב הוא כבר קיים בו עם מצוי אוכיח תויכיח
אתס עםכו למה לא כתוב הוכיח תוכיח את חברך
מה זה
אמיתך אם שאיתך בתוירו
במצו אחד שלמעת
ולמדת איתו והוא יודע הספר ואף על פי כן
לא ישוב מחטו כמו שכוס בספר חרידים תעמד
חוכם שעושה חטא כבד כזה אחרי
התראות מצווה לסו רגע עוד מעט הוא מסביר
אבל לא שינה
בתכלסינה בכל זאת יש נשמה בטח רשונות אבל
יש לו נשמה אז גם את זה הוא מסביר אז הוא
אומר כך אבל מי שאינו יחב וירוי אין תנאי
הראשון בפרוש הוא חבר שלך בתורה המצוות
ומרחוב שנבך טועה ואינו אם כורב אצלו
כחבר והוא גם הנוד חוכם שאתה יכול להגיד
לרבוי הנה על זה אומר הללה זוכנבי מתלמידו
של ההרון אותו הלל שאמר שכל התורה היא
פירושה פירוש חמכו אויב שולים וכולי
אויבסבריוס מקרבונטר כתוב בריות מה זה
בריות אוהב את האנשים אוהב את הנבראים
בריות זה הדרגה הכי קטנה כן כן כן כן כן
למה בריות לאמר
שפרק מתרס השם בודסו
ולכן קרם ביוס בומ צריך למושכון בחבליבסב
בשבזנוח אבל באסבר שזה גוף אחד אין על
גויים כמו שאמרנו קודם הראיה כ שתי דברים
הוא מדבר עכשיו על יהודים שמתנהגים כמו
בריאות.
גורי שאין לו את הנשמה של חיבור של
היהודי. אין לו נשמה. ודאי לא נשמה שזה
נשמה אחת של עם היהודי. זה סיפור אחר. אתה
לא יכול להגיד לו תאהוב אותו כתה אחד
איתו. זה כבר סיפור אחר. הוא עכשיו מדבר
על יהודים שמתנהגים כמו
בריאה. שעם הארץ תינוק שנשבע בפועל אוכל
חזיר ביום
הכיפורים. חס ראשון.
אז גם אותה אותו טוב כולו תלמיד חוכב שלך
בתורה
ומצוות כמו ברי יש באליו רפר א' כתוב למה
הקדוש ברוך הוא ברא איתושים וכאלו שקצים
ורמסים שאם יש מישהו שהוא לא מתנהג בסדר
בריות אומר הקדוש ברוך הוא אז יש לי עוד
שקט עוד יש לי עוד
רמסים סוג של דוגמה לבריות אבל במהות עוד
מעט תראו גם אותו אחד שמותר לי להגיד לרבו
שהוא חטא זה זדון ואותו אחד שאמרנו עכשיו
שבח
מסכן ואסור לי לשנוע אותו אז הוא אומר
כשאני אוהב
אותו ואולי יוכל לקרבו
לתורבדס
השם תאהב אותו תאהב אותו מספרים על מני רב
נוחה משדיק הסבא של הילדים של היקרים מני
שמספרים כך שפעם פעם כשהוא נהרב היה ראש
הכל ראש הכל כמו תמיד הפרנוס היה הכל הם
היו
א אנשי ממון וכולי ממונה מצד הכסף אז הוא
לא סבל לזה בקיצר בפעם הראשונה שגיעה שבת
הוא החליט להוריד אותו
במשרד והוא ידע לנקום שכר
אנשים ופעם בדרך ככה התלמידים ראו שהולכים
לרצוח אותו נחמד קרה היה רגוע הולכים עלה
הולכים על פתגיע רגע גם הוא לא שומע עליהם
בכלל מה הם אומרים אולי לחזור אולי ללכת
הגיע קרוב
למקום שגע רציניו פתאום אותו שודד שנשלח
עד לראש הקהל שרצה לרצוח אותו איך שומרים
שזה ראש קהל עצמו נופל לפניו ארצה מבקש
ממנו סליחה על מה שהוא רצה לעשות אוכל
דמון שלש עזב אותו לאנשים שאלו אותו אחר
כך מה עשית אמר שום דבר ראיתי שאין לי
ברירה אני חייב להרעיף עליו אהבה של המקור
של נשמה אחת
האהבה הזו החזירה עלה הוא היה מסוגל פשוט
לרצוח אותי כי זה גרם לו לאהוב אותי מדהים
אז כשאני אוהב יהודי תינוק שניש בו את
הנשמה שבו אני אעורר בו את הנשמה וזה יחזר
לי אהבה מה עם הפונים הם פונים מה זה
אומר ואולי יוכל לקרבו לתורס השם באהבה זו
עכשיו ומה קוראים לו אז אומר והן לה גם אם
לא הצלחתי בזה זה גם אם לא הצלחתי על ידי
אהבה להפוך אותו לטוב איזה אהבה זה אהבה
גשמית גם לא מצד הנשמה יש לו נשמה זה
רחמים זה שורש של אהבה מרחם עליו הנשמה
נמצאת בו זה המידה שיין כובנו שיריכם כם
על שבטים וכולי מה שבברסם קוראים רפב לא
זה מהשורש הזה אז בעין לא גם אם לא החזיר
אותו למותב קודם כל לא הפסיד שכר מייצא
הזרים דבר
ראשון לא את המפסע של האב הזרים הוא לא
הפסיד הוא קיים דבר דרך קומפיע לא ישפיע
כנראה לא מספיק אוהב אותו ועכשיו הוא הולך
גם כן מה למדנו קודם שאותו אחד שתלמיד
חוכר ואם כל זאת והתראת בו ואם כל זאת הוא
עושה את זה כי בזדון אז מותר לשנוע אותו
אז כל אחד ישאל אבל יש לו
נשמה תכן אז הוא מוסיף עכשיו כך הוא חוזר
לקודם
וגם המקורבים אלו דהיינו
חברו שגם קיים
אתכסכו ואם כל זאת ולא
ישוב שלמדנו קודם שעל זה
אמר
מצוונו
כביו עם כל זמדנו שמצווה מצווה תראו איזה
מצווה לאהבום גם
כן גם איך אפשר גם הוא הבין מיד מה שאתה
שואל אז הוא מיד אומר ושתיהן הן אמס אף על
פי שזה נראה נוגד אחד לשני אבל אחרי
שעשינו סדר שיש גוף ויש
נשמה אז שנאה
שנאה מצד הרע שבוהם ואהב מצד בחינתו והגוד
שבוהם שניצו זה לא יקו שבתום אמחם נפשו
מלכיס זה מצד מצד כן תכלס מה עושים שום
תכלס מפצלים את זה כמו האדם עם עצמו עצמו
כמו שאני עם עצמי צריך לתת לעצמי סתירות
למה אני כל כך באמי הזקן כבר לבן ואם כזאת
אני מבין בעולם מה זה ויחד מזה להגיד
לסמוח איר בן שלום אני בודא לך אני בודא
לך אני בודה לך אני רוצה אותך יש לי יש לי
נשמה קח לשני כשאתה עושה ככה על עצמך לפי
הפרקים הקודמים קח את חוזר השני זה לא
סותר כמו שלעצמי זה לא סותר גם להיות שמח
וגם להיות
במרירות מי שלא חי עם זה את צדק זה קשה אה
מז בחסת גשבם שאניך עיניו שמליכיס ועכשיו
אומר עוד דבר ששאלת איך איך עושים את
האהבה הזו אז הוא מתרגם לנו איך אהבה אכפת
לי הרי זה חלק מהנשמה שלי חלק נתם כיסא
הכבוד היא בגות אצלו מסכן הבן אדם מסכנה
הנשמה שהיא בגלות היא לא נבגמה אבל היא
בגלות היא לא פרצת החוצה וגם לא יראה
רחמים בליבו עולהו על הנשמה שיש בצת השם
[מוזיקה]
דהיינו אכפת לי כואב לי כי היא הנשמה הזו
מבחינת גלות בתוך הרע מסתרה אחר גובר עליה
ברישאים חס
ושלום ותראו מה התוצאה איזה יופי והרחמון
של החבר
המרחם מבטלת את הסינה גם את הסינה שמותר
לי היא נמחקת כי אני מרחם עליה אתה לא
יכול אם אתה מרחם על מישהו הוא לשנו בתכלס
רגע לא אז אומר צריך שיהיה לך שנאה מוגבלת
ש יכולה להימחק על ידי רחמים במקום אחר יש
תכלית שינאה אז הוא עושה את ההבדל נראה אז
אומר ככה אחד שהוא לא מורד בקדוש ברוך הוא
כמו מומר לתאובון הוא יודע את הקדוש ברוך
הוא אבל הוא לא יכול להתגבר הוא עושה
חטאים אחרי שהתחת בו שינאה ותאורי רחמים
עד שהסינה תבטל אבל והרחמונש מבטל ומוררס
אהבנוד שכוסף ליים כשפוס אברו יעקב זה
רחמים אברהם זה אהבה אצל אברהם יש מצב
שאהבה
הייתה גם
חבויה גלוי יש לנו סיפורים
משמואל אברהם אבינו רצה לאמץ אותו וכולי
זה חסד אבל מצד ה לעולם היה המציאות של
אברהם אבינו היה אהבה שלא על ידי רחמים
ינקב זה גבורה וחסד יחד שהפעיל את הרחמים
שפדה את אברהם את המידה של אברהם שבגות יש
נשמה והיא ברחמנות ענק כף מרחם ופודים אז
את
השורש עכשיו אז אז עד כאן
מדברים שכן אנחנו נפש אחת שדרך אגב אחת
הראיות שערב ראש חודש כולם עשו את הלאגן
מסתמ מי לא אמר את התפילה של השלוח הקודש
סבי אז השלוח הקודש מביא ראיה
ענקית בלמחר בספר התרני קדיש היה טלמד של
השלו קראו לו שלו לפני שהתקרב לב שם קראו
לו יהודי שלו כאילו זה היה התואר שלו
השלויד השלו אומר כל הנפש שבו ינקב בואו
עם ינקב במצרים בויגש כתוב כל הנפש לא
כתוב כל
הנפשות כי כבר אז אמרו שזה נפש אחת כמו
שהוא אומר שעם ישראל מצוות אחד ככה אומר
השלה הקדוש ממילא אז אם אני אגע לכלל
ישראל ואלו שהם לא מורדים עכשיו הוא מוסיף
לנו עוד שורה
ולא יאמר דוד המלך תחלי סינסניסים וכולי
שמשמ תכלית של שינה שלא
מתבטלת זה משהו אחר גוי אומר אלו על
המינים והפיקורסים יודע את ריבונו ומתכוון
למרוד בו שאין להם חלק בלוקי ישראל כדי
בגמור יש פרק ז בשבס מי שמנתק טוטלי נגד
אנחנו מתנתקים מד מי זה מי ככה מי ככה מי
שמורד פשוט מות
אתה יכול לראות יש כאלו מספרים
שבארייץ פעם פגש יהודי ובאיל בשבת ישן
ואומר
לו מה הרבי אומר על הפקורס שהוא פוגש
עכשיו אז אמר לו מה תואר גדול בשבילך מה
אני אומר על בעל טייבוני כשאני פוגש עכשיו
תשאל אותי אתה יודע עזר בואי מה זה
הפיקורס יודע עזרי בואי מתכוון למרות אף
פעם אתה לא יודע את הקדוש ברוך הוא יש לך
תאוות התואר גדול עליך
אפשר לראות בהיסטוריה שנבח היו כאלה שנשבו
שיודעים טוב ללמוד וידעו טוב אני לא רוצה
לקרוב בשמות ויתכוונו למרות בקדוש ברוך
הוא זה בכל דור ודור אין הרבה אין הרבה
שהם ירידים ולא ימלילים אנחנו צריכים
לקיים מישהו פעם אמר על מישהו שקרב מישהו
הוא חשב שהוא הפיקס מה פה שאתה שואל חשב
אחד הצדיקים אז הוא אמר לו אה איך אתה
מקרב אותו מר הלכה הלכה הזו של מורידים
ונמיילין זה בסוף השולחן ערוך כתוב
כשתקיים את כל השולחן ערוך עד הפרק הזה
מדבר איתך
בן זה נדמ לי שגם אחד הביזני צר בצמד
מסליעזר פעם אמר מישהו היה נראה לו שמישהו
הפקו אז הוא קרב אותו אמר מה אתה אומר אז
מה הבעיה שמותר לשנוע אותו אולי גם זה
אומר קדש עצמך במותר
לך הוא יכוון משתו פיקור זה ככה ענה לו אז
אומר זה אחד כזה זה משהו אחר מה רואים
מה עוד דרך אגב כתוב גם על זה מי אומר את
זה בצדקס הצדק צדק הכהן בראש ע רק אחד
שהוא צדיק גמור הוא לא יכול להתחבר למורד
והוא מותח לסינסיזה כי הצדיק הזה אין לו
רע בכלל פתאום מגיע ל כזה רע שיודע ומורד
אבל אנשים כמונו אין להם זכות לשנוע גם
אחד כזה אתה בסדר לך אין רע אז הוא יש רע
ענק
שחידוש בצ ע
בצדקצ א אבל נחזור ללכל פונים יסוד של מט
אבל
זה אפשר אולי אולי גם הבשם הקדוש היות שלו
במטו הוא לא חידש הוא רק שם עד זרחן רעיון
זה עושה מהפך אנחנו צריכים לסמוח בתורה
לסמוח בזה שיש לנו נפש
אלוקית לאהוב את השני ויחן שום ישראל למה
כי לשני יש שמה יותר גבוהה
ממני לעשות את הגוף תפל זה שהקדוש ברוך
הוא אומר לי הוא אני ואתה העשיר
תיתן אז כמו שיש פתרת ואני מטפל בפתרת
ידיים שלי סיבבתי מכל מיני עינים שהאיבר
הזה צריכה להגיע
אליך וזה שהוא קרוב יותר אליך סיבבתי את
זה שאתה תטפל בו זה כמו שרופא צריך לטפל
המומחה בזה נותן את זה אנטיביוטיקה לזיום
וכולי
אתה האנטיביוטיקה שלו בשורש העניין לא כל
מישהו
אחר הקדוש ברוך הוא יעזור שנקבל את התורה
יש כזה ביטוי אצ חסידים בשמחה
ובפנימיות למה זה הרבה מקבלים את התורהם
במתח וואי מה זה היה איזה שבועז מה זה עשה
לי קוצה דבשה או מקבלים את התורה בשטחיות
כפקודות של
מפקד קח את זה בשמחה שורש אחד יש לך נשמה
אם יהיה לך את השמחה הזו תוכל תקבל את זה
במובן הפנימי שהמטרה היא לאחד או להתחבר
עם הנפש למעלה זה יותר אז אתה עושה פחות
אתה עושה יותר אתה מחובר לזה תאהב את
עצמך
חי בטעות ти