0:00 / 0:00
ד"ה בסוכות תשבו עת"ר חלק ח' - הרב זלמן גופין | בני ברק
17 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
נעלם. כלומר, למה קרה פתאום שאדם מתעורר
ברצון
הנעלם? זה בגלל הבית. הבית מה שורה אותו
זה בעצם
הבית. הוא אומר עוד יותר, הוא אומר דובד
אורדלוקר, ראה עוד כמה בתים בעולם שלא
עורב אותו. פעם אחת היה איזשהו בית שכן
עורב אותו. מה קרה עכשיו? למה הבית הזה
עורר אותו? זה לא עורר אותו. זה לא
רוצה לכן לא רוצה לבית צריך להות רוצה
למטי מה
פרטים שיש
[מוזיקה]
חדשים לפני
שרוצה מה הגיע כבר אחד לאפני
מלצ רוצה שיהיה
טוב ידע
תתעזרו בסבלנות למה אתה מדבר עליני אבל
עוד לא פתחתי
את זה סיבוך אפשר משע זה היה ראש הגב
דיברו
אחד שתי שיעורים אחד ודאי אל שרוצים
שרוצים
ריחות לא
כן בוא נעשה
[מחיאות כפיים]
בפנים אנחנו נמצאים פה בלח למד
כן ואם כן הרי הו יונת על מאיר בסדר
מתחס למטה
לא לא אחת בטיר היא לא טוע ודוג מזה איפה
איפה ודוג מזה הרב לא מזה בבס מדרגת
לא דוגמה בבית מדרג זה
לא מד שרוצם רצו
תירו
לא התיר אותה בחינת מחשוב זה
שחרצד מספחות שנקלו לי
הנסת שחר
שצפ שר
בעצמך
דזהכו זה לא מוחלט
שנמצא ש מוחלט בנפש מצד עצם
הנפש זה כבר היסררוס
[מחיאות כפיים]
בחרם בעצמו
שקביוך אין אישה
כלל פל
האלוז סקי כל העיר הזה
זה הנה שיך לפילמסד הרצן הזה שלפני
צמצום כמו שבין כאן במשל נראה שהדוגמה של
דובדר הזאת נקותה חזק הדוגמה
הזאת זה
טוב זה דוגמה
טובה אז
אה כתוב בעולם שלו בעולם של דוד דוי כי
בעולם אין אין אין ביס אין בס ביס בפל אין
ביספ לא
שח הרוצן הוא לא רוצה
לפני שיך כלל
לפלם בצמו סיקה ויאכל מה הכוונה בלם
בצמוסיקה ויאכל כמו שבלם
בצמוס שהזולס לא ידע מזה אלא בלם
בצמוס שזה בעצמו זה גוף אחר לו
כלומר שרוצן לפל רוצן גול רוצן אז הוא
מביא אותו אני רוצה משהו אז מילא אני זה
מפעיל את כל מניע את כל הכס אני רוצה
בפל שולחן אז
אני מתחיל לחשוב איך אני להבין למה למה
שולחן ואיזה שולחן וכול אתה רוצה מניע את
כל הכי עד שבאים למסה
בפלצ בעצם אלא בעצמו שהוא לא פל בעצמו זה
גוף זה נשאר זה נשאר באלם הרוצים וזה לא
ירד
לצמ ונשיך לפלם אם זה לא פעלם בעצמו זה לא
שייך לפל בכלל
ולמה זה באמת ככה יש ככלול שעיר הזה הנה
בגדר בערך
אלמסלב כל הזה ש אנחנו מדברים עכשיו זה
לפני נצים שום שם אין בכלל אין בכלל מצו א
שייכות לאילומס אין אפילו א רעיון של
אילמס
בפל אין שום שנסמוקים
לאילמס דרדוק שהוא לא בכלל שיך לבית הוא צ
בעולם אחר
ולמה זה באמת כך דכלולס ירקול
בעצמו בכלולס מה זה בולס כל הדרגות שלפני
הצמצום שנקרא אירקול במר דרך זה כל
[מחיאות כפיים]
מוסי וכל וכל מה שבעיר הזה כל בעצמו
שהכוונה היא
לומר שזה מצד
אה זה מצד השלימוש שלו זהיר כלומר שהשמש
יש בה גם כן אםצד השלימו של השמש יש בה גם
כן שלמו
שלספשטיס אז בכלל זה הכל בעצמו שזה הכל זה
השלמה שלו זה לא זה עדיין לא ש לא מדובר
פה בחלל
פה בכל מה שבעיר חס הכל מסחת בעצמו
שזברך כל שיר הכל בעצמו אזזה הכל מסכת
בעצמו שיחס
כלפל וני יודע בכלל בחינס גדול
הרי הכל כל המים שאנחנו עומדים פה
עכשיו הוא כל כך זה הכל
בשביל להבהיר לנו עד כמה שלפני
הצמצום
זה לא שייך עניין של
מצומ לא שייך
כלומס זה כך התחיל את העניין
אפילו יש דרגות יש דרגות שלפני עלסרות
לפני שולצ
לברס אז ברור שזה לא שייך לאילומס וכל
הפלפול כאן כל הסוגיה שעושה כאן זה ברגע
שעלות יש כקין רות
רוצלמס אמרים רוצה הרוץ שלילומס אז כבר כן
שיך שייך לילמס אתה לא יכול לומר שאנחנו
שהדרגה הזאתי מובדלת מלמס
אז זה הוא רוצה להסביר זה כל
הריכות אז הוא מסכם אתה הנה זה רוצים בכלל
בחינת
גדולה שנה מבחינת ספיילוס דובר שרץ אליס
נפוס אפילו דבר שהוא רוצה הוא לא נתפס בו
הוא לא מתפל
ממנו כל רוצה אבל ברוץ שלו בין כל הכס
שכל הכסיכו
ומידסיכ אתה
מסביר נגיר את
זה לפי ההגדרות של גברה
וחפצה סיכל לא
בא לא בא
לבות העניין של השכל זה לא ביטוי של האדם
הפך סכל זה מסביר איזשהו דבר אמיתי את בא
להסביר איזשהו עניין
העניין לא זה לא בא לגלות את
אותך כל שכמידס מידס זה בטח אתה מתפעל
מדבר למה אתה מתפעל ממנו כי הדבר הזה הוא
דבר טוב הוא דבר טוב בשבילך דבר יפה
נחמד זה אז בשך אומר שעסוקו
בחפצה ההפך אתה נתפס אתה
אדם קצת
יוצא לדבר שחוץ נתפס בדבר שחוץ ממך
באיזשהו רעיון
שכלי שהוא הרג של דבר ודבר ודבר נחמד ודבר
טוב שתופס
אותך אבל הרוץ רוצן זה ביט גילוי הנפש
כשאני רוצה דבר הזה אומר איפה אני איפה
אני נמשך רוץ איפה אני
נמשך אז עדיין כאן לא לא תופס מקום
הדבר
[מוזיקה]
אה זה כדבר
דק אני למדתי אתם כלום שהזכירו למשל שאני
משתמש בהו הרבה למשל שליח שנושא היה
שליח שהוא חסידי שריתי חברי חסידי חסידי
שם גרמן
ד שרוצה להשליך אתזה אז
[מוזיקה]
הוא שסרטוק חדש ואפילוני רח
צלן ו א זה לא
מתאים אבל הוא רוצה את זה הוא לא נגד הרצ
הוא
רוצה אבל אז נגיד שמע אתה רוצה זה זאת
אומרת שהדבר הזה תופס מקום אצלך
[מחיאות כפיים]
אתה מספר שאתה מרגיש את המעלות
[מחיאות כפיים]
שבדבר אתה מצידך מצידך אתה רוצה את הדבר
הזה לא מצידך אתה רוצה את הדבר
[מחיאות כפיים]
יכול להיות מצד דברים כאלה שהם בכלל לגמרי
מנותקים מעניבה ומפרק
יפה רוצה לשלי חס יש לך יש לך עניין עמוק
פנימי בנפש שלך שאתה רוצה לקרב
יהודי אז בגלל זה אתה רוצה את הפרק
הזה אני
ואפילו אז א אז אני רוצה את זה אבל לא
שדבר זה לא זה לא זה לא אהבה מיד זה מיד
זה ספיילספילוס הפשט שאני מתפל ממך אתה
תפס מקום אצל צפתו כבר יפה אתה תופס מקום
אצלך כאילו שרתוק יפה ניבה יפה תופס מקום
אצלך אתה מטפל מזה
ורוצה שלא מתפל
מזה
אבל זה זה שרוצבדל אני יכול לרצות דבר
ולא חשוב לא חשוב למה למה אני רוצה את
זה אז אני רוצה בצד אפילו איזשהו עניין
אפילו בכל ז כך ככה או לא ברצה נגזרס
הכוסב יכול להיות לפח ככה אני רוצה
ויכול להיות שיש כאן מבגל שאני כזה וכזה
לכן אני
רוצה אז
אה על הרצון זה שאני רוצה את הפרק לא זה
לא זה לא מקרב אותי על הפרק שאני לא מקרב
את המהוש שלי לעניין של הפרק
בק שאני רוצה סרטוק יפה ורק יפה אז אז אני
קצת ירדתי לקצת ליופי של סרטוק
[מחיאות כפיים]
זה אז למה אני רוצה שאלה שאלה זה אני בד
למה אני רוצה בעצם כי אתה רוצה לקרב אבל
השאלה שהרצון
עצמו זה כאן הנקודה למה אתה רוצה של
ביזה גם יצובה לשאלה הקודם שדובר פה קודם
אז יש לה אבל הרצל זה
ש אתה סיב למה אתה רוצה בסדר אבל עכשיו
שאני רוצה לכאורי זה קידם אותי זה קרב
אותי לעניין אז זה בא לומר שרצון בכלל
רצון הוא נבדל
[מחיאות כפיים]
מהדבר חז רצון בכלל זה הבדל בין רוצן בין
כל הכס כי רוצן זה כל הכס החפצה והרוצן זה
הגברזה
שני בכנס בדבר
שרצת זה רוצים בכלל
גול מבחינת רוצים שני שייכי הפל אפילו
רוצים גולי כן רוצים בכלל כן כן רוצים
בכלל מה שדיברנו עכשיו הבדל בין רוצים בין
הקיכ זה ההבדל בין רוצן רוצן סתם זה רוצן
גול רוצן רוצן בן שו כל
הכסבדל כל הכס
רוצן זה הגבר ורוצג כן רוצן הפשט שאמנם זה
נטייה שלי יש לי נטיית עכשיו אני נוטה
עכשיו לסרטוק נכון אני רוצה אני רוצה פרק
זאת אומרת אני רוצה פרק ופל ממש אני נותן
לו פרק רצנגול מדבר רצון גול אבל זה שאני
רוצה פרק בפיל ממש גם שאני רוצה אותו אני
נבדל ממנו כשאני אוהב את הדבר הפשט מ שאני
מתפעל
שנתפסד תפס אותי אני כ אני נמשך אליו אני
נמשך אליו מצידו למה אני בא למה אתה אוהב
את הדבר כי הדבר הזה הוא דבר טוב הוא מושך
אותו ממשך הוא תופס
אותי וכ בסך שאני מבין דבר ואני מעריך את
הדבר כ שהבנתי אותו אז הדבר הזה תפס אותי
החבר תפס אותו והרוצה שניברתי ארוצה לא
יודע לא חשוב מה הסיבה אז הבאתי דוגמה
נגיד ב שאתה רוצה לקרב יהודי אז אתה לובס
עניבה לא אתה אתה רוצה עניבה אז הרצון שלך
לניבה פרק הזה זה לא זה לא זה שאני רוצה
אותך זה לא אומר שאני נתפסתי בך שאני
ירדתי לדרגה של
פרק כי זה כי רצון לא בא מצד מצד הדבר
כי זה לא רצון לעניבה העניבה זה רק אמצעי
אבל פה שהוא רוצה עניבה הוא לא רוצה עניבה
הוא רוצה לקרב יהודים כן אבל הוא רוצף הוא
רוצה פרג הוא מקפיד עליו והוא רוצה אותו
הוא רוצה הוא רוצה רק הוא רוצה את הדבר
[מחיאות כפיים]
כאילו כל רוץ לדבר שהסיבה הוא לא הדבר אלא
הסיבה הוא מסובב אז אני אז זה לא אז אני
לא נמשך לדבר
כן כל רוצה ככה רצון כל רוצן אז כל רוצ לא
מגיע מחפס אין רוצה שמגיע חפס יש מידס
שמגיע נכון רוצ רוצן זה הגב רוצן זה הטיס
הנפש רוצן זה המשח של הנפש
וזה לא שהדבר תופס את היום הראשון הבנתי
שזה גךזה
שבוע שעבר הרב הסביר את זה ברוץ נלם לא
ברוץ אמר את שבוע שמע חילוק מרוץ נלם רוץ
גולי בא מצד החפץ זה השבוע שעבר
השיחה פה פתאום הכל מתהפך פה מתהפך הכל
שגם רוצים גולי זה בכלל אז מה כבר החילוק
בין רוצים נעלם לרוצים
גולוי שום דבר לא בא מהחבץ הכל בא מהבן
אדם אז מה באמת החילו בין רוצים נעלם
לרוצול כי פה יש סיבה שלישית ופה לא לא לא
זה מה שמ מה שאתה אומר שגם שגם שבוע ש
דיברנו שזה מצד מצד הפה שמה דיברנו על
נלחם נכון נכון זהכון
אני אבל
אה מה שדיברנו
שרוצם שרוצם בא מצד הפל לא מצד התפיס
הסמוקים של
הפל אלא
הכוו הרצון אל הפל זאת אומרת יהיה בגלל
אבל יש פל שאני נמשך
אליו. אזה המשמעות לא למה אני רוצה
המשמעות של הרוצן מה זה התנה של
הרוצן? מה זה התנה של הרוצן? שיש משהו
בחוץ שאני שאני נמשך אליו. אני רוצה אותו
שאני רוצה אותו. יש מה שומחוץ אבל זה לא
הסיבה זה לא אומר בגלל שהחוץ תופס מקומת.
זה עניין נוסף זה כ זה
ההבדל בכלל הרוץ בכלל אין פול אין פול
בכלל שנמשך אליו אין אין משהו מבחוץ שאני
יכול לומר שאני מתחבר עם החוץ שהחוץ הזה א
המשמעות של הרוצן שאני נמשך אל משהו שבחוץ
שיהיה חוץ שיהיה חוץ לא משנה זה כמובן לזה
שיהיה חוץ
כמובן יש משהו שהוא בחוץ שאני נמשך אליו
מתחבר איתו אבל למה לא
דיברנעלם אין בכלל חוץ אין בכלל
פיר אז מה מה המשמעות של הרוץ מרות שזה בא
זה נטייה שלי זה בא מצד ה מצד שהנפש היא
כזו לכן אני
נמשך אבל
רוצה לא שב למה למה למה אתה רוצה משהו
מבחוץ לא כי יש סיבה זה עניין אחר
נכון זה מה שמענושב שעבר רוצן על הפל זאת
אומרת שיש משהו חיצוני שאני לולי היה משהו
החיצוני הזה לא היה שחר רוץ נגיד ככה או
ככה נגיד רוץ נלך אפילו שאין המציאות הזו
אבל הרוץ הכל אם לא היה מציאות של הפה לא
היה שך לא היה מצוות של
רוץ כל הרוץ נובע מצד שיש פל שנמשך אליו
אבל מה שאנחנו מדברים
עכשיו, הסיבה מה גורם לי להימשך אליו, אם
יש מעלה בדבר שזה גורם לי לרצות אותו או
שאני רוצה אותו מצידי. למה אני רוצה אותו
מצידי?
בסדר. גם אם אני רוצה להיות אופטפי שקט
ואני רוצה את הניבה, אני רוצה כי הניוה
תעזור לי. אז יש מעלה
בעניבה. בסופו של דבר אני רוצה את העניבה
בגלל המעלה.
אני רוצה אבל זה לא תופס למקום המעלה של
הניבה תופס בגלל עניין שלי זה לא שהניבה
תופס מקום אני מכניס את זה לפה כאילו אני
מכניס את עצמי לעניוה ולא עניבה מכניס את
עצמו
אליי העניין שלי חודר לתוך העניבה
אפילו לניבה אפילו לניבה השאלה למה אני
רוצה בסדר שאלה למה אני רוצה זה מה שאמרנו
שזה כל החילו
מה הסיבה? הרב הדגיש לי עכשיו שכל החילוק
הוא מה הסיבה. אז הרב עכשיו לא יכול להגיד
לי מה זה משנה כרגע למה. זה כל החילוק. פה
אנחנו עומדים
כן
כן מה שאנחנו שם מדברים מה הסיבה
בסדר אז
‏Eh
עכשיו הסיבה היא בקס הפנימי בשכלו במס
במס הסיבה שאני נמשך אל הסתוק נגד על דבר
הזה זה בגלל המעלה שיש
בדבר זאת אומרת
שהדבר הדבר מהווה סיבה למשיכה שלי אליו זה
אנחנו מדברים
במידס במידס שאתה מתאבל
לדבר הדבר הזה הוא למה הדבר הזה הוא מווה
סיבה למה אני נמשך אליו אני אוהב ת כי
תו משהו מסוים שהוא שהוא מה שגורם לי
שאני אמשך
אליו הדבר מווה סיבה
ברוצין אתה רוצה דבר לא בגלל שהדבר הזה
הזה מהווה סיבה לרצות
אותו. זהזה
הגדרה. זהו. עכשיו אז אז זה מסביר לנו אז
למה לא למה אני נמשך אז מה לא למה אני
נמשך גיד לא למה אלא מה הפשט שאני נמשך?
הדבר הזה לא מווה סיבה למשוך אותי
אליו. אז מה מה הפשט שני נמשך? פשט ש
שהנפש שלי יש לה שהנפש שלי יש לה
עניין להגיע לכך
לבוא לרצות את בסדר? לא אין סיבה בדבר
לרצות אותו הנפש שלי יש לה עניין שאני
אמשך אליו.
זה אפשר זה לא למה שלא למה זה עוד שאלה
אומרת בוא ננסה אףנה למה זה עוד שאלה
אנחנו דנים עכשיו התנועה זו התנועה זו
בנפש שנקרא מידה או התנועה זו בנפש שנקרא
רוץ שתייבה או
רוץ ככס
פנימים הדבר מווה
סיבה להימשך אליו
ורוצח הדבר לא מווה סיבה למשה
חל ומה הפשטל מה הפשט שאני נמשך אז מה
עניין מה מה
משה פה אני נמשך לדבר מצידי אני נמשך
לדבר יש לי איזשהו אני ממשך
בדבר עכשיו בוא נתחיל
שיר של
למה למה אני אמשך לדבר
אז
אה יש הרב למשל
נגיד יש רוצן בעניין הזה
שמקבל אה
א קבל ייסורים
באבה או עניין של תינס חולם בשבת דוגמת
שמו שמוחסידש
רוצה להתענות בק שהיה לך חלום רע
בלילה תיקון לזה זה העניין של תנית אז אתה
רוצה
להתענות אז אנחנו לא נגיד שיש לי תיבה
בתענית לא נשובנית
כי את אדם אין לו תי
בבית אבל רצון
יש אז זה שיש לרצון ותענית זה בגלל
שהתענית יש התענית יש לה עניין יש סיבה
בתענית לרצות את
התענית איזה איזה עניין איזה עניין יש ב
בתנית לרצוץ
אותה אני ש אולי כן לך אתה מבין שיש זהזה
זה ש הוא באמת לא רוצה את התענית הוא רוצה
את התיקון של של התענית היות בטענית כמו
בן אדם שרוצה להתר אז הוא רוצה מסכים
שעיקב לו אז הרב אומר שזה אמצעי ולא מטרה
שדעצמו לא
בתענית בתענית יש סגולה להפוך אותו לדבר
לטוב לחלום טוב בתענית יש סגולה להפוך
אותו לחלום טוב יש את הסגולה אז אני רוצה
את התנית בגלל הסגולה
ס זה כמו שתגיד בן אדם רוצה תרופה מר אבל
אבל יש לו משהו שמושך אותי על השמה מורידה
לי את החוק הוא לא רוצה את התרופה לי את
החוק אני רוצה את התרופה בגלל המעלה של
רוצה את
הבריאות זה אמצעי לבריאות כל תאווה אני
רוצה את התענוג שיהיה לי מהדבר זה גורם לי
את התענוג
זה גורם לך את הבריאות אתה רוצה את ה את
הבריאות יש זה גם מעלה וגם חיסרון ואני
כרגע רוצה את זה בשביל המעלה שבו אבל
הרצון
הזה בתרופה למשל תרופה כמו שתרופה אתה
רוצה אין לך עניין
בתרופה אבל
בתענית אז הוא אתה רוצה את
התענית והוראה שאתה מתענג מהתענית התענית
הופכת להיות
אצלך לתינוק אחרת אסור לך לצום בשבת זה לא
כל הסמותר לצום בשבתי
נסחם כי אתה מתענג
מתענג
מהתענית. זה שאתה מתענג
מהתענית למה זה בך הטבע בתנית יש סיבה
לאהוב אותה להתענג ממנה.
אתם רוצים להגיד שבתנית להגיד פה עכשיו
שבתענית יש סגולה יש
סגולה אפילו נגיד שיש אפילו נייחס את את
הסגולה לתנית דרך אגב זה לא סגולה בתני זה
סגולה באדם שעושה את לא בתני אבל כל שיקים
בטח שלא מהווה סיבה לטינוק
להתענג וכל זה אז הרצון הזה לתנית שאני
רוצה את התנית ורוצה את זה חזק עד בכך שזה
הופך לתינוק זה מראה על התוקף של
הרוצן ולכן צריכים רוצן לא מספיק פמיד
צריכים רוצן זה שאני מבין שאני זה שאני
מבין שצריכים להתענג אני צריך לצום
בשבת אני מבין זה כי זה התיקון שלי זה לא
יגרום
לך לאהוב את התנית להתענק בשבט עצור לך
לצום כי צריכים תינוק וזה שכן יכול להיות
להיות מותר לך זה שאתה התבוננת והתבונן
ילדה רוץ נולד מזה
רוץ הרוץ נופך את
התינוג התנית
לת אז שוב ה אז הרוצן אין בתענית שום שום
התנוג לא מהווה סיבה
לרצות אז הכל אני
מצידי אז זה אז נכנס פה שאלה למה בסדר הנה
בדוגמה הזה השכל השכל הסביר לי
למה אבל גם שהשכל הסביר לי אחרי זופה אז
פה יצא כאילו שהחפץ בא לפני הגבר זה לא זה
לא נוגע זה נקרא באמת הרוצן הזה שדיברנו
עכשיו זה נקרא רוצן שלומדת מטם ודס או
נגיד על פי טעם ודס מה שני
תניסח על פי קבולה זה נקרא אתפרסדים דמסר
לזו
אז אז הרצון אנחנו אומרים פה הרצון אני
רוצה תענית אני רוצה דבר שהדבר הזה איננו
מהווה סיבה לרצות אותו ולכן באוו אם אני
בלי
רוצן אני מבין שאתני זה זה עוזר לי אז
אולי מספיק סיך צריך להשפיע על
המידס השיך לא ישפיע על המידס ב אתה לא
יכול לא יפוך את המידס לאוף בפתנית כי
המידס לא יכולים
להופטנית מידס צריכים סיבה בחפץ הם לא
יכולים בלי הרוצן בלי הרוצן כמה שאתה תבין
שתנית זה חשוב אם לא תצליח לעורר בעצמך
רוצן אז איך לא יהפוך את הנס לא יכולים
להתענג
מתנית
לובתנית הרוצן יכול לגרום להם והרוץ בעצמו
זה אז אז זה לעשות הפרדה בין בין הסיבה
למה אני רוצה בסדר אז במקרה הזה יש לנו
סיבה זה הסיכ זה
הסיבה אבל גם שהסיכל
הסיבה אבל זה להפוך את ה את התנית לתינוג
זה בגלל
הרוץ מה שאני רוצה את הטיניס
ולמה רוצה את הטינס מצד הטינס לאטינס אין
סיבה לרצות
אותו אז אז זה רוצנ גולי זה רוצנ גולי זה
רוצה
לפאר אבל גם כב בבדלה אתה רוצה דבר כזה
שאתה מובד מזה כלומר אני רוצה טייניס זה
אני נתפס הטיניס תפס אותי נתפעלתי
מהטיינוס בהטיניס היא
ספיילסטינס
גוצח שאתה מתענג
מהטינס גם זה למה אני מתנג מהתינס כי אני
רוצה אני מתעטנס כי אני רוצה לא בגלל שתי
תפס זה לא אומר שרצון ושלא זה שאתה לא
מתפל מהדבר זה לא מראה על חלישס מתי ואתה
מתפל מהדבר הזה אז אתה חזק בדבר
הזה אני חזק בדבר אני הוגבלתי מאוד נתפסתי
אני הוגבלתי בתי וזה
הגבלה
ברוצן שאני רוצה את
הטייניס אז לא נתפסתי בטייניס לא הוגבלתי
בטיניס טייניס לא לא נייתי אדם שככה מחבף
את
הניס מצד ש הרצון יותר
חזק אולי בגלל בגלל שהוא נתפס בעצמו אז זה
עושה קצת קצת הבדל אז זה אפשר אה שאפשר
לגמור את הסימפוזיון מה אפשר לגמור את
הסימפוזיון ולחזור צריחק חי לא טוב טוב לא
אני גר לכם טוב לפעמים שהם נכנסים ככה
לדקויות לחכות קצת זה לפים צריכים את זה
כן אבל דייני זה בניגוד לפרק שאפשר לאהוב
בלי להתענג מהעניין אז בוא נגיד ככה זה
אצל אצל יהודי חסידו של דבר שלי מתנג
מהעניבה אצל חסיד אמיתי הפרק אין שום
אפשרות שום סיבה שזה אפשר הוא לא יכול
להבין איך אפשר להתענג
בזה לא יכול להבין מתיניס יכול להבין אפשר
להתענג מפרק לא סו לא משתפק בשבס מה בשבס
מפק בשבס עכשיו אמרת
[מוזיקה]
דבר דור בכלל מבחינת
שניספי בד
שם כן בחינס שכל הפל
של האמת היא שללמוד כסידס להבין חסידס זה
כמו שאנחנו עשינו עכשיו פה זה ככה זה
ללמוד
כסן להיכנס לכל הדיוקים הדקדוקים האלה
הקטנים
ולנסות ללות זה לא תמיד אנחנו
צריכים להבין את כל הפרטים אבל
ככה זה נקזה ככה מבינים חסידס מבין בדיוק
הגדרה לסוף כבץ לא קבץ' הכבץ' הזה זה זה
הדיוק של זה האמש של
העניין ואם כן מבחינה
שרוצן שנישיך על הפה אלא גם שהוא הרוצן על
זה אז כל מה שהדברנו קודם כל הפלפול כל ה
מה איך אמרת לו מה עשינו קודם אמרת
סימפוזון סימפזון היה צל כבחי שיכלפל הגם
שהוא
הרוצא שיך הפל
שכנס בסוף
שלפצמצום גם
הפשו מקום
[מחיאות כפיים]
חלק אם כוסרספרוט מיוחדים זאת אומרת זה
בחינת
פשיטס ואם
כן אם אנחנו מבינים
כך את האור
צפמצום
הרי הו
יונצ אז נניח אם אם לא היה צמצ עכשיו דנים
מה היה קורה בלי
הצמצ מה מה מה המצב בלי הצימס הסביר לנו
בלי הצום זה לא שיך עליו זה זה
עדיין כבדול לגמרי אתה רוצה כאילו אתה
רוצה ספירס אתה רוצה 10 ספירס אתה מובדל
לגמרי
אתה רוצה ארבע אלמס אתה מובד לגמרי מארב
אילמס מה היה קורה אם היו אלמס מתהווים
מהדרגה הזאתי של הרוצן בלי הצמצום מה היה
קורה ואם כן
הרינצא זה ספירס ומידס עד שיור
אפילו שאתה רוצה 10 ספירס הוויות אתה
לגמרי מובדל מ10 ספירס כלומר לא התחיל מה
פשוט מובדל
לגמרי ברוצן שש שיכל הפל אז אתה גם כ גם
גם כן מובדל אתה מובדל שאתה עדיין שעדיין
עדיין לא נתפסת
בפל אבל לא נתפסת בפל אבל הרצון עצמו
כרצון הוא עצמו
ציור רצון לשייכ כמו שאמרנו קודם לא
נתפסתי בפל אבל אני רוצה טייניס זאת אומרת
שאני ואנחנו מכירים מה זה רוצן זה התוס
הנפש אני רוצה טיניס פירוש הדבר שכבר
התחיל בנפש שלי
כיוון תנועה בנה של
טייניס לא בסדר טייניס לא בסדר אבל התחיל
כבר כיוון לתיניס ומהרצון לטייניס יבוא רק
טיניס לא יבוא משהו אחר למה כי זה כבר
התחיל התחיל כבר ה כבר יש התנועה התנועה
כבר
התחילה מה שאין כן ברצון הזה שאנחנו
מדברים עכשיו שלוש הפיל
של אז זאת אומרת שלא התחיל פה שום תנועה
ששייכת לפיל של מה ש שלא התחיל שום
תנועה אל הפיל שאתה רוצה
אותו אתה רוצה 10 ספירס ולא התחילה שום
תנועה ל10
ספירס ממילא אם לא התחיל שום תנא 10 ל10
ספירס
אז מה היה
קורה הרי היו מאיר
ספיר אז הכל נשאר פשוט
לארבה גם אמרת וגם
הנמצל אחי גם הוינים צומית מציוס ארז וקס
שאינו במציא צילס דוק
הכס בכלל בגדר כזה של מה שאנחנו
מה שאנחנו מבינים מה זה חוכמה זה חסד אלו
מציאס מוס
אחר נכון מצוס אחר ורבו רבו וסיפנים
שנים ולי במידו גבול
כמצירס דוק
ומה רוצה 10 ספירס 10 ספירס כמו שזה קרה
בפיל ממש בצילס מצד הרצון עצמו מוק לא
מתרסירס בליגבול ספירס וגם הספירס עצמם זה
לא סוג כזה של ספירס שאנחנו
מכירים מה מתכוון לומר לכור
א הרי
היה מי אומר מי אומר לך תגיד ככה מה אתה
רוצה להגיד שהיות הרוץ הזה זה לא רוצנו
לפז ממילא מרוץ לא חייב שיבוא פיר
תגיד
ככה נגד דוד הרדוק שהיה רוצים לביס אבל זה
שייך לפלס אז לא קרה שום דבר אז רצון נשאר
באוויר
בלמרות אבל זה הוא לא אומר הוא מסביר אם
היה יסאו הה אם היה נצל מעיר זה אז היה כן
היה נצל והיה נצל משהו אחר
מכחו זה היה פיסירוס
הרוצן הזה זה רוצ כמו שאמר זה אולי שלארוס
ישרוס של
רוצרוס אז אז אז אין סירס לא תשאר באוויר
זאת אומרת סיר צריכה לבוא לידי פה צריך
לבואלאו
גילוי היסירוס הזו צריכה התחילה הסירוס
אפשר שהתחיל איזה התגלות אז אז צריך להות
התגלות עצם הסעיר הרוז זה תנועה של גילוי
של הנפש גילוי אם זה גילוי צריך
להיות
אה אי אפשר שום גילוי בלי
ספירס אי אפשר אין שום אה בליס
בליס בלי
ספירס אי אפשר לשום גיל בלי ספירס
ככ זה גם נכון צריך גם צריך גם כלים
אבל לא זה עוד עניין אי אפשר לשום גילו
בלי זאת אומרת צריכים כלי צריכים כן
צריכים פתיחה זה משהו אחר אנחנו אי אפשר
לשום גילוי ספירס הפשט שהפשט גילוי זה
ספירס מה הפשט
גילוי אתה אומר גילוי גילוי עיר השמש שיש
עיר השמש יוצא מהשמש
לחוץ מה זה גיל ברוכניס בלוקוס מה זה גיל
לוקוס לך פשוט לוקוס לך בתלקוס לך זאת
אומרת מתבטא
במשהו היה קרה פה
משהו מה פשט לך ספירס זה נקרא ספירס ספירס
זה ש ספירסוביר זה עיר אז ואומה אז אומרת
יש איזשהו
תוכן יש האור הזה אומר משהו מה קרה פה בוא
נגיד בסכלו בסכלו שאתה אומר אז אני קודם
עסקתי לא הבנתי את העניין עכשיו אני יגעתי
לאט וזה הבנתי מה פשט
הבנתי מצאתי איך להגדיר את העניין איך א
להסביר אותו מצאתי גדרים שאני יכול
שהם שהם הביאו את העניין הזה לגילוי
אליי אז הגילוי זה תוכן
מסוים אז אפשר אז ככה אומר ב כך ל כל
גילוי אז אם מדבר דרגה של גבול אז גילו גם
כן גבול אם אינסוף אז הגילוי
אינסוף מה זה אינסוף
ספירס והספירס עצמם הם גם כן לא מוגבלים
פשוט הספירס עצמם ספירס אין כס ספירס בלי
גבול ספירס בלי גבול לא שיש בלי גבול
ספירס חוכמה וחסד לא רק בלי גבול אלא
הספירס
עצמם הם לא מוגבלים חוכמה עצמה היא לא
מוגבלת בינה לא מוגבלת יותר מזה חוכמה לא
מוגדרת בגדר של חוכמה וחסד לא מוגדר בגדר
של חסד אפילו את הגדר שלהם עצמם אן פשיטוס
אמיתי זה פשיטוס אמיתי פשיטוס ממש אבל זה
גילוי מה קרה התגלה פה משהו אם זה פשיטוס
ממש אז אזיס זה פשיטוס ממש אתה פשיטוס של
משהו אז חייבים לדבר בספיר זה כלל אם אשל
גיל אין גיל בספיר אז לכן אומר יות ויש
פהרוס היה פה רוצון לספירת היה רוצ ממילא
אז יש פה
הסגלוס אבל מה זה הסגלוס כזו לא כמו
שאנחנו
מכירים סתום כולם ש השאלה מה זה מה זה
ספירסים חוכמה זה לא מצג של חוכמהזה שאלה
יודע לא נכון
וגם דלכו זה איך אתה אומר כזה דבר שמהרוץ
הזה היה יכול לצת סירס בלי גבול
הרי הרוס 10
ספירס פה אומר זה משפט כזה מאוד
חריף גם חור הזה לי כפי משל ברצבורך אתה
רוצה 10 ספירס ואם לא יצמצום ויבוא סגל את
הדרץ הזה
לבד אז יש ספיר יש ספירסן
כת אז
כפי
שצנין הוא די שרוצל אבחינשיך
לפל ובחד לגמרי כמו שנסבור אז זהס אין
הרוצם
מכריח שיהיה כפי הרוצם
דוקש לא אין הרוצם אחרי שכפי הרוצם דפק
מה זה טוב? זה מלך זה מ קצת בעייתי כזה
אני רוצה משהו אחד יוצא משהו אחר זה
משהו אבל ברור שלפיל מהמ זה רק תאורטי
הקדוש ברוך הוא רוצה מה שיצא מה שהוא
רוצה אבל זה יוצא מה שיצא לא בגלל שזה
מכריח כל ש רוצה שר ספירס יה 10
ספירס אבל לא בגל בגלל שזה
מכריח אני דבר שבמקום להגיד מכריח נגיד
מוכרח זה
הכוונה זה שהרוצו רוצה
משהו וזה יוצא משהו אני רוצה תה אז
יוצא תה למה לא צו כי הרוצו מוכר כי
אני רוצה תה אני אשחת תה עכשיו ואם לא
יהיה תה אז לא זו מה
שרציתי עכשיו אתה רוצה הוא מכריח
זה זה הגבלה של
הרוץ בגל שני כבר כמו שאמר כבר יש לי כבר
הטיה מסוימת ברוץ פל כבר יש נטייה כבר
התחיל איזשהו כיוון אז חייב ללכת בכיוון
הזה אם לא ילך בכיוון הזה זה
נגדי זה פשט מאחשן כי ברצב כזה שלא שייך
על הפה אז הוא לא מוכרח יכול לצאת בלי
כבוד גברים כ כי זה שאני רוצה משהו מסוים
זה לא נקרא שהוגבלתי במשהו
הזה אני לא מוכרח פלמ כמובן יהיה מה שאני
רציתי זה בגלל המעלה של הרוצ שלי אם אני
רוצה ככה זה כמו שאני רציתי אבל לא בגלל
זה בגלל שרציתי לא בגלל שאני מוכרח זה כל
ההבדל ורוצה לפל זה יצא כמו שאני רוצה כי
אני מוכרח כי זה מה שאני אני מוגבל אני לא
יכול
אחרת שבוצן הזה זה יהיה כמו שאני רוצה.
למה? בגלל שכך אני רוצה. לא בגלל שאני
בגלל שאני רוצה אני מוכרח כבר. זה יצא כמו
שאני בגלל שאני
רוצה. לא בצד ההגבלה שלי שאני כבר מוכרח
בזה. זה בצד הברג שלי שאני רוצה. מה שאני
רוצה זה מה
שיהיה זה שמתכוון.
לאז אין הרוצ כפי הרוצ דוק ומצד בחינת
אינסוף
של אז מה כן יצר אבל יצא דבר כזה שבכלל
שלא זה לא אני לא שייך אליי צד בחינת
אינסוף שלי שאין כר בבחינה שסחלקוס ארס
כלל
כנל שעדיין זה לא פלסחלקוס בו סכן אז בלי
גבול והילו בוא נרדסרי
בן ריבו ספירסד כס ושיעור בפנים אחרים
לגמרי
ולפי זה נו יש איזה שוורט בסדר יש מה כל
אחד מהשמ לחשוב את זה לים וזה זה אומר
משהו בסבורת הזה
כאן ביטוי ביטוי חריף כזה
ויבנרים בספירסדן קץ ושיעור בפנים אחרים
לגמרי ולפי זה לא הו שתל שלוז
בל היינו
ש לא שב לא נברא
כלום
שנת לא לומד שק בשוב יכול ספיר קץ יכול
להיות גם
כן אמסין
קץ
אבל לא ישת
שלו מטו סדר מסודר שתל שלפשת הגבולה לא
היה הגבולה מילים פשוטים
בשל גם אם כן היה כמו שהוא רצה מצד הרצון
אבל אבל תשתל שזה לא היה ביניהם למה לא לא
לא לא אומרת לא היה מוכרח להיות אבל כן
היה ניה אחרי שכן היה ניה אז גם
לא
אומרת לא אומר שיכול להיות גם בלי הצמצום
אתה רוצה להבין שבלי הצמצום יכול להיות
השליל הזה שומר זה לא היה מוכרח שיהיה אבל
זה היה קורה כמה שרב מה שהרב אמר שגם לא
היה מוכרח שיקרה אבל אז זה ככה היה קורה
זה מה שאני אמרתי כל מה שהתכוונתי לומר
בגלל שאני רוצה יצא יצא שאני רוצה למה כי
אני אעשה
צמצום בגלל שאם אני רוצה אז במה לי צמצום
ויהיה מה שאני רוצה
ואם הוא לא יעשה צמצום אז זה לא יהיה אז
לא יתבצא הרוצם שלו אם לא כן לא יתבצא אין
רוצה מכריח לא מפריע לו אין רוצה מכריח לא
היצים זה לא יהיה כפי
הרוץ וזה וזה
איזה שזה לא יהיה כפי הרצ לא יחל זה
שזה לא כמו הרצ איזה שאלה אם זה אם לא
יהיה צמצום ויהיה עולמות אינסוף על זה אין
על זה אין את השאלה
איך יכול להיות איך יכול להיות שזה נגד
הרצון לא
זה נגד הרצון זה לא זה נגדי זה לא נגד נגד
מה זה נגד
הרצון כך הרצון הרצון מצים
הרצון זה מה שאין מכני שיהיה כפי הרוצים
יכול להיות שלא כפי הרוצן כי זה מה שהוא
אומר יכול להיות שלא יהיה כפי
הרוצה למה כי זה לא
מוכרח לא מוכרח אבל לא מוכרח היה נהיה מה
אני רוצה מה אבל לא מוכרח היה נהיה מה
שאני רוצה
לא בלי צמצום זה לא מוכר כמו שהרב דיבר על
דוד אורדוקר שאם מעניה הבית מה מה שהוא
רצה את זה אני דביס רוכני
כזה לא נהיה בית אמיתי לא צ שהקדוש ברוך
הוא לא היה מתקיים נכון זה מה
שכתוב זה מה שהוא שואל את זה מה שהוא מנסה
להסביר למה זה לא בעיה הוא שואל את
איך זה יכול להיות הוא רוצה להסביר למה כי
הרוץ לא מכריח שעסקה עם הרוץ אומר מילים
פה זה כאב לו הקושיה הזאתי וזה בדיוק מה
שהוא אומר שהרצון מיח בדיוק
הרצון אומר שלא חייב להיות
כמו שזה לא שזה לא יקרה אז זה שם זה שרצו
לא מכריך שכפי הרוצים הכוונה היא לומר
שלמרות שאני רוצה
משהו אני כלל וכלל וכלל לא נהיתי מוגבל
במה שאני
רוצה לא רי שהו נתפסתי בזה דבר הקודם ש לא
מוגבל בכלל אני רוצה תה זה לא אומר ש זה
לא אומר שאני שייך לתה ולא למשהו אחר זה
זה
הכוונה אני רוצה ת אומר להיות ואני רוצה ת
אז במילא אני אשיך לת יותר מה שאני אני
שייך
לקפה לפל אם אני רוצה תהיה תה למה כי אני
רוצה כי הרצון שלי הוא רצון אמיתי גם בלי
צלצום מה גם בלי צמצום למה בלי למה בלי
צים צמצום אני לא רוצה לצמצם אני רוצה או
לא רוצה א כליוך לכל יכול להיות רק צת כל
יוכל כן צת כליוך מצדרשת שלו אתה צריך אם
אתה רוצה שבפל בפל אתה צריך להתאים את
עצמך פל אחר זה
לא צד שתלשלו צריכים
צמצו כן לא בא לומר שמצד יכול להיות מה
ירצה בלי צמצ בלי צמצום צמצום לא זה לא זה
לא זה הכוונה שלו יהיה מה שהוא רוצה אז
הוא יהיה צמצום ויהיה מה שהוא רוצה הרי
הצמצום יגרום שה
שם כמו שנגיד
א כן צמצום
צו יעשה את מה
שצריך לא בסדר אז זה מה שנקרא לומר הרצון
מצד הרצון עצמו מצד הרצון עצמו אין פה לא
נהיה סיבה ל10 ספירס אז איך 10 ספירס אם
הרצון עצמו לא יצר סיבה ל1 ספירס איך
יצירס צת
כליות לא צריך לא צריך סדר שתעשות אם זה
מסדר ש צריך שיהיה סיבה רצון והרצון לא
מווה סיבה לסר ספירס לא יכול ספיר בלי
רוצים בכלל
כיוך דברים מצד הסדר מצד סדר שתל
שסך רוצן והרוצן עצמו שנמצא 10 ספירס זה
לא התחיל עניין של נשארתי פושט כמו שהייתי
קודם
זה
הכוונה סוף שתה
מכריח אלא זה
ולפי זה לא של דביה כלל אחר שעיר זה הוא
יאמר לכל החול בחינת השפו
וגילוי עיר זה שהוא אינסוף זה שרציתי 10
ספיר לא פשט שנפסקת נהיתי כבר מוגבל ב10
ספיר ששארתי אינסוף אז איזו מלו כל בלי
הצמצום איזה ימלו כל החול מבחינת שפו
בגילות
ולא יהיה מקום שיהיה עניין של
גבול זה סוץ רחמת לצמצם אל זה בחינצום
וסטלקוס
בעצמוס שאר נכל המור והוא הניקרמו קמפוני
יושחר שבחינס
אורלב א בוא
נשים אני לוקח את הדוגמה שאתה הבאת מדובר
דוקר דוד הרב
דוקר היה לו את הרצון
שלו ואם היה מתבצע רצון שלו היה מתבצע ביס
ביס רוח
אז
אה לכן לפי זה
לומר זה הכוונה קמבסריים והגה
יולברציני 10
ספירס לכן שהיה נברא 10
ספירס 10 ספירס הם היו גם
כן אה
רוכניים
ופשוטים היה מתהווה משהו היה נהיה
משהו היה מתהווה מאסל
ספירס טוב יש פה מקום לעיין בסדר יש לנו
עכשיו חודש שמים ליים בדבר
הזה בסדר רק נגמר את הקטע
זה
חוץ בחצמצם סטלק
בעצמו נחל
במרפיר שבחינת לבד
שרך כל שבן גם מבחינת כיף מזהג מבחינת
עצמה טוב בסדר
הרב יכול בכמה בגל את מה שהרב קודם הסביר
גבצון למעשה מה שצ צד בלבלתי דולבלת מה
הולכים מה מה ההגדרה של הרצון
למעשה
מהב המידות כביכול אני יש לי רצון לתענית
האם תענית מביא סיבה לרצות אני אמרתי שאני
התנית או
התוצ שהציבור לאתוצאה
שלציבור מצב בסדר כן כן
אבל
אתה משקיע מכניס בזה את כל ה
היא סיבה
לצעים היה פה לא
היה
מותרצה יש איזה ציבור לא זה לא סיבה בדבר
מאוד קשה לא שואל ורוצה להבין זה לא סיבה
בדבר הסיגרים
הרשפת שאתה תתענג מהתי אני
אני בזכות אתינו אתינו אתשמל
סיבה לתנוג
אז למה יש
תנוגילוי הרצון
של רצון
הרצון בגלל שאני רוצה
לכן הטינס הפך לו דבר של של
טינס מה שהמידס לכן מידס לא יכולים לעשות
את זה כי מידס צריכים שבדבר שיש סיבה בדבר
לא
מצידים זה שתי פח לתינו זה מצידים שאני
רוצה את
זה עכשיו למה אני רוצה מהזה
כן ש נכון שהדבר הזה לא זה הרעיון
זה נקרא נקרא לרצון שול הוא לא דבר בעצם
הגיוני
שסבר תוצאה למה זה כרגע
לא משוגעת אבל מצד לא מצד מצד הדבר מי
שמסתכל בחיצרים עצמם משקל כל דבר
שבחוץ גונזה עכשיו כל אני לא יודע אני עוד
לא יודע אבל מצד האמת זה בית של היום
שלישי אני יום שלישי או רביעי שלא נקרא
בצד כאילו שבוע לפני פסח ממש
אני אומר שדיברנו עם הרב לגבי יודע אס
אפשר להודיע את זה ספית בסדר אז העניין
הוא כזה אני חיתי באשדוד שכחתי ש שכברת
קבד לפניס באשדוד לא אז בא להיות גם
דיברנו זה אולי לילה אחת כבר לילה אחד שם
אז יום שני זה יום שלישי
יום רביעי
יום רביעי ב יום שלישי בלילה שלישי בלילה
אור רביעי אור לרביעי אור לשבי לחמישי לא
לא אני אומר לך אור לרביעי ואור לחמישי
שלישי לילה ורביעי לילה
יום רבי יד שבת יג שיש יב חמיש י יד יום
רביעי כן מה זה 10 אור או יום שלישי בלילה
או יום רביעי בלילה בלילה
כוח זה
כוח זה מה שהוא אמר הנשא שלישי בלילה נסה
בשלות ורביעי בלילה פה או שיעור רביעי זה
השיעור שלנו
אז
רבי סרת
השבע פסח פסח הכי טוב
אולי אנחנו כל
כך לא שמע שנה לא נגי
אבל שאל אותה בבית, מה מה הוא יכול לעזור?
בערב פסח.