0:00 / 0:00
לקוטי אמרים תניא פרק כ"ז חלק ב' הרב נפתלי ערלנגר מעייני ישראל אשדוד תשפ"ג
35 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
אנחנו חוזים פרק
חז פרק חז דף
לד הנקודה של פרק
חז שאחד יש לו טייגה עורים רואים שכל הזמן
צריך להתמודד כל מני עם כל מיני עורים
רואים אדם עובד בחוץ כלוא נמצא בעבודה שש
תפילה הוא נמצא בעבודה ונופל לו כל מני
שטויות שנמצאים שנמצא בחוץ בעולם ויש לו
נטייה ומשיכה לזה אז אז הרבי אומר שאם יש
לך נפיל נפיל רוח מזה אתה מרגיש מזה שבור
עצוב אלא לא רק שאין מה להיות שבור ועצוב
מזה אתה בעצם מקיים מצווה שור ואח עיניכם
וההזדמנות היחידה שזכות לקיים את את הלו
ססה של ססו זה זה כשבא לידך רו ואתה ואה
ואתה לא חושב זאת אומרת עצם זה שואלים לבן
אדם גצ
למניהם זה מצד הנפש הבמ לגיטימי לחלוטין
רק כל המצווה היא לצור את זה לאלא לא לפתח
את המחשבה בזה לא להעריך בזה לא לא להיגרר
אחרי זה
פנטוס בחווייה
וכולו וכל פעם שול לך כזו מחשבה ויש לך
כזו נטייה זה ההזדמנות לקיים צס סוסו מה
שאתה שבור וב שבכלל יש לך כאלה נטיות דרב
קסס רוח כי הטור מדברת ולא השר תזים אחרי
י ת
מדברת מ בענינים א רק מה אתה חושב שאתה
צדיק שלא עולה לך כאלה דברים אז אז זה גסס
אחר כך ממשיך ותרבה ואמר יסוד שבעצם
בעצם צריכים לדעת שזה נחס כל תחייה ותחיה
שעולה לבן אדם כזה סוג מחשבה וכזה סוג
רצון ון צריכים לדעת שזה הוא מכניע בזה את
הסטרי אחרי כל פעם שבן אדם מכניע
את חוסם את את הרע שבקרבו מכניע את הרע
שבקרבו הוא בעצם מכניע את השורש הרע למעלה
קסקי סטר אח לסת אז גם נכנה סטר אח למעלה
ומילא מתרבה כבוד
השם כבוד השם שמתרבה מזה הוא יותר מכל דבר
אחר בעולם ז רב ואמר כל תחיה ותחיה
שמתחילים מחשבתי כמו שערכנו בשיעור הקודם
בן אדם יושב אז עוד פעם ועוד פעם עוד פעם
ועוד פעם כל 10 דקות מטרטר לו כמו זבוב
כמו
זבוב בראש אתה חושב שהיה פה איזה כישלון
שהיה פה
איזה איזה איזה בעיה אז עד רבה ואד רבה כל
תחיה ותחיה זה בעצם השה נחס רח כל תחיה
ותחיה זה השה נחס רח כל ת
זה עשה לרוח לקדוש ברוך הוא והכניע רע
אמרנו יותר חריף לא כתוב התניה מפורש אבל
כ שקולטים טוב את הרון של התניה אמרנו
בצורה מאוד חריפה שאפילו אם בן אדם נכשל
בסופו של דבר כ יום שלם שהוא נלחם אז כל
מה שהוא נלחם כל היום היה אחנו אחנו ורה
והיה נחס ורח עצום לקדוש ברוך הוא כרי כל
פעם שהיה התמודדות במחשבה ודחיית את זה אז
עשית באותו רגע נחס רוח עצומה לקדוש ברוך
הוא היה פה היה פה אחנו הרגת כתו מכבל
נכון
צריכים בסוף לתקן מה שקרה אז את הפרט הזה
תתקן אבל אנחנו מתייחסים לכל הרצונות
והחיות כמשהו בעייתי אומר אל תראה ב בדיוק
הפוך זה משהו מאוד נעלה עכשיו כמה זמן כמה
זמן בן אדם אמור להתמודד עם ההתמודדות הזו
אומר אל תרבה זה אל תרבה שלנו שהוא לא לא
תמיד משלה אותנו עם כל מיני תקוות אומר
שיכול להיות שכל החיים תהיה עסוקים לאכן
ליפ וד גם מאוד לא נוח לשמוע את זה כל אחד
אף אל כן הר לב זה לא כל כך נוח לשמוע את
זה לא כל אחד אוהב לשמ שכל החיים הוא צריך
להתמודד עם אה עם
מה מתי מתי הסף את המשפט הזה אחרי שהוא
מסביר
שזה
שזה ש המלה הכי גדולה ואז הוא אומ ךם אתה
מתעסק עם עצמך אתה חושב שאתה מפסיק תעסק
עם כזה מעלה לא
זהמ הוא אומר הוא אומר מאוד פשוט בוא בוא
בוא נהיה כנים אנחנו כל אחד כשאומרים לו
שיצטרך כל הזמן לעמוד עם רוה ולהרוג זה זה
יוצר איזה הרגשה זה יוצר איזה הרגשה לא כל
כך נוחה אבל רב אומר עם כל זה אתה מבין
שקדוש ברוך הוא יש מזה נחס רוח אז תבין
שזה כדאי לך כל החיים להתעסק א זה כי נכון
שאתה מרגיש כאילו מתעסק עם בוטס מתעסק עם
דברים קטנים אבל הקדוש ברוך הוא יש בזה
נחס ר אבל זה לא כזה בלת ברירה זה הגיע לא
כן אל תבין דניס כן לא מה פ בת ברר אף אחד
לא אומר ליצור ליצור ליצור ניסיונות איפה
איפה נהיה פה ליצור ניסיונות יש לנו את זה
בלי צ את זה נראה כמו שאתה צריך משהו אתה
נראה ככה מנותק מכי יש כאלה יהודים אתה
סותם חור אתה סותם חור של ספינה כל החיים
שלך בסו זה ספינה גדולה נוסף היא לא
טובה כן אבל לא אבל זה אתה אני קצת לא
מבין מה ש קצת לא מבין שאתה מדבר בן אדם
עבד על איזה משהו מסווים אז זה משפיע עליו
בנפש גם ובטח משפיע משפיע בנפש כל הזמם
כשם לא משפיע שהמלחמות שלו בדרך כלל
מלחמות י או כן או לא או כן או לא לא חייב
להיות וזה לא יהיה שום חיסרון זה מש מדובר
פה ד 20 שנה על משהו ומאוד מאוד הצליח
אחרי 20 שנה פתאום הוא עושה רברס הוא ר ש
התחיל
תדע כל התזה הזאתי ש כאילו כל הזמן דופים
את הגדר זה לא לא מתחיל
מהזה שנלחמים כל הזמן מזים את ה כושים עוד
דברים נכון שכובשים אני גם אומר כל הזמן
שכובשים עוד אב קשים עוד זה לא חייב להיות
שמשתנה הצורה ואים אתזה בעיניים שמשתנה
הצורה מה זה נקרא אם אתה מתמודד באותו
משבצת באותו מקום אז לא כובשים כן כושים
ושים משהו נעלה לא משהו שאתה רואה בעיניים
אם אתה עסוק בלד אני
הסקתי אז לכן
לכ לכן אתה מרגיש מוד לכן
הסקת בן אדם ש מזכך את עצמו מזכך זהזה אני
הסקתי מזכך מה ק מזכ מזכך הוא יכול
סבי הוא יכול להגיד תענוג רוחני הוא יכול
כן הוא יכול יש לו כווייה רוחנית יש לו כן
הוא מזכך את עצמו שהוא יכול להרגיש חויה
רוחנית
יותר אל תרב לא אמר שלא אל תרב אמר שלא
להתפלל ושלא יהיה לךש שם שלא יהיה לך איפה
איפה מצאת את זה בל תרב אבל יש לך חי מלאך
י סגור דרך כלל אמור להיות שזה לא יהיה
באותו משב
ויש ל
סוכן בדק שרב אומר כל הזמן למרות שיכול
להיות שי י לו כאלה מחשבות כיש נ והקדוש
ברוך הוא רוצה את הנחזה מהנפש שלך זה
בדיוק
זה זה בדיוק המ שלפה שזה לא חייב
להיות ב שלא נוסחה הזו שאני לא יודע מי
אמר לך את הנוסחה הזו יש פה שתי דברים
שאנחנו צריכים לעשות סדר התרבה פה לא אמר
שלא יהיה לך רגעים טובים טרבה לא אמר שלא
כ שתלמד לא תבין טוב שלא תתקדם בלימוד ו
שבתפילה לא יונח אצלך האמת של הקדוש ברוך
הוא אל תרבי לא אמר את זה לרבי רק אמר שיש
נטיות מסוימות שאתה רואה ש ש מתעוררים עוד
פעם צך ועוד פעם ציחה ועוד פעם צך אז אם
אני אלכ אל איזה פסיכולוג יגיד לך תשמע זה
בתת מודה יש לך איזה כפייתיות יש לך איזה
משהו שגורם לך שזה כל פם פעם מתעורר מחדש
אתה נזכר ממשהו איזה ככ יודע משהו מה שהו
יגיד
לך
שצ נזכר משהו
הפונים
הפונים אבל אבל אבל
אבל האמת יומר לך אל תראה אם מצד ה מצד
התיקון שקדוש ברוך הוא רוצה שאתה תשה לו
נחסום הוא רוצה שכני הרע אז יכול להיות
שיהיה לך כל הזמן התמודדות עם נטיות
מסוימות וזה שום דבר לא יהי ותגיד לי אז
מה כל מה שלמדתי זה כלום לא כל ממה
שהתפללתי זה כלום לא כל מהכל מה שהתבוננות
באלוקות זה כלום אם זה קורה אחנ א לא צריך
להגיד אבל ור שכן צריך להגיד כן צריך
להגיד להגיד שזה כלום לא אני מכוון להגי
אבל זה ברור שזה זה במציאות אמור להיות
משהו בדרך כלל בסדר אני חושב ש אמור להיות
אמור להיות יותר בתוספת בתוספת לא מתקדמים
בחיים מתקדמים אני אומר במה מתקדמים הם
מתקדמים בתוספת הבנה בתוספת ההרגשות של
קרבות השם בתוספת דיקס בכל הדברים
האלה בהתמודדויות יכול להיות גם כן לא לא
חייב להיות זה לא מדד לא מגיע לחשבון הזה
חשבון ה לא זה בדיוק שדברים יכו להיות שזה
תמט זה יכול להיות שזה תמט כ אתה בפועל
אנחנו דיברנו זה דבר יסודית שדיברנו שבוע
שעבר שבן אדם ששב בסמדר שלא צריך לקרוא לו
כל הזמן כרגע עוסק בתור תפילה בן אדם נמצא
ברחוב נמצא בחו זה בן אדם שעסוק כל היום
זהו א לא אבל
לאכן אבל אם עשו כל היום וזה לא בא אליו
אז אז אז אזז אז זה לא אומר להיות זה
לאפ זה לא מגיע מ זה דיברנו מה שטכנית לא
יגיע תכנית אני אנחנו הולכים אני טישר אני
בדיוק בדיוק הפוך מד
אני לא יודע
למה אני אני כשאני רואה את הלטר הזה נכון
למרות שאני לא אוהב לשמוע אותו הייתי רוצה
שתן לי פורה אחרת אבל כשאני רואה את הלטר
הזה אני תמיד שמח כמו צ שלו רוב כי אני
רואה לעצמי יש כ כל דברים שאיש ייעוד
בעבודה שלנו כן ואתה רואה כל אתה רואה
ככות כן בכלל לא אכזבות בכלל לא למה פחות
בכללות אתה בדיוק בתפקיד שלך בכלל לא אזות
ון בדיוק אתה לא לא אתה לא סוג ב אתה אתה
לא נחשב כשאתה נופל זה לא כיסלון לאכ
ההצלחה זה עבודה בדיוק בדוק אבל כשלון אתה
באמצע התפילה בא לך פתאום חשוב גמרו את
התפילה המרק אתר לאכול זה היד לדחות א
בדוק בדיוק מה שדיברנו לא יודע למה אני
פתאום שומע ש הרצון שלך להתקדם לא להיות
שם אני מבין שהרצון האישי שלך לצאת מזה
אבל המציאות שלנו שאנחנו רואים די די די
טוב נטיות כן כ יש לך נת לאוף כסף לאוף
כסף כ אתה רק רואה
כסף אתה רק רואה כסף מרחוק אתה אתה מריח
ולמרות שאתה כבר ניסית קצת להתבונן על
העניין הזה כשאתה מתפלל תפילה טובה אז אתה
מבין שצריך לזוז משהו בעניין הזה שהכסף
קצת יהיה פחות נוצץ יהיה פחות מפתה פחות
מושך פחות וסתם עושים פעולות טובות
שנותנים כסף שלך ליהודים אחרים ואתה משתדל
מסו מתנ שה בתכלס האימון ם יש ספיק ספקה
ספיק ספקה על הכסף להתגבר ולדחות את זה
וכול ם כל זה אתה רואה פתאום ימון שטח כן
המון שטח תה רואה פתאום
ויכלכל כל איך קורא לזה צימ כל הגן החיות
פתאום התעורר עוד פעם
יצא ואז אתה מתחיל א גורנישט אז כל מה
שהיה עד היום היה לריק לאבל ולריק לא היה
כלום ואז באים ואומרים לך הקדוש ברוך הוא
רוצה מך את ה נחס רוח הזה תתחיל עוד פ
וקדוש ברוך הוא קיבל עכשיו נחס רוח ה יכו
להות שקדוש ברוך הוא הב נחס רוח מכאלה
דברים זה שתי מתמים יש לקדוש ברוך מתמים
של דברים מתוקים יש של או זחוק תימני לשות
את זה אבל יותר עדין אנחנו דברנו פעם
קודמת ש אותו ניסיון עובר עלי 247 כל הזמן
הוא מתמודד עם אותו דבר לא שזה כזה איך
אומרים עכשיו כמה שבועות כמה חודשים כמה
שנים בסדר ש אחרי 20
שנה
לאכ כשאתה מדבר על תות א לא אני מבין אתה
מבין תרא אני מבין ש את האברך בל מדרגה
אני דיברתי אני דיברתי על אברכים שלא
צריכים לחכות פעם ב-2 שנה ולא פעם ב דקות
כל אחד נתיות שלו כל אחדות
שכננו לא שבו היה נושא על זה בעצם צריך
לדבר משהו אחר לא מדובר פה על עבירות פני
זה על חשיב מה יותר טוב חשוב לך כן כן
מחשיב חשיב אתה מבין שאנחנו מבינים ז אתה
מנסה לזי את זה הצידה כשהיית בתוך
הסידור הוא אמר טוב ש אומר אתה מתחיל לדבר
ל וקרובה אז כל אחד מתקומם אומר אב לא כן
אבל לא צריכ שדרוב צריכים לדבר על מה אתה
מחשיב או למה זה בנקודה הזאת של להחשיבו
למה זה אתה מרגיש שאתה מתמודד כל הזמן
שאתה לא מרגיש שא מתמודד כל הזמן שמה כל
אחד כ מוכן לוותר כי הוא החליט לתחילה שזה
לא כל כך נורא וכולו
בוא בוא נמשיך עד פה למדנו עד פה למדנו
בשיעור
הקודם ולא יד עד פה הג לא יד לא רק על דור
לא רק על דבורים הסורים לורים אלא פילו
בדבורים המורים
לגמרי דבור המורים לגמרי אין בזה שום חש
שסים בזה שום דבר כל מה שעודם זח צר אפילו
שקו סר לשמאלי כל ככ כל התקפלות הכי קט כל
מה שקופה אתרח אפילו משהו כגוי שחוץ לכ
רוצה לאכול וזה דבר שמותר וזה דבר שצריך
לעשות רוצה לאכול סדס עד
לאח הוא דוחה את
הסעודה בשעה או פחות משעה ב מה הצף את
המילה ה
בכ הרבש אומר שזה מאוד מאוד
עקרוני לא סתם רק לדחות ר רק להתעסק באותו
זמן גם בקדוש זה קרא בשתי יודים כן
זה לא בלי
זהלא רוצה להכניס פה עוד עניין של ט
במצג אבל אבל אבל אבל אבל לא כי כי אתה
דוחה ואתה הולך ב בוא נצר את הציו אתה
דוכה את זה ואתה ך להתבטל בינתיים אז אזזז
לא התחברתם ע הקדוש ברו אני הבטתי כבר
שלוש שעות כאילו מה מה עכשיו את הנקודה ש
לא כשאתה דוחה את הרז צריך לעשות את זה
ממקום של התחברות לקדוש ברוך הוא איפה יש
את ההתחברות לקדוש ברוך כן כשאתה עושה
כשאתה מתחבר כשאתה לוקח את הזמן הזה ואתה
ואתה עכשיו תה עכשיו עוסק בתו אתה מתחבר
כת עם הקדוש ברוך הוא אז הדחיית הרע הזו
הופכת הופכת הופכת לחלק מהתחרות לקדוש
ברוך
הוא כדס בגימור פירוש מאוד מעניין של עלט
רב ס בגימור שור רב קולוד שושי שך תמד
חומים הסדר הולך קמים בלויס שחר כשקמים
בלס שחר אז אחרי ארבע שעות יהודים אוכלים
כל בן אדם רגיל אוכל יהודים כל בן אדם
רגיל חומים היו אוכלים שעתיים יותר
מאוחר דבר אחד הוספתם שלא כתוב כאן שים בך
פשט
בגימור
פם שככה איך איך שקמים
אוכלים איך אומרים באנגלית ארוחת בוקר
קפסטט הפסקת צום כאילו בן אם נועד לאכול
הוא ישן הל
שלם איך אפשר לבקש
יה
פם מה אפשר לצפות מילד אמריקאי שוא קם הוא
נולד על ברקפסט
קצו לא ידעתי
שזה זה שמ
שק היה לי חבר שהיה גר בתמה פעם אחת מש ש
הוא ה לדש וא מתעורר במת שוא מתעורר סד
מוכן דקה רש
קשב
רסס ו ר אצל גוי אצל גוי זה סתם חסו זה
אצל גוי אין רישס
ןזה זה מסה ב מכל היום כל הלילה קש קשור
יושן אוכל מה זה
משנה גו גוק
פסקס
הקרס שבירת צום פס פס פסס
שקס זה הפסקת צום זאת אומרת אני נועדתי
לאכול שמ שעות אני לא
לאכול ככל תיקונים
יקו אז
כתוב
כל בן אדם אבל בפוסקים דנים על זה שאם בן
אדם קם יותר מאוחר האם הוא יכול לחשבן את
השעות ממתי שוא קם מחמירים
ש
את
ש התמד חכמים היו מתאפקים מלאכול אחרי
בזמן שכולם אכלים הם לא אכלו רק הם אכלו
שעתיים יותר מאוחר לכוונה זו בשביל הכוונה
הזו שכדי שלחות את הסתרה אחר לשבור לשבור
את התי וסטר שזה מכניע את הר מכניע את
הסתר אחר אף שגם החר הסוד יה ל כל היום זה
לא בגלל שהם רצו לגמור את הסדר ובסיום
הסדר אז אוכלים וגמרנו וא אחר כך יוצאים
לעבודה ום לא רוצו להפסיק באמצע לימוד הם
גם אחר כך המשיכו לללמוד רק את הזמן הרגיל
שצריכים לאכול הם דחו בשעתיים למרות שאתה
תכול לאכול לפ לפני זה וללמוד אחר כך דפת
ללמוד לפני זה ולאכול אחר כך למה בגלל שהם
רצו להכניע את הסתר אח את הכול לשמאל שבלב
זאת אומרת למרות שזה מך לטר וזה דבר שהוא
הולך לעשות זה החידוש אי לא ש הת הפקת
מיתר לגמרי אם יש פה איזה חתיכת עוגה
מיותרת על השולחן החלטת זה מויסר ואתה
דוחה את זה אתה לא אוכל בסדר א אנחנו
יכולים להבין עשית פה משהו אתה ממשיך
לאכול ארק דחית את זה בזמן
לא לא לא לא לא חשוב גם זה נחשב יותר חשוב
מלא לאכול ב לא אמרתי יותר חשוב אבל
ג אבל לא י יותר וב גם זה מכניע את השדחה
כ כל תנועה שדחה
שהרע המי שלך רוצה לבטא את עצמו בענין
אלמזה ואתה דוחה אותו אז עצם הדחיה הכנת
אתר הפוך תיקנת אם אכלת אותה אז תיקנת אתו
עולמה זה אם לא אכלת את זה
הוא דחה את זה שעה אז עכשיו כלו אסית את
שניהם דחית ואחר כך אשואל אם הדח שעה אז
הוא כאילו שעה הוא
צצ
אנין לדח ולאכול לא ענין לדחות ולצו כלו
אמרתי יש דברים שא מיותר ואתה לא צריך אבל
אפילו דבר שאתה צריך ותעשה את זה ם כל זה
לדחו את זה
כח משליח לזה כן אתה שם את זה בעדיפות
שניה
ככן כן בוא פדב דבורים שלי מס מאו לדבור
מניון אל ס יודע זה ככ תר קל זה דבור
מניון וילו יש לך תיו לדבר ניס ואתה מתאפק
מלדבר ניס אפילו יכול להיות שאחר כך תדבר
את זה אתה מתאפק עכשיו אתה לא מדבר תני רב
לא אומר שאחר כך תדבר כין עניין לדבר אבל
אם יש אפילו דברים שאתה צריך לדבר בוא נמר
אפילו דבר שהוא לא לא לפוליטיקה לא ל
שנורה לא כלום רק דברים יכו להיות שאחר כך
תקרא את המודיע אתה צריך לדעת את להיות
מותקן אבל תדחה את זה תדחה אתזה אז יש בזה
גם גם
להמ לכן בירור מחשבו אותו דבר כשצריך
לחשוב ענין למה זה אפילו במעט
מזהר שהוא דוכה את
זהד הרבה זאת אומרת הבן
אדם נתגדל כבוד השם והקדושה של הקדוש ברוך
הוא לאיל זא אומרת למעלה למעלה במדרגה
מאוד עליונה זאת
אומרת בצורה מאוד כמותית ואיכותית זאת
אומרת בעולמות
העליונים בשורשים של הר הכל נכנע ובצורה
מרובה לא רק משהו וקדוש זו אומר על תר
אחרי שקדוש הזו שיש למעלה במידה מרובה
המקדש הזה נמשך דווד לטו נמשך גם על הנשם
של הבן אדם שמצא פה
למטוס
ווד כל סקפה שאתה עושה בעניינים של עתר
נותן לך סיעת דשמא מיוחדת היות פעלת פעולה
כזו נפלאה שלחנו סורה שלמעלה חח עצום
לקדוש ברוך הוא אז נמשך מכוח זה סיוע רע
ווד שתוכל לעבוד את הקדוש ברוך
הואזה ים אחרים זה שא חזל וד מקדש עט ומעט
למט ב אדם מתאפק בתי סטר הוא מקדש למטה
קצת קצ קצת וח את זה בקצת
עניינים מלמ בעצ חוזר עלמה שהוא אמר איפה
הוא חזר למה על איזה
נקודה קודם הוא דבר על עכשיו מדבר
עלש כן ל הוא דבר לסלק את זה
לגמרי מור לדח את זה רק למרות שאחר כך כן
ואתה רק תוחה את זה עם כל זה אתה מכניע את
הרע ומכל דחיה של הרע אתה מקבל סיעתא
דשמיה גדולה
לעבד זה הגימור המעט זה לא הוא הגמור
אומרת ודק ש מעט מלמטה מק מלמעלה זה לא של
חזל זה לא לשו שלר כן אפילו
לטר נכון נכון נכון לכן הוא אמר קצת קצת
לדחות אותו כ קצת להתאפק בדברים מליון
אולו לבד מה שמק של קדיש חולו
כמקדש כל פעם שזה חידוש נפלה שלטר וכל פעם
שאתה מתאפק איזה עניין של תי וסתה קודם
הוא דיבר על עניינים של ס סור זה ליו אבל
כל פעם שאתה מתאפק משהו מת סתר קיימת מ
קדשת דש עוד ה מקדש בן אדם בן אדם בן אדם
צריך לקדש את
עצמו מה זה לא הפשט זה חידוש למה זה לא
הפשט אמרת שזה
חידוש שתפסת של ת
חידוש
לאדו להיות קדוש כן מה זה להיות קדוש
להיות קדוש להתאפק להתאפק להבדיל
מובדל פה מגיע הטרם חידוש חדש פירוש
קדיש מאוד מאוד
קדשם שסו ד מזכ קדי שם תשחקו לות שלם קדוש
תשחקו אותה קדוש ומרת אפילו שאתה בפנים
באמת מרגיש אתה עו עוד מונח בלמה זה
ומחובר לאלמה זה ושקוע בלמה זה אז
תרגיש תתנהג כמו שאתה קדוש מחז וקדשתם
תכניס אותך
במצ אף ש קודש בסר כי בתוקפו
בבורדו בכל המ וכמו שלא הזזת שמה כלום איך
ש סר ככה זה רק שקוי ושי צריכים מקדש עצמי
הוא מתאפק קצת כל התאפקות ובת אומר
התאפקות על מי אני משחק אותה אני יודע שזה
מושך אותי ואני יודע שאני שקוע בזה ואני
מחובר לזה וזה מה שמעניין אותי מהזה
שס
לא הנפשה במיס הנפשה במיס שלו היא עדיין
באותו תוקף אז עדיין יש פה תוקף של רע
בפניים אבל אז בעצם הוא אינו קדוש הוא
מובדל ש ל שלו יש פ ישיש פה מציאות יש לך
את כן יש פה
מציאות ז מקבלים זפה זה הפסה ב שרצית
לשמוע כל
הערב
במט מעט פ אל תרא קודם אל
תר פץ
וקודם אמר שת המלחמה
ו לך מתנות ש שאקדיש אז ק לי וסמלי הנפש
הבמ כן סמלי וסלי ככ
[מוזיקה]
אומר לא סליחה
ס
מגרשו נונו לגרש כל
פעם דן ס גרשו גרש לא מתגרשים ך חסד אל
תרוס ך
לא לך כוחות
חשקח יכול להות שחרי שאדם מוכן שכל החיים
יהיה לו את זה אז כ פגישה כזו קדוש ברוך
הוא תן לו
את
ש
פרק ח כאילו מסבירים למה בעצם אנחנו אחד
רע הוא אומר שאפילו שהיית עשיתם ס קדי
שתם בסידר פ כזה
אפילו סיפורים שס שישו בהתוועדות והגיע
חתחת בשר וכל הם קפצו על הוא לקח את סרק
זה על
ג'ור כ הגיע בסוף הגיע הקצב באמצע שבלבל ת
הלב אז החכ ש
משכנתה שזה נלב הוא הציל ת ממחל הסורס
אזמר שהוא רה לפי אך שכוח צריך עובד זה
סימן שזה שזה
משהו כ שחסידים בכל זאת היו קצת
עדינים פה זה הסיכום שפה למדנו בפרק פרק
חד ששפים דם כל מיני רצונות זה עצם המלחמה
עצם המלחמה זה חוח לקדוש ברוך הוא וזה
מכניע את הר וזה חס וח גדול וגם בניון עתר
כש דוחק קצת אפילו לזמן אפילו לזמן מה זה
גם חסך לקדוש ברוך הוא וזה מקיימים ס
קדיש סד פרק ח
אפילו בתפי בכו עד עכשיו על תרא דיבר שאתה
נמצא
במצב ברחוב בביזנס בעסקים זה מאוד טבעי
לחלוטין שנופלים שמה כל מיני מחשו אזור
ולכן התרבה אמר שרב אין להיות שבור מזה
אין לזה מקום טרב לשמוח בהם אמר ארב כי
בזה הוא מקיים לחוח לקדוש ברוך הוא פה הלט
מדבר כבר עכשיו על מצב יותר יותר יותר קשה
יהודי יושב ולומד נמצא בבית מדרש יהודי
מתפלל בכונן והוא מתבונן ווא נכנס תוך ו
חזק לעניין מס נופלים לו רור ושר מחשוב
זורס הוא נמצא טוף טוף באמצ הסוגיה בום
מגיע לו משהו מול עיניים איזה איזה סוג
מחשבה ואיזה נטייה ורצון באמצע לימוד ואז
ואז ואז בעצם בעצם מה קורה עכשיו ארב לושס
לילי ד כרגע אל תתעסק לרגע עם זה מיד
תחזור ללימוד ולתפילה אל תתעסק עם זה כרגע
מיד לשיח דס כתוב בצדיקים שגם גם לשיח דס
זה שכתוב לשיח דס יש ות קו ונשמר אותו נשמ
נשמר אותו גם גם מהל חשוב נשמר ככ אומר
הקוצקר אומרת רוב שאתה רוצה להשיח דעס אז
אתה כבר בוך המלחמה
לא בודק זה ג וקפ זה צריכים לדעת זה
צריכים לדעת סתם בכלל מאוד גדול במחשבה
אין כזה דבר לדחות מחשוב מחשוב אם אתה
דוחה זה קופץ כמו קפיץ בדווקא אין כזה דבר
להילחם במחשוב מחשוב יש עיצה אחת להתעסק
עם מחשבות אחרות אבל לדחות מחשבות אין זאת
אומרת למשל כשאתה עסוק בענייני העולם עולה
לך כל מיני מחשבות אז אפילו תהיה אסוק בכל
איזה סוג מחשבה שהיא מחשבה של חשבון מחשבה
של סתכל על נופ יפה מחשבה של של משהו אחר
שמעניין אותך זאת אומרת עצם להפיק את המוח
במשהו אחר זה זה הפתרון אין פתרון אחר
למחשבה אין כזה דבר שבאדם לא חושב השאלה
רק מה במקום בקם אז ממילא זה לא אל תחשוב
ותחשוב משהו אחר כ שנמצא באמצע הלימוד
באמצע התפילה לא צריכים להגיד לו תחשוב
משהו אחר תישאר איפה שאתה נמצא את ששר פעם
באמצע עסק לא חושבי פתם חש תה
ממעלה זהת שרב נחמן ורדון כי הטלוס מביא
את זה כל בש נחמ דנק שם הבעל שם טוב ועל
זה יש הרבה שאנשים נופל מחשבה טובה אזה
גם אז הוא אומר שאם אם אם אתה נמצא במסמר
ונופל לך מחשבות של לייפציג אז כשיהיה
בלייב ציג אל תתבייש
ש אבל זה צריכים כן ן אבל כ צריכים לדעת
שזה חלק מה
עכשיו וגם ל
חשבז כ לא ידע כי לא צדיקים ש של אח יש
סוגיה וזה חידוש גדול
שלטר כל החברים שלטר כל תלמיד המג תלמיד
הבל שם עסוקים בעבודה הגדולה הזאת שנקראת
לומיס אחד מהחידושים של טס הבעל שם טוב של
ס המגי הסמי זאת אומרת נקרא מתעוררת
ראית משהו יפה תעורר אצלך רגש של האבל
הדבר הזה אז אתה מיד מתנער מהתורה חיצונית
למה שנמשכת אתה עושה חשבון אתעורר פה
עכשיו האו מה העניין של הדבר הזה הדבר הזה
זה
אלוקות הדבר הדבר הזה זה אלוקות אז בוא
עכשיו תקלוט שאתה צריך שיהיה לך אב ל
אלוקות אתה נכנס למחשבות של הב
ללוקוס שורש של אהבה כן שבה הז שורש של
אהבה כ וזה נקרא לא סמידה זה אותו דבר
בעיר אותו דבר בדברים אחרים יקח תמיד בלשם
חיו תמיד ה מגית כל ספר מורניים למשל מלא
מ מלא מס אה כדם כל תמיד מגית זה בעצם
חידוש של הבשם טוב חידוש של המגיד בצורה
מאוד מאוד חזקה מגיע אלתר בתלמוד המגיד
מסדר סידס בצורה מסודרת מובנית זה מיד
אומר אל י שוטה בלי הרבה חכמות אם אתה
מתעסק בזה אתה שוטה גם
שיא מביא אתזה גם כל הסים הז בעצם ואז
בעצם החכמה ני אני מתכחש ז לא ליטש
כז אז אומר כ דוריש כזה מהלך של אבל למי
זה
נאמר או לצדיקים שא שם כלח אבל
משל
במלי איך יע למ ועצ מקוש למט זא אומרת אם
המחשב זור ה משהו חיצונית לא אתה אתה קשור
לקדוש ברוך הוא אתה קשור לאלוקות יש פ
משהו חיצוני המחשב זור הסימן ששלחו לך את
זה
מלמעלה כן ב שומר
פכ אז אם אם אז שלחו את מלמעלה כדי שתעלה
את זה אבל אם אתה נמצא למטה זה אתה חלק
ממך מחשבות האלה מי מעלה את מי א אז העצה
להשיח דס מזה ולא להתעסק מזה לא להתעסק
זאת אומרת אם אתה עכשיו מתחיל להתעסק עם
זה אתה מתעסק עם עצמך זה הטינופת שלך זה
לא תנופת של מישהו
אחר
שזורק
זורס אז אין ענין להתעסק בזה אם הרבי יוצא
במר אצל הרבי בזה אחד מהמ בוסל גני שבשעת
התפילה זאת אומרת בש בשת התפילה בשה אז כן
אז כן יש מקום לעסוק בלא עשש לא כשמתעורר
אצלך עכשיו המשיכה הז רק לעמוד ולהסתכל
בוא להתבונן שבעצם כל העניינים האלה שלך ש
שמושכים ו שמתעוררים יש בזה כוון עלינו
ויש בזה רצון שהקדוש ברוך ה לגלות ש את
הקדוש ברוך הוא בפועל כשזה יגיע לא נדבר
על זה כ לדבר על זה כן כשזה יגיע אז תצריך
להשיח דס כן תצריך בסור מר
ט אבל ההסתכלות המבט על זה צריך להיות מבת
של לאה אם מסתכלים עלזה בכ מהבעיה גם לא
בשכ בשכ שאתה מסתכל על מה שקורה אז אתה
מדבר על
העניין כשזה מתעורר אצלך זה לא העניין םפ
אתה לא מדבר על מה ש מתעורר מדבר על מה
בחוץ כאילו מדבר על עצם העניינים האלה כן
בסד כן אבל ל למה אני אומ בש תפילה סתם כי
זה כי זה הזמן שמוכשר לחשוב על זה אתה
יכול גם בשעה שאתה למת חסיס לא התכוונתי
ףכ בש תפילה יש בזה מעל נקרא לסבל זה לא
ממה שהוא דיבר זה אבחנה מסוימת של הלס בוא
נקרא לזה זה יש את ההסתכלות ואת המבט שלס
מיס רוצה לחנך אותנו להבין שלכל דבר יש
שורש של יום מלמעלה החלק הזה נמצא זאת
אומרת בסמס יש שתי חלקים יש את ההתעסקות
בפועל במידה הזו ויש ויש את מבת להבין
שאין דבר רע בעצם מלמעלה וכל מציאות שרעה
יש בה אלוקות ויש בה מטרה שהיא צריכה
להתעלות לאלוקות ולהתחבר לאלוקות וכל
ההתמד התמודדויות אלה זה לגלות את הקדוש
ברוך הוא יש הלוס המיס יש לו מבט יש בלוס
מדס את הפעולה בפה על מה שצריך לעשות יש
את המבט האלוקי איך שמסתכלים על כל ה רי
למה צריכים להגיע לבל שם טוב למגיד לזה כי
בעצם זה חידוש נוראי הרי בסך הכל התעורר
צלך התעורר פה עניין שלילי או לתי ס למה
זה או לדברים שליליים זה משהו נגד ה נגד
נגד הסור ש ואז אתה בא ואומר לא לא לא לא
גנוס פה ניצוץ קדוש ורש על זהש ויש יש פה
כוונה אלוקית ויש פה מטרה אלוקית ויש פה
התעלות של העניין אלוקי לקחת את העניין
השלילי ופשט אתו אותו תפורה החיצונית
ואמרת שבמבט הפנימי יש פה יש פה איזה
תהליך תהליך פנימי יש פה תהליך אמיתי יש
פה תהליך אלוקי ההפשטה הזו ש של החיצוניות
ולראות את זה מבת פנימי מבת אלוקי זה בעצם
חסיס אל טרב זה אומר הרבי אל תרב בסך הכל
הגיע שברגע שאתה מתמודד אל כשזה רעץ אישי
שלך אל תיקח סיכונים ואל תתמודד עם זה אל
תחשוב אני הולך להעלות את זה כשזה הולך
עוד לשלוט עליך ולמשוך אותך למטה פה משר
לי תפיק אמיתי כבכול אל תראה כן הוא נשאר
הוא נשאר מציאותי נשאר רלי אבל אבל אבל
אבל אבל בני סוסון לפעמים רוצה לעשות פשור
שאם אתה יודע שמשהו שאתה נקי לגמרי ואין
לזה שום הגיון שזה נופל
אצלך זה כולי ואולי אז אחרי שמביא אתלט רב
אומר שאולי זה
נוגע הסוף לט רבי הזה מביא כמה וכמה
מקומות המ שרבי הזו שאתה מדבר אחד שהגיע
מהבש הזה ומדבר שיש נדברים רים רק אומר זה
לחברים שלי זה זה לא למקושרים שלי זאת
אומרת לצדיקים יש כזה
אבוד באמת באמת הרבים גם הרבים שהיה נכנס
משם שרוצה תקו למשו אז הוא היה פועל בעצמו
איפה יש לו את זה ואז תופס את השורש וככה
מעלה מעלה אותותו זה זה
נקרא בוקר טוב אצרך לה כל אחד במדרג ה זה
לא שך אלי את הדבר
הזה
ששים אם
זה תגי
ש ר הוא אומר הוא אומר שבד של
צדיקים זה העבודה
שלרב זה ברור כור שכל מחשוב זור שיש אצל
הצד זה לא משלו זהזה בא מהמקשים שלו כל
ספ איזה ספר שאתה רוצה חסידי מלא מזה שצל
הצדיק כן כן אותו
דבר רב מה שיש אצל הצד איזה מעט של טוב
מתמט אצל ה זה בגל יש המון רשעים רבים וזה
בדווקא ככה הולדס אומר שככה ככה מתחבר
הצדק ם
הילום
אה כן וככה אתה יכול להעלות אותם ולחבר
אותם זאת אומרת וזה ידעו חסידים שאחד מה
יש סיפור אצל הרבי שה היה אחד שהלך ללמוד
בקולג'
באוניברסיטה אז היה בחור שהלך ללמוד
באוניברסיטה ואז הרבי שלח לו מכתב שלא
יעשה את זה רבי אמר לו בשמה אתה סוחב אותי
לשם כאילו זאת אומרת אתה חושב שאתה הולך
למוד שמה אם אתה בא אתה בקושה איפה אם אתה
הולך לשמה אתה גם מסחב אותי לשמה ז אומרת
זה ברור
שזה לטוב למותם לכל אצל המית הרבי זה
הסיפור הידוע שאצל מיתל הרבי היה שוא נסגר
פעם ביחיד אסור שהוא הגיע לאזה עיר ומי
שכנס לפי הוא הפסיק לקבל כן כמה ימים
ואחרי זה אחר כך הוא חזר המשיך ואז הוא
אמר שהוא נכנס אליו עם משהו עם משהו מאוד
א
משהו
הוא לא הצליח ומית רב חשב איפה הדבר הזה
שוא לא הצליח למצוא בעצמו ם ככה יש רן
נעלם הקדוש ברוך הוא לא שלח את זה במקרה
אז בכל יש ל ישב וישב וחיפש
וחיפש שמצ באמת יודע את הסוג
עבירה לא רצ בצ ש לא זה משה לא הגיוני היה
משהו הם היו רוצים איזה משהו לא לא לא
הגיוני לא
הגיוני הרה החפש משהו אז זה נקרא אודס
הצדיק כשזה משהו מופשט ממך ואתה רק עוסק
באבוד של להעלות את זה אז יש זה מקום אבל
כשאתה מתעסק כשאתה מתעסק במשהו שזה שזה
אתה את מי אתה מעלה מי מעלה את מיז אז סיח
דית אבל מה זה כן זה זה כן זה אומר הרבי
נשאר המבט של זה המבט של זה זה כל כך חשוב
כי כשאתה קולט את המבט שאין מציאות של רע
באמת וכל מציאות של רע צריכה להתעלות וכל
מ וכל מה שקורה זה בעצם כדי לחבר כדי
לגלות את הקדוש ברוך הוא ולהתחבר ע הקדוש
ברוך הוא ולהסתכל ע הכל במבט של הקדוש
ברוך הוא זהזה זהזה זה הופך את הב זה הופך
את הב אדם זאת אומרת גם כשההוא מסיח דס
הוא מסיח דס עם מקום אחר כ הוא יודע שזה
נחוח של הקדוש ברוך הוא והגילוי של האמת
של הקדוש ברוך הואזה דיר בתחתונים הוא
מסתכל על זה לגמרי לגמרי אחרת וזה המבט לא
השתנה את המבט אנחנו צריכים להמשיך לקבל
כזה מבט של סידס בפול אנחנו צריכים לדעת ש
ספציפי במקום הזה את איך איך לוש מסרים
אחרים הפה לא הורג אשקם לא הורג בלי חכמות
לא אל אל ת אל תהיה לי פה יפי נפש לא יודע
פש לי גרינין
זה שאדם אוכל כן צריך חשב שו שוא רבאב
עכשיו כול וזה צריך כ ו שו מים כל באמת
שייך לתאבה צריך לאכול מדבר על משהו אתער
ש צריך לאכול עכשיו צריך לאכול אז אומרים
שלפחות שיהיה הכוון לשום שמיים מדברים על
מחשב
זור מה צריך להחזיק את המחשבה הז א זה קרא
לו הוא דוחה את
זה יש רבש
ישרש
רכנו
אוז שאל אי כתוב
בני
ממ פר דל ב דקל
שי כל הספר בכ לכ אומר
ך אף על פי כן אז דבר ראשון אומר ל תרא
הורה מעשית תתחבר מיד לתפילה וללימוד אל
תתעסק עם זה בכלל אף על פי כן
פליפ
בקב שמח רבי אתה עכשיו וכד באמצע התפילה
אבל אתה יודע מה אתה אומר נכון אני דוחה
את זה אבל אבל להיות שבור מזה הוכנו שולים
לי כאלה מחשבות באמצע התפילה אני עכשיו
נמצא בעולם אחר בעולם רוחני לא אמור עכשיו
לעלות בכלל כאלה נושאים איך עולה לי כאלה
נושאים אז אתה נהיה מזה עצוב אז גם אז גם
זה אסור שיקרה אלו אדרבה חזק יוסה ויוסיף
אומץ בכל כוכבון עש תפילה בחד ושמח יר זאת
אומרת לא רק שלא תהיה עצוב ככ קיצוני לא
רק אל תהיה עצוב רק תשמח בזה בשמ כי ב
תתבונן
כבז הנפש הבאה מלחמת איתך
ונודה דרך הנלחמים כ הבוקים
יחד הסדר של מלחמה האופי של מלחמה ש כשך
וד סגב אז השני שם את סג גם ככל ממצק
כשאחד מנסה להתגבר אז השני מתחזק עוד יותר
להכניע אותו לא שנפש שלי כיס ממצ ומתגבר
זה סתם פ של
הכ זה שבא לך כי בעצם המצב שלך טוב כן א
מסמ מתגבר בזה כמה קליפה מתגברת כנגדו
לבלו זה ככה תקשיב ןכל הלטר תן לו לדבר
מדבר טוב גם הקליפה גם כליפ מתגבר זקנה
גדול לבלו להפיל מחשוב זורה שלו ולא
קוסלו שתו לא הכיח בנפי מחשוב זורה בכלל
שאין תפיל עשים כלום ש פל ק ונו מחשב זורס
ומרת הבן אדם פה אומר ככה באמצע היום מה
שדיברת פרק חוף ז נופל הבנתי טבעי לא
מתאים לי מגיע אלטר ואמר לא מתאים לך
מתאים ומתאים הקדוש ברוך הוא ישו נחס ח
וכל בסדר אומר היהודי אני באמצע התפילה
אני עכשו במקום אחר אני מתפלל רצינות
השקעתי בתפילה אני לומד למדתי לפני התפילה
אני מתבונן בתפילה א נמצה עכשיו בתפילה
איך פ איפה מגיע פה כאלה שטויות זת אומרת
הסימן שלא התפללתי כמו שצריך כי אם הייתי
מתפלל כ שריך אני עכשב לפני השם אני עכשוב
עם הקדוש ברוך הוא אני עכשיו דבוק בשם איך
נכנס פה כאלה שטויות ואז בא אל טרב ואומר
אתה יודע איך שנכס פה כאלה שטויות כי יש
פה מלחמה מה זה תפילה תפילה זה מלחמה ב אה
כן תפילה זה מלחמה אז הנפש שלי כיס מתאמצת
להתחבר עם הקדוש ברוך הוא אז הנפש
בג גם מתעוררת מה הכוח שלה לשלוח עצים של
מחשב
זורזה
הוו א יש אומר כןמ ם הוא יודע שהוא לא
התפלל טובם תור הנ ב
כוזה סימן שכל תפילה הכי חלשה היא תפילה
טובה ם כדברי הומ
ש לא זה באמת
מתפלל מתפלל אין
אזה
דברי נפש לבדוי
המתפלל יש לך הוכחה איך זה מתאים זה עם זה
או
שצ
מזהמת
זו כל אחד רוצה לשלוט עד הסוף כל כל ור
מהזה ב ש לא המלחמה זהש ככל ור ר שמים
מנפש שיס וכל ומצד אחד וכל מד מנפש במס רק
שיס מלובשת בו אז זאת אומרת אומר על תרמה
אתה מתפלל יש פה שתי חברה אחד מתפלל ואחד
מפריע להתפלל וזה לגיטימי לחלוטין הרי אתה
מורכב משתי נפש בקנה אה כן כן ו
באוקראינ וסה באוקראינה
רבים מו
םת בדיוק
אז
גכ כמו
שכמו הוא מיד התחיל חי צריך
להות תחילת מה ש כמל אפלל בונ לנג גוי
רגלו גוי רש יח דמו כדי לבל בל אומר אומר
תצר לך יש פה יהודי וגוי
נפ הנפש שקי זה יהודי היא מתפללת מי
שמפריע פה לתפילה יש פה גוי יש בקרבך גוי
שמפריע להתפלל מה הייתה ה
בב פ גוי ומפרי מגיע אחד
ומתחיל לעשות בלאגן לצוק ולזה אז מה הצה
לא להתייחס
חש אז אותו
דבר מדברים כלפי הנפש כך על יושיב מומו
ושום ת ומנה נגד המחשוב
זור מ
שי מנוב מס גם אתה נלחם עם המנו יכול שאתה
מנצח אותו בינתיים אתה התלכלכתי אנשים אחד
מגיע פה אדם עם טינופת
ואתה רב איתו אז אתה נוגע בו ואז תוך כדי
אתה גם מתלכלך אל רל אל תתעסק איתו בכלל
רק
י ו
ש מד
קד התגבר עוד יותר חזק
לכון
מד חסם ל שמדברים פה יהודי ששקוע בתפילה
והוא רוצה להמשיך להתפלל אומר לו תר יודע
איזה עוצמה שחשוב תכניות אתה מנסה מנסה
להתרכז אתה לא
יכול וגם זה לגיטימי וגם זה לגיטימי אז
העצה הי אזה הי שפף של השם סח ל סבו
במחשבת רחם לו ברחו רובים רחם אוב לבונים
נמשוך מוכ אז אותו דבר ה אומר ל הקדוש
ברוך הוא כוכ ירחם השם על נפש נמש מית
סבור
צילו מים אומר הקדוש ברוך
לקדוש ברוך הוא תרחם על עצמך כחלק השם
הנשו שלך הנשו מלוך הולכים להגיד את זה וד
שבע לא הולכים להגיד את
זה רבי אמר מה
פירוש חלק השש
אומר הבן אדם מורר בתפילה הקדוש ברוך הרא
אני יש נשום ש מתאמצת להתפלל ויש פה משהו
שמפריע לה תרחם ותרחם על עצמך כי הנשם היכ
חלק השם היא מחוברת איתך והיא רוצה להתחבר
איתך לחיות את החיבור הזה איתך אז התוכן
שיש פה משהו שמפריע ואז על ידי שמורה רח
הקדוש ברוך הוא יעזוב וירחם ירחם אז בעצם
פה פה מה שלמדנו בפרק חח זה על המחשוב זור
גישה התפילה זה גישה של אלתר גישה מאוד
מאוד מהירה זאת אומרת אנחנו מסתכלים על
המחשוב זורס בדרך כלל כמטרד זה נכון שזה
מטרד אבל מסתכלים על זה כהוכחה
להי הצלחה בתפילה זה זה הדבר שהכי
שובר הפרקטי אומר אל תרא תסיח דעת אבל בן
אדם אומר אבל איך זה מגיע לפה אני מתפלל
וופה נכנסתי כאלה שטויות איך זה מגיע לפה
אומר ל תרב זה תוצאה מהתפילה המוצלחת דרך
אגב את החשבון זה צ באמצע התפילה זה כבר
באמצע התבלה אומר לרב להמשיך להתפלל כן
אסור לעשות החשבון
או אל תישבר מזה ז לא לא את זה תדע קודם
תדע קודם רק מה וכן אתה יכול באמצע התפילה
להבין שזה שיש פה משהו זר יש פה משהו זר
שמפריע לך זאת אומרת זה כן יש פה משהו
זר מי אני אני זה שמתפלל ואני זה ואני זה
שמתקדם הברך זאת אומרת הפרק הזה בוא אחד
מהפרקים המאוד מיוחדים שפה אתה קולט שבעצם
כ כל המהלך של שתי פשס שלת רבי התחיל
מתחילת הת סרטט את בן אדם וקם שתי פושת זה
משהו מאוד מאוד מוחשי מאוד באבידה זה לא
סתם רק תאוריה אם אני צדיק ם בין אני ראשה
גם בגנון העב ישלך לקלוט שאני אחד ויש פה
מישהו זר ולא ולא להתפעל ולא להתפעל ולא
להישבר ולא ואד רבה להבין שאני שאני אני
ממשיך בדרך שלי כ אני נשומה נשומה קשורה
עם הקדוש ברוך הוא וכל ההפרעות האלה הם עד
רבה ועד רבה פ מניס האלה זה סימן שזה עוד
יותר מקרב אותנו לקדוש ברוך הוא אפוים זה
זה לקלוט את הנקודה הזו לקלוט זה בעצם זה
בעצם זה השפ של השם סח זאת אומרת אם לא
הולך בכוחות המה מה מה ה כאילו רון זה
כאילו מה מה מה מה טרב רוצה עכשיו כאילו
מה הלט רבה נותן עוד עיצה זאת אומרת וזה
אחד מהעצות של הלט רבה שחוזרות לעצמם במשך
כל כל המעורים בן אדם עושה מה שהוא יכול
הבן אדם אבל צריך גם לזכור שיש חלק שהוא
לא יכול
זה נקרא יש נפשו שוא מרגיש שהוא לא יכול
ואז הוא אומר קדוש ברוך הוא אני לא יכול
תרחם
עלי כי זה אינטרס שלך לא רק אינטרס שלי
להתפלל זה אינטרס שלך ולהיות וזה אינטרס
שלך תרחם עליי אבל לבקש רחמן זה במחשוב
פועל
נפלס כי זה משנה הקדוש ברוך הוא מטרס פ זה
משנה את כל ה את כל המלך שצריך
להיות צריכים לעבוד צרב צריכים לעבוד לא
הלך בלי
אני רוצה סתם להגיד לך אחד שהולך לכתחילה
על זה בסס הוא אומר ככה אני בעצם הייתי
יכול לבד להצליח אבל אני הייתי יכול לד
אני הייתי רוצה כנס
לת אני הייתי יכול לבד להצליח ק מה אומרים
לי אומרים לי ככה אל תר תנסה ם אתה רואה
שזה לא הולך אז תדע שאתה לא יכול אה באמת
תבקש רחמ רב עם הקדוש ברוך הוא אי אפשר אי
אפשר הכל לזרוק לקדוש ברוך הוא צריכים
צריכים דף סח זה מטרה באמת שרא לאכול תרפ
עוד פעם שאתה לא יכול אבל נכון