0:00 / 0:00
לקוטי אמרים תניא פרק ב' חלק ג' הרב מנחם דוברוסקין מעייני ישראל חיפה תשפ"ד
3 views
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
דיברנו בשיעור
הקודם על האופן איך נהייה התחלקות
בנשמות נקודת הדברים היייתה שכל הנשמות
ורש שלהם זה מ חוכמ אלוהה והוא וחוכמתו
אחד והתחלקות ש בנשמות זה נעשה מצד סדר
ההשתלשלות איך שהנשמות ירדו מעולם לעולם
אז בכל עולם היה היבור של נשמה בכל נשמה
סדר העיבור שלה היה בעולם
אחר כי כל נשמה עוברת את כל סדר העולמות
אבל יש מקום שהנשמה שם
מתעכבת יש מקום שהנשמה עוברת בדרך מעבר או
בדרך התלבשות אז כל הנשמות כולם השורש
שלהם זה הוא וחכמות סייחות שזה חוכמה של
עולם
האצילות אבל החילוקים בנשמות שיש נשמות
שבבחינת ראש ומוח יש נשמות שבבחינת הכיבים
מכיוון שכל נשמה מקבלת את הכוחות שלה
במקום אחר סדר העולמות ומזה נהייה
ההתחלקות
זה היה אומד ב של פרק ב שחלק אלקה ממל ממש
ועם כל זה שכולם חלק
אלקם ממעל ממש יש אבל חילוקים
בנשמות סוף הסוף המוד ביס היה שיש נשמות
שמבחינת ראש הוא מוחין זה נשמות של האבות
ומשה רבנו הנשמות של הצדיקים שבכל דור שהם
בבחינת ראש ומוח יש נשמות של ה הי הארצות
האמון והמי הארצות שהם בבחינת רגליים
ועקביים והם יונקים נשמות הגבוהות שבדור
הסברנו מה הפירוש נשמה גבוהה ונשמה שהיא
לא כל כך גבוהה הכוונה לומר לא אם יש לה
כישרונות יותר אלא הכוונה לומר האם הנשמה
יש לה הרגש ושייכות בעניין אלוקי זאת
אומרת כמה שהנשמה מרגישה יותר עניין אלוקי
כמה עניין אלוקי יותר ברור אצלה בהכרה
בהרגשה וזה ניכר אצלה אז זה נשמה שהיא
יותר גבוה יש נשמות שעניין אלוקי לא נדבק
אליהם כל כך בקלות זה לא נקלט אצלם הנשמות
הללו נשמות יותר פחותות והנשמות הללו הם
חייבות להיות קשורות עם נשמות גבוהות של
צדיקים שאצל צדיקים הראשי בני ישראל שבדור
אצלהם ניכר החיות יותר בהתגלות הקשר להשם
כמו ההבדל בין מוח לרגליים שבמוח המוח הוא
יותר עדין וממילא המוח יכול להרגיש יותר
דברים והרגל יותר גסה יותר יותר פשוטה כמו
שכתוב הרגל יכולה לדרוך על אבנים רגל אפשר
להכניס במים רותחים בקלות יותר אז יש לה
פחות אפשרות להרגיש דבר עדין הנשמות הללו
הם דרגה יותר גבוהה ו סוף סוף האומות ביס
היה שינית וחיות נפש רוח ונ שומש של עמי
הארצות ו מנפש רוח ונשמה של הצדיקים
והחכמים ראש בני ישראל
שבדוב ש אפשה לעבוד על זה לא צריך לעבוד
על
זה לא צריך לעבוד שתקבל נשמה אחרת לפעמים
כתוב שאדם זוכה שמתברר בו נשמה מדרגה יותר
גבוהה לפי שעה מסופר בכיס ריזל שפעם נכנס
אחד מתלמידי ריזל ריזל נעמד לכבודו הוא
נעמד אז כל התלמידים נעמדו אז ריזל אמר לו
שמתי שהוא
נכנס נכנס איתו נשמה של רב פנחס בן יואיר
הוא שאל אותו במה התעסקת ביום היום אתמול
אז התברר שהוא תעסק בפדיון שבועים ורב
פנחס בן יואיר התעסק הרבה עם פדיון שבועים
אז ה התעבר בו הנשמה של רב פנחס בן יואי
העיבור הזה היה לאותו יום או לאותו זמן או
לאותו תקופה או שזה השאיר גם איזה רושם
לאחר מכן אבל באותו זמן שהוא התעסק במצווה
אז התעבר בו משהו מנשמת ר פנחס בניו אז
יכול להיות שמתה באדם פתאום איזה הערה
נשמה יותר גבוהה שאז פתאום האדם מרגיש לא
יודע היום היה לי תפילה רגש בתפילה שלא
לפי דרגתי לגמרי לא היה לי איזה הכנה
מיוחדת ולא איזה איזה התעוררות ובכל אופן
התפילה היום או בכלל עבודת
השם היייתה יותר מעיירה יותר ברורה ה ניקר
אז יכול להיות שהיה בו התעוררות שבאותו
בגלל איזה מעשה מסוים או בגלל איזה צדיק
שהתפלל עליו או בגלל איזה סבא בגן עדן
שהתפלל וביקש עליו ועיר בו אצלו משהו יותר
בנשמה גם שלו לפי עבודתו כלומר בעצם הנשמה
שלו נשמה מעולם העשייה
אבל לפי שעה בגלל איזה עניין מסוים תאבר
בו ניראה את זה בהמשך התניה שזה הפשט
בורסו צדיקים זה הפשט משבי מוסת צדק שאם
אדם זוכה אז מתבר בו מזמן לזמן איזה נשמה
יותר גבוהה שכתוב שם כתוב שיתב בו נשמש
צדק עכשיו לכמה זמן מתאבר בו נשמש צדק יש
לפעמים שזה נשאר אצלו יש פים שלוקחים את
זה שאתה נותן למישהו יבור הכונה לאמר ככה
יש מה שאני יש מה שמוסיפים
אז אם מוסיפים יש מה שאפשר לקחת מאחורה זה
או שאתה תזכה שזה ישאר בך תמיד או לא
בפועל אנחנו רואים שהרב דמ כן זה סיעתא
דשמיא לא זה יותר מ סיעתא דשמיא יכול
להיות שהיה לך היום סיעתא דשמיה בזה עניין
גשמי והיה לך בזה
הצלחה יש סית משוש
[מוזיקה]
רושש אני לא רוצה לדבר על זה עכשיו בין
חסדים וצדיקים זה לא מתאים אבל יש דבר כזה
למה מברכים למה מברכים שלא יסני גוי כל
יום אם התעבר בו איזה נשמה בלילה הוא עלה
שם למעלה ובדרך הוא פגש איזה מישהו והתחיל
לדבר
איתו אדם רגיל צריך להיות רגיל יכול להיות
שאדם צדיק ש ג
שמתחשק לו לעשות דברים אי פחות
נשם מתחשק לו לעשות הוא לא מתחשק
לולא מתחשק לא לא מתחשק לו בכזה אופן שהוא
אומר אני מרגיש היצר הרע מסית אותי בכזה
אופן הוא כמעט כמעט ואין לו בחיר הוא עומד
עליו משכנע אותו בשכנוע חדשים ועומד עליו
ככה עיים עליו מאים עליו זאת אומרת הוא לא
אפשר הוא יכול לעמוד בזה אבל זה מאוד מאוד
קשה מכ ן שנכנס בו איזה משהו אחר נכנס בו
משהו אחר ממקום אחר לכן אומרים שלא יסני
גוי מבקשים ומברכים שאם חס ושלום היה משהו
לא טוב שהיה אצלי ובלילה פגשתי איזה מישהו
למעלה והוא נתן לי שלם עליכם יותר מדי חם
והכניס לי כל מיני אנרגיות אני קם בבוקר
ופתאום
אני הנפש הבמ פתאום השתוללת הרבה יותר
מיום רגיל אז יכול להיות ות שמשהו נכנס
שמברכים שלא ישני גוז מבקשים מבקשים
ומברכים
ומתפללים שיצא ממני את אותו אותו נקודה
שנדבק ומכיוון שאף אחד לא יודע מברכים כל
יום שלא יסני גוי לפי קצו אריזה מוב
בשולחן ערוך כל יום צריך להתפלל ולבקש על
זה כי זה לא פשוט כ כי
יכול נפש
במיס הוא נפש הוא
חי זה נפש נפש נפש זה חי נפש של הכיס לשו
נפש של הכיס זה גם נפש גם רוח גם לשום זה
גם לשום כן נפש הבא מזה
נפש לא לא זאת אומרת הכוחות של הנפש הבמ
של אותו בן אדם שבעיקר מאיירים אצל אותו
בן אדם והנשמה שלו נמצאת בסתר מכיוון
שהנפש הבית אצלו יותר בהתגלות והיא נדבקה
בי אותו נפש שנמצאת
בתוכו הרי רגע גם למי שהוא ראשו יש לו הרי
נפש אלוקי הרי מה הנקודה השאלה היא מה
נמצא בכספת ומה אקטיבי איך הו צדק ואיך הו
דרוש שיש גם נפש אלקיס ונפש ה במיס אצל
הצדיק האקטיב והפעיל זה הנפש אלקיס הנפש
הבהמית שלו או שהיא בתרדמה או שהיא
ממושמעת לגמרי לנפש האלוקית אבל יש לו נפש
הבהמית גם הנפש הבהמית רק שומעת ומסייעת
ומתפקדת בציווי של הנפש האלוקית של
הבינוני שניהם מתפקדים יום זה ויום זה רגע
זה ורגע זה את של הראשו הנפש האלוקית
נמצאת בכספת סגורה הוא עוד לא נפגש איתה
או שנפגש איתה פעם ב ומה החלק הפעיל לצלוב
האקטיבי ביום יום הנפש ה במיס היא שמה בעל
הבית והיא שם מתפקדת כל הזמן והיא מחליטה
נפש של כיס
קטן לא דווקא קטן המילה קטן זה לא נכון
בכספת נעול סו זה גדול מוד כן מכיוון
שהנפש של כיס בכספת ונפש הב מס פעילה אז
יכול להיות שחוש יכול להית שיש ונפש
אלוקית גבוהה מאוד אתה רואה את זה המון
פעמים שאתה נפגש עם בן אדם שבכוחות
הגלויים שלו מתנהג בצורה מאוד לא לא
מתאימה פתאום אתה מתחיל לדבר איתו ואתה
פוגש הבן אדם הזה יש לו כאילו דברים
עמוקים בפנים והוא מתחבר לעניינים שבקדושה
את אומר הוא איך איך איך זה ככה נקרא לגוש
לא אז לא אז יש לו נפש שלו הכיס גבוהה
מאוד יש לו נפש הכיס גבוהה מאוד אבל אבל
מכיוון שהוא הכיר רק את הנפש הבהמית שלו
נפש הבהמית שלו היא בפעילות כל
הזמן זה עוד לא קשור זה עוד לא קשור זה
קשור הלבוש זה אתה אומר הלבוש זה עוד מעט
נראה זה משהו הוא קיבל אבל עוד שנייה כרגע
בפועל מצד איזה סיבה שלא תהיה מצד הלבוש
מצד הסביבה מצד החינוך מצד הבחירה מצד
ההורים הנפש הבהמית שלו היא פעילה
ואקטיבית הנפש האלוקית שלאו נמצאת א נמצאת
גנוזה בכספת אם הצלחת להגיע אליה פתאום
אתה שורה שמע שהאדם הזה אומר מילים מתרגש
מתעורר זאת אומר לפני רגע הוא היה במקום
אחר הוא היה במקום אחר לא כי לא היה לו
נפש אלוקית כי הוא לא נתן לה אף פעם ביטוי
ואפשרות לצאת החוצה מכן ש רק הנפש הבהמית
היייתה בהתגלות וכמו שנראה יכול להיות
שנפש אלוקית בהתגלות
קטנה ונפש אבאמיס בהתגלות גדולה
אבל אצל אותו אחד יכול להיות שיש לו נפש
קית יותר גדולה רק מכיוון שבגלוי מה פעיל
אצלו הנפש העמית אז בפועל הוא כרגע נקרא
רוש כי הוא כרגע זה החלק האקטיבי אצלו אבל
ברגע האמת אתה תראה שהצלחת לגלות את הנפש
האלוקית שבתוכו אתה צמצ שזה אדם עם נפש
אלוקית מאוד גבוהה כמו שרואים בפועל
שלפעמים אנשים חוזרים בתשובה ואתה אומר
הוא עליו מספרים כאלו סיפורים תראה איזה
עדינות איזה איזה רגש איזה התקשרות פנימית
לא מדבר מצוו בפועל לא רק מצוות ופועל אתה
רואה פתאום שיש פה בן אדם הרבה יותר עמוק
וגבוה ונשמתי לא כי זה לא היה זה היה פשוט
סגור בכספת הוא לא ידע בכלל שיש דבר כזה
הוא לא ידע הוא לא היה אפשרות שזה יצא
החוצה מה זה נקרא נפש בנשו נפש שום איזה
דרגות בתוך הנפש האלוקית לכולם יש לכולם
יש נפש רוח נשום השאלה מה החלק הפעיל אצלו
יש אנשים שהחלק הפעיל הנשמה האלוקית
שבתוכם מתגלית בצד המעשי ת אתה לא יכול
לדבר איתו מדי הרבה על הדברים של רגש אתה
יכול לדבר איתו על עניין של דברים מעשיים
שצריכים לעשות ולזה הוא מאוד מתחבר אז
הנשמה שלו מתגלית בחלק המעשי יש אנשים
שהחלק המעשי יש להם אבל לא זה הצד החזק
שמדברים על עניין של רגש ודברים שצריכים
להתעורר באכפתיות ברגישות ברגש לשני ברגש
להשם אתה שומע שהאדם הזה פתאום מתרגש מאוד
כי מעיר אצלו רוח יותר יש אנשים שהחלק
התבוננתי הם יכולים לדבר על העניין להסביר
את העניין לבאר את העניין להתעמק בעניין
חלק הרגשי פחות מואר לכולם יש חלק של רוח
לכולם יש חלק מעשי השאלה במה מתגלה את
הנשמה שלו יותר ל אחד מתגלה בדרגה נב
גם זה תלוי בסדר ההשתלשלות של הנשמות
שירדו מלמעלה כל נשמה איפה היא התעברה
באיזה מקום היא התעברה שאדם על פי תורה יש
הנפש האלוקית עושה מצווה במעשה אז מה הנפש
האלוקית עושה את המעשה או הנפש
המ אתה עושה את המצווה אתה מחליט לעשות את
המצווה אתה מחליט מי שותף לזה גם הנפש
הבהמית וגם הנפש האלוקית כי הנפש המית
כרגע אתה לא יכול לעשות שום מצווה בלי
הנפש הבהמית אתה לא יכול ניח תפילין עם
נפש לכיס לבד חייב שיהיה נפש המית ואם היא
מסכימה מתרצת ולפעמים היא גם שמחה בזה
מקיימת מצו הא מבינה שנפש של הנפש הכיס על
ידי שהוא עושר את המצ על ידי נפש הב נכון
כמו שלמדנו בגמרא בש במחר בלכ ומן שהוא בא
לבית אבל יש כאל לא רק בלקו יש כאלו שהנפש
במ אומר תשמע אני אוהב את המצווה הזאתי
הסברת לי שזה טוב אני אני רץ לדבר מצווה
לא כי אני רץ כי אתה מכריח אותי אני גם
מבין שזה טוב ני גם זה עושה לי טוב זה
עושה לי טוב גם באישיות שלי לא רק באישיות
של הנר השם נשמ סודם אני גם מבין שזה טוב
זה גם זה גשמ מצד נפש ה במיס זה טוב לי
בזה מי מכריח מי מכריח את
מי יש לפעמים שאתה לא רוצה לעשות את
הדברים לגמרי לא לא רוצה לעשות אבל אתה
יודע שצריכים לעשות את הדברים ואז אתה
מכריח את עצמך לעשות מי זה אתה מכריח השכל
השכל שזה עוד לא דיברנו זה על הנפש השכ
שהיא המשהו השלישי שהיא מחליטה כן השל אבל
מי מחליט את זה מי מחליט את ההחלטה להכריח
לגרור את הלפ שבמ לא יר בנפש זה הנקודה
ראשון זה לא ירד לנפש ה במיס עוד לא ירד
לנפש ה במיס אתה בפועל אתה מקיים את
המצווה בקבל אתה גורר אותה אתה גורר אותה
לקיים את המצווה אתה אומר לה אני יודע
שאין לה חשק אני יודע שאת לא מי זה אני
יודע אני יודע שאני לא רוצה את זה אבל אני
מכריח את עצמי לעשות את זה ות גם ש בנשו
של הנפש הבמ גם לא רוצ זה גם יכו להיות
שהנפש הבמ לא רוצה ש הנפש הבמ לא רוצה מצד
הנשמה של הנפש הבמ הנפש הבמ בעיקר יש לנפש
הנשמה שלה זה מה שהיא מבינה הנשו של הנפש
ה במי זה חלק השכל של נפש הממי מה שאתה
מבין הנפש הממי מתחילה להסביר הסברים למה
לא להסביר להסביר למה היא לא רוצה את
הדברים זה החלק של השכל של זה נקרא החלק
הנשמה חלק של השכל שהיא מסבירה דברים מה
איזה שכל מכח את הנפש המית לעשות את זה
שכל שנפש היב לכיוון החיובי בטח הנפש השכל
של הנפש האלוקית
מבארת לעני לעני של היום יום אני של היום
יום של אדם רגיל זה שכל של נפש במיס למה
כי שכל של אדם רגיל זה הגיון ומה יצא לי
מזה ואייך אני ארגיש יותר טוב זה השכל
הטבעי של אדם נורמטיבי
רגיל נהנה או לא מה מה יצא לי זאת אומרת
כן מה אני אומר זה השכל הטבעי של אדם רגיל
נורמלי ביום יום ככה אדם נולד זה הטבע
הרגיל רק אם אדם עבד על עצמו והנפש
האלוקית בהתגלות שאז החשיבה
הראשונה אדם שהצליח לזכך את עצמו לעבוד על
עצמו מי עה את הוא הגיע לשיעור
התניה ובשיעור התניה הוא שמע אלוקות והוא
החליט
שהוא את השכל שלו את השכל שלו את הנפש
השכלי ובעקבות זה הוא החליט שוא שהוא
מכופף את הנפש המיס בעקבות זה הוא למד
משהו הכל עובר דרך השכל הוא צריך ללמוד
משהו לשמוע משהו לחשוב על משהו להתבונן אם
אתה לא לומד לא חושב לא מתבונן לא משנה מה
איזה נושא שלא תלמד בנגלה בחסיד במוסר אם
לא תלמד את העניין מצד הטבע אתה עושה מה
שבא לך מה שנעים לי מה שבא לי אפילו מה
שבא לי על פי שולחן ארוך זאת אומרת
אם אם אם אם אם השולחן ערוך לא עוסר את זה
עזוב תמשיך הלאה אתה תתקדם הלאה להחליט
לעשות משהו מעבר למה שנעים לי בקדושה בנפש
טיביס זה ברגע שאדם לומד חושב ואז הוא
אומר רגע רגע רגע רגע בוא נחשוב לפי המטס
הענין מה צריך לעשות ואז הוא מחליט שאדם
עושה מה שיכול להות שבן אדם עושה מצווה
בנפש הבמ לא פשו בכלל לנשום בכלל אפילו
שעשה בכלל לא מקיים
אתה
אומר אתה אומר דבר נכון אבל מכיוון שהנפש
האלוקית תמיד רוצה לקיים מצוות אז גם אם
אתה קופא אותה מתגלה מה שהיא רוצה באמת
שאדם נותן גט רגע רגע רגע המקרה שאדם נותן
גט שכפו מישהו לתת גט כן כ פניס שיהיה
מרציני הוא צעק אני לא רוצה לתת את הגט
בידין אומר שעל פי תורה הוא צריך לתת גט
אבל ה הוא אומר שהוא לא רוצה וקופים אותו
להגיד שהוא רוצה אתה לא יכול לקפות בן אדם
להגיד שהוא רוצה שהוא לא רוצה אז מה הגדר
של זה אז הרמבם אומר והגמרא אומרת גם
מקורבנות וגם בגט שמחר שהוא מישראל והנפש
האלוקית שלו רוצה את זה אלא מה שיש איזה
אונס של דבר שמבחוץ שלא נותן לה להגיד מה
שהיא רוצה באמת אז כרגע שאני קופה אותו
אני לא מגלה רצון חדש אני נותן לנפש
האלוקית לעשות מה שהיא רוצה בעצם אז גם
כשהי הסכל כן מחייב והנשמה גם אומר שגם
הנפש הבמ סת המצ נכון אבל נפש הביס מ ש
מבים בשכל אבל הנפש הביס לא רוצה לעשות
אבל הנפש הב מיס ההבדל הוא שהנפש הבמ מצד
עצמה לא רוצה לעשות את רצון השם וכל פעם
שאתה מביא אותה אתה צריך לעשות לה אסקפה
הנפש האלוקית רוצה לעשות את רצון השם שאתה
קופא אותה אתה לא קופא אותה אתה נותן לה
מה שהיא רוצה בעצם הנפש הבא מז במהות שלה
היא רוצה את עצמה אז שמה זה הולך רק
באסקפיזם
נשמ סודו זה חלק לקם ממממש אתה לא צריך
ליצור פה רצון חדש שאתה קופה מישהו לקיים
מצווה לא כפית אותו הורדת את הכיסוי מה
שהוא צעק לך של ואז הנפש האלוקית בטבע
הולכת למקום הזה שהורדת את האבק היהלום
מתגלה אבל פה היא באמת רוצה את ה בשני לו
מה זה זה מה שהיא בטבע רוצה פה יש אסקף פה
אין אסקף בנפ שקס רק צריכים לגלות מה הטבע
שלה יש עניין שנש מתרצה
בטח יש עניין שהיא לא רוצה לקפוץ אותה שזה
דבר נפלא מאוד ויש עניין עוד הרבה יותר
טוב שאתה קצת משכנע אותה והיא אומר תשמע
שכנעת אותי זה הספח שאדם וזה המטרה המטרה
היא בסוף שהיא תעשה את הדברים לא כי קופים
אותה אלא שהיא תבין את הד יא תרצה זה הפשט
גאולה מה זה גאולה שבכל לב בשני צורכו שגם
הנפש הבהמית רוצה לעשות את רצון השם לא רק
בהתקפה יש מעלה גדולה שקופים אותה כי זה
ביטול אבל יש מעלה גדולה מאוד שהיא
משתכנעת והיא רוצה והיא שמחה בזה ואז היא
עושה את הדברים צון ובעצם מה שלומדים
הלימוד הוא כדי הלימוד יש בו שני דברים
לגלות את הרצון של הנפש האלוקית ולתת כלים
לנפש האלוקית לדבר באמצע ות השכל ולשכנע
את הנפש הבהמית את השכל ואת המידות שלה
שגם הם ירצו ברמה מסויימת גם את זה ויש
דברים חושב לשכנע את הנפש הבמ שתאכל מאכלי
שבת אז היא שמחה מאוד לא צריך קצת שכנוע
היא שמחה מאוד אתה אומר לה זה מצווה לאכול
הרבה מחלי שבת היא משתכנעת אחרי דקה לא
צריך ללמוד את הרבה חסיס הזה הנפש הבהמית
ונפש האלוקית לכל אחד יש
בנפרד או שהם זנים באותו שכל איך זה עובד
יש לאדם מוח ובתוך המוח יש שכל השאלה איזה
תכנים תיתן שתכנים כאלו יתחברו לנפש
האלוקית לשכל שלה ותכנים מסוימים תחברים
רק לנפש הבהמית התכנים של הנפש הבהמית אתה
לא צריך לחבר ה היא מתחברת לזה לבד היות
והיא כל כך רוצה את זה אז היא כל הזמן
מייצרת הסברים למה היא רוצה כל הזמן מייצר
כמו עורך דין אתה נותן לו כסף כל הזמן
הראש רעיונות חדשים עוד רעיון עוד רעיון
עוד קצת כסף חכה יפתח יש עוד רעיון עוד
קצת כסף יפתח עוד רעיונות נפשת מייצרת
סכלים כל הזמן היא מייצרת סכלים כי היא
אוהבת את עצמה מאוד אז יש לה רעיונות עד
אינסוף הנפש האלוקית יש לה גם רעיונות עד
אין סוף אבל זה רעיונות אמיתיים שמה יש מה
שמחובר למצפון לקדושה למה למה למה יועיל
הכוונה העליונה מה יועיל הקדוש ברוך הוא
מה יועיל לעם ישראל
זה שכל של נפש אלוקית אתה משתמש המוח הוא
אחד בתוך המוח יש חוכמה בינה דעת כמו
שנראה בפרק הבא עכשיו אתה תחליט מאיפה אתה
משתמש שכל שאדם כל רגע אדם חושב שאדם
מתחיל להתעמק עעל מה הוא מתעמק על סכלים
של נפש הבהמית שהם מביאים אותו למקום שהוא
רוצה להנות וכולי וכולי וכולי דברים
שבשבילו לבד או דברים בשביל הכוונה
העליונה אז אז הוא צריך להכניס
השכל הוא אחד אבל נפש אלוקית לא מתחברת ל
שכלים של נפש הבהמית מדבר אית הסכלים הא
אמרת זה כמו עיו ה צבעים הלא היא לא
מתחברת זה לא מדבר עליל הד זה לא מ הנפש
הבהמית אפשר לשכנע אותה בזחלים של נפש
אלוקית לאט לאט אפשר ברמת מה ברמה מסויימת
ברמה מסוימת יכול עוד קצת עוד קצת השתכנע
עוד קצת היא מבינה רגע למה אפשר לשכנע
אותה מה
ההסבר כי בעצם כל הדברים שזה רצון שהשם
מבקש זה לטובת הנפש ש במית גם זה לטובתה
לתקן אותה בעצם לתקן אותה וגם לטובתה
הגשמית גם לטובתה הגשמית זה לטובה שלה
הגשמית אז ברגע שאתה מסביר ל שזה לא טובה
כמו שאתה אומר לבן אדם אל תאכל מתוק יותר
מדי זה ישמור לך על הבריאות אז סוף כל סוף
זה לטובה שלה גם אז שהיא מבינה שהרצונות
של הנפש האלוקית זה גם לטובתה אז היא
יכולה להשתכנע אבל לעשות את הדברים כמו
שצריך עד כאן מובן
אז
עכשיו החלק האחרון של הפרק כאן יש דבר
מאוד מעניין שבחלק האחרון של הפרק אדמור
הזקן מסביר אחרי שאמרנו שצריך להיות דיקוס
לראש בני ישראל שבדרום אדמור הזקן מסביר
על פי זה את העניין של דביקות בתלמידי
חכמים ודביקות בצדיקים למה העניין הזה כל
כך חשוב יש אומרים חסדים אומרים בדרך
בדרך בדיח שברגע שאדם כבר דיבר על נפש
המית שלו חיייבים פה צדיק שיעזור לו ז
ברגע שהוא כבר יודע הוא למד את פרק א'
ופרק ב כ יודע שיש פה שתי נפשות הוא הבין
את זה אז עכשיו להסתדר הוא חייב להיות
קשור עם צדיק לבד כל זמן שהוא חשב שהוא רק
נפש אלקיס אז או שהוא חשב שהוא רק נפש הב
ברגע שיש שתי נפשות צרכים פה אבל זה הרבה
יותר
עמוק יש לך נפש אלוקית הנפש האלוקית שלך
יכול להיות שהיא מדרגה
של
כיבים נפש דסי רוח דסי דרגה
מסוימת ואצלך לא נרגש עניין אלוקי אתה לא
אתה לא חי עם עניין אלוקי אתה לא מרגיש
עניין אלוקי כדי שיורגש אצלך עניין אלוקי
וכדי שיהיה אצלך הכרה באלוקות לא רק אמונה
הכרה אתה צריך להתחבר עם נשמה שאצלה
העניין נמצא בהתגלות זא אומרת החלק אלוקה
ממעל שלי
אני יודע שיש לי אני מרגיש אותה ביום יום
לפעמים בדרך כלל אני לא מרגיש את הנפש של
הכיס שיש איזה רגעים של של התעוררות רגעים
של יום טב רגעים מיוחדים פתאום האדם מרגיש
את הנפש האלוקית שלו אבל ביום יום אדם
מרגיש יותר את הצרכים של נפש ה במית אצל
צדיק ותלמיד חכם שעליו אומרים הוא לדוב קו
בוי שכל מי שנדבק בו כאילו נדבק בשחין
ממש זה אדם שמרגיש את הנפש אלוק
שחי עם הנפש אלקיס הוא מרגיש את הנפש
האלוקית שלו זה דרגה של צדיק זה תלמיד חכם
מובן מאוד
עמוק זה לא תלמיד חכם רק כפשוטו שהוא לומד
תורה אלא תלמיד של חינס החוכמה נלמד בהמשך
התניה מה זה חוכמה חוכמה שעולם האצילות שם
יש את ההרגש שהוא לבדו הוא ואין זולתו כל
הספירות כל ספירה שהיא יותר רחוקה מהקדוש
ברוך הוא פחות גש העניין האלוקי כמה
שהספירה יותר קרובה לקדוש ברוך הוא נרגש
בה אמיתת ימצו הספירה הראשונה היא ספירת
החוכמה מעליה זה הקצר הקדוש ברוך הוא
החוכמה ינטי מוצה המגיד מזריץ אומר שלמה
אור אינסוף מתגלה בחוכמה מכיוון שבחכמה יש
את ההרגש שהוא לבדו הוא ואין זולתו מכיוון
שבחכמה נרגש שהוא לבדו הוא ואין ז
אז במקום שרגש שרק הקדוש ברוך הוא נמצא
שמה הקדוש ברוך הוא יכול להתגלות מה זה
תלמיד חוכם תלמיד שכל הזמן אצלו נרגש
העניין שחכמה בטלה לאינסוף כמו שספירת
החוכמה החוכמה
טימו כמו שחכם מה זה איזהו חוכם
ארנולד מה זה רואה את הנולד לא רק רואה את
הנולד כמה צעדים קדימה הוא רואה איך
שהעולם מדבר השם למדנו עכשיו רס הבעל שם
טוב שבו עולם השם דברך ניצב בשמיים שבעל
שם טוב
שד בתך כל הרקים ח ממילא מה מחיה את העולם
מהווה את העולם וא מכ תק מו מה מחי ומהווה
את העולם כל רגע ורגע כל דבר חי מדבר השם
מי זה החכם שעליו אומרים שלדוב קו בוי שמי
שנדבק בתלמיד חכם כו נדבק בשכינה ואל תרב
מוסיף כלו נדבק בשכינה ממש לא רק בדרך
בדוגמה אל הכוונה כפשוטו זה אותו תלמיד
חכם שהוא תלמיד של החוכמה העליונה שרגש
אצלו ביטול אלוקות ארוס הוא חי כל הזמן עם
הראייה שהעולם באמת לא נמצא מה הוא העולם
כל רגע העולם נולד מדבר השם הוא חי עם זה
בידי בהכרה בדברים מסוימים זה אצלו במוחש
ממש זה החכם
האמיתי מזה משתלשל אחר כך שהחכם הזה הוא
לא עמד מכול אודום כי כל אדם שהוא פוגש
הוא פוגש את הקדוש ברוך הוא הוא חי בהשגחה
פרטיית והוא מכיר את המקום שלו איזה
חוכ אבל זה הכל מתחיל מחוכם
כזה שרו באי השכל איך שהעולם חי מדבר השם
כל רגע ורגע נו אם אדם חי עם הדבר הזה ש
פן כרגע חי מדבר השם כל דבר מה מחייה אותו
זה רק האותיות של שם השם בלי זה אין לו
שום מציאות אילו האותיות יוצאים הדבר חוזר
להיות עי ואפס ממש ואם זה הוא חי אז האדם
הזה חי עם דבר השם כל הזמן עם זה הוא חי
אנחנו יודעים שככה כתוב מאמינים שככה כתוב
מבינים שככה האמת מכיוון שהעולם הוא ייש
מעין אבל איזו חוכם הרוא יסנן את הפירוש
שהוא רואה את זה בראייה שכלית על דבר אצלו
חי זה נקרא תלמיד ח
שמעתי פעם מחסיד ש שהיה יהודי שבא לרבי
אריית לבחור חתן לבחור חתן לישיבה בפולין
בפרשה
בתפו והוא הוא הוא הוא שאל שמה את המשגיח
אמר לו זה ספיינר
בוכ נו אז הוא קיבל המלצות אז הוא נכנס
אחר כך לרב לשאול אם ההמלצה שהוא קיבל זה
המלצה טובה אז אז אזה הרבי אמר לו אזה אזה
הר אזה הפינ הוא שיבח אותו היהודי הזה
כנראה לא היה כל כך לא הבין כל כך
ש שהרבי אומר שצריך הלכת בפשט אז הוא שאל
את הרבי הר זה איך התלמיד חוכם והוא גם
תלמיד חכם שיבח אותו זהר לחר הירי שמיים
הוא שיבח אותו אז הרבי ריץ אמר לו אני לא
יודע אם תלמיד חכם שלך ותלמיד חכם שלי זה
אותו גדר אבל גם לפי הפירוש בתלמיד חכם
שלך הוא גם תלמיד חכם לפי הפירוש
שלך התלמיד חכם הרגיל מהאדם הזה למד עוד
מסכת דיין תלמוד תורה כנגד כולם דבר ראשון
אדם צריך
ללמוד אין דבר יותר חשוב מלימוד תורה אבל
יכול להיות שאדם תלמיד חכם אבל הוא לא
תלמיד של החוכמה אליניה הוא תלמיד חוכם
יפה מאוד אנחנו מכירים תלמידי חכמים שזה
לא אומר שהם בדוקו שכינה ממש אתה מדבר על
מישהו שיש פה גילוי השכינה אדם שחי עם
הביטל של חוכמה חוכמה זה הוא לבד יו ואין
זו לוסו הוא חי עם הנקודה שאינו מלבדו
כפשוטו זה אצלו בהכרה זה אדם שדבוק
באלוקות הוא נמצא שמה כל הזמן זה הראש שלו
זה הלב שלו זה החיים שלו זה המהות שלו אז
פירוש תלמיד חכם אדם שעל כל פנים תלמיד של
כזה חכם תלמיד של כזה חכם אתה תלמיד של
כזה חכם שה הוא כל כולו בנקודה הזאתי חזל
אומרים תדבק בתלמיד חומן תעשה הלשון ברמבם
וגם בספר החינוך לעשות איתם כל מיני חיבור
פרגמטי כזה אדם שכל עניינו זה גיל אלוקו
אז גם אם אתה תהיה שמ שלו כל מה שתראה
תראה גיל אלווס הרי לא מובן כדי לשימוש
מלימוד אני לא מבין אני רוצה להיות תלמיד
חכם אני צריך למוד מישהו יודע תלמיד חכם
דלו שימוש
מלימודו אליש יוצק על ידי א
אם אתה לומד אצל תלמיד חכם במובן הפשוט של
תלמיד חכם שהוא פשוט בקי אני מחפש ללמוד
אצל למד תלמיד חכם שיודע הרבה אוקיי אני
לומד את ה עניין של חוכמה וזה דבר נפלא
אבל אם העניין של תלמיד חכם כמו שלומדים
פה שחכמה הכוונה לומר שהוא רואה את הנולד
שהוא דבוק בשכינה כי הוא חי עם ההרגש שהוא
לבדו ואין
זולתו בטוח תלמד אצלו תורה זה יהיה באופן
אחר לגמרי כל מה שתלמד אצלו אתה תרגיש
עניין אלוקי אתה תחוש עניין אלוקי אבל
יותר מזה הפוך גדול לשימוש הישר מלימודו
אתה תראה שגם בדברים שתשמש אותו וגם
בדברים שאתה תתעסק איתו והוא יעסיק אותך
בדברים שהם לא לימוד התורה אבל מכיוון
שהוא חי עם אלוקות כל רגע ורגע אז גדול
השימוש הישר מלימודו אתה תראה בשימוש אתה
משרט אותו שם אתה תרגיש את הדבקות באלוקות
עוד יותר משר אתה אומר תשמע גם לשמש אותו
זה דבר טוב אני לא מבין אני רוצה להיות
תלמיד חכם אני לא מבין אני אשמש ותו מה
אני אגיש לו לא מה זה יעזור לי להיות אז
אם העניין של דבקות בשכינה זה הפירוש אחרת
מה זה לעשות א כל מיני חיב אני לא מבין
לעשות או פרגמטי אם הכוונה תלמיד חכם
כפשוטו פשוט שהוא למד תרחם הוא מוסר כרגע
שיעור אני בא לשמוע את השיעור שלו הוא
מוסר עוד שיעור אני בא לשמוע עוד שיעור
צריך לעשות אותו פרמציה צריך לעשות אותו כ
תסח ברימו בכל מיני חיבור מה זה בכל מיני
ז אומת שאני אני אני אעשה אני אלך לקנות
איתו ביחד מהד טוב לש זה זה פירוש יפה אבל
בלבש זאת אומרת בסדר אתה לומד איתו בסדר
אז אתה כל דבר תקבל אבל אם הוא חי עם
גילוי אלוקות אם הוא חי עם גילוי אלוקות
אז הבורד שאתה נמצא איתו אז אתה נמצא כל
הזמן עם השכינה בלימוד אתה כל הזמש אות
אתה בלימוד אתה כל הזמן לומד להכיר את
השכינה אתה לומד להכיר את השכינה אתה למ
להיות עם הקדוש ברוך הוא אתה לומד איתו
באופן כזה של דביקות אתה נמצא איתו במצב
זה זה הפשט שאדם דבק ובאמת זה כתוב בגמרא
הגמרא אומרת מי שיש לו חולה ילך ילך לחכם
שיתפלל בעדו א שיש פרוטקציה למעלה יש תובה
מחסן ספר תשובה מאוד מעניינת מביאים את זה
פה יש זה יותר באריוס שחסם ספר כותב ככה
למה המנהג מה שהגמרא אומרת בו שמתי שיש
לאדם איזה בעיה רפואית ילך אצל חכם יבקש ל
אז הלשון שלח סמ ספר ככה כל ישראל שותפים
בגוף אחד ונפש אחת בעצם אנחנו מציאות אחת
כואב לך רגל אתה לא אומר הרגל ימין הרגל
שמאל כואב לגם כי זה גוף אחד אז בעצם אם
יש ליהודי בעיה יש לי יהודי אזה איזה איזה
מצר זה מיצר שלי זה אנחנו מציאות אחת
אנחנו גוף אחד אם אני לא מבקש שליו אז אתה
אומר שאתה נפרד מכלל לשרוול כי רגל
שמנותקת לא מבקשת על הרגל השנייה אבל רגל
שהיא רגל שבתוך הגוף היא מרגישה את השני
והיא יודעת שזה חלק ולמרות שהעקב הוא רק
ברגל שמאל זה נרגש ברגל ימין נרגש בראש
וכולם מבקשים וכולם מרגישים שצריך לבקש על
על האצבע הקטנה כי זה חלק אחד א אתה לא
מרגיש צורך לבקש אני יהודי שני אז זאת
אומרת אתה הפרד הנפש ה במיס נמצאת
בהתגברות מאוד גדולה שאתה נפרד מהעניין
הזה שכל יסרון מציא סח אז זה לכן צריך
לבקש כולם אלסם ספר כותב הלשון שלו
טוב יותר שכונס הרוש משי כונס הרגל הדרך
מוש תלמיד חוחו הרוש ומצטער שהוא אתה שרוי
בדין ו בחינ רגל וקצת נזוף טוב להכניס
הראש ז יש מה שכל אחד מבקש על חברו מצד כל
ישרל חברם אבל מצד זה שהצדיק הוא בחינה
רויש והוא דבוק בשכינה אשוא מבקש עליך הוא
מבקש בתור ראש שראש מבקש זה עדיף מה שרגל
כי הרגל
אחרי הכל יש איזה גסות ברגל יש עד שהרגל
רגל לא כל כך אקטיבית לא כל כך פעילה אז
הנשמה של בחינה כיבים היא לא מספיק דבוקה
באלוקות כמו שצריך נשמה הגבוהה שהיא ראש
והיא ראש גם של הרגליים והיא מרגישה גם את
הרגליים האריזל אמר ודול כמו כל כ ישראל
הוא הרגיש שהעניינים הבלתי רצוים של כולם
זה קשור איתו קשור איתו הוא הראש והם
הרגליים אז יש עוון ברגליים אז הרי זה
קשור עם הראש זה לא שני בר הרגליים זה
מציא סחה זה מציאות אחת סנהדרין שהרגו פעם
ב70 שנה נקראת חבלנית
אגפל איך זה מסתדר כל זה כי הוא בחינ רוש
הוא ראש של אותו גוף אז בגלל שאחד בשוגג
היה משהו אז השמת הכהן גדול כן זה מציאות
אחת מציאות אחת זה תלוי זה אחריות של כל
האיברים כולם וכולם קשורים עם זה וכולם
לוקחים אחריות על זה על דרך זה בצד הטוב
מרובה מידה טובה מידת פורענות הרבה יותר
אבל הראש מרגיש את זה יותר זאת אומרת
ההתקשרות לצדיק לפי הפירוש כאן בתניה לפי
הפשט של הגמרא זה חלק טריג מצות לדוב קו
בוי לדוב קו בוי זה מצווה זה חלק מהמצוות
מתריג מצוות לקיים בזה מצווה אפשר להדבק
בשכינה דאוג בתלמיד חכמים אז איזה תלמיד
חכם להדבק להידבק במישהו שהשכינה נמצאת
אצלו באופן יותר גלוי היה איזה איזה יהודי
אני לא זוכר היה סטודנט אני לא זוכר היה
פעמיים היה פעם סטודנטים שהיו אצל הרבי
בהביאו קבוצה
שלמה שביקשו לשאול שאלות את
הרבי לפני
שנים
והרבי נתן להם לשאול הרבה שאלות שעה
שעתיים וזה יש הקלטה והקליטו והם כתבו את
זה נדמה לי שהרבי עבר על חלק מהדברים על
כל פנים באחד השאלות הם שאלו א אולי אתה
יכול להסביר לנו מה זה רבה הם שא ככה
ישירות סטודנטים שאלו את הרבי באנגלית מה
זה רבי יש אזה כתוב אני לא מצטט מילה מילה
אבל זה מודפס גם בספרים היחידות הזאתי
יחות אז הרבי כותב להם ככה נקודת העניין ש
שכל עם ישראל זהזהזה זה כל אחד יש לו
ניצוץ אלוקי ויש חשמל בכל
מקום בכל בית יש מנורות יש חשמל אכל מנורה
יש לה את את הכמות וות שיש בכל מנורה כדי
שהכמות וות תהיה אז אז צריך שיהיה מחובר
למתג והמתג צריך להיות מחובר ללוח החשמל
לוח החשמל לעמוד חשמל ועמוד החשמל התחנת
הכוח וחדרה יש אז בכל עם ישראל יש ניצוץ
אלוקי כל אחד יש ניצוץ אלוקי והתפקיד של
רבי זה להדליק את הניצוצות בכולם להדליק
את המתגים שנמצאים אצל כולם זה התפקיד שלו
התפקיד שלו להדליק את לא שאלו על הרב שאלו
מה זה
רבה הסביר להם את הפרק תני אז היהודי הזה
בסוף ה יחידות אחד מהם שאל את הרבי אמר נו
רבי אז הדלקת לי כבר את המתג אז הרבי אמר
לו נתתי לך את הגפרור אבל הדליק אתה צריך
להדליק לבד ז אומרת אין פה אני לא עשה
במקומך נתתי לך סיפרתי לך על המתג נתתי לך
את נתתי לך את הגפרור נתת לך את כל
האפשרויות אחרי הכל לא לוקחים לאדם את
הבחירה אבל כמו שהראש שהוא בריא אז הוא
מזרים חיות לכל האיברים זאת אומרת צדיק
שהוא דבוק באלוקות התפקיד שלו זה לתת חיות
לתת חיות לכל אחד ואחד אניה לסיים סיפור
ללי נשמ מסתו שמור שנפטר לפני שבועיים
יהודי בשם רב מויש קוטלרסקי
שמעתם יש איזה יהודי יהודי שהיה אחראי על
השלוחים יהודי שהיה מנוי של הרבי הוא דאג
להרבה שלוחים והוא היה אחראי הרבי שלח
אותו לכל מיני שליחויות אז שמעתי את
הסיפור ממנו עכשיו זה תפרסם עוד פעם
בפרטיות שהיה פעם שהוא לפני 40 שנה
בהפתעה הוא קיבל טלפון שהרבי אמר לו שסע
אני לא יודע א המקום הזה אפילו הי קורסו
איזה ביזה מקום שאשה לאיזה מקום נו הרבי
אמר לסוע הוא לא ידע בדיוק מה לעשות באותו
זמן הרבי דיבר שידפיסו טניה בכלים ידפיסו
טניה אז הוא אמר מה הוא יעשה שם אז הוא אז
הוא ישע לשמה וידיס טניה באותו מקום
בחודש עודר ת שדמ ככה הוא מספר זה זה אח
מספרים הוא לקח איתו איזה עוד בחור להי
קורסו שבדרום הים הקריבי מי שיודע היא לא
אשר לא איפה זה נמצא אז הוא הוא לקח הוא
לקח את ה איזה עוד בחור איתו ביבן כותב את
השם של הבחור לביא צחוק קרינסקי היום הוא
שליח בן ומש אמר לו תתלווה עשו כרטיס טיסה
הוא קיבל טלפון בדרכים הוא היה בדרך הוא
קיבל טלפון ש תיסה לאותו מקום למה זה ו
תיסה לאותו מקום הוא הגיע לאותו מקום והוא
לפני שהוא הגיע הוא יצר קשר עם נשיא
הקהילה הוא ביקש לפגוע פגישה עם ראשי
הקהילה התחיל לדבר איתם על החיים שלהם ומה
אפשר לקדם את החיים של
הקהילה לפני שהם יצאו מבית הכנסת שנפגשו
שמה ניגש להם איזה יהודי שהם ראו שהפנים
שלו ככה מאוד מודאג הוא אמר קוראים לי
חיים גרוסמן הוא סיפר שיש לו מצוקה הבן
שלו לומד בבית ספר עממי בזמן אכרון הוא
סובל מאוד מהצקות מהילדים הגויים ההנהלה
של הבית ספר עומדת לימינם אבל הילדים
מפריעים באופן מציקים לו יודעים שהוא
יהודי אז הוא החליט לא לבוא לבית הספר אבל
הבית ספר אומר לו שהוא חייב להגיע בקיצור
הילד א לא רוצה ללכת ומאיימים שהוא חייב
לבוא אז הוא אומר לה הוא מספר שהלילה
האחרון הוא חלם חלום מה הוא חלם בחלום
בחלום הוא ראה את את סבתא שלו היא אומרת
לה היא אומרת לו ככה היא נפטרה לפני 40
שנה היא אומרת לו
בחלום אתה זוכר שלפני הפטירה אני קראתי לך
ואמרתי לך שתשמור להתחתן רק עם אישה
יהודיה ושתזכו שאם יבוא יום ויהיה לך איזה
בעיה ומועקה אז הכתובת לבקש עזרה תלך
לאדמור מלובביץ זה היה בזמן של הרבי אריב
תלך ככה היא אמרה לו הוא הודע מבוגר הוא
זוכר שסבתא אמרה לו את זה אבל זה כ והוא
חולם את זה בלילה האחרון שהרבי שולח אותם
באותו יום הוא קולם את זה בחון אז הוא
הבין הרב קוטלרסקי שכנראה הרבי שלח בשביל
האישה הזאתי בשביל בשביל ה בשביל הבן אדם
הזה אז הוא התחיל לדבר עם האבא ביקש
להיפגש עם הבן בקיצור הוא ניסה להרגיע
אותם הוא אמר להם צריך הכני חינוך יהודי
בקיצור הוא שכנע את האבא זה היה בחודש אדר
שיבוא עם הבן לפורים לניו יורק להתוועדות
אצל הרבי שיבוא להתוועדות הוא אמר אחר כך
נחשוב אחר כך הלך להתקדם תתייעץ עם הרבי
הוא שכנע אותו הוא ראה את את הסבתא בחלום
ופתאום למחרת הוא רואה יהודי
שמגיע הוא הגיע לפורים והוא היה בהתוועדות
מאוד נהנה ו שישב שם בפורים וככה הוא
החזיק אותו כמה ימים אז הוא אומר לו תשמע
תשלח את הבן שלך לקמפ שאנחנו עושים פה
בניו יורק קמפ של ילדים שבני גילו קמפ של
ילדים ככה שמקרבים אותם ובעזרת השם נראה
איך הוא יצליח בקם ונחשוב בקיצר הילד הזה
הלך הילד הזה הלך לקמפ והוא נהנה מאוד בקן
ואחר כך הכניס אותו לישיבה הכניס אותו
לישיבה והוא עלה על דרך המלך ו
האבא החליט לפני שהנסיעה חיים גרוסמן
לכתוב לרבי מכתב תודה על זה שהוא שלח את
החסיד מויש קוטלרסקי שלח אותו אז הוא שאל
אם הוא יכול לכתוב מכתב תודה אז הוא אמר
לו תכתוב אז הוא כתב מכתב הוא כ ביום חי
עודר שלוש ינים אחרי פורים הוא כתב מכתב
שני עמודים והוא כותב שמה על הזכות שאיך ש
ירכו אוב שהיה בהתוועדות וש מסכים לקחת את
הבן שלו לקמפ גן ישרל ואחר כך ימשיך
בישיבה והוא כתב לרבי השפה האנגלית שלי
דלה כדי למצוא את המילים לוטות את התודה
והוקרה ואני רק
רוצה להגיד כותב ככה הוא כותב שיהודי קטן
אחד
מקורס הרגיש שהרבי נגע בנשמתו תודה מראש
הייתי רוצה להגיד את זה בעצמי אני לא יודע
איך לכתוב את זה בעברית אז אני ככה כותב
הוא נתן את המכתב לרב קוטלרסקי שנפטר לפני
שבועיים והוא הכניס את זה למזכירות הכניס
את זה לרבי וזה היה עובר דרך המזכיר יש פה
את הצילום של המכתב את הצילום של המכתב
שמה שהוא כותב לרבי ואת הכתב יד של הרבי
אז הוא הרבי כתב לו מכתב
באנגלית לחיים גרוסמן כתב לו
מכתב ועל המכתב שהוא שהרב קוטלרסקי צירף
אז הרבי כותב ככה כל השמות וה כתובת לבקש
מהרב ניס מנדל אחד מזכירים לכתוב לו
באנגלית מכתב בשמיכות לפורים לכתוב מכתב
על זה שהוא
כתב שהוא רוצה להגיד תודה שיש יהודי קטן
אחד מקרסו שהצדיק שהרבי הרגיש אותו אז
הרבי כתב כל אחד ואחד מבני ישראל יש לו
נפש האלוקית חלק אלוקה ממעל ממש כמפורש
בתני ר פרק ב ובמילא אין במציאות כזה
באנגלית הרבי כתב באנגלית יהודי קטן כפי
שקורא ל במכתבו הוא כותב שיהודי קטן
שהרגישו יהודי קטן שנמצא ב הסבתא חולמת
חלום הסבתא בא אליו בחלום השליח נמצא
באמריקה מקבל טלפון לנסוע למקום הזה הוא
מגיע לשם מדבר עם הכילה שהוא יוצא וא פוגש
אבא הילד הזה הוא מספר הילד הזה הגיע לקמפ
בטוף שלפני 40 שנה הגיע לישיבה חנו חנה
הוא עבר ליהודי נפח ליהודי דתי ולפני לפני
כמה שנים בתו ש אלול ת ש פג הבת של אותו
ילד הבת של אותו ילד שזה היא התחתנה הוא
כותב עם מי המחותן איזה בית חסידי הבת הבת
הגיעה הזכרתי קראתי את הסיפור הזה נזכרתי
בפרק ב שלמדנו בתניה דבר ראשון מה זה חלק
אלוקה מעל ממש יהודי נמצא במקום כזה הוא
מתעורר ואחר כך הוא מתעורר ומישהו מרגיש
שהוא מתעורר והסבתא מגיעה מגנ דם ושולחים
מישהו שנמצא באמריקה לא אומרים לו למ תיסע
לשמה תיסע למקום הזה צריך אותך שמה והוא
כותב שהוא יהודי קטן אין יהודי קטן חלק
לקם ממל ממש כל אחד הוא מציאות אתה יכול
לדעת בגודל הנשמה יהודי כל אחד יש לו חלק
השאלה כמה הוא בא לידי התגלות החלק אליקה
ממה ממש זה הנקודה של סיום פרק ביס מה זה
החלק אלוקי ממעל ממש פרק ג אנחנו כבר נלמד
על על הלבוש על הכוחות של הנפש אבל ההבנה
הזאתי מה זה חלק אלוקה ממעל ממש ולמה זה
קשור דוקוס לצדיקים למה זה זה חשוב מאוד
חשבתי סתם לא ראיתי אתזה כתוב
שהרמקול הרמבם מתחיל עם עם החמיש עקרים
במצי
יסקל אחר כך יש בסוף העיקרים תחי סמסים
ומיס המשיח באמצע יש תירו מן השמיים תירו
ש בעל פה חר ונש מה יש אחרי מציא סקל אחרי
החמיש היקרים נבוס מוישה נבו הס מושה ונבו
בכלל זאת אומרת יש את הקדוש ברוך הוא ויש
ר מצו יש כר ונש ויש הקוח הפרוטיס
אבל כדי שתחווה את העניין האלוקי כדי
שעניין אלוקי יהיה אצלך יותר בגלוס ברגש
אתה חייב להיות קשור עם מישהו שהוא מרומם
עם מישהו שנמצא בדרגה שיש לו נשמה יותר
גבוהה שזה בכל דור הקדוש ברוך הוא סם
צדיקים בכל דור ודור יש ניסר אלפי צדיקים
צדיקים בכל דור שאצל הצדיק ניכר העניין של
הרוס הנהלות בלתי להשם לבד וההתקשרות אליו
והדבקות בו זה נותן לאדם שיהיה לו הרגש
יותר אתה שואל אם אפשר להיות יהודי לקיים
מצוש בכלל אפשר לקיים מצוות אבל הנקודה ה
שיהודי יהודי חי אז אז אפשר להיות להישאר
כמור ג לבד גם אז אתה תקבל חיות כמו שהוא
אומר שהפ שים ומודים גם מקבלים חיות רק
חרירים אתה חייב לקבל חיות דרך הראש והמוח
זה לא יעזור הראש נותן אבל אם הרגל יהיה
רגל שהיא יותר קשורה בכל עניין של קדושה
להוראות להדרכות בכל מיני חיבור זה הלוס
של החינוך של הרמבם תחשוב אתה עצמך באיזה
אופנים בטח עם דברים שהרבי שלך אמר לך
לעשות ככה ולעשות ככה ולעשות ככה מה שהוא
הורה לך כל כל צדק וצדק לפי מה שהוא לימד
כל אחד יש את הדרכים שלו של אותם צדיקים
שהם מלמדים את התלמידים והחסידים שלהם איך
להיות
מחוברים אז זה מחבר אותך לאלוקות באופן
כזה שיהיה ניקר ונרגש
אלוקס רצית לומר רצית לומר
משהו הרב רת כשפה שזה שדף