0:00 / 0:00
מרכז דף יומי - מנחות דף צה. - ר' אלי סטפנסקי שליט"א
248 views
השיעור מתקיים בימים א' עד ה' בשעה 9 בערב שישי ומוצ"ש משתנה לפי זמן כניסת ויציאת שבת במרכז דף היומי, רחוב נחל נועם 9, בית שמש שליחת מייל לר' אלי: [email protected] להקדשת שיעור: http://donate.mdydaf.com קישור לזום בזמן השיעור: https://Zoom.8MinDaf.com קישור לקבוצת וואטסאפ: https://Hebrew.MDYdaf.com קישור לקבוצת סטטוסים בעברית: https://HebrewStatus.MDYdaf.com #דף_היומי #זה_לא_הדף_זה_היומי #השיעור_של_ר_אלי#MDY #מרכז_דף_היומי
Comments(0)
Transcript
Auto-generated transcript. Not time-synced to the video.
ערב טוב רבויס
א נשמע סימים ור סירוסמד חי אנחנו לייב
בלינקווד
בעזרת השם השיעירו אחרון כאן לא עוד הרבה
זמן
א מיד אחרי השיעור הזה יש שיעור באנגלית
ואחר כך צריכים להרוז ושדה תעופה בעזרת
השם מחר בערב
ליל שישי יום חמישי בערב מי שלא יודע מה
זה ליל שישי כי לפעמים אנשים באים בליל
שבס אמרת ליל שישי לא לא ליל שישי לילה של
צ'ול בעזרת השם בבסמטרש
רכוח שוב לבעל הבית על האירוח
לא סתם אירוח גם נסיעות הוא היה מביא אותי
מלא פעמים ואתמול אמרתי התעקשתי שאני לא
אני צריך ללכת ברגל זה לא כל כך רחוק זה
אולי ארבע חמש דקות מהבית שלי
ברגל. קיצור אני באמצע הדרך הוא מגיע עם
הרכב שלו והוא הולך לידי. הוא אומר לא אני
סתם מלווה אותך עם הרכב. טוב בקיצור וכולו
וכולו
על [נחירות בוז]
ה על כל החסודם ישכוח. תודה ו
בעזרת השם א אתה תהיה בארץ שמשיח יבוא נשה
בבסמ שבא פרנס השבוע רגע פרנס המסכת צריך
לרפואת ברכה בהתחלה ואסתר בת פרטון החתון
נדבת אנונימי פרנס השבוע רפואה שלמה נתנל
בן מרים נדבות אנונימי
תזכור את סבירת העומר זה לא היום הנכון
אבל
בסדר להראות להם את הטראמפ הזה
אז זה טרלו הוא אומר שהוא לא יכול לחכות
עד שיהיה יום שאני אגיד ליסטרלו איתנו
1000 דף בעזרת השם
או קודם כל הוא רוצה לאחל הצוות המדהים
והמוכשר חג כשר ושמח שהוא היה בMDY שלוש
פעמים מהשנה שהוא בא לבקר בארץ
ועכשיו הוא בערך 120 דף רצוף
אבל מה שהכי מדהים זה שב-18 החודשים שהוא
התחיל התורה שלו זינק בצורה אדירה שהוא
בכור ובית הכנסת שעשו סיום על זבוכים אם
זה היה לפני כמה שנים הוא היה מבין אולי
חמש עד 10% אח עכשיו הוא הבין ממש 100% מה
שהוא דיברור
זה זה הפך להיות צורך יומי עבורי אפילו
מעל העבודה אתה והצוות שלך הופכים את
הלימוד למענה אבל כמו שגיליתי זה גם נשאר
איתך נכנס לפסח בתחושת ברכה גדולה מאוד
הוא פתאום הוא רואה שהוא הוא יכול גם הוא
מבין טוירה רבי קירשונברגלי וageקליפורניה
אנחנו אורזים בדף צה
עומד
א' למעלה בסוגיה
המעניינת מאוד איזה צורה עשו לחם הפולם
האם כמו ספינה רוקדת שזה הכוונה הספינה
מהירה
theפסטats
ניון דיומו
או שזה צורה של תיבה פרוצה זה כמו קופסה
מין קופסה כזאת שאין אין לה
את הדפנות מהצדדים וגם מלמעלה זה פתוח
אז מיס ושואל את הגמור כמין כיס הויר לא
בטנו זה הראנו אתמול בסרטון אבל
הנה בוא נעשה עוד פעם את השלוש תבניות למה
לא
[מוזיקה]
זה תבנית
הכל מפי רשי או אז זה הקורס אני אראה לכם
תמונה יותר מדויקת
זה הח אז הנה זה הכברס זאת אומרת כבר
שיש איזה חורים כמו כבר אבל לא צורה של
כברת כי כברת זה לא מרובע
זה ממש איזה יופי שעשו את זה הצליחו לעשות
את זה בצורה של הספינורקס לפי המנד אומר
הזה
ודוא כמנת לא מרובס נכון שזה חורים כמו
כבר אבל זה מרובע
אז רואים שזה מרובע
שזה כמו תיב פרוצו ולא כמו ספינוקדס זה
קושיה על המנאומר על רבי יוחנן שאומר שזה
ספינה רוקבת אומרת הגמרא אימה הוא פיו דמו
כמנת לא מרובס
לא ברור איך ללמוד את זה אבל כנראה ש או
שהפנים
כאן בפנים זה מרובע או שמבחוץ תלוי איך
שלומדים אבל הלמעלה הוא מרובע משהו בלמעלה
הוא מרבה מרובע אבל למטה הוא עדיין נשאר
כמו אוניה
או זה
זה לא זה אמריקאים
מה זה קשור אני רציתי להראות את ה אם כבר
הייתי מראה את הסרטון
של האיראנים עם הספינויקדה שלהם.
איזה מעניין הצבע שיש כאן על הנייה
הזאת. אוקיי.
זוגתי גמורה. דרך אגב, מכיוון שזה הרבה
יותר מודע מה שיעור היום, אז גם היורים
יהיו יהיו פחות. כי לא היה להם את השורט
עכשיו בארץ
זה
>> חמש לא אה כמעט צריך להכנס שש כן
מה מה אתה מורה או הנה זה ספינרים
לא וגם יש וידאו מרק שהם א
מאיימים על הניחזנה מאיימת על ה
נוסעת מטוס עושים אוקיי
אם הוא בדין דור עכשיו יש לנו ראיה כן
דומר כמן צפילו קדס שהלחם היה בצורה של
ספינה ספינה מירה דסניו ארב סניפן שזוב הו
שום מפוצל מראשם כפי שאתם זוכרים אתמול
בצדדים של השולחון או שיטה אחת זה היה זה
התחיל מלמטה או שיטה השנייה זה זה התחיל
מהשולחן למעלה אבל היה קירות כאלה שהחזיקו
את הלחמים
שלא שלא יפלו שהזיקו תקנים כמה כאילו היו
היה ארבע סניפים
מפוצלים מראשם כמין דוקרם היו שסוכים בסל
לחם
אבל הנקודה הזה שהוא דומק כמן ספינה רוקדת
כתוב מפורש שהלחם היה דומה כמו ספינה
רוקדת ממש ראיה לרבי יוכלון זה תמונה
שיושי עשה לא יודע כמה שזה
זה קצת מתאר את מה שהגמרא אומרת שזה
מפוצלים מראשיהם כ מנדויקרון הם היו כמו
איזה פרח כזה אוקיי הנקודה זה נכון שזה לא
ממש מדויק זה נותן איזה המחשה ל לסניפים
האלה
מצד אחד אתמול הוא עושה סניפים כאלה רחבים
עכשיו זה יותר טק בסדר
בואלו
לכם פונים נפסל במסויס אוי אנה אוי נפס
במסויס
מה זה אומר
הלחם הפונם
במדבור היו מקפלים את המשכון והיו נוסעים
הלחם הפונים נשאר על השולחן
אבל הוא נוסע. עכשיו אתה פשוט מוציא את
הלחם איפה שהוא את השולחון. הוא היה פעם
משקון באמצע מדבר היה משקון היה שמה קדושה
אבל אתה מוציא אותו משמה ואתה ממשיך הלאה
אתה נוסע 20 מטר לשמאלה אז הוא יצא הוא
יצא מהמקום של הקדוש נכון הוא נמצא על
המדף של השולחון אבל השולחן בעצמו הוא לא
מקום הוא כלי והכלי זז
מכיוון שאני נוסע היום
אז המסויס האלה אללה כתוב שיעקב אבינו נסע
אז כתוב בנוסני לחם לאכול ובגד ללבושיש
אז שואל החופץ חיים
למה
לחם לאכול וודאי לחם לאכול מה מה עוד אתה
עושה עם לחם ומה עוד אתה עושה עם בגד ודאי
שזה לילבוש
אז הוא אומר כי יש אנשים שנושים נסיעות
כמו הרבצן שליזגזון
חבילות [נחירות בוז]
אתם מכירים נוסים להשור שהוא גע באותו
רחוב שלנו ממול זה מזוודות שלא אוכל אז
אומר יעקב אבינו הקדוש ברוך הוא לא לא רק
לחם לאכול אני לא רוצה להגזים פשוט תתן לי
שאני לא ימות תתן לי את המינימום לא את ה
את הלחם של העשירים שם כל הסנדוויצ'ים וכל
הזה זה
זה לי יש כאילו אני צריך לסבול מזה כי
שאנחנו מגיעים לארץ אני צריך לאכול את כל
השריות של הטיסה שלוש שבועות לא אבל זה
נוירו זה
חגים עכשיו צריכים בגד חדש על גוש
>> אתה אומר שחשבת כבר על זה הוא אומר לא
רוצה להגיד מי כי אסור שידעו שהוא כאן אבל
הוא אומר ולא אני לכם לא יכול עכשיו אנשים
איי מי זה
אחרי שיש חגים יש לחם לאכול אז עכשיו צריך
בגד ללבו איש
לא זה מה שהוא אומר חז חיים אומר על הבגד
שאנשים קונים לפעמים בגדים סתם שיהיה להם
זה בשביל המודה הם לא ממש לובשים את זה
כמה כמה חליפות יש כמה מילים יש לבן אדם
ואתה לובש את כל המעילים כל החורף לא אחד
שתיים למה קנית עוד סתם
רבי יוחן ורבי ישוע בן לוי אחד אמר נפסל
אחד אומר הנה נפסל עוד פעם אין משכון
הזיזו את השולחון עם הלחמים האם זה נפסל
או לא יש לנו מחלוק בזמן דומס דכסיב
כשיכנו כניסו
החניה והנסייה זה אותו דבר מה בחניסו נפס
ביוצי אם
אילו מישהו היה מוציא לחם מהשולחן החוצה
מהמשקון זה היה נפסל אז זה לא משנה בחניו
בנסיעה אף בנסיעות זה נפל ביוצא אפשר
להגיד בדיוק הפוך שהגמרא תגיד הקולפולים
כאן שזה כל השולחן יצא מהמקום של המישקון
איפה שזה היה המשכן היה כאן במטר המרובע
הזה ואתה עכשיו מוציא אותו 20 מטר שמאלה
אז יצאת זמן זה בתוך השולחן אדמ אין לי
נפסל והשני אומר לו דסי ולחם התומד all of
יהיה יהיה באבי יוסי הם לא אומרים את זה
אבל זה ככה יהיה זה לשון של זה נשאר
בקדושה ולכם אתה אומר
מה שהיה הקדושה לפני זה גם עכשיו נשאר
הקדושה על השולחן לא משנה איפה אתה מזיז
אותו
דוחנמי אמר שאומר שזה לא נפסל אוסיב כאשר
יחנו כיסו שזה נפסל הנה הוא ראיה שאם אתה
כמו שאתה
היית במקום אם היית מוציא את הלחם זה היה
נפסל אז גם שאתה נוסע זה נפסל אז הוא אומר
לא לידרגיזו יש הרבה שהיו חושבים ככה לבד
מה בחניס כליות במקום סל אם אתה לא מוציא
את זה מהשולחן זה נשאר קדוש אבנסיות כל זה
כם אז גם שאתה מזיז את כל השולחן תכלס לא
עשית שום דבר מהלחם הלחם נשאר על השולחן
אז שזה יישאר לא פסול
שזה נמצא והמשכון זה רק נפסל שאתה מוציא
את זה מהשולחן אז גם שאתה נוסע הנסיעה זה
כמו החניה בחניה אם אתה לא מוציא זה לא לא
נסלן אז גם עכשיו אם אתה מוציא זה לא נפסע
אם אתה לא מוציא זה לא נפסע
ואידו ומדומר שומר עכשיו זה כמו שעשינו עד
עכשיו זה קלאס מה המדומ הזה עושה מהפסוק
הזה ומה המד השני עושה מהפסוק של השני
וידוך
המד שאומר שזה פסול נעמקסי ולחמת
שנשאר הקדושה שזה לא פסול מה שמע מהפסול
שזה לא נפס טוב אז באמת שאלה קשה מור אין
איזה
לגמור אין תירוץ על זה יש לו פסוק חזק
ולחם התומד או לא ויהיה שישאר בקדושה זה
לא סתם דרשה אתה רואה שהשני פשוט לא יודע
מה לעשות עם זה אלוקס רב דמי אמר במסודות
פליגי אין מחלוקס לכם ישר על השולחן
דרך אגב סתם לגלות בסוף נגיד שאין מחלוקת
בכלל אף אחד לא חולק על השני אבל אנחנו עד
שנגיע לשלב הזה עכשיו אנחנו אומרים אתם
יודעים מה ב-50% זה מחלוקס המחלוקס ב-50%
זה השני שמה אם זה כאן הלחם הם בתוך
המדפים והם הרימו את כל השולחן ונסו עם זה
100 קילומטר זה לא נפסל ביוצה למה כי זה
בתוך השולחן כמו שאתה אמרת בקדוש יהיה זה
פשוט נשאר בקדושה
א אלוקי פליגי במסולוק רק סתם פשט מה הפשט
כאן במסולוק מסולוק ש הלחם לא בתוך השולחן
אבל כהבנה היא שבשבת הוציאו את זה החוצה,
הוציאו את הלחמים של שבוע שעבר ולפני
שהספיקו לאכול אותם הקדוש ברוך הוא אמר
יאללה בוא נפסע אז מהדמ נפסל דסוק שחנו
כיסור מה זה נפס ביוצא נמצא ביוצי מה שאלת
אותי שהלחם לא יצא מהשולחן זה כן ינצא
מהשולחן זה במקרה שהוציאו את הלחם מהשולחן
ולכן מנדומר אחד אומר שזה נפסל מנדומר אין
נפסל עכשיו צריכים להבין את השני למה הוא
אומר אומר שזה לא פסול הרי הוצאת את זה
משהו חן לאדוסי בנוס מויד עוד פסוק כאילו
סוף הפסוק שמה אף על פי שנוסא אומידו יש
כאן חידוש שאפילו שנסאת זה עדיין נשאר אומ
זאת אומרת
תקשיבו טוב יש כאן חידוש עצום
שאתה נוסע פתאום כל מחנ לויו נעשה קודש עד
עכשיו זה היה
המשקון אבל שאתה נוסח
מה כתוב כאן ונוסע או מויד אף על פי שנוסע
אומידו זה נשאר קדושה של אומיד כל המחנה
לו
מעניין הגולוס בגולוס יש יותר קדושה אולי
ככה אומרים כאן הגולוס הקדושה מתפשטת לכל
מחנה לוי דחנמי אוקסי שיחנו כסו שרואים
שזה נפסל ביוצל שלמה הרי כתוב כמו שחנית
ואם הוצאת את זה מהשולחן זה נפסל אז גם
עכשיו שאתה נוסע ועוצת את זה מהשולחן שזה
יהיה פסול את גמר לא כמו שאמרנו מקודם
לידרגיז הוא לומד את זה הפוך מהספקלי
לא מפסל
א בנסיוס כאילו פגלי רגע כן רוצה אמרנו
שהוצאנו את זה מהשולחן לא אבל הוצאנו את
זה ממחנ לוויה זה עדיין בתוך המחנה לויו
אז לא אם פסע זה לא נפסע
להוצאת את זה מהמחליו
מה הוא עושה בנוס שזה נש קדושה של מיל לא
הבנת את הפסוק ההוא לתגול הוא דועסו בוא
נראה קודם כל יש לי יש כל מיני דברים כאן
שאני לא לא זכיתי לראות
אה זה מסולוק
זה מה שהוא רוצה להראות כאן. זה במסוד.
איך איך הגמור קוראים? מסודור. זה מסודור
וזה מסולוק. אוקיי, הבנתי.
עכשיו
לא לא הגענו לזה.
זה
מה?
>> לי.
כאילו מבט מאיך קוראים אליסון
[נחירות בוז]
כן רחפן מבט מרחפן
איזה יופי
איך נוסים
חוישום הדרך
זה הלחם הפול
כיסו את זה וזחפו את זה אז זה זה שאלת
הגמורה
ה מה שהם סוחפים כאן בתמונה
האם זה נחשב יוצא או לא יצאת מהמשקות הנה
הורדת את הקירות יצאת החוצה
>> כן אז רגע זה אמרנו עד עכשיו שאם זה כמו
זה אם זה כמו שאנחנו רואים כאן בתמונה
שהלחמים נמצאים בתוך השולחון אין מחלוקס
עכשיו כולם אומרים שזה נמצא במקום הנכון
זה על השולחון אין אז מה כן השאלה עוצדת
את זה החוצה רצית לאכול את זה עכשיו זה לא
בתוך השולחון האם הלבים שמסביבים סביב שמה
יש קדושו וזה לא
אומרת הגמורה
בנוס מועיד זה לדגולים
שזה מראה התורה התורה אומרת שנושאים
יש יש אמ
חשיבה מיוחדת לאיך שנושים אי אפשר סתם כל
אחד לעמוד ולנסוע כל אחד לפי הדגל שלו לפי
ה איפה שהוא נמצא רובן שמן לוי לפי השבט
שלו אוקיי
ואידוך נו אז איך המן השני לומד שיש
דגולים וזה צריך לנסוע בצורה הוא כבר למד
מהפסוק שיש קדוש הוא לומד בנוס קדושה בתוך
מחנ ליו אז אז איך הוא ילמד שיש דגלים
אומרת הגמור א
ממחנל לביים בסך המחנוס נפקו יש כאן בפסוק
שתי דברים יש במחנה לביסכמנו
ויש גם בנוס הנוסל מוד זה לדגלין במחנה
הלבים בתוך המחנוס זה אומר שיש קדושה בתוך
המחנה
של הלביים
בסבי
בש"ס סילוג מסויס אז בוא נעשה את זה עוד
פעם מאוד אהבתי את זה
הנה משהו א בערך כאן
כאן
כפי שאתם אומרים כאן גללו את ה את הפור
פרוכס כאילו לא הפרויכס שאנחנו מכירים בין
ה הקודש הקדושים להיכול אלא הפוריכס שהיה
מסביב לכל המשקון
>> כן כל החוצר כל המשקון המשקון גם הנה את
אפשר לראות את המישקון כאן אז כשמורידים
את הבריכס הזה זה סילוג מסויס
אני רוצה שתזכרו את המילים האלה עכשיו
קדושים נפסולים כי אנחנו נדבר על קודשים.
אנחנו רגל זזים מהלחם
לקודשים. קודשים. מה זה קודשים? אם יש שמה
איזה קורבן,
איזה בוא נגיד איזה חטוס בתוך המשקון ואתה
מוריד את הקירות
אז פתאום הוא מוצא את עצמו לא בתוך
המשקון. הוא נמצא באמצע המדבר אז זה יוצה.
חוץ שהם נפסלם ביוצה. אני רק אומר לזכור
את זה כי הגמרא תשאל שאלה אחת מכאן כאילו
מה קרה מהמילים האלה קוד שהם נפסולים? אז
אני רוצה להראות שאנחנו למדנו את זה כאן
[נחירות בוז]
וזובן ומצירו אם מישהו זב
ומצוירו
משתלכם חוץ למחיצון בוא נראה אם הוא הכניס
את זה אם הוא זכר הנה כן טוב
כאן רואים את זה יותר יש מחנ שכנו מחנה
לבייו מחנה יסרול המצויר צריך לצאת לגמרי
לגמרי מחוץ למחנה
ועזוב והוא צריך לצאת מחוץ למחנה ליו
אז הם צריכים לצאת החוצה
זאת אומרת שה
מחוץ למאכנס של הלביות ה איך קוראים להם
הזובים
מילה ואפילו לחם הפונים אז הגמרא אומרת
הנה אם הזובים והמצירועים צריכים צריכים
לצאת החוצה. זאת אומרת שגם הלחם הפונים זה
נפסל כאילו זה יצא החוצה. גם הלחם הפולם
נפסל.
הגמור לא היפר מלחם הפונ
לא כל הקודשים נפס שהבריסה אומרת
עוד פעם מה המילים קודשים נפסולים ביוצי
כל הקודשים כל הקורבנות אני אמרתי דוגמה
חטוס נפסל לכאורה גם הלחם מהפולים נפסל זה
קודשים לא זה נפסל וזה זה מתרץ כאן שאלנו
האם
גם אמרנו שזה לא נפסל אם זה נמצא בתוך
השולחן הנה כאן כתוב שזה כל הקודשים
נפסלים לא בר מלחם הפולים הלחם הפולים
אנחנו לא מדברים זה אנחנו מדברים על
קודשים אחרים על חטוס על אוי לא שואלת
הגמור מאוד נמשך אני חשבתי אולי שתגיד לי
כזה דבר אבל אני יש לי שאלה עליך היא אוהל
מועיד דווקא הוא אם אתה אומר לי שזה נחשב
אויל מועיד אפילו שמורידים את זה אפילו
שמטיילים עם זה נוסעים עם זה אפילו קודשים
נמי אז קודשים שלא יפסלו כי הם נמצאים
בתוך אוהל מועיד היא אוהל מועיד למה דווקא
הוא ואם זה לא נחשב אוהל מועיד אפילו לחם
הפורם נמי אז שהלחם הפורם כן יפסל
זה לא או מועד אז למה למה הוא לא נפסל
[כחכוח]
או וזה מהסכוןס הגמורה זאת אומרת עשינו את
כל זה כל זה כדרך הגמורה להראות לנו
התחלנו להגיד כמו שולחן ערוך
את ה את השורה הזאת אבל רצינו להראות איך
הגענו לזה אלא אלוקיוסרוב אמר מר אומר
במסודו ומר אומר במסולות ולא יפליגי אין
מחלוקיז בין רבי יוחנן לרבי שוב בן לידי
שניהם סוברים שאם הלחם על השולחן זה נשאר
בקדושה ושניהם אומרים שאם הלחם מחוץ
לשולחן שחשבת לאכול את זה ופתאום הקדוש
ברוך הוא אמר בוא ניסע ושמת את זה בצד אז
זה נפסל ביויצאים
אז יש לך מדבר אחד שאמר שנפסל ביוצה כי
הוא דיבר על שהוציאו מהשולחן יש לך המדומר
השני שאומר שזה לא נמצא ביצ כי הוא דיבר
על שבתוך השולחן אבל הם מחויקס
[שיעול]
[כחכוח]
אומר הבית
השמא מי
אה זה
אוקיי כאן סיפור מאוד מעניין שמגיע אגדת
על דוד המלך אבל זה צריכים להגיע לעומד
ביז
אומר רב איש מהמינו איש סילוק מסויס בלילו
לא אני רק רואה שיושי הוא אמר לי שהוא
רוצה לעשות משהו יפה על זה
[כחכוח][שיעול]
אני אראה לכם מה שאני עכשיו ראיתי לא זה
אני לא רוצה להראות את זה אבל זה מה
שראיתי אז הבנתי שזה על זה הוא התכוון
אוקיי
שוב מכיוון שזה מוקדם בבוקר כאילו השיעור
היה אמור להתחיל ב10 בבוקר זאת אומרת שלי
לא היה זמן בבוקר שעברתי ולמדתי לא לא היה
לי זמן כל כך לעקוב אחרי הסרטונים
שמע ממנו יש סילוג כי קצת אמרת דיברנו על
מה נעשה ומה לא נעשה אבל לא בדקתי את
הסחורי כי לא יהיה הזמן שמע מלא יש סילוג
מסויס בלילה אומר הב שמע מלא יש סילוג
מסויס בלילה בוא אני אוכיח לך שכלי יסרול
היו קמים כמו שמעתי מחיילים כי כן יש הרבה
בחורים שאומרים וואו אני רוצה ללכת לצבא
זה גשמק אני אני אלמד את זה ואני אלמד את
זה כן יש לי גם א בני דודים
ואחיינים וכולי וכולי אבל זה קשה מאוד
באמצע הלילה מירים אותך כאילו בחור ישיבה
לא רגיל לזה ויש כאלה שההורים אומרים אתה
צריך ללכת לצבא אין לך באמת אם אין לך
אתזה אתה לא יודע לקום בבוקר כמו בן אדם
זה ילמדו אותך טוב טוב [כחכוח]
מה זה אומר
3: בבוקר
כולם לקום
>> עבודה
>> לא שמיכות שכיבה איך אומרים פושופס
עכשיו 100 ועכשיו לרוץ 10 קילומטר עם
הציוד ועם הזה ככה
להבדיל
הקדוש ברוך הוא אומר ב3 בבוקר נוסעים אז
נוסעים קמים באמצע לילה ונוסעים
שמע מנו יש סילק מסת בלילה או שאפשר להגיד
לא הקדוש ברוך הוא אומר נוסעים עכשיו אתה
יודע שנוסעים מתי בנצח כשיוצא השמש ניסע
זוגד תוך אין סילוג מס בלילו
אםד לי לצפו מה אז אם אתה אומר לי שלא אז
מתי כן נוסים בבוקר זה בעייתי מאוד כל פעם
רק בבוקר
מה משום יוצגלי
משום לי לכן הוא עשה את הדבר הזה לינו מה
זה לינור שה
כמו שבן אדם יושם בלילה גם הקורבן אסור לו
לישון את כל הלילה ולהיות אם הוא ישן אם
הקורבן
ישן זאת אומרת אם זה קוצ'י קוצ'ים כמו
חתבו לו אם זה היה כל הלילה זה פסול מה זה
יוצאי להוציא את הדבר החוצה מהביס המקדוש
אז לא נתבלבל בין שתי הדברים האלה יש לי
שהלחם
הטומת הלחם הפונם נשאר בלילה כישהוא לא
היה צריך להישאר למדנו שלחם הפונם זה שווה
ימים אבל הוא נשאר יותר מזה [כחכוח]
אבל בעצם הגמור שואלת על המילה של קודשם
לכן לכן אמרתי לכם לזכור שכתוב קוצ'ים כן
10 שורות למעלה כתוב קוצ'ים נפסולים ביוצה
שואל את הגמורה אני לא מבין למה יוצי לינו
אם יש שמה קודשים של חטו של אוילו אז זה
צריך להיפסל בלינו לא בגלל יוצה
אז עוד פעם אם אם נוסעים רק בבוקר אז למה
כתוב בברייס שכל הקודשים נפסלים ביוצא אם
נוסים רק בבוקר אז ברגע שהגיע הבוקר אז זה
נפסל בגלל שזה לי
אז קשה להבין את זה יש כל מיני קושיות כאן
בטויס אולי מדברים כאן על קודשים כל קלים
אולי בקיצור אולי זה היה באמצע היום
[כחכוח][שיעול]
בלינו אומרת הגמרא פשיט ודאי שנושאים מה
מה בא מוכיח כאןמה שאפשר לנסוע בלילה כתוב
מפורש ללול לכס יומם ולילו כסיב כתוב
מפורש שולחים יומם ולילה
דסל מליך דקמ ממו אבל איך דאקבים מומו או
הייתי חושב מה זה יומיום ולילה כתוב יומם
קודם אז אם התחלת את המסע שלך ביום יש
משהו דומה למשל אני סתם זורק את זה כי זה
נכנס לי הראש אם אתה נמצא על אוניה
ביום שישי וזה נכנס לשבת אז מותר לך להשאר
ע על האוניה אני לא פוסק אני רק ככה למדנו
פעם אבל לעלות על האוניה ביום בשבת אסור
אז כאן גם אתה לא מתחיל בלילה
אם אתה נמצא באמצע טיול נסיעה והתחלת את
זה ביום אתה יכול להמשיך הלאה בלילה
אבל ביומו בלילה ליומוצו סליחה למוצו אקרא
[כחכוח][שיעול]
שמלנו זה מה שהבאי רוצה להכיח אפשר גם
להתחיל בלילה
זוק גמור מיני
מה זה אני רק רוצה לראות מה זה לא לפספס
לא לא זה
סתם תמונה
כנראה שהיה שמה איזה משהו על מחנב
אומרת הגמור א ורימיני
שמע
בוא נסתכל
12 שורות מהעל זה בוא נראה
14 שורות מה כתוב בשסילו מסויס שהראנו את
הסרטון הזה שמורידים את הפורכס מהמשכון
אמרנו שהקודשים נפסם ביוצה וזובים
ומצוירים משתלכים חוץ מחיצור שהזבצר צריך
לצאת החוצה
זאת אומרת שיש שמה קדושה בתוך המחנ ליו
שואלת הגמור מיני הוגלופרס
אז בוא נעשה את זה עוד פעם הנה
אוי ב
[נחירות בוז]
למה זה לא עובד
לא את זה אני רוצה להראות אבל אם כבר
רואים את זה אני לא שולט על העכבר שלי
או זה הוגלוז כאן הוגלו בוא מצוין
אוקיי
הוא גלו הפרויכס הוטרו כאן כתוב הפוך
הוטרו הזוב ומצורים לכלס לשון 14 שורות
למעלה אמרנו שהזוב ומצורים משתלכים חוץ
ממחיצה הזאת צריכים לצאת החוצה גם כתוב
מפורש
הם יכולים להכנס אפילו לתוך מכנ שכנו
אומר רבשי לא קש הור או רבי אליעזר רבי
אליעזר הוא הזה שמתיר או רבוננו רבונו
סרים איך אנחנו רואים שרבי אליעזר מתיר
דסניו רבי אליעזר אומר
יאכל דוחקו אז זה עובד ככה
תמי מיס מישהו טממת מת
ובוא נגיד רוב הציבות מאמת כן רוב הציבות
מאמת אז מותר מותר להם להכנס לתוך האזורו
למה כי טומו הורטרו בציבור רק על טומת מת
אבל מצוירו אסור לו הוא לא אין לו ההתר
להיכנס זה טומאה אחרת טומת מת מותר
אז המצוירו נכנס מה קרה היה מצב שכל שרוב
כלי ישראל 51% של כלי ישראל הם טמאים מת
הלכו ללוויה של גדולי הדור וכולם היו ליד
המיטו המת והם נטמו אז אם רוב הציבור טמא
מותר לתיכנס אז אז המצוירון דחק את עצמו
ונכנס בפנים
דורגוזו ומצר ונכנסו לעזור בפסח הבוא
בטומו
יו חייבים הייתי חושב שהם חייבים קורס כמו
תמיד שמצ נכנס הוא חייב קורס תמשל
מנמחנה כל צורע וכל זכותו מלו נפש שמה
שושתמס משתלכי זו מצלכי אם התממת
חייב לצאת אז גם המצו חייב לצאת
את ממיס משתלכים אינזוב מצורי משתלכים רגע
להבין את זה טוב
אינזוב מצורי משטלים לא הכוונה שלא
משתלכים ודאי שמשתלכם הם לא מקבלים קורס
או אז אם רואים שבמצב כזה שלא חייבים קורס
אז גם כשהגמורה הגמרא רוצה להגיד שגוללים
את הפרויכס
ושמה כבר אין את ה התמים מת לא כל כך
מקפידים עליו שיש שמה לא מקפידים
גלו פהכס אז גם אין זוב זה זה הולך לפי
רבי אליעזר כן רבי אליעזר אומר למעלה עמוד
למעלה יוצ
יוחיב
לא מקילים איתם כי זה מצב שהתמס
רוב הציבור יכול להיכנס אז מקילים עם הזוב
אז גם כאן שמקיליםמת
כי גללו אותה בכס אז גם מקילים על הזוב
אוקיי סוגיה חדש שר הבסר
אח שתי עליכם מה שעכשיו
>> ו אוקיי צריכים להזדרז
נהיה לי קצת זמן להרוז אוקיי באמת לא
הרסתי כלום אחס שתי הלחם באחס לחם הפונים
לישוסון וריחוסון בחוץ והפיוסם בפנים
יש לנו שלוש שיטות כאן. איפה
לשים את הלחם הפונן ואיפה עופים אותו גם
השתי הלחם וגם הלחם הפול. השיטה הראשונה
של המשנה תנקמה אומר שאת הלישה ואת הריכה
אפשר לעשות מחוץ לאזור
אבל אפייה בתוך האזור אז הוא מחלק בין
אפייה ל ללישה ואינון דויכוסזה שבוס הוא
סובר שגם
השתי הלחם לא דוחה שבוס לחם הפונים דאי לא
דוחה שבת אבל גם השתי לחם לא דוחה שבת רבי
יהודה אומר כל מעשים בפנים לא נכון גם
עלישה בפנים
ואז יהיה לנו את רב שימן שאומר שגם האפייה
גם עלישה בחוץ אז יש לנו אפייה רב שימן
אפייה ולישה בחוץ רבי יהודה אומר אפיה
ולישה רק בתוך האזורה ואז יש תנקמה שאומר
לישה בחוץ לאזורה אפיה בתוך האזורה
כשה בפנים בשם לא מביא רוגל לאמר שהגמרא
תגיד שזה כאילו קבולה תמיד תהיה רגיל
להגיד
שתי הלכ ולחםפש בזור וכשירס בספגי זאת
אומרת תוך החומה של ירושלים כל מה שבתוך
ירושלים אבל זה מחוץ לעזור
שגמור
הוגו וגשמרישו
זאת אומרת
אין בעיה של לי יוצי כן אתה יכול לעשות את
כל הלישה כל הכל מחוץ לעזור ואז אתה מביא
את זה בפנים זה לא היה בחוץ כי לא היה זה
לקדושה עדיין אל ממידס יוביש לא נזכו מה
שאתה השתמשת בכלי כי כלי שמודד לך ודאי יש
זה קדושה כלי שמודד יבש כמו הייסורן שמודד
את הקמח יש מחלוק זה יש איזה קדושה או לא
אם זה נותן קדושה אם זה היה נותן קדושה
לקמח מחוץ לאזורו אז זה בעייתי מאוד כי אז
היא יוצא
על ממידס יובש לא נזק ואפיוסון בפנים אה
אז איך הופים את זה בפנים פנים אלמוס יובש
נזקצו התנור
מקדש אז יש לנו כאן בעיה האם הכלי מקדש או
לא מקדש תנור זה סוג של כלי אמרת שכלי יבש
לא מקדש פתאום אתה אומר לי שתנור כן מקדש
ומה הגמרא תגיד כן התנור כן והכלי הזה לא
אומר והוא כשאודום כושש הוא כוש כברזל
שאלנו את השאלה הזאת לבן אדם שהוא מאוד
מאוד חד כמו ברזל
ומנו רב שישס
שאלנו את השאלה הזאת רב שישס והוא לא לא
היה לו תשובה טובה
באירובין דף סבוב הגמור אומרת שרב
שישס היה בקי מאוד גדול היה לו הרבה בקיוס
זה סתם מזכיר לי כי כאן כאן הגמרא אומרת
שהוא קושי כברזל אומר רש"י שהוא מחודד
>> הגיע זה אחר כך נר
הוא אומר שהוא היה סומר אבל זה אחר אחר כך
>> הוא ידעת הכל
>> כן
אבל הוא עושה את זה לעצמו זה סיפור אחר אה
רב שישס הוא רוצה להיות כמו הרבי בקיצור
אבל הוא היה מאוד חריף מחודד חריף זה רק
מזכיר לי את הברסקרוב שהוא אמר שמי שהוא
רוצה לחדש חידושים בתויר קודם צריך לדעת
שס
עם רשי זה קודם בפקיוס כך הוא אומר בפקיוס
אני אומר שהגמור בבן אומרת שרב שישוב בוקי
כי היה לו הרבה כיס אבל הוא היה מחודד
מאוד קושברזל
אני לא יודע כמה שזה נכון אני שמעתי תגידו
אם אתם מכירים שבצנז אתם מכירים צר צנז
שהרבי דורש בדיוק על הסוגיה הזאת על רב
שישס
בליל בליל שבוס הוא נותן דרשה
ונותנים שמה קרפלח וקוראים לזה הפשטל
קרפלח או פחל קרפלח איך תיר קריאה בלך
>> טויר קריאה בלך משהו כזה ביצה זה הסוגיה
ואז לץ אחד רצה להגיד שאם
התוירה היה כמו הקרפלח וזה היה ארוך לא
יודע זה מה זה ארוך מאוד וזה אז קיצור
אנשים מתלוננים טוב
זוג דגמורה צריך לקרפ לך פשט לך לקרפ לך
משהו כזה אומרת הגמורה מהקרושו מה הבעיה
דיל מיסורון [כחכוח] לא מקדש אולי הכלי
הזה של היסורון אין איזה קדושה תן הוא
מקדש
מה אתה משווה את כל הכלים בזמ אחד יש איזה
קדושה ואחד לא
אלוה קשיו קשיו ואפיוסם בפנים איפה אתה
עושה את זה בתוך האזור עלמו תנו מקדש למה
אתה עושה את זה באזור לתל זה קדושה
ואדויחוסבוס
ואי אפשר אפשר לות לעפות את זה בשבת.
אז אם אי אפשר להפות את זה בשבת יפס
בלינו.
למה? [כחכוח]
זה נפע בערב שבס. אם זה נפע בערב שבס כי
זה לא דוכה שבס
אז אז זה נפסל בלינ. למה? כי התנור שאתה
עפית את זה נתן את זה קדושה ואז מתחיל
לתקתק השעון
וברגע שמתקתק השעון מערב שמס שמגיע
א הבוקר שלשבת זה כבר נפסל בלינו
אומר רובה הוא קשור אותם קוש שהוא קושג
הברזל שאלנו את זה לבן אדם שהוא קשה כמו
ברזל הוא מחודד מןנו רב שישס אותו לא ש כן
זה רב שישס
והוא לא יודע לענות רבשי מ קושיות מי
בפנים במוקריזם לא הכוונה בפנים אנשים
שעובדים בפנים זאת אומרת תשתמש עם כוינים
[כחכוח]
>> שהם זריזים לא יודע לא לא ידעתי אם להראות
את זה או לא אבל לא היה הרבה מה להראות אז
בסדר
[מוזיקה]
זה וריאל אה לא וריאל [מוזיקה]
ראיתם אה זה שو
[מוזיקה]
[נחירות בוז]
[מוזיקה]
לא אז עכשיו אני אקבל מיילים ששימו צחוק
מהקרא זה טוב
במוקים שהנ וידאו שמים את הוידאו הזה מהקו
שדים ממי בפנים במוגים זריזים
לא המקום שאתה עושה זה תשתמש באנשים
זריזים למה שידאגו שלא יהיה חומץ זריזים
הכוונה לא כל כך במהירות הכוונה שהם זירים
כך נראה לי אומרת הגמור ועוד רב שהיא
ברוסה או בדוסו
זה מצחיק זה לא נכון בוא נמשך
למה אתה צריך קונם כי אתה רוצה לעשות את
זה בזהירות שלא יהיה חומת מבינים אז באותו
מידה גם אלישה ועריכה כמו שראינו בסרטון
צריך להיות זה ואילרי לא הבין צריך אם לא
צריך זהירות על החומץ שמה בליש אזנמי לא
בינים זה אז זה כמו מפיית מצב בחלק הזה
נקפיד בחלק הזה לא נקפיד אם אתה צריך
להקפיד כי זה חומד אז תקפיד מההתחלה עד
הסוף
אלה שברוסי זה לא יכול להיות הפשט
שמשתמשים אנשים שמזריזים אבל לא נשאר לנו
לא נשאר לנו א
תירוץ כאן זוג דמור רבי יהודה אומר כל
מעשה בפנים יש מחלוקת במשנה שלוש שלוש
שיטות האם עופים את ה
רבי יהודה אומר שהכל צריך להיות בתוך
האזורת גם עלישה וגם אפייה ורב שמעון אומר
הכל יכול להיות מחוץ לאזורת
אומר רב אבור ברק שניהם מקרו איךודור שהוא
הסיפור המפורסם אצל דובד המלך שהוא ברח
משור ואיפה הוא הגיע לנויב
שהמישקון היה בנויב וגיבויין
קודם בנויב
בגלל הסיפור הזה זה עבר אחר כך לגברון
קוראים לזה נויב אירקונה מה קרה
ש
דובד המלך היה נורא רעב והוא הוא הגיע שמה
והוא אמר לאחי מלך תביא לי קצת קצת לאכול
אני צריך לחם
ואז הוא אומר לו הוא אומר לו כזה לא של
והוא דרך או דוד המלך אומר ל אז
מראה לו זה יש לו שמה לחם הפונים מה אתה
רוצה לאכול לחם הפונים בסוף כן הוא אכל
לחם הפונם למה כשזה היה פיקוח נפש הוא היה
כל כך חרב והוא הלך למות אז הוא אומר לו
והוא דרך חול אף כי היום יקדש בכלי
אז מה הפשט בפסוק
והוא דרך חול זה דרך של
יום חול אף כי היום מקדש בכלי מה הפשט אז
זה המחלוקת רבי ודסבר בכל השקחינו דכף
דוד המלך ראה אותם מופים את הלחם
בחיס ערב שרץ אומר לו הוא דרך כל כפיות
אתם עושים את זה בערב שעבש אף כי היום
יגידש בכלי אבל אם אתם עופים את זה היום
יהיה לזה קדושה איך יהיה לזה קדושה היום
מהתנור מהכלי
זה בעייתי פוסלי בליד זה בדיוק מה שהגמרא
שאלה מקודם זה מה שדובד המלך אומר להם שזה
לשון קשה כזה אה והוא דרך חול אתה עושה
אתה עופה את הלחם בחול ביום שישי אז התנור
אף כי היום יקדש בכלי התנור מקדש את זה אז
אם ככה זה נפסה על כלי לא התנור זה כלי
[נחירות בוז]
או אז אם כך אמר תעשה את זה בשבת אתה לא
יכול לעשות את זה בלינו אתה חייב לש
לחלל שבת על זה
רב שמן סובר בשבס שגחינו דקורף אולי לא
הסיפור היה אחרת הוא לא מצא הוא לא הוא לא
הגיע ביום שישי הוא הגיע בשבס
אומר לו לא יודר חול בדיוב מה אתה מה אתם
עופים עכשיו בשבת השתגעתם
והוא אומר הפוך מדתנו מקדש מה אתה חושב
אתם חושבים שהתנור יש לזה קדושה שוכן מקדש
אז מה תעפו את הלחם בערב שבס יום שישי
בערב שבת
אין לזה קדושה זה לא בעיה אז זה לא יפסל
בלינו מחר בבוקר שמגיע הזמן תכניסו את זה
לתוך השולחן ואז יתפס בזה קדושה לא היום
אחר זה יהיה
שואל את הגמור א וממות זמזה בשספי ישכחינו
הנה הוא מה? או אז רגע הנה יש לנו סרטון
שאני עוד לא ראיתי.
[כחכוח]
[מוזיקה] เฮ
[מוזיקה]
>> [מוזיקה]
[מוזיקה]
>> ירושלמי כתוב שהוא חל 12 אליכם נראה שזה
ירושלמי
אוקיי
זוק דגמור א
הוא ממוצס חמש שורות מלמטה הוא ממוצס אבל
זה בשספי השכחיינו מה הוא באמת מצא אותם
מצא את אחי מלך כשהם עורפים את הלחם
ווקסיב ויתן לו הכהן קוידש כי לא יהיהו
יושום לחם לא ישם לחם הוא היה צריך לתת לו
מהלחם הפנים כי אם לחם הפנים המוסורים מה
זה המוסורים שסילקו אותם [כחכוח][שיעול]
מתי מסלקים את הלחם הפולים מהשולחן כשזה
בן שבוע
אז כבר היה לחם ישן לא הוא לא אפה לא אפו
שמה זה הפוך
הוא הגיע השבוע הכי שבול כי מזרמוס מלפני
השם
אלו מה דרך כלל דקלו אז מה הוא התכוון
לכחם כי לחם הפול המוסר לפני השם אין שמה
לחם רגיל יש שמה רק לחם הפול אבל למבילו
דר אם כהן יכול לאכול את זה עכשיו אין לזה
מעילה זה כבר ניתן הכהן אם אין לזה מעילה
אפילו הוא אלא אפילו נמי תש בכלי חוב
לאכול אם זה לחם ישן ודאי שאני יכול לאכול
את זה מותר מותר לאכול לכהן לאכול את זה
אז גם לי
אין כל כך איסור לאכול את זה למה כמו
שהגמר יגיד בעוד שנייה אבל אפילו אם זה
לחם הפועלים [כחכוח]
תביאו לי מסוגנו אני בן אדם בסכנת מוות
אומר רשי סתכלו כאן על הרשי
סוג
שחוזי בולמוס הטנה מי שהחוזי בולמוס הוא
מאוד מאוד רעב מאכילנו עד שיעור אינוב
אפילו ביום הכיפורים מותר לחלל יום כיפור
בשביל זה אני סתם חושב בדקתי את זה נראה
לי שאני צודק שבולמוס ובאנגלית אומרים
בוליני שזה מחלה שאנשים
מקיים את מה שהם אוכלים זה יכול להיות שזה
מגיע מאותו מאותו שורש בולמוס בבולזה
כאילו זה בן אדם רעב משהו בעייתי מהאוכל
רבי וד ורבי שמע בגמור פלי הגמור פשוט
המחלוק שלהם מה קבולה האם התנור מקדש את
הלחם ואם התנור מקדש את הלחם אז יש לנו
בעיה של לינ אז לכן צריכים לחל שבת על זה
ולעשות את זה בשבת אוי לא אם התנור לא
מקדש את הלחם אז אפשר להפוץ את הלחם מערב
שעז ולהכניס את הלחם בשבת ואז יתפוס את
הגדוש די קנמי תרב שמן אומר לא ירוג לאמר
שתי הלחם לחם הפונם כשירוס באזורו הוא
קשירוס הביספגי שבן אדם יגיד ככתוב במשנה
שאפשר להפוט את הלחם גם ביספגי גם מחוץ
לביסמקדוש בתוך החומות של ירושלים מה זה
הכוונה לאלם יהיה רוגל מה זה לאבי רוגל
מכיוון שזה קבולה לא רואים שזה היה מסוירו
שהוא קיבל מהבויסו וגם תן השני רבויסי
שלכם ערב טוב ‏Oh