Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אה שמות חודשים חכמינו אמרו שאלו מבבל.
זה דבר מעניין למה לקחנו והימצנו שמות
מבבל.
א זה אצלנו כל כך הרגל ופשוט ששמעות
חודשים מה שהתרגלנו תחיל עוד פעם.
>> יתחיל עוד פעם. שמו חודשים חכמים אמרו
שעלו איתנו מבלבל. כלומר רוב השמות
החודשים שם לא כולם הם שמות שלא היו בימי
המקרא יש כמה חודשים שכבר במי המקרא
היה להם שמות כמו חודש זיב כתוב במלכים
בבניין בית שלמה אבל יש חודשים שלא כתוב
את השם שלהם חודש הדר הוא חודש
ככה כתוב במגנת נכון שם כתוב למשל אבל לא
כתוב שם למשל חודש סיוון
לא כתוב שם כלומר היו שמות שכבר מוכרים אז
כשמות קדומים
שמות
כל כולם ישראלים
גלגול ישראל המוקדם שמות אבותינו לא באו
ממתי חז"ל אמרו שזיב זה זיב תני כלומר
שנולדו בו זיו האבות הקדושים כל מיני
הסברים כאלו ואחרים אבל רוב החודשים
שמותיהם אינם שמות מקראיים
ממי אבותינו אלא הם עלו איתנו משמות מבבל
חלקם נראים לא בא להם משמעות עמוקה כמו
חשבן שהמשמעות שלו היא חשמן החודש השמיני
אבל חכמים נתנו להם עם הזמן או חכמים או
דורשי רשומות נתנו להם עוד משמעות שנלות
לתוך השם
אבל ישנם שמות שמקורם ברור מהכנו ואחד מהם
זה חודש תמוז כן זה ברור שהתמוד שזה מקרא
מפורש ביחס חזקאל יש בחזקאל נבואה מי שיש
לפניו תנך מה טוב
א ומי שלא אז יקשיב
אקרא כמה פסוקים סחזקאל יח
יד יח שנייה
זאת ייחד עם מיל לי
רגע
יחזקאל זוכה לאיזה סיור מיוחד אה
במקדש
סיור מודרך כזה נבואי אני מזכיר שנבואת
יחזקאל קוראת בשעה שיחזקאל נמצא
ב בבבל
על נהר כבר נהר תל אביב נער כבר ומשם הוא
בא והוא רואה כל מיני מראות מפוזרים רגע
למה אני לא מוצא
מראות של כל מיני אירועים שקורים בירושלים
הת ספר יחזקאל זה כדי שבהמשך שהדברים האלו
יתגשמו
לשון ספר הזכאל כמה וכמה פעמים וידעו כי
נביא היה בתוכם
כלומר מק
>> פרק ח
>> פרק
כן תודה רבה כן תודה רבה ידו כן בתוכם אני
מזכיר לכם אם אתם זוכרים שסוף דברי הימים
נגמר בפסוק קשה מאוד והיו מלעיבים
במלאכי אלוקים מי זה המלאכי אלוקים שהיו
מלעיבים מלעיבים זה כמו מעליבים מזלזלים
בהם מי אותם מלאכים אלו הנביאים כלומר
זלזלו בנבואות אמרו התנבתם היא אמר
שהנבואה הזאת תתקיים מה אתם מאיימים עלינו
זה תתגש.
אני שנייה במאמר המוסגר רוצה לומר שזה
משהו קיומי מאוד כי אנשים מתקשים
לשני דברים להאמין לנביאים וגם מתקשים עוד
יותר לשים לב שנבואות יתגשמו. בסדר? אני
מכריץ לכם בחוויה ישראלית מאוד קיומית
למעגלים שלנו. בסדר? ערב הגירוש אתם הייתם
או לא נולדתם או הייתם ילדים
אבל אחד ה טענות הכבדות מאוד בערב הגאירוש
מלבד הניתוק מהארץ ועוד ועוד ועוד עניינים
היה שמאזה
יראו טילים על אשקלון בסדר עמד אפילו
מאחורי המשפט הזה בן היתר רמתקל באותם
ימים כן וכמובן שהציבור ההזוי שבחר לתמוך
בדבר הנורא הזה אמר לא יקום ולא יהיה לא
יהיה סתם אתם מפחידים בהסכמי אוסלו קודם
לכן אני זוכר את זה ממש חי את שניהם אני
זוכר ממש חי כן זוכר טוב מאוד את זה אמרו
אלו שנכו הסכמי אוסלו הערורים הללו
והמסוכנים והמשוגעים הלו שסיכנו את כל
קיומנו פה שלטעמנו זה כמעט הנחת יסוד מלטר
דפשית על מקומותנו ששמחת תורה מכונה בפיהם
7 באוקטובר כולם על ידי אותם טעויות
נוראיות אצלנו זה הנחת יסוד פשוטה
ואני
זוכר את המשפט שאומר ראש הממשלה דעז שהלך
לסכמי אוסלו כשהם יראו יריה אחת אחת
משכם אנחנו ניכנס בהם שומעים לנו באוזניים
בכל שכם יש אולי רובה אחד בסדר קצינים
בכירים אומרים לנו כל שכם יש אולי רובה
אחד מי שיפגוש את אנשי א גוש כטיף למשל
כפר דרום יספרו לו מה אמרו להם ערב הניתוק
שאין בכלל רובים בעזה.
זהו זה הסיפור. וכמעט אדם לא מסוגל לא
להקשיב לדברי נבואה אפילו כשזה מפי נביא.
ועוד יותר הוא לא מסוגל להכיר אחרי זה
שהוא טעה. אמרו את כל זה אמרו לך. כל זה
אמרו לך. עכשיו כשזה מגיע מפי נביא אז עוד
יותר משמעותי. כי עם פי נביא זה אומר שאם
ידעו כי נביא בקרבם אז יודעים עוד משהו
שכל צופה הכנסו כל מבינים שריבונו של עולם
מנהיג את המציאות זה סוגיה קיומית לא בכדי
בחבד
הם הרבה פעמים משתמשים בביטוי וידעו כי
נביא היה בתוכם למה כי הם רוצים להגיד
שהרבי
זכר צדיק של ברכה הרבי היה בחינת נביא זה
מה שרוצים להגיד
זה כאילו איך אתה לא שומע? איך אתה לא
שומע? כן.
א
אבל מכל מקום ברור שלנבואה יש משמות
אדירה. והנביא יחזקאל מוזמן לאיזה סיור
מעניין בירושלים. אני קורא לכם אותה.
בסדר. סיור מעניין פרק ח. תודה.
ונה השישית בשישי בחמישי לחודש אני יושב
בביתי. בביתי היינו
על נער כבר בל וזה גני יהודה יושבים לפניו
ותיפול האישה מ יד אדוני אלוהים
ואז לוקח אותו פתאום איזה דמות כמרא אש עם
מראה מותניו הוא למטה אש מתניו הוא למעלה
כמרא זוהר כאן החשמלה
ולוקחים אותו איזה תבנית יד לוקח אותו
בציציות ראשו זה נראה כמו ברסלב לוקחים
אותו בפאות משאול תחתיות מושכים אותו
בציצית הראש תשאר אותי רוח בין הארץ ובין
השמיים ותווה אותי ירושלמה
ואז מביאים אותו אל פתח שער הפנימי תפוני
צפון אשר שם מושב סמל הקינאה המקנה
ואז הוא עושה איזה סיור מראים לו תואבות
נוראות שיש בירושלים
איך הזקנים עושים שם תואבות ועובדים עבודה
זרה ואז לוקחים אותו לפתח החצר ועם חור
אחד בקיר מבקשים
הנבואה מבקשים להציץ פנימה מה עושים שם
והוא רואה בפנים תבניות של כל רמז וחיות
שעובדים את הפסלים האלה זה מתקדם עוד הוא
רואה 70 זקני ישראל עושים שם
קטורת של זבוחים
ועוד ועוד כל הזמן ואומר עליי או תשוב
תראה תואבות גדולות אשר מה עושים חכה זה
עוד קטן מה שאתה רואה טוב עוד יותר גדול
זה פרקים שקוראים אותם רק מי שיש לו לב
חזק זה לאנשים לב חלש אתה קורא את הסיפור
הזה ואתה אומר ברור שעל זה חז"ל אמרו זהג
יש קושי גדול מאוד לבחורי ישיבות אתה אומר
להם תגידו לי מקדש ראשון על אחריו
כולם יודעים להגיד נכון זאת אומרת תגידו
לי איפה זה כתוב שהיה עבודה זרה גילוי
הראיות שמו דמים ככה לא יודע כתוב בגמרא
ביומה
אין יכולת של הרבה פעמים שלומדים לאשם
כולם לקשר בין מה שדו בתנך למה שחז"ל אמרו
חז"ל אמרו את מה שכתוב בתנ"ך הנה זה אחד
הפרשיות האלו ים של עבודה זרה ים וגם אחרי
הגלות אחרי תחילת את הגלויות. גלויות
יחזקאל זה גלות מוקדמת. עוד היה זמן לתקן,
עוד הנר דולק, תתקנו. על זה הנביא מזהיר
אותכם, על זה הוא מוכיח אותכם תתקנו. אבל
ויו מלאבים ומלאכי אלוקים לא שמרו. ואז מה
התובות הגדולות? הביאה אותי על פתח שר
בתוני ישר על הצפונה. הנה שם אנשים יושבות
מבקות את התמוז.
מה זה עבודה זרה? הזו מבק את התמוז. לנו
זה מאוד נוגע כי בחודש הזה הוא נקרא כנראה
על הסיפור הזה
אז הפרשנים אומרים פה הרדק רשי מצעודות
אפשר להסתכל לא הבאתי יש פה תנך הייתי
קורא מרשי רדף אבל זה פחות או יותר אותם
דברים יש לך פרויקט השט בחכם שלך בכל אופן
אז אבל אני אומר את זה בפת זה כתוב כך שזה
היה פסל תדבר מתי הוא מבקות אותו שהוא היה
עשוי באופן כזה שיש לו עיניים
מעופרת
עופרת ובדיל ולמטה היו מדליקים אש בתחתית
הפסל וכשעופרת בבדיל מתחממים מה קורה להם
>> הם נמסים וזה היה בנוי באופן כזה שזה היה
גורם להיות עיני
הפסל הזה כאילו דומעות
הזה שהחומר היה נומא זה היה נראה כאילו
יוצאות לו טיפות בכי מהעיניים
מבקות לפי שאתם שומעים את המילה זה לא
בוחות אלא מבקות זה תואר בבניינים בלשון
הקודש איך קוראים לזה הפעיל נכון לא בוחות
את התמוז שזה המשמעות הייתה בוחות עם
התמוד אלא מבקות נכון מבקות זה גורמים לו
לבכות נכון מתי עושים את הסיפור הזה בקיץ
למה בקיץ יבש
אין מספיק כמים
תמיד חם, אין מזגנים בו בבבל, היא ארץ
עמוקה, חם בה והכל נראה יבש. אז היו
גורמות לתמוז, לפסל שנקרא התמוז, שתמיד
היו איתו עבודה כזו בקיץ כנראה, או שכל
השנה היו איתו והוא היה כזה אופי שדימה
להם את הקיץ, נשות
אותם עובדים לפסל. ככה הוא מבקות אותו דבר
לכם. בסדר?
טוב, בואו קצת נחשוב מה זה אומר לנו על
חודש תמוז. כן. דרך אגב, ב
א נדמה לי שגם בשירה הישראלית לימים
השתמשו בזה על התמוז עם איזה שיר דומה
לאיזה ישראלי שכחתי עכשיו את שמו. א מתעב
וגם אלול נדמה לי. לא משנה אבל שירש ידוע
פה.
מה מה פירוש המילה מבוק? מה זה מזכיר לכם
אולי
כשמישהו אתם מכירים שנופל איזה ילד קטן
הוא נופל בכביש
והוא מתחיל בכי שאתה מזהה שזה בכי סתם הוא
בודק מה קורה איתך יש לכם בתר אחים או
אחיינים שזה בכי שאתה אומר סתם הוא מתבכין
אתה שומע אותו מאחורה מישהו הוא בוכה אז
אתה אומר אמא עזבי תרגי תרגי אמא סתם הוא
בוכה הוא צריך תשומת לב עכשיו שומעים את
זה במוזיקה נכון כזה לא רק זה הכי יפה זה
לראות אותו
שהוא נופל מאיזה בימבה
הוא מסתכל אם מישהו רואה או לא רואה אם יש
שם סבתא רחמנית באזור
הוא מתחיל לבכות הוא יודע שהוא ירוויח
נכון זה משתלם אם אין שם סבתא איזה אח כזה
מחוספס
אז אם זה לא נפילה רצינית הוא לא בוכה
הדהו דכתיב איך זה קשור לענייננו תרשו
לקרוא לזה בשם של חז"ל בכי של חינם
בחייה של חינם.
כלומר הוא בוכה סתם זה חינם נכון סתם הוא
בוכה יש ילדים שלהם ממש כל מיוחד לבכי של
חינם אתה מזר אותם מרחוק אני מכיר ילדים
כאלו ביישוב
אני אומר זה בחי משפחתי גם אתה מכיר גם אח
שלו היה בוכה ככה הוא היה בוכה ככה זה
משהו שעובר דורות נכון את מכירים את זה
נמצא בכל חברה מי שם קצת שמיעה מוזיקלית
מיד מזהה
ו למה זה קשור לתמוז בחי של חינם? אז על
זה קצת הולכים לדבר אני אנחנו הולכים לדבר
על שני דברים למה זה קשור לבכי למה זה
קשור לתמוז
ולמה זה קשור לעיניים רואים שפה איזה משהו
שסיפור העיניים הם בוכות דרך העיניים אין
להם כל הפסל
אבל ההמחשה זה מבקות
הייתי אומר שמבקות זה מאוד מזכיר תופעה
שקוראת בסוף מסא שתחילתו בתמוז
בסוף עם ויבקו כל העם בלילה ההוא נכון
זוכרים
מה קרה להם כדי לבכות?
מישהו
ביקה אותם, לשון מפעיל. מישהו גרם להם
לבכות. מי גורם להם לבכות?
>> מגלים. מה הם עושים כל הלילה? מדליקים
אותם, נכון? מדליקים אותם, מחממים אותם
כמו שכוח עשה. הזכרנו את זה נמ לפני שבוע
או שבועיים שכוח פל באותם דפוסים. איך היה
אומר על זה? ם הבנים שמחה שמפה יש שיעור
של חובה לעשות תיקון לחטא המרגלים תשובת
המשקל לעשות כינוסים למען ארץ ישראל אומר
מכיוון שהם עשו פרופוגנדה כך לשונו של אב
אני סליחה פרופוגנדה זה תרגום בעברית של
ימינו לתעמולה
ראשונה של רבי מלובביץ'
חזקה על תעמולה שנה חוזרת ריקם אפשר לראות
את זה בכל מקום בהרחבי הארץ והעולם שקם
קמפינים מצליחים, תעמולות מצליחות
אז אומר אנחנו צריכים לתקן את זה אומר בן
שמחה אם הם עשו תעמולה נגד ארץ ישראל
תפקידם לעשות תעמולה
>> למען ארץ ישראל באמת אם אתם מכירים מה
שעשה למשל הרב מימון הרב מיימון היה
מסתובב בכל מקום ברחבי אירופה ומשתדל
לדרוש דרשות למען ארץ ישראל
אנחנו כבר כמעט לא מכירים את זה פעם
האחרונה שזה היה זה היה כשהייתה התיישבות
תחילת ההתשבות שגדולי ההתשבות הוותיקים
הסתובבו לחוגי בית הרב לונגר זה לברכה
הרב חנן פור
שיבדלו לכם יותר מרוקים רב בני קצו ורב
מנחם מסתובבים איך את הלבבות דניאל אביס
הסתובבו לעורר את הלבבות לא ארץ ישראל אבל
קודם זה קרה באירופה חובבי ציון זה מה שהם
עשו יש ספר דרשות ששבת בשבתו נקרא של הרב
מימון שזה זה הכל שבת הוא היה דורש בכל
מקום שאפשר על סוגיית ארץ ישראל איך הוא
קישור כל פרשה הייתה קשורה לארץ ישראל כל
פרשה היו כאלו שזה מאוד ליב אותם ו כאלה
שנחמו בגלל זה כי אתה מדבר על משהו
שהמשמעויות שלו
הם עלולות להיות שאם נגיע לשם נאבד את חלק
מהרוחניות שלנו ואז יבואו גדולים ויגידו
אז זהמה סיפור שכזוך את המרגלים כי מישהו
דבד הארץ אחרים אומרים לו פה זה מסוכן ארץ
אוכלת יושביה היא תאכל אותנו הארץ תאכל
אותנו את הרוחניות שלנו כן אז הסיפור הזה
למעשה בכי של חינם הוא סיפור של חודש תמוז
למה הוא סיפור של חודש תמוז הוא קרא הרי
בתשעה באב או או ליל תשעה באב כי כל המסע
מתחיל ארץ ישראל מתחיל בחודש תמוז
הוא מתחיל בחודש תמוז בראש חודש תמוז יש
דעות בכט ציון יש דות בא' תמז אבל בתמוז
עיקר המסע
שלושת הממסע קורה בחודש תמוז
וחז"ל אמרו
וילכו ויבואו אומר רש"י מקיש
>> לבי
>> הליכתן לביאתן מה ביעיתן
בעצה רעה ליחתן עצר הרע כלומר עכשיו נדבר
מה זה העצה הרעה הזכרתי קודם שבסיפור
מבכות התמוז העיניים בוכות
הארי זל אומר
שחודש תמוז
אז עניינו תמוז ואב עניינו חודש תיקון
העיניים שנאמר
עיני עיני יורדה מים
עיני עיני יורדה מים מה הכוונה בכי נכון א
בכותבכה
בלילה בכות תבכה חז"ל אומרים זה נמר תשבע
למה בכות תבכה
שני חורבנות בית ראשון ובית שני בכות תבכה
בלילה למה בלילה גלות
>> לא בגלל גלות לא רק בגלל תיקון חצרות כי
ויבקו העם
>> בלילה הוא מילה כנגד מילה עכשיו מתי מתחיל
כל המבט הזה כל העיניים האלו שרואות רע
מתי מתחיל המבט הזה של בכי סתם איך קוראים
לזה בימינו קיטורים
אתם בטח יודעים שלכיתורים יש כוח אדיר
אתם בטח מכירים את המחשה הזה אם לא פגשתם
אז בטח תפגשו אחים עושים
מפגש של שיעור או של קבוצה שלמדה משהו יחד
לקראת סוף הלימוד סוף השנה מבקשים מכל אחד
לומר משפט פתיחה משפט על הזה הכל נקבע לפי
הראשון
מכירים את התופעה המוזרה הזו אתה אומר
כולם פה עבדים שבועים אף אדם לא בא עם
משהו מוכן אם הראשון יגיד הראשון יגיד
אנחנו רוצים להגיד תודה רבה על הרב על
השיעור על השנה נה והשקעה אבל מכירים את
ההבל הזה מתחיל הבל כי כמו המרגלים שאין
אין משהו שלא אומרים דברים טובים בהתחלה
נכון אבל אחרי זה מתהפך כמעט כל הבאים אחי
יגידו אותם דברים
יתייחסו לדברים שלו עד שיקום איזה פיקח
אחד יחזיר את העגם חזרה לנורמליות
גיד אני מבקש לומר קצת שההבל הוא נו לא לא
משמעותי
העיקר זה השנה מצוינת היו דברים קטנים לא
משמעותיים גדלנו מזה צמחנו מזה מה יקרה בא
אחריו בתור מה יגיד
>> אני רוצה להוסיף לדברי מי שאמר לי קודם
באמת קודם דיברו הרבה על זה שהוא אבל זה
לא מדויק רבים מאיתנו רואים את זה אחרת
ואז כן זה נכון מאוד שרבים מאיתנו רואים
את זה אחרת תבדקו זה קורה ככה מי שרוצה
להציל דיונים מי שנכנס אליהם צריך להיות
חכם כי לפעמים נכנסת לצרה שלא ידעת להעריך
אותה פתחת סוגיה לאנשים
היא עלולה להיות לפי הראשון. הראשון יכול
להיות לחשוב מן אדם ויכול להיות
>> מה?
>> רגל.
>> כן. יכול להפיל את הכל. אם אתה פיקח אז
אתה מתאים עם שניים שאתה יודע מראש מה הם
רוצים להגיד. אתה אומר להם תפתח אתה. בסדר
מה שאתה רוצה להגיד אני מעריך שאתה ע עם
עין אובייקטיבית עם עין טובה.
אתה אני לא רוצה שתעבוד בשבילי אבל אתה
אחד שאני סומך עליך שאתה לא קוטר ולא רק
זה אם אתה קצת עוד יותר פיקח אז אתה ממנה
גם את ההוא את ה-15 לא רק את הראשון גם את
ה-15 אתה אומר לו תשמע אתה ה-15 אם אתה
רואה שמישהו הופך את המגמה תן לשניים
להוציא כיתו ואתה תהיה רביעי אחריהם תחזיר
בחזרה את העסק למקום בסדר
אפשר לעשות זה מלוכלך
לשחד מישהו כך עושים כל מיני מקומות
מקולקלים במקום כל מגון אתה עוזר לכיתה כי
כיתה מספיק אחד עם עין קטנקטנה כזו הרבה
פש כאלו שזה הם רוצים לדבר ומחריבים את כל
ה את כל הטעם הטוב שהיה שנה שלמה מוציאים
מחזור שלהם עם טעם רע לא יודע אם חוויתם
חוויות כאלו אבל בסדנאות בדיבורים צר כ
תמיד מדברים שיש תופעה כזו
אז יש שניים שדומרים דברים רעים ועכשיו
כולם הולכים בעקבות זה ועם המבט הזה הם
יוצאים למשע לארץ ישראל. לא סתם התורה
קוראת להם בלשון אחת, אנחנו קוראים להם
בשם אחר. אנחנו קוראים להם מרגלים. ובתורה
לא כתוב פעם אחת המילה מרגלים.
מכאן כתוב תרים. וכידוע לתיירים
מראים רק את הדברים האיפים. לו עושים רכב
ממוזג, חונים בחניה הממוזגת והמקורה במצד
הלמטה. הראש שלהם הולך עם מטריה כזו
למעלה, יפני, אוסיני, לא משנה מה. כולם
אחריו. הוא מראה להם הם כולכים כולם
משובטים אחריו בתור אין פרץ ואני יוצא את
זה נצרכה בחובתנו אחד לשז החוצה הצידה
לראות אולי יש משהו שלא מראים לו מה
שמראים לו זה מה שהוא רואה כפי שקינו אותם
פעם בארץ טוריסטים
מלשון טייריסטים לא לא בגלל זה אני לא
יודע איך זה טייריסטים מה
>> איך אומרים באנגלית
>> כן אני לא יודע מאיפה זה הגיע אם זה הגיע
מלשון הקודש אולי בהשפה של טייריסטי
>> כן כן
אבל התורה מכנה אותם תיירים כי זה מה שהם
היו צריכים לראות לטור את הארץ אתרים את
הארץ
הבעיה הייתה שהם הפכונות למרגלים שמרגלים
מה מחפשים
>> נקודות החולשה איך אנחנו יודעים את זה כי
באריזל כתוב לא בגלל הארי זל האריזל העצים
את זה האריזל אומר שכשיוסף הצדיק רואה את
האחים מגיעים אליו במצרים והם לא מכירים
אותו מה הוא אומר להם זוכרים
>> מרגלים אתם
>> מרגלים אתם אז הפשט הרגיל הזה אתם מרגלים
ובאתם לחפש את נקודות התורפה של הארץ ערבה
ותורפה בחז"ל זוותה לשעון מחפש את המקומות
שדרכה אפשר לחדור על הארץ אתם יודעים
שקומות החדירה
זה תמיד מקומות מסוכנים מישהו היה בצבא
בהגנה מחנה אז הוא למד שחזקה על קו הגנה
שיפרץ והוא יפרץ לנקודות החלשות שלו
לצערנו ביום חמישי שעבר זה גבע מאיתנו
מחיר נורא של ארבע לוחמים בתוכם אגד
בן שמחון
שפשוט הרחפן הערור הזה זיהה את המסדרון
האחורי של הטנק
שהוא כנראה פתוח ודרכו הוא חדר וארבעה
לוחמים בדנו ביום חמישי שעבר הוא חיפש אתת
התורפה
לאבד אלפי הבדלות דוד המלך חיפש אתת
התורפה של גולית נכון רק מקום אחד היה
כדיתה בספרים פגע לו בולב פוני נכון הוא
שזה המקום היחידי
זה התורפה אבל אריזל אומר שהוא אומר להם
מרגלים אם אתם ערות הארץ באתם לראות החי
היקרים
אני אומר לכם שאיך שאתם הסתכלתם עליי ואיך
שאתם באים פה למצרים אתם תהיו אלו שמכה
מהשבטים שלכם יצאו המרגלים אתם אתם תהיו
המרגלים
כי אתם באתם גם איתי אתם מחפשים דברים
רעים כמה שאתם מרגלים מרגלים אתם ערות
הארץ ואתם לראות גם על ארץ ישראל שאתם
תדברו אתם או ציציכם דברו על החולשה של
הארץ
ומי שכ מסתכל על עניינים אז תמיד הוא יהיה
מלא בכי על פי הארי זל כאמור שש החודשים
האלו באו לתקן בחייה של חינם
תפקיד העבודה בחודש הזה זה לתקן את
העיניים איך קורה הנפילה הזו שאדם כך
מסתכל על הדברים איך זה קורה מותר להגיד
עוד משהו מאריזל אתם תשרדו זה מה שנמצא
בסידורים שלכם אם אתם מתפללים לא ברינת
ישראל הם סידורים של פעם
אז בטח ראיתם שבראש חודש בתפילת מוסף יש
שם איזה תפילה מהבני שכר לא תפילה יותר
איזה תורה קצרה שבניסכר כותב שאחד הסיבות
שאין ישועה כראוי אז מכיוון שאנחנו לא
יודעים את שמותיו של הבורא יתברך
שנאמר הסגבהו
>> כידשמי בואו נסביר רגע את בני שכרה זה כדי
להבין טוב בני שכרה מסביר כל אחד מאיתנו
יש לו המון שמות שמשתמשים בהם נכון המון
שמות. אם הוא אשכנזי, יש לו לפעמים שלוש
שמות רק שלו ושתיים שלוש של אבא שלו. יש
מקומות שאם השאירו בכתובה מקום נורמטיבי,
אי אפשר להכניס בכתובה את שמות. ודאי הוא
גם כהן זה מורכב ביותר.
אם הוא אבא שלו הוא בן למשפחה שהאמא בכה
שלה שתי שמות משפחה ובדור הבא זה כבר יהיה
ארבע שות משפחה, אין סיכוי בכתובות להכניס
את כל זה.
עכשיו, מתי אמא משתמש בשם הזה?
מושה ינקב יצחק מתי היא משתמש שלושת השמות
האלו
>> שהיא כועסת שאומרים לה רשמיות אם היא מאוד
כועסת אז גם עם השם משפחה משה יצחק יעקב
רבינוביץ' נכון הוא נכנס לקונולות ספיגה
עכשיו תאו לעצמך להבדיל יש לכל אחד שם
חיבה גם נניח שלמישהו מכם
אשתו קוראת לו או ההורים שלו קוראים לו שם
חיבה בדר
נניח של הרב יהושע לא היה שם חיבה.
שם חיבה הזה שמור
למשפחה.
היה איזה תלמיד טיפש שהתארח אצל הרב יהושע
באיזה הזדמנות שהוא הלך עם בני משפחתו
וקראו לו בשם חיבה. בסדר? הוא בישיבה קורא
לו באותו שם חיבה
בין הזוי לבין נכון
עקונית זה לא מורר רחמים זה מורר מוזרות.
בטח אם אדם פנה לאשתו של מישהו בשם אחיבה
הוא קורא לאשתו בשם אחיבה וכשהרכו כמה
בחורים במסגרת אירכי אברחים שמערכים
בחורים אחרי שבתות הם הרכו והוא ניגש
לאשתו במטבח ואמר לה שר עלה בסדר אף אחד
לא קורא לשר חוץ ממנו זה גם לא חיבה כזו
זכרה אבל יש לפ חיבות עוד יותר נכון הוא
רואה אותה ברחוב בגנים הוא פנה ליד כולם
שר עלה וואי
אדוני זה שם שלא שמור עבורך נכנסת באין
כניסה
אין מה זה שרלה מה עם חברה שלך השתגעת
בסדר בכלל לא חשבתי שתפנה אליי הרכנו
הרכנו קצת חסידס זה לא הערכנו אותך זה לא
קשור לא נהיתי איתך עכשיו אה באוטו גרעים
אבל זה שם כ שמור אבלת זאת כשאתה אומר
למישהו שתקן בקרבה איתו בשם חיבה למשל אתה
אומר לאבא שלך אבוש זה ברור ברור שהתשובה
היא המכונית פנויה הערב נכון אתה לא תגיד
לאבא מר רון דניאלי האם כבודו המכונית שלו
פנויה
נכון אבל כשהתקשרת אליך טלפנית נניח
מישיבת המתגן ופונה אליך בשם פרטי נניח
שהיא פונה סדר אתם יודעים אתפנים לכולם
וברשימה שהם קיבלו גם נמצא הרב אלגזי
אז פות מר אל גזי אולי אתה רוצה לטו משבת
המתגן עושה פעולות חשובות
אולי אתה רוצה
בסדר לא יודע אם לצחוק או נכון זה מביך
כזה שזה קורה המון בטח גם לסבא שלך זה
קורה עם שם פרטי לא יודעת כלום היא לא
יודעת כלום אתל פני היא חצי בינה מלאכותית
גם לפני ש בינה מלאכותית בדר אז שמות
מעוררים אין לך חשק לענות עליהם אין לך
חשק לענות אליהם אתה עונה למישהו שיודע
להתכתב איתך בסיטואציה הנכונה
שמות מעוררים סוגי התקשות כתוב בני שכר
שזה הסיבה שכשאדם נמצא שם זה הדבר שמחזיק
את האדם עם ההכרה שלו הוא מביא ראיה בני
שכר שאתה פונה לבן אדם בשם שלו הוא מתעורר
אם היית עומד ללו מילה אחרת זה לא בשם שלו
הוא לא מתעורר לא טלטלת אותו טלטלת אותו
שם זה מטלטל את שורש הם שמה
כל מי שהיה עשה קורסה עם דה איך שם רואים
שהוא באירנות לדעת
שהוא שהוא מגיע לבית חולים חס ושלום הוא
נפצע הוא חולה אז מה עושים קוראים לו בשם
שלו איך קוראים לך איך קוראים לך מדברים
איתו מדברים איתו מדברים איתו איך אמר
הבעל שם טוב קוראים לישראל כן נועדתי
להזכיר לעם ישראל את השם שלו ישראל שיזכור
שלא יכנס לאיבוד הכרה שלא יאבד את הזהות
הישראלית שלו בוא נקרא הבית הישראלית שלו
יודע מה הבית הזות הישראלית שלו
אז מה ראשי תיבות וכל פעם שם הבורא יתברך
אם אני חוזר לראשי חודשים נולד
מצירופי שמות הבורא יקוק ששינוי הקדימויות
בתוך האותיות
זה מוט באיזשהו מידה כאימטית אומר כמו רצף
גנטי ראיתם פעם איך מסמנים אותו
אז מה שקודם למה A לB או B ל זה מעיד כמה
כמו שאם ניקח רכיבים של מיץ איך נדע מה
הרכיב הכי דומיננטי
ראשון ושני
אם יהיה כתוב שקוקה-קולה יש חיוב ראשון
מים אתה אומר אה זה ממש בריא לא ממש בריא
ואז אתה אומר אחיו השני
>> סוכה שלישי כופעים אמרת הבנתי הבנתי הכל
נכון ממילא שימי שינוי המיקום
משנה את כל
מערכת המשקלים
איפה נמצא קולות משמו של הבורא יתברך
שמייצגת עניין אחר כמו שכתוב בתניה זה
שינוי מהותו של החודש
וזה יוצא מפסוקים שונים. אז מה הפסוק של
חודש תמוז
וכל זה איננו שובה לי? איך זה יעשה ראשי
תיבות? לא ראשי תיבות, סופי תיבות. זה
סופי תיבות ה איננו
>> ו שווה ה לי סופי תיבות י. בסדר,
אתה שם לב.
בסדר?
כן. הכרת את זה?
>> כן.
>> מה? בסדר, מצוין.
עכשיו בוא ניקח את זה, נעשים לו שני
דברים. זה סופי תיבות. זה לא רק סופי
תיבות, זה
מהסוף להתחלה. זה החודש הכי הפוך. אב לא
כזה הפוך. אב ממש שונה. אב ממש אחר. אב
החצי השני שלו, גם בראשי תיבות האלו, זה
יק. מה החודש של הלכתחילה הכי לכתחילה היא
>> ניסן
>> ניסן ישמחו השמיים ותגארץ י כוכ כסדר
וראשי תיבות סופי תיבות הפוכות זה אומר זה
הכל הפוך על הפוך גם סופי תיבות גם הפוך
למה הכל הפוך כי כל מה שיכולתם לראות טוב
ראיתם רע הפוך ראיתם שם פירות יפים ראיתם
אותם קוברים את מתיהם קם נגיד זה מגפה
שהשם נגף אנחנו לטייל פה אז אתה רואה את
זה לנגדך כל מי שעושה לטובתך תמין הפוך
מפרש הפוך זה מרגלים הוא מחפש רק את
נקודות החלשות הפוך מרפב אם יש פה מקוח
ניק אז במקור הפכו את רפב לפועל נכון צריך
לרשפ אותו קצת לא מה אין פה איזה מקוח ניק
מה כל מקוח כועסים עליי מכרינים את ה
בכל אופן תבדקו תראו רפ"ב ב זה ממש כאילו
הפוך ממנה להיות חפש את הדברים הרא עכשיו
זה מאוד מתאים גם לתוכן של המילים וכל
זהנו
שווה למי אומר את זה
בואו ניזכר למה הוא אומר את זה הטיפוס
המפוקפק הזה
על מה הוא אומר כל זה שובל בעקבות מה הוא
אומר
>> שמרדכי לאחר
>> מרדכי תשמעו הבן אדם הוא משוגע לכל הראש
הוא מגלומן שאין שני לו הוא הצליח להשפיע
על טראמפ של אותם ימים
מלך הפכפך פעם ככה פעם ככה צריך לשכנע
עליו הוא עושה מגמה שעליה הוא חלם כל
החיים להשמיד להרוג לאבד זה מה ש דומה קצת
לא צריך להשפיע עליו הכל יש לו כל עבדם
מקום משתחבים לו יש אחד שלא יש לך רוב
בנים רוב בניו וקנייניו כזה מה שהוא מספר
להם כל זה הכל הכל הכל הכל לא שווה לי
בגלל שיש נקודה אחת רעה ממש הפוך מרשפ
פקודה אחת ראה בטח הוא ביקש ממלחיני החצר
של בית המן שישירו יקחו מישהו לירנטי את
השיר שלו ויעשו לו הפיכה ויקראו לשיר שלו
נקודה רעה
בסדר זה מה שהוא רוצה הכל הפוך
והבעיה היא שזה מאפיין את החודש לכן
מבוקות התמוז התמוז בוכה כאילו בכי של
חינם וככה מרגלים בכי של חינם ואם כך מה
עיקר העבודה דה של חודש תמוז אב שלפי
האריזה זה חודש תיקון העיניים
זה להסתגל לראות את הדברים בפרופורציות
נכונות
לראות כמה זה שווה לי לראות כמה הטוב
מרובה יותר לראות את טובה של הארץ אם
הייתי אומר את זה קצת ברוחניות אז היא
אומר שאם אדם בתקופה הזו רואה את שבך של
הארץ הוא מתקן אתך את המרגלים
דר אם מישהו יוצא לטיול בתמוז אומר וואו
איזה טובה הארץ מאוד מאוד הוא מתקן את חטא
העיניים חטא העיניים זה לא רק לשמור את
העיניים מלא לראות שיש הרבה ב לצערנו בקיץ
הישראלי
זה לא פשוט כולכם מכירים היטב כמה זה כל
שנה ושנה המצב בחלק מהמקומות לא נהיה
מתוקן יותר הרגלים שכל אומות העולם חדרו
לצערנו לארצנו הקדושה שלא אוהבת
כאלו דברים ששייכים לפרשיות הללו
אבל לא זה זה לא עיקר התיקון או זה לא
התיקון הבלדי של חודשי תמוזהב אלא התיקון
העיקרי זה להשתמש בעיניים לצורך ראייה
לראות בטוב האלוקים עין בעין ארו להשמות
עין של מטה עם עין של מטה טוב עד פה זה
העבודה כללית של חודש תמו שהיא מאוד
משמעותית בנפש
א היא מאוד חזקה תמיד רגילים להגיד שהיא
עין טוב טובה
על אה עצמי כל מבי שהייתי טובה היא לא רק
על עצמי היא על תהליכים עולמיים תהליכים
לאומיים על מתנות טובות שהשם נתן לי
עכשיו אני מגיע לפה מנחום אבלים של אה
אבא שלהם
אנשים שהכרתי שאני מכיר אותם טוב אחד
קשרים לתלמידים גרו ביישוב נפטר האבא
בן 80 ומשהו
רק שהוא נפטר נודע לי לא ידעתי שהוא
מפליטי ילדי תהרן אם אתם מכירים את השם
הזה ילדים שיצאו מאירופה הדבויה כל משפחתו
הלכה בשער נותר לפלטה הוא ואחותו ועלו
ארצה
קימו דורש על מבורך לא הכרתי לא ידעתי
פגשתי אותו הרבה בחי אבל לא ידעתי ואז
מספר לי הבן שלו שהיה ראש אולפינה ראש
ישיבה אומר אמרתי לאבא שלי אבא אולי תבוא
ליום השואה קצת לספר פר אומר אני מה אני
קשור לי היה רק טוב נכון הייתי כמה ש אבל
אחרי זה היה לי רק טוב השם שאר אותי לכלות
הטובים ניסה לשכנע אותורה שהוא לא מצליח
אמרת אולי תבוא אז ליום העצמאות אמר זה
דווקא מתאים ברצון אני אבוא ליום העצמות
לדבר בסדר זה אחד שהוא תיקן את העין ש
ודאי שהאברנו מה אפשר להסביר מה עם ישראל
עבר אבל מגמת העיניים על מה מסתכלים איך
אדם רואה איך הוא קורא את המציאות,
איך הוא רואה את ההתגשמות כן א רק אתה
מגיע לירושלים אתם יודעים שירושלים נוהגים
לברך שתראו הוא רואה בטוב ירושלים כי יש
שלא רואים את הטוב של ירושלים
רק לחשוב על ירושלים תחשבו רגע נחלת שבעה
שכונה שלישית מחוץ לעיר
מה היה בין החלת שבעה לבין ירושלים שאתה
שומע שהרב חרל הלך משערי חסד זה לכותל.
אז לך ברור שהוא הלך דרך הגימנסיה נכון
דרך הרחובות האלו ודרך כל הרחובות היפים
וירד גן העצמאות
והלך בדרך בתחשדרות הקירוב שם ב
מי שמכיר בקניון הזה והלה במדרגות נכון זה
היה מסלול נוח משארי חסד אם אתם מכירים
אתם יודעים מה אני מדבר
לא וצל של העצים פה וצל של א איך קוראים
לה ההיסטוריה שם המלון היפה הזה היסטוריה
הוא הלך והיה נעים מאוד והכבישים נוחים
הוא עצר בדרך שם לשב קצת בספסל היפה הזה
מול הגדגן העצמאות עם האוויר הטוב טוב אתה
אומר מה היה בין שרי חסד לבין
מה היה ומי מדבר עכשיו על שרי חסד רחביה
כשקנו שם דירות עם שירותים מחוץ לבית
במדבר חוץ לבית אתם יודעים כמה עולה שם
ירושלים של זהב לקנות איזה
תחשבו תהליך שלא נדפס
ובחודש הזה כאילו אם נמצאים רק ב
אבלות
בימי בן אבל לא נמצאים בהבנה שהאבלות היא
על מה שאין אבל מטרות של אבלות או מנהגי
אבלות מטרתה
לבקש עוד אבל לא מטרה להעלים את הטוב שיש
להפך הנכפה עלינו
הבחות תבק בגלל הבכי של ידיעה להגיד את
הטוב
אבל לפרשתנו זה קשור באות זווית כי למען
האמת זה דורש ויש בפרשה אצלנו סוגיות
עיניים
פעמים רבות
נתחיל לגבי בעל ה המגיד שיעור של פרשת בלק
המגיד שיעור הוא
>> והוא שתומ עין שטומיים
אבל רגע הוא לא הוא גם אומר נבואות על
עיניים
אראנו
ולא עתה אשורנו
לא קראו מה זה אשורנו
אם הייתם מכיניסטים מיד הייתם אומרים שורו
שורו מכירים נכון מה זה שורו
>> מה הביטו אבל עם שינוי קצת
זה מתאים להראנו ולא אתה אשורנו ולא קרוב
נכון זה מקבילה ארנו מקדגד
אשורנו ולא אתה ולא קרוב נכון מה ההבדל
בין אשורנו לבין
לשור זה ממקום גבוה מפרספקטיבה תצפית
שנאמר
תשורי
>> מראש המנה
תסתכלי מלמעלה ראש טורי המנוס אומר התרגום
כלומר מהמקום הכי גבוה כדי לקבל מבט
למרחקים
פרספקטיבה של אברהם אבינו
לראות מה יהיה בהמשך הדורות
סנ עיניך רואה אבינו עם אחד עם חזון עם
טווחים של ראייה עם עומק של ראייה תשור עם
מראש המנה ארנו זה קצת יותר קרוב אגב צריך
תמיד את שני המשקפיים כי ליתים מיש רואה
רק לטווחים הוא רק רואה את הדברים הגדולים
הוא לא רואה את הכאבים הקטנים
יש בעל שמספרים שפעם היה איזה בעל ואישה
שהיה בינים הרבה פערים שאלו את הבעל איך
אתם קצת בבית הכל מאוד מסודר טוב ממש הכל
אצלנו מושלם יש בנו חלוקת תפקידים פשוט
אשתי דם כל הדברים הקטנים מקבל דברים
החטות ואני מגבה אותה עם החיטה איפה
הילדים ילמדו מה נאכל בשבת איפה נגור הכל
עם החיטה זה בדברים הקטנים מה יהיה בין
קורע צפונית לדרומית סין אורצות דרמית זה
אני מחליט בדברים הגדולים אז זה ממנו
ויכוחים זה מאוד נחמד אי אפשר לבנות ככה
בית כן אי אפשר לבנות שמישהו ראה קורה את
הדברים הגדולים הוא באורות עצומים וכשאשתו
אומרת לו איזה בעיה שהיה בבנק אומר לה
תשמעי השם זכינו לארץ ישראל זכינו שסוף
סוף יש בנק שיש בנקים זכינו שיש כמו שאמר
חוזה אחד מהחוזים של המדינה יש גם גנב
יהודי ברוך השם זה מעלה אל תדע תקחי
תסתכלי על פרספקטיבה
אי אפשר ככה וכמובן שאי אפשר להסתכל על
כאן לדברים הקטנים
ויש
לבלאם הבנה שכשמסתכלים על הדברים בטווחים
יש בהם ראיה של דרך כוכב מיעקב זה המשך
הפסוק
קם שבט מישראל
אבל האמת היא שהוא חייב להגיד נבואה כזו
כי הוא ממש הפוך מזה לכן השם שם את זה
בפים כמו שחז"ל אמרו שישם השם בפי כחקה
הוא לא מסוגל לראות ככה מה זה שתום העין
רבים מאיתנו קוראים בטעות סתום העין סתום
העין היינו עין אחת סתומה עם רטייה כמו
שודד ים כזה של פעם נכון או מי שפעל צריך
לחזק את העיניים או מה שקראו לו פעם משה
דין נכון רטייה כזו לעין אחת זה סתום מה
זה שטומעין מה אפרש שם רש"י אפשר להבין
שלא כולם גמרו את רש"י לפרשת בלק אבל מי
זוכר מה כן כתוב שם
רש"י אומר שטו זה פתוח
פתוח העין
אם אתה אומר שהעין אחת שלו פתוחה שמא מינה
סגורה
>> שהעין השנייה סגורה נכון אם היינו זה בשפת
ילדים שהולכים לא אופטומטריסט אופי עיניים
נוראים יש לו עין אחת הצלה
אחת פתוחה אז אם כן למה התורה מדגישה את
העין הפתוחה שתגיד את העין הצלה רוצה
להגיד שהתורה מעדיפה את הלשון החיובית אבל
רוצה רגע לשאול שאלה ואז תחדד נענה גם
לשאלה הזו
שני עיניים נבראו לאדם לא לכל יש לנו
שניים
אבל שניים באיזה איזון כל הגוף שלנו בנוי
לזה איזונים יש ציור עולמי מאוד מפורסם
וחשוב שליוונרדו דווינצ'י כמדומני כן
דווינצ'י של הסימטריה בגוף האדם
תמונה מחשבת חשובה בעולם אני מד שכולנו
יודעים אנחנו מה זה סימטרים
מאוד
מאוד סימטריים חוץ לדבר הראשון רק אחד פה
השדרה האמצעית היא אחד פה אחד לב אחד אבל
כל האיזונים שתיים אז תמיד מקובלנו נכון
שימין זה חסד נתינה שמאל זה צמצום זה
גבורה השמירה אז יש לאדם שתי עיניים נכון
שתי עיניים זה נותן לנו את המימדים אם היה
רק עין אחד רחמנא ליצלן אפילו אם הייתה
במרכז המצח כמו שיש כאלו תמונות מבהילות
מי שמכיר קורא לזה פעם ציקלופ זה תמונות
מפחידות נורא לראות דבר כזה זה כזה של
דמויות מפארק היורה נכון מפחידים כאלו יש
לאדם שתי עיניים שתי עיניים מאפשרות לו
התמצעות הדירה באמת שהעין אחת שצנו סגורה
אנחנו פתאום מרגישים לא בעניינים
בשביל מה יש את העיניים כדי לעשות איזונים
כי צריך חסד צריך גבורה צריך לקרוא את
המפה נכון לכן אתה לא קורא את המפה נכון
איזה עין לפי דתכם
למלעם הייתה פתוחה
ואיזה עין הייתה סתומה והם מתבקש נכון
>> מה היה פתוחה
>> שמאל הייתה פתוחה הבעיה היא אבל לא רק ש
בעין ימין הוא לא ראה אלא בשמאל מה זה הוא
ראה מה שנקרא יש לו פה זה נכון או בשפת
הספרדים זו יש לה עין שלא נדע איזה עין יש
לה נכון אשכנזים לא כולכים על זה ספרדים
עשה לי עין נכון עשתה לי עין זו
אז לכן אמרו לא אמרו ר יש לו עין אחת
כבויה אמרו זה פתוח העין ווא ווא ווא
אבל השם אומר לו אדוני אתה לא קורא את
המפה נכון אתה לא קורא את המפה הנכון
המפה היא אחרת
יש עיניים אחרות אשורנו ללא אתה הוא ביקש
לספור את רוב ישראל מי מנה עפר יעקב ספר
את רוב חז"ל אומרים נסתמטנו על זה למה מה
הוא רצה זוכרים ספר את רוב הישראל אמר כל
אחד בפני עצמו כשאני מסתכל עליו
זה יש פופג גם פופג גם פופג גם נסתמט
עינוך חזר מזו שהוא ספר את רביעותיהם של
ישראל
אתס פה כל יהודי בפני עצמו אמרו לו אתה לא
מבין שמסתכלים על נקודות קטנות
אם פעם הייתם מסתכלים במיקרוסקופ על היד
שלכם, היא נראית כמו קניון קולורדו.
לפני שנים היינו במצפי רמון
ורצו להראות לנו איך רואים מהעולם
במיקרוסקופ איך נראה עולם כדור הארץ.
התחילו משהו שנראה ממש קניוניק כזה ואיתו
עלו על שנו סוף תגידו לי מה זה הדבר
הראשון ש מה זה הדבר הראשון שראיתם? כל הם
ענו איזה קניון פה אמרו לא המיקרוסקופ
צילם את כף היד שלנו במיקרוסקופ
אם תזכו לכם פעם במיקרוסקופ תבעלו פתאום
אתה רואה פה איזה פצע פה איזה פצע פה זה
פה זה כשבותקים מישהו לפרטי פרטים MRI אם
הלכתם לקנות מכונית באתם לטסט למכון כזה
שמוכרים מכוניות בודקים לך אותם אתה אומר
ווא לא לוקח את המכונית הזאת רק אם אתה
מוריד חצי מחיר כי כל דבר הוא עושה לך שם
עליו כאילו סוף העולם עשו פעם בדיקה נתנו
מכוניות חדשות לכאלו מכונים מה שהם לא
מצאו להם
כולך יפר ארנו ולא אתה אתם זוכרים את
הביטוי שכשמסתכלים על בפרשת בילם כל הבעיה
שאתה מסתכל על זה מעכשיו אם תסתכל
אז זה במבט גדול כולך אפרט מנובח מסתכל
בעין טובה זה לא סתם העבודה של התקופה הזו
חז"ל מתארים גם שאת כוח אינו יתעתו המבט
של האדם על עצמו הוא לא ידע לקרוא את עצמו
ולכן
מחודש תמוז תמיד מתחילים הסיפור הזה של
בלב כי יש כאלו שהעין מבלבלת אותם וזה עלה
לעם ישראל תמיד מחירים כבדים מאוד מיאוש
ועד עין שלא נותנת אמון בעצמנו גם לא ראה
טוב על הבורא יתבח לא ראה טוב על עם ישראל
וחודש תמוש אנחנו נמצאים בתחילתו פרשת
בלעם
העבודה המרכזית שלה זה להסתכל
מבלי להתעלם כי לשונו של הרב בעולת ראייה
בטח זוכרים
כולך יפרתי יתברך אהבתנו הגדולה לאומתנו
>> לא תשמא את עינינו לראות את מומה אנחנו
מודעים לזה לא איבדנו יש לנו עין שמאלית
ברוך השם יש לנו שתי עיניים אבל הננו
שווים ואומרים למרות זאת
הוא לא כותב שמרות זאת הננו שבים ואומרים
כול לך יפה רעייתי
אומום אין בך ואחת העבודות הגדולות של
תמוז ואב תיקון העיניים שלפי הארי זלת
תיקון העיניים זה להתבונן טוב על תיבה של
הארץ טובה ארץ מאוד מאוד על עם ישראל
תשימו לב שכמה פעמים כתוב שבלעם לא הולך
נבא שהוא קולט שטוב בעיני השם
מדבר טוב על ישראל עוד פעם כתוב טוב טוב
כי טוב השם דיבר עליו הוא קולט זה לא
מתאים לעין שלו הוא רואה את הדברים אחרת
אפס קצה הוא תראה אם תראה אותו מקרוב אפס
אבל בכולו אם זה מקרוב כולו לא תראה אין
לך מבט מספיק רחב
יהי רצון שנזכר בחודש הזה לתקן את א
עינינו את עיני ישראל
לשמוח בשמחת א טובת השם איתנו ולהתפלל
מתוך מה שמציירים על מה שעוד חסר וכואב
ועל חורבן של בתים של לוחמים
ועל חולשות לאומיות
ועל רשעה שיש בעולם כלפי ישראל שנראה עוד
ועוד ועוד בטוב ירושלים במרה בשורות טובות
‏na